۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

دکتر صادق زیبا کلام و دفاع تمام قد او از مه آفرید خسروی! آفرین به او و چرا؟




1- صادق زیبا کلام یک روشنفکر لیبرال تمام عیار است. و با تعهد و دانایی به آموزه های ناب لیبرالیسم بندرت پیش می آید که او با شمشیر آخته بمیدان بیاید و مثل ایدئولوژیست های از هر سنخ و مرام به قلع و قمع این و آن بپردازد. او معمولاً ترش و شیرین می نویسد و نگاه او نگاهی ماست و زغالی نیست. او اگر می گوید اینجای کار سیاه است آن جای کار را هم که سفید است نشان می دهد و برعکس. حالا همین دکتر زیبا کلام منصف و یکی از معدود بازمانده های ناطق حوزۀ مدنی ایران به میدان "قانون" آمده و چه با مسما که در روزنامه ای بهمین نام دفاع تمام قد و جانانه ای از مه آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول و  محکوم به اعدام پروندۀ معروف فساد 3000 میلیارد تومانی کرده است (اینجا). و برای اولین بار در چند سال اخیر و در نوشته هایش کمترین حقی را به طرف مقابل (قوۀ قضائیه) نداده است.

2- او به درست ضمن انتقاد بسیار رادیکال و تندی که از ورود سیاست به دستگاه قضایی بطور عام و مطلق کرده است؛ بدقت به این مورد خاص هم اشاره کرده و منظور از صدور حکم اعدام برای متهمان پرونده - مه آفرید خسروی - اقناع افکار عمومی به پاکی نظام حکومتی و سیاسی از سویی و قاطعیت و بی طرفی دستگاه دادگستری از جانب دیگر منتسب دانسته و با تکیه بر داشتن 50 صفحه لایحۀ دفاعیۀ امیر خسروی در اختیارش - توسط برادر وی به زیبا کلام داده شده است - مدعی شده است که امیرخسروی نه تنها نباید اعدام بشود بلکه حتی مجرم نیست. و او را یک نابغۀ اقتصادی در حد بیل گیتس و خیامی ها دانسته است که باید نشان لیاقت بگیرد بجای حکم اعدام!

3- خواندن مقالۀ دفاعیۀ زیبا کلام در روزنامۀ قانون ایرانیان فقیر و حسود و ضد سرمایه داری یادگار چپ و توطئه محور را بلافاصله می تواند به این گزاره سوق دهد که: اوه اوه ببین چه وعدۀ کلانی به زیبا کلام داده اند متهمان که او را چنین خشمگین و لخت بمیدان دفاعیه فرستاده اند. اما من با شناخت زیبا کلام و مرام او سوگند می خورم که موضع گیری تند زیبا کلام در دفاع شدید از متهم گنده یک رسالت بشدت مورد نیاز جامعۀ ویران شدۀ امروز ماست و اتخاذ موضع انتحاری از سوی روشنفکر لیبرال (زیباکلام) قطعاً در چهار چوب تحریک افکار عمومی به جلوگیری از فاجعۀ اعدام متهمان و دادرسی در چهارچوب های حقوقی ونه سیاسی است. بعبارت دیگر زیبا کلام مجبور شده بدلیل شرایط اضطرار - خطر اعدام یکبارۀ مه آفرید (معروف به مدل اعدام هویدایی)- موضع "جواب های هوی است" بگیرد.

4- بنابراین زیبا کلام مخالفتی با رسیدگی حقوقی به هر پرونده ای (در اینجا پروندۀ فساد اقتصادی بزرگ) ندارد و اتفاقاً خواستار رسیدگی است. اما چون تصمیم دیوانعالی کشور درتأیید حکم اعدام را بسیار رادیکال و دور از موازین حقوقی تشخیص داده می خواهد با حرکت انتحاری خودش اگر بتواند جلو اجرای این بی عدالتی حقوقی آشکار را سد کند تا در ثانی و در حالیکه متهم زنده و در اختیار حکومت است به اتهامات او رسیدگی حقوقی شود و حکم حقوقی مبتنی بر قوانین کشور صادر گردد. یادمان نرود که مه آفرید متهم وابسته به دولت احمدی نژاد و جریان انحرافی هم است که بطور مطلق در مقابل سیاستمدار محبوب زیبا کلام هاشمی رفسنجانی قرار دارند. و اگر زیبا کلام حتی سرسوزنی ناخالصی داشت در دفاع از امیر خسروی؛ حداقل می بایست سکوت می کرد و یا مقاله ای ترش و شیرین و لیبرال می نوشت راجع به این حکم - قابل توجه مخالفان ذاتی زیبا کلام و لیبرالیسم و آزاد اندیشی روشنفکران - درود می فرستم به زیبا کلام و هرچند مطمئن نیستم که برای این مقاله به دردسر نیفتد اما چه باک که تاریخ نکبت این ملت همیشه بازنده بیاد خواهد سپرد که ایران هیچگاه از شیران تهی نبوده است. بیش باد. یا...هو

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

صد در صد موافقم

ناشناس گفت...

درود بر او و بر شما. در این کشوراگر بخواهی کار کنی و حق و حقوق "خانواده" را نپردازی آخر کارت اعدام است.
من نمی دانم ایشان اصلا خمس میداده یا نه. ولی احتمالاً اگر میداد تحت الحمایه بود و کارش به اینجا نمی کشید.

ناشناس گفت...

خوشم اومد ازش! (البته از شما و تحلیلتان نه) اصولا کسی که آزاده باشه به دل آدم میشینه.

ناشناس گفت...

استاد داشتم یه مقاله در مورد پناهندگی می‌خوندم؛ نظرات مردم رو که خوندم یاد شما افتادم که سنگ بریتانیا و بریتانیایی رو به سینه می‌زدید:
http://www.bbc.co.uk/news/world-21509198
تا این لحظه ده تا نظر برتر همه‌شون توهین آمیز هستند. ترجیح می‌دم ترجمه نکنم، فقط این رو بگم که بالاترین نظر پناهنده ها رو به زالو تشبیه کرده! به یاد شما افتادم که چطور سنگ بریتانیایی‌‌ها رو به سینه می‌زدید.

ناشناس گفت...

اما ديده نشد آقاي زيبا كلام در مورد اعدام زور گيرها كه بخاطر چند هزار تومان انجام شد موضعي بگيرند اگر احساس تكليف انساني ميكنند!

علی داغون گفت...

"این ملت همیشه بازنده"
استاد با این جمله ات آتیشم زدی . واقعا بغض گلومو گرفته دلم میخواد های های گریه کنم . چرا ما ملت همش از چاله به چاه می افتیم ؟ چرا؟

ناشناس گفت...

I love reading a post that can make people think. Also, thanks
for allowing for me to comment!

Also visit my page: play minecraft for free

اعتدال گفت...

تحلیل جالبی بود!

ناشناس گفت...

دلقک عزیز به اون خدای که تو قسم بهش می خوری قسم می خورم که زیبا کلام درقبال امتیازتی چنین عکس العملی را نشان داده.
ایشون اگر وظیفه انسانی شون ایجاب می کرد که تمام قد از مه آفرید دفاع کنه چرا درقبال اون دله دزد بیچاره اعدام شده که هنوز تصویر گریه های خواهر ش جلو چشمانمه خفقان گرفته بود.
واما روی دیگر قضیه دفاعیات مه آفرید را خواندم خداوکیلی حقش اعدام نیست.
اگر من جای برادران مه آفرید باشم با تمام قوا خصوصا با تکیه به شاغلین جلو بیت رهبری تحصن چند روزه و وی را تشویق به عزل پسر قاتل وفاسد وزمین خوار میرزاهاشم آملی لاری جانی می کردم.

ناشناس گفت...

متاسفانه خاندان لاری جانی بخوانید قاضی القضات نه تنها افکار عمومی را به بیراه می برند بلکه درصدد تطهیر برادران دالتون وارشان هستند افکار عمومی واقف بر تعفن پسران زمین خوار میرزا آمل لاری جانی است.

ناشناس گفت...

با سلام
با وجود شناختی که از آقای زیبا کلام دارم و با توجه به شخصیتشان واقعا بعید می دانم که برای امتیاز و پول این کار را کرده. در عوض مخالفان می توانند بیایند بگویند "نه آقای می آفرید طبق این سند این همه پول با خودش برده و یا در دبی و مالزی هتل دارد ، مثل هدایتی و ..."
منتهی انقدر در جامعه حس بدبینی و منفعت طلبی وجود دارد که همه چیز و همه کس را فقط پول و امتیاز می بینیم و اگر کسی که واقعا فقط برای حس وجدان اجتماعی یا مسولیتی که حس می کند کاری بکند یا نوشته ای بنویسد همه به چشم یک امتیاز طلب ، قلم فروش نگاهش می کنند.
در ضمن اگر یکی از جرم های بزرگ این آقای خسروی رانت خواری بوده "که مطمئناً هم بوده" خواهشا یک نفر بیاید بگوید ساده ترین فعالیت اقتصادی ، برای مثال گرفتن چک بدون رانت خواری و پارتی بازی امکان دارد . حالا کسی که در این ابعاد فعالیت اقتصادی داشته برای پیشبرد کارهایش حتما رشوه داده، پارتی بازی کرده و رانت هم نوش جان فرموده است.
در پایان دو نکته کوچک، که اگر این آقا و آقای جزایری و امثال آنها در فرانسه یا ... بودند حتما باید مجازات و زندانی می شدند چون آنها رییس جمهورشان را هم به جرم فرار مالیاتی و ... محاکمه می کنند ، ولی در ایران عزیز که دزدی را زرنگی و صداقت را لودگی می دانند به قول اقای زیبا کلاک به ایشان باید مدال لیاقت هم بدهند که حداقل پولش را آنور آب نبرده است و دوم اینکه مطمئن باشید که من از آقای خسروی، جزایری یا صادق زیبا کلام هیچ امتیازی برای این نوشته نگرفته ام.
واسلام

ناشناس گفت...

Nice blοg here! Also your web ѕite loads uр
ѵery fast! What wеb host are you using?

Can І gеt уour аffiliаtе
lіnk to your hoѕt? I wish my sitе loаԁeԁ up as quickly аs yоuгѕ lol

my blοg http://txmusic.com/node/108530
My webpage > buy twitter followers cheap