۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

احمدی نژاد این راند را باخت ولی او جبران می کند. ما ایمان داریم!



 این عکس را همین حالا در دیگربان دیدم با مطلب نامتعارفی منسوب به یامین پور.
منظورم این است که وقتی نوشتم در پست قبلی عقدۀ نمایندگان از دست دخالت های
خامنه ای حسم عکس گرفته بود از واقعیت که بالاخره هر پفیوزی هم یک رگ که دارد
 بلانسبت البته  نمایندگان که هرچه نباشند جزو مهجورین و پوفیوزان هم نیستند.ببین چه
شادی انفجاری دارند از رفتار امروز لاریجانی در مقابل احمد نژاد.

1- از معدود روزهایی بود که صبح قبل از ساعت مقرر بی خودی از خواب بیدار شدم و چون خوابم نبرد لپ تاپم را روشن کردم و تازه فهمیدم که روز استیضاح است. حرف های سه نفر اول استیضاح کنندگان وزیر کار مخابره شده بود. وقتی این صحبت ها را خواندم از لحن خطرناک حرفشان دستگیرم شد که نه اوضاع جدی است.  بی اختیار فکرم رفت روی عکس العمل احمدی نژاد به این سخنان و خودم را جای او گذاشتم که بهترین واکنش چه می تواند باشد. فکرم به اینجا قد داد که اگر من جای رییس جمهور بودم بعد از گوش کردن حرف های نمایندگان می رفتم پشت تریبون و با گلۀ ضمنی از تندی حرف نمایندگان در جمله ای کوتاه می گفتم که با توجه به شرایط و موضع گیری جنگی شما من صلاح نمی دانم حرف بزنم تا مصداق اختلاف بین قوا نباشد حرف من و مقام معظم رهبری. لذا با اجازۀ رییس من می روم و نمایندگان هر تصمیمی بگیرند قابل قبول است؛ و جلدی از مجلس در می رفتم.

2- بنظرم اگر احمدی نژاد می دانست که خیلی از ژنرال ها هم که حمله اصل استراتژی شان است گاهی در مقام تاکتیک و دفاع عقب نشینی می کنند برای برنده شدن؛ مثل فکر من عمل می کرد و به احتمال زیاد هم وزیرش را حفظ می کرد و هم دست خودش را بالای دست لاریجانی ها نگه می داشت و هم ولی نعمتش خامنه ای را شرمنده و خطرناک نمی کرد. اما احمدی نژاد که تمام نبوغش را روز قبل برای تعیین سرتیپ نامی برای سرپرستی وزارت فن آوری اطلاعات خرج کرده بود؛ متأسفانه در حضیض بلاهتش بود امروز در مجلس و کاری کرد که هم خودش را خلع سلاح کرد و هم دستان لاریجانی ها را گشود و هم امید های ما را متزلزل کرد در ادامۀ شش ماه دیگر تا پایان. زیرا هنوز هم خامنه ای به اندازۀ افت ضعیف نشده و اگر در این مرحله بلایی سر محمود بیاید و از قدرت ساقط شود الیگارشی راست خواهند توانست خامنه ای را نجات بدهند با کمی خسارت مقطعی.

3- نمی خواهم جشن انقلابیون را از سویی و دوست داران احمدی نژاد را از طرف دیگر خراب کنم و بگویم که خیلی ضرر کردیم. چون تا همین جا هم وقایع امروز هم هیجان انگیز بود و هم جنگ قدرت را تیزتر کرد و هم خامنه ای را سنگ روی یخ که خودش جای شادمانی و شکرگزاری دارد. اما اگر تند شدن فضا به آنی منجر شود که مطهری گفته و احمدی نژاد قبل از انتخابات سقوط کند قطعاً بضرر ما خواهد بود. درست است که خامنه ای ضربه ای گیج کننده خواهد خورد با این سقوط اما نه در حد افت و خلاصی ایران از دست مزاحمت هایش. بلکه کمی کج و کوله خواهد شد و جناح راست سرپایش خواهند کرد و روز از نو روزی از نو.

4- اشتباه استراتژیک احمدی نژاد در مجلس این بود که بازهم گمان کرد در کارزار انتخاباتی است و یک هفته به رأی گیری مانده و باید توده ها را بهیجان وادارد. در صورتیکه هنوز به روز رأی گیری شش ماه مانده و هیجان توده ها بیشتر از سه روز دوام نمی تواند بیاورد. احمدی نژاد اینک هنوز در مرحلۀ اقناع نخبگان باید باشد و صعود به باشگاه نامزدان انتخابات و آن وقت فرصت خواهد داشت برای فریب توده ها. نواری که او خیلی زیاد به آن می نازید ورژن دیگری بود از نوار نیک آهنگ و مهدی هاشمی که بدلیل عدم اهمیت و مقبولیت و شخصیت هر دو طرف (افشا کننده و افشا شده) تحرکی قابل فهم تولید نمی تواند بکند در بین نخبگان. تازه خیلی ها که اخلاقی ترند ممکن است افشاگر را بیشتر ملامت کنند تا افشا شده را. بازهم مضافاً به اینکه افشا شده های در هر دو مورد مالی نبودند و نیستند در رویارویی مستقیم. برادر یکی یا پسر دیگری چه ارتباط ارگانیکی می تواند داشته باشد با رقیب و دشمن احمدی نژاد. و بگم بگم های بعدی هم گمان نکنم از چپ خالی نیک آهنگ پرتر باشد که قول 20 نوار را داده بود و پنجمی شد یک نوار 3 دقیقه ای احوالپرسی ببین دیگر بیستمی چند ثانیه و چه چرتی خواهد بود. احمدی نژاد هم همین یک نوار را هم با چه حقه بازی و تلاشی توانسته است فراهم کند و معلوم است که نه مدرک مهمتری دارد و نه شاهدی بروز برای اصل کاری ها.

5- البته همین که شریعتمداری را تا مغز استخوان ترسانده تا جائیکه خجالت کشیده سرمقاله اش در کیهان را امضاء کند که یک عجز نامه و "چه خاکی بریزد بسرش رهبر" است؛ جای خوشوقتی دارد اما ما احمدی نژاد را تا روز آخر این شش ماه لازم داریم و رویش حساب کرده ایم و نمی خواهیم در نیمه راه خودش را اینجوری بخطر بیاندازد و بسوزاند. می ماند اینکه خوشحالی مان جای خودش محفوظ از جنگ تمام عیار امروز ولی دعا کنیم که فضا بضرر احمدی نژاد رادیکال تر نشود. البته امیدمان هم کم نیست به مستندات زیر:

الف- هنوز آیت الله خامنه ای از سقوط احمدی نژاد وحشت دارد و با سکوت خودش در بارۀ ماجرای امروز از بالاگرفتن جنگ جلو خواهد گرفت.

ب- نمایندگان و از همه مهمتر لاریجانی ها بشدت محافظه کار و ابن الوقت هستند و حالا که با بردن ظاهری یک راند از مسابقه کمی هم عقده ها و تحقیرهایشان التیام یافته آرام خواهند گرفت و در پی ضربۀ نهایی نخواهند رفت.

پ- و نهایتاً امید اصلی مان به خود احمدی نژاد است که بازهم در اوج نبوغش قرار بگیرد و بازی بعدش را طوری طراحی کند که هم این باخت را جبران کند و هم بازی تازه ای برای تضعیف هرچه بیشتر خامنه ای تدارک ببیند. او می تواند زیرا تاکنون چندین بار خودش بخودش پشت پا زده ولی بعدش بلند شده است. یا...هو
این مطلب را در بالاترین به اشتراک بگذارید. ممنون

۲۷ نظر:

ناشناس گفت...

نمی دانم این تحلیل ها را از کجا می آورید و فوری حکم صادر می کنید که فلانی باخت و فلانی برد! همین چند ماه پیش جنان از رفسنجانی و موقعیت رو به پیش او صحبت می کردی که گفتیم ماه دیگر تاجگذاری می کند!! نکند تحلیل هایت آب رفته توش؟ اصلا برای حکم کردن برای این مقطع مهم تاریخی خیلی زود است. این یک مقطع مهم تاریخی بوده است بی هیچ شکی.باید منتظر انتخابات رایست جمهوری بود که نشان خواهد داد چه کسی برد و چه کسی باخت؟ قبل از آن زود است خیلی هم زود!

ناشناس گفت...

صحنه سیاست ایران مانند صحنه شطرنج نیست که با یک نگاه بگوییم چه کسی برنده است و چه کسی بازنده بلکه یک سری از مهره ها از نطر ما غایب هستند و ما نمی توانیم بدرستی صحنه را ارزیابی کنیم. البته باید گفت احمدی نزاد یک سد بزرگ در پیش رو دارد و آن گذراندن کاندیدای خود از سد شورای نگهبان است. در مورد تقلب مشکلی ندارد چون وزارت کشور دست خودش است و هر کاری خواست با صندوق آرا می کند!

آریا گفت...

فکر می کنم احمدی نژاد دنبال این باشه که بگه نگذاشتن من کارم رو بکنم، جایی که گذاشتند دیدین که بهتون پول واریز کردم، سفینه فرستادم فضا، دانش هسته ای و ... بقیه کارهایی هم که نشده برای این بوده که وزیرم رو برکنار کردن، مشاورم رو چیکار کردن و ...
اوضاع الان انقدر داغون هست که "رییس قوه ی مجریه" باید دلیلی داشته باشه برای این اوضاع.
یه چیز دیگه هم هست: با این برخورد جناح راست با مرتضوی، نمی دونم بقیه ی عوامل چقدر حاضرند مثل سال 88 عمل کنند.

farshid گفت...

بهرحال الان توپ توی زمین لاریجانی است و باید در مورد زمین خواری توضیح بدهد. احمدی نژاد مثل من و شما نیست که دستش به جایی بند نباشد. احتمالا رسانه‌های خود را بسیج کرده که نگذارند فضیه لاریجانی ها فراموش شود.

ناشناس گفت...

یک نگاه به صفحه نظرات شما بی بی سی بیاندازید تا ببینید چه کسی برده است!
http://newsforums.bbc.co.uk/ws/fa/thread.jspa?sortBy=2&forumID=16597&start=75&tstart=0#paginator

علی39 گفت...

دلقک عزیز
متاسفم , ولی تحلیل شما مثل قبل نیست , من معتقدم لاریجانی حساب احمدی نژاد را خوب رسید و با شما هم عقیده هستم ولی چرا یک روز میگویی احمدی نژاد ناتوان و رفتنی هست و امام زاده اش شفا نمیدهد و یکبار گول او را خوردی و دوباره میگویی که او چنان و چنین خواهد کرد / در مجموع جزو طرفداران شما هستم و این را از باب نقد گفتم و قصد ندارم تحلیل شما را بی اعتبار جلوه دهم.اما فکر میکنم تحلیل باید مثل قطار روی یک ریلی راه برود و الگوریتم داشته باشد و نه اینکه از این شاخه به اون شاخه بپرد.

تحلیل من:
مثل همیشه من فکر میکنم احمدی نژاد سنگر به سنگر به سمت رهبر پیش میرود و این موجب میشود رهبر بسیار مضطرب و محافظه کار شود ,لاریجانی فوق العاده عالی عمل کرد و قطعا برنده دوئل بوده و مهمترین چیز اینست که معلوم شد خیلی دست احمدی نژاد پر نیست.لذا باید منتظر عکس العمل رهبر در 22 بهمن بود.موقعیت پیچیده هست چون هم آمریکا آمده جلو و خامنه ایی نیاز به وحدت داره که بتواند معامله خوبی بکند ولی از آن طرف احمدی نژاد صفحه را در داخل بهم ریخت و دلیلش هم اینست که میگوید اگر بازی نباشم همه چیز را خراب میکنم و دوباره کاری میکنم آمریکا پشت کند و این همان خیانتی است که هشدار داده بود!! الان رهبر در وضعیتی هست که چند راه دارد که یکی از آنها تن دادن به خواسته احمدی نژاد هست بابت در قدرت ماندن برای دور بعد. و تند ترین راه هم اینست که قید مذاکره را خودش بزند و اول حساب این مارمولک را برسد و در دولت بعدی به مذاکره فکر کند ,راه زیاد هست ولی باید دید خامنه ای کدام را انتخاب خواهد کرد البته میداند که اگر خیلی هم کوتاه بیاید بالاخره نوبت او هم میرسد,من فکر میکنم از هاشمی کمک بگیرد و بحث مذاکره را از دست دولت رسما خارج کند که شاید بهترین راه باشد.ترس خامنه ایی از عزل احمدی نژاد فقط ظهور هاشمی است اگر او را مهار کند خواهد توانست که خیلی کارها را بهتر مدیریت کند
فعلا

ناشناس گفت...

به نظر بنده علت همه این حرکات جلف در مجلس ایران پیشنهاد مذاکره علنی (جو بایدن) به رهبر علی خامنه‌ای بوده. یعنی مذاکرات زیرزیرکی شکست خورده و حالا آمریکا گفته نفر یک ما علنی و رخ به رخ با نفر یک شما حرف می‌زند.

مرافعه داخل ایران هم اینست که همه می‌خواهند داخل بازی باشند چون آینده جمهوری اسلامی اکنون در ید پرقدرت آمریکا است. هر کس در این بازی نباشد حذف و نابود خواهد شد.

در ضمن با اندکی تامل لاریجانی بازنده بود نه برنده. وزیر که از قبل ردی بود احمدی نژاد مدرک رو کرد و با توجه به اظهارات امروز این مرتضویِ سالوس معلوم شد برنامه ریزی از مدتها قبل بوده.

لاریجانی فقط سعی کرد حرف کم نیاورد وگرنه هیچ در دست نداشت. به اگر اگر افتاده بود، بابا، همه هم شما دالتونها و هم احمدی نژاد را می‌شناسند شما هم موجودی داشتی رو می‌کردی.

اتفاقا حالا توپ در زمین دالتون ها است برای 50 هزار تومان دو جوان را به طناب آویزان کردند و در شیراز انگشت قطع میکردند برای دله دزدی ، حالا ببینیم برای شاه دزدی اخویشان- به ادعای مرتضوی 30 میلیارد تومن- چه خواهند کرد؟

ناشناس گفت...

I love your artistic point of views, your exting compositions and your sharp and futuristic previsions, although i might not be agreed with you some time ,but i respect your genious ,i enjoy reading your comments, go on

Dalghak.Irani گفت...

علی 39 سلام.
لحن بخش اول کامنتت را دوست نداشتم چون من یک شخصیت کاملاً مدرن دارم و دوست ندارم کسی مرا مدح در عین ذم بکند. و چون ژنرال برجسته و نامی هم بودم اصولاً آدم های در هیبت استاد راهنما را خوش ندارم. لذا انتظار دارم شأنم رعایت شود و کسی مرا

"ببین کوچولو من خیر و صلاحت را می خواهم و ترا خیلی دوست دارم اما اگر دست مرا بگیری و مثل من مشقت را بنویسی خیلی خطت بهتر می شود"

صدا کند. البته نیازی هم به عذرخواهی نیست که کار بدتر می شود فقط بعد از این رعایت کن. در ضمن اگر یکی هم اینجا بهت سلام کرد فکر نکن که آخ جون همه بمن می گویند بارک الله. فقط نظرت را بنویس و اگر هم به نوشتۀ من ایراد داری با خشونت نقدش کن.
تحلیلت را هم درست متوجه نشدم چون بی نهایت فرضیۀ ناتمام در داخلش گنجانده ای و آخرش هم نتیجه گرفته ای که ببینیم چه می شود.
من در مورد احمدی نژاد قبلاً . بارها از خودم سلب مسئولیت کرده و گفته ام که نمی توانم نه تنها حرکت بعدیش را بخوانم بلکه حتی از حرکاتی که انجام داده و گذشته هم نمی توانم صغرایی بچینم و به کبرایی برسم. لذا فقط او را در صحنه توصیف می کنم و فردا در صحنه ای دیگر و 180 درجه مخالف امروز. فقط تنها اطمینانی که دارم قدرت طلبی و ماندنش در صحنه است. تازه آن را هم مطمئن نیستم که تا کجا و با چه روشی جلو می رود یا خواهد رفت. زیاد گفته ام که بنظر من احمدی نژاد خیلی با نقشه و حساب کتاب عقلانی که من هم بتوانم کشفش کنم و بفهمم کار نمی کند و لذا نتیجه گرفته ام که او یا هدفی ندارد و یا با الهام و وحی مثل پیامبران عمل می کند. امروز کاری می کند فردا کاری دیگر درست متضاد امروز. لذا مجدداً می گویم که من حرکات و هدف نهایی احمدی نژاد را نمی توانم حدس بزنم و حتی اعمال انجام شده اش را هم نمی توانم هدف یابی کنم. غیر از همین پوپولیسمی که همیشه همراهش است و می خواهد مردمان را با هر ترفندی بخودش جلب کند. لذا هزار گزاره دارم که نشان از تضادش با هرکس ( از رهبر تا رهرو) دارد و بدنبالش هزار ویک گزاره دارم که موافق همان هرکس (از رهبر تا رهرو) است. یا...هو

ناشناس گفت...

chera commente mara hazf kardid?

چایی شیرین! گفت...

در بازی شطرنج دو سبک بازی هست یکی استراتژیکی و یکی تاکتیکی. در بازی استراتژیکی شطرنج باز اول یک پیاده می گیرد و بعد پیاده بعدی و بعد یک سوار و.... تا یواش یواش به پیروزی برسد. ولی در بازی تاکتیکی منطق حکمفرما نیست. شطرنج باز یک سوار را قربانی می کند و بازی را با انجام ترکیبات بدیع می برد. شما به بازی احمدی نژاد در مجلس از دید استراتژیکی نگاه کردی برای همین هم حرکت او معقول بنظر نیامد! غافل از اینکه ممکن است این یک بازی تاکتیکی باشد و غافلگیر کننده باشد. طرف بلند شده رفته وسط مجلس (بخوان تکیه لاریجانی ها!) محکم گذاشته تو گوش برادران لاریجانی! این با منطق جور در نمی آید! ولی برای نسق کشیدن خیلی خوب است!! اگر فردا ندیدی چهارتا برادر لنگ های قرمزشان را رو دوششان آویزان کردن و دستها را روی هم چسباندن و گوش تا گوش وایسادن و حلقه بگوش می گن "چاکریم و مخلصیم داش محمود!!!"

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس زبان انگلیسی. این چمدمین بار است که شما لطفتان را بمن و بویژه به نثر من ابلاغ می کنید. خوب خیلی زیاد خوشحال می شوم از تعریف و بویزه اگر از ادبیابم باشد ولی خجالت می کشم هی بیایم و بگویم چقدر خوشحال می شوم از تعریف فهمیده و از ته باور. مرسی و دوستت دارم. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

در ضمن به کامنت فینگلیش. من کامنتی را حذف نکرده ام و نمی کنم مگر استثناهای بعید که کلمات زشتی بکار برده باشد یا بقومیتی اشارۀ بد کرده باشد و یا اسرار شخصی کسی را فاش گفته باشد. که خوشبختانه یک در هزار است چنین مشکلاتی. اما گاهی کامت ها می رود به هرزنامه و دیر متوجه می شوم برای تأیید که ان هم در سه روز گذشته اتفاق نیقتاده است. پس اگر کامنت شما منتشر نشده لابد توی راه بلایی سرش آمده و حوصله داشتی دوباره بفرست. یا...هو

چایی شیرین! گفت...

در بازی شطرنج دو سبک بازی هست یکی استراتژیکی و یکی تاکتیکی. در بازی استراتژیکی شطرنج باز اول یک پیاده می گیرد و بعد پیاده بعدی و بعد یک سوار و.... تا یواش یواش به پیروزی برسد. ولی در بازی تاکتیکی منطق حکمفرما نیست. شطرنج باز یک سوار را قربانی می کند و بازی را با انجام ترکیبات بدیع می برد. شما اگر به بازی احمدی نژاد در مجلس از دید استراتژیکی نگاه کردی ممکن است او را برنده ماجرا ندانی! غافل از اینکه ممکن است این یک بازی تاکتیکی باشد و غافلگیر کننده باشد. طرف بلند شده رفته وسط مجلس (بخوان تکیه لاریجانی ها!) محکم گذاشته تو گوش برادران لاریجانی! این با منطق جور در نمی آید! ولی برای نسق کشیدن خیلی خوب است!! اگر فردا ندیدی چهارتا لاریجانی ها لنگ های قرمزشان را رو دوششان آویزان کردن و دستها را روی هم چسباندن و گوش تا گوش وایسادن و حلقه بگوش می گن "چاکریم و مخلصیم داش محمود!!!" زیاد تعجب نکن!

ناشناس گفت...

اگر موقعی که لاریجانی داشت جواب احمدی نژاد را می داد به صدایش گوش می کردی می دیدی که از ترس دارد می لرزد (بدون اغراق)بر کلمات مسلط نبود و به یک آدم سیلی خورده شبیه بود!!

ناشناس گفت...

دور خالی برداشتن للاریجانی بعد از خروج احمدی نژاد ارزشی چندانی نزد مردم ندارد.خلاف نظر شما؛ احمدی نژاد سندی غیرقابل خدشه رو کرده که باید- البته اگر خامنه ای دوباره چماق نشود- جوابگو باشند.یکی از برادران علنا پیشنهاد زد و بند میدهد و مهمتر آنکه بقیه برادران رو هم اسم برد میکند.این خیلی با ادعاهای تخیلی برادر احمدی نژاد فرق میکند.
سجده به آرامگاه کوروش!عکسش هم موجوده تو جیبمه!!!
موسوی به «چیز چیز» افتاد لاریجانی به «اگر اگر»!
نیک آهنگ هم مطلب خوبی نوشته.

Dalghak.Irani گفت...

مخالفتی با صدای لرزان و ترسیدۀ لاریجانی ندارم که مقداری از آن طبیعت هر آدمی است که در حامعه آبرو و شأن و شهرتی دارد. حالا چه درست یا غلط کسی از دزد نامیده شدن در این سطوح آن هم در مقابل دوربین حس راحتی ندارد و مضطرب می شود. حالا اگر کمی هم به اصل اتفاق باور داشته باشد با پیشینۀ خودش و برادرانش خب این ترس دو چندان می شود. و کاملاً قبول دارم که آن متمسک شدن لاریجانی به حرف های داوود احمدی نژاد کاملاً مسخره بود و نوعی تلاش مذبوحانه زیرا که برادر احمدی نژاد این حرف ها را ده ها بار گفته و منتشر شده و کسی گوشش بدهکار نبوده لذا قابل مقایسه با یک ملاقات کلان چند صد میلیاردی محرمانه و حرام خواری نیست. اما خیلی هم غیر طبیعی نمی دانم در آن شرایط روحی که لاریجانی بهر وسیله ای بخواهد خودش را در موضع آرامتری قرار بدهد و تسلیم نشود. من طرفدار و نگران لاریجانی ها نیستم من نگران حذف احمدی نژاد قبل از موعد هستم. زیرا اینجور اتهامات با هزار در صد صحت هم راه های فرار بسیار زیادی دارد تازه اگر ارده ای و دستوری و تصمیمی برای رسیدگی و تعقیب باشد. لذا ناراحتی ام از نبودن احتمالی احمدی نژاد است تا بعد از عید و تازه نگه داشتن گسل ها و شکاف ها و اختلافات تا الیگارشی از هم بپاشد در کسوت و ترکیب فعلی. البته یک نکته هم است که من اصولاً به فقرا خیلی خوشبین نیستم و احمدی نژاد را هم مطلقاً آدم بهتر از لاریجانی ها نمی دانم و نگرانی ام برای سلامتی و قدرت او جنبۀ استفادۀ ابزاری دارد و نه ارادتی به او و منش و روش و شخصیت و یا بقول فرهاد جعفی نازنین "مردی از جمهور مردم" بودن. یا...هو

چایی شیرین! گفت...

مشی احمدی نژاد مچ گیری از حریفان است. او حتی با موسوی بیچاره هم که نقطه ضعفی نداشت مباحثه می کرد مدام می گفت بگم بگم! این مطلب قابل باور است که او در این 8 سال کار اصلی اش جمع آوری نقاط ضعف تمام رجل سیاسی از رهبر تا مبصر سر کلاس بوده باشد چون علاقه عجیبی به این کار دارد! اصلا فکر نمی نکنم که این افشاگری تنها خال برنده او باشد. دست او کارول است که می تواند رنگ و یا استریت فلوش هم بشود! هیچ کس او را دوست ندارد ولی در جهنم مارهایی هستند که مردم پناه می برند به اژدها!! فکر نمی کنم احمدی به این زودی قابل حذف باشد . او اگر در موضع ضعف باشد حذف شدنش چه حالا و چه چند ماه دیگر فرقی نمی کند . و اگر برگ برنده هم داشته باشد اگر از این افشاگری ها ده تا دیگر هم بکند باز هیچ کاریش نمی کنند.حقیقتش ما نمی توانیم نتیجه را حدس بزنیم چون از دست او اطلاع نداریم.شاید مانند یک پوکر باز بلوف می زند و شاید هم نه.هر چه هست ختم روزگار است و خوب دندان این آقایان ظاهرساز را شمرده است. این لاریجانی ها خیلی جانماز آب می کشند و هیچ پخی هم نیستند!! احمدی یک کاری کرده که لاریجانی که خود برنامه چراغ را به دروغ علیه اصلاح طلبان می ساخت حالا با ناله خواستار رعایت انصاف و عدالت در بستن تهمت به او و داداشاش! بشود!قاضی القضات که بخاطر 70 هزار تومان یک جوان را به طناب دار می سپارد و دست دزد را در شهر خواجه شیراز قطع می کند را که نگو!! احمدی نژاد دقیقا همان نامردی است که این حکومت به آن احتیاج دارد . یک خار...ته به تمام معنا!!

ناشناس گفت...

عکس های بیشتر:http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1807806

ناشناس گفت...

بزنند تو سر و کول هم... بهتر...
ولی فکر کنم خامنه‌ای و هاشمی الان در یک تیم هستند.

این قضیه صحبت با آمریکا جدی شده، از نظر آمریکا احمدی و لاریجانیها وموتلفه جوجه تر از این حرفها هستند.

حتما هاشمی از ارتباطاتش با سعودی و قطر استفاده کرده برای خیلی مسایل و آمریکا هم کفته ما یک صدا میخواهیم نه چند تا.

بنا بر این فکر کنم اینا زدند تو سر و کول هم که یعنی ما هیچی؟ الان هاشمی و رهبر یکجا نشسته به ریش اینها می‌خندند.

ناشناس گفت...

آفرین بر عظما! که بازهم همه را با سیاهبازی بر سر کار گذاشته!

ناشناس گفت...

برعکس ، دیروز احمدی نژاد کاملا برنده بود هوارهای نماینده های مجلس - بردگان لاریجانی- و آن لحن لاریجانی خود گویای همه چیز بود تا جایی که وقتی احمدی نژاد خواست دوباره پشت تریبون قرار بگیرد با آن لحن توهین امیز به او گفت به سلامت! احمدی نژاد یک فیلم واقعی رو کرد ولی لاریجانی فقط مدعی یکسری چیزهای موهومی و اثبات نشده بود. درست است که اصولا لاریجانی ها محبوبیتی در میان مردم ندارند اما به هر حال قدرت خیلی زیادی در کشور دارند و این طور که به نظر میرسد احمدی نژاد این را فقط به عنوان دست گرمی رو کرد تا بزرگتر از اینها هم حساب کار دستشان بیاید. البته با توجه به اینکه تحلیل های شما نهایتا قرار است به نفع الیگارشی و بزرگان آن باشد جز این از شما انتظار نداشتم.

ناشناس گفت...

کلینتون از "علی لاریجانی" به عنوان جانشین احتمالی احمدی نژاد یاد کرده و وی را سیاستمداری معقول و واقع بین می داند که کتابهای فلسفی مانند آثار کانت را خوانده و گزینه مناسب تری برای مذاکره است.
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1808824

خُسن آقا گفت...

به نظر من این مرحله را احمدی نژاد نباخت بطور کلی احمدی نژاد چیزی ندارد که ببازد برای باختن باید چیزی داشت تا بتوان آنرا باخت. احمدی نژاد می داند که تا پایان دوره اش وقت دار و بعد از آن یقینا چنان او را خواهند کوبید که دیگر چیزی از او باقی نمیاند. به همین دلیل هم هست که سعی می کند تا آنجا که ممکن است بدنه کشتی حکومت ولایت سید علی را سوراخ سوراخ کند تا با ورود آب از این سوراخها کشتی ولایت چپه شود.
او لات خوبی است وی می‌داند که در بین لاتها باید همیشه آخرین ضربه را وارد کرد وگرنه اگر روی زمین اقتاد دیگر کارش تمام است

ناشناس گفت...

احمدی نژاد بطرز تحسین کننده ای از مدیران خود دفاع می کند . بر خلاف خاتمی که مثل ماست وارفته می ایستاد تا مدیران و روزنامه نگارانش را زندانی کنند و لبخند می زد ,او فقط برای یک استضیاح یک وزیر نه چندان مهمش حاضر شد به مجلس برود و توی گوش برادران لاریجانی بکوبد!! کاری کرده که دیگه کسی جرات نگاه چپ به اعضای هیئت دولت خدمتگزار و دزد را نداشته باشد. آنها می ترسند اگه یک دفعه دیگه یک وزیر را استیضاح کنند , محمود فیلم اتاق خوابشان را در مجلس پخش کند!

ناشناس گفت...

1.رابطه با امریکا توسط احمدی نژاد و هاشمی_لاریجانی های انگلیسی مقاومت می کنند
2.مدل اقتصادی در حال تغییر است-لاریجانی ها و موسوی مخالفند

دنبال کننده گفت...

من هم مثل بیشتر نظردهندگان اینجا پیروز را احمدی نژاد می‌دانم چون تازه سر چاقو را بیرون آورده و نشون داده واقعأ «می‌گم!». این کوچکه را به عنوان زهرچشم داشته باشید و بدانید لازم بشه بزرگها را هم رو می‌کنم. از این دیدگاه به نظرم احمدی نژاد خیلی خوب برده. احتمالأ این نشانه را خیلی‌ها گرفته باشند. ضمنأ من هم مثل تو معتقدم رییس برنامه‌ریزی و استراتژی نداره، بلکه پیامبرگونه پیش می‌ره و براساس الهامی که دریافت می‌کنه. از این رو اصلأ برد و باخت درباره برنامه‌هایش صدق نمی کنه. فقط می‌شود گفت که یک چشمه از تاکتیکش رو نشون داد و اینکه از رو کردن چیزهایی که داره ابایی ندره. من ماجرا را فقط از این جنبه می‌بینم. البته نمی‌دانم چی شد که نشست و گوش کرد. شاید بهتر بود حرفش رو می‌زد و می‌رفت که حرفهای رییس مجلس را هم نشنود!