۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

... به همۀ تشکیلاتتان


1- برعکس همۀ آنانی که معتقد بودند وهستند که محمود احمدی نژاد کدخدارا دیده وده راچاپیده؛ من ازهمان سال 84 خورشیدی مصربودم که احمدی نژاد دهاتی ها را دیده وکدخدا را چاپیده. ولی آیا همین امروز هم هنوز می توان به کسی فروخت این حرف را که : "ایهالناس این خامنه ایست که بهردلیل – واین دلایل مهمند- ذلیل زیردست احمدی نژاد شده است ونه برعکس."

2- اگرحافظه ام درست یادش مانده باشد؛ فکرمی کنم اواسط سال دوم دوراول ریاست جمهوری دکتراحمدی نژاد بود وهنوزاحمدی نژاد چنان حلقۀ قدرتش را بدورگردن آیت الله خامنه ای تنگ نتوانسته بود بکند که آیت الله ناچارباشد ازهمۀ یاران وتصمیمات گذشته اش عدول بکند. لذا روزی برای آخرین بار احساس رهبری کرد ودستوری شدید وغلاظ صادرکرد راجع به "چرایی عدم اجرای اصل 44 بازنگری شدۀ قانون اساسی."

3- طیق عرف معهود دفتررهبری تاریخ جلسه ای را مشخص کرد وهمۀ دارایی بالقوه وبالفعل(مقام ها) گذشته وحال جمهوری اسلامی را نیزدعوت کرد تا آیت الله خامنه ای توپ وتشر چندروزپیشترش راجع به سستی دراجرای اصل 44 قانون اساسی را درحضورهمه به رئیس دولت(مسئول ومخاطب ومقصراصلی) ابلاغ کند.

اما صبح روزی که قراربودجلسۀ مسئولان درمحضررهبربرگزاربشود اتفاقی منحصربفردافتاد که درعمر28 سالۀ جمهوری اسلامی بی سابقه بود.

دکتراحمدی نژاد اطلاع داده بود که "شاشیدم به آن جلسه تان من نمی آیم".- اوالبته چندروزپیشترازاین جلسه درهمایشی باهمین زمینه ومربوط به مجمع تشخیص مصلحت هم شرکت نکرده بود- التماس والتجاء فایده نداشت چراکه احمدی نژاد اهمیتی به واسطه ها نمی داد. لذا چاره دراین دیده شد که از رؤسای دوقوۀ دیگربعلاوۀ رئیس مجمع تشحیص مصلحت خواسته شد که آنان نیزدرجلسه شرکت نکنند تا چنین وانمودشود که ازابتدا بنابر عدم حضور رؤسای قوا بود.

4- این اولین رویارویی زورآزمای محموداحمدی نژاد درمقابل آیت الله خامنه ای درمنظر ومراء عام بود که با شکست خفت باررهبرمعظم خاتمه یافت؛ ومبدأ تاریخی شد برای مناسبات شکل گرفته بین این دومقام مافوق با همدیگر. البته که محموداحمدی نژاد قبل از ان هم درهیچ کدام از صحبت های عمومیش کمترین توجهی به آیت الله نشان نداده بود. وبعدازآن هم تاسال آخرریاست جمهوری دوراولش این رویۀ بی اعتنایی را ادامه داد. وفقط زمانی آیت الله را مجدداً به بازی گرفت که انتخابات دوردهم نزدیک می شد وآیت الله خامنه ای باید نقش مهارکنندۀ جناح راست را بازی می کرد که کسی نامزد نشود. والبته همۀ حواس احمدی نژاد به مهارقالی باف بود چرا که او هنوزهم ازتنها کسی که حساب می برد شهردارمدرن ومحبوب تهران است. – البته کمی بیشتر ترسش ریخته است چون توانسته جناح قالی باف درسپاه را تا مقداربسیارزیادی خنثی وازدورخارج کند-

5- اشاره به همۀ دفعاتی که محمود احمدی نژاد از جملۀ کلیشۀ "شاشیدم به...." استفاده کرده درمقابل همۀ ریزودرشت 30 سالۀ جمهوری اسلامی ازرهبر گرفته تا مجمع، ازمجلس گرفته تا مرجع، ازقضا گرفته تاحوزه و...درحوصلۀ این یادداشت کوتاه نیست وکافی است شما هرکدام ازروزها وهفته های پنج سال ریاست جمهوری ایشان را بیاد بیاورید وملاحظه کنید که سرشار از"شاشیدن" به این تشکیلات وآن تصویبات است. ازبرنامه تادانش، ازشورا تا سازمان، از حزب تا جناح و...خدای من!

6- وگفتن از همۀ صغراهای مفصل کبرایی(انحصارقدرت) که گفتم هم؛ مجال فراخی می خواهد ونویسنده ای پرحوصله ومحقق. والبته که من نیستم واین وبلاگ نوشته فقط برای آدرس دادن است وبس. تا به نشانی عوضی مراجعه ومثل عزیزم دکترسروش "دق الباب" نکنیم که بجای قاتق نان قاتل جانمان شوند. ومی گویم صغرای یک خطی را که:

محموداحمدی نژاد باتکیه برخرابکاری های گندیدۀ اصلاح طلبان درشورای شهر وشهرداری تهران سوارکارومحبوبیت شد وبا استفاده ازکاریزمای فقروساده زیستی خویش، عضویت ومحوریت درتصمیم سازی وتصمیم گیری حزب الله وگروه های فشارحزب الله واستفاده ازامکانات بالقوه وبالفعل شهرداری تهران ابتدا بسیج تهران، سپس وبا استفاده از بسیج تهران بسیج اصفهان ودرمرحلۀ بعد بسیج های شهرها وشهرستان های زیادی را تسخیر کرد؛ واولین بهت وفشاررا به آیت الله خامنه ای منتقل کرد. همزمان ازطریق فشار بسیج بخشی از سپاه راهم همراه خویش کرد تا توانست خودش را به دوردوم انتخابات نهم برساند. ازاین به بعد دیگر کارش ساده بود. چون هاشمی پایگاهی دربسیج وسپاه نداشت وبهتر اینکه روحانی بود ومردم بعداز شکست خاتمی دیگر کمترین اعتمادی به آخوند جماعت ازهرنوعش نداشتند. به این ترتیب احمدی نژادفقط با کمک ومهندسی بسیج وبخش کوچکی از سپاه رپیس جمهور نهم شد – این هیچ ربطی به آیتالله خامنه ای وصدوردستور وازاین بهانه های بی ریشۀ اصلاح طلبان نداشت –

واحمدی نژاد پس از رییس جمهورشدن دیگر کوچکترین مشکلی برای بسط قدرت خودش احساس نکرد. زیرا که "پول شهر- بسیج- سپاه" را درکمترین مدت به "پول نفت- سپاه- بسیج" ارتقاء داد. ودراین نقطه است که دیگر نه به آیت الله خامنه ای نیاز دارد، نه به روحانیت وحوزه، نه به 200 کیلوگرم سرلشکربسیجی فیروزآبادی ونه به انصار حزب الله ونه به مداح ارضی ونه به الله کرم وده نمکی. وطرفه اینکه همۀ آنانی که پنج سال پیش ودردوران فاجعۀ خاتمی هرکدام قدرت بلامنازع کشوربودند. اینک همه پشت سر رهبر معظم شان آیت الله خامنه ای بدنبال رییس جمهورمقتدر چنان "ماغ"ی می کشند از کرنش ودریوزگی که هرناظری را ناباورومتعجب بجا می گذارند.

7- واگر می بینیم که احمدی نژاد بی اعتنا به همۀ حوادث یک سال گذشته که دراعتراض به اوشکل گرفته است درپی برقراری رابطه با امریکایی است که سی سال تمام دشمن ایدئولوژیک(بخوان مقوم ادامۀ حیات انقلاب اسلامی) جمهوری اسلامی بروایت آیت الله خامنه ای بوده است. وآیت الله دمش روی کولش درنوشهر جیک هم نمی زند ازدشمن! دشمن های بی پایانش، آن هم درمیان سپاهیان پاسدارایدئولوژی؛ به این دلیل بدیهی است که رییس جمهور وظیفۀ آیت الله را دقیق ابلاغ کرده است: "رئیس امنیت دولت وسرکوب همه جانبۀ مخالفان سیاسی قدرت بلامنازع احمدی نژادوپاسدارانش".

8- وچقدرسفله ودریوزه اند همۀ مقام هایی که سی سال است برما ملت بدبخت حکم رانده اند. نگاه کنید به رفتارها وگفتارها وچس ناله های همۀ سران جناح راست درمجلس ومجمع وحوزه و... که چگونه درمقابل تحقیر های هرروزه وبی انجام رییس جمهور خاشع وبدبخت به نواله کردن حصۀ کثیف خویش ازگوشت تن این مردم مشغولند؛ گویی اصلاً این آن ها نیستند که ازبام تاشام مورد خطاب یک موجود 45 کیلوگرمی هستند که می گوید: "شاشیدم به تصمیمتان، قانونتان،مجلستان، نماینده تان، رأی تان، رهبرتان و..." یعنی اینقدر شیرین است این جیفۀ دنیای بی ارزش!؟ باز گلی بگوشۀ جمال محمد جواد اردشیر لاریجانی که با ضریب هوشی بالایش تشخیص داده پیش نماز روز کیست واقتداء کرده.

9- آیا سپاه واحمدی نژاد قدرت ادامۀ این سناریو را خواهند داشت یا آیت الله ازیک لحظه رهائیش درتریبون سالگرد رحلت آیت الله خمینی در14 خرداد استفاده خواهد کرد وبا استفاده از قدرت مطلق وفرا قانونیش حتی؛ - حداقل- همۀ یاران خودش درجناح راست را ازاین خفت نجات خواهد داد؟ وآیا اگررهبر بدفاع از جایگاه خودش ویارانش برنخیزد، می توانیم منتظر حداقل یک مرد بستوه آمدۀ متشخص درجناح راست باشیم؟

فکرمی کنم ولی مطمئن نیستم. یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

damet garm

ناشناس گفت...

شما این کوتوله را خیلی بزرگ گرفتید

«میم» مثل «میرحسین» گفت...

سلام. یک مرد به ستوه آمده که سهل است باور کنید تمام مرد و زن این کشور از جوراین موجودحقیرالجثه و خفیف العقل اماقسیع القلب، به ستوه آمده اند اما همچنان که گفتی جرات نطق کشیدن ندارند چون بحمد خدا تا آنجا که امکان داشته در دور جیک جیک مستانشان به قولی انقدر دزدی و دله دزدی و خیانت کرده اند و ناخواسته سندش امروز در دست «مرد ی از جنس مردم» به منزله آس آخری است که هیچگاه بر زمین نمی افتد اما هراس بر زمین افتادنش تا آخر عمر مو بر بدن اینها راست خواهد کرد تا دیگر هوس حمایت از «لاریجانی» در مقابل نماینده برگزیده « مصباح » نکنند.
«احمدی نژاد» علیرغم اتفاق نظر و پیش بینی مجموعه بازار و راست ها به علاوه سید علی رهبر ، در انتخابات نهم که «لاریجانی» را علم کرده بودند و باور هم نمی کردند که رای نیاورد به شاخه ایدولوژیک خشونت،«مصباح» متوسل شد و از آنجا بود که کار و بارش گرفت. امروز هم در دم و دستگاه احمدی نژاد» اعوان و انصار «مصباح» همه کاره اند و دیگران هیچ کاره . «مرتضی تهرانی» « مجتبی ذوالنور» «قاسم روانبخش»« محمدعلی رامین»و... همه از مدرسه مصباح فارغ التحصیلند و امروز فارغ البال میبرند و می دوزند به سبک و سیاق خودشان.

ehsan10 گفت...

Kheili jaleb bood.

mojtaba mostafavi گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.