۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۱, شنبه

جوک امروز: وعدۀ سکسی حداد عادل. شوک فردا: پرچم گردانی احمدی - مشایی یا آمدن آیت الله هاشمی!

Bonaparte, First Consul


1- ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با دو لشکر کشی همراه بوده و یک وعدۀ پر وپیمان سکسی. آنان که لشکر کشی کرده اند دو محسن معروف بوده اند که محسن رضایی برای خودش و محسن هاشمی برای پدرش لشکر آراسته اند. این هردو به بهانۀ راهپیمایی برای تخریب قبر حجرابن عدی - ترا خدا سرنوشت ما را ببین - از دانشگاه تهران راه افتاده اند بسمت وزارت کشور و هواداران نیز کاملاً خودجوش! آنان را همراهی کرده اند. اما سویۀ شیرین ماجرا به غلامعلی حداد عادل مربوط است که در مصاحبۀ مطبوعاتی ثبت نامش وعده داده است به جوانان که اگر او را انتخاب کنند نهضت ازدواج آسان اولاترین برنامۀ ریاست جمهوریش است. و کیست که نداند تحقق چنین وعده ای باید همراه باشد با راه اندازی تعداد زیادی خانه های عفاف مثل "شهرنو". زیرا که ازدواج آسان جز با ارزان کردن سکس صیغه ای یک شوخی بی مزه است. هرچند در سویۀ جدی ماجرا حکایت از این دارد که تحرک مجودات زنده جز با توسل به محبوبترین لذت طبیعی و غریزی (سکس) محال ممکن است. و حداد متحجر و انحصار طلب سکس هم فهمیده که اگر طالب فیض است باید از حربۀ سکس استفادۀ ابزاری کند برای جذب مخاطب.

2- حالا دیگر کسانی هم که با فلسفۀ سیرک و دلقکی من ارتباط فلسفی برقرار نمی کردند قانع می شوند که آنچه در سرزمین مان گذشته و می گذرد جز با تشبیه به سیرک (ایران) و دلقک ها (حاکمان) تشبیهی کامل نیست. روز اول چند چهرۀ کمی جدی مثل روحانی و سعیدی کیا و سبحانی و ... - البته لنکرانی بگیر نگیر دارد - آمدند که بلکه با القاء "مارا جدی بگیرید" خودشان را معرفی کنند و روز دوم و سوم که مختص همۀ دلقک های آماتوری بود که بدرستی تنها نامزدان در قوارۀ این سیرک آخوند ها هم هستند مثل بدل بهروز وثوقی و آن کفن پوش و آن دیگری تیمسار و یا خانم پرستار و .... روز چهارم که امروز بود اختصاص پیدا کرد به آنانی که خودشان هم می دانند درجه دومند و کسی به آنان رأی نخواهد داد و رییس جمهور سیرک (دلقک کبیر) که فردا خواهند آمد در آخرین گام.

3- خیلی بعید می دانم که فردا نیز ما هم جدی شویم با آمدن هاشمی. لذا باید بازهم دلمان خوش باشد تا بلکه رییس جمهور محبوب (احمدی نژاد) یک قهقهه از ما بگیرد در ماجرای ثبت نام اسفندیار مظلومش. هم توصیه ام و هم پیش بینی ام این است که فردا مشایی در معیت احمدی نژاد به وزارت کشور خواهد رفت برای ثبت نام و مناسک تبادل پرچم انجام خواهد شد و برای یک روز هم شده هم شبکه های مجازی را و هم دنیای اصولگرایان را با هیجان مثبت و منفی خواهد انباشت. و از روز بعد تحول خواهان و تغییر طلبان لب و لوچه آویزان خواهند کرد به چه امیدی هنوز نمی دانم.

4- صحنۀ نهایی هم قبلاً گفته ام با دوگانۀ زورکی لنکرانی و قالیباف ادامه خواهد یافت بی رونق خاص تا در نهایت و درانتخاب طبیعی قالیباف رییس جمهور "بلکه هم بهتر از هر تصوری که داشتیم" گیرافتادگان در وطن بشود شاید. و الا در صورت مهندسی آراء؛ با لنکرانی و مصباح و خامنه ای کمتر از جنگ و ویرانی نصیب ایران نخواهد شد. فرداشب اینموقع که هاشمی نامه هم با بدقولی او تمام بشود لاجرم در مورد قالیباف خواهم نوشت و اعتراف خواهم کرد که نقدهای قالیباف به دولت های هاشمی و خاتمی - با هر انگیزه ای - محترمانه و در بخشی از آن منصفانه و وارد است. یا...هو

پی نوشت: دعوت آقایان آیت الله سیستانی و وحید خراسانی از هاشمی برای ورود به صحنه دقیقاً همان آرزویی بود که پریشب نوشته بودم خطاب به همۀ مراجع غیرسیاسی شیعه؛ ولی بدلیل کهیری که ضدهاشمی ها می زدند درشبکه های مجازی منتشر نکردم. و باید اعتراف کنم که این خبر یکی از بهترین اخباری بوده است که در مدت 4 سال گذشته شنیده ام. زیرا هردو آیت الله های دعوت کننده ارشدیت مطلق علمی و اجتهادی دارند نسبت به آیت الله خامنه ای و قاطبۀ روحانیت غیر سیاسی را هم بجرأت می رسانند و هم به تصمیم که بی کمتر واهمه از آیت الله خامنه ای پشت هاشمی بیایند.

پی نوشت ساعت 1800 امروز:
خوشبختانه آرزویم (آمدن هاشمی) و پیش بینی ام (همراهی احمدی نژاد در معیت مشایی) هر دو محقق شد. بیشتر خواهم نوشت. تا ساعاتی دیگر.

۲۶ نظر:

ارد گفت...

جناب تیمسار عزیز سلام
تصور میکنم با حمایت تمام قد سیستانی و وحید خراسانی آمدن هاشمی قطعیست.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز ...
الان با این وضعیت (دعوت سیستانی و وحید خراسانی) آمدن هاشمی را در دوگانه
1. اگر رهبری مخالف باشد نمی ایم و تقصیر او است
2. اگر آمدم یعنی رهبری موافق است
چطور تفسیر می کنید؟!
راستی یه نکته فرعی که خیلی دوست دارم نظرت را بشنوم : در میان این ها یک فرهاد جعفری هم ثبت نام کرد... دلقکی دیگر آیا؟!

ناشناس گفت...

دلقک عزیز ...
الان با این وضعیت (دعوت سیستانی و وحید خراسانی) آمدن هاشمی را در دوگانه
1. اگر رهبری مخالف باشد نمی ایم و تقصیر او است
2. اگر آمدم یعنی رهبری موافق است
چطور تفسیر می کنید؟!
راستی یه نکته فرعی که خیلی دوست دارم نظرت را بشنوم : در میان این ها یک فرهاد جعفری هم ثبت نام کرد... دلقکی دیگر آیا؟!

Dalghak.Irani گفت...

ارد یادت باشد مشتلق تو را بدهم بخاطر خبر خوب.
اما ناشناس.
بنظرم این آمدن دیگر ارتباطی با آن دوگانه ای که من ساخته بودم ندارد و هاشمی همانطور که مورد نظرش بود از موضع قدرت و حداقل برابر با خامنه ای در تعیین سیاست می آید و خامنه ای اینک از حالت تهاجمی به موضع دفاعی تغییر وضعیت خواهد داد. البته هاشمی باید خیلی هشیار باشد زیرا هم خامنه ای یک عنصر مهاجم بالفطره است و هم هاشمی سیاستمدار محافظه کار و دفاعی؛ و بیم آن هست که از خامنه ای بدل بخورد مثل همۀ سالهای باهم بودنشان.

اما در مورد نامزدان غیر سیاسی و نامعروف؛ دلقک هم اگر بکار بردم بیشتر منظورم نوعی مریضی دماغی بود که در واقعیت امر اکثریت ما ایرانیان بدرجاتی کم و زیاد دیوانه ایم در تحت حکومت الله. حالا نام ها فرقی نمی کند و عنوان ها من خودم در رأس ایرانیان روان پریشم. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام دلقك عزيز
صحبت تنها سر رياست جمهوري يا قدرت سياسي نيست و يا ترس از حذف شدن از صحنه سياست جمهوري اسلامي ، پاي غرور و شخصيت هاشمي هم در ميان است ، قبول اينكه شما يكنفر را داخل ادم كنيد و بر صدر بنشانيد
و انوقت بخواهد شما را تحقير و حذف كند ، خيلي سخت است و هاشمي تحمل نخواهد كرد
ولي اگر فردا هاشمي ثبت نام كند ، اراي وي خوانده خواهد شد ؟ در حالي كه همسر هاشمي باور دارد كه جا به جا كردن ارا براي اينها كاري ندارد !
ايا هاشمي دارد بزرگترين ترين قمار سياسي عمر خود را مي كند ؟ يا با خامنه اي هماهنگ كرده است ؟ ايا تضميني هست كه باز هم مثل سال ٨٤، به خدا پناه نبرد ؟
حتي اگر هاشمي هم نيايد ، انتشار خبر درخواست اقايان وحيد خراساني و علي سيستاني ، ضربه مهلكي به خامنه اي خواهد بود ، در واقع اين دعوت به نوعي تاكيد كردن بر حماقت خامنه اي است ، كه حتي قدرت تشخيص منافع اخوندها را هم ندارد و در محاصره پاسداران دزد گرفتار است و به قول هاشمي : از دنياي واقعيت پرت افتاده .
چند روز پيش فرموديد كه در اوايل انقلاب خود را با حرف احمد كسروي راضي ميكرديد ، كه مردم ايران يك حكومت به اخوند بدهكار است ، ولي استاد اين چه تقديريست كه ما مردم از دست يك اخوند بايد به دامان يك اخوند ديگر پناه ببريم ، در حاليكه ته دل ميخوايم كه سر به تن هيچكدومشون نباشه .
اين بدهكاري تبديل شده به يك كابوس كه بيداري هم در پي ندارد ظاهرا .
در اخر به نظرم اگر هاشمي ثبت نام نكند به هر دليلي ، همانطور كه در دوره قبل ، نامه اي بدون سلام براي خامنه اي فرستاد ، اينبار هم با همان فاصله زماني با روز انتخابات ، نامه اي يا مدركي و شايد همان نوار مجلس خبرگان را منتشر خواهد .
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

ناشناس آخر، سلام

در مورد سطور آخر مطلب شما یک چند نکنه رو میخواستم عرض کنم.
اینکه با آمدن هاشمی لااقل میتونیم امیدوار باشیم که غلظتِ ماهیت طلبکارمون به سمت یک آدم نسبتا منطقی تری پیش میره. یعنی اینکه اگر یک میلیون بدهکارکسی هستی و یک میلیون رو پس داده باشی طرف زیر میز نمیزنه و همه چیز رو هاشا نمیکنه. لااقل هاشمی فهمیده که ملت تا به چه اندازه طلبشون رو به حکومت آخوندی پرداخت کردند. و اتفاقا آقای خامنه ای و دار و دسته ایشون در برهه بدی از نظر تاریجی این گند و فضاحت رو بر پیشانی حکومت دینی نشاندند، در دوره بعد از بیداری و هشیاری نسبی جامعه ( 8 سال اصلاحات-درسته که شاید محمد خاتمی ما رو به خیلی از آرزوهامون نرسوند اما همیشه معتقدم که ما به اون به خاطر اون 8 سال مدیونیم- تاریخ قضاوت خواهد کرد)، و در دوره ای که خود رهبر هم رسانه اصلی خودش رو اینترنت و وبسایت خودش میدونه.
به شخصه اگر هاشمی مدل ولایت جمعی نخبگان(حالا یادم نیست اسمش چی بود دقیق، ولایت شورایی؟!)رو جا بندازه و از بالای هرم قدرت مملکت بنا بر آرای جمعی بشه، آروم آروم این دوستان هم قبول خواهند کرد که بابا یک میلیون رو پس گرفتیم، حالا بیاید تا احترام داریم و مثل کشیش های اروپایی به زباله دان تاریخ نرفتیم، از خر شیطون بیایم پایین. گرچه هنوزشم برای از این خر شیطون اومدن پایین خیلی به نظر دیر میرسه، ولی هنوز اون خر داره نفس میکشه، نفس های آخرشو!

ارد گفت...

ممونم جناب تیمسار
باید عرض کنم بهترین مشتلق برای من و احتمالا دوستان دیگر، مژده ی ادامه ی کار وبلاگ و قلم زدن شما حتی بعداز انتخابات است.
سرفراز باشید

غریب اشنا گفت...

سلام دلقک، شواهد نشان میدهد که هاشمی خواهد آمد، خدا کند کلاه دیگری سر مردم نرود، هاشمی ثبات را به اردوی آخوندها باز خواهد گرداند، نمی‌‌دانم این به نفع ما ملت است یا نه. عجب گیری کردیم که باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم، انگار به ما ملت خوبی‌ نیامده !!!

ناشناس گفت...

آخرین روز ثبت نام ریاست جمهوری , روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران و کشور ایران خواهد بود. اگر هاشمی نیاید آخرین کورسوی رفرم خاموش خواهد شد و کشور بسوی یک حکومت توتالیتر یک دست و خشن خواهد افتاد. آیا هاشمی خواهد آمد؟

ناشناس گفت...

دلقك عزيز،
من فكر ميكنم كه هاشمى سياستمدار بسيار زبده اى است ، با بيام ونيام به بهترين نحو براى خودش تبليغ كرد، خامنه اى رو كاملا گوشه رينگ برده و به حالت تدافعى وادار كرده كه اگر رهبر نخواهد من هم نخواهم آمد ، بعد بزرگترين مرجع شيعه حضور او را در حد واجب ميشمارد به قولى خامنه اى حالا بايد در كوزه شو بذاره چون هاشمى به احترام اين مراجع هم شده بايد بيايد و ديگه حالت وظيفه داره، البته در ظاهر، بسيارى از متدينين مشكوك هم حالا به او راى خواهند داد چون مراجع گنده تر از رهبر پالس را داده اند، مردم متنفر از آخوند هم تنها آدم قدرتمند جلودار بيت رهبرى رو هم بر خلاف ميلشون هاشمى ميدونند. من فكر ميكنم اينها تماما بازى هاشمى بوده تا اينجا، تا فردا با سلام و صلوات وارد وزارت كشور بشه.
بايد ديد. با احترام افشين

ناشناس گفت...

اگر ممکن است این نظر بنده را درباره ی آمدن رفسنجانی به صورت پستی منتشر بفرمایید که به بالاترین منتقل شود من چندان دستی در فضای مجازی ندارم

خامنه ای نمی تواند کوششی را که هشت سال برای ساختن ساختار مورد تأییدش کرده نادیده بگیرد. از آن سو از همه طرف مشروعیت اش وابسته به شرکت مردم در انتخابات است. بنابراین به نظر می رسد در پی رایزنی با رفسنجانی می خواهد به او اجازه بدهد در انتخابات شرکت کند اما این بار باز رفسنجانی بدل خواهد خورد چون فرد مورد نظر خامنه ای قالیباف است. خامنه ای می خواهد وانمود کند که مشکلی در کشور نیست. از دیگر سو می خواهد که مشکل جریان انحرافی را هم حل کند همچنین نمی خواهد رفسنجانی او را محدود کند بنابراین پیش بینی من این است که خامنه ای بازی را به دور دوم می کشاند با حذف مشایی در دور اول و در دور دوم انتخابات با تقلب رفسنجانی را کنار می زند. با این کار خامنه ای به همه ی اهدافش می رسد. مردم را به پای صندوقها کشانده و انگار نه انگار که سال 88 خونها ریخته و از روی مردم با ماشین رد شده اند. کلکل جریان انحرافی را به قول خودشان کنده اند و رفسنجانی هم منتر شده است . این معرکه ی انتخابات امسال است. همین

Dalghak.Irani گفت...

نه ممکن نیست!

آینده گفت...

هاشمی نباید بیاید چون به ضرر قالیباف یا عارف و به نفع کاندیدای دولت است، مخصوصا اگر مشایی تایید شود، شک نکنید.
هاشمی در جامعه امروز ایران محبوبیت ندارد، پذیرفته نمیشود و محال است که رای او بیشتر از آخرین نامزذیش باشد.

ناشناس گفت...

هاشمی‌ آمد
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/05/130511_ir92_34_daysto.shtml

دکتر کبیر گفت...

تیمسار جان کم کم به من ایمان میاری. فعلا هاشمی رو داشته باش تا بقیه چیزهایی که گفتم هم کم کم اتفاق بیافتد.

ناشناس گفت...

سلام و ارادت

فقط خواستم تبریک بگویم آمدنش را، همو که سالهاست برایش قلم میزنی بی آنکه بداند.

عمو دلار

ثمره گفت...

تحلیل خوبی است ولی نظر من به نظر ناشناسی نزدیک است که گفت:
هاشمی در جامعه امروز ایران محبوبیت ندارد، پذیرفته نمیشود و محال است که رای او بیشتر از آخرین نامزذیش باشد.

ناشناس گفت...

نویسنده محترم تحلیل خوبی ارائه داده اند ولی این چند نکته را به خاطر داشته باشید:
1. رهبریت حاکم بر ایران (خامنه ای و دار و دسته) بعد از تجربه خاتمی و احمدی نژاد و جنبش سبز و بعد از آتشباری سنگین ماههای اخیر علیه رفسنجانی و مشایی بعید است آنها را تایید صلاحیت کند. اتفاقا با حذف ذلیلانه آنها نشان خواهد داد که قدرت قاهر است و همه را می تواند زیر پا له کند.
2. به فرض محال اگر هاشمی و مشایی تایید صلاحیت شوند رییس جمهور آینده ایران مشایی است چون:
- مردم ایران بعد از انقلاب منطق ساده ای دارند در مصاف یک آخوند و مکلا اکثریت آرا نصیب مکلاست.
- رفسنجانی همانند مجاهدین خلق چهره ناخوشایندی بین ملت ایران دارد و کینه و نفرت مردم را بر می انگیزد. هاشمی محبوبتر از زمانی نیست که در تهران آغاسی (نفر سی ام انتخابات) شد.مشاورانش به او قبولانده اند که آرای اصلاح طلبان و محبوبیت خاتمی نصیب اوست. یک اشتباه مهلک!
- دولت احمدی نژاد با در اختیار داشتن دولت و سیستم رای گیری حتی اگر نتواند انتخابات را به نفع مشایی مهندسی کند حداقل مانع مهندسی آن توسط بیت خامنه ای خواهد شد.

Unknown گفت...

Dast marizad Timsar

ناشناس گفت...

تيمسار عزيز؛ روي ماهت و قلم نازت را ميبوسم. تبريك به خاطر حضور هاشمي. اميدم براي پرهيز از جنگ و نجات از تحريم زنده شد.

ناشناس گفت...

دلقک کجایی هاشمی آمد. مبارک باشه

غریب اشنا گفت...

حالا از فردا اولین نتایج ثبت نام هاشمی نمایان خواهد شد : روند نزولی قیمت دلار ،

ناشناس گفت...

دلقك جان، به احتمال زياد هاشمى رييس جمهور ميشه و خاتمى چهره خارجى جمهورى اسلامى ، معاون يا وزير خارجه ، مشائى هم تاييد صلاحيت خواهد شد ولى تبديل به نردبان هاشمى در تبليغات انتخاباتى خواهد شد ، توصيه به مشاييون ، رهبر حاضره جام زهر رو از دست هاشمى بخوره ولى شربت تيم احمدى مشايى رو پس بزنه چون ميدونه اون شربت شهادته. همه مينالند كه ايران با آمدن هاشمى بر ميگرده به نقطه صفر ولى متاسفانه وقتى مملكت تو نقطه منهاى صد قرار گرفته نقطه صفر پيشرفت محسوب ميشه. بعد از ٤ سال اخير هم مطمئنا جمهورى اسلامى بايد مسير ديگه اى رو طى كنه چون حناى آخوند ها ديگه رنگ قبل رو نداره و هاشمى هم كاملا اين موضوع رو گرفته حالا سوال اينجاست كه آيا رهبر هم موضوع رو درك كرده يا نه؟ اين وسط هم بايد كاسه كوزه ها سر يكى بشكنه و كى بهتر از تيم احمدى و مشايى. تا بعد بتونن با دنيا آشتى كنند و سفره هنوز پهن باشه. آيا اين وسط ملت هم سر سفره ميشينه؟ شادى و آزادى حداقلى مد نظر شما به مردم داده ميشه؟ آيا اخوندها درس گرفته اند وهمراه سپاهيان پشت پرده انقلاب را تمام ميكنند؟ و حكومت تشكيل خواهند داد؟
بايد ديد، و دلقك عزيز شما هنوز راه درازى دارى تا پرده آخر نمايش سيرك و ما هم همينطور مينشينيم و مشتاق قلم زنى شماييم.
ارادتمند. افشين

ف.ايراني گفت...

در واكنش به اين باور تعدادي از دوستان كه معتقد هستن: «هاشمی در جامعه امروز ایران محبوبیت ندارد، پذیرفته نمیشود و محال است که رای او بیشتر از آخرین نامزذیش باشد.»، از قضا به نظر من آقاي هاشمي رفسنجاني در جامعه امروز محبوبيت (به تعبير بهتر مقبوليت) دارد، پذيرفته مي‌شود و به احتمال خيلي زياد رأي او بيشتر از آخرين نامزديش در انتخابات رياست جمهوري (يعني ده ميليون) هست.

گرچه آقاي هاشمي رفسنجاني هنوز بخش‌هايي از جامعه هستن كه نگاه مثبتي بهش ندارن اما نبايد اين نكته رو مغفول گذاشت كه ظرفيت منفي گذشته ديگه از آقاي هاشمي رفسنجاني بخش عمده‌اش دور شده و دايره كساني كه از بغض او به رقيبش رأي بدهند، محدود به راست‌گرايان غيرمعتدل، دين‌مآب‌هاي تحت تاثير پروپاگانداي رسانه‌اي حكومت و بخشي از اشخاص بالاي چهل سالي كه هنوز نگاه و خاطره‌هاي ناخوشايندشون نذاشته پوست انداختن آقاي هاشمي رفسنجاني رو ببينن مي‌شه. اين دايره خيلي زياد محدودتر از انتخابات هشت سال پيش كه بخش زيادي از هواداران اصلاح‌طلبان هم درونش بودن شده.

از ديدگاه من گذشته از اينكه رد صلاحيت آقاي هاشمي بسيار بعيد هست، مهندسي انتخابات عليه آقاي هاشمي رفسنجاني هم خيلي مشكل هست. حدس مي‌زنم اگر بنا به مصالح و مسائلي آقاي هاشمي رفسنجاني انصراف ندهند و خدايي نكرده اتفاق خاصي در اين سن براشون رخ نده، لايه‌هاي اجتماعي گوناگون و تحقير شده‌ جامعه ايران، اعم از سنتي و مدرن، روحاني و روشنفكر، فرادست و فرودست (به لحاظ اقتصادي-طبقاتي) و ... در ائتلافي چه بسا كم‌نظير آقاي هاشمي رفسنجاني رو بربكشن و فصل تازه‌اي در تاريخ معاصر ايران شروع بشه.

چون رفتار سياسي ايراني‌ها خيلي چندلايه، پيچيده و كم و بيش پيش‌بيني‌ناپذير هست، نمي‌شه ميزان رأي آقاي هاشمي رفسنجاني رو تخمين زد ولي در مجموع آوردن يك رأي خيره‌كننده رو هم مي‌شه احتمالش رو داد؛ گرچه ممكن هم هست كار به دور دوم كشيده بشه.

ناشناس گفت...

سلام دلقك عزيز
بعد از پروژه مفتضح كردن خامنه اي در دو ماه اخير توسط هاشمي و خاتمي
بالاخره اقاي هاشمي تشريف فرما شدن .
اما راي اوردن اقاي هاشمي بيش از هر چيز بستگي به تبليغات و كمپين انتخاباتيه خودشان دارد
در فضاي امنيتي كه خامنه اي براي كشور درست كرده است ، دست كانديداها براي تبليغات بسته است و معذوريات زيادي وجود دارد و از طرفي چنانچه پيام يا حتي نظر كوتاهي از زبان اقايان مير حسين موسوي يا كروبي بين مردم منتشر شود ، مي تواند تاثير زيادي بر انتخابات داشته باشد
اين دوره از انتخابات به نظرم براي اقاي هاشمي ، حكم مسابقه حذفي ( پلي اف ) را دارد و به همين خاطر چاره اي جزء امدن نداشت.
بايد صبر كنيم و ببينيم كه ايا خامنه اي توان تقلب گسترده و جابه جا كردن ارا را دارد در انتخابات پيش رو يا نه ؟ ايا به نظراتي كه امدن هاشمي را بازيه حكومت براي گول زدن مردم مي دانند ، بهاء بدهيم ؟ و انرا باور كنيم ؟
پاينده باشيد

آینده گفت...

قبول دارم با تمرکز اصلاح طلبان بر هاشمی و خصوصا پادویی خاتمی برای هاشمی (مشابه کاری که احمدی نژاد برای مشایی کرد)در سفرهای تبلیغاتی رای هاشمی تکانی جدی خواهد خورد اما این رای که برای شکست کاندیدای دولت لازم است تنها عامل برای رای آوری نخواهد بود و به نظر من با بودن هاشمی و قالیباف همزمان، اگر قالیباف رای خوبی داشته باشد(که بسیار محتمل است)، رای هاشمی می شکند و کاندید دولت پیروز نهایی است.(البته اگر کاندید دولت مشایی باشد و گرنه که واضح است دولت از اول بازنده است).
هنوز هم تاکید دارم رای احمدی نژاد بیش ز آنچیزی است که ما در دنیای مجازی متصوریم مضاف بر اینکه فراموش نکنیم:
- زمزمه های 250 هزار تومان یارانه امروز باز از دهان دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها تکرار شده است. و اگر این یارانه پرداخت شود موج تورم زای آن بعد از انتخابات است که دیگر دیر شده است.
- مشایی هنوز آس های خود را بازی نکرده(صحبت از آزادی و رفع حجاب اجباری، آخوند ستیزی جدی تر و ...).

هاشمی کماکان پتانسیل تخریب شدن را داردو حتی در صورت محبوبیت پیش بینی شده، آنهم به خاطر حمایت اصلاح طلبها و نه شخصیت خودش، این محبوبیت بسیار شکننده است.
- بخش اجرایی انتخابات دست باند احمدی نژاد و سپاه است.
- سپاه و حکومت به قالی باف و ولایتی نظر بیشتری دارد و این مساله بیشتر از انکه به نفع هاشمی باشد به نفع دولت است چون این رای هاشمی است که برداشته می شود و در سبد دیگران و یا حتی دولت گذاشته می شود چون رای دولت تقریبا مقداری ثابت.
- مشایی امروز در جواب خبر نگاری در مورد رد صلاحیت، بعد از پاسخ به سوال به عنوان حرف پایانی گفته تا ولایت فقیه را داریم جای نگرانی نیست(با این مضمون)، این یعنی مشایی توسط شورای نگهبان رد میشود و با حکم حکومتی تایید میشود و این توجه به سمت او را بیشتر میکند.

-و نهایت اینکه مگر کمی آزادی دادن به مردم و کمی نرمش در برابر غرب و کمی نخبه گرایی شق القمر است که خامنه ای نداند و نتواند، چرا این راحت الحلقوم را با دست خود در دهان دیگری بگذارد، خود نوش جان می کند!