۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

لعنت خاص براحمدی نژاد ودروغ هدفمندش!

Annunciation


1- یک سال پیش دراول ژانویۀ 2010 میلادی به اجبارجلوگرفتن ازخفه شدنم ونه چندان مصمم این پنجره را به اشتراک گذاشتم. امروزکه آخرین آماربازدید ازوبلاگم را نگاه می کردم چنین بغرورم آمد که 35000 آمدورفت به یک وبلاگ باجهت گیری اندیشه واجتماع وسیاست -آن هم ازقلم ناشناس واسم مسخرگی دلقک- ودرسال شروع شده ازغروب ناامید ودلگیر9 دی ماه 1389 خورشیدی می تواند نمایی از کامیابی باشد.


2- بسیارچیزها بشما یاددادم وبسیاربیشتر ازشما یادگرفتم ولی این سقف آرزوهای من نیست. سقف آرزویم را گفته ام قبلاً وهنوزهم پافشارم برای آن: "پذیرش امرمدرن از سوی هیئت حاکمۀ ایران وآزادی بروز هیجان درعرصۀ عمومی کشورم که درنهایت باید به آزادی سبک های مختلف زندگی به انتخاب تک تک هموطنانم ودرچهارچوب عرف غالب جامعه ام فرمول بندی شود". پس سقف آرزویم همان باشدکه می دانید: "تأسیس یک روزشادی ملی درسطح شهروروستا وخیابان وکوی وبرزن".بانام نمادین ِ "روزدلقک"
- مثل همۀ کارناوال های شادی درهرجای دنیا. مثل کارناوال ریودر برزیل-

زیرا که: قبول شادی شهری ازسوی جوامع مسلمان اولین سنگ بنای زندگی مدرن است. واین امرجزبا آزادی زنان که محورتولید مستقیم یا غیرمستقیم هرنوع شادی درزندگی طبیعی هستند امکان پذیر نیست. وطرفه اینکه ما جزومعدود جوامع مسلمانی هستیم که عرف جامعه مان-شاهدمثال وضع مادرقبل ازانقلاب- این آزادی واین شادی را پذیرفته ولی حاکمان قشری ومتحجر ما ازآن جلوگرفته اند.



3- دیشب وازساعت 8شب تا4 صبح به تمام زوایای مرکزلندن سرک کشیدم و در همراهی یک هوای دلپذیرچندین ملیون انسان را دیدم که درمهربان ترین شهرجهان "همبستگی های (عصبی-حنسی-قومی-سرزمینی-نژادی -زبانی- رنگی-جنگی و...) خودرا دفن کرده اند" وبا "دلبستگی به زندگی وشادی ومهربانی انسانی" هویت جدیدی برای انسان تعریف کرده اند ودرحال تمرین عمومیت بخشی آن هستند.البته که گذر از هر هویت عصبیت های خشن قدیمی به هویت مداراگر وانسانی ولطیف جدید مثل هرگذار فرهنگی می تواند تنش هایی راهم پدید آورد که اولاً درمجموع ده درصد تنش های کینه های قومی وزبانی ومذهبی و...قدیمی درسرزمین های عقب مانده نیست وثانیاً انسان مهربان مدرن؛ خودش بابی رحمی درحال پوست کندن خودش است برای رسیدن به ناب ترین گوهرانسانی.


4- درایران اما زشت ترین دروغ اندیشگی خطرناک را رییس جمهورایران برزبان اورد در شروع سال جدید میلادی وآن زمانی بود که به کارگزاران دیوانی وعلمی کرجی که ذهن شان را با استان البرز انباشته بود گفت: "اگرازانسان ایرانی امروز سؤال شود که می خواهند آینده ای پیشرفته مثل غرب داشته باشند؛ 99.9 درصد پاسخ شان منفی خواهد بود". این دروغ فقط بزرگ وزشت نیست مثل همۀ دروغ های سیاسی ورایج در سیاست عام. این حرف کثیف ووقیحانه است به این دلیل که تعریف انسان بعنوان موجودی بهترخواه ولذت جو وزیبایی دوست را مخدوش می کند ومی خواهد ایرانیان محروم را به این باورروانی خطرناک آلوده کند که اگرمثل غربیها پیشرفته وبر خوردار نیستم؛ خواست وانتخاب خودم بوده است ونه بی لیاقتی حاکمان کشورم و تنبلی خودم. لذا اولین لعنت ویژه وخاص سال میلادی جدید نصیب محموداحمدی نژاد می شود.- البته لعنت همیشگی ومستدام ازآن آیت الله خامنه ایست وهمۀ مبلغان ممکن بودن حکومت برمبنای شریعت-


5- برای سال جدیدمیلادی آرزوی خوبی وشادی برای همۀ ابناء بشردارم ودرأس همه گشایشی درزندگی ایرانیان بسمت رهایی ازدست همۀ آنانی که "پروژۀ امام خمینی" را یک پروژۀ مطلقاً شکست خورده نمی دانند. چه من به جد معتقدم که اگر آیت الله خمینی شحصاً زنده بود ودرهمان سال 1376 خورشیدی که ملت ایران وبا انتخاب خاتمیِ شاعرآزادی به دین ودنیای جداازهم رأی دادند با ناچاراحمدی نژاد ِ لمپن وبدون اصول وبدون ایدئولوژی ادامه دادند ؛ شکست پروژۀ خودش (حکومت بر مبنای شریعت) را رأساً اعلان می کرد؛ و ازجماران به قم عزیمت می نمود.  چون خمینی دارای اصول بود وبرامرناممکن بیشتر وجلوترازخواست ملت اصرار نمی کرد. فاعتبرو یا اولی الباب. یا...هو

۷ نظر:

Tea گفت...

دلقک جان سلام، سالی پراز شادی و موفقیت برات آرزو میکنم و یکسالگی فعالیت چندین برابر رو به شما عزیز تبریک میگم؛ هر چند بنده و خیلی از دوستان در اینجا شمارو بیش از یکسال و شروع وبلاگ شخصی خودتون از لابلای کامنت های تاثیر گذارتون تو وبلاگهای دیگه کشف کردیم و آشنایی با شما برای من عمر بیشتر از یکسال داره. بهرحال هیچ نشانه ای برای کامیابی شما بالاتر از همین 35000 باز دیدکننده نیست و برای ما جوانترها این نوید دلنشین که ایرانیان عزیز هنوز تشنه و ساعی در کسب نگاهی نو به زندگینید؛ چیزی جز این پنجره تنگ و دود گرفته که جمهوری جهل به رویشان گشوده است. از بچه های فعال کامنت گذارهم مثل ابراهیم سالک – کیمیا – ادوارد – هلن – سعید – هالو (حباب) و دهها دوست با اسم و بی اسم دیگه سپاس گذارم که خیلی وقتها درک و فهمیدن این دلقک پیچیده و گاهی تلخک رو تسهیل میکنند. امیدوارم همیشه دست به کیبرد باشی و بنویسی و گفتگو کنی.
قربانت
Tea

خ.آ گفت...

سال نو ميلادي تان مبارك . به اميد روزهاي خوب براي ايران. شماهائي كه در ايران نيستيد دعا كنيد چون گوئي خدا فراموش كرده جائي به نام ايران وجود دارد به او بگوئيد كه به ايران برگردد .

کیمیا گفت...

سلام
خیلی نوشتهءقشنگی بود.ازکامپیوترمن همزمان با خوندن نوشتهءشما این آهنگ پخش میشد:
....
ما خسته از رنگ و ریا
با درد هر داغ آشنا
این آسمان را پر خروش
روی زمین را بی دروغ

خالی ز کین می خواستیم
نیک و نوین می خواستیم
زیباترین می خواستیم
کی اینچنین می خواستیم؟!

روزی که قلب این جهان
با عشق و آزادی زند
دنیا به روی مردمان
لبخندی از شادی زند
.....
زیاد اهل شنیدن قدیمیای خودمون نیستیدانگار. اما اینو بشنوید.
http://www.backupflow.com/g.htm?id=23129
********************
آرزومند آرزوهایتان هستیم وبه امید رسیدن"روز دلقک"به زودی زود.

کیمیا گفت...

من الآن کامنت قشنگ Teaعزیز رو دیدم.منم می خوام با -اجازه شماواز طرف خودم-به خصوص وبیشتربرای همین جمله ازشون تشکر کنم:«...این نوید دلنشین که ایرانیان عزیز هنوز تشنه و ساعی در کسب نگاهی نو به زندگینید؛ چیزی جز این پنجره تنگ و دود گرفته که جمهوری جهل به رویشان گشوده است.»
واینم خیلی خوب بود(همیشه دلم می خواست اینو بگم ولی بلد نبودم):....که خیلی وقتها درک و فهمیدن این...
مرسی جناب Tea

ناشناس گفت...

شاهین

با سلام،

از علاقمندان سایت و تفاسیر شما هستم تمام مطلب و نظرات آنرا می‌خوانم، و به نظر شما احترام میگذارم، می‌خواستم نظر شما را در مورد این تفسیر بدانم (در بالاترین در قسمت کامند‌ها بود) که تا چه حد میتواند درست باشد، ممنون از مطلب شما.

http://balatarin.com/permlink/2011/1/2/2311523

۰ parse555 حدود ۹ ساعت قبل گفت:
اگر رویدادهای ایران از چند ماه پیش از انتخابات ۸۸ به این سو را خوب نگاه کنیم، می بینیم که تنها کسی که از این شرایط بیشترین سود را برده خامنه ای بوده است. براستی که خامنه ای با ایجاد یک سیستم تشکیل شده از چند قطب متضاد یک تعادل قوا ایجاد کرده است که به او این امکان را می دهد تا جناحهای گوناگون حکومت از رفسنجانی گرفته تا احمدی نژاد را کنترل کند. برای کنترل رفسنجانی، به احمدی نژاد میدان داد و با دادن چراغ سبز به موسوی برای شرکت در انتخابات (البته با شرایط از پیش تعیین شده) یک دکمه فشار برای احمدی نژاد ایجاد کرد. این دقیقا همان چیزی است که بیگانگان می خواهند: سرگرم کردن ایرانیها به خود و هدر دادن انرژی آنها به گونه ای که فرست پرداختن به کارهای اساسی را نداشته باشند. تنها کسی که می توانست این معادله را به هم بزند احمدی نژاد بود که برای دوره دوم ریاست جمهوری اش برنامه های بسیاری داشت. از جمله برداشتن بختک خامنه ای از بالای سر ملت ایران و عادی کردن روابط با آمریکا در سطح سفارت. چیزی که بیش از سی سال است بدترین ضربه ها را به سیاست خارجی ایران وارد کرده است. اینجا بود که سید میر حسین موسوی با علم کردن پرچم سبز حسینی، به داد سید علی خامنه ای رسید. نتیجه این شد که می بینید: هم بیگانگان خوشحال، هم سید علی برقرار، هم سید میرحسین سر کار و هم برنامه های (مشاوران) احمدی نژاد گرفتار. و بازنده اصلی شوربختانه ملت ایران... آنگاه شما از مقایسه با امیر کبیر سخن می گوئید؟! بنظر می رسد برای احمدی نژاد چاره دیگری بجز رودررویی مستقیم با خامنه ای بجا نمانده است. این برکناری ها در چارچوب همین آمادگی برای رویارویی است. احمدی نژاد و مشاورانش از جمله مشایی به هر دلیل، رو به شعار های ملی و ایرانی آورده ا...
"""

Dalghak.Irani گفت...

سلام ویژه ونوبه سروران همیشه یاورم جناب Tea وخانم آشنا وکمیمیا.
بعدازسپاسگزاری وپوزش از تإخیردرپاسخ وتکرار ارادتم به شما ومهربانی های فیل افکن تان؛ تنها می توانم تعهدکنم که اگر توانی وحرفی واثری ازمن برای ایران شاد وشنگول وزنده بربیاید کوتاهی نکنم. مرسی برای همراهی تان وتشویقم بماندن وادامه دادن وممنون از نشان دادن آدم هایی که دنبال آگاهی های بیشتری هستند تا مؤثرترباشند. همان هایی که کیمیا می دانست هستند وجمله پیدانمی کردبرای توصیف شان ومثل بچه ها ذوق زده شد از تعبیر جناب Tea وچه خوب. آدم های راحتی مثل کیمیارا خیلی دوست دارم. بدون پیچاندن هرچیز برای پوشاندن همه چیز یک راست می گویند : "من این را به این خوبی که تو می دانستی وگفتی نمی دانستم ونگفتم!" مرسی کیمیا که زلالی وما به ادم های زلال سخت محتاج. دوستم داشته باشید کماکان. درخدمتم مستدام. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سلام به شاهین بلند آوازه وبلندپرواز که بربام غاردلقک خوش آمده وخوش نشسته.
درحقیقت پست "حضرت آقا و..." را با نیم نگاهی به پاسخی هم برای شما نوشتم. لذا نوع نگاهم را آنجا گفته ام. دوم اینکه من بشدت وبحالت کاریکاتوریزه از هرنوع تئوری توطئۀ خارج وغرب متنفرم واصولاً اعتقادی به توطئۀ ویژه ازسوی کشورهای بزرگ وپیش رفته برعلیه عقب مانده ها نیستم. اینها همانقدر بمنافع خودشان فکرمی کنند وتلاش می کنند که هرکشورکوچک وعقب ماندۀ دیگری. منتها چون اینان کشورپیشرفته وبزرگ وتوسعه یافته هستند برای منافع ملی فکرمی کنند وطرح هایشان هم جهانی وگنده است ولی چون درکشورهای عقب مانده به منافع شخص وگروه ودسته های کوچکتری می اندیشند سیاستمداران درنتیجه طرح هایشان هم بهمان اندازه حقیرومحلی وشکست خورده می شوند. والان که عمرآغرب حاضراست هرهزینه ای را تحمل کند تا این منشاء آلودگی جهان به یک ایدئولوژی بسیار مرگبارتراز مارکسیسم یعنی حکومت بنام شریعت اسلام درایران را ازمیان بردارد. ونقض غرض است که خودش تمهیدی اندیشیده باشد که وضعیتی مثل عراق وافغانستان وپاکستان وسودان را تدارک دیده باشد برای خودش که امروزۀ برای هرکشتۀ امریکایی یا بریتانیایی درخارج ازمرزهای جغرافیایی اوباما وکامرون سه بار اسهال می گیرند برای قانع کردن مردم. ادامه اش هم همین است ووقایع پیش امده قطعاً خواست خامنه ای وبنفع او نبوده است. واین را با نقل قول طنزی از محمدعلی ابطحی پایان می دهم.
یادم است حریفی بعداز کلی صغراها وکبراهای مختلف چیدن وهمۀ آن پیچیدگی های سیاسی را به آخوندها نسبت دادن ابطحی به او گفته بود:
"خب مردحسابی اگر ما مغزی به این پیچییدگی وکارآمدی داشتیم که مهره هارا چنین حساب شده وازراه تعقل وبرای بهره برداری درسالها ومکان های دور وبنفع این وبضرردیگری طراحی کنیم. آیا راحت ترنبود که همان مغزمان را بکارببریم وعوض طراحی این همه توطئۀ چییده یک طرح ساده می نوشتیم برای خوب اداره کردن کشور وادامۀ راحت وبارضایت مردم.