۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

احمد جنتی وقاحتش را دارد اما جسارتش را نه! پس آقای هاشمی بفکر تبلیغات درست میدانی باش!



Dressing for the Carnival


1- سایت الف خبری را از جنس "شنیده می شود..." کار کرده و مدعی شده است که هاشمی رفسنجانی در آستانۀ رد صلاحیت است. اما همانطور که در پست قبلی هم گفتم این موضوع تقریباً ممکن نیست و اگر چه احمد جنتی وقاحت این کار را دارد اما نه او جسارت این کار را دارد و نه آیت الله خامنه ای حماقتش را. من اتفاقاً این حرف زیاد تکرار شدۀ این روزهای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان را که می گوید: "شورای نگهبان با استناد به قانون و در نظر گرفتن مصالح عالی نظام صلاحیت های نامزدها را احراز می کند" را بنفع هاشمی و در پاسخ به درخواست رد صلاحیت او از سوی گروه های فشار می دانم و می فهمم. زیرا که تا کنون هیچگاه شورای نگهبان بطور مستقیم و علنی صحبت از مصلحت نظام نمی کرد زیرا غیرقانونی است و وظیفۀ شورای نگهبان تطبیق شرایط کاندیداها با قانون و شرع است و حق مصلحت سنجی را در هیچ کدام از وظایفش ندارد.

2- داده های میدانی هم حاکی از احتمال رد صلاحیت هاشمی نیست زیرا در چند روز  اخیر گزارشی نرسیده است که فضای امنیت روانی و اطلاع رسانی از سویی و فضای فیزیکی شهرهای بزرگ از جانب دیگر بیشتر بسته شده و امنیتی شده باشد. در حالیکه حداقل نشانه های رد صلاحیت هاشمی بروز چنین محدودیت هایی در حوزه های امنیتی است. بعبارت دیگر اگر رد صلاحیت هاشمی در دستور کار موافق بود اولاً شورای امنیت ملی به حوزۀ اطلاع رسانی فشار می آورد که بسته تر عمل کنند بویژه راجع به هاشمی و اصلاح طلبان و ثانیاً نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اعم از سپاه یا پلیس شروع به مانورهای فیزیکی و هشدار دهنده می کردند در شهرهای بزرگ و دانشگاهی. تا با ایجاد رعب روانی احتمال هرگونه تحرکی را بگیرند از اعتراض - حتی بعید - جامعۀ مدنی.

3- لذا بنظر من اینک نحوۀ تبلیغات میدانی هاشمی باید دغدغۀ اصلی باشد و جهانگیری و سایر مدیران ارشد ستاد او باید به این نکتۀ مهم هم متمرکز باشند و هم دقیق. بویژه در مورد حضور فیزیکی شخص آیت الله رفسنجانی در خارج از تهران. جامعه شناسی میدانی من اینطور باور دارد که حضور فیزیکی آیت الله در نقاطی از کشور و خارج از تهران الزامی است اما بر عکس کسانی که معتقدند هاشمی بهتر است در مرکز چند استان عمده و بزرگ سیاسی کشور دست به تبلیغات حضوری بزند؛ من معتقدم که بهتر است هاشمی حضور فیزیکی خودش برای تبلیغات میدانی را نه به مراکز چند استان مهم بلکه به محرومترین و کم اهمیت ترین شهرستان های کوچک ایران اختصاص بدهد. دلایل مهم این پیشنهادم هم عبارتند از:

الف- هاشمی آدم شناخته شده ایست و لزومی به معرفی خودش به مخاطبان ندارد.

ب- طبقات شهری و تحصیلکرده و متوسط فرهنگی با تحلیل عقلانی مبتنی بر هزینه فایده رأی می دهند و تبلیغات روانی و احساسی در تغییر نظر آنان چندان مؤثر نیست. این طبقات بطور پیشینی - بهر دلیل - هوادار هاشمی هستند و رقیب هماوردی در میدان نیست که بخواهند در انتخابشان تجدید نظر کنند.

پ- تمهیدات امنیتی و تدارکات سفرهای بزرگ به شهرهای بزرگ زمانبر و پیچیده است و با توجه به احتمال فعال شدن گروه های فشار تنش زا نیز خواهد شد. در حالیکه گفتم مخاطبان هاشمی هم او را می شناسند و هم تصمیم به حمایت از او را قبلاً اتخاذ کرده اند.

ت- هاشمی قبل از اینکه نیاز به تبلیغ خودش و ایده هایش داشته باشد نیازمند لمس شدنش توسط محرومین و توده های احساسی است. لذا حضور حتی محدود او در چند شهر کوچک و محروم هم این هدف را بر می آورد و هم انعکاس رسانه ای آن دیگر توده ها را قانع می کند. ضمن اینکه سفر های ساده و بدون تنشی خواهند بود.

ث- برای جلوگیری از تطویل کلام سایر مزایا را نمی شمرم و فقط خواستم طرح ایده بکنم برای پروردن آن توسط بزرگان ستادهای هاشمی.

4- و در چنین سفرهای "هاشمی لمس شده از نزدیک" است که هاشمی می تواند فرق مدیریت و پوپولیسم را بگوید و توده ها را متقاعد کند که چرا فقط به امروز فکر کردن و فروختن خانه و دادن نقد آن برای زندگی روزمره تنها راه و بهترین راه نیست. البته که هاشمی و ستادش خودشان بهتر از هر کسی می توانند جهت گیری های هاشمی در مواجهه با محرومان را تنظیم و راهنمایی کنند. در پایان این را هم اضافه کنم که هاشمی بهتر است تبلیغات میدانی در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ را به خانوادۀ بزرگ هواداران نخبۀ خودش بسپارد و از کسانی مثل محمد خاتمی و غلامحسین کرباسچی و ده ها خطیب و مبلغ و روشنفکر و سیاستمدار محبوب و زبان دان استفاده کند تا در زمانی که خودش به لمس توده ها به شهرهای کوچک می رود دوستانش هم میتینگ های تبلیغاتی اش در شهرهای عمده و دانشگاهی را گرم و شاداب نگاه دارند. یا...هو

افزودۀ ساعت 19:30 بوقت تهران:
با تشکر از آیت الله هاشمی و تیم مشاورانشY بیانیۀ شماره 3 هاشمی یک مانیفست عالی از هوشیاری و خواست عمیق جامعه است و در به انفعال کشاندن هتاکان و اراذل و اوباش نادان - با پوزش از الفاظی که بکار بردم و هاشمی گفته نکنیم و دعا کنیم برای توبه شان - بسیار زیاد مؤثر خواهد بود و آنان را هرچه بیشتر لخت تر و بی پناه تر بر صحنه باقی خواهد گذاشت. (اینجا)

۲۷ نظر:

پسر حاجی گفت...

زنده باد
حاجی مارا چه به این اشولگرایان و قالیباف و امثالهم
جسارت نمیکنم بلحاظ اینکه چه بنویسید اما شما خودتان فرمانده اید بفکر سنگر خودمان باشید:))

تاریخ پستها ها را هم خواستم تشکر کنم بهتر شده، اگر بشود ساعت هم برود همان بالا بنظرم جالبتر است

ناشناس گفت...

دلقک جان کاش ستاد هاشمی بینش شما را داشته باشد....
اما میخواستم از شما بخواهم که به این موضوع نیز بپردازیدکه در صورت رد سلاحیت مشایی که دور از ذهن هم نسیت آیا آب از آب تکان نمیخورد؟ یا تیم مشایی، احمقی نژاد تاکتیکی اتخاذ خواهند کرد.
با درود فراوان

علیش

ناشناس گفت...


دوست عزیز، جناب دلقک خان عزیز! صمیمانه امیدوارم همین جوری باشه که شما نوشتی ... ولی این رزمایشی که در چند روز گذشته در حوالی اتوبان بابایی برگزار شد و این که به زندانی های سیاسی که در مرخصی هستند، گفتند تا قبل از سه شنبه باید برگردند، همون علائمی نیست که شما نوشتین هنوز دیده نمی شن؟
با احترام

ناشناس گفت...

سفر به مناطق محروم بر قشر محروم بسیار تاثیرگذار خواهد بود بویژه مناطق زلزله زده در جنوب و تاکید بر سیاسیت محرومیت زدایی.

Dalghak.Irani گفت...

نه این نشانه هایی که دادی علامتی از بگیر و ببند اضافه نیست. این روال طبیعی حکومت است. دز اضافه باید طوری باشد که مردم کوچه و خیابان هم احساس کنند و با پرسیدن از همدیگر که چه خبر شده به رد صلاحیت هاشمی و انتخابات برسند و بترسند و احتیاط کنند. یا...هو

میثم گفت...

دلقک جان سلام
در پیش بینی هایت کلا جماعت نسوان را در نظر نمیگیری. درصد مشارکتشان از مردها بیشتر است و چون عمدتا خانه دار هستند -با عرض پوزش- نه شعور اقتصادیشان و نه شعور سیاسیشان رشد خاصی نداشته.
بر خلاف اکثریت مردان ،آنها خود را مکلف به رای دادن می دانند و معیارشان برای کاندیدای اصلح! با مشخصات جلیلی مطابقت عجیبی دارد. ظاهری ساده و داغون ، مظلوم، جانباز، بی حاشیه و ...
ای کاش میشد فکری برای رای ایشان کرد.

ناشناس گفت...

تیمسار عزیزم. شواهد حاکی از رد صلاحیت هاشمی است. خیلی متاسفم از امیدی که بر باد میرود. خامنه ای لجوج تر و احمقتر از این است که به سرنوشت ایران و ایرانی فکر کند. فرصت گذار به شرایط بهتر با هزینه کمتر از دست رفت.

ناشناس گفت...

سلام.
هاشمي با اين صحبت كدخدايي كثافت رد صلاحيت شده و تا پنج شنبه اعلام نميكنند و شايد خامنه اي دخالت كند و تاييد كند و زمينه كودتا فراهم ميشود

زرشک گفت...

تیرت بدجور خطا رفت. لنکرانی که این همه براش خودتو کشتی و نوشتی و قسم خوردی که فلان و بهمان و هزار تا دلیل هم اوردی که نظر کرده است انصراف داده است.
بدجور رو دست خوردی با اون تحلیلت

آرسین گفت...

اتفاقا دوست ناشناس
خامنه ای اگر رفسنجانی را رد صلاحیت کند عاقلی کرده. چون هرچه که بگذرد تبعاتش بیشتر می شود.
و در پاسخ به جناب امیر باید بگویم که نیاز به تمهیدات امنیتی را جو جامعه تعیین می کند که در زمان حال اینقدر جامعه پاشیده و افسرده است که رفسنجانی که خوب است اگر خدا را هم خامنه ای سر ببرد کسی بلند نخواهد شد.

ناشناس گفت...

یگان ویژه زیاد شده سمت میدان ولی عصر و طالقانی قدم به قدم پلیسه. فکر کنم رد صلاحیت کردن هاشمی رو(؟)

ناشناس گفت...


وب سايت آفتاب صبح اميد نوشته در پی حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح شهر تهران و با بالا گرفتن شایعه رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی ، ستاد ملی جوانان اصلاح طلب در تهران موقتا تعطیل شد.

ناشناس گفت...

hashemi taied nashe
iran ghiamat mishe

Dalghak.Irani گفت...

سلام اهالی سیرک مطلقاً مرا کری خوان و دنبال بازی نمی دانند هرچند که در سیرک همه چیز بازی است. راجع به تحولات چرا آنجوری یک دفعه اینجوری می شود هم نیازی به توضیح نیست که شترگاوپلنک نه گاو است و نه شتر و نه پلنگ و در عین حال هر سۀ آنان هم است و بر مبنای ضرورت زمان و مکان از خاصیت یکی از آن ها استفاده می کند. فقط یک نگرانی راجع به اظهارات کدخدایی در تلویزیون کمی قابل نگرانی است که ان را هم من اینطور فهمیدم:
مجری از او راجع به توان جسمی و سن داوطلبان می پرسد و کدخدایی هم جوابی می دهد با این افزوده که تا کنون چنین بحثی در شورای نگهبان نشده است. چرا مجری می پرسد و کدخدایی هم پاسخ مبهم می دهد هم بر می گردد به اینکه هم مجری و تلویزیون و هم کدخدایی و شورای نگهبان مخالف هاشمی هستند و دلشان می خواهد سر به تنش نباشد. اما این موضوع ربطی به وضایف شرعی و قانونی شورای نگهبان ندارد و آن ها حق اظهار نظر در مورد موارد کمّی مثل سن و محل تولد و از این قبیل را ندارند و وارد هم نمی شوند. انان اگر کسی را بخواهند رد صلاحیت کنند می روند سراغ مسایل کیفی و انتزاعی مثل ساکت فتنه و عدم التزام به شرع و قانون و ولایت فقیه و از این مزخرفاتی که سلیقه ایست و کسی نمی تواند نه درستی و نه غلط بودن آن را احراز کرده و بگوید این است و غیر از این نیست. لذا میل شورای نگهبان به کسی خودش ابزار قاطعی است برای رد یا تأیید صلاحیت و نیازی و به درگیر کردن خود در برابر سؤالهای مشخص با جواب های ریاضی را ندارند. من میل شورای نگهبان و خامنه ای را برای رد صلاحیت هاشمی را قطعی می دانم اما شرایط را برای از قوه به فعل در آوردن این میل را بسیار ضعیف و احمقانه می فهمم. یا...هو

ناشناس گفت...

من خیلی نگرانم. شایعه ها حاکی از رد صلاحیت هاشمی هست.. سناد جوانان اصلاح طلب هم بسته شده.. شایعاتی پیرامون استعفای احمدی نژاد پخش شده.. مردم میگن هاشمی نباشه رای نمیدیم..ولی این مردم رایشون به یارانه وصله و به امتیازاتی که ممکنه با مهر خوردن شناسنامه به ذست بیارن.. رو این مردم نمیشه حساب کرد...

ناشناس گفت...

من هم معتقدم هاشمی رد صلاحیت نمی شود. اگر قرار به رد صلاحیت بود کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی کنار نمی رفتند.

Unknown گفت...

دلقک جان این قضیه رد صلاحیت گویا جدیه. بحث کهولت سن را هم پیش کشیدند تا رد صلاحیتش نظام را زیر سوال نبره که استوانه ی انقلاب بیزصلاحیته فقط از نظر ما پیره. شما هم گویا دیگه به جای تحلیل داری قمار بازی میکنی . اصرار بیش از حد میکنی آخه. سایت بهار نیوز که نزدیک هاشمیه رد صلاحیت را تاید کرده. دیگه برای مملکت جملگی الفاتحه

ارد گفت...

جناب تیمسار نگران نباشید حدس میزنم این بگیر و ببند امشب مربوط به رد صلاحیت مشایی است، احتمالا نظام در حال کودتا بر علیه احمدی نژاد است

ناشناس گفت...

من حدس میزنم هاشمی با مشاعی رد صلاحیت بشوند از باب وجود تعادل در هر دو اردوگاه که البته خود کودتای دومی خواهد بود ،،صفحه شطرنج سیاست و قدرت در ایران هر روز تغیرات بیشتری میکند ،،،

ناشناس گفت...

چرا نمیخواهید از گذشته درس یگیرید؟

بیاد دارید در انتصابات گذشته, اکثریت جامعه آگاه یا ناآگاه به موسوی رای داد اما احمدی نژاد از صندوق بیرون آمد. امروز تحلیل میکنید که رفسنجانی را نمیتوانند رد صلاحیت کنند و جنتی حسارتش را ندارد؟

با احترام اما منتقدانه عرض میکنم, شما و خیلی از ما ایرانیان مخالف قدرت تفکر فراتر از 12 ساعت آینده را نداریم! بجای تحلیل وقاحت یا جسارت جنتی, تحلیل کنید که کسی مانند رفسنجانی که معمار رژیم جنایتکار فعلی است, دستش تاآستین به خون مردم ایران آغشته است چرا بایستی برای رژیم خطرناک باشد؟ برای رژیمی که تمام تلاشش تظاهر به مردمی بودن خویش با آوردن مردم به پای صندوقهای رای گیری است و درست فردای آن در بوق و کرنا کردن شرکت بالای 50 میلیونی و رای مردم به نظام در رفراندوم ریاست جمهوری دوره یازدهم؟؟

البته بعضا از سیاستها دامن زدن به همین جنگ زرگری نظام به امید آتش گرفتن خرمن نظام است که این خود نشان از خامی و عدم قدرت فکری مخالفین نظام دارد, چرا که در این 34 سال از نقاظ ضعف خویش و نقاظ قوت رژیم درس نگرفته ایم, نتیجه پایان عمر تک تک ما و آنها یکی زیر ظلم و دیگری در سریر قدرت است!

نقدم نه از ره کینه است, بل به امید یافتن راه رهیدن است.

با احترام,

بابک هلسینکی

منا گفت...

فضا خیلی هم امنیتی هست .... از دیشب در خیابان ها نیرو گذاشتن .... امیدواریم که هاشمی رد صلاحیت نشه اما دلایلتون اونقدر ها محکم به نظر نمیاد ...

ناشناس گفت...

خب همين الان رد صلاحيت ها اعلام شد و جنابعالى هم برو درت رو بذار و با اين تحليل هاى آبكيت حال مارو به هم نزن

ناشناس گفت...

نشناخی اینارو. دارن خوبشم دارن وقاحت را.

ناشناس گفت...

عزیزم شماهم بهتر است به جای پیشگویی های پیامبرگونه تان به فکر شغل دیگری برای خودتان باشید چون ظاهرا این پیشگویی تان هنوز کاملا خونده نشده مالید.

ناشناس گفت...

نوشته هاتو می خونم... تحلیللات هم بد نیستند اما گاف دادی!

ناشناس گفت...

دلقکی واقعن
حیف "نوشتن" و "نویسندگی" که داره از بین میره با اینترنت
هر دلقکی از راه رسیده شده تحلیلگر و نویسنده و روشنفکر

ناشناس گفت...

دلقک! برایمان بنویس نوشته هایت را می خوانیم و دوست داریم درستی یا نادرستی پیش گویی هایت به کنار، حس وطن دوستی صبوری و متانت شما مایه ی دلگرمی و امید است.بنویس!