۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

از سرعت مکارم شیرازی بوی الرحمن خامنه ای شنیده می شود!

چون عکسی دو نفره از مصباح و مکارم وجود خارجی ندارد
[از بس فروتنند این جماعت]
مجبور شدم از این عکس استفاده کنم با پوزش از روباه!
1- مدت هاست که اخبار مربوط به موضع گیری های مکارم شیرازی راجع به کوچکترین و نامربوط ترین مسایل مبتلابه جامعه به مراجع مذهبی از فیسبوک گرفته تا رانندگی و از فرهنگ گرفته تا اقتصاد و ... حسی را در من تقویت می کند که نشانه های مشخصی از دورخیز مکارم دارد برای جایگزینی بجای خامنه ای. و چنین بنظر می رسد که اگر اخبار و شایعات مختلف راجع به سلامتی خامنه ای صحت داشته باشد باید قوی ترین قرینۀ مؤید را در عجلۀ مکارم شیرازی در جا انداختن خودش رصد کرد.

2- مکارم شیرازی که 13 سال از خامنه ای بزرگتر است و اینک در آستانۀ 90 سالگی است هنگام پیروزی انقلاب روحانی 53 ساله ای بود که دقیقاً در همۀ دقایق گذشته بر سرنوشت کشور نقش داشته و چه در تدوین قانون اساسی و چه در تئوریزه کردن حکومت دینی از فقهای مؤثر بوده است. او که در اوایل انقلاب روحانی روشن اندیش و با مواضعی لیبرال نشان می داد - تا جائیکه حتی با گنجاندن ولایت فقیه در قانون اساسی هم موافق نبود؛ و مقالات و یادداشت های زیاد و عقلانی تری هم در روزنامۀ اطلاعات می نوشت - رفته رفته و بویژه پس از مرگ امام خمینی و آلوده شدن خودش و همۀ وابستگانش به تنعم بادآوردۀ انقلاب تغییر رویه ای 180 درجه ای داد و تبدیل به یکی از متحجرترین و خطرناک ترین روحانیان ارشد سیاسی موجود در جمهوری اسلامی گردید.

3- به جرأت می توان مدعی شد و آدرس مستند داد که مکارم شیرازی تنها روحانی ارشدی هم بود که هیچگاه رهبر شدن خامنه ای را هضم نکرد و تنها خودش را شایستۀ این مقام می دید و انتظار رهبر شدن داشت در بعد از خمینی. لذا بلافاصله پس از رهبر شدن خامنه ای ادعای مرجعیت کرد و از آن موقع تا کنون تنها مرجعی است که مثل رهبر در سایه عمل کرده؛ و در هر موردی از سیاست خارجی و داخلی گرفته تا ریزترین مسایل پیش آمده در جامعه موضع گیری کرده و فتوا صادر کرده و می کند. که آخرین آن را در همین دیروز با صدور فتوای مسخرۀ  راجع به حرام بودن سرعت و سبقت در رانندگی شاهد هستیم. ویژگی دیگر مکارم این است که کمتر پیش می آید که تعریف یا استنادی به رهبری خامنه ای بکند و همانطور که گفتم خیلی تمایل دارد که هم مستقل و هم بعنوان رهبر زاپاس عمل کند.

4- با اینکه به حس عقلانیم اعتماد دارم در شناخت اغلب روحانیان حاکم بر کشور؛ اما برای اینکه اشتباهی هم رخ نداده باشد در نوع داوریم راجع به این آخوند بسیار جاه طلب؛ مجبور شدم بروم به سایت ایشان (اینجا) و نگاهی مقایسه ای بیاندازم بین ایشان با محمد تقی مصباح یزدی (اینجا) که گویا در افواه عامه منفور تر و خطرناک تر و محیل تر از ایشان نمی شناسند. نتیجه شگفت انگیز بود. زیرا مکارم شیرازی بر عکس مصباح یزدی که زندگی نامه ای معمولی و واقع گرا دارد؛ خود سرگذشت نوشته ای دارد بشدت اغراق آمیز و خودستا. تا جائیکه هیچ برهه ای از زندگی این آخودند - از 15 سالگی تا 88 سالگی - نیست که چندین و چند بار به نبوغ او استناد نشده باشد. درست است که اغلب آخوندهای ارشد بشدت خودستا و خودخواه و متفرعن هستند. اما حداقل در اسناد رسمی مربوط بخودشان تلاش می کنند فروتن و متواضع جلوه کنند در ذهن مقلدان. و زندگی نامۀ مکارم جز ستایش نامه از او و تبار و استعداد و نبوغش حاوی هیچ نکتۀ مهمی نیست.

5- این مطلب را به این دلیل نوشتم که متوجه تان کنم که گویا تلاطم در سطوح اول قدرت در جمهوری اسلامی واقعی است - حرف های جنتی هم مؤید است - و می توان امیدوار بود که خامنه ای چه به بیماری و عدم سلامت و چه به علت نارضایتی از رهبریش در کشورداری در ظرف "دوران بعد از خامنه ای" در حال مطالعۀ الیگارشی است؛ و انشاء الله در همین نزدیکی ها شاهد تغییرات در سطح رهبری جمهوری اسلامی باشیم. البته که سگ زرد برادر شغال است. اما اگر این علایم واقعی باشد و قرار بر تغییراتی در سطوح رهبری باشیم امید ما به "ازکنترل خارج شدن" اوضاع خواهد بود در چالش های موجود بین الیگارشی. و اینکه براحتی رؤیای مکارم شیرازی تحقق نیابد و از شر خامنه ای هم راحت شویم. چنین باد. یا...هو

۴۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام در سال نو به دلقك عزيز،
آمين!
ارادتمند ، افشين قديم

ناشناس گفت...

سلام دلقک
همان مذهبی سابقم
آیة الله مکارم شیرازی اصلا هم در فکر رهبری نیست همانطور که خودت گفتی در آستانه نود سالگی است و وصیت نامه اش را هم نوشته و تاکید کرده که تمامی تشکیلاتی که دارد مربوط به حوزه است و وُرّاث در آن سهمی ندارند. گرچه بسیاری از این تشکیلات بیشتر از طریق حق التألیف بدست آورده و ملک شخصی ایشان است.
اما
واین اما مهم است:
به نظر بسیاری از ما مذهبی ها اگر آیةالله خامنه ای به نلسون ماندلا و ماهاتیر محمد تأسی کند و ملت را خوشحال کند به نفع دین و دنیای خودش است.
صلوات بفرست

ناشناس گفت...

با سلام
1. جدیداً در چند سایت من جمله همین لینک سایت مصباح به رفسنجانی درجه ی حجت الاسلامی منسوب می کنند در حالی که سابقاً آیت الله بوده است .
2. اصلاح طلب ها دیگر به دولت فکر نمی کنند . دولت در تحریم و بی پول برایشان مهم نیست . بر روی مجلسین متمرکز شده اند . به خصوص مجلس خبرگان . دوره ی روحانی را هم صرف آماده شدن و رسیدن به پست های مجلس می کنند که جنتی هم جدیداً اظهار نظری در این مورد کرده است .
3. برای رهبری هم حسن خمینی ر در نظر دارند . چند سالی وقت دارد تا با نبوغی که شما به آن اشاره کردید و در تمام حضرات مشترک است به درجه ی آیت اللهی برسد . پشتیبانی رفسنجانی و خاتمی را و نیز میراث خمینی را . حساسیت سایت های اصول گرایی هم به او آشکار است تمام سعی خود را می کنند که او را در کنار خاتمی و صانعی و رفسنجانی نشان بدهند .
محمد

چشمه گفت...

سلام دلقک جون خدا از زبونتون بشنوه مرسی که هستید.

شهروند گفت...

سلام دلقك گرامي
جناب مذهبي سابق
آقاي خميني هم در پاريس و در ظاهر به فكر رهبري و تاج و تخت نبود ! ولي بعدش معلوم شد كه چقدر شيفته قدرت است
تمام آخوندها از كوچك و بزرگ به فكر ادامه حكومت و بقاي جمهوري اسلامي هستند زيرا سالها تلاش كردند تا قدرت به دست بگيرند و هميشه خودت را در نقش اپوزيسيون شاهان قاجار و پهلوي جا ميزدند، حالا هم به نام تكليف ، روياي جانشيني ولي فقيه را در سر مي پرورانند تا قدرت را در صنف آخوندها نگه دارند
با تشكر از تيز بيني جناب دلقك عزيز و اميد به محقق شدن بوي الرحمن خامنه اي
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

دلقک عزیز فراتر از اینکه به خواهی برای ما پیشگوئی کنی ما منظور اصلیتو می گیریم ما تحول خواهان همانند آب پشت سد با حوصله بسیار عمل می کنیم ما منظورتو می فهمیم .خامنه ای و مکارم نشانه شناسی ساختار گفتمان تحجر در اذهان بعضی از عامه مردم با درجه بسیار باورمندی است و مشکل اساسی در ساختار فکر عوام است و گرنه ایندو فقط از فرصت استفاده می کنند.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز فراتر از اینکه به خواهی برای ما پیشگوئی کنی ما منظور اصلیتو می گیریم ما تحول خواهان همانند آب پشت سد با حوصله بسیار عمل می کنیم ما منظورتو می فهمیم .خامنه ای و مکارم نشانه شناسی ساختار گفتمان تحجر در اذهان بعضی از عامه مردم با درجه بسیار باورمندی است و مشکل اساسی در ساختار فکر عوام است و گرنه ایندو فقط از فرصت استفاده می کنند.

ناشناس گفت...

سلام تیمسار عزیز
با تبریک سال نو.
سیدحسن خمینی و سید مجتی خامنه ایی آخوندکهای تو آبنمک خوابیده نظام هستند تا به زمانش به عنوان رهبر معرفی شوند.
اگر سید حسن دارای خصوصیتهایی ویژه هست برای رهبری سید مجتبی هم نه تنها چیزی کم ندارد بلکه بسیار جاه طلب تر لز اولیست.
در هر صورت من هم دعا میکنم و امیدوارم این ترکیب بد ترکیب در این مرحله از هم بپوکه. خدا هم کمک کنه.
انشالله
آرش

ناشناس گفت...

سلام از مذهبی سابق به دلقک عزیز و شهروند گرامی.
امام خمینی اصلا به فکر تاج و تخت نبود و تا آخر هم ساده زیست و تنها رهبر در جهان بود که دارائیش در پایان خیلی کمتر از دارائی او قبل از رهبریش بود . امام خمینی قبل از بازگشت به ایران املاک موروثی زیادی در خمین داشت که بعد از انقلاب همه را به مستضعفین بخشید.
منزل امام در محله یخچال قاضی قم هم ملک شخصی برادرش مرحوم آیة الله پسندیده بود . الآن هم شما چیزی به نام ملک شخصی امام خمینی نمی توانید پیداکنید . هرچه به نام امام است همه مال بیت المال است. و در اختیار مردم.
مرحوم حاج احمد آقا هم همین طور دارایی نداشت و از دنیا رفت و الان هم امید ما به سید حسن است که مانند پدرانش ساده زیست است.

ناشناس گفت...

مرگ بر الله
مرگ بر محمد
مرگ بر اسلام
مرگ بر آخوندها (بلند)

«یک مسلمان سابق»

ناشناس گفت...

این یارو مکار شیرازی اول عن قلاب خیلی کس خل بود, بعد یک چند سالی رفت گم شد بعد که سرو کله اش پیدا شد معلوم شد مشغول لفت و لیس بوده و حسابی بار خودشو بسته. هیچی از عن قلاب نفهمیده باشیم سابقه این یارو رو خوب داریم.

ناشناس گفت...

ایکاش خمینی ساده زیست نبود و 10 درصد پول نفت را بعنوان حق العمل طبیعی آبادی ایران برمی داشت و در عوض ایران را آباد می کرد . کاش خمینی بجای ساده زیستی اسکی می کرد و با هنرپیشه های خارجی تانگو می رقصید و سیگار برگ می کشید ولی در عوض ایران را ویرانه نمی کرد. این ساده زیستی مرحوم حضرت امام خیلی گران برای مردم ایران تمام شد. نه خود خورد و نه کس داد بگندید و به سگ داد.
شیرممد از تنگسیر گفت

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
مذهبي سابق گرامي ، به قول آقاي كروبي يك پيرمرد 80 ساله چه علاقه اي به مال دنيا دارد كه شما اينهمه تبليغ ساده زيستي ايشان را ميكنيد !
اگر آقاي خميني شهوت و حرصي به مال دنيا نداشتند در عوض در زمينه قدرت سياسي و تمركز آن در دست خودشان بسيار حريص بودند و چه امكانات مادي نياز داشتند كه در اختيارشان نبود ؟
در مورد حسن خميني هم ايشان سالي چند ميليارد بودجه براي موسسه نشر و آثار آقاي خميني در اختيارشان است كه در مورد خرج كرد اين بودجه به هيچ كجا پاسخگو نيستند و در واقع اين رديف بودجه غنيمتي غزوه هاي پدربزرگشان در صدر انقلاب مي باشد
تمام آخوندهاي ريز و درشت روياي ولي فقيه شدن را دارند ولي مراكز قدرت جمهوري اسلامي كسي را بر مي گزينند كه بتواند با انتخابش در بين مردم موج ايجاد كند
روشي كه در تمام اين سالها در زمان انتخاب روساي جمهور به كار برده اند ، همان موجي كه به قول جناب دلقك راي سياسي را بدنبال دارد
در حال حاضر دو نفر توان ايجاد موج در بين مردم را دارند ، آقاي خاتمي و حسن خميني ، خاتمي كه در بين سپاهيان مخالفان زيادي دارد و مورد اعتمادشان نيست ، ولي حسن خميني به شرط اينكه به رديف بودجه درشت تري قانع شود و متعهد شود قدرت بي حساب و كتاب ولي فقيه فعلي را به سپاه و جناح هاشمي واگذار كند ، شانس زيادي براي جانشيني دارد
با تبليغ دوران طلايي امام و پس زمينه مثبتي كه عامه مردم (به خاطر فشار اقتصادي كمتري كه در دهه اول انقلاب كشيدند) دارند ، موج مورد نظر در حد انتخابات رياست جمهوري آقاي روحاني ايجاد خواهد شد ، براي جا انداختن ولي فقيه بعدي كفايت ميكند
سپاهيان و خامنه اي در سالهاي اخير فهميدند كه توان حذف سياسي هاشمي را ندارند ، زيرا هاشمي در تمامي بخشهاي سيستم ريشه دوانده ، همانطور كه انتخاب روحاني حاصل زد و بند هاشمي و خامنه اي و سپاه بود ، جانشين خامنه اي هم با تعامل بين جناح هاشمي و سپاه انتخاب خواهد شد و تنها مشكل تقسيم قدرت بيت خامنه اي بين خودشان مي باشد
ولي فقيه بعدي مترسكي بيش نخواهد بود ،فكر نمي كنم هاشمي يك اشتباه را دو بار تكرار كند
به قول آقاي خميني تا هاشمي زنده است انقلاب هم زنده است ، متأسفانه پيش بيني درستي كرده اند
پاينده باشيد

مانی گفت...

من همین الان به رهبری خاتمی به اضافه سید حسن رای میدهم به شرطی که حجاب و شراب آزاد شود و کتاب آزاد شود.اصلا چرا سخت بگیریم به هر آخوندشپشویی رای میدهم اگر این سه شرط بر آورده شوند.

ناشناس گفت...

سلام دلقک
همان مذهبی سابق .
امروز سیزدهم فروردین است. ما مذهبی ها که به سیزده بدر اعتقادی نداریم ولی سیزده خوبی را برای شما آرزو می کنیم.
امروز که به وبلاگ شما سر زدم؛ دیدم تا اینجا دقیقا سیزده نظر ثبت شده است و با احترام به همه صاحبان آن دوازده نظر، اما از یکی از نظرات بوی تعفن و گندیدگی آزاردهنده یی می آید که اجازه توقف وتنفس در فضای وبلاگ شما را از ما سلب می کند.
دلقک گرامی ، از نظرات کسانی که به وبلاگ شما سر می زنند متوجه می شوم که همه انسانهای فرهیخته و با شخصیت هستند گرچه ناشناسند. اما نمی دانم چه شده که شما با اینکه در زیر جدول نظرات نوشته ای که باید همهٔ نظرات توسط نویسنده وبلاگ تأیید شوند. اما نظر یک مرتد را منعکس کرده ای.
دلقک گرامی ؛ لینک دونی شما ،بلا نسبت مستراح نیست که هرکس هرچیزی خورد ، شما هم بعنوان آزادی بیان آن را نشر بدهی . بدان که در گناه او شریک خواهی شد.
دلقک جان؛ شاید مرگ آخوند درست باشد ولی الله و محمد و اسلام جاودانی اند و مرگ ندارند و نویسنده آن نظر متعفن، یقینا صد سال دیگر نیست و مجبور است در آن عالم آنچه را انکار می کرده بپذیرد و تاوانش را هم بدهد.
از صاحبان همه آن دوازده نظر دیگر معذرت می خواهم که طولانی نوشتم تا بلکه آن رایحه ناخوش از این وبلاگ برود و همه ما چه مذهبی ، چه ملی مذهبی و چه غیر مذهبی بتوانیم از نظرات شما استاد گرامی استفاده کنیم.
پاینده باشی.

ناشناس گفت...

البته هیچکس و هیچ چیزی برای آقای دکتر محمد خاتمی، امام خامنه ای نخواهد شد گو اینکه اطاعت از ولی امر مسلیمن جهان (چه امام مجتبی خامنه ای باشد یا امام مکارم شیرازی) واجب است اما امام علی خامنه ای برای دکتر محمد خاتمی چیز دیگر است.

Dalghak.Irani گفت...

راجع به آن خواننده ای که "مرگ بر" را کامنت گذاشته است حس تعفن و نفرت مذهبی و بی خدایی و توهین به شعائر استشمام نکردم. زیرا او در آخر گامنتش با نوشتن مسلمان سابق نشان می دهد که چه غیضی دارد و چه دردی می کشد از دست این روحانیان از خدا بی خبر - حتی اگر خودشان متوجه نیستند - و کشیده است در زندگی خودش و هموطنانش. تا جائیکه دین و مذهبش را هم واگذاشته و مقصر اصلی را در الله و پیامبر و دین جسته است و می خواهد عقده های تلنبار شدۀ همۀ ایرانیان را بر سر خدایی که ناظر است - اگر است - به این تخریب گری و نابودسازی یک ملت و عین خیالش نیست و دارد با ... بازی می کند خالی کند. کامنت خود شما هم کم کلمات نفرت و تعفن و این قبیل نداشت. و تصمیم گرفتم که هر دو کامنت را حذف محتوا بکنم که جنگ حیدری نعمتی راه نیافتد در اینجا همانطور که فرموده اید بشدت مضر می دانم و ابداً تمایلی برای ورود عریان وبی واسطه به حوزه های مورد احترام بخش های زیادی از مردم ندارم. اما گفتم بهتر است هر دو کامنت بماند و توضیح بنویسم و از همه بخواهم که تا جای ممکن حرمت همدیگر را و باورهای یکدیگر را نگاه داریم. یا...هو

ناشناس گفت...

مجددا سلام بر دلقک گرامی از مذهبی.
یک بار دیگر نظر مرا بخوانید ؛ متوجه می شوید که من نفرت و تعفن را به سخن کفر آمیز نسبت داده ام نه به صاحب آن نظر. گرچه چنین شخصی احترامی ندارد، اما باز هم حرمت او را داشته ام.
در روایات داریم که بوی گندِ گناه را از خودتان دور کنید با استغفار و توبه.
امیدوارم آن کامنت گذار چنین کند.

ناشناس گفت...

برادر عزیز مذهبی، گیر دادی ها ، اینقدر داوطلب توبه در ایران ما وجود دارد که کامنت گذار مورد بحث ما در آن گم است. کارهایی که این جماعت حاکم بنام دین و مذهب می کنند کمتر از کفر و زندقه نیست. کمی بصیرت داشته باشید.

دوره گرد گفت...

با اجازه تیمسار

جناب مذهبی عزیز و گرامی

من خودم در جو مذهبی بزرگ شده ام و به برخی(توجه کن، برخی) از آن چیزهایی که تو می گویی باور دارم... زیاد خون خودت را کثیف نکن عزیز! هر کس حق دارد به هر چیز که می خواهد اعتقاد داشته باشد و آن را هر طور که می خواهد بیان کند... شما ظاهرا زیاد در سیستم جمهوری اسلامی منحل شده ای و اساسا آزادی بیان را فقط در همان چارچوب صدا و سیما می فهمی... شخصا به برخی از آنچه تو می گویی اعتقاد دارم، ولی رفقا می توانند اعتقاد نداشته باشند و این اعتقادشان را عربده هم بزنند و هیچ ایراد اخلاقی و حتی شرعی هم ندارد و بهتر است کمی اطلاعاتت را از شریعتی که سنگش را به سینه میزنی زیاد کنی... همانطور که شما دو سه روز است اعتقاداتتان را در تلویزیون عربده می زنید دیگران هم باید این حق را داشته باشند و زیاد جو داخل کشور نگیردت... البته مطمئنم که نمی توانی این نکته را بفهمی، پس بیشتر از این قضیه را "کش" نمی دهم.. این اولا!
دوما اینکه اینجا مسجد و معبد نیست که کسی بخواهد استغفار کند و ظاهرا شما هم به بیماری خودبزرگ بینی معنوی که این نظام در ذهن برخی مذهبی ها ایجاد کرده مبتلا هستی برادر! ضمن اینکه مذهبی های بسیاری از جمله خانواده خودم کاملا به سیزده بدر اعتقاد دارند و تمام مراسم نوروز را گرامی میدارند و نیاز نیست خودت را به همه تعمیم بدهی...این هم دوما!
اما در مورد خمینی ساده زیست... این را که گفتی فهمیدم که درد مذهب نداری و جزو ((خودی ها)) هستی و نمی دانم اینجا به دنبال چه می گردی... اما دنبال هرچه می گردی خوب گوش کن: این ساده زیستی که از آن صحبت می کنی به فرض صحت مرا به یاد تقابل دیگری می اندازد که طرفداران حضرت آقا با مخالفان دارند که خامنه ای ساده زیست است و فی المثل رفسنجانی نیست... فرض کن چنین حرفی درست باشد، خب که چه؟ خمینی فساد برای شخص خودش نکرد، باشد پذیرفتم! اما هزران جوان بی گناه را از سال 61 به کام مرگ داد... دهها آیت الله و شخصیت های بزرگ و طراز اول (مذهبی)مثل شریعتمداری را برای اینکه با ولایت فقیه مخالف بودند له کرد( برای شما که مذهبی هستی آنها هم باید محترم باشند دیگر!) ، کشور را به چنان فلاکتی کشاند که سال 67 از شدت ظعف مجبور به تسلیم شد و امروز هم ما تقاص همان سیستمی را می دهیم که او بر پا کرده... برادر عزیز، ساده زیستی و فساد نکردن دو وجه شخصی و عمومی دارد... اتفاقا اگر حاکم فساد شخصی داشته باشد اما با منابع عمومی بازی نکند و آنها را به باد ندهد به نظرم ارجح از کسی است که ادا و اصول عرفا و زهاد را در می آورد اما ظرف هشت سال بزرگترین سرمایه دلاری کشور از زمان خلقت تا به حال را به باد می دهد... البته مطمئنم که تو اینها را نمی فهمی، اما اگر فهمیدی، این خودت هستی که باید پیش خدا استغفار کنی از حمایت خمینی و دم و دستگاه نظام جور از سال 57 تا همین لحظه.. البته اگر هم ماموریت امنیتی داری که آمار افکار و عقاید سیرک را دربیاوری و گزارش کنی، مال من را که شنیدی... خوش باشی!

ناشناس گفت...

عزیزان مذهبی ؛ ندانستن عاقب کار قبل از انجام آن هر جند اشتباه است ولی گناه قابل بخشایش است ولی انکار نتایج دیگر غیر قابل قبول . اگر بک نگاه به دور و بر خودت بیاندازی عمق تعفن و کثافت این حکومت دینی را می بینی مگر این که جزو گروه آلاف و علوف باشی که در این صورت به ضرورت سواری بر خر مراد می توانی چشم بر هر جنایت و بی کفایتی ببندی . اما یک سوال مهم از شمایی که عقیده داری همه باید خفه شوند تا شما 10 روز را برای تاریخی نا معلوم که معلوم نیست وسط تابستان بوده یا زمستان عزاداری کنی تازه هر سال 10 دوازده روز همین تاریخت بالا پایین می شود !!! مرده پرستی بس است دیگر ، برو این مزخرفات را جای دیگر فریاد کن . اگر حرف منطقی داری بگو و جواب بشنو ؛ اگر هم نداری خفه شو ؛ در اوقات فراغت روزنامه وزین کیهان را بخوان ، در اینترنت با فیلتر شکن چه غلطی می کنی ؟؟؟

ناشناس گفت...

علیک سلام بر دوره گرد از مذهبی
برای پرهیز از کش دار شدن جوابها را به سبک دلقک و حسین شریعت ندار کیهان برایت شماره می کنم:
1. من هم مثل خودت تلویزیون ضرغامی نگاه نمی کنم . مذهبی ام اما خودی شان نیستم و مثل شما منتقدم.
2. می گویید هرکس هر اعتقادی می خواهد داشته باشد؛ می تواند آن را فریاد بزند. آیا می تواند به آفریدگار همه توهین کند. الله آفریدگار همه است . کسی که برای آفریدگار حرمتی قائل نیست ؛ برای آفریده های خدا هم حرمتی قائل نیست. و گویا فراموش کرده که خودش هم یک آفریده است و حرمت خودش را هم با این توهین از بین برده.
3. سیزده بدر با سایر آداب عید نوروز تفاوت دارد. اسلام همه آداب دیگر را تایید و ترویج می کند مثل درخت کاری و توجه به محیط زیست (اکرموا عمتکم النخلة) حسابرسی آخر سال (محاسبه) تحویل سال (یا مقلب القلوب)، دید و بازدید (صله رحم)، خانه تکانی و پاکیزگی (نظافت)، گردشگری (سیروا فی الارض) و... اما سیزده بدر ریشه در عقاید گبر دارد که اینجا جای بحثش نیست.
4. رفسنجانی ساده زیست تر از خامنه ای است. اگر انقلاب نشده بود ، ثروت هاشمی خیلی بیش از حالا بود. و الآن هم ثروت رفسنجانی خیلی کمتر ثروت او قبل از انقلاب است. رفسنجانی هم مثل مقتدایمان خمینی، زمینهای بسیاری را در سالاریه قم ، قبل از انقلاب خریداری کرده بود و بعد از انقلاب بیشتر آن را بذل و بخشش کرد.
5. برای مرحوم شریعتمداری ، منتظری ، آذری قمی ، سید حسن قمی و دهها شخصیت مذهبی دیگر که از طرف نظام به آنها جفا شد، شدیدا احترام قائل هستم و با اینکه هنوز هم مقلد امام هستم اما معتقدم ایشان در مورد مرحوم شریعتمداری خطا کرد و مرحوم آیة الله گلپایگانی هم به ایشان تذکر داد.
6. گفته ای "حاکم فساد شخصی داشته باشد اما با منابع عمومی بازی نکند و ظرف هشت سال بزرگترین سرمایه دلاری کشور از زمان خلقت تا به حال را به باد ندهد"؛ این مشخصه دوران خامنه ای است که ما هم همین انتقاد را داریم نه دوران خمینی.
7. اگر امنیتی بودم و می خواستم آمار افکار و عقاید سیرک را دربیاورم، دقیقا مثل شما حرف می زدم نه مثل الآن هفتاد، هشتاد درصد.
خواب خوش ببینی.

دوره گرد گفت...

دوباره با اجازه تیسمار

علیک سلام علیک

مذهبی گرامی

من با تعاریف مرسوم مذهبی نیستم اصلا، اعتقاداتی دارم که نه با اعتقادات تو جور است(فقه و روایت و از این دست)... نه با آنها که فحش می دهند به دین و از بن مخالفند... دیدگاه های خاص خودم را دارم که اینجا جایش نیست که بگویم من چه می فهم و آنها چه می فهمند... البته حق می دهم بهشان با این وضعیت، تازه باز هم نجابت می کنند و کم فحش می دهند! اما آنچه مسلم است، جواب خودت را خودت دادی و رفقای هم سیرکیم دیدند... من هم واقعا و عمیقا حال و حوصله ندارم مزخرفات تو را به بحث بگذارم چون یا خیلی از مرحله پرتی یا خودت را به خیلی از مرحله پرت بودن زدی که در هر دو حالت بحث بیفایده است و اساسا از این سطح مباحث یک هفت هشت سالی هست که جامعه ایران رد شده...
دوباره خوش باشی!
در ضمن در ایرانی که مرجع تقلیدت برای ما ساخته، خیلی سال است که خیلی چشم ها خواب خوش ندیده اند... مادرانی را می گویم که چشمشان به در خشک شد تا بچه های اعدامی شان بازگردند، همان ها که مرجع تقلیدت اعدام کرد( و منتظری که به او احترام می گذاری برای همین مورد بی احترامی واقع شد)... پدرانی که فرزندان بسیجی تکه تکه شده شان را از جزایر مجنون و فاو جمع کردند، همان که مقتدایت دستور فتحش را داده بود(و میدانی که فاو خاک عراق است برادر، ما در آنجا در حال تجاوز بودیم) و غیره و غیره و غیره...

البته یک درخواست دوستانه و کلی هم دارم از دوستان مخالف این برادر مذهبی، نباید روشی را که در این سی و پنج سال بر این مردم رفته به کار بگیریم... مذهبی ها در ایران حذف شدنی نیستند... و نباید هم حذف شوند... باید سکولار شوند و شده اند( و این که سکولار شدند را به ضرس قاطع و با اطلاع دقیق می گویم)... شما هم به این رفیق مان توجه نکنید که هنوز گیر خمینی است!!! سکولار که شدند، شما می توانی وسط محرم بروی کاباره و آنها هم در هیات گریه کنند... هیچ کدام هم بر دیگری برتری ذاتی ندارید... تو در دلت بگویی اینها چه احمقند، آنها هم بگویند تو چه فاسدی، هیچ اشکالی ندارد و در همه جای دنیا همینطور است، به آمریکا نگاه کنید... اما اگر بنا باشد که تا امروز آنها فضای تنفس تو را بریده اند و فردا که تو قدرت پیدا کردی تو فضای تنفسشان را بگیری، آنوقت چه تفاوتی هست و اساسا چه اشکالی دارد که آنها اینطور بر ما حکومت می کنند؟!! این می شود اصالت قدرت و به قول فارابی مدینه تغلبیه که هر که زورش بیشتر باشد حکومت می یابد و بدبختی ما درست از همین است... این دور باطلی است که از اواخر رضاشاه و به نظر من اشتباه تاریخی او راه افتاده و هنوز هم ادامه دارد و نسل نوین و انصافا هوشیار ایران باید این دور باطل را نیز در کنار سایر موارد قطع کند.. البته می دانم که عمق فاجعه به حدی است که فحش ندادن و توهین نکردن و فریاد نزدن بسیار مشکل است، اما به نظرم ضروری است... باید به این جماعت اطمینان بدهیم که با پذیرش اصول سکولار و جدایی دین و حکومت، زندگی و اعتقاداتشان کاملا در امان خواهد بود، و البته این حق آنهاست... نیچه یک جمله بی نظیر دارد، می گوید در گرماگرم نزاع با یک دیو مراقب خودت باش چون در نهایت ممکن است خود نیز به دیوی تبدیل شوی(نقل به مضمون)....ما هم باید مراقب باشیم در نزاع با این رژیم خودمان به همانها تبدیل نشویم....

رامیار گفت...

دلقک جان واقعأ ممنونم که حذف نکردی نوشته های آن دو دوست را و اجازه دادی کشمکشی تقریبأ محترمانه ایجاد شود. خیلی خوب بود. من هم مثل دوره گرد معتقدم که دوست مذهبی ما اساسأ توان درک این را ندارد که نظرات آن فرد هم همپا و همشأن نظرات خودش است. ایشان حق دارد تبلیغ دین و خدایش را بکند و دیگری ندارد. از دید ایشان آفریدگار با همان مختصات و تصورات ایشان وجود دارد و هرکس خلاف آن را بگوید نظری گندیده و متعفن دارد (حالا به قول خود دوستمان به شخص توهین نکرده و به نظرش کرده)، بماند که آن بنده خدا هم نظرش را داده. نمی دانم چرا دوستان مذهبی فکر می‌کنند فقط خودشان حق دارند مورد احترام قرار گیرند. عزیز من عقاید شما که بیست و چهار تعل راندن روی اعتقادات ماست. پس نظرات ما چه می‌شود؟
من خودم یک روزی نماز می‌خواندم، همین الان هم نصف قرآن و چند تا تفسیر لابلای ذهنم در حفظ است. ولی الان کوچکترین اعتقادی حتی به خدا هم ندارم و همانقدر که شما به کلیه اعتقاداتت مطمئنی، من صد برابرش معتقد و مطمئنم که هیچ خبری نیست بعد از مردنت. اینجاست که پیامبر برده است و حضرت امام برده است و هرکس که تو این دنیا خورد و حال کرد و شهوتش را -چه زن، چه قدرت، چه ثروت- اطفاء کرد.
گر چه شما واقعأ تا زمانی که ذره‌ای اعتقاد مذهبی داری، نمی‌توانی اساسأ احترام به ما را تصور کنی، چون احترام به ما، احترام به اشتباه بودن احتمالی تصوراتت است. به قول دوستمان خود بزرگ پنداری مذهبی مثل عنکبوت مغزهای ما را که مذهبی بوده‌ایم و هستیم در بر گرفته است. حالا اگر شانس بیاورید، روزی رها می‌شویم و با خاطره‌ای که از مذهبی بودن داشته‌ایم، در می‌یابیم که چه مهملاتی را باور داشتیم و زندگی اساسأ یک رنگ دیگر است. اگر هم شانس نیاوریم، تا آخرین لحظه زندگیمان با ایمان کامل و هزار ذکر و توبه جان می‌کنیم و بعد هم هیچ به هیچ!!!!
من آدم خوبی هستم. مثل آدم خوب زندگی می‌کنم و ازش لذت می‌برم. اگه دنیای آخرت شما باشد، خوب بودنم هزاربار برای هر خدای نیمه عاقلی کافی است که از همه شما مذهبی‌ها وضعم بهتر باشد که مستقیم و غیرمستقیم هزار جفا کرده‌اید بر دیگران. اگر هم نبود که من برده‌ام! (منطق امام جعفرصادقی به کار بردم در پاسخ شما!!)
باز هم مرسی دلقک که پاک نکردی نظرات را.

رامیار گفت...

دوره گرد عزیز عجب جمله‌ای از نیچه گفتی. بی نظیر بود. واقعأ گاهی خود من هم اسیر این تله می‌شوم. خواستم تشکر کنم از انتخاب خیلی خوب این جمله و آن را برجسته کنم برای کسانی که گذری نگاهی می‌کنند و می‌روند:
«در گرماگرم نزاع با یک دیو مراقب خودت باش چون در نهایت ممکن است خود نیز به دیوی تبدیل شوی» (نیچه به نقل از دوره گرد)

ناشناس گفت...

راه معنویت ملک طلق هیچ کس و گروهی نیست مذهب تنها روشی کلاسیک برای رسیدن به آن است به اما و آیاهای بسیار. خداوند هر لحظه در حال مشروب کردن جهان به جام معنای خویش است واسطه نمی خواهد . خیلی از افراد بشر اکنون عملا بدون مذهب زندگی می کنند ولی باب هدایت معنوی آنها کاملا گشوده است . موسیقی هنر و ادبیات خوش خلقی و خنده و مهربانی و نیکوکاری و درستکاری و از همه مهمتر شناخت حقیقی خداوند , رودخانه هایی زلال از معنویت و صفا هستند که بر دل آنها می ریزد. راه معنویت الزاما مستلزم پاره کردن حصیر مساجد نیست.یکی از راه های آن است توقع داشتن از جهان که بر میل اعتقاد آدم بگردد آدم را عصبی میکند و خوی تحمیل عقاید را حاکم می گرداند.از دید مذاهب سامی که به دنیا بنگریم خدا از شیطان شکست سختی خورده است!و بجز نفرین و حواله به قیامت کار دیگری از ما بر نمی آید. این توهینی به خداوند و نشانگر دید کوتاه و بسته ما نسبت به جهان آفرینش و چرایی وجود آن است.ما از دریای عشق چکیده ایم و هر کدام رسول عشق هستیم تا آنگاه که به دریای عشق بپیوندیم .خداوند, جهان بعد از مرگ,بهشت وجهنم وجود دارند ولی با معنایی بسیار بالاتر و وسیع تر از خدا و بهشت و جهنم مذاهب سنتی. فرق آنها فرق بین یک عکس رنگ و رورفته قدیمی با یک عکس رنگی سه بعدی است. خدای مذهب خدایی رنگ و رو رفته و گاها عصبانی و پر مدعا و مچ گیر و مترصد حال گیری از بشر است که عاقبت هم در این دنیا از یک شیطونک شکست می خورد! و تسویه حسابش را می گذارد برای روز قیامت! زمین و اسمان از این توهین به ذات پاک پر وجودش بر خود می لرزد! مجازات چنین جسارت عظیمی بسی سنگین است و آن چیزی نیست بجز محروم شدن از دیدن حقیقت. که اگر کسی بداند این بدترین مجازات جهان است
شیرممد تنگسیری گفت

ناشناس گفت...

دوستمون جناب "مذهبی سابق" یک ساده اندیشی کودکانه ای داره که آدم دلش نمیخواد خرابش کنه.
با یک دلخوشی و سادگی مینویسه که الله پروردگار همه هست و فکر میکنه که همه این رو قبول دارند که آدم باورش نمیشه با یه آدم حداقل 40-50 ساله طرف هست (با توجه به اینکه ظاهرا اول انقلاب بوده و مرید خمینی بوده).
یک کسی یه جوری که دل این کودک کهنسالمون نشکنه به ایشون بفهمونه که عده کثیری، بیشتر از تعداد کل مسلمانها، اساسا خلقت و وجود خدا رو قبول ندارند. به علاوه معتقدان به الله در برابر معتقدان به خداهای دیگر و بی خدا ها اقلیت محض هستند به لحاظ تعداد.

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
جناب دلقك ، در مورد قراردادي كه بين ايران و روسيه به نقل از خبرگزاري رويترز منتشر شده است ، نظري داريد ؟
نفت در برابر غذا ! بر طبق شايعاتي كه در فضاي مجازي خواندم ، ظاهرا گروهي به سرپرستي ولايتي به روسيه فرستاده شده اند براي مذاكرات در اين باب ، اگر درست باشد ، مشخص ميشود كه دولت روحاني نقشي در اين مورد ندارد ، و مستقيما از طرف خامنه اي اداره ميشود ، به نظر شما جاي نگراني نيست ؟ چون اين خبر اصلا به نفع مردم و تحول خواهان نيست ، لطفا اگر امكان دارد براي جنابعالي ، دوست دارم كه نظر و تحليل شما را بدانم
پاينده باشيد

علی گفت...

دلقک مزخرف حالم از این مطالب اب دوغ خیاریت بهم خورد اگه یه ذره عقل داشتی میفهمیدی که اقای مکارم سنش از این کارا گذشته و در استانه 90 سالگی به این مورد فکر نمیکنه خواهشا قبل از دلقک بازی فکر کن خواهش میکنم دلقک مزخرف

ناشناس گفت...

دلقک
کسی که از واژه مزخرف استفاده می کند نشان می دهد که از حداقل فهم در شرکت در یک بحث اجتماعی برخوردار نیست بخاطر احترام به ادب سایر کامنت گذاران محترم اعم از موافق و مخالف شما از شما خواهش می کنم اینگونه کامنت ها را یا حذف و یا ویرایش کنید.

مانی گفت...

وسط دعوا نرخ تعیین میکنم بخوانید: دلقک نوشته کوتاه مرا حذف کرده , نه توهینی به کسی کرده ام نه توقع توبه از کسی داشته ام نه از خدا گفته ام نه خدارا سرنگون کرده ام . فکر کنم دلقک از نوشته پیشین من دلخور است . جطور از دلش در بیاورم؟ کمک!

ناشناس گفت...

سایت انتخاب:
در بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل که العربیه آن را منتشر کرده، آمده است: جیش العدل به اطلاع می‌رساند که مذاکرات بین مسوولین سازمان و وفد اعزامی علمای اهل سنت با تصمیم آزادی نظامیان ایران به پایان رسید.

پسر حاجی گفت...

علی‌ آقا ممکن است بفرمایید شما که عقل دارید چطور متوجه میشوید در فکر افراد چه می‌گذرد؟ ۹۰ سالگی سن بلوغ آخوند جماعت است گو اینکه در بین این قشر ۷۰ سالگان را نوجوان می‌پندارند. وقتی‌ این جماعت در عنفوان ۸۰ سالگی با دخترکان ۱۷ ۱۸ ساله هم بستر میشوند، چرا نباید وصال قدرت در ذهنشان باشد. بسیار دیده و شنیده‌ایم که وصل قدرت بسیار شیرین‌تر از جماع با باکرگان سیمین تن‌ است.

Dalghak.Irani گفت...

مانی را من حذف نکرده ام که احساسات گامنتدانی جریحه دار شده و فرستاده اسپم تا حالش جابیاد. گفتی رفتم آوردم. ضمن اینکه بدون مانی اینجا نه "مانی". دلخوری چیه اونم از یک انسان انساندوست و صلح جو. درود بر اوباما!

از پسر حاجی خوشم آمد که اصل جنس از آب درآمد و حقیقتاً نون حاجی حلالش باشد حالا که اینقدر خلف است و مسلط به تبار روحانیان شیعه. درود بر حاج آقا!

شیرمحمد تنگسیری حرف های خیلی خوبی زده که من هم ایضاً هستم و ممنون که کمک می کند به "کدام خدا و کدام معنویت و ... " با درود به رییسعلی دلواری!

راجع به پرسش شهروند فکر می کنم. و هنوز کاملاً جایگیر نشده در ذهنم. با درود به خود شهروند!

از دوست ناشناسی هم که از تکرار مزخرف در مزخرفات یکی از کامنت ها را زیبنده نیافته خیلی سپاسگزارم. اما من بخاطر کلمات بدتری هم دست به کامنت کسی نمی برم و نبرده ام مشروط بر اینکه طرف حساب شخص خودم باشم. مزخرف واژۀ خیلی هم بدی نیست چنانچه در معنای لغوی مثبت هم است و چون خود من هم زیاد از این کلمه استفاده می کنم علیه مزخرفات آخوندها - همۀ فرمایشات شان - اجازه بدهیم بد وبیراه به من آزاد باشد در اینجا! با درود به همۀ مؤدبان! یا...هو

ناشناس گفت...

مزخرف یعنی:بیش ازحد اراسته , مزین , مصنوع , پُر آب و تاب.
از دیکشنری عربی کپی پیست کردم

علی گفت...

پسرحاجی شما بگید این جناب دلقک چه طور افکار اقای مکارم رو خونده و نظر میده شما از کجا در مورد اخوند جماعت میدونید و نظر میدید اگر منظور شما از همبستر شدن این اقایان با دختران 17-18 ساله اقایون علمای تشیع و شیعه هست شما از کحا میدونی شما مگه کی هستی خدایی یا همون دختره هستی که اخونده باهات همبستر شده
در ضمن مگه این جناب دلقک در گفتار خودش ادب رو رعایت کرده که من احترامش رو نگه دارم مزخرف گفتن به این دلقک در مقابل کلماتش در مورد اقای مکارم و دستغیب هیچه
دلفک مزخهرف اگه فقط ادعا نداری نشرش بده

علی گفت...

پسرحاجی شما بگید این جناب دلقک چه طور افکار اقای مکارم رو خونده و نظر میده شما از کجا در مورد اخوند جماعت میدونید و نظر میدید اگر منظور شما از همبستر شدن این اقایان با دختران 17-18 ساله اقایون علمای تشیع و شیعه هست شما از کحا میدونی شما مگه کی هستی خدایی یا همون دختره هستی که اخونده باهات همبستر شده
در ضمن مگه این جناب دلقک در گفتار خودش ادب رو رعایت کرده که من احترامش رو نگه دارم مزخرف گفتن به این دلقک در مقابل کلماتش در مورد اقای مکارم و دستغیب هیچه
دلفک مزخهرف اگه فقط ادعا نداری نشرش بده

علی گفت...

پسرحاجی شما بگید این جناب دلقک چه طور افکار اقای مکارم رو خونده و نظر میده شما از کجا در مورد اخوند جماعت میدونید و نظر میدید اگر منظور شما از همبستر شدن این اقایان با دختران 17-18 ساله اقایون علمای تشیع و شیعه هست شما از کحا میدونی شما مگه کی هستی خدایی یا همون دختره هستی که اخونده باهات همبستر شده
در ضمن مگه این جناب دلقک در گفتار خودش ادب رو رعایت کرده که من احترامش رو نگه دارم مزخرف گفتن به این دلقک در مقابل کلماتش در مورد اقای مکارم و دستغیب هیچه
دلفک مزخهرف اگه فقط ادعا نداری نشرش بده

علی گفت...

اون اقایی که از مزحرف من بدش اومد به درک که بدش اومد بره بالاتر ببینه چه چیزایی به اقایون علما گفتن بعد بیاد حرف بزنه ناشناس مزخرف

علی گفت...

دلقک مزخرف باید بگم که فقط ادعا نداری

حسین60 گفت...

پسر جون تو یا بابات آخونده یا خودت جوجه آخوندی . بارالاها ریشه آخوند جماعت رو بخشکون و شرشون رو از سر مردم ایران کم کن

علی گفت...

بیا