۱۳۹۲ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

چه کرده این سعید رضوی فقیه: ستاره ای بدرخشید و خورشید ایران شد!

رضوی‌فقیه-e1332830716685.jpg

1- سعید را از دبیرسیاسی روزنامۀ نوروز می شناسم. بعد از تعطیلی نوروز هم در بنیان! نه اینکه بشناسم بلکه می رفتم یاداشت هایم را به روزنامه ها بدهم و لاجرم سلام علیکی می کردیم. می دانستم که جزو تحکیم وحدت است و بشاخۀ سنتی متمایل؛ در آن زمانی که هنوز تحکیم دوپاره نشده بود به علامه و شیراز. تا فرانسه هم دنبالش بودم و تحصیلات تکمیلی و مصمم و مصر برای بازگشت به ایران و جایی که چراغ خانه اش می سوخت. هرچند بعد از انتخابات مجلس هفتم - اگر ذهنم درست گفته باشد مناسبت را - هنگامی که عصبانی شده بود و توده ها را محکوم کرده بود؛ کمی از دستش دلگیر شدم.

2- اما اینک خبر رسیده که سعید رضوی فقیه همۀ خوشفکری و روشنفکریش را در جسارتی مثال زدنی خرج نجات جمهوری اسلامی کرده است که هیچگاه حاضر به براندازی اش نبود و نیست و نشد. او در همدان صحبت کرده است (اینجا) و بدون اینکه روزنامه ای مستقل یا سایتی اصلاح طلب جرأت کند - از دست عملۀ ظلم - حرفهایش را منعکس کند؛ دو خبرگزاری امنیتی فارس و تسنیم منت برما و ایران نهاده اند! و سخنانش را عمومی کرده اند؛ با سرایت مبارک استقبال سریع در سطح وسیع. و این البته از همان الطاف خفیه! الهی است که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

3- سعید رضوی فقیه در سخنرانی همدانش موجز، شمرده، بدون لکنت، حرف اصلی، تحلیل تاریخی، با رعایت خط قرمزها، ادیب، سخنور، دلسوز، صلح دوست، میهن پرست، مؤمن، ضدجنگ، مثبت اندیش، خیرخواه نظام، روشنفکر، خطرپذیر، وفادار به همبندانش، معتدل و ... البته جسور و با شهامت؛ نکبت را نشان داده و رستگاری را آدرس سرراست. نشان به آن نشانی که توانسته در طرفة العینی کفن پوشان قم را بعد از خمود و سکوت و شاهد در 8 سال ویرانی وطن؛ به خیابان بیاورد و از مکیدن خونابۀ دل ملت در دخمه ها و پستوها و حجره ها بازشان دارد. با سلام به او و باز میلاد بموقع و رنج پذیرش!

4- حرف سعید از این نظر مهم است که او یک روشنفکر تشکیلاتی و دارای عقبۀ سیاسی مهمی در بین طبقات تحصیلکرده است و مثل تک ستاره های کم سو که با سرافرازی اما منفرد تلاش می کنند قابل نادیده گرفته شدن نیست از جانب دوست و دشمن. بگذار امیدوار باشیم که حرکت سعید در این راه "سعید" اولاً دیگرانی مثل او را نیز قوت قلب باشد در مرحم نهادن بر دل ریش ده ها هزار جوانان آرمان باخته و زندان رفته و تبعید شده در سال های اخیر اولاً؛ و الگویی باشد برای دولتیان یازدهم و بویژه رییس جمهور روحانی ثانیاً. روحانی که اگر بخواهد به کمترین وعده های انتخاباتی اش عمل کند جز عمل در نشانی های سعید و تلاش در گشودن بن بست های آدرس های داده شده از سوی سعید نازنین هیچ و هیچ چارۀ دومی ندارد. اما اجازه بدهید قبل از اینکه از روحانی حرف های مشابه و مهمتر از آن عمل به این حرف ها را انتظار بکشیم؛ از او بخواهیم که عزم خودش برای آبادانی و نجات جمهوری اسلامی را در پشتیبانی اش از رضوی فقیه به پیش پردۀ نمایش اصلی از سوی خودش تبدیل کند؛ در مقابل عملۀ ظلمی که قطعاً قصد آزار و سرکوب او را دارند و خواهند داشت. و آنگاه یادم نمی رود که بیایم در میدان و بگویم: "زمینه ساز حرف خوب سعید رضوی فقیه انتخاب روحانی و ارادۀ او در تحقق بخشیدن به وعدۀ انتخاباتی اش بود. و حسن مچکریم". یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دست مريزاد، آدم باور نمى كند كه اين همه حرف حساب در يك سخنرانى ،از يك شخص، آن هم در داخل ايران باشد، عجب آزاده اى.
ارادتمند ، افشين قديم.

ناشناس گفت...

طرح اينترنت رايگان برای همه جهان

یک شرکت غیردولتی فعال در حوزه اینترنت و اطلاع رسانی در آمریکا از طرح اینترنت رایگان برای مناطق مختلف جهان خبر داد و زمان اجرای مرحله آزمایشی این طرح را اواسط سال 2015 عنوان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، صندوق سرمایه گذاری توسعه رسانه، که مقر آن در نیویورک قرار دارد نام طرح خود را «اوترنت» عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف، بر اساس اطلاعات به دست آمده از طرح اینترنت رایگان برای کره زمین، شبکه ای از ماهواره های کوچک در مناطق مختلف و در فاصله نزدیک به کره زمین مستقر خواهند شد. این ماهواره ها سیگنال های مختلف را از ایستگاههای مختلف زمینی دریافت و در مناطق مختلف جهان توزیع خواهند کرد.

هارلان ماندل مدیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری توسعه رسانه درباره این طرح گفت:« این طرح به کاربران اجازه می دهد بدون نظارت شرکت و موسسه خاصی اطلاعاتشان را به دست آورند ضمن اینکه در این طرح از تمام اطلاعات خصوصی کاربران محافظت خواهد شد . با ارائه این طرح تمام نقاط کره زمین حتی دورافتاده ترین مکان های جغرافیایی هم می توانند از اینترنت استفاده کنند و سازمان ما علاقه مند است مجری این طرح باشد که در واقع انقلابی در عرصه رسانه است».

این طرح درمرحله اول فقط ارائه اطلاعات ازماهواره به کاربر را پشتیبانی خواهد کرد اما در مرحله دوم دوجانبه عمل خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات این شرکت آمریکایی، در حال حاضر 60 درصد جمعیت کره زمین به اینترنت دسترسی ندارند که در این زمینه دلایل مختلفی نقش دارد. گرانی اینترنت و محدودیت دولتها در استفاده از اینترنت از جمله این دلایل به شمار می آید.

...........................................

دوره دیکتاتوریهای کوتوله که ارمانهای یک جامعه را حول ملی گرایی یا مذهب گرایی قرار داده اند و به سخت افزارهاو نیروهای سرکوب خود می نازند در حال تمام شدن هست دکترین جامعه جهانی به تناسب با ازاد شدن بیشتر اطلاعات در حال اجراست

ناشناس گفت...

دلقك گرامي
هرچند با افكار سياسي و ايدئولوژي آقاي رضوي فقيه موافق نيستم وليكن به احترام وي كلاه از سر برميدارم و آرزو ميكنم كه ايكاش در ميان طرفداران اسلام سياسي ده نفر به مانند وي بودند كه چنين دقيق به تحليل شرايط سياسي دو دهه اخير ايران بنشينند . ارزش گفتار ايشان بسيار فراتر از اغلب نوشته هايي است كه بر ضد سيستم حكومتي فعلي جمهوري اسلامي نگاشته ميشود وليكن هيچگاه از حد حرف و كلمات بالاتر نميرود.
به هرحال هرچند با ايدئولوژي ايشان مخالفم و اسلام سياسي را در هيچ حالتي منجي مردم نميدانم وليكن بار ديگر احترام كامل خود را نسبت به ايشان ابراز ميدارم و آرزو ميكنم كاش تماني مخالفان فكري من از چنين قماشي بودند.