۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

پیش بینی واکنش احمدی نژاد: بی اعتنایی به زندان جوانفکر تا ریاست حسین قدیانی بر ایرنا!


Leda Atomica


1- در حالیکه محمود احمدی نژاد توی هواپیمای اختصاصی خودش عازم تهران است و محتمل است که من ورود او را ازدست خواهم داد. لذا رفته ام به استقبال رییس جمهور تا ببینم می توانم از واکنش او به زندان جوانفکر و جانشین او در ایرنا و روزنامۀ ایران رمزگشایی کنم. زیرا درست است که احمدی نژاد دیگر از سوی کشورهای خارجی جدی گرفته نمی شود و هر حرفش کمتر از باد هوا ارزش گذاری می شود. اما در سیاست داخلی هنوز نقش خوبی دارد و از آن مهمتر "زمین بازی" ما هم است. چون بدون احمدی نژاد نه چنین بساط اسفناکی قابل تدارک بود - از جنبۀ منفی - و نه چنین برون ریزی درون گندیدۀ جمهوری اسلامی قابل مشاهدۀ کامل - از جنبۀ مثبت - و او اگر یار وفاداری باشد باید زمین بازی را شاداب نگهدارد تا 10 ماه دیگر و پایان کار انشاءالله!

2- اینکه احمدی نژاد حواسش کاملاً جمع است که هر وقت از کشور خارج می شود یاران درجه یک و حواریون مرید و مرادی اش نظیر مشایی و بقایی و هاشمی ثمره و ... را نیز که ممکن است در غیابش مورد تهدید و اذیت قرار بگیرند با خودش ببرد شکی نیست. لذا بسیار بعید است که احمدی نژاد حواسش به جوانفکر نبوده باشد که محکومیت های قطعی هم داشته و بیشتر از همه در مظان تهدید و دستگیری قوۀ قضائیه قرار داشت. لذا علت اینکه او را به پیک نیک نیویورک نبرده است کمی مشکوک است. و به این دلیل مهم هم که اگر تمهید دلیل برای بردن 100 نفر از هیئت همراه 120 نفره دشوار و غیر قابل توجیه بود؛ اما بردن جوانفکر بعنوان بازوی رسانه ای دولت می توانست جزو اولویت های طبیعی و مشروع و غیر قابل تردید و مستدل باشد. پس چرا جوانفکر را با خودش نبرده است:

الف- می خواسته ببرد و نامش را هم داده بوده برای ویزا ولی امریکا برای جوانفکر ویزا صادر نکرده است. کمی بعید است این گزینه زیرا جوانفکر مشکوک تر از هیچکدام از دیگر همراهان درجه اول احمدی نژاد نیست مگر اینکه مثلاً به زمان بودنش در بیت رهبر یا سفارت ایران در اسپانیا مربوط بوده باشد که از اطلاع عام دور است.

ب- می خواسته ببرد ولی قوۀ قضائیه متوجه شده و برای اینکه ماجرای فائزه هاشمی در سفر به لندن تکرار نشود؛ با همراهی جوانفکر در لشکر نیویورک مخالفت کرده است. این موضوع هم با توجه به اخلاق احمدی نژاد چندان درست بنظر نمی رسد. زیرا او اتفاقاً اگر کسی بخواهد جلو کاری را که دوست دارد انجام دهد بگیرد هزار درصد مصمم تر می شود و از در روکم کنی حرفش را بکرسی می نشاند و کارش را انجام می دهد.

پ- جوانفکر بهر دلیل تاریخ مصرفش تمام شده بود و احمدی نژاد قصد تعویض او را داشت لذا خودش نمی خواسته است او را ببرد. در چنین حالتی ممکن است از محکومیت قضایی او هم بهانه تراشیده باشد برای نرنجیدن مقطعی - تا تعویض یکشبه - جوانفکر. هرچند که رییس جمهور خیلی در بند رنجیدن و نرنجیدن کسانی که عمر گماشتگی شان را تمام شده بداند نیست.

3- این احتمال تمام شدن جوانفکر برای خدمت به احمدی نژاد با این دو مشاهده و سند نیز تقویت می شود:

الف- طبق اخبار رسمی احمدی نژاد جسین قدیانی را بعنوان مشاور رسانه ای (کاتب وحی) با خودش به نیویورک برده است. این نشان می دهد که احمدی نژاد قصد داشته یکی دیگر از یاران با وفای شریعتمداری کیهان را قر بزند و بعد از محمد جعفر بهداد دومین هرزه نگار کیهانی را هم بریاستی ناباور برای صغیر و کبیر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ارتقاء بدهد. زیرا که فواید احمدی نژادی بسیاری دارد. هم از جهت شوکه کردن مخالفان اصولگرایش در مجلس و غیره و هم از جنبۀ طعنه به شریعتمداری که هر چه نوچه دارد به کمترین اشاره ای مصادره می شوند. و هم خودش چاق می شود وقتی همۀ عقلمندان را بدون استثناء غرق در حیرت و تأسف می کند.

ب- احمدی نژاد در مصاحبۀ مطبوعاتی خود در نیویورک و در پاسخ خبرنگار ایتالیایی در این زمینه می گوید: "من تازه از این موضوع مطلع شده ام و بعد از بررسی چگونگی آن اظهار نظر خواهم کرد". این جمله و ادبیات بررسی می کنم و خبر تازه بمن رسیده و از این قبیل مطلقاً با ادبیات حاضر جواب و کنایی احمدی نژاد همخوانی ندارد. و کسی تا کنون یادش نمی آید که در 8 سال گذشته احمدی نژاد در مورد پاسخ سؤالی  به بررسی کردن موضوع اشاره کرده باشد. چون احمدی نژاد همۀ هنر و نبوغش در ادبیات حاضر جوابش است بشوخی و جدی و اغلب چند پهلو. لذا اگر جوانفکر هنوز مقرب درجه یک احمدی نژاد بود حداقلش این بود که یک "گه خوردن"ی یا "اوه اوه جدی میگی"ی یا جمله ای از این قبیل را مقدمه ای برای شروع یک کلنجار جدید در تهران صادر می کرد.

4- نتیجه اینکه واکنش احمدی نژاد نسبت بزندان جوانفکر در فردا واکنشی تند و برای رهایی مدیر عامل خبرگزاریش نخواهد بود. هر چند که آن را بعنوان یک آتو در روابطش با لاریجانی ها استفاده خواهد کرد. ولی خودش از خدا خواسته و بدون هزینۀ بیرون کردن جوانفکر از حلقۀ اول یاران؛ حسین قدیانی را به ریاست بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ایران منصوب خواهد کرد. یا...هو

بعد از تحریر: این نوشته یک سناریوی کمیک است برای سیرک دلقک و از جهت خالی نبودن عریضه و ادعای تحلیل سیاسی جدی ندارد. بیشتر به این خاطر هم نوشته شده است که فردا جمعه است و تماشاچی زیاد است و همۀ سیرک های گریه برای کشور در سرتاسر ایران باز و شلوغ است و بی نمایش ماندن سیرک من روا نبود برای بچه ها!

۴ نظر:

سمندر گفت...

"احمدی نژاد حواسش کاملاً جمع است که هر وقت از کشور خارج می شود یاران درجه یک و حواریون مرید و مرادی اش نظیر مشایی و بقایی و هاشمی ثمره و ... را نیز که ممکن است در غیابش مورد تهدید و اذیت قرار بگیرند با خودش ببرد "
به این قست خیلی خندیدم! مرسی!

سمندر گفت...

"و هم خودش چاق می شود وقتی همۀ عقلمندان را بدون استثناء غرق در حیرت و تأسف می کند."
این قسمت هم جالب بود گرچه از عبارت عقلمندانش خیلی خوشم نیامد. و من یک پیشنهاد دارم: که "جدی" نوشتن و حرص و جوش خوردنش را کنار بگذاری (که میدانم زود عصبانی می شوی و هزل می نویسی و برای مزاجت هم خوب نیست) و طنز بنویسی که گمان کنم استعداد طنز نوشتنت بیشتر باشد.
عزت زیاد!

ناشناس گفت...

http://irna.ir/fa/News/396278/

آقای مدرنیته گفت...

سلام

یک ماهی نبودم

الان تمام مطالب این یک ماهه رو خوندم. چشمام داره کور میشه ! هه

دستت طلا

آینده روشن است