۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۲, جمعه

رمز گشایی از سفر شخصی خامنه ای به قم و جمکران!

File:Le Bain Turc, by Jean Auguste Dominique Ingres, from C2RMF retouched.jpg

The Turkish Bath


1- آیت الله خامنه ای در سفری نادر در نوع خود دیروز بی سر و صدا رفته به قم و پس از زیارت حضرت معصومه و گفتگویی با علامه مصباح یزدی به زیارت مسجد جمکران رفته و برگشته به تهران. این خبر اطلاع رسانی رسمی نشده است و هیچکدام از خبرگزاری ها و سایت های داخل کشور آن را پوشش نداده اند. حتی در پایگاه اطلاع رسانی شخص رهبری هم اثری از این خبر نیست. این خبر را فقط آنا نیوز وابسته به دانشگاه آزاد رونمایی کرده (اینجا) و بازتاب امروز هم بنقل از او و با زیرکی حرفه ای جهت فرار از مجازات احتمالی فیلترینگ بازپخش کرده است (اینجا). خبر اصلی که آنا نیور منتشر کرده بار سیاسی دارد و تیتر زده که آیت الله بدیدار مصباح یزدی به قم رفته است. اما بازتاب امروز با تعرض به آنا نیوز مدعی غیر سیاسی بودن این سفر شده و گفته است که خامنه ای برای زیارت به قم رفته و اتفاقاً مصباح هم در حرم بوده و با رهبر دیدار کرده است. لذا نگاهی خواهم کرد به ابعاد مختلف این سفر و احتمالاتی را مطرح و سپس نظر ترجیحی و تحلیلی خودم را نیز خواهم گفت:

الف- این سفر نمی توانسته یک سفر سیاسی آن هم فقط برای گفتگو با مصباح یزدی باشد. زیرا که اولاً احضار مصباح به تهران راحت ترین و بی دردسرترین کاری بود که می توانست انجام بگیرد ثانیاً گفتگوی سیاسی آن هم در حرم زیارتی مردم فقط از ابلهان بر می آید که قطعاً خامنه ای ابله نیست.

ب- احتمال دوم این است که سفر سیاسی بوده اما نه برای گفتگو با مصباح بلکه برای بازدید از تأسیسات فردو در قالب سفر زیارتی که شکی را بر نیانگیزد. این گمانه هم مردود است زیرا که خامنه ای امکان مطلقی دارد که بتواند در طبقه بندی بکلی سری و از راه هوایی به هرجای ایران از جماله تأسیسات فردو برود و احدی هم در روی کرۀ زمین باخبر نشود.

پ- لذا این سفر بیشتر در قالب یک سفر زیارتی می گنجد اما چون هیچ عملی از  سیاستمدار (در اینجا زیارت آیت الله خامنه ای) بدون پرداختن به سیاست هم نیست لذا مصباح را به حرم فراخوانده است که ضمن همراهی و استقبال و مصافحه! برخی مسایل مهم و کلیدی از اوضاع قم و روحانیان ارشد و نتیجۀ انتخابات تمام شده و سرفصل های "بعد از این مرحله چه باید کرد" را تبادل نظر کنند در حین انجام زیارت.

2- علت این هم که نه اجازۀ اطلاع رسانی رسمی داده شده است و نه چنان محرمانه نگاه داشته شده است که اخبارش مطلقاً به بیرون درز نکند؛ این بوده است که اولاً در امتداد سیاست تبلیغاتی جدید تنظیم شدۀ علی گونه بودن و بی آلایش رفتار کردن خامنه ای را بزرگنمایی کنند. - چرا که پروژۀ تیبیغاتی فرعون سازی از خامنه ای در دو سال بعد از انتخابات 88 جواب نداد و کاملاً بضرر خامنه ای تمام شد -. و ثانیاً خودشان از مجاری رسمی این علی واری خامنه ای را توی بوق نکنند که باز هم به ضد تبلیغ تبدیل شود. پس به منابع رسمی گفته اند حق پوشش ندارید چون رهبر نمی خواهد پیرامونش تبلیغ راه بیفتد و از سوی دیگر اجازه داده اند تا خبر درز پیدا کند و مریدان و هواداران اشک در چشم شان جمع شود که چه "آقا"ی متواضع و پیامبرگونه ای داریم.

3- و در نهایت باور ترجیحی و تحلیلی من این است که این سفر تا شهر-استان قم اش واجد چنان ارزشی نیست که بخش رفتن به مسجد جمکران مهم و خیلی زیاد مهم است. بعبارت دیگر این سفر زیارتی با هدف رفتن به جمکران تنظیم شده است و حرم حضرت معصومه و قم هم واسطۀ فیض بوده اند.  حالا برای اینکه با من همراهی بکنید و فهم مطلب آسان تر شود دو گزارۀ زیر را بخوانید:

الف- روزهای بسیار سختی که خامنه ای از نظر سیاسی بویژه در سیاست می گذراند و پیش رو دارد. بویژه با توجه به مذاکرات هسته ای پیش رو در بغداد.

ب- اینکه خامنه ای از مکتب روحانیت موعود گرای مشهد می آید و اعتقاد وثیق و عمیقی به توسل و چاره جویی از امام زمان دارد در لحظه های بحرانی و سخت. آدرس سرراست هم حاضر و هم کافی است: به گریه ها و توسل ها و استغاثه های خامنه ای نگاهی دوباره بکنید در خاطرتان چه در وقایع 23 تیر 78 و چه در وقایع 22 خرداد 88 در نماز جمعۀ معروف و گریه و انگیزش احساسات مؤمنان در سپردن خودش و حکومتش به طناب ناجی امام غایب.

4- نتیجه اینکه خامنه ای برای خلوت و خلسه و ارتباط شهودی با امام زمان به جمکران رفته است تا بتواند تصمیمات مهمی بگیرد: هم در عرصۀ داخلی که اوضاع هر روز بدتر می شود و قدرت تأثیر گذاریش را از دست داده؛ و مهمتر از آن در موضوع هسته ای و دستور کار مشخص بدهد به مذاکره کنندگان طرف ایرانی در میز بغداد. البته این ترفند این خوبی را هم دارد که تسلیم یا جنگ را بعهدۀ امام زمان معرفی می کند و در صورت سازش جام زهر را راحت تر می نوشد زیرا که به مریدان القاء می کند که خواست آقا امام زمان بود. و در صورت جنگ و رویارویی هم انگیزۀ مضاعف تولید می کند در مریدان که دستور عدم سازش از امام غایب گرفته است. و اگر بخواهم بعبارت سمیبولیک بگویم می شود تیتر مطلب را هم تکرار کرد که: "تکلیف دالان های هسته ای فردو از چاه ظهور امام مهدی در جمکران می گذرد"! یا...هو

۴ نظر:

پیک نقی گفت...

امام زمان در جمکران دیگه جواب نمیده, بهتره آقا دست به دامن نقی بشه در فیس بوک.

سردار وطن گفت...

سلام به دلقک عزیز

من هم وقتی مطلب را دیدم همین تصور به ذهنم خطور کرد با یک کم زاویه . من فکر می کنم که بدجوری ترسیده . طوری ترسیده که امامزاده های اطرافش جوابگوی ترسش نیست تا از آنها مدد گیرد. بنابراین برای مددجویی به سمت دارویی قوی تر که در قم است رفته و در ضمن از مصباح هم خواسته که به او کمی قوت قلب بدهد . وگرنه او اخبار قم را بهتر اس مصباح می داند .

ناشناس گفت...

خبرگذاری مشترک ما و دلقک
خبرگذاری سیرک! :)...]What the speed!

این هم شاهد من:
http://snn.ir/news-13910222015.aspx
"با وجود تلاش های مقام معظم رهبری در خصوص پیروزی ما در تحریم ها این بزرگ نمایی ها توسط رسانه های غربی و برخی از رسانه های ما صورت گرفت و جوری جا افتاد که ما به آنها نیازمندیم واین نگران کننده است و زخم به افکار عمومی ما وارد شد."

ناشناس گفت...

یک متغییر دیگر اینکه:
»در خبر خبرگزاری آنا که ظاهرا با "مدیریت جدید" قرار است به مسایل سیاسی خارج از دانشگاه آزاد نیز بپردازد، آمده است:«