۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

خدا یا شیطان!


1- حداقل این است که قلم حسین شریعتمداری را خوب می شناسم. بااینکه قلم او هماره تند وهتاک وفحاش است ولی یک خصوصیت وویژگی خاص هم دارد وآن این است که قلم شریعتمداری هیچگاه سوز وگداز ندارد که هیچ؛بلکه اغلب نوشته های درقالب سرمقاله های کیهانش هم مثل ستون ثابت وطنزش با عنوان "گفت وشنود"، رگه هایی از غیرجدی بودن، مسخره بودن تا لودگی پنهان- بخوان خودم هم می دانم چرت است، نوشته ام- را باخودحامل است.

2- این را گفتم که بگویم مدت زیادی است که حس می کردم که شریعتمداری با موضوع دانشگاه آزاد برخوردی غیرمتعارف دارد واغلب حسی مجتمع از نفرت، استیصال، منفعت ، درماندگی، شوک، ناباوری، وحشت و...اورا وامی دارد هنگام پرداختن به مدیریت ومالکیت دانشگاه آزاد همۀ خصوصیات قلمش (لودگی تافحاشی)ازدستش برود واو مثل یک مال باخته یا فرزندازدست دادۀ سوگوار نسبت به استخدام کلمات جدی وملتمس همراه با تهدید، و ملغمه ای ازاوج استیصال دست یازد ودرانتظارفرج دست به دعا بردارد.

3-اینک بازی به مرحلۀ بسیار حساسی رسیده، مجلس با آرایی بالا وقف دانشگاه آزاد را تأیید کرده وبرتوقف اجرای مصوبۀ شورای انقلاب فرهنگی توسط دیوان عدالت اداری صحه گذاشته است. واین یعنی دانشگاه آزاد در بخش خارج از دولت خواهد ماند. وحسین شریعتمداری سرمقالۀ امروز کیهان را اختصاص داده به جزع فزع های خودش راجع به این مصوبه. ومثل بچه ای شده است که به او خبرداده باشند که دیگر هیچگاه پدرت برنمی گرددو یا ازارث بدون حساب وکلان خانواده محروم شده ای. شریعتمداری تحقیقاً همۀ چرخۀ تقنینی کشور را علناً متهم کرده، آنان راتهدیدکرده وسناریویی را که دوست دارد از این پس اجرا شود به تحریر درآورده است. ولی همانطورکه گفتم نه با سرخوشی واعتماد بنفس که با استیصال ودرماندگی. اگر می خواهید قلم درماندۀ شریعتمداری را ببینید وحس خوبی را تجربه کنید به اینجا بروید. یا...هو

4- وگزارشی ازاوضاع کشور:
بعیراز اینکه فعلاً خبری ازرهبری جنبش سبز نیست ومهندس موسوی نیز بیانیه ای نداده اند؛ بقیۀامور همه دربهترین حالت دارند اصلاحات مورد درخواست جوانان ونیازطبقۀ متوسط راپیش می برند. راجع به شرایط مستأصل شریعتمداری که گفتم. موضوع حجاب وعفاف برخلاف همۀ چس ناله های آخوندهای متحجروبگیروببندهای شواف تلویزیونی وتبلیغات لولو دارد می آید ازروی درماندگی ؛ با مقاومت منطقی دولت دارد بنفع ملت پیش می رود. متأسفم که روشن فکران از رییس جمهور حمایت نکردند ولی بشما بشارت می دهم که هرامری را که احمدی نژاد موافق نباشد هیئت حاکمه نمی تواند جلو ببرد. چون که احمدی نژاد همۀ عقبۀ جناح راست را مدتهاست مصادره کرده است وشما غافل نباشید از اراده وتصمیم احمدی نژاد. درپروندۀ هسته ای کارها برمبنای هدایت احمدی نژاددرحال انجام است ونظر ایشان بربهبود رابطه با غرب است ودعا کنیم که نظرش را عوض نکند. فعلاً که چنان نطقی ازهمه وازجمله رهبرکشیده که حتی یک نق هم نتوانسته اند بزنند بر "عدم سخت گیری عملی اش دربرابرغرب بعداز آخرین تحریم".
5- آنچه که من رصد می کنم رشد مبارک وفزایندۀ اختلافات درداخل هیئت حاکمه است که باعث استهلاک بخش مهم تر نیروهای متحجرو صاحب فتوا خواهد شد وبازپس گرفتن قدرت سیاسی از دست دینداران مکلا راحت تراست از چالش با عمامه هایی که سمبل ونماد توده باور دین ومذهب است. واینکه من عاشق چشم ابروی هیچ سیاستمداری نیستم. برای من فرقی نمی کند نام ومرام ونیت واخلاق و...کسی که آزادی اجتماعی وفرهنگی ودررأس همه آزادی حق انتخاب سبک زندگی رابرای فرزندان دختر وپسرم تأمین می کند یا اقداماتش درچنان جهتی سوق دارد چه باشد: خدا یا شیطان. یا...هو

۴ نظر:

MHMD Moeini گفت...

این موضوع بند 5 را یک ایران دارد رصد می کند؛ منتهی برخی تا حد نوک بینی و برخی تا افق؛ مبارک است ان شاالله!

Hel. گفت...

جالب بود!!! خدا یا شیطان!!!

یه نظر کوچولو:
کمی قلمتون سخته، بعضی از جمله هارو باید 2 بار بخونم تا بفهمم. استفاده از کلمات کم پیدا و نا مفهوم بودن بعضی از جملات.
یا...هو
:)

ناشناس گفت...

حمید-قم
آقا تسلیم!
دلقک جان این تیربارت را غلاف کن!
لت و پارمان کردی!
ما هم داره از این آدم خوشمون می آید!
البته از نتیجه نهایی و احتمالی کارهایش!
و نه از روشش و ابزارش!
به نتایج کلی هم رسیده ام که مثلا آن پسر و دختر اروپایی که دارد زندگی میکند و شادی مگر خبر دارد پای درخت آزادی و شادیش چه خونهای "ندا" و"سهراب"ی ریخته شده؟نه بخدا خبر هم ندارد.
ما آزادی میخواهیم حتی شده با شیطان در جهنم!
یه جوکی بود که می گفت:جهنم بهتره!چون اون جا هایده و مهستی و داریوش و شراب و رقص و...هستند و بهشت مزخرفه!چون پر از آخوند و نماز و روزه و دعا و گریه و ...است!
ما که یه عمره منتظره آقا امام زمان هستیم!!!چند سال هم منتظر نتیجه کارهای احمدی نژاد میمانیم!
نکنه این امام زمان باشه؟!...

Dalghak.Irani گفت...

محمد عزیز.
ممنونم.

هلن نازنین
خودم هم دچار مشکل شما هستم. بعدازاینکه می نویسم نمی توانم بخوانم که چه نوشته ام. اگر به راه حلی رسیدی مرا هم خبر کن.
جدی ولی باپررویی اعتراف می کنم که بلدنیستم نثر کتابی وکلاسیک فارسی بنویسم. چون کارطاقت فرسایی است. یا...هو

حمید سلام.
خوشحالم که همراهم می خواهی بیایی جهنم. ادیسن هم اگر توی جهنم باشد که به اعتقاد من هم باید باشد غصه ای نداریم همه جارا روشن می کند که پاهایمان را روی دمب! هیچ کس نگذاریم چه اصولگرا وچه اصلاح طلب. ومثل بچۀ آدم رد می شویم از رویشان ومی رویم یک کم بخندیم. پوسیدیم توی این عبوس خانۀ آخوند های فسیل! یا...هو