۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

بدون تیتر!


1- پست قبلی را حذف کردم به این دلیل که معلوم شد نوشتۀ مزبور یک بخش از مقالۀ چند قسمتی اندیشمند محترم ونویسندۀ برجسته آقای محمدرضا نیکفر بوده است. لذا بازنشرآن را بدون اذن خودشان صلاح ندیدم ودینی هم احساس نکردم مثل وقتی که فکرمی کردم یک قلم آماتور وبویژه افغانستانی آنرا نوشته است.

2- آهسته وباشتاب به مهمترین جشن ورزش فوتبال محبوب وممدوح رسیده ایم وازروزجمعه دنیا با فوتبال بیدارخواهدشد، بافوتبال زندگی خواهدکرد وبا فوتبال خواب رابرخود حرام خواهدکرد؛ وچه حیف که ما درآن جانیستیم و99/9 درصد به این دلیل بدیهی که هیئت حاکمۀ کشورعزیزمان فوتبال را مثل بسیاری پدیده های هنری وورزشی وتفریحی لغو ولهو می داند وبازی را دربهترین حالت فقط برای بچه ها- آنهم پسر- تا4 سالگی مجاز می داند. اینک قصد بازکاوی این موضوع را ندارم. خواستم بگویم که یادم باشد وقیل از محو تماشای این جشنوارۀ زیبایی وهنر وسلامتی واقتصاد ورنگ وموسیقی وعشق ولبخند واشک و...زندگی- مطلق زندگی- شدن؛ حسرت هایم را وآرزوهایم را بنویسم دراین جا.

3- وقبل از جام جهانی فوتبال می خواستم از دیروز بنویسم که حاج حبیب کاشانی رییس باشگاه پرسپولیس رفته بود دیدن رییس جمهور پرسپولیسی ودرهمان حال علی کریمی داشت قراردادش را با تیم هدایتی(استیل آذین) تمدید میکرد. ووقتی رقابت رؤسای این دوتاتیم رابیاد بیاوریم درچندماه گذشته، و یک نقبی بزنیم به اتفاقات چهارسال پیش وآمدن کاشانی وبیادی ازشورای شهر به پرسپولیس وبعد رفتن توی جبهۀ قالیباف وخشم احمدی نژاد وپس گردنی به علی آبادی ودوباره برگشتن حاج حبیب که خوب بند بازی بلد است بین احمدی نژاد وقالی باف و...تا امروز که یک نام درمدیریت باشگاه استیل اذین بدجوری توی ذوق رییس جمهور است: "سردار آجرلو" یکی ازحواریون مخصوص قالی باف ورییس بهترین دوران باشگاه پاس تهران درطول عمری که دوام نیاورد، با مربی گری مصطفی دنیزلی وآن بازیکنان ستارۀ آنروزی. خلاصه دیدن هم رقابت داخل میدان این دوتیم درسال آیندۀ لیگ دیدنی خواهدبود وهم حاشیه های رقابت دورقیب همیشگی: شهردار تهران ورییس جمهورایران. وطرفه اینکه خودقالی باف هم پرسپولیسی است والبته هدایتی وسلطان علی پروین. نتیجه اینکه فعلاً دنیا بکام حاج حبیب وپرسپولیس است ورییس جمهورمجوز هرهزینۀ لازم را داده است.

4-خب این ها را که نوشتم هیچ کدام را ننوشتم که بنویسم. بلکه می خواستم بنویسم که طبق اعلان بسیاردیرهنگام خبرآنلاین فردا نمایندگان مجلس شورای اسلامی می روند به دیدار آیت الله خامنه ای. خبرمی گوید که موضوع یک دیدار روتین همه ساله است درابتدای شروع بکار سال جدیدفعالیت مجلس. ولی چون خبرخیلی غیرمنتظره ودیر اعلان شد من گمان می کنم که اگرهم دیداری برای این روزها قرار بوده یکباره تعجیل شده وبخاطرنامۀ امروز احمدی نژادبه جنتی و عطف به حریانات روز 14 خرداد درمرقد آیت الله خمینی وفشارهای بیشتر اشکار اصولگرایان میانه رو؛ آیت الله خامنه ای فرصت را غنیمت شمرده تا ازدرسفرخارج بودن احمدی نژاد استفاده کرده ومقداری فضای سیاسی را بنفع عقلانیت تلطیف بکند. وچون احمدی نژادحضورفیزیکی ندارد که بلافاصله واکنش نشان داده وآیت الله خامنه ای را تهدید وتحدید کند؛ رهبرجمهوری اسلامی امیدواراست که تابرگشتن احمدی نژاد به ایران، هم او کمی سرد شده باشد برای واکنش توهین آمیز؛ وهم اصولگرایان میانه رو کمی دلگرم شده باشند از انتقاد ضمنی وغیابی آیت الله از دولت احمدی نژاد. باید صبرکرد ودید. این فقط یک نظراست.

5- این را دیگر نمی خواستم اضافه کنم که من شخصاً دارم تحت تأثیر قدرت سازماندهی وتصمیم گیری رییس جمهوراحمدی نژاد قرار می گیرم. وچون شخصیتم طوری است که نمی توانم مکنونات قلبیم را- حتی ازپشت کیبورد-پنهان نگاه دارم؛ لذا اعتراف می کنم که راجع به اتفاقات مراسم 14 خرداد هرحدیثی شنیدنی است، لیکن نباید ازتحسین احمدی نژاد چشم پوشید که همه چیز را طوری سازماندهی کرد وپیش برد که فقط خودش برنده باشد. هروقت مجبورازتحسین احمدی نژادمی شوم یک حسرت بزرگ هم روی دلم است که اگرهاشمی وخاتمی نصف این مردخروس وزن ارادۀ تصمیم گیری داشتند؛ الان ما مجبورازتلاش طاقت فرسا برای یک حکومت عرفی نبودیم. یا...هو

پی نوشت روزبعدی1:
بازهم بنفع ایران خوش خیالی کرده بودم. پس اتفاقی که من امیدش را داشتم پیش نیامد وآیت الله خامنه ای درخطابه اش برای اهالی مجلس همان توصیه هایی را کرد که دم خروسش حمایت از احمدی نژاداست درمقابل هر تشکیلات تصمیم ساز وتصمیم گیر دیگری. البته خیلی هم نباید آیت الله را مذمت کرد از بابت گرایش به دیکتاتور؛ چون که ایشان هنوزدرسن جوانی هم شدیداً علاقه مند به سرعت درتصمیم گیری بودند مثل همۀ نظامیان وامنیتی ها اولاً؛ وهم شخصاً خیلی به نظریۀ "سلطان-حکیم" افلاطون ارادت داشتند ثانیاً.

اینک بعد ازگذشت سی سال وخرابکاریها وبلاتکلیفی هایی که حاصل هرج ومرج فکری واجرایی همۀ کارگزاران حکومت انقلابی بوده است بنام "مردم سالاری وآزادی ودموکراسی" بدبخت؛ آیت الله هم بیقین قطعی رسیده است که توزیع مراکز تصمیم سازی درتشکیلات های! مختلف منجربه پراکندگی تصمیم گیری وبلاتصمیمی می شود وکشور از داشتن یک حکومت- مثل همۀ سالهای پیش از احمدی نژاد-محروم می شود. والبته عقل سلیم هم حکومت دیکتاتوری را به هرج ومرج ترجیح می دهد.- اصلاح طلبان دست به پشت دست بزنند -یا...هو

۵ نظر:

سمیرا.ز گفت...

سلام بالاخره پیدات کردم بابا بزرگ :)

تشنه حقیقت گفت...

سلام بر دلقک ایرانی عزیز
اولین بار هست که وبلاگت رو میبینم، دیدم که از آهستان خداحافظی کردی! خیلی عجیبه! من، شما، خانم یک ایرانی، حاج احمد، خانم پندار، ملوان زبل، مجید رضا، زاغچه و خیلی های دیگه تو همین دو سه روز یه جورایی با آهستان خداحافظی کردیم! حتی خود آقا امید، راستی چرا؟
دیروز یه وبلاگ زدم و اگه قابل دیدی یه سر هم به ما بزن، منم سعی میکنم همیشه یه سری بهت بزنم.
یا....هو

Dalghak.Irani گفت...

درود وصدسلام به شما دوستان وفرزندان برومند ومهربان. ببخشید ریخت وپاش وآشفته ام؛ اگر از تشریف فرماییتان مطلع بودم جلو گام های درمسیر ایران ازاد وآبادتان رابا مژه های بی مژه ام جاروی آب پاشیده می کردم. مرسی و یا...هو

Hel. گفت...

از خوندن 5 فشار خونم بالا رفت و الانه که سکته رو بزنم! در قبالش هیچی نمی تونم بگم، نه می تونم تائیدش کنم، نه تکذیب. بنا بر این به گفتن یک "ایییییییییشششششش" ِ کش دار کفایت می کنم.

Dalghak.Irani گفت...

helen متأسفم.
من خودم هم خیلی حال بهتری ازتوندارم ولی علت همۀ ناکامی های روشنفکران وسیاستمداران نیک اندیش ما می تواند "تعارف وترس وخودشیفتگی وانشاءالله گربه است وازاین قبیل مفاهیم باشد" در"تعریف دقیق صورت مسأله"!
وطبیعی است که وقتی تونتوانی یا نخواهی یا بترسی یا حالت بهم بخورد یا... که بگویی "صورت مسأله چبست" نمی توانی به راه حلی هم برسی.
واین است رمز بزرگ شکست ما وتاراج زندگی ما به سردمداری مدعیان احیای دین؛ چه دین سنتی وفقاهتی وچه دین روشنفکری وفلاحتی! یا...هو