۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

تراژدی اصلاح طلبان ازارس تاجرس!

 Portrait of Cardinal Ludovico Trevisan



  درزیربیانات کامل حضرت آیت الله جوادی آملی را با همۀ القاب دوست داشتنی اصلاح طلبان درخطاب به ایشان -البته همۀ روحانیان سنخ ایشان- آورده ام. یک سال است که دراین پنجرۀ مجازی همین یک کلمه را خواسته ام بگویم وبروم دنبال کارم: "بدون برسمیت شناخته شدن "بازی"بعنوان پررنگ ترین شاخص جدایی دنیای جدید از دنیای قدیم؛ هرتلاشی برای بهره ورکردن جمهوری اسلامی عقیم است"  وهرشخص حقیقی وحقوقی که مُبَلّغ کارآمدی دین درسیاست گذاری و سیاست ورزی جدید است خائن است بی بروبرگرد؛ زیراچنین چیزی محال قطعی است. فقط به نفرت این عارف وفیلسوف ومتکلم وفقیه عالیقدرازهنروهنرمند دقت کنید. بعد که می پرسید پس تو(من) که براندازی وانحلال طلب وسرنگونی ساز راه حلت چیست. ومن اعتراض می کنم که من هیچکدام اینها نیستم وفقط در خواستم این است که قبل از هر اقدامی ابتدا ازاصلاح طلبان بخواهیم که "بازی = هیجان درعرصۀ عمومی" را خودشان قبول کنند، تا همراه ودست دردست همدیگر از آیت الله بخواهیم که بازی را رسمیت بدهند وگرنه برگردند به حجره هایشان وبگذارند دختران وپسران ما یک دست وپایی تکان بدهند وازکرختی وبی حسی رها بشوند تا بتوانند کارکنند وکشورشان را آبادکنند." یا...هو

درخواست آیت‌الله جوادی آملی از سینماگران مطرح کشور
قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید جهان تشیع در دیدار با جمعی از سینماگران مطرح کشور خواستار طرد واژه بازی و بازیگری از ادبیات هنر شد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیتالله عبدالله جوادی آملی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار تعدادی از سینماگران و کارگردانان مطرح کشور، از جمله مجید مجیدی، رضا میرکریمی، محمدمهدی حیدریان، محمد داودی، محمدمهدی عسگرپور و... با تسلیت فرارسیدن ماه حزن و اندوه محرم، اظهار داشت: حیف هنر و هنرمندان است که از آنها به عنوان بازی و بازیگری یاد شود، به خاطر اینکه کسانی که هنر را به وجود آوردند جز لهو و لعب، دنبال چیز دیگری نبودند.

این مرجع تقلید لهو را به معنای لذت خیالی دانست و گفت: به اعتقاد ما هیچ کاری بیهدف نیست، اما اگر هدف معقول نباش و خیالی باشد در واقع بیهدف است.

وی خطاب به سینماگران و کارگردانان مطرح کشور تاکید کرد: بازی و بازیگری را از ادبیات هنر کاملا بیرون ببرید؛ حیف است که هنر به این اصطلاحات آلوده شود.

نباید گله کرد که هنر و سینما هنوز به مقصد نرسیده است

جوادی آملی هنر را دارای سه بخش تحقیق، تعلیم و تبلیغ دانست و اظهار داشت: هر محقق سالها تلاش و کوشش میکند که نتیجه کارش به صورت مطلب فرهنگی در بیاید و به واسطه همین تولیدات فکری است که عالم تربیت میشوند و علما مطالب را به صورت نثر و نظم و... در اختیار مبلغان قرار میدهند و مبلغان نیز این مطالب را در اختیار جامعه قرار میدهند.

استاد برجسته حوزه تاکید کرد: هنر و سینما در جهان کنونی تقریبا نوزاد هستند و سابقه چندانی ندارند، اما اگر بخواهیم از منطق و فلسفه سخن بگوئیم، این علوم حداقل سه هزار سال سند گویا دارند.

وی با تاکید بر اینکه هنر میتواند ترقی و تکامل پیدا کند، گفت: نباید گله کرد که هنر و سینما هنوز به مقصد نرسیده است، به خاطر اینکه نوپا هستند.

تبلیغ هنر وامدار خواسته‌های مردم نباشد

آیتالله جوادی آملی  با برشمردن دلایل عدم رشد و نمو هنر اظهار داشت: در بخش هنر محقق وجود ندارد، چه برسد به معلم که بتواند حاصل تحقیق این محقق را تعلیم دهد. آنچه در این بخش وجود دارد فقط مبلغ است.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: تبلیغ باید حاصل تحقیق محقق باشد اما چون در بخش هنر، محقق وجود ندارد، باید از مردم تقاضا شود که این نوعی اعتدال است و اعتدال از رذیلترین رذایل است.

وی عدل را از بافضیلتترین فضایل و اعتدال را از پستترین تقاضاها برشمرد و تصریح کرد: کسی که در کنوانسیون زنان میگوید زن و مرد با هم یکسان هستند، این شخص از روی عدل حرف نمیزند. باید بدانیم او که انسان را آفرید جای انسان را تشخیص میدهد.

آیتالله جوادی آملی افزود: محصول تبلیغی باید از تعلیم اخذ شود و معلمان باید وامدار محققان باشند، ولی چون در بخش هنر، دست معلم خالی است، مجبور است این مطالب را از مردم بگیرد که این همان صنعت است.

مفسر بزرگ قرآن کریم اظهار داشت: هنر وقتی میتواند دینی و علمی باشد که پیرو تعلیم باشد و تعلیم نیز پیرو تحقیق باشد. این کار شدنی است، اما نیاز به زمان بیشتری دارد.
 

بقیۀ فرمایش ایشان هم بهمین مزخرفی است.
*******************
قبل ازمتن:
اسفندیار رحیم مشایی رادوست دارم که فرمود: "موسیقی را نمی شناسد؛ می گوید حرام است"

................................................

موسوی: اقتدارگرایان، ریختن خون مردم را مباح می‌دانند

نظرمن: "هرانسانی که بازی را برسمیت نشناسد اقتدار گراست. ومهم مرزبندی دراین زمینه است وایستادن براین مرز، والبته مظلوم نمایی درشرق جواب می دهد همیشه! بدون اینکه هیچگاه قاتق نانی شده باشد." 

.................................

هشدار لاریجانی به کاسبکاران سیاسی: با برخی اظهارات سبک در حوزه دین مخالفم/6/

سیاست > مجلس  - لاریجانی با اعلام مخالفت نسبت به «برخی حرف های سبکی که در حوزه دین زده می‎شود»، تاکید کرد: تحقیر علما وزن این آقایان را اضافه نمی کند.
توضیح من: لینک بعداً اضافه شده ومتناظربه حرف موسیقایی رحیم مشایی است.

۳ نظر:

کیمیا گفت...

سلام
امروز به هر دوستی سر زدم حرفای خوب و درست و قشنگ دیدم.مث پست امروز شما.بیشتر از همه ،همون چند خطی که به عنوان "همین یک کلمه" آورده بودید و توی اون یک کلمه ،من "جدایی دنیای قدیم و ....."رو بهتر از همه حس میکنم.
برای تشکر از این کلمه: یکی از حرفای قشنگی که امروز دیدم:
http://mymadhouse.blogsky.com/
*******************
کاش پشت سر بیانات حاج آقا اینم میآوردید:
http://www.khabaronline.ir/news-114971.aspx
******************
آقای ایرانی!
شما واقعا"راجع به این شعارای "خییلی روشن"وبه قول شما "مدرن"مشایی چی فکر می کنید؟انقدر قوی هستن که آدم خیال میکنه از یه عقیده با پشتوانهءتفکر به دنیا اومده ان.اما از طرفی اون توی گروهی قرار گرفته که پلاکاردای دنیای قدیم رو بالا برده ان؟!
******
ببخشید از اینهمه شلوغی

خ.آ گفت...

جداً اين سينماگران مطرح نشستند تا اين مردك نفهم ......يند به هيكلشان؟

جانم به نوري زاد دردو بلايش بخورد توي سر اينها.

ناشناس گفت...

سلام دلقک عزیر
چه انتظاری از این امامزاده ها دارید!! سال 88 ککشان هم نگزید، لب از لب باز نکردند که مبادا غباری بر گوشه عبایشان بنشیند.مدت هاست که نه من و نه دوستان و بستگانم کمترین امیدی به این ها نداریم که هیچ تا انجا که ممکن است داریم از افکار واندیشه های عقب افتاده اشان دوری می کنیم. گاهی وقتها از این همه نفرت ای که نسبت به اینها دارم، به وحشت می افتم.پنجاه سال است که افکار اینان زندگی را بر من و امثال من حرام کرده است. از موسیقی و فیلم گرفته تا خنده ای از ته دل که همیشه می ترسیدم که حرام باشد و تاوان پس بدهم.دیگر برایم دیر است که بتوانم کمی از خوشی های زندگی اذت ببرم چرا که باورهای پنجاه ساله تمام تار و پود مرا در بر گرفته است اما امیدوارم که فرزندان من وما مانند ما نشوند.
سرفراز باشید