۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

روز صعود احمدی نژاد؛ ضعف هاشمی؛ استیصال خامنه ای؛ توبۀ جنتی؛ غلط کردم شریعتمداری!

The Toilette


1- همزمانی اعلان خائن خواندن رسمی هواداران احمدی نژاد در قم از سوی احمد جنتی دبیر "فرا مادام العمر" شورای نگهبان با اعتراض شدید اللحن احمدی نژاد به رد صلاحیت های انتخابات سازمان نظام پزشکی؛ اگر چه محتمل است امری کاملاً تصادفی باشد؛ اما در بطن خود حاوی نکات سمبلیک مبارکی است که باید به آن خوش آمد گفت. با این توجه ویژه که حسین شریعتمداری خیلی سریع به عقب نشنینی و نوشتن "غلط کردم نامه" وادار شده از خائن نامیدن قمی های هو کنندۀ علی لاریجانی در سرمقالۀ کیهان چهارشنبه؛ و این سخن سفیه هاشمی رفسنجانی که "چرا اختلافات به عرصۀ عمومی کشیده می شود" در دیدار با دانشجویان. نگاهی کرده ام به این در هم ریختگی بسیار عالی سطوح مختلف رژیم در امروز ایران.

2- اطلاعات لازم و حتی مختصری هم ندارم راجع به انتخابات نظام پزشکی کشور و اینکه آیا بررسی و احراز صلاحیت اعضای داوطلب انتخابات نظام پزشکی مستقیم و غیر مستقیم ارتباطی به شورای نگهبان دارد یا نه. و همینطور اعتراض احمدی نژاد به رد صلاحیت کدام گروه و چه آدم های ویژه ای بوده در جریان این انتخابات. اما بدون نیاز برای ورود به این جهل خودم هم و فارغ از اینکه تأثیر این اعتراض و نتیجه چه خواهد شد؛ نفس این اعتراض در این مرحلۀ حساس یک پیام آشکار دارد برای رژیم و شورای نگهبان که در مورد اعلان صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو نیز مانعی بلند بنام "ورود احمدی نژاد" نباید ساده و بدون اهمیت انگاشته شود. و این امر فارغ از برنده و بازنده بودن هر کدام از طرفین خود بخود پیشرفتی رو بجلو خواهد بود.

3- همان پیشرفتی که نقطۀ تفریق من با هاشمی رفسنجانی هم می تواند باشد و است. آنجائیکه امروز از بیرون ریزی اختلافات داخلی شکایت داشته است و گفته است که نباید دعواهای سیاسی به افکار عمومی کشیده شود. او گفته است:
عضو مجلس خبرگان رهبری علنی شدن اختلاف مسئولان و اصرار تعمدی برخی بر ایجاد تفرقه را نگران‌کننده خواند و با تأکید بر لزوم هوشیاری شخصیت‌ها، گروهها و مسئولان کشور در این مورد گفت: انعکاس اختلافات در انظار عمومی و تریبون‌های باز برای داخل و خارج چه توجیه و منطقی می‌تواند داشته باشد؟
این سخنان هاشمی با هر انگیزه ای که گفته شده باشد. اعم از اینکه نگران جمهوری اسلامی 34 ساله است یا دور کردن خودش از سیبل اتهامات رقیب در همراهی با دشمن؛ از نظر من و ما مردود است و ترس من را زیاد می کند از بازگشت به مناسبات "قفل شدگی" جامعه در قبل از ظهور احمدی نژاد و جارو کردن همۀ کثافت کاری ها بزیر فرش مصلحت با نتیجۀ قطعی "ناکارآمدی حکومت" و پادرهوایی انقلابی پیشا احمدی نژاد. اتفاقاً اگر برای ظهور پدیدۀ هزارۀ سوم - خودش نتیجۀ همان عدم شفافیت مناسبات سیاسی جمهوری اسلامی در طول عمر بی برکتش است - نمره ای مثبت باید داد قطعاً مربوط به "عدو شود سبب خیر"ش باید دانست در بهم زدن این عفونت تمام عمر جمهوری اسلامی و برون ریزی آن. لذا باید از هرچه بیشتر بهم خوردن این لجنزار مناسبات کهنه ونترسیدن از بوی عفونت مشمئز کنندۀ آن استقبال کرد تا امیدوار بود که در مناسبات آینده حداقلی از المان های رفتار مدرن بکار گرفته و رعایت شود؛ که با قطعیت هزار در صد اولین سنگ بنای پیشرفت و توسعه و کارآمدیست.

4- لذا شخصیت محبوب امروز تغییرخواهان ایران می تواند احمدی نژاد نبی باشد که با هرانگیزه ای هم نوری به حوزه ای بسیار بسیار مهم و گره گشا انداخته و با اعتراض به رد صلاحیت رفقا یا شهروندان - فرق چندانی ندارد در نتیجۀ مبارک - و چهار ماه قبل از انتخابات موضوع بسیار حیاتی و گرانیگاه اصلی مشکلات کشور (صلاحیت - عدم صلاحیت) را به صحنۀ جامعه کشانده است. زیرا خود همین طرح موضوع می تواند ذهنیت جامعه را به نظارت استصوابی رجعت داده و از هم اکنون فشار خوبی را در پس گردن جنتی ام الفساد سیاسی و دیگر اعضای شورای نگهبان و شخص خامنه ای تدارک ببیند.

5- نکتۀ آخر می ماند راجع به غلط نامۀ شریعتمداری در کیهان که مجبور شده است سخن تند دیروزش در مورد خائن نامیدن قمی ها را پس بگیرد و با افسانه پردازی ذهنی تعدادی گروه و دسته و نحله بسازد از جمعاً 100 نفر آدم تا بتواند زیاده روی خودش در حمله به پایگاه قدرت خودش و خامنه ای اش (گروه های خودسر) را تعدیل و عاجزانه پس بگیرد. نکتۀ مهم در این باره همان بود که گفتم و آن موضع گیری احمد جنتی بود با ادبیات تند خائن نامیدن مهاجمان مثل دیروز شریعتمداری (سه شنبه در روزنامۀ کیهان و ستون نکته). این موضوع نشان می دهد که خامنه ای کاملاً مهار را از دست داده است تا جائیکه حتی نزدیک ترین حلقۀ مشاوران و گماشتگانش (اعم از سعیدی قم در موافقت با حمله. شریعتمداری در خائن خواندن حمله. جنتی در خیانت خواندن واقعه. مجدداً شریعتمداری در پس گرفتن حرف دیروز. اطلاعیۀ نرم و دو پهلوی سپاه . واکنش نسبتاً تند طائب و بهم ریختگی امامان جمعه و روحانیان حامی که نمی دانند دستور ستاد فرماندهی مرکزی چیست و ...) هم قادر بخواندن خطوط چهرۀ غایبش نیستند و چه بسا بسوی موجودیت خود و ارباب آتش می گشایند. یا...هو

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

به نظرم این دو لینک در مورد انتخابات نظام پزشکی مفید باشند:
http://mardomak.org/story/76051
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2013/february/11/article/-a762d140ee.html

ناشناس گفت...

دلقک عزیز به نظرم این حرکت بی معنی هاشمی میتونه از یک روانشناسی کودکانه برداشت شده باشد، در عین حالی که میدونه طرف های دعواش یک مشت کودکن که خب زور و اسلحه اونها رو قوی کرده: به این شکل که اولا من هرچی بگم اونها احتمالا برعکسش رو عمل خواهند کرد، ثانیا خطر رو بسیار نرم توصیف کرده - کشاندن اختلافات به روی صحنه که دوسال هست همه تکرارش میکنن و اون خواسته با این تحلیل که حکم آنزیم رو پیدا کرده واکنش همینطور ادامه پیدا کنه- همین تحلیل که اتفاقات بسیار خطرناک رو برای حریفت نرم تفسیر کنی و اونها به حرف تو حساس باشند هم خودش خطر خواهد بود برای اونها، در نهایت. ثانیا که بیشتر و بیشتر با این حرفش از عقلای جناح مقابل آدم به سمت خودش جذب کنه.ثالثا خواسته باز یک حرفی زده باشه و خودش رو یادآوری کنه و اینکه این اون هست که این روزها رو پیش بینی کرده بود برای انقلاب و او هست که میتونه این مسائل رو جمع و جور کنه. پریروز هم مثل اینکه با خبرآنلاین گفته فقط رهبری میتونه قطار انقلاب(نه به این اصطلاح) رو به روی آرمانهای اصلیش برگردونه در حال حاضر. خلاصه اینکه در این شرایط خبر بازی فوتبال گل کوچیک هاشمی با نوه هاش هم برای رهبری خوش نمی آد، اصولا یاد هاشمی این روزها درد آوره براشون. در کل به نظرم هاشمی میدونست که بین بازیکنهای توی زمین مشغول دعوا حرفش خریدار نداره فقط خواسته به تماشا چی ها خودش رو یادآوری کنه.
و واقعا این واکنش های ضد و نقیض در قبال حادثه قم جالب هست.

ناشناس گفت...

آقای دکتر علی شکوری راد و دیگرانی که از ردصلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات نظام پزشکی فریاد وامصیبتا سر دادید آیا آنقدر شرف و عدالت و انصاف دارید که از اقدام یک تنه ی احمدی نژاد در دفاع از حقوق تان و در خواست ابطال انتخابات تشکر و حمایت کنید؟

ناشناس گفت...

جای تاسف است و طنز تاریخ که عملکرد احمدی نژاد بدنام شده از هر سو، در دفاع از عدالت و آزادی و مبارزه با فساد از میانگین کارنامه ی همه ی اصلاح طلبان و تکنوکرات هایی مانند خاتمی و رفسنجانی در زمانی که فدرت را به دست داشتند قابل دفاع تر است!!!

پسر حاجی گفت...

خامنه ای اگر همان روز از جلو نظام نیروی هوایی، بقول شما حواله نمیکرد به قیامت و موضع میگرفت شاید آتش به اختیار هم پیش نمیآمد!
حالا یک هفته بعد جنجال تازه درست میشد ولی اینطور نمیشد مثل حالا که من به هرکسی میرسم و میپرسد میگویم این آغا دیگر به ... رفته و چیزی نمانده از جبروت مقام عظما!

ناشناس گفت...

احمدی نژاد با اعتراض به رد صلاحیت نامزدهای انتخاب نظام پزشکی از همین حالا سینگال بسیار واضحی برای رد صلاحیت احتمالی رحیم مشائی به شورای نگهبان فرستاده است و ممکن است همین کار او رهبری را به فکر بیاندازد تا قبل از ورود رسمی به فضای انتخابات کلک نامبرده را به هر طریق ممکن بکند چرا که رد صلاحیت کمپوت الصفات -رحیم مشائی- همان و به سیم آخر زدن اوس محمود همان آن وقت است که به قول خود دوستان انحرافی ملت کار را یکسره خواهد کرد (معلوم نیست کار چه کسی قرار است یکسره شود)

ناشناس گفت...

ولادیمیر:
در ادامه نظر قبلی در خصوص واکنش اوس محمود فقط می خواستم به دلقک عزیز این نکته را بگویم که مدل فکری خامنه ای مدل فکری -با معیارهای خودش- برگشت به عقب نیست و اصولا به لحاظ روحیه ای که دارد حاضر به مصالحه و سنجش منفعت نظام نیست. خودش گفت من انقلابیم نه دیپلمات این یعنی دو دو تا چهار تا نمی کند و بر سر حرفش و راهش که انتهای آن درگیری با امریکا است خواهد ایستاد بنابراین به هیچ وجه هاشمی و اصلاحاتی ها را بازی نخواهد داد و تنها مشکلش محمود بازی خراب کن است که اگر از شرش راحت شود رئیس جمهور آینده از وابستگان درجه یک او و سپاه خواهد بود یعنی شخصی در مایه های سعید جلیلی

ناشناس گفت...

من يك اصلاح طلب بودم و از امروز طرفدار احمدي نژاد شدم به خاطر حرف امروزش. دمت گرم. درود بر اصولگرايان كه يك شيطان مرد صفت را بر مسند قدرت نشاندند و دواي درد اين كشور اين ديوانه بود فقط. بوس

چایی شیرین! گفت...

خیلی عالی بود ایرانی عزیز. بویژه
"این سخنان هاشمی با هر انگیزه ای که گفته شده باشد. اعم از اینکه نگران جمهوری اسلامی 34 ساله است یا دور کردن خودش از سیبل اتهامات رقیب در همراهی با دشمن؛ از نظر من و ما مردود است و ترس من را زیاد می کند از بازگشت به مناسبات "قفل شدگی" جامعه در قبل از ظهور احمدی نژاد و جارو کردن همۀ کثافت کاری ها بزیر فرش مصلحت با نتیجۀ قطعی "ناکارآمدی حکومت" و پادرهوایی انقلابی پیشا احمدی نژاد"
نکته جالب بودجه امثال است. احمدی نژاد بودجه را گذاشته تا در دقایق آخر تحویل مجلس دهد تا مجلس وقت بهانه گیری نداشته باشد!! اگر هم مجلس بخواهد حرف زیادی بزند اصلا بودجه را برمی دارند و بقول یکی مثل قاجاریه مملکت را اداره می کنند!! فعلا که پول دست دولت است !

TodayBoy گفت...

پایگاه مهم هاشمی در میان سالان باتجربه و مذهبیون معتدل است و این درخواست هاشمی برای علنی نکردن اختلافات و برقراری آرامش در جامعه در راستای خواست عمومی هواداران است. من به عنوان کسی در کشور زندگی میکنم و از اینهمه مشکلات معیشتی در رنج هستم از این حرف هاشمی خوشحال شدم که تلاش میکند تنش کمتر شود و در آرامش برون رفتی پیدا شود. هاشمی بارها کلید را نزد خامنه ای معرفی کرده است و معتقد است فریادها را در بیت بزنید نه سر چهارراه ها...

ناشناس گفت...

احمدی نژاد دار و ندار اصولگرایان را می خواهد:
http://vista.ir/news/7115837

ناشناس گفت...

حاکمیت دوگانه در عصر حکومت اصول‌گرایان:
http://tehranreview.net/articles/12187#.URyxOqX9tOS