۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه

شرکت احمدی نژاد درعزاداری بیت؛ یک حرکت فوق مدرن درامتداد خواست ملت!

The Elevation of the Cross


گام اول:

آیت الله استادی: قضایای اخیر، معلول بی توجهی به دغدغه های مراجع بود 

1- آیت الله استادی امام جمعۀ اصلی قم وروحانی بسیارمتحجرالیگارشی است که مدت بیش ازدوسال است درقم نمازجمعه ای برگزارنکرده است. ایشان درسالگردوفات آیت الله فاضل لنکرانی سخنرانی کرده است وضمن بیان تیترفوق که تلویحاً اعتراضی است برفتارآیت الله خامنه ای دربرابراحمدی نژاد درطول 6 سال گذشته؛ بقیۀ سخنرانی طولانیش را مختص کرده به تببین این نظریۀ آیت الله فاضل لنکرانی که حوزۀ دین باید مستقل (بخوان جدا) باشد ازحوزۀ دولت (بخوان سیاست) تا بتواند در هنگام لزوم واکنش اعتراضی به سیاست های اعمال شده اعتراض کرده ودستش زیر ساطوردولت نباشد. این یعنی همان حکومت عرفی که قبل ازجمهوری اسلامی در ایران واینک درهمۀ جهان بغیرازایران جریان دارد. مبارک است. ومرسی به آیت الله استادی!

 گام دوم:

حرکت دسته عزاداری از بیوت مراجع تقلید قم به سمت حرم حضرت معصومه(س)

2- من سی سال است که چنین تیتری وچنین خبری را دررسانه های ایران نه دیده ام ونه خوانده ام ونه شنیده ام. آنچه که من وما درهمۀ 32 سال گذشته مکرردرمکرر خوانده ایم ودیده ایم وشنیده ایم، راه افتادن دسته های چماقداروکفن پوش طلاب علوم دینی است دررفتن بسوی تخریب خانۀ این مرجع ویا بهم زدن سخنرانی آن غیرمرجع ویا حرکت بسوی دروازه های تهران با شعار"می کشم می کشم آنکه برادرم را هم کاری نداشت." یا "ما اهل کوفه نیستیم آیت الله خامنه ای ولی فقیه کجا بماند" یا "هرکسی بما بیشترپول بدهد ما زیربیرق اوهستیم" و.... بنابراین اولین خبرزیبای مذهبی که حرکت عزاداران بسمت حرم مطهرحضرت معصومه سلام الله علیها را اعلام می کند؛ فوق اهمیتی را که کشف پنی سیلین درجهان داشته است دارد و بسیار زیاد مبارک است. این یعنی عیسی بدین خود وموسی نیز بدین خود. ومعنای همۀ این ها روی هم یعنی جدایی نهاد دین ازنهاد سیاست. ازادبیات روشنفکران واصلاح طلبان مذهبی استفاده کردم که الان چه وقت قهر ودرشتی است؛ درهنگامۀ عروسی.

گام سوم:

شرکت احمدی نژاد در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در حضور رهبر انقلاب

1- آیت الله خامنه ای یک روحانی مجتهد جامع الشرایط شیعه است، ومحمود احمدی نژاد یک مسلمان معتقد ومؤمن شیعۀ اثنا عشری. حضرت آیت الله شام غریبان حضرت فاطمه رادربیت مبارک شان برگزارکرده اند که بسیاری ازمؤمنان وشیفتگان زهرای مرضیه درآن حاضربوده اند؛ وازجمله محمود احمدی نژاد که اتفاقاً شغل شان هم ریاست جمهوری اسلامی ایران است. این چه ربطی به سیاست واختلاف بین سیاستمداران دارد که امریست حقوقی وبا داوری قانون ویا مذاکرات فی مابین حل بایدبشود ودرجریان است. 


2- من بارها دراینجا بشما گفته ام که همۀ ما ازانقلابی گرفته تا ضد انقلاب، وازمؤمن گرفته تا ملحد! مرجعیت مذهبی روحانیان را قبول داریم وهرموقع مشکل مذهبی و سؤال داشته باشیم ویا بخواهیم مراسم مذهبی بگیریم می رویم بسراغ روحانیان ونه کس دیگر. لذا شرکت محمود احمدی نژاد درمراسم آیت الله خامنه ای ونمازخواندن پشت سر وبه امامت اووتقلید ازفتاوای دینی اوبرهریک ازمقلدانش واجب است و چه بسا احمدی نژاد بظن قوی مقلد آیت الله خامنه ای باشد.

3- فقط درامرسیاست است که راه های ما جدا می شود. من وشما که لیبرال هستیم. می خواهیم سیاست را به تشخیص عقل جمعی اداره بکنیم. وهررأیی که طرفدار بیشتر داشت را اعمال بکنیم. آیت الله خامنه ای وهمۀ الیگارشی روحانیت می خواهند سیاست را ازخدا بپرسند وچون خدا دردسترس شان نیست می روند ازحضرت پیغمبر و11 نفرامام مردۀ اعقابش می پرسند. وخون مارا توی شیشه می کنند. حالا احمدی نژاد آمده ومی گوید نه لیبرالیسم غربی شما را قبول دارم ونه فقه مردگان آیت الله هارا؛ چون: "من خودم با امام زمان که تنها امام حاضراست وبروزهم است ودرد امروز مردم را هم می فهمد ارتباط معنوی -گاهی هم مادی- دارم واحکام اجتماعی را از حضرت بقیة الله می پرسم وکشوررا اداره می کنم."

4- این اختلاف اگربنفع احمدی نژاد حل بشود ما یک گام سوم ونهایی را بسوی عرفی شدن حکومت برخواهیم داشت. ازدین امام زمانی احمدی نژاد که هم موزیسین است و هم درمنچستریونایتد بازی کرده ومدتی هم عضوشیکاگوبولزدرNBA بوده است و ممکن است فیلم ظهورنزدیک است را هم خودش ساخته باشد نترسیم. حداقلش این است که کمی خنده قاطی این زهرمارزندگی مان می شود. مردیم بس که همیشه عزاداریم.

5- نتیجه اینکه رفتن احمدی نژاد به مراسم عزای بیت هیچ گونه بارسیاسی نداشته است واختلاف سیاسی رهبرواحمدی نژاد کماکان لاینحل مانده است. مگراینکه پالس های سیاسی قابل خواندنی فرستاده شود ازفردا. ولی من هنوزهم معتقدم که این ماجرا با باخت احمدی نژاد نخواهد تمام شد. یا...هو

۴ نظر:

محمد امی گفت...

به نام خدا
سلام
خیلی قشنگ متنت را طراحی کردی. با گزینه 4امش موافق نیستم. به نظرم محمو کشور را شبیه لیبی خواهد کرد.

ناشناس فرعی گفت...

اوج توجیهات و فرار به جلوهای دلقک بود این پست. مگر چنین مراسمی می‌تواند صرفن یک مراسم مذهبی باشد. مراسمی که خودش ذاتن اوج فلسفه‌ی سیاسی شیعی را در بر دارد. آن هم در کجا؟ در بیت رهبر. با چه سخنرانی؟ پناهیان شارلاتان. مگر می‌شود این عمل احمدی را اکت سکولار قالب کرد اگر این منظور احمدی است باید بگویم مخ خر خورده. که البته بعید می‌دانم. من فکر می‌کنم این حضور بیشتر در راستای کاستن از فشار باند خامنه‌ای بر خودش و دوستانش باشد ولی خب آنها پدرسوخته‌تر از این حرفها هستند. امیدوارم احمدی حریفشان بشود نه به این دلیل که او جامعه ای سکولار برایمان به ارمغان می‌آورد ( که چنین چیزی را حتا یک نفر قهرمان کاردرست هم نمی‌تواند برایمان بیاورد که بحثش مفصل است) و نه به دلایل دیگر بلکه به این دلیل که این پدرسوخته‌ها قدری رویشان کم بشود.

ناشناس گفت...

سلام
با احترام به نظر شما گمان بنده بر این است که رفتن محمود به مراسم عزاداری دیشب صرفا یک پلیتیک ظریف بوده برای زهرچشم گیری و ابراز وجود. گفته ی شما در صورتی به واقعیت نزدیک میبود که محمود با عجله و از شب اول خود را برای شرکت در این مراسم آماده میکرد. با این وجود با 3 شب تاخیر رفته تا جوابی باشد بر آنان که در طول این 3 شب فحش و ناسزا نثارش کردند. رفته بود بگوید که "هان! آمدم.پدر سوخته ها شما جرائت ابراز وجود در برابر من ندارید و من آنم که با همه ی اختلافاتم با این سید جرائت کرده و در مجلس شما جان برکفانش حاظر میشوم". رفته بود بگوید" من اهل سکته نیستم- اگر جرائت دارید امشب فحش نثارم کنید"!

Dalghak.Irani گفت...

سلام به جمع.
اگروقت وتوان ونیاز پاسخ انفرادی نبود. این پاسخ جمعی را بپذیرید دراکنون.
نظرهرسه نفرشما عزیزان همپوشان است با آنچه که نوشته ام. منتها من همواره کاریکاتوریزه ونشانه گرفتن سمت وسوی نهایی یک حرکت می نویسم. که امید های افزون تری تولید شود. دراینجا هم وقایع را ازجنبۀ عرفی گرایی حکومت ومبارک بودن آن درپیشانی قرارداده ام تا نشان بدهم که چگونه با چند حرکت وصحبت وعمل خیلی کوچک وناچیز فضا بسرعت ایجاد می شود برای پرکردن توسط جوانان. والبته بوِیژه ادبیات بسیارمحترمی که درمورد دین وروحانی متعارف شیعه ونماد هایی مثل زیارتگاه وامامزاده ودختر پیامبر بکاربرده ام خواسته ام عمق آشتی بودن ومشکل نداشتن با دین را واهمیت آن درمبارزات مدنی جوامعی مثل خودمان رانمایش هم بدهم. تا شما یادتان باشد که اگرما با دین سیاسی با هرقرائتی هم مخالف هستیم. اما نهایت احترام را بدین متعارف مردم مسلمان که خودمان هم جزوشان هستیم می گذاریم. خلاصه من مفاهیم خیلی زیادی را دراین نوشته وغیرمستقیم می خواستم منتقل کنم. بدیهی است که فرمایشات شما هم عین صواب است وتعارضی ندارد. یا...هو