۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

احمدی نژاد فقط یک گدای عاشق قمار بازی است! منتظر شق القمر نباشید.



1- گدایی را در نظر بگیرید که عاشق قمار کردن است بدون اینکه نه مهارتش را داشته باشد و نه سرمایه اش را. تنها توانایی این گدا ساختار غریزی و طبیعی چهره و حالات و رفتارش است که نهایت بلوف پذیری را دارد بدلیل بی خیالی ناشی از گدا صفتی. این شخص مفروض عاشق قمار کردن به این دلیل و هدف قمار نمی کند که برنده شود و پول و پله ای بهم بزند بلکه او فقط عاشق خود بازی کردن است و نه نتایج آن. اینک فرض دومی را هم اضافه کنید و آن اینکه بهر دلیل - چه از راه صدقه و چه تفریح و چه تصادف و ... - سرمایه و پول کلانی در اختیار این گدای مفروض گذاشته شود که قمار کند و لذت ببرد بدون اینکه مسئول برد و باخت باشد و کسی از او حساب پس بخواهد در پایان بازی قمار.

2- رفتار طبیعی و غریزی چنین شخصی بر سر میز قمار غیر از این نخواهد بود که اولاً هیچگاه کمترین تشویش و نگرانی نداشته باشد از برد و باخت و مدام و پیوسته لذت ببرد از بازی که می کند و اتفاقاتی که در طول بازی می افتد. و ثانیاً اینکه خوش بحال شیتیله بگیران اتاق قمار باشد که گدای مفروض ما آنان را هر دم به شیتیله ای ریز و درشت نوازش خواهد کرد از سرمایه ای که نه مال اوست و نه تاراجش مسئولیتی را متوجه او می کند. او پول یا مفت تقسیم می کند و همۀ گردانندگان میز قمار را مفتون سخاوت سفیهانۀ خودش بکرنش وامی دارد و خنده و لذت و بمن چه در اوج در جریان است. محمود احمدی نژاد مصداق کامل چنین گدایی است که بطور تصادفی یا اشتباه محاسبه و کودنی خامنه ای سرمایۀ یک کشوری ثروتمند بنام ایران را در اختیار گرفته است و هفت و نیم سال است قمار می کند و شیتیله می دهد و لذت می برد و کاری هم به نتیجه و برد و باخت ندارد.

3- البته که او اینقدر عاشق قمار است که نمی خواهد از سر میز بلند شود یا بلندش کنند و بازی تمام شود. اما اینکه بخواهد لذت لحظۀ فعلی اش را قربانی این تداوم بازیش در آینده بکند نه. او امیدوار است که شیتیله بگیران و کیف کش ها پرخورده اش از قِبل او سرمایه دار را متقاعد کنند که کماکان از او پشتیبانی و حمایت کنند. اما خودش وقت لذتش را صرف نقشه کشیدن و غصه خوردن و آینده چه می شود نمی کند و نخواهد کرد. او کاملاً تصادفی به آرزو و لذتش رسیده و خیلی هم خودش را مغبون حس نمی کند حتی اگر دور بعدی بازی سر میز نباشد و برگردد بهمان حرفه اش گدایی. او هم خودش یک تصادف اتفاقی است و هم فلسفه اش برای زندگی بر مبنای تصادف و اتفاقات "خدا کریم است" و "خدا بدهد برکت" بنا شده است. زیرا او یک گداست. او احمدی نژاد است.
 3- این مقدمه ایست برای مطلب سیاسی روز که خواهم نوشت تا ساعتی دیگر. و منظورم از نوشتن این قصۀ نمادین هم این بود که دوستداران و مخالفان احمدی نژاد مطلقاً نه نگران او باشند و نه خودشان را خسته کنند که بخواهند بفهمند او اینک چه فکر می کند و چه نقشه ای می کشد برای "در بازگشتم از مصر بازداشت مرتضوی  را جدی پی گیری خواهم کرد". چون او مطلقاً در این فکرهایی که شما و من دغدغه اش را داریم نیست و فقط لذت می برد و کیف می کند. پس بهتر است کسی منتظر نقشه و راه و چه خواهد کرد او نباشد. چون تکرار می کنم که او فقط با تصادف و لذت های بعدی این تصادف کار دارد. بتعبیر دقیق تر او نماد احمدی نژادی این حرف خمینی است که فرمودند:  "ما موظف به تکلیف الهی هستیم و نه نتیجۀ ناشی از انجام تکلیف". لذت از قمار هم تنها تکلیف الهی احمدی نژاد است و بس. یا...هو
در بالاترین به اشتراک بگذارید. مرسی 

۹ نظر:

خُسن آقا گفت...

نتیجه گیری و تحلیل شما درست نیست! اتفاقا احمدی نژاد قمار باز قهاری است یقین دارم این آدم لات دوران کودکی را پشت کوچه پس کوچه قاپ می ریخته. درضمن بازی او اتفاقا با پول دیگران نیست! کسی که با سید علی و اوباش اش سرشاخ می‌شود یقینا قمار بزرگی می‌کند و برد و باخت آن با رولت روسی برابری می‌کند.

Dalghak.Irani گفت...

سلام خُسن آقای کبیر.
اگر هم بتوانم که نمی توانم. نمی خواهم با شما جدل بکنم. ناچار باید منتظر نتایج و آینده باشیم. یا...هو

چایی شیرین! گفت...

احمدی هرچه باشد آدم باعرضهای است واین تیپ شخصیتی در رجل فعلی سیاست ایران بسیار کمیاب هستند.قمار کردن هم شهامت می خواهد و هیجان انگیز است. احمدی قابل نابودی است ولی نابود کردن او به این راحتی نیست. شما می توانید دستتان را که عفونت کرده را با چاقو ببرید و اینکار شدنی است و شاید هم الزامی باشد ولی کار به این راحتی نیست و اشک شما را در خواهد آورد. اشک رهبر هم سر نابودی احمدی در خواهد آمد.او محصول تقلب است و در جریان تقلباتی که او را به مسند رساند بوده است و همین نقطه ضعف کمی نیست و اضافه کنید به شایعاتی که او نقطه ضعف های بزرگتری از رهبر دارد و کارش این 8 سال جمع کردن نقطه ضعف این و آن بوده است.الان هم که اعلان کردهاند فیلم های 85 نفر دیگر هم آماده است!! بنظر من رهبر هیچکاری نمی تواند بکند و باید دست روی دست بگذارد و جنگ خروس های خود را تماشا کند تا ببیند کدامشان زنده بیرون می آیند.

ناشناس گفت...

آفرین به نگاه چند بعدی ات دلقک عزیز:
بسیار اتفاق افتاد برای من که فکر کنم با خودم که یکی از جنبه های ناشناخته احمدی نژاد همین مسئله هست. با خودم میگفتم این آدم انگار که داره مثل دخترکان کوچولو که برای خودشون آشپرخونه و هال پذیرایی و اتاق خواب با اسباب بازیهاشون درست میکنند و "خاله بازی" میکنند، این هم خاله بازیش گرفته انگار و فکر میکنه داره با اسباب بازی بازی میکنه، اما نمیفهمه که اینی که باهاش داری بازی میکنی مملکت ما هست بابا لعنتی. حالا یا واقعا چون زحمتی نکشیده و با دو (شاید دو و حتما یک) تقلب به اینجا رسیده و حد و مقیاس ها دستش نیست اینطور هست یا اینکه خیلی باهوشه و اتفاقا هوش داشته و رگ خواب بعضیها خوب دستش اومده و چنان اونها رو هم مسحور خودش کرده بود که مجبور شدن براش تقلب کنند و از سر این باهوشی اعتماد به نفس زیادی داره و همه چی رو به بازی میگیره. چون من دیدم آدمهای خیلی باهوش هم که دنیا به یکورشون هم نیست. نمیدونم خلاصه این محمود یک همچین بعدی هم به نظرم داره. امیدوارم نوشته خوبی رو از شما بخونیم.

ناشناس گفت...

امروز خامنه ای صادق لاریجانی رو خواسته گویا. نتیجه هم به آزادی مرتضوی انجامیده . گویا اینجور که معلومه لاریجانی ها باید پایین کشیده بشن چون آقا بازم نظرش به احمدی نزدیکتره یا به قول کروبی عباش لای در گیر کرده

چایی شیرین! گفت...

اگه مرتضوی آزاد شده باشه تا اینجا سه هیچ به نفع احمدی نژاده!!!! در اینصورت نشون می دهد که خامنه ای فریب تصمیم مقطعی را نخورده و می خواد تا در انتخابات عذر احمدی را محترمانه بخواهد.

آرسین گفت...

دلقک عزیز
احمدی نژاد درست بازی کرد و قمار حساب شده ای داشت و برخلاف نظر شما می گویم که اتفاقا برخلاف رویه سابقش به نظر می رسد در این چند ماه پایانی حساب شده بازی میکند... اما متاسفانه اشتباه محاسباتی در پخش صوت برادر لاریجانی را داشت و عرصه غالب را مغلوب شد.
توضیحات بیشتری در وبلاگ نوشته ام...

Dalghak.Irani گفت...

در مورد آزادی مرتضوی که هنوز مجامع رسمی تأیید نکرده اند. ولی اگر اتفاق افتاده باشد یا بیفتد که احتمالش زیاد است ربطی به احمدی نژاد و قدرت او ندارد و خامنه ای برای موقعیت خودش دستور آزادی او را صادر کرده که دستورش هم یک روز تمام به چانه زنی و گریه و قهر و استعفا و آشتی صادق لاریجانی ممکن شده است. البته به احتمال قریب به یقین اگر نظرم درست باشد مرتضوی مشروط به اینکه در روزهای آیندۀ نزدیک (چند روز) پیش رو از تأمین اجتماعی با استعفای یکطرفه برود و زیر عبای رییس سابقش شاهرودی مدتی گم و گور شود زیاد است زیرا که مرتضوی هم آدم خود خامنه ای هم است و هم شرایط فعلی اجازه نمی دهد که بازی برنده بازنده داشته باشد. یا...هو

ناشناس گفت...

نخیر جناب دلقک!!
هنوز جوهر این تحلیل مشمئز کننده، بچه گانه و توهین آمیز(به خوانندگان اهل استدلال و تحلیل) در مورد قمار بازی و گدا صفتی احمدی نژاد خشک نشد، که مرتضوی آزاد شد، و مشخص است برای فرار از شرمساری بنویسی:
" ولی اگر اتفاق افتاده باشد یا بیفتد که احتمالش زیاد است ربطی به احمدی نژاد و قدرت او ندارد...".

اتفاقا خیلی ربط دارد ولی من نمیدانم چرا نمیخواهی (یا نمیتوانی) بپذیری.
یکروز مینویسی:"احمدی نژاد این راند را باخت ولی او جبران می کند. ما ایمان داریم!"
و امروز اینگونه...!
لطفا بنویسید به چه چیز ایمان دارید و بگوییداین چه قمار باز کودن و گدایی است که همیشه برنده است!!!