۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

هاشمی شاهرودی عراقی جانشین عنقریب خامنه ای متولد ایران!

Fragonard collin maillard.jpg

Blind Man's Bluff



1- شکی نباید داشت که مجلس خبرگان رهبری مهمترین جلسۀ کاری خودش را با طبقه بندی "بکلی سری" انجام داده است و برای بیرون رفت الیگارشی از بن بست شش ماهه ای که دچار شده، جانشینی آیت الله هاشمی شاهرودی را بجای رهبر فعلی جمهوری اسلامی توصیه کرده است. چه با دیدن حکم غیر منتظرۀ آیت الله خامنه ای برای تشکیل و ریاست "هیئت عالی حل اختلاف و تنضیم روابط قوای سه گانه" می توان بداوری مطمئن نشست که فروپاشی در حال پیشرفت سریع جامعۀ ایران که نتیجۀ لاجرم فروپاشی پیشینی هیئت حاکمه جمهوری اسلامی در سال های گذشتۀ نزدیک و بویژه در شش ماه اخیر وبعد از وقایع منجر به فاش شدن اختلافات بنیادی احمدی نژاد با الیگارشی روحانی بوده است -که من بار ها این فروپاشی را تحلیل و اعلام کرده ام- الیگارشی را وادار به تدبیر نجات چرب و شیرین خودش درجمهوری منحوس سی وسه ساله نموده است، و این اعلام دیر هنگام حاصل رایزنی فشرده و پنهان در ماه ها پیش بوده که بالاخره تصویب و رسانه ای شده است.

2- آیت الله هاشمی شاهرودی انتخاب اصلح بوده است زیرا که روحانیت گزینه های بسیار معدودی را می توانست برای ولی فقیه بعدی در سبد انتخاب خود داشته باشد؛ به این دلیل بدیهی که تحقیقاً همۀ گزینه های مناسب برای جایگزینی آیت الله خامنه ای نظیر مصباح یزدی و امثالهم از نظر سنی و قوای دماغی پیرتر از آیت الله خامنه ای بوده اند و هم اینکه از جهت مواضع فقهی ضعیف و از جنبۀ مواضع سیاسی بسیار منفور هستند. و این تنها شاهرودی معاود عراقی است که کمتر از سایرین در مظان اتهام بیسوادی فقهی و بی تدبیری سیاسی نمایانده شده است.

3- هاشمی شاهرودی با کاربرد دوگانه انتخاب شده است:

الف- برای برخورد با احمدی نژادی که آیت الله خامنه ای نشان داده است که بازی را به رییس جمهور باخته است و خودش رأساً نه قدرت برخورد با اورا ونه روی توجیه برخورد با او را دارد. زیرا که چنان در هواداری و حمایت از خرابکاری های سیاست ورزی احمدی نژاد قدیم افراط کرده است که هر گونه برخورد مستقیم با او قابل توجیه بدون تبعات نباشد. درحالیکه در وضعیت تشکیل این هیئت خلق الساعه و با ترکیب ضد احمدی نژاد، تصمیمات بعدی نظام در برخورد حذفی با احمدی نژاد حاصل عقل جمعی معرفی خواهد شد تا مخالفان و منتقدان نتوانند ولی فقیه روز را به بی کفایتی و تناقض در موضع گیری هایش بنمایانند.

ب- اما این فقط هدف کوتاه مدت است و حد اکثر کاربردی "سال 90"ی خواهد داشت زیرا که خود الیگارشی روحانی نمی تواند بروی این حقیقت که بی تدبیری و بی عدالتی آیت الله خامنه ای در دفاع از رییس جمهوری که همۀ دست آورد های او زیر سؤال است، تا جاییکه سیاست های او منجر به بحران فروپاشی حاکمیت از سویی و جامعه از جانب دیگر شده است؛ چشم بپوشد. لذا تصمیم بر این شده است که همزمان با برخورد حذفی با احمدی نژاد، هاشمی شاهرودی "طرح کاد" رهبریش را نیز طی کند و طی فرایندی به بهانه های بیماری، مرگ نابهنگام و دست ساز ویا کنار کشیدن اجباری و داوطلبانۀ آیت الله خامنه ای جایگزین ایشان بشود.

4- بنظرم می رسد که این اقدام، تدبیر نسبتاً درست و خطرناکی است که الیگارشی اتخاذ کرده است. و با توجه به اقبالی که روحانیان میانه رو ارشد مثل مهدوی کنی و سایر اعضای خبرگان و البته هاشمی رفسنجانی محیل و مهمتر از همه اصلاح طلبان مذهبی فدایی نظام دینی مثل سید محمد خاتمی و بیت امام خمینی و همۀ روحانیان معروف به چپ های سابق و... نسبت به هاشمی شاهرودی دارند؛ بتوانند نظام مبتنی بر ولایت فقیه را از احتضار کنونی به تنفسی دوباره -حتی بگو کوتاه مدت چند ساله- نجات بدهند.

5- اینجاست که من اخطار می کنم به احمدی نژاد جدید که اگر جداً مبنایی میهن دوست و مردم دوست دارد مواضع مبارک لیبرال و ضد روحانیش؛ باید خوش خیالی را کنار بگذارد و در ضعیف ترین حلقۀ زمانی الیگارشی روحانی که تا پایان سال 90 خواهد بود ضربات پیروزی بخشش را در زمینۀ آزادی های فردی مورد تقاضای جمعیت شهری فرود آورد و کمی هم از هیجان دروغ و دغل و ادعاهای رسانه ای بدون مبنا و بدون قابلیت اجرایی فاصله بگیرد. و الّا هم قدرت را خواهد باخت و هم آبرو را و بعنوان منفورترین چهرۀ تاریخ معاصر ایران به صفحات تاریخ خواهد رفت. او و مشایی هنوز هم پتانسیل و لیاقت قهرمان ملی شدن را دارند؛ اگر بتوانند ایران را از سیطرۀ دین سیاسی و روحانیان بی دین رهایی نسبی بدهند. یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

دلقك جان من چشمم اب نمخوره كه اين دلقك واقعي(احمدي نژاد)بتونه حريف خليفه مسلمين بشه.

ناشناس گفت...

ح.ر.د.ف
سلام.
با اینکه میدونم خیلی با این سایت حال نمی کنی اما این مقاله اش کاملا حرف دل شماست بخصوص 2 پاراگراف آخرش!
http://saeed-saman.blogspot.com/2011/07/blog-post_19.html

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس اول سلام.
ضمن اینکه فرمایش شما صحیح است. ولی کمی توضیح بیشتر می خواهد که احتمالاً بزودی پاسخ مشروحی بدهم. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس نازنین ح.ر.د.ف. بشما هم سلام.
لینک بسیار عالی معرفی کرده اید که تشکر می کنم و از سایرین هم می خواهم که آن را مطالعه کنند. فقط نفهمیدم چرا استنباط کرده اید که من از این قبیل سایت ها خوشم نمی آید. در حالیکه همۀ آرزوی من بسط و گسترش نوشته ها و اندیشه هایی از این دست است. مقالۀ مذکور دقیقاً افکار مرا نیز همراهی می کند و بشدت معتقدم که جز از راه تسخیر فضای عمومی جامعه توسط شهروندان چاره ای برای برون رفت ایران از چرخۀ باطل حکومت دینی اولاً و استبداد موروثی ثانیاً نیست. بازهم مرسی. وهمراه بمان لطفاً یا...هو

مهره سیاه گفت...

و امّا تحلیل جالب و ناکافی را ارائه نمودید دلقک عزیز،به نظر من تحلیل شما را می شود در حالتی قبول کرد و در حالتی دگر شاید رد نکرد ولی ناقص دانست و دلیل کلامم هم این است که در تحلیل شما آقا مجتبی و سپاه نقشی بازی نکرده است چون این حرفم مصذاق بارز این جمله است که "سیاست عقیم هست و به بچّه خود نیز رحم نمی کند" و خواهشاً تعبیر عکس نفرمائید و امّا احمدی نژاد ابزار مقابله با این توطئه را نیز قبلاً بوسیله آقای پالیزدار تهیّه نموده است و به نوعی توپ را میدان شاهرودی عراقی انداخته است ومن بسیار خوشبینم که می تواند با زیرکی خاصی که خودش و صدالبته مشایی عزیز دارد مقابله کند...لبیک