۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

خطاب به حسن روحانی؛ یا هاشمی می ماند و یا شما هم دست در دست ایشان باید بروید!

See adjacent text.


The Cyclops



1- حالا آن جملۀ من که گفتم "از این جانوران شورای نگهبان هیچ چیز و از جمله رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی بعید نیست" در حال چهره کردن است. نامۀ هوادارن احمدی نژاد و خامنه ای در مجلس به شورای نگهبان و تأیید دوقبضۀ آن توسط محمد یزدی حیف نون در توصیه به جنتی که "رد شجاعانۀ هاشمی رفسنجانی از هر عبادت و اعتکافی ثواب بیشتری دارد " شکی باقی نمی گذارد که احتمال رد صلاحیت هاشمی و اجرای فرمول "علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد" قوت و طرفداران بیشتری یافته است و خامنه ای در حال سبک سنگین کردن نهایی این توصیۀ هماهنگ شدۀ قبلی با خودش است.

2- بعد از چهل و هشت ساعت از شوک ورود هاشمی به صحنه و اظهار نظرهای شتاب زده و ترس آلود حداد عادل و دیگر اصولگرایان در ارتباط با مطرح کردن جلیلی بعنوان کاندیدای واحد اصولگرایان اینک سناریو عوض شده و همه بعد از مزه مزه کردن موضع خامنه ای در موافقت با رد صلاحیت هاشمی و از دیروز لحن کاندیداهای متعدد اصولگرایان سمت و سوی دیگری یافته است و دیگر از اجماع بر سر کاندیدای واحد حرفی زده نمی شود. اولین نفر مصباح یزدی بود که بدلیل ارتباط مستمر و سازمان یافته با خامنه ای بمیدان آمد و از کامران اصلح خودش دفاع کرد و گفت ما تا آخر ایستاده ایم. و بعد از آن بود که ولایتی نیز چنین کرد و دیگران تا خود سعید جلیلی که به دیدن خانم اشتون در استانبول شتافت تا صحنه بازهم شفاف تر شود و اگر قرار به نیامدنش بود قبل از آمدنش؛ خودش را سبک نکند و "درسکوت" آمدنش را با "درسکوت" رفتنش همراه سازد و تمام.

3- باز خدا پدر سردارقالیباف را بیامرزد که هرچند با ادبیات تند و محترمانه ای هاشمی را نواخته ولی با اطمینان از تأیید صلاحیت او خواستار پاسخگویی به ایراداتش و سؤالاتش و انتقاداتش در مناظرۀ زنده و عنقریب - از نظر قالیباف - شده است در هنگم تبلیغات رادیو تلویزیونی بعد از اعلان تأیید صلاحیت های جفتشان!

4- در این میان اما ورود محمد یزدی به صحنه اهمیت زیادی دارد. زیرا او که یکی از متحجرین سوگند خوردۀ مخالف هاشمی است؛ بعد از چندین بار چنگ و دندان نشان دادن به او در جریان حمایت بی دریغش از احمدی نژاد که مجبور از استغفار بعدی شد و بمحاق رفت در توزرد در آمدن محبوب ترین رییس جمهور خامنه ای؛ حالا و بعد از چندین بار غلبه به حضرت عزرائیل در پروسۀ بیماری های مختلف مجدداً سکان را بدست گرفته است که با هم اسم یزدی خودش مصباح به نجات خامنه ای بشتابند که بتعبیر او هاشمی شمشیر را از روبسته است برای تضعیف او.

5- البته خود هاشمی هم خیلی ساده انگارانه به ماجرای تأیید صلاحیتش نگاه نکرده آنجا که به محمد شریعتمداری گفته است فعلاً بنفع او کناره گیری نکنند که نه بدار است و نه ببار و ممکن است مصداق "آش نخورده و دهان سوخته بشوند". به این معنا که هم آنان صحنه را خالی کنند - حالا با هر نیتی که آمده اند - و هم هاشمی اجازۀ ورود به رقابت ها را نداشته باشد.

6- در این بین اما از اظهار نظر حسن روحانی تعجب کردم که گفته است "روز رأی گیری از من و هاشمی فقط یکی در صحنه خواهیم بود". گفتۀ او نیز که قطعاً باید ناظر به همین رد صلاحیت احتمالی هاشمی گفته شده باشد. - زیرا او که روحانی تکنوکرات خوب و بی آزاری است اینقدر می فهمد که در صورت تأیید صلاحیت هاشمی امکان انصراف او صفر است بدلیل موج امیدی که در جامعه ایجاد کرده است - لذا منظور روحانی مشخصاً به این معناست که اگر هاشمی رد صلاحیت بشود من خواهم ماند و حمایت هاشمی نیز بمن منتقل خواهد شد.

7- اشتباه استراتژیک این استراتژیست جمهوری اسلامی از آنجا ناشی می شود که گمان می کند این هاشمی یا خاتمی یا مشایی و ... هستند که جوانان و جامعۀ شهری و مدرن را بحرکت "به چه کسی رأی بدهید" وامی دارند؛ در حالیکه صورت مسئله کاملاً معکوس است و این جوانان و زندگی خواهان هستند که هاشمی و خاتمی و دیگران را به تحرک و آمدن به صحنه مجبور می کنند. و بدیهی است که اگر خود هاشمی - و فقط خود او - در صحنه نباشد خود خدا هم قدرت جنباندن رأی مردمان زندگی خواه را نخواهد داشت. و فردای رد صلاحیت هاشمی، روحانی و هر مدعی دیگری هم خود بخود حذف شدۀ نهایی و طبیعی خواهند بود از منظر رأی دهندگان به هاشمی.

8- ختم کلام اینکه بازی با دست هاشمی برای ایرانیان بازی دو سر برد است و باختی بر آن متصور نیست. اگر هاشمی تأیید بشود که کشور وارد پروسه ای از اصلاح و تغییر کُند و بطئی خواهد شد بدون جنگ و ویرانی و از نظر زمانی در همین نزدیکی شش ماه و یکساله. اما اگر هاشمی تأیید نشود جامعه قبل از تولد دوباره خواهد مرد و خامنه ای با باختن تمام ظرفیت های اصلاح کشور پالس مهمی را بدنیا از اوباما گرفته تا آن سوری جگر خوار سلفی مخابره خواهد کرد که "عسس مرا بگیرید"؛ و در چنین حالتی قطعاً خامنه ای نابود خواهد شد. نگرانی فقط در "چقدر نابودی ایران است" در چنین حالتی. البته این سناریو هم خیلی زمانبر نخواهد بود طویل تر از یک یا دوساله! وطن پرستان همه سناریوی اول را دوست دارند و پیشنهاد می کنند. اما قدرت و انتخاب با خامنه ای است: بماند و ایران را بیش از این ویران نکند؛ یا نمی ماند حتی اگر نابودی ایران را با تسلیم بدشمن کامل کند. یا...هو

در شبکۀ بالاترین به اشتراک بگذارید. لطفاً

۱۱ نظر:

سیمرغ گفت...

تیمسار شایعه شده این افراد تایید صلاحیت شدن:
محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سعید جلیلی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف احراز صلاحیت شده اند.
مشایی رد شده اگر خبر دزست باشد باید دید محمود چی کار میکنه

ناشناس گفت...

سلام دلقك عزيز
بعيد نيست كه تاييد صلاحيت هاشمي با حكم حكومتي انجام شود ، تا خامنه اي كينه توز و متحجر عقده هاي دروني خود را خالي كند واز طرفي هاشمي را بيش از پيش تحقير كند
يك سپاس ويژه از شما دارم كه كم كم در مقالات خود به عامه مردم و بخصوص جوانان ، باورمند مي شويد و در همين تحليل اعتبار را به حركت مردم و جوانان داديد ، بعنوان يك خواننده وبلاك شما در يك و نيم سال گذشته تقريبا - در مقالات مختلفي كه خواندم. كمتر به نقش مردم مي پرداختيد( البته شايد برداشت من اينطور بود ) ولي در تحليل امروز به اين نكته مهم اشاره كرديد
جناب استاد ، اگر امروز منصور اصانلو مي گويد : در زندان بازجوها به وي مي گفتند كه ، اگر الان دهه شصت بود ، كشته بوديمت - و امروز اقايان خود را ناتوان در كشتن مخالفين يا پرهزينه بودن اين كار مي دانند
فقط و فقط به خاطر اين است كه عامه مردم خيلي تغيير كرده اند و اگاه تر هستند و حكومت را وادار به تغيير در روش هايش كرده اند .
والا هيچ تغييري در ماهيت و ذات اقايان رخ نداده است ، و اگر توان مقابله با زندگي خواهان ( به قول جنابعالي ) را داشتند ، هيچ تغييري در روش هاي خود نمي دادند امروز هم .
به نظرم اگر خامنه اي سر عقل نيايد خداي نكرده ، عامه مردم و جوانان با محاسبه سود و زيان ، تا قبل از وقوع جنگي خانمانسوز ، تصميمي خواهند گرفت ، زيرا در خرابه كه نمي توانند زندگي كنند زندگي خواهان ( تعبير جامع و زيبايست زندگي خواهان )
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

در سیاست 100درصد نداریم، اما هاشمی 100درصد تایید صلاحیت خواهد شد. خط و نشان

ارادتمند، آقای مدرنیته

ناشناس گفت...

قالیبافتونم که تو زرد زد که . پز داده که من حکم تیر اندازی تو کوی دانشگاه رو گرفتم . داره خودش رو خر می کنه برای آقای خامنه ای ؟ شاید . اما از چشم ما افتاد .

Dalghak.Irani گفت...

این کامنت را در کلمه گذاشتم ولی احتمال نمی دهم رونمایی کنند بخاطر دز بالای دموکرات بودنشان. لذا در پاسخ بشما هم می گذارم که بدانید جنس آدم ها به اعمال شان است قبل از گفتارشان و جنس را من خوب می شناسم بخاطر تجربه ام. اگر حرف های منتشر شده از جنس قالی باف بود حزب اللهی ها جشن می گرفتند تمام زیرا چه بهتر از اینکه هم قالیباف محبوب باشد و هم ذوب شده در آقا. دیگر لازم نبود مهندسی هم کنند و دنبال آدم های درجه دو بگردند که با هزار دوز و کلک هم نتوانند پیروزش کنند. یا...هو

دلقک گفت:
بنظرم عملی غیر اخلاقی انجام داده اید. اگر از این طریق می خواهید با تخریب مدیر خوب و توانا و مخلصی مثل قالیباف برای آقای هاشمی هوادار درست کنید بدانید که نه هوادار هاشمی هستید و نه موفق به تأثیر گذاری خواهید بود. من خودم وبلاگ دارم و شدیداً هم آمدن هاشمی را تبلیغ کردم و هم از پیروزی ایشان حمایت می کنم. اما تخریب قالی باف فقط از یک مغز علیل چپ سابق بر می آید. پس خدمتگزاران وطن چگونه باید از سد این همه خندق و مانع برسرشان باید رد شوند تا وطنشان را ویران نبینند. فرق شما با جبهۀ پایداری در چیست که همان می کنید که آنان با شما می کنند در شنود گذاشتن در اتاق خواب هایتان. کمی هم بفکر ایران باشید لطفاً یا...هو

پسر حاجی گفت...

حاجی از شما بدجور بعید بود!
بی بی سی نوارش را پخش کرد!!!!
کامنت را پاک نکنید که دیدیم :))

البته مهم نیست طرف ما کس ی دیگر است

ناشناس گفت...

دلقك جان ، الان بي بي سي يه قسمت از نوار سخنراني قاليباف رو پخش كرد. متاسفانه تزوير و دورويي اين آقا خيلي زود برملا شده.
اين هم از مدير خوب تواناي شما !

Dalghak.Irani گفت...

کامنت را که پاک نمی کنم هیچ بلکه امشب یک پست اختصاصی هم خواهم نوشت در دفاع از قالی باف. یا...هو

افزوده: ضمناً سایت کلمه کامنت فوق الذکر مرا منتشر کرد.

ناشناس گفت...

خب حالا اگرکامنت رامنتشر میکردند چی میشد؟اما واقعیت اینست که قالیباف حالش خوب نیست احتیاج به دوسه تم روانکاوی داره.ازلحظه ای که هاشمی ثبت نام کرد مدام پرت وپلا میگوید.بنده خدا اورژانسیه.
لکلک

ناشناس گفت...

دلقک عزیز پنداری یک عذر خواهی به سایت کلمه به خاطر تهمت ناروایی که زدی بدهکاری. امیدوارم که شجاعت اعتراف به اشتباه را (همانطور که به گنجی توصیه کردی) داشته باشی. انشاءالله.

Dalghak.Irani گفت...

عذرخواهی نیاز نیست. زیرا من بمحض دیدن کامنتم در کلمه اینجا نوشتم و این یعنی صداقت و دلیل آن شک من هم طبیعی بود زیرا بعد از فرستادن کامنتم تعداد زیاد کامنت جدید تأیید و منتشر شد که کامنت من جزوش نبود و بطور طبیعی گمان کردم که از دروازه رد نشده است. وقتی با تأخیر هم منتشر شد معلوم نیست که بخاطر انتقادم در وبلاگ خودم نبوده باشد. البته که من کوچک همۀ راستگویان و درست کرداران هستم و اگر تشخیص و داوری شما بنفع کلمه است عذرخواهی می کنم. یا...هو