۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

استیصال رهبر؛ ترکیدن بغض فروخوردۀ جوانان مدرن: "امن و نا امن مساوی برای همه!"

Stevenson Memorial





1- سلام به روی ماه همه تان. مرسی بخاطر نوازش هایتان. ساعت یک بامداد برگشته ام لندن و امید وارم از فردا کم کم با موضوعات بیشتری در خدمت شما عزیزان باشم. بدیهی است که خیلی خوش گذشت بمن تعطیلات و سفر. دیدن خواهرهایم بعد از سه سال وبرادرانم و دختر بزرگم و گپ و خنده و مسخره بازی و بچگی بعلاوۀ دیدن اماکن زیبای سوئد هر روحیه ای را سرشار از انرژی و امید می کند. حالا دیگر دلتنگی بزرگم برای دو قناری نازنینم در ایران است که امیدوارم سفارت بریتانیا با ویزایشان موافقت بکند بهمین زودی برای آمدن به لندن که به افتخارشان 21 تیر توپ شلیک خواهم کرد تا صدای شادی دل ریش پدری جدا افتاده از فرزندان دلبندش را شما هم بشنوید.

2- خبر و موضوع برای نوشتن تلنبار شده و خدا را شاکرم که آهسته آهسته و بسرعت همه دارند می رسند به مشکلات ریزی که من و شما مبدعش بودیم ابتدا. و مطمئن باشیم که اگر همه و همه زوم کنیم روی مسایل غیرسیاسی و فقط مدنی و اجتماعی حرکتی عظیم خواهیم آفرید و خفاشان را به تاریک خانه های شان عقب خواهیم راند. آن بیانیۀ تشکل ها و منفردان لیبرال دانشگاهی خطاب به همۀ سیاست بازان وسیاست سازان و برای اعلان موضع صریح در مورد حجاب اجباری یکی از بهترین اتفاقات بعد از انقلاب بوده است و باید همه پشتیبانی کنیم که هرکسی می خواهد در سیاست ایران نقشی ایفا کند نظر جزیی و دقیق بدهد در این گونه موارد و بویژه البته اصلاح طلبان مذهبی.


3- تأسیس کمیسیون حل اختلاف قوای سه گانه به ریاست شاهرودی قبل از اینکه عملی ایجابی باشد ناشی از استیصال و ضعف آیت الله خامنه ای است و امر مبارکی است که انشاءالله خواهم نوشت. بغض های فروخوردۀ جوانان از تحجر روحانیان ارشد و مرجع در حال ترکیدن است به خشونتی محدود و با هدف گیری روحانیان جوان و حزب اللهی های فضول که امر بسیار بسیار مبارکی است و راجع به آن هم خواهم نوشت مفصل. شعار بعد از این جامعۀ مدرن ما باید به این سمت برود که: "یا غیر روحانیان و بویژه مدرن ها هم باید امنیت روانی و حق زندگی و شادی داشته باشند و درغیر اینصورت روحانیان را نیز آسوده رها نخواهیم کرد در مبسوط الید بودن و امنیت نامحدود داشتن. تر و خشک را خود بزرگان روحانی قاطی کرده اند و سوختن محدود همه بغض سی وسه سالۀ ایران است. ما نمی خواستیم ولی شما کوتاه نیامدید و حالا اگر دعوا دارید و به خواهر مادر ما بی احترامی می کنید بسم الله. طلبه پشت طلبه تاوان محدود خواهند داد. این سنت خداوند است و ما عصبانی هستیم و این عصبانیت سرسام آور ما نتیجۀ رذالت روحانیان سیاسی است.

4- معلوم است که اشاره ام را گرفته باشید در مورد تأدیب با کتک محدود طلبه ها و حزب اللهی های فضول که با خبرم در حال گسترش است و من چیز بدی نمی بینم در این خشونت محدود و دو طرفه هم! بعد از تحمل خشونت و هتاکی و تحقیر و بد دهانی و بد زبانی یکطرفه و سی وسه ساله از سوی روحانیان متحجر به زندگی خواهان مدرن. تحمل و صبوری هم حدی دارد! فعلاً برخی تیتر ها را نوشتم تا سر فرصت بیایم و مشروح تر بنویسم از امید های جدید و زیاد. یا...هو

۵ نظر:

مترسک گفت...

سلام دلقک عزیز،
کامت گل باران و رسیدنت به خیر و برکت !

Dalghak.Irani گفت...

سلام مترسک نازنین.
خیلی هم ممنون از لطف شما و نوازش پر خیر و برکت تان! یا... هو

صادق گفت...

دلقک جان
من مخالف خشونتم. این را برای این گفتم که ابتدا سنگم را وا کنده باشم.
اما با بند 4 نوشته ات کاملا همراه و همرای هستم. علتش هم این است که از بس جماعت اسهال طلب(ببخشید اصلاح طلب) تو گوشمان کرده اند که ما خشونت طلب نیستیم (و کیهانیان هم با هماهنگی کامل تو بوق کرده اند که ملت را به این واسطه از صحنه بیرون کنند و میدان را بدهند دست چار تا عمله اکره بی چاک و دهن که روی جماعت شعبان بی مخ را سفید کردند)دیگر یواش یواش حال و روزمان شده مثل آن قصه معروف دزدان سر گردنه که دور مردک ساده لوح خیط می کشند و او راتهدید می کنند در مدتی که مشغول اند کمترین تحرک جزایش مرگ است و باقی قضایا چنانکه افتد ودانی.
حال طوری شده که تا بگویی بابا این چه و ضعیتی است که تو روز روشن زن و دختر مردم را می گیرند و می برند و تجاوز می کنند و از مردان با غیرت هم خبری نمی شود همه یکصدا داد می زنند ما خشونت طلب نیستیم یا اگه مردی خودت لنگش کن یا...تمام همت سردمداران و بزرگان هم شده فراخوان به راه پیمایی سکوت آنهم اگر مناسبتی دست بدهد!

متاسفانه این جمهوری اسلامی استاد به گند کشیدن همه مفاهیم سیاسی و اجتماعی و دینی و اقتصادی است نمونه اش جنگ و دفاع - عدالت و خصوصی سازی- اصلاحات و انقلاب- و حالا هم مبارزه بدون خشونت.
**********************************
امیدوارم هرچه زودتر چشمت به دیدار عزیزانت روشن شود و دیگر هیچوقت از هم جدا نیفتید.

Dalghak.Irani گفت...

سلام صادق عزیز.
خیلی از لطف شما ممنونم ومن هم باشما هم نظرم که خشونت بد است ولی فروخوردن بغض هم نه آسان است ونه همیشه مطلوب. یا...هو

مهره سیاه گفت...

خوش آمدی دلقک جان،امیدوارم همراه با قناری هایت آواز آزادی بخوانی و همراه با دوستان ریز درشتت اعم از مترسک و مهره سیاه و... برنامه ای برای سربلندی ایران ایرانی که رژیم آخوندی بار و بنه خود را بسته و در ناکجاآباد سکنی گزیده است طرح ریزی کنی نه برای سرنگونی رژیم آخوندی...لبیک