۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

اعتصاب ونیایش: ای خدای مهربان!

** خواننده ازمالزی. مرسی.
File:Praying Hands - Albrecht Durer.png
هنوزارزیابی نتیجۀ نهایی ندارم درهزینه - فایده ی پست کردن نامۀ یحیی لاری برای شما. استقبال هم درسطح خوانندگان وهم درسطح لینک های زیادی که ازهمۀ سایت های پرطرفدارو معتبرشد بی نظیربود؛ وبرای وبلاگ من هم شهرت خوبی فراهم کرد. پس باید راضی باشم ولی نمی خواهم الان اظهار نظر کنم به دلایلی چند ومهمترین دلیل این که ازدیروز تاکنون خوانندگان داخل ایران وبلاگ دلقک کم وبسیار کم شده اند. ومن بدون نفس گرم وزندگی بخش آنان نه گمانم دلقک این سیرک بتوانم. البته که بدیهی ومفروض است که هرایرانی در هرجا را قلمدوش خودم بدانم وبخواهم ولی- واین ولی خیلی مهم است- فقط بازدم هوای وطن درنفس های داخلی هایمان است که به اندازۀ جلوراندن دلقک پیرهم اکسیژن دارد. پس من اعتصاب می کنم تا نوربر گردد.

۱۹ نظر:

bamdadi گفت...

اگر منظورتان از اعتصاب ننوشتن است لطفا این‌کار را نکنید. راه‌حل‌های متعددی وجود دارد و یکی از آن‌ها این است که نوشته‌هایتان را در وبلاگ دیگری بنویسید یا این‌که به دوستان توصیه کنید از طریق خمیرمایه (rss یا feed) وبلاگ شما را پی‌گیری کنند. البته اگر صلاح می‌دانید.

دوستار شما
بامداد

محمد رهبر گفت...

آدمیزاد موجود عجیبی است آقای ناشناس ، دوست عزیز وبلاگ شما که با نوشته حقیر گرم شد و زه و احسنت هم نصیب شما ، اما حذف نام بنده به عنوان نویسنده نا مه ای که شما گو یا بسیار دوستش دارید و یک نوع دشمنی با منی که یحیی را در شب دلتنگی آفریدم چندان هم به نفس سرد و گرم شما برنمی گردد، گو یا محتاج همین کا منت ها و نظر ها هستید . بسیار خب دمتان گرم ، چه نا مه ای را منتشر کردید واقعا ، ما کجا ییم و شما کجا ، اولین شرط همین آزادی و دموکراسی که گو یا شما در لندن طرفدارش هستید، عزیز من همین احترام به دیگران است و در دنیای نوشتن که ما احتمالا از اهالی آنیم ذکر منبع و ما خذ است . زشت است به خدا، به جان همان یحیی که من نوشتم و تو دوستش داری زشت است . شما که به نویسنده یحیی رحم نمی کنید و به جرم نوشتن یک قصه القاب نازیبا به او می دهید بعید می دانم اگر یحیی واقعیت جسمانی داشت رحمی به او می کردید . تعبیرتان در باره کنیه پدری که می خواستم الصاق کنم هم زیبا نبود ، دهان آدمی باید بوی عطر بدهد. عزیز من .باور بفرمایید آنقدر غم و رنج دارم که پیگیر نوشته هایم نشوم و دنبالش راه نیفتم در همین یک هفته ای که شما فرمودید این نوشته گل کرده بود، بنده به هزار درد خود می سو ختم . اما از من به شما نصیحت آدمها مهم هستند، خیلی مهم ، شما آنچنان به قصه ای دل با ختید که من نویسنده اش را چشم ندارید ببینید . مهم نیست اما دلباختن ما به قصه ها این طور نشود که آدمها را این آدمهای قصه ساز را بی قدر کنیم . این چند کلمه نیازی به مجادله و نکته سنجی برای پا سخ ندارد. برادر قدری با دلت گوش کن، دستی بده و روی هم را ببو سیم و برویم.

ناشناس گفت...

در ايران فيلتر شده!!!!؟؟

ناشناس گفت...

بسیجی سبزاندیش
دلقک جان میدونی چرا خواننده های ایرانت کم شدند چون چند روزی میشه که وبلاگت فیلتر شده بالاخره رفتی به جمع محاربین و فیلترشده ها. خوش آمدی

خ.آ گفت...

فكر ميكنم فيلتر شده ايد من با فيلتر شكن امده ام

Dalghak.Irani گفت...

اول به محمد رهبر.
سلام
1- دارم آن مستی شام را درترازوی خماری این بام چرتکه می کنم که تو هم ول کن معامله نیستی این وسط وهی می گذاری توی کاسۀ من.
2- برادرمن حرف حساب تو چیست اصلاً وچرا این قدربی تابی برای نُه من شیری که درغیاب مرگ به طاعون همۀ گاوهای روستا داده بودی واصراداری که یک لگدبزنی زیرش وتمام.
3- مثل اینکه بدجوری حس خود "جیمزجویس" انگاریت گل کرده وول کن معامله هم نیست.
خوب یابد خوش آیند تویانه؛ یکی ازآن دفعات معدودی است که اتفاق افتاده ودرنامه نوشتۀ "قم را برای همیشه خداحافظ" -که شما خودرا مؤلف آن معرفی می کنید ومن وظیفه وعلاقه وامکانی برای تشکیل تیم حقیقت یاب ندارم- مؤلف برتألیف پیشی گرفته است. واینک نامه نه بخاطر شاهکارادبی بودن درشکل وساختار ومحتوا وده ها دلیل برتری متون نسبت به یکدیگر؛ بلکه فقط وفقط وفقط بدلیل شخص یحیی لاری مصنوعی یا طبیعی وموقعیت سیاسی واجتماعی او ازاقبال لحظه ای وهیجانی اینترنتی برخوردار شده است ومثل صدها لینک های ازنوع داغ درموضوعات مختلف. ودیگرهیچ. بخدا ودیگرهیچ. وبه الله دیگرهیچ.
4- حال وروز خودمرا که می بینی فیلترشده ام وراه تنفسم بسته شده است. اگرمی دانستم به این خاطرتنهاست قطعاً ازانتشارش صرفنظر می کردم. چون برای من ارتباط کم باداخل ایران ارزشمند ترازارتباط زیادباخارج ازایران است. که البته ارتباط های کلیکی اغلب الکی هم هستند . چون من درپی هدفی وبلاگ می نویسم که بخش خصوصی اش فقط ارضاء جاه طلبی ام است وبقیه اش می خواهم خیرعمومی باشد.
5- حالا چرا خوشحالی نمی کنی که یک داستان وارۀ متوسط درموقعیت مناسب ودرتصادف مناسب (راه یافتن به وبلاگ من) باعث کیفوری لحظه ای دوهزارنفر- بخدا بیشتر نیست. من دوبرابرنوشتم تعداد کل بازدید هارا- از کسانی شده که هموطن توهستند ودردفاع ازآنان آواره شده ای یا می شوی.
6- خواهش می کنم اینقدر بی تابی نکن این نامه بدون انتساب به یحیی لاری ارزش خاص ادبی ونثری ونظمی وازاین قبیل ندارد. ومن البته خودم نویسنده ام واگر می خواستم با نامه ای قلابی هیجان تولید کنم احتمالاً می توانستم نامه ای زیباترازنامۀ یحیی هم بنویسم. ولی من قصد تولید هیجان کاذب ندارم ونداشتم وکاشکی عین نامۀ منتشرشده درجرس بدستم رسیده بود تا می فهمیدم که تونمی توانی طلبۀ دینی باشی که حتی معروف ترین دعای قرانی راهم یادنداشته باشی به تلفظ واملاء؛ واین نامۀ "اینک دیگرفقط دردسرش مانده" را کارنمی کردم. عجب گیری افتادم بخدا
ادامه هم دارد....

Dalghak.Irani گفت...

7- شما که بنویسندگان خوش نام ومعتبری مثل بابک تختی دسترسی آسان داری ازآنان بپرس حداقل که این اصرارت که خوانندگان نامۀ یحیی بیایند ونام مؤلف(محمدرهبر) را با نام متقلب(یحیی)عوض کنند وبعد بلند بشوند ویک کف مرتب برایت بزنند کاری نشدنی ونالازم وبیهوده است. چون که خوانندگان نامه حتی اگربدانند نامه شما قلابی است بازهم می خواهند آنرا صورت واقعی بدهند وبا همذات پنداری باآن کمی آرامش برای لحظاتی هم شده تحصیل کنند.
8- چه من جفت پا بروم روی قرآن که این نامه نوشتۀ خیالی شما یا هرنویسنده ای بغیرازیحیی لاری است یانروم، خیالت راحت باشد که کسی آنرا نه گوش می کند ونه باورمی کند ونه می خواهد که باورکند. من البته هنوزازعلت این جلز وولز تو سردرنیاورده ام. شما تنها آدمی دردنیا نیستی که اختراع واکتشاف ونوشته ومتن وحاشیه ای تولید کرده اند که دیگران بیشترازخودشان را متنفع کرده است. وچه خوب. واینقدرهم اه وناله نکرده اند که من اله گرفتارم وبله نویسنده ام ووقت ندارم دنبال یکی یکی شاهکارهایم راه بیفتم و... این مسایل خوب نیست. من که بغیرازفیلترینگ وبلاگم هنوزدشتی نکرده ام ازلاپوشانی حق کپی رایت تو.
9- ده ها ازهمین وبلاگ نوشته های من هم بسیار حرف اول ومن آنم که رستم بود پهلوان است است. وهزاران یا صدها ویا ده ها ویا چندتا خواننده های وبلاگم ویا بغل دستی شان ممکن است از نوشته ام جمله ای را پسندیده باشند واستفاده کرده باشند بدون نقل منبع! ومنشاء! و...ترا خدا کمی بزرگتر بیندیشیم.
10- مَخلَص کلام اینکه نامۀ یحیی لاری بنویسندگی شمامحمدرهبر نازنین- من تحقیق مستقل نکرده ام- یک سوژۀ تمام شده وبه ناریخ پیوسته است وسودش را رسانده وجامعه ازیحیی خیلی راضی است وتوهم سعی نکن این عیش سپری شدۀ خوانندگان نامۀ یحیی رامنقص کنی. چون دیگر هیچ برد اضافۀ معنوی هم ندارد. وبرای برد مادیش هم دیرنشده. همین ماجرا را ونوشته های رد وبدل شده را بعلاوۀ چند اظهارنظربزرگترها درمورد دعوای مؤلف وناشررا هم بگذارتنگش تا بشود یک کتاب وآنرا با یک تیتر قلابی ولی جذاب- مثل خودنامه- درخارج ازایران چاپ ومنتشر کن. واگر به تیراژ رسید بفروش به یک فیلم ساز آواره وهموطن وبقیۀ قضایا. که هم ایجاد اشتغال باشد وهم ازاین نوستالوژی شهرت دریغ شده نجات پیداکنی.
11- وباز اصراردارم که قبل ازاقدام بعدی خودت را به آقای دکتربابک تختی دردانه نشان بده. یا...هو

خ.آ گفت...

دلقك جان حتي اگر نامه يحيي كذب محض هم بوده باشد به ما حال اساسي داد براي لحظه اي چشممان به فطرت پاك انساني روشن شد وصف العيش نصف العيش خود تو به خاطر حرفهاي بي پايه كسي ناراحت نكن و عيش ما و خودت را منقص نكن مباد كه اگر دلقك ما آزرده خاطر شود ما هر روز كامپيوتر را به دلخوشي اتاقك گرم تو روشن ميكنيم تا داخل شويم و حظي ببريم گور باباي هر كس كه از ما نيست.

Dalghak.Irani گفت...

سلام
ممنونم. حالم اساسی گرفته ازاین فیلترینگ بی خودی. دوستتان دارم ولی حال طنازی ندارم. باید بمانم وفاجعه را ابتدا هضم ودریادآوردن دوباره (نشخوار) چاره اندیشی کنم. ولی قول می دهم که عقب نشینی منجربشکست نخواهم کرد. روی ماه تک تک تان را می بوسم. یا...هو

Pejman گفت...

سلام،

مرد را دردی اگر باشد خوش است

درد‌ بی‌ دردی علاجش آتش است

من با این دو بیت روزهای سختی‌ رو پشت سر گذشتم

و دوست داشتم این نسخه رو برای شما هم تجویز کنم.

Dalghak.Irani گفت...

سلام پژمان خوب ودوست.
پوزش می خواهم بختطر عدم تشکرازکامنت قبلی ات که یادم رفت بس که شلوغ بودم دربالای خانه.
حب آره. هرمصیبتی بالاخره درمانی دارد درادبیات مصیبت زدۀ ما. کاشکی عوض یک حقوق بازنشستگی ده تا حقوق شخصی داشتم وبچه های فیلترینگ هربار یکی اش را قطع می کردند بجای هجوم بیکار به سیرک بیدار تا مطمئن می شدم که چیزی می ماسد والا از دهان فهم جامعه ای که گیرافتاده وفرزندان خوداین فیلترچی ها را هم سرنشین دارد زدن وکم گذاشتن ومحروم کردن چه خیری را برای امروز وفردا متصوراست که اینان چنین بکنندومی کنند. ممنون از دلداریت وبه امید خواهم غلبه کرد بزودی براین "دلم می گیرد ازخودانتحاری هرانسانی بویژه اگرایرانی وفیلترچی باشد." یا...هو

ابراهيم سالك گفت...

آقا دلقک سلام و خسته نباشید!
و اما فیلتر چی‌‌های پر کار ما این قدر سرشون شلوغ هست که وقت نکنند سرشون رو بکنند توی سایتی که به دست تیغ می‌‌سپرند، و نمی کنند و نخواهند کرد تا دعای یک دلقک درمونده رو بشنوند.
حالا که آمار بازدید سایت از یک عدد قرمز گذشت، و با یک نگاه اجمالی‌ غیر خودی زدید، خلاص، و آن‌ها هم خلاص، دعا هم قبول نیست به خدا!
شاید بهتر باشد از نسخه ی مهندس معینی کمک بگیرید، و اگر حدستان راجع به "این بلای یحیی بود که به سر ما نازل شد" درست باشد، احتمال دارد نسخه ی دوم سایت تان برقرار و پر دوام باشد.

ضددروغ گفت...

بلاگر دلقک، فیلتر شدن‌ات مبارک!
چنبار قبلی که اومدم اینجا تعجب کردم که چرا فیلتر نیستی! و حتی بین خودمون بمونه کمی هم مشکوک که چرا فیلتر نیست اینجا!؟ ;)
خلاصه که ما با فید در گوگل ریدر دنبالت می‌کنیم، روی فید‌ وبلاگت بیشتر تبلیغ و تاکید کن که این روزها بهترین راه رستگاری همانا فید است...

Dalghak.Irani گفت...

این کامنت آفرین است که درپست رامین و پسرش فرستاده شده بود. چون می خواستم آن پست را حذف کنم بدلیل بی ارزشی محرمعلی خان نوعی- با پوزش از روح روراست محرمعلی خان مصداقی- جمهوری اسلامی، ناچاربه این شکل خنده دارکامنت آفرین را آوردم این جا:
..................

ناشناس آفرین گفت...

سلام. امیدوارم حالتان خوب باشد و از شر درد دندانتان راحت شده باشید.
من از ایران وبلاگتان را می خوانم. فیلتر هم که شده باشید می آیم. فیلتر شکن را برای همین ساخته اند دیگر! :)
دوست دارم زودِ زود به اعتصابتان خاتمه بدهید و نوشته هایتان را از ما دریغ نکنید.

نوامبر ۲, ۲۰۱۰، ساعت ۲۱:۲۱

Dalghak.Irani گفت...

این هم کامنت Ali بس که دست وپاچلفتی ام. تا آمدم خودم تکان بدهم وشراین موبورکم کنم:

Ali گفت...

سلام....
امیدوارم که بهتر شده باشید .
بقول عربها
Take it easy - Ya Azizi

نوامبر ۳, ۲۰۱۰، ساعت ۰:۲۵

کیمیا گفت...

.....
آخه پس خونهءخورشید کجاست؟
قفله؟بازش می کنیم
فهره؟نازش می کنیم
می کشیم منتشو
می خریم همتشو
.....
......
.......
بذارین برکت جادوی شما
ده ویروونه رو آباد کنه
شبنم موی شما
جیگر تشنه مونو شاد کنه
("شادی")از بوی شما مست شه همینجا بمونه
غم بره گریه کنون،خونهءغم جابمونه
......
"شاملوی همیشه"

Dalghak.Irani گفت...

سلام به روی ماه همه تان.
دوستتان دارم وبه کمترین نوازش تان به سجده می افتم بسویتان.
این لطف وصمیمیت وبخشندگی ودوستانه بودن شما مسئولیت مرا چنان سبک ودردسترس نشان می دهد که باهمۀ جانم بدنبالتان بیایم واز دلخوشی های چنین خوش قواره تان چنان سیربنوشم که تا تقسیم "یک لبخند پایدار برلب هرکودک ایرانی" تمام نشوم.
شعاع های اولیه که چنین چراغانی وگرم باشند نشان ازنورانبوهی است که درتدارک آمدن است ونورکه آمد من هم بابوسه برقدم هایتان زنده خواهم شد وخواهم بالید. وتاریکی را خواهیم زدود بزودی. خواهش می کنم دیگر لوس ترم نکنید. من دوست دارم ولی جلو دروهمسایه خوب نیست. یا...هو
پس ازمتن:
روغن کاریم کردید تمام شد. فقط یکی دوروز باید درحا کارکنم که برای مسافت های طولانی هم آماده باشم. هرچند من سرقولم هستم وتا سه ماه کمتر یک تغییر فاز عملی خواهم داد که بیشتر باعث تفریح شما باشد. شاید هم ازکلاه شعبدۀ زمانه چیزهای بیشتری هم همراه با شادی توانستیم بزایانیم.آمین

ناشناس گفت...

خیلی جالب شد این یحیا, اول که خوندمش نه چشام پر اشگ شد نه دلم لرزید نه باور کردم که یک جوجه آخوند بتونه با چنان نثر دلنوازی بنویسه. کامنتهای احساسی و پاسخهای احساسی تر دلقک را خواندم به خود گفتم زیادی بد بین شدی برو خودت را به دکتر نشون بده.حالا دوست دارم بدونم که هدف آقای رهبر از این نوشته چیست وچرا دلقک از باورکردن و باوراندن آن دلخوش و هیجان زده شده بود.آیاناخودآگاه مامردمان هنوز آرزومند روحانی آزاده و پاک است آن مذهب انتظار هنوز دست از جان ما برنداشته؟من پاسخش را نمیدانم اماگاهی فکر میکنم خمینی خیلی از مارا واکسینه کرد دیگر به هیچ روحانی چه پاک و وارسته چه با هوش و خوش سخن و با سواد باورنخواهیم کرد در پی هر کلام نرم و چرب بیشتر خواهیم ترسید ورم خواهیم کرد.تا نظر شما چه باشد.

ناشناس گفت...

اعتصاب ای بابا دلقک این چه کاریه
من یکی از وبلاگهایم با اولین پست فیلتر شد .
حالا بعد از یک سال فیلتر شدی که غصه نداره .تازه باعث خوشحالیه
بهترین کار ادامه وبلاگ نویسی در همین وبلاگ است .
انهایی که از ایران خواننده بودند راه خودشان را پیدا می کنند یا اینکه ادرس دومی درست کنی و منتظر باشی دیر یا زود فیلتر شود ولی بهترین کار نوشت در همین وبلاگ است
پیروز و سرافراز باشی