۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

علی دایی باید از همکاری با مجرمان اقتصادی پرهیز و از باشگاه راه آهن استعفاء بدهد!

موی روشن بابک زنجانی و موی تیره حسن رعیت در جت شخصی زنجانی

1- بارها گفته ام و نوشته ام که محبوب ترین ورزشکار خارجی تمام طول عمرم دیوید بکهام انگلیسی است. مردی مدرن، نجیب، با خانواده، باشخصیت، میهن پرست، ثروتمند، خوش تیپ، با اراده، بدون کمترین حاشیۀ منفی؛ ... و در یک کلام یک جمنتلمن نمونۀ بریتانیایی که اگر بریتانیا بریتانیا شده و مانده بخاطر چنین شخصیت های برجسته ای - در ژانرهای مختلف - در طول تاریخش بوده است. منظورم از این یاد آوری تجلیل از بکهام و ورود به شاهکار جدیدش در قرارداد بستن با پاری سن ژرمن پاریس و اختصاص همۀ مبلغ قراردادش به مراکز خیریه نیست و این تعهدش که گفته بخاطر جلوگرفتن از بازی در مقابل منچستر یونایتد به لیگ برتر انگلیس برنمی گردد. بلکه می خواستم با بکهام وارد فضای ورزش ایران بشوم و بگویم که تنها فردی که در ایران استعداد و آمادگی این را داشت و دارد که - البته با فاصله در مقایسۀ آیتم به آیتم - جایگاه بکهام در "حافظۀ انگیسی" را در "ذهن ایرانی" بگیرد علی دایی است و گفتن از چرایی هایش وقت می برد و مطلب را طولانی می کند که قصدم نیست و خود می دانید.

2- علی دایی با قرارداد - حتماً - خوبی امسال دوباره برگشته به باشگاه راه آهن و سرمربی آنجاست در حال حاضر. مالک باشگاه راه آهن بابک زنجانی است که این روزها زیر ذره بین است و اتهامات اقتصادی زیادی متوجه او شده است. بلی قبول دارم که این موارد فقط اتهام است و جایی ثابت نشده و همۀ باشگاه های ایران مثل همۀ شئون دیگر دست چنین افراد رانت خوار و مشکوکی است. و اگر قرار به "مست گیری" در شهر شود هرآنچه هست باید گرفته شود و تازه تکلیف سایرین چه می شود و حتی بازیکنان فعلی راه آهن و این قصه سر دراز پیدا می کند؛ اما - و این اما مهم است - گفتم که علی دایی ایرانی را جای اسطوره ای بنام بکهام انگلیسی نشانده ام و می دانم؛ و هیچ کس دیگر در فوتبال ایران چنین جایگاهی ندارد.

3- یک زمانی است که علی دایی از ماهیت ثروت افسانه ای بادآوردۀ بابک زنجانی اطلاع نداشته  و یا داشته ولی رسانه ای و عمومی نشده بود اشکال چندانی نداشت کار کردن برای چنین افراد لمپن و رانت خواری. اما حالا که موضوع علنی شده و برسر هر کوی و برزنی جار زده شده است و خودش هم تأیید کرده است دیگر ماندن دایی در همکاری نزدیک با چنین فردی شایسته نیست. زیرا زنجانی علاوه بر همۀ زد و بندهای منجر به ثروت غیرقابل حسابش امروز و در دفاع از خودش گفته است که:


 سؤال: در خصوص تأمین اجتماعی مسائلی عنوان شده که از شما نام برده اند و قرار بوده معامله ده هزار میلیارد تومانی با تأمین اجتماعی انجام دهید ،  آیا این موضوع صحت دارد؟!؟
بابک زنجانی :  با توجه به تحریم های به عمل آمده مجبور بودم منابع خود رابه کشور منتقل و بهترین محل را صندوق تامین اجتماعی انتخاب نمودیم  . لذا از آقای مرتضوی تقاضا داشتیم برای جذب این سرمایه به داخل کشورکمک کند و در آن شرایط سخت ایشان نهایت تلاش را برای جذب این سرمایه و به خطر نیفتادن این مبلغ به عمل آوردند و نهایت تشکر را دارم ، از طرفی ایشان اعلام نمودند این صندوق امسال نیاز مبرم به منابع مالی جهت بازنشستگان و اعضاء تحت پوشش تامین اجتماعی را دارد و با توجه به کمکی که صندوق انجام داد قسمتی از منابع را به شرکتهای بحرانی تحت پوشش این شرکت تزریق و سهام دار شوید و قراردادی تنظیم و مقرر شد نسبت به تخصص شرکتها بررسی و این کار انجام شود . و مقرر بود صورتهای مالی آن به هلدینگ ما جهت بررسی ارائه گردد .(اینجا)

4- از آنجائیکه علی دایی خودش یک فعال اقتصادی پاک و در عین حال موفق است خوب می فهمد که بابک زنجانی دارد چه چیزی و مربوط به چه اشخاصی را معامله می کند. حرف زنجانی در حقیقت یعنی اینکه مرتضوی برای ریخت و پاش انتخاباتی احمدی نژاد نیاز شدیدی به نقدینگی دارد و برای تأمین آن می خواهد بهترین بنگاه ها و کارخانجات دارندۀ مثبت ترین تراز مالی که سرمایه های ثابت تأمین اجتماعی باشند را که محل در آمد و تأمین حقوق سی میلیون بیمه شدۀ تحت پوشش در طول سال ها هستند را نقد کند و مقداری را بدهد به طلب و استحقاق عقب افتادۀ بیمه شدگان و بقیه را هم بزند بزخم انتخاباتی اردوی احمدی نژاد. درست همان کاری که خود احمدی نژاد با نفت می کند و سرمایه های ثروت مردم را می فروشد و بعنوان در آمد روزانه مقداری برای شان خرج می کند و پول توجیبی (یارانه) می دهد. دقیقاً مثل پدری که خانۀ فرزندانش را بفروشد تا برای شان پفک نمکی و اسباب بازی بخرد. و این جنایت اقتصادی است.

5- علی دایی یکبار بسختی فریب احمدی نژاد را خورده و یکشبه سرمربی تیم ملی شده است بدستور شخص رییس جمهور؛ و یک بار نیز بسختی تحقیر شده و یکشبه از تیم ملی برکنار و اخراج شده است مثل همۀ اخراج های ناگهانی و "چون دلم می خواهد" احمدی نژاد. قطعی است که دایی اگر استعفاء بدهد متضرر مالی خواهد شد، و پذیرش این زیان مالی برای هیچ ثروتمندی کار راحتی نیست بویژه علی دایی. اما دایی باید بداند که این استعفاء علاوه بر اینکه وزن اسطورگی و بکهام ایران شدن او را افزون می کند در جامعه و می تواند این زیان را ده ها برابر بیشتر جبران کند؛ یک وظیفۀ ملی و اجتماعی هم است که فرزندان مردم - آن هم به اهمیت علی دایی - نباید در هیچ جنایت کوچک و بزرگی علیه ضعیف ترین طبقات اجتماعی بیمه شده در تأمین اجتماعی مشارکت و تأیید آگاهانه داشته باشند.

6- و سخن کوتاه آخر اینکه پول زنجانی تحریم شده از طرف دنیا پولی از نظر شرعی حرام و از نظر عرفی حاصل زد و بند و دلالی و پولشویی و کلاهبرداری است و قابل کُر دادن نیست برای هیچکس؛ و بویژه برای علی دایی که هم لیاقت و مختصاتش را دارد و هم خودش می خواهد که اسطوره است و اسطوره بماند. ادامۀ کار با این قبیل تازه بدوران رسیده های رانت خوار آلودگی و بدنامی و سرشکستگی ملی می آورد بطور قطع. از من گفتن. یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

dorood bar to dalghake garami. man shakhsan fekr nemikonam ke Daie be edamehe in nang tan bedehad

ناشناس گفت...

حضرت آیت الله العظمی ژنرال دلقک عظمی بفرمایند رساله معظم له را به چه نحو می توان ابتیاع کرد؟

پسر حاجی گفت...

ملت چه گلی بر سر دایی زده اند که حالا او هم در برابر آنها قدم بردارد؟
و دوم اینکه توان مقابله با این مافیا را دارد؟من که از شخصیت دایی بعید می دانم.

پسر حاجی گفت...

عکسهای جدید بازتاب از آقای ز سوال دومم را پررنگ تر میکند بدون حتی پیشفرضی که در ادامه اش آمده
http://baztab.net/fa/news/22144

ناشناس گفت...

دلقک عزیز ... با کمال احترام وضمن عرض ارادت ... همون قدر نظرت رو درباره ی علی دایی و جایگاه او اشتباه میدونم که نظرت رو درباره رضا پهلوی وجایگاه و پتانسیل او و همچنین نظرت رو درباره بریتانیا(که نمیدانم منظورت از بریتانیا شدن و بریتانیا ماندن چیست)
و جایگاهش ...البته به جای واژه اشتباه مخالفم رو بگذار ... اره اینطوری بهتره .... مخالفم ... سلامت باشید