۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

زیبا کلام و عبدی دو دشمن متحد در بزرگ نمایی مشایی کوچک!




1- دکتر زیبا کلام مدت هاست که بر یک گزاره اصرار می ورزد و در هر موقعیت و با هر مصاحبه و تحلیل و تفسیری - که بدبختانه خیلی هم زیادتر از حد ظرفیت زمانی یک تحلیلگر شده است این روزها - می گویند که اگر رحیم مشایی تأیید صلاحیت بشود اولاً سونامی رأیی راه خواهد انداخت بیا و ببین و مهمتر اینکه می گوید سبد رأی هاشمی و اصلاح طلبان و مشایی اشتراکات زیادی دارد و در صورت ورود مشایی به صحنه او بضرر هاشمی حداقل سی در صد از آرای او را کم خواهد کرد. گذشته از اینکه زیبنده نیست برای یک تحلیلگر که بدون داده های آماری و میدانی ناشی از نظرسنجی های علمی به بیان دقیق درصدهای آماری بپردازد که زیبا کلام با سخاوت و سهل انگاری چنین می کند؛ من می خواهم از منظر پایگاه اجتماعی رأی دهندگان احتمالی به مشایی هم ادعای زیبا کلام - اخیراً هم عباس عبدی - را بچالش بگیرم.

2- اسفندیار رحیم مشایی در صورت تأیید صلاحیت و ورود به رقابت نهایی سازمان رأیی بشرح زیر خواهد داشت:

الف- حزب اللهی های موعود گرا که تشکیل شده اند از حرفه ای های جمکرانی، بازمانده ها و معتقدان تازۀ اسلام بدون روحانیت مجاهدین و فرقان و شریعتی و نهایتاً فرقه های تحت کنترل و تأثیر عرفان های رمالی و جن گیری و از این قبیل که معتقدند امام زمان با مرشدهایشان ارتباط مستقیم و راهنما دارد.

ب- بخشی از توده های محروم و حاشیه نشینان فقیر و یارانه بگیر و در یوزه و طفیل و کلاهبردار و تنبل و مجرمان بالقوه که از بریز بپاش بی قاعدۀ احمدی نژاد متنفع شده اند و با اعتماد به احمدی نژاد به رحیم مشایی - در حقیقت بازهم به احمدی نژاد معاون اول و همه کارۀ مشایی در دولت احتمالی - رأی خواهند داد. البته نه انبوه مثل مستقیم به احمدی نژاد. زیرا توده ها فتوکپی و اصل را خوب تشخیص می دهند.

پ و بالاخره بخشی از طبقۀ متوسط شهری که پالس های ضدروحانیت مشایی را ارج می گذارند و با او بدنبال اولاً تخریب هرچه بیشتر الیگارشی روحانی و ثانیاً استفاده از تنفس های مقطعی اجتماعی و فرهنگی ناشی از وضع آشفتۀ کشور در چالش های حکومت با مشایی هستند.

3- پرواضح است که منظور زیبا کلام از سبد رأی مشترک مشایی با اصلاح طلبان (در اینجا هاشمی) نه دستۀ اول و دوم که دستۀ سوم هستند. بعبارت دیگر دسته های الف و ب بطور بدیهی تمایلی به هاشمی ندارند و نخواهند پیداکرد در کوتاه مدت تا روز رأی گیری و منظور زیبا کلام متمرکز است بر روی دستۀ پ و معتقد است که بطور طبیعی در صورت نبودن مشایی به هاشمی رأی خواهند داد. اما قطعی می دانم که این برداشت زیبا کلام کاملاً اشتباه است بدلایل زیر:

الف- دستۀ معدود و کوچکی از گروه پ جوانان شهری سطحی و بدون تحلیلی هستند که مخالف آخوند از هر نوعش هستند و علایمی مثل عکس با هدیۀ تهرانی و تیپ ظاهری و حتی مستربین بینی مشایی و برخی حرف های ضد سنت مشایی را مستند خود قرار می دهند و می خواهند با رأی دادن به او آخوند ها را بطور عام به عصبانیت و ضدیت وادارند اما خیلی به تبعات بلند مدت موضوع نه اشراف دارند و نه کاری به چه می شود آن دارند؛ بلکه می خواهند دندان قروچه ای بروند و تفریحی بکنند. حتی همین رأی دادنشان هم بیشتر جنبۀ مسخره بازی و فان دارد تا هدف سیاسی جدی. اینان اولاً کم بودند و کمتر هم شده اند و ثانیاً فقط در نبودن فضای پرشور اصلاح طلبانه موجودیت داشتند و در وضعیت جدی در همسالان سیاسی و دارای جدیت تحلیل می روند و خواهند رفت.

ب- دستۀ عمدۀ گروه پ اما براندازان از راه تخریب هستند که مشخصاً از سال 84 و رأی دادن به احمدی نژاد وارد صحنه شدند. اینان معتقدند که هر چه رییس جمهور خل و چل باشد باعث تخریب بیشتر می شود و تخریب بیشتر باعث نارضایی مردم شده و نهایتاً به سقوط جمهوری اسلامی می انجامد. اینان که من "سکولارهای امام زمان"ی را بهترین توصیف برای معرفی آنان می دانم - چون مثل حجتیه ای ها که معتقدند دنیا را باید فساد گسترده بگیرد تا امام غایب ظهور کند اینان نیز می گویند تخریب بیشتر ایران باعث ظهور دولت سکولار می شود - نیز از تک و تا افتاده اند و تعدادشان هرچه بیشتر کم شده است زیرا بعینه و منطبق بر داده های علمی دریافته اند که فقر و عقب ماندگی کشور قبل از اینکه باعث اعتراض و براندازی شود منجر به خرافی شدن بیشتر توده ها و تحکیم پایه های تحجر مذهبی می شود.

4- می خواهم بگویم که این دودستۀ تشکیل دهندۀ گروه پ که عملاً تعدادی نیستند و اگر مطرح هم هستند بیشتر بخاطر هیاهو در دنیای مجازی است اصولاً به هاشمی رأی نخواهند داد چه رحیم مشایی در میدان باشد یا نه. لذا توافق زیبا کلام و عباس عبدی - مخالفان خونی همدیگر - بر گزینۀ "مشایی رأی انبوه دارد و ثانیاً رقیب جدی هاشمی رفسنجانی است" از اساس باطل است و رحیم مشایی حتی بدون حضور هاشمی هم از پس رأی محمد باقر قالیباف برنمی آید. متأسفانه روشنفکران خوشفکر ما هم شناخت عمیقی از جامعه ندارند و بویژه شعور توده های مردم را خیلی دست کم گرفته و گمان می کنند که مردم تحت تأثیر ظواهر قرار می گیرند. مردم در دو انتخابات قبلی (خاتمی و احمدی نژاد) برای رهایی از سرگردانی و بلاتکلیفی و عقب ماندگی به ناشناخته ها رأی دادند که هیچکدام نتوانست به مقصد برسد و این بار قطعاً به هاشمی و قالیباف که عملکرد و گذشته ای دارند رأی خواهند داد چه مشایی و یا هرکس دیگر در میدان باشد یا نباشد. یا...هو

این تازه ترین پست جالب توصیه می شود برای مطالعه اگر علاقه مند بودید:

پاسخ به حملۀ ناجوانمردانۀ سایت کلمه به محمد باقر قالیباف! و دفاع از سردار.

۱۸ نظر:

فقیر یارانه بگیر در یوزه گفت...

خاک بر سرت! اگر هم فقیر و یارانه بگیر و در یوزه هستیم طفیل دولت ایران هستیم نه مواجب بگیر دولت فخیمه انگلیس!

Dalghak.Irani گفت...

سلام. در مورد خودم درست می گویی و متأسفم که شرایط اینطور شده اما در مورد صفاتی که بکار برده ام اشتباه برداشت کرده ای. چون هرکدام از صفات فوق دلالت بر دستۀ بزرگ و کوچک جداگانه ای دارد و همۀ صفات همپوشان و مؤکد کنندۀ صفت قبل از خودش نیست. مثلاً فقیر و محروم تعداد بیشتری هستند ولی دریوزه و مجرم و ... نیستند در حالیکه مجرمان یارانه بگیر تا سطح آدم هایی مثل اختلاس کنندگان و دزدان هم بالا می رود و قس علیهذا. بهرحال متن مقاله ام و نوشته های وبلاگم نشان همیشگی دارد که من مخلص و باورمند توده های مردمم و حاشا بر من که بخواهم به ساحت عزیزشان جسارت بکنم. یا...هو

ناشناس گفت...

1-مشایی رای ندارد 2-منهم یارانه بگیر هستم .دوست عزیز چرا ناراحت میشوی ؟مگر ندیدی یارانه یادرواقع به بهانه یارانه چه بلائی به سر ملت ورهبر اورد این انچوچک.کسی که یارانه میدهد باید مواظب ارزش پول باشد و...والخ کوتاه کنم قصه
لکلک

ناشناس گفت...

سلام دلقك عزيز
اقايان زيبا كلام و عبدي خيلي دلشان خوشه ، انگار حضرات در اين چند سال در ايران زندگي نمي كردند ! اكثر مردم انقدر تحت فشار اقتصادي هستند كه مثل مرده متحرك شدند ، از طرفي ظاهرا شما و اقايان باور داريد كه دستگاه همايوني ولي فقيه اراي مردم را درست مي خواند ! و امانت دار است !
از دولتيه سر اقا ، ارزش درامدهاي مردم به يك سوم كاهش پيدا كرده ، هزينه ها سرسام اور است و بانكها و موسسات مالي مثل سگ هار افتادن به جون مردم بدهكار ، انوقت در اين شرايط اقايان درصد بندي مي كنند كه فلان درصد به اين و فلان درصد به ان راي ميدهند !
مردم گرفتار روزمرگي شدند ، و به فكرامروز را به فردا رساندن هستند
كدام طبقه متوسط ؟! تورم و گراني از ان چيزي باقي نگذاشته است ديگر، كه بخواهند روشنفكران نابغه جامعه ما در مورد اراي انها تحليل كنند
در سالهايي كه محرم و ماه رمضان مصادف با عيد نوروز بود ، خرد ايرانيان راهي را برگزيد كه هم به فرايض ديني خود عمل كنند ، و هم عيد باستاني خود را جشن بگيرند ، بدون اينكه لازم باشد روشنفكران يا اخوندهاي مفت خور براي انها نسخه بپيچند .
چه وقتي كه مردم به خاتمي راي دادند و چه وقتي تحريم كردند ( سال ٨٤ ) و چه وقتي سال ٨٨ به پاي صندوقهاي راي امدند و بعداز تقلب ، مطالبه راي خود را كردند و ابرويي براي نظام باقي نگذاشتند ، هميشه جامعه تصميم و حركت درستي داشته است ( به زعم اينجانب البته)
جمهوري اسلامي در تمام اين ٣٤ سال ، در مقابل خرد جمعي و حركت ارام و حساب شده عامه مردم ، گام به گام عقب نشسته است و مجبور شده است خود را با ان مطابقت بدهد در دراز مدت . بعنوان مثال : زماني اقايان مخالف حق راي براي زنان بودند ، حالا رييس پليس از زنان به خاطر حركتي كه در مريوان ، پرسنل زير دستش انجام دادند ، رسما عذر خواهي مي كند ! . و مواردي از اين دست زياد است .
در انتخابات پيش رو هم ، عامه ايرانيان بهترين تصميم را خواهند گرفت ، در جهت به زانو در اوردن تحجر و واپس گرايي با كمترين هـزينه ممكن و نيازي به تحليل غير واقع و نظر امثال زيبا كلام و عبدي هم ندارند . حالا چه با راي دادن و چه با راي ندادن ، در اينده مشخص خواهد شد كه تصميم همگاني چيست
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

تحلیل خیلی خوبیه
من هم جزء گروه عمده پ در سال 84 بودم (البته تحریم کردم ولی دوست داشتم احمدی ببره) که الان میخوام به هاشمی رای بدم

ناشناس گفت...

مشایی در قد و قواره هاشمی نیست تنها نکته قوت او پشتیبانی مالی قوی دولت از او و دست باز او در مهندسی اراست. این فرض که مشایی آرای هاشمی را بشکند چندان واقعی بنظر نمی اید. ما با دو دایناسور با شیوه های کاملا متفاوت نبرد روبرو هستیم. ولی خامنه ای در مهندسی آرا از همین امر استفاده خواهد کرد و برای مثال آرای مشایی را بالا خواهد برد و آرای هاشمی را پایین و از این میان خرگوش خود را از کلاه شعبده بازی انتخابات بدر خواهد آورد تا اینگونه وانمود کند که همه چیز طبیعی بوده است

ناشناس گفت...

تیمسار جان ساحت تحلیلی وبلاگت را با اجازه دادن به کامنت های توهین آمیز آلوده نکن.ارتش سایبری از این کثافات زیاد می نویسد.

ناشناس گفت...

این بحث ها انحرافی است و برای منحرف کردن ذهن مردم از تقلبی است که قرار است اتفاق بیافتد..

آیدین گفت...

سلام دلقک عزیز
منهم مثل شما مجبور به کوج اجباری شدم من در سال 88 عضو کوچکی از کمپین انتخاباتی میر حسین بودم که به آن افتخار می کنم متاسفانه تا این لحظه باید یگم گروه پ رقم قابل توجهی دارند که امیدوارم موج ایحاد شده از حضور هاشمی بتونه بخشی از این گروه رو سامان ببخشه.گروهی از این دوستان عزیز متاسفانه دچار این باورندوتفکرند که تا کنون تنها کسی عملا رو در روی رهبری ایستاده احمدی نژاده و مشائی رو به چشم یه بر انداز و با کمی اغراق زورو میدونن و نفوذ رو به رشدی هم داشته که این ابدا به نفع هاشمی نیست .

ناشناس گفت...

عمو دلقک حالت خوبه؟
ین بیچاره که تمام قد از هاشمی دفاع کرده وتازه چیزی ام که در مورد سبد رای گفته منطقیه و من سو برداشتی نکردم هیچ منافاتی هم با برنده شدن هاشمی نداره
http://ghanoononline.ir/News/Item/71187/25/71187.html

ب گفت...

مهمترين نكته را ناديده گرفتيد. تحليل گر فقط توصيف گر نيست بلكه با تحليل خود واقعيت را عوض مي كند.

مثلا بزرك جلوه دادن محبوبت مشايي ممكن است با اين هدف كه او حتما رد صلاحيت شود انجام شود.

ناشناس گفت...

سلام؛

زیبا کلام با این حرف ها میخواهد دیکتاتور نگران و سگهای (شورای) نگهبانش را به تأیید صلاحیت مشایی ترغیب کند. زیرا رد صلاحیت مشایی یعنی به هم خوردن بازی و اخراج دولت از گردونه ی انتخابات که منجر به مهندسی انتخابات توسط سپاه (به عنوان جایگزین دولت در برگزاری انتخابات) به نفع کاندیدای خامنه ای خواهد شد.


شهریار

ناشناس گفت...

سلام به دلقک

من فکر میکنم باید به جای اینکه به فکر پیروزی باشیم به فکر شکست خامنه باشیم. یعنی با حمله مستقیم به نفرات وی اونها از کار بندازم. یعنی جلیلی و ولایتی . در این صورت سه نفر باقیمانده رفسنجانی، مشایی و قالیباف میمون. بنظر من هاشمی برد ما خواهد بود، قالیباف شکست ولی نه با ناراحتی ، مشایی را خودم هم نمیدونم .باید جلیلی رو مستقیم به خاطر مذاکرت اتمی کوبید. بایداعلت تمام بد بختیهارو ریخت سره تحریم ، مذاکره کننده اول و خامنه ی به عنوان اصلی. ما میتوانیم با حمله مستقیم به جلیلی حمله غیر مستقیم بکنیم به خامنهی . نباید به احمدینژاد و مشایی حمله کرد.باید همه چیزارو به حساب خامنه ریخت.




ناشناس گفت...

من هم با نظر شما موافقم. اصلا اعتقادی به رای بالای مشائی ندارم. حتی طبقه محروم جامعه هم می بیند که علیر غم گرفتن یارانه ها فقیرتر شده.

تبریزی گفت...

سلام بر دلقک عزیز
یاد اواخر دوران ریاست جمهوری هاشمی افتادم میخواست خوداش متروی تهران را افتتاح کند که نگذاشتن تکلیف بچه اش را اصلاح کند بعد شروع کرد به طرح انتقال اب از خلیچ فارس یا دریای عمان به دریاچه خزر که اکثر روزنامه ها واکولوژیستها به آن خندیدند بعد دنبال جاده جدید تهران به شمال بود که قرار بود در زمان ایشان اجرا گردد ولی باگذشت 16 از رفتن ایشان ظاهرا فقط یک بخش کوچک بین مرزن اباد وکمربندی چالوس راه اندازی شده است که آن هم مربوط به دوران خاتمی بود.در دوران ریاست جمهور ایشانفرمان دادند که هر 40روز یک سد افتتاح خواهند کرد وچندین طرح را روبان بری کردند که حالا هم وجود ندارد مثل سد ملا صدادر شیراز که فقط کمی بتون کنار رود خانه ازآن باقی مانده طرح هشت بهشت کرمان ودهها طرح غیر عملیاتی نیز وجود دارد شهرکهای صنعتی که بعدا به سوله آباد مشهور شدن وو...در آن زمان گفتیم نفت ارزان بود وبستن قراردادهای یک طرفه برای گرفتن حداقل بهای نفت با شرکت شل وشرکتهای فرانسوی البته در کنار آن نباید از گسترش زیر ساختها مثل فرودگاهها وبنادر وراهها وشبکه بزرگراهی خصوصا در تهران نام نبریم که البته بخشی از آن به دست مدیریت کرباسچی انجامشد اما بزرگترین معضل دوران هاشمی برمیگردد به سیاست اقتصادی ایشان وباز کردن وراه اندازی بورس بعد از انقلاب که در ظاهر طرح بزرگی بود ولی بعدها بدلیل تورم ایجاد شده باعث افزایش لجام گسیخته ارز وقیمت کالا خصوصا مسکن شد بطوری که گفته میشد در آن دوران هر بزرگراهی که در تهران افتتاح میشد یکی از شیوخ بارخود را با فروش زمینهای اطراف بزرگ راه میبست حماسه های دیگری از ثروت خاندان هاشمی در ساخت بزرگراه در کانادا ویا خرید بخش بزرگی از سهام شرکت دوو کره که برای قدر دانی کارخانه که بهتره بهش پارکینگ بگیم رادراستان کرمان راه اندازی کرد شرکتی که حتی باد لاستیک خودروی خود را در کره میزد وامیدی به تولید خودرو در ایران نداشت وفقط یک خط کارواش در بم داشت که به دلیل وزش شن در آن منطقه ماشین ها را میشستن وتحویل میدادن این ان بود که به خاطرداشتم خوشحال میشم اگر تیمسار ویا سایر دوستان از آن زمان خاطراتی دارند بنویسند تا جوانانی که فکر میکنند انتخاب باید بین بد وبدترین انجام شود اشخاص را بشناسند
اصولا اگر مردم خاطرات خود را که مربوط به این اشخاص است برای دیگران بازگو کنند شاید انتخاب راحتتر گردد مثلا شنیدم زمانی که این دکتر لنکرانی در شیراز ریس بیمارستان نمازی بود از دست پرسنل آن بیمارستان کتک خورده وفراری شده است و...یا همین هاشمی مخالف سرسخت پرداخت یارانه بود ومیگفت که باعث گداپروری در جامعه میشود که ظاهرا نفر اول هم اشاره داشت ممنون از دلقک عزیز راستی دیدی از برکات رژیم فوتبال ما هم فاسد شد وشهرداری من هم بالا نرفته پایین آمد راستی اگر اطلاعاتی داری درسته که فصل بلال انتخابات است ولی توپ هم همیشه جذاب است وباعث تعجب خداتورا برای ما نگهدارد

ناشناس گفت...

به نظر من این دو تحلیل گر سعی دارند پالس هایی به شورای نگهبان بدهند که این مشایی رای دارد و اگر تایید شود خطرناک برنده شدن دارد

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، دو پاراگراف ذيل كپىقسمتى از سخنان امروز رهبر گزارش شده. به نظر مياد خامنه اى با زبان خودش قصد برائت جوييدن از احمدى نژاد رو داره و احتمالا رد مشايى و پالس به احمدى نژاد كه اگه بيشتر دست از پا خطا كنى من ديگه نيستم و حسابت رو از طريق قانون (!!!) ميرسيم.

"حضرت آيت الله خامنه ای تسليم در مقابل قانون را تنها راه صحيح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحيح نيست اما از بی قانونی بهتر است.

ايشان افزودند: ممکن است از مجری قانون در يک بخش، خطايی هم سر بزند اما اگر نتوانيم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنيم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.

ايشان داشتن حجت شرعی برای انتخاب يک فرد را مايه آرامش دنيوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر تصميمی که با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکليف عمل کرده سرافراز است."

حالا اين وسط سوال اينجاست كه آيا خامنه اى خطر رو درك كرده و متمايل به نظر مافياى ميانه روى سپاه شده تا خداى نكرده سفره نعمت توسط جنگ و جنگ طلبان جمع نشه.

بايد ديد، ارادتمند افشين.

اين هم لينگ كامل سخنرانى رهبر:
http://news.gooya.com/politics/archives/2013/05/160087iphone.php




شاهین گفت...

عزیزان موضوع را از این منظر هم نگاه کنید:
با باور این تحلیل که "مشایی رای بالایی دارد":
1 - حاکمیت متقائد به حضور امثال هاشمی می شود تا از یک فاجعه به زعم خود پیشگیری کند.

مضافاً همین هیئت حاکم با قبول احتمالی این تحلیل نتیجه گیری خواهد کرد با حضور هاشمی، انتخاباتی پر شور با مشارکت حداکثری شکل گیرد که النهایه با اصطحلاک سبد های رای و مهندسی "معقول و منطقی" انتخابات؛ فردی سازگارتر، جوانتر و ... -تر بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند.
بهعلاوه که حضور افراد با حاشیه های بیشتر اعلام نتیجه را آنطور که "معقول و منطقیتر" است را حتتر خواهد کرد. (شاید هم حاکمیت در بزرگنمایی و یا باورپذیری این تحلیل - مشایی رای بالایی - بی منفعت نباشد)

2 - هاشمی و عقبه او هم به مشارکت در انتخابات ترغیت می شوند (چون آنها اصل لطام را قبول دارند و مسیر مشایی ها را خطری برای انقلاب می دانند)

3 - مردمی که از مسیر مشایی ها نگرانند و یا گروهایی که بعد ار این بر اثر بمباران خبری به دسته اول می پیوندند مجاب به شرکت می شوند.

یادمان نرود که افرادی که در یاداشت دلقک از آنها یاد شده شاید حرفهایشان اشتباه باشد ولی این اشتباه بودن دلیل بر "بی منظور بودن نیست".

یا بوی یار