۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

پیروز مجتهد زاده مزد بگیر احمدی نژاد است و ادعاهایش هر دو غلط!

Paradise Under the Sea

پیروز مجتهد زاده کارشناس برجستۀ جغرافیای سیاسی در مصاحبه ای با سایت رسانۀ قانون راجع به جزایر سه گانه و تاریخچه و جگونگی های آن پرداخته که هرچند مطلب جدیدی ندارد اما از زبان ایشان شنیدنی و مستند است. اما این همۀ ماجرا نیست:

1- من قبلاً هم طی پست مخصوص و جداگانه ای (اینجا) راجع به پیروز مجتهد زاده و چگونگی رفتار "گربۀ مرتضی علی وارش" با دولت های مختلف جمهوری اسلامی نوشته ام و آنجا نشان داده ام که با توجه به نان به نرخ روز خوردن این کارشناس محترم حرف های او باید با دقت بیشتری مورد تأمل و مداقه قرار بگیرد زیرا کارشناسی که طرفدار حکومت شاه بوده باشد و با سه دولت هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد در جمهوری اسلامی هم جی جی باجی و همکاسه؛ نمی تواند خیلی آدم علیه السلامی باشد. مجتهد زاده و در این مصاحبۀ نسبتاً مفصلش ابتدا شرح مبسوطی می دهد از اسناد و خاطرات و "نوستالوژی قدرت رژیم شاه" تا خواننده را کاملاً جذب و اعتماد کامل اورا نسبت به خودش و حرف هایش بر انگیزد. - بر هم می انگیزد چون حرف های تاریخی اش درست است. - و آنوقت است که وارد فاز مأموریت تبلیغ احمدی نژادی اش می شود و می گوید که کار ]احمقانه از نظر سیاسی و زمانی[ احمدی نژاد در سفر به جزیرۀ ابو موسی - این را هم بو موسی تلفظ می کند به استناد حرف مسخرۀ یک نمایندۀ در پیتی مجلس - شاهکار بی نظیری بوده است که توطئه های هم دولت خاتمی و هم منوچهر متکی را بر طرف کرده است. بعبارت دیگر همۀ مصاحبه را بخاطر ذکر آخرین پاراگراف کوتاه آن انجام داده است. و آن پاراگراف این است:

"...در زمان وزارت منوچهر متکی، وزارت خارجه کتابی چاپ کرد تا ثابت کند که جزایر از آنِ امارات است! /شیخ قطر در سال ۲۰۰۴ حمله‌ی نظامی به جزیره بوموسی کرد و ایرانیانی را کشت. وزیر خارجه وقت، کمال خرازی بود که به مطبوعات دستور داد حرفش را نزنید/ سفر احمدی‌نژاد تردیدهایی را که دو وزیر خارجه پیشین آفریده بودند برطرف کرد."
2- اما اشکال کار کجاست اگر مجتهد زاده از پروژۀ ملی گرایی احمدی نژاد استفاده کند برای زمین زدن الیگارشی اعم از چپ و راست و میانه و حتی خامنه ای. اشکالی که ندارد هیچ. بلکه بسیار هم مبارک می بود اگر چنین کاری امکان پذیر بود. زیرا شما خوانندگان می دانید که خود من یکسال تمام همۀ تلاشم را مصروف اینکار کردم و از احمدی نژاد و مشایی حمایتی حماسی کردم. اما جواب نداد و هیچ پروژۀ دیگری هم با محوریت احمدی نژاد جواب نمی دهد. زیرا احمدی نژاد شخصیت دغل و خرافاتی و لمپن و بشدت نخبه گریزی دارد و امکان ندارد که به هیچ بهانه ای و ترفندی هم بتوان طبقۀ متوسط ایران را به حمایت از احمدی نژاد متقاعد کرد. لذا هر گونه سرمایه گذاری روی او و شعبده هایی که بازی می کند نه تنها خدمت نیست بلکه خیانت است. چون که با ناسیونایست نامیدن احمدی نژاد؛ احمدی نژاد خوشنام  و دلپذیر مدرن ها نمی شود. بلکه این ناسیونالیسم است که بدنام می شود. البته مجتهد زاده خدماتش را می فروشد و زندگی می کند و دنبال پروژۀ نجات ایران از طریق احمدی نژاد نیست. من توصیه ام به آنانی است که گاهی تلو تلو می خورند در برابر نمایش های از سر "من نمایش می دهم پس هستم" ِ احمدی نژاد. یا...هو

۵ نظر:

تماشاگر گفت...

ممنون از پاسخت اما شوک من به خاطر این مسله است که شاید حاکمیت در حال تست واکنش افکار عمومی در قبال یک حمله نظامی به قلمرو ایران است و در واقع شاید نشانی از تصمیمات سران برای نشست بغداد باشد. البته اهداف دیگری هم دارد که به روشنی در مقاله شما درج شده است.آیا احتمال چنین تستی وجود دارد؟
درضمن لینکی رو که در خصوص آقای مجتهدزاده گذاشته بودید خوندم اما از مقاله(که اطلاعات خوبی رو برای بنده داشت) جالب تر برای من پی نوشت آقای حسام بود که امیدوارم گذشت زمان و رخدادهای در پی آن، به ایشون درس خوبی داده باشهT،اگر دلی روشن داشته باشند(که دنیا بدون نفت ایران قیامت نخواهد شد).نقل به مضمون رو با اجازتون میزارم(به هرحال سیرک است و بعضی وقت ها پخش دوباره یکی از برنامه ها خالی از لطف نیست)
"حسام گفت...

امیدوارم دولت ایران صادرات نفت به اروپا را برای دو روز هم که شده قطع کند تا بفهمی که روی مستمری دولت فخیمه تان نمی توانی آن قدر حساب باز کنی! تا ببینی آدمهای بی مصرف بی فایده ای مثل تو را تا کجا پذیرایی خواهند کرد که تنها هنری که داری فحاشی به کسانی است که ملکه از آنها خوششان نمی آید!
و این را از من داشته باش که پایان جمهوری اسلامی را ملکه و سربازان مستمری بگیرش هرگز نخواهند دید!
۲۷ ژانویهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۵:۳۷ "

ناشناس گفت...

http://www.teribon.ir/archives/101987

سمندر گفت...

اگر کسی هم نظر شما نباشد آنگاه مستحق هر فحش و ناسزاست؟ گیرم که استدلالش از اساس بی پایه.

ناشناس گفت...

در جواب به لینک گذار ناشناس و همین طور کامنت های زیر مطلبش:

قیافه مورد بحث مربوط به آخوندی است که رزقش مثل مابقی هم صنف هاش از روی زکات و روضه خونی به دست میومده(به قول خودشون پول حلال) و قیافه امروزی امثال آغا که حسابی ترگل ورگل شده حاصل پول شیرین بیت المال هست.

Dalghak.Irani گفت...

خب تماشاگر بخشی از آقا حسام را گذاشت برای تجدید خاطره و سمندر عزیز هم آمد و جمع مان جمع شد. اما سمندر من دشنامی که نداده ام بلکه فقط گزارشی داده ام و روی کاسب کار یک روشنفکر لیبرال که کمترین شباهتی به هیچ کجای جمهوری اسلامی و احمدی نژاد ندارد را معرفی کرده ام. بهتر بود می گفتی که چه را خطا گفته ام و یا اگر دسترسی داشتی از خود آقا پیروز یا منوچهرخان و یا سید کمال که جزیی از دفتر فعلی مقام رهبری است می خواستی که سند له و علیهی اگر دارند در اثبات یا نفی منتشر کنند. البته نفی که نمی تواند سند داشته باشد ولی مدعی باید سند اثباتی بیاورد. مزد بگیر هم فحش نیست هرکسی در ازای ارائۀ کالا یا خدماتی به دیگری مزد دریافت کند می شود مزدور. که تازه من مزدور هم نگفته ام در اینجا و از واژۀ لطیف مزد بگیر استفاده کرده ام. یا...هو