۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

هاشمی رفسنجانی فرمانده جنگ های پرهزینه و بی نتیجه بازهم عقب نشینی کرد!


1- اگر آن نقل قول از یونسی را که دیروز منتشر شد که گفته بود هاشمی گفته قطعاً نمی آید را هم دقیق ندانیم اظهار نظر عفت مرعشی همسر هاشمی در امروز را نمی توان انشاء الله گربه است فرض کرد و کماکان بر طبل توخالی "هاشمی می آید" کوبید. بنابراین باید یقین حاصل کنیم که هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات یازدهم نخواهد شد. و در این راه نکته های زیادی برای فریاد است:

الف- نه خمینی و نه خامنه ای و نه خاتمی و نه هیچ روحانی دیگری بلطف تفاهم شاه و آیت الله بروجردی دورۀ سربازی را ندیده اند و نه گذرانده اند. لذا انتظار اینکه برموز و رسوم جنگ آشنایی حرفه ای داشته بوده باشند نیست. اما هاشمی علاوه براینکه دوره ای سربازی تنبیهی را گذرانده است؛ مدت 7 سال هم فرمانده یک جنگ تمام عیار با عراق بوده و انتظار این است که به حداقل این رموز و رسوم جنگ آشنایی داشته باشد.

ب- جنگ بطور کلی بر دو نوع هجومی و دفاعی تقسیم می شود. در جنگ هجومی فرمانده تصمیم می گیرد بهر دلیل بدشمن حمله کند و طبیعی است که بدون انجام جنگ متوقف نمی شود زیرا او فاعل جنگ است و دلیلی برای عدم جنگ ندارد که اگر داشت نباید هجوم جنگی را آغاز می کرد. اما در جنگ دفاعی فرمانده مصمم به دفاع است و اگر طرف شروع کننده و مهاجم در هر مرحله ای از جنگ حاضر به آتش بس یا صلح باشد نیروی مدافع حق دارد جنگ را متوقف و بمیز مذاکره روی بیاورد.

پ- اما در هیچ جنگ دفاعی نمی شود که فرمانده نیروی دفاعی بدون اعلان آمادگی مهاجم برای متارکۀ جنگ؛ نیروهای خودی را در میدان جنگ رها کند و به ستاد فرماندهی اش برگردد و بگوید من پشیمان شدم و دیگر حوصلۀ جنگیدن ندارم. و به این ترتیب به نیروی مهاجم اجازه و فرصت بدهد که با تعقیب بی رحمانۀ مدافعان حیران در میدان جنگ و بدون فرمانده یورش بیاورد و همه را از دم تیغ بگذراند.

ت- واقعیت امر این است که خاتمی در چند نوبت و هاشمی هم این بار بعنوان فرماندهان نبرد از مدل بی منطق و زیانبار سوم تبعیت کرده اند. به این معنا که جنگ دفاعی را اعلام و سپاه و لشکر و ارتش خود را آماده کرده و بمیدان جنگ کشانده و صف آرایی را کامل کرده اند اما درست سربزنگاه که باید پاسخ هجوم خامنه ای را می دادند پاپس کشیده اند و بدون اینکه به روحیه و امید و سرخوردگی و عاقبت نیروهای خودی فکر بکنند گفته اند که "من حوصله ندارم" و برگشته اند به قرارگاه امن خود و به خامنه ای اجازه داده اند با هجوم بی رحمانه و تعقیب تا نفر و نفس آخر نیروهای خودی بدون فرمانده همه را از دم تیغ بگذراند.

ث- کار خاتمی در دو نوبت  یکی در جریان جنبش اصلاحات و دیگری در هنگامۀ جنبش سبز و کار خاتمی و هاشمی در دورۀ حاضر مصداق به کشتن دادن سربازان پا به رکاب شان است و عملی ناجوانمردانه؛ اگر نگویم خائنانه. زیرا اگر اینان اعتقادی به جنگ نداشتند یا هجوم خامنه ای را در حد جنگیدن نمی دانستند نباید لشکر می آراستند و بمیدان می فرستادند. تا روز هجوم همه جانبۀ خامنه ای آنان را تنها و شکست خورده رها بکنند. 

ج- اینک مدت حداقل یکسال است که هردوی آقایان هر روز با تعدادی از لشکریان و سربازان خویش دیدار می کنند و از وضعیت اسفبار هجوم خامنه ای و لشکر بی امانش به بنیان های زندگی و پیشرفت و توسعه خبر می دهند و سخنرانی ها می کنند و تهییج ها می کنند و رجزها می خوانند و .... که اگر خامنه ای هجوم مخربش را متوقف نکند و با ما سر میز مذاکره ننشیند اله می شود و بله می شود و باید منتظر عواقبش باشد.

چ- اینک اما که لشکرها آراسته شده و جنگ با شدت تمام از سوی خامنه ای آغاز شده است خاتمی به این بهانه که کشت و کشتار می شود و هاشمی با این دستاویز که من می خواستم خامنه ای را تهدید کنم که هجوم را متوقف کند و لی نکرد پشت نیروهای خودی را خالی کرده و به قرارگاه های خویش برگشته اند. در حالیکه دیگر کار از کار گذشته و گشتاپوی خامنه ای کل سامانۀ مؤثر و فدائیان راه خاتمی و هاشمی را شناسایی کرده و تا نفر آخر تعقیب خواهد کرد و مجازات. و آن بهانۀ پرهیز از کشت و کشتاری که علت فرار فرماندهان (خاتمی و هاشمی) از میدان نبرد عنوان شده محقق نخواهد شد.

4- زیرا خامنه ای همانطور که در جنبش اصلاحات نیروهای مؤثر را شناسایی کرد و همه را از دم تیغ بازداشت و زندان و تبعید و آوارگی و ... گذراند و موج سوم بزرگی از فرار از کشور را به جوانان تحمیل کرد؛ و همانطور که در ماجرای جنبش سبز نیز این شناسایی و تعقیب و تبعید و فرار از کشور را مضاعف نمود؛ این بار هم دست به جنایت مشابهی خواهد زد و از فردای انتخابات است که همۀ آدم هایی که در طول این یک سال و دو سال پای سخنرانی و دعوت و ... از خاتمی و هاشمی نشسته اند را از زندگی ساقط خواهد کرد. من البته دفاعی از هم پیاله های "می دانند چگونه خودشان و منافع شان را حفظ کنند" شما را ندارم بلکه فریاد دلخراش من برای جوانانی است که با امید بشما از خودشان رونمایی و در عداد سربازان شما ثبت نام می کنند؛ و آنگاه لخت و بی سلاح و فرمانده جلو سگ های پاسبان رژیم خامنه ای رها می شوند تا ناچار باشند قبل از انتقال به زندان جمهوری اسلامی داوطلبانه بیغوله های کمپ های پناهندگی کشورهای غربی را مدفن آرزوهای خویش بکنند.

5- واقعیت این است که اگر خاتمی وهاشمی نبودند و این جوانان را به اردوی امید خود (هم رشد شخصی و هم توسعه برای کشور) فرانمی خواندند و تهییج نمی کردند چه بسا بسیاری از اینان برای نجات زندگی شخصی خویش به اردوی خامنه ای می پیوستند و یا حداقل خودشان را رسوای آزادی و عدالت و آرمان نمی کردند و می توانستند در متن جامعۀ غیرسیاسی زندگی کنند. اما بعد از آلودگی به هواداری شما دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش. همانطور که 80 درصد آوارگان موج اول و دوم فرار از تعقیب سمج و وحشیانۀ خامنه ای و مستقر در کشورهای اروپایی آرزو داشتند که کاشکی فعال مدنی نبودند و اینک در سرزمین پدری و در وطن. فاعتبرو یا اولی الالباب. یا...هو

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

متاسفانه آقای هاشمی متوجه اين نيستند که هر بلايی بر سر ايران از جانب انتخاب ايشان در مسند رهبری اتفاق بيفتد ، تاريخ ايشان را مسئول خواهد دانست . نويسنده کتاب امير کبير بايست خوب و بدرستی بدانند که شايد اين آخرين فرصت در تلاش برای جلوگيری از آنچه بر سر ايران خواهد آمد باشد. و فرصتی برای ايشان که بد کرده را جبران کنند درثبت تاريخ .

ناشناس گفت...

آن خراني كه هنوز اميد به امثال خاتمي دارند همان به كه دوباره گول اين. روباه مكار را بخورندو دل به حرفهايش بدهند.
خاك بر سر شاه كه نفهميد چقدر ما خريم.
از طرف ديگه،اگه اين دو بيشرف نبودند،خامنه اي محيط را بازتر ميكرد.
سگ احمدي نژاد ميارزه به امثال هاشمي و خاتمي كه. اولي مسبب تمام بدبختي ايران است.

ناشناس گفت...

تا جاییکه یادم هست خاتمی سربازی رفته عکس با لباس هم دارد که اگر در گوگل جستجو کنید هست. اتفاقا دوران خدمتش هم صفر یک بوده.

Dalghak.Irani گفت...

خیلی هم ممنون. درست می فرمائید و خاتمی سربازی کرده است اما من بیشتر نظرم بر عامۀ روحانیان بود که از سربازی معاف بودند و نام بردنم هم برای ایجاد کنتراست نوشتاری بود و نه لزوماً اینکه هرکس سربازی کرده باشد می تواند رسم مبارزه و الفبای مقابله را بداند. لذا ترجیح دادم که دیگر متن را عوض نکنم چون در آنصورت مجبورم اعتراف کنم که خامنه ای از شکم مادرش ژنرال بدنیا آمده بدون سربازی کردن. باز هم مرسی. یا...هو

ناشناس گفت...

مرحله بعد تحت فرماندهى خامنه اى براى ايران: جنگ جنگ تا نابودى.
متاسفانه.
افشين

آینده گفت...

سلام بر دلقک عزیز و خوانندگان
باز هم میگویم، هاشمی نه چنان است که خوانند و نه چنین است که گویی ...

اینکه خیال کنیم هاشمی یا خاتمی می توانستند رییس جمهور بعدی باشند، خامی و ساده اندیشی است.

هدف فعالیت هاشمی و خاتمی، خارج کردن بخش بزرگی از مردم از حالت انفعال و بی تفاوتی به انتخابات پیش رو است با هدف توجه دادن مردم به گزینه های جایگزین خودشان(هاشمی:قالی باف، خاتمی:عارف).

اتفاقا بر خلاف نظر تیمسار عزیز، معتقدم نیامدن هاشمی به شدت به نفع قالی باف است که گزینه ای بسیار بهتر از اصلاح طلبانی چون عارف است.

و میبینیم که قالیباف با زیرکی و بدون توهین به هاشمی از او برائت می جوید( در یوتوب ببینید: گریه قالیباف و حمله به هاشمی رفسنجانی) و خطری را که دولت یا حکومت با چسباندن انگ تکنو کرات یا نزدیکی به هاشمی می تواند متوجه او بکند با زرنگی از خود دور می کند.(اشتباهی که میر حسین به شکل فاجعه آمیزی آنرا مرتکب شد).
واقعیت این است که برای جامعه ایران، شخصیت هاشمی - با همه ی تاثیر گذاری که می تواند در این زمان داشته باشد و من هم منکر آن نیستم- به سختی قابل باز سازی است، هم به دلیل کمبود زمان، هم اشتباهات غیر قابل اغماض هاشمی در گذشته و مهمتر از همه منش و شخصیت خود هاشمی است که اصولا قابل اعتماد نمی نماید(از دید عوام) و بی اعتباری خودش را تشدید می کند.
به نظر من هاشمی تصمیم درستی برای نیامدن گرفته است چرا که در این صورت رقابت اصلی میان کاندیدای دولت و قالیباف خواهد بود که می توان انتظار داشت قالی باف در همان دور اول با حد اقل 10 تا 15 درصد اخلاف برنده خواهد بود. ولی اگر هاشمی بیاید رای قالی باف می شکند و نامزد دولت برنده خواهد بود.

Dalghak.Irani گفت...

من خودم هم گفته ام و معتقدم که بغیر از یک هاشمی آماده برای فشار حداکثری و تغییر استراتژی قالیباف از هر گزینه اصلاح طلبی بهتر و مفید تر و کارآمد تر است. اما من مطالب را با انگیزه های متعدد می نویسم و صرف برداشت اینکه من فقط می خواهم از اشخاص حمایت سیاسی بکنم مطلقاً صحت ندارد. یا...هو

میثم گفت...

وقتی براحتی و بدون هیچ مشکلی وارد اینترنت میشید،از ما بیچارگان هم یاد کنید. من بدون فیلترشکن حتی my computer را هم نمیتونم باز کنم.
نمیدونم این وضع تا کی ادامه داره اما تا اون موقع از من به شما
ســــــــلام

دکتر کبیر گفت...

تیمسار 3 روز بیشتر نمونده تا تکلیف اومدن هاشمی روشن بشه.
همه منتظریم.

آینده گفت...

چون این پست محتوایی سرزنش گونه خطاب به، خصوصا رفسنجانی دارد، من در پیامم از این تصمیم هاشمی دفاع کردم و بر خلاف شما که معتقدید این رفتار پر هزینه و بی نتیجه است می کویم پر هزینه هست اما بی نتیجه نیست و استراژی خاتمی و هاشمی همان است که در پیامم گفتم پس هاشمی حداقل الان مستحق سرزنش نیست.
هدف من هم این نیست که دانسته ها و نوشته های خودتان را مثلا در مورد قالیباف بازگو کنم چرا که فروتنانه شما را داناتر، با تجربه تر و دقیقتر از خود می دانم و منش، رفتار و نوشته هایتان را به شدت دوست دارم. و حداقل من مطمئنم گرایشی جز به آبادانی و نجات ایران ندارید و هرگز درگیر تعصب، لجبازی و غرور برای جانبداری از اشخاص و گرایشهایشان نیستید.
البته، دوستانه،این ایراد به شما وارد است که با یک کشمش هاشمی گرمی اتن می شود و با یک قوره ی او سردی اتان.
اما تحلیل هایتان کم نظیر است.
شاد و پیروز باشید.

ف.ايراني گفت...

جناب تيمسار از اين نوشته‌تون تعجب كردم. آقاي هاشمي رفسنجاني كانديدا خواهند شد. صحبت خانم عفت مرعشي جنبه مادرانه داره و از بابت نگراني براي دادگاه آقاي مهدي هاشمي رفسنجاني تمايل دارن كه آقاي هاشمي رفسنجاني كانديدا نشن.

امكان نداره بعد از اين همه مقدمه‌چيني آقاي هاشمي رفسنجاني كانديدا نشن. به زعم من آقاي هاشمي رفسنجاني تمام اين هجمه‌ها و اينكه چراغ سبز رهبر رو دريافت نخواهند كرد، پيش‌بيني مي‌كردن و هدف‌شون از «خاتمي بيايد» افزايش محبوبيت، هدف‌شون از «مي‌آيم، نمي‌آيم» ايجاد زمينه‌هاي لازم و شوكه نشدن بخش‌هاي مختلف نظام، و نهايتاً هدف‌شون از «هماهنگي با رهبري» اتمام حجت و صدور آخرين برگه چك براي رهبري بوده.

خيلي بعيد مي‌دونم بعد از تا اين حد فرسوده كردن جناح حاكم به لحاظ رواني-امنيتي و فراهم شدن خيلي از بسترهاي اجتماعي و سياسي در اين لحظات واپسين آقاي هاشمي رفسنجاني عقب‌نشيني كنن.

گذشته از اين با توجه به اينكه در شوراهاي شهر رد صلاحيت گسترده‌اي جناح حاكم مي‌خواد اصلاح‌طلبان رو بكنه، اين نشان از اون داره كه آقاي هاشمي رفسنجاني خواهد اومد و جناح حاكم مي‌خواد همه سنگرها رو سريع واگذار نكنه.

من خيلي به اومدن آقاي هاشمي رفسنجاني اميد بستم. آقاي هاشمي رفسنجاني رهبري سياسي هست كه «مصالح ايران» رو به «ايدئولوژي» ترجيح داده و به آروزي «ثبات‌مند»، «سيستمي» و «اقتصاد محور» شدن ساختار سياسي ايران بهتر از هر كسي در حال حاضر جامه عمل مي‌تونه بپوشونه. حداقل در بدترين حالت مي‌تونه ريل‌گذاري‌هاي اوليه اين مسير رو انجام بده.

با اجازه‌تون درباره علل نگاه نچندان مثبت خودم نسبت به مطلوب بودن رياست جمهوري آقاي قاليباف در يك مجال ديگه صحبت مي‌كنم ولي در كل فكر مي‌كنم عده‌اي من جمله شما نسبت به آقاي قاليباف خيلي خوشبين هستين. گرچه تحت شرايطي كه خطر راست افراطي وجود داشته باشه، بدون شك خودم رأيم رو به نفع آقاي قاليباف به صندوق خواهم انداخت و كسايي كه روشون نفوذ دارم رو به اين كار ترغيب مي‌كنم.

ناشناس گفت...

بنظر می اید کسانی که سنگ خاتمی را به سینه می زنند, خود باید حواس خود را جمع کنند! مسئول ساده لوحی انان ما نیستیم! به یاران خاتمی نگاه کنید همه در زندان و تبعید و خاتمی ول می گردد!وبعضی از آنها مانند تاجزاده هنوز نامه عاشقانه برای خاتمی می نویسند! خریت نه تنها علف خوردن است.اینکا ها در روز مراسم قربانی تا 20000 نفر را قربانی و قلبشان را در می آوردند! تا اینکه با کمبود شدید قربانی مواجه شدند!آنها می رفتند و رئوسای قبایل سرخپوست را تطمیع می کردند و با همکاری رییس قبیله جنگ ساختگی راه می انداختند و بعد تعداد زیادی از جنگجویان قبیله را اسیر و آماده مراسم قربانی می ساختند! در اینصورت هم رییس قبیله ظاهرا بی گناه بود و هم آنان به قربانی های خود می رسیدند!

آیدین گفت...

سلام دلفک عزیز
فکر می کنم کمی عجله کردید برا چنین پیش بینی .شواهد زیاد مطابق نظر شما نیست باید تا فردا صبر کرد .بهر حال آنچه که امروز بر ایران میگذره بسیار پیچیدس مخصوصا که روسیه و اسرائیل روابطشون بر سر سورسه کدر تر شده و این اصلا خبر خوبی برای مردم ایران نیست

Dalghak.Irani گفت...

نه آیدین فکر نمی کنم عجله کرده باشم. چون هدف جایزه برای پیش بینی درست بازی نمی کنم. من اینجا با این هدف می نویسم که خوانده می شود و باید واکنش ها طوری باشد که اخطاری هم باشد برای تجدید نظر حتی. با نشان دادن عمق فاجعۀ مسئولیت ناپذیری در فردای واقعه. یا...هو

ناشناس گفت...

وضع اینترنت خیلی خراب هست. برای سایتهای غیر فیلتر هم محدودیت حجم دریافت گذاشته اند عملا به جز چند سایت مشخص نمیتوانید فایل بزرگ- یعنی صدا و تصویر- دانلود کنید.