۱۳۹۵ بهمن ۱۴, پنجشنبه

آزمایش موشکی جدید تصمیمی هوشمند و به اتفاق آرای هیئت حاکمۀ جمهوری اسلامی بوده است!

Image result for ‫موشک‬‎

1- در حالیکه آیت الله خامنه ای کاملاً گیج و بلاتکلیف و کلافه است در تعیین جانشین هاشمی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت؛ هیئت حاکمۀ جمهوری اسلامی به اتفاق آرا به تصمیم بسیار هوشمندانه ای رسیده اند در جدیدترین آزمایش موشکی بنام خرمشهر. گذشته از ترهات اینترنت بازان برانداز که انفجار موشک آزمایش شده در فضا را نشانه ای از عدم موفقیت این آزمایش تلقی کرده اند کارشناسان و مفسران نظامی نیز مطلقاً اشتباه می کنند در نابهنگام و غیر محاسباتی و اشتباه و ریسک بی علت نامیدن این آزمایش هوشمند. به این معنا که آزمایش موشک جدید ایران چه در انتخاب زمان و چه در انتخاب نوع موشک و چه در منفجر کردن آن در فضا (بی هدف خاص) از بهترین تصمیمات - بدون ارزش داوری که خوب است یابد سیاسی برای مخالفانی مثل ما - ممکنی بوده که یک هیئت حاکمۀ هوشیار می توانست اتخاذ کند و بهمین خاطر هم است که من مطمئنم تصمیم به این آزمایش به اتفاق آرای شورای امنیت ملی بریاست روحانی بوده است.

2- آزمایش جدید موشکی قطعاً برای تست ذائقۀ دولت جدید امریکا بریاست دونالد ترامپ انجام شده است تا هیئت حاکمه بتواند با رصد و مطالعۀ دقیق واکنش های دولت ترامپ به این آزمایش سیاست های آینده را تنظیم و غافلگیر نشود. البته منظورم از واکنش های دولت ترامپ محدود به واکنش های علنی و رسمی و پروپاگاندایی نیست بلکه دولت ایران می خواهد اقدام عملی دولت امریکا و مهمتر از ان همراهی هایی که از کشورهای عمدۀ دنیا - بویژه 5 عضو دیگر 1+5 - دریافت خواهد کرد است که ممکن است بروز و ظهور رسانه ای چندانی هم پیدا نکند. جمهوری اسلامی همۀ فاکتورهای لازم چنین تستی را در آزمایش موشکش لحاظ کرده است:

الف- موشک میان برد انتخاب کرده است که بسختی بتوان بر آن موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی بار کرد. زیرا موشک های با برد کمتر از 2000 کیلومتر بطور بدیهی جزو موشک های حامل کلاهک های اتمی محسوب نمی شود. ایران از این جهت برد بیشتری را انتخب نکرده است که هیچکس نتواند آن را با اتهام تهدید اتمی - بویژه در مورد اسراییل - شبیه سازی کند.

ب- برخلاف همیشه در سکوت کامل این آزمایش را انجام داده است که بگوید قصد تهدید کسی را نداشته و صرفاً به نیت آمادگی قدرت دفاعی نیروهای مسلح خودش این مانور را برگزار کرده است. و این احمقانه است که می گویند ایران می خواسته آزمایش را قایم کند و یا بدتر از آن مدعی می شوند که ایران سهل انگاری کرده و نمی دانسته که هرنوع تحرکش از سوی غرب - بویژه امریکا - رصد می شود.

پ- با شلیک این موشک و انفجار آن در فضا خواسته هم گزک بدهد دست دشمنان نادان که بتوانند بگویند آزمایش شکست خورده و قبل از اصابت بهر هدفی در فضا منفجر شده است و گزک ندهد به دست دشمنان دانا که هدف زنی موشک ایرانی را با قصد و نیت سیاسی خود تفسیر و تحلیل کنند و واکنش تستی شان به یک واکنش جدی تبدیل شود.

3- همۀ اهداف تعیین کرده اش از این آزمایش را هم بدست آورده و خواهد آورد. زیرا همانطور که تا کنون هم معلوم شده هیچ واکنش مخاطره آمیزی را سبب نشده است و بحثی را هم که در شورای امنیت راه انداخته هدف خود ایران بوده برای تست همۀ شش کشور دشمنش در غرب (امریکا و سه کشور اروپایی) و دوستش در شرق (روسیه و چین). و جمهوری اسلامی بشدت در حال رصد عمق موضع گیری های این شش کشور است و خواهد بود؛ تا بتواند زمین و نحوۀ بازی های سیاسی آینده اش در جهان باترامپ را طراحی و بمرحلۀ اجرا بگذارد.

4- از سویی دیگر اما این آزمایش موشکی (تست سیاسی) برای ایران هم خوب است بغیر از فوایدش برای جمهوری اسلامی. و آن خوبی این است که معلوم می کند خامنه ای و سپاه کاملاً متوجه و مراقب نوع بازی شان در دوران ترامپ هستند و رضایت داده اند که تعطیلی تحرکات ایدئولوژیک خود در منطقه را - در دوسال اخیر شروع شده - تداوم بدهند و با شیبی آرام و بدون تحریک تندروان هوادار خامنه ای انقلابی استراتژی منافع ملی را جایگزین استراتژی مخرب منافع ایدئولوژیک بکنند. آمدن ایلچی کویتی از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج و باز شدن باب مراودات حج با عربستان هم دو نشانۀ آشکاری است که خبر می دهد که کشورهای منطقه نیز به تغییر رفتار آهستۀ حکومت ایران متقاعد شده اند. البته من این عقب نشینی حتمی را بارها گفته ام و تنها ایراد من به قضیه کندی بیش از حد روحانی در استفاده از فرصت در منطقه است اولاً و مهمتر از آن عدم استفاده از توازن قوای فعلی برای پرهیز دادن تیم رهبر ایران و حوزه در جهت بازداشتن متحجران از انتقال شکست های جهانی و منطقه ای خامنه ای بداخل کشور در بستن فضای تنفس مردم و جوانان. زیرا معلوم بود و است که هرچقدر ایدئولوژی در خارج شکست بخورد - و در کوتاه مدت - تندیش را بداخل کشور تحمیل خواهند کرد که اوضاع کاملاً از دست تحجر مذهبی خارج نشود.

5- اما در مورد گیجی خامنه ای هم یک خط می گویم و تمام. تقریباً برای من محرز بود که خامنه ای نخواهد توانست جانشین سریعی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت منصوب کند. زیرا هم خودش و هم هوادارانش و هم حوزۀ سیاسی قم از جنبۀ مکتبی می خواهند که یک روحانی تندرو مثل لاریجانی صادق یا رییسی و از این قبیل رییس شود. اما در سمت مقابل و از جنبۀ سیاسی هرنوع انتخابی پالس خودش را بخارج نیز صادر خواهد کرد. و با توجه به بحث قبلی؛ خامنه ای در موقعیتی نیست که پالس های تند بخارج ارسال کند. مضافاً به اینکه روحانیان تندرو اغلب قدرت جذب متخصصان دانشگاهی نخبه را ندارند و ماهیت کار مجمع به چنین تعاملی نیاز دارد. و سوم اینکه روحانیان تندرو اغلب قریب به اتفاق شان مدیریت نمی دانند و قدرت برقراری توازن در زیر مجموعه های ناهمگون از نظر فکری را ندارند. لذا گمانم این بود که خامنه ای تا اسفند صبر کند و آنگاه یا از بین سه گزینۀ (هاشمی شاهرودی، ناطق نوری، حسن روحانی) یکی را بریاست منصوب کند و یا اگر از ماندن روحانی در ریاست جمهوری مطمئن شد ریاست را بشخصیت حقوقی ریاست جمهوری برگرداند که روحانی خواهد بود تا بتواند زمان لازم چهارساله را پیدا کند که اگر راضی نبود با تعمق بیشتری رییس جدید پیدا بکند. بنظرم هاشمی شاهرودی بدلیل زیادی آخوند بودنش شانس زیادی ندارد. اما از بین ناطق و روحانی درهر صورت شانس روحانی بیشتر است. چون ناطق هم تند تر از روحانی است و هم دشمنانش رادیکال تر از دشمنان روحانی هستند. یا...هو

۶۱ نظر:

ناشناس گفت...

نظر شما منطقی و درست است. با توجه به واکنش لفظی شدید آمریکا، تصمیم ایران را در چه می بینید؟

ناشناس گفت...

هئب نوشتی دلقک جان اما واکنش آمریکا تند بود.

ناشناس گفت...

خوب نوشتی دلقک جان در کامنت قبل اشتباه تایپی داشت.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز با سپاس از مطلب خوبتون باید بگم احتمالا منظورتون پسااوباما بوده چون ترامپ هنوز نرفته که بشه گفت پسا ترامپ. اینجوری تحلیلتون هم درسته.

ناشناس گفت...

سناریویی که گفتین تیمسار ، همه چیزش محتمل است ، بجز انفجار در آسمان که قطعآ از اختیار پرتاپ کنندگان خارج بوده است ، این جماعت در هر حالی حاضرند که کاه را کوه جلوه دهند ولی بر عکسش را محال قطعی ، در ثانی ، ضرورتی هم نداشته که.

ناشناس گفت...

تصمیمی به موقع چون دمکرات های مشنگ هم با سنگ اندازی در راه تشکیل کابینه دولت پالس های مثبت به آخوند ها ارسال می کنند.
یک ضرب المثل هم داریم که می گوید که یک بار جستی ملخک، دو بار جستی ملخک....
ترامپ تا تحقیر ملوان های دستگیر شده و اجرای شو تحقیر نظامیان را نگیرد آرام نمی نشیند. حال ملا ها هر چقدر می خواهند موش موشک بازی کنند.

ناشناس گفت...

سلام
تفسیر خیلی جالبی بود. همین کارا رومیکنید که وقتی کرکره رو پایین می کشید سرو صدای ما درمیاد.
ارادتمند-یزد

ناشناس گفت...

دلقک جان سلام،
ولی من یک حسی دارم که چندان خوب نیست! کشور های ویزا تعلیق شده موقت شامل پاکستان، عربستان و افغانستان که بیشترین آمار تروریست ها را دارند،نمیشود. شامل چه کشور هاییست؟ ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان وسومالی. به عبارت دیگر شامل ایران و کشورهایی که تحت سیطره ایران هستندو یا ایران در آنها تاسیساتی دارد و یا پایگاه های آموزش تروریست دارد. به عبارت دیگر خیال من این است که ایران را نشانه رفته اند و برنامه هایی برایش دارند و بنا بر این خودش و حواشی اش را میخواهند در کنترل قوی تر داشته باشند.با تحلیلت در مورد موشک پرانی ایران کاملا موافقم ولی ـ به قول خودت این ولی خیلی مهم است- این استمزاج حکومتیان - که به خیال خودشان آخر زرنگی بوده ـ به عنوان یک فقره پیراهن عثمان در کیسه آمریکا قرار گرفت تا اگر احتیاج پیدا شد، سریع مورد استناد و استفاده قرار گیرد.
در مورد رفسنجانی هم باهات کاملا موافقم. خامنه ای دچار یک گیجی خنده داری شده!از یک طرف از آن مرحوم متنفر بود و مرگش را میخواست، از این طرف با مرگش و نبودنش گیر افتاده که چه بکنه!کسانی هم که هستند هم، هم قدند و هم، هم وزن!

ناشناس گفت...

در مورد موشک خوب بود، همش می گفتم که چرا در چنین موقعیتی دست به اینکار زدند، باور نمیشد خریت تهدید آمریکا باشد و چرا در هوا منفجر شد.

اما د 5- مگر رئیس مجمع موحدی کرمانی نشد؟

ناشناس گفت...

دلقك تحليل هات بشدت همان موشك آبکی شده ! کفگیرتم مثل همان موشک نه به هدف ( فاکت ) بل به ته دیگ خورده !!!

عصبانی گفت...

خیلی خوب بود این نوشته. با اینکه از تحلیلهای نظامی فراری هستید.

ناشناس گفت...

شما که لطف کردی به این خوبی نوشتی کار رو نصفه رها نکن و بگو تحلیلت از واکنشهای هر کدوم ازین کشورها ‪چیست

ناشناس گفت...

من اغلب سخنان ترامپ را پیگیری کردم ولی هیچ موردی پیدا نکردم که در مورد نمایش تحقیر ارتش آمریکا به دست سپاه در جریان ناویان آمریکایی اظهار نظر کند و در سخت ترین شرایط مبارزه انتخاباتی آن را مانند چماق بر سر رقیب بکوبد. چرا؟
چون آنقدر این مساله در افکار عمومی آمریکا شنیع بود که ترامپ هم کینه و نفرت خود علنی نکرد ولی مطمئن باشید همچون قضیه گروگان ها خسارتی را متوجه طرف مقابل می کند که درس عبرت شود.
فعلا که با دستور عدم ورود اتباع کشورهایی که درگیر تروریسم دولتی هستند و وابستگی به حکومت ایران دارند، برگزاری مانور نظامی در خلیج فارس خود را آماده مصافی سهمگین می کنند.

ناشناس گفت...

دلقک با این تحلیل مطمئن شدم که برخلاف تحلیل های نبوغ آمیز اجتماعی و سیاسی و فرهنگی که مینویسی اصلا در تحلیل نظامی حرفی برای گفتن نداری و کاملا زدی به جاده خاکی. شاید علتش این باشه که سالها در سیستم نظامی جمهوری اسلامی خدمت کردی و طرز فکر احمقانه نظامی (مبتنی بر تحریک و انگولک دائمی نیروهای نظامی، به گروگان گرفتن و بمب گذاری و تحریک نیروهای فرقه ای مانند حوثی ها) که بعد از شاه بر نیروهای نظامی ایران (چه سپاه و چه ارتش که الان اکثر فرماندهانش از سپاه آمده اند) حاکم شد در شما هم اثر کرده. این طرز فکر تنها نتیجه اش تحریم شدید و بی سابقه ایران و انزوای شدید در صحنه بین الملل و شناساندن ایرانیان به عنوان تروریست بالقوه بوده است.

با این ترکیب کابینه ای که ترامپ درست کرده و ژنرال های ضد ایران و جنگ طلب که پشت سر هم ردیف کرده، فقط یک احمق می تواند به فکر تست کردن بیفتد. مگر راه های کم خطرتری برای تست کردن نبود که درست دست بگذارند روی نقطه ای که تمام کشورهای غربی و حتی روسیه نیز روی آن حساس هستند یعنی موشک های بالستیک. ضمن اینکه مدتی پیش قایق های سپاه، ناو آمریکایی رو تست کردند و جوابش را با رگبار مسلسل گرفتند و دیگر نیازی به تستی چنین خطرناک و احمقانه نبود. درست در زمانیکه یک سناتور دموکرات طرح حمله پیشگیرانه به ایران رو به کنگره ارائه کرده است چنین تستی فقط می تواند مشوق تصویب این طرح باشد که در حالت عادی معمولا مورد استقبال قرار نمی گیرد و به بایگانی می رود.

در ضمن شما مثل اینکه با وجود اینکه استخوان خرد کرده ارتش هستی هنوز تعریف موشک بالستیک رو هم نمی دونید. موشک بالستیک موشکی هست که یک مسیر بالستیک یا گرد را در مدار کره زمین طی می کند یعنی اول اوج می گیرد سپس با کمک نیروی جاذبه زمین به سمت هدف سقوط می کند محاسبه محل سقوط موشک هم با فرمول های ریاضی و با کمک قوانین فیزیک انجام میشود (همینجاست که نیروهای نظامی ایران کم می آورند و موشک های ایرانی معمولا به راحتی به خطایی بیش از 1 کیلومتر می رسند). موشک باستیک می تواند برد کوتاه هم باشد. هر موشکی که بتواند کلاهک جنگی 200-300 کیلویی یا بیشتر حمل کند از نظر فنی می تواند کلاهک اتمی هم حمل کند. چون معمولا برای استارت زدن یک انفجار هسته ای نیاز به مقداری مواد منفجره هست که بتواند جرم اتمی موجود در کلاهک رو که به نام جرم بحرانی معروف هست منفجر کرده و سری واکنش های زنجیره های اتمی شروع شود. اکثر موشک های میان برد و دوربرد ایران از نظر کارشناسان نظامی توانایی حمل کلاهک هسته ای رو دارند. موشک تست شده در 10 بهمن هم حدود هزار کیلومتر رو طی کرده و معمولا موشکی که چنین بردی را طی می کند قادر به حمل کلاهک هسته ای هم هست.

ضمن اینکه معمولا در چنین مواردی در سازمان ملل یک کمیته ای هست که تعدادی کارشناس خبره نظامی رو به خدمت گرفته و از آنها درخواست می کند از نظر فنی موضوع رو بررسی کنند. دقیقا اتفاقی که در آزمایش موشکی سال گذشته ایران هم اتفاق افتاد و کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که موشک میان برد عماد از نوع بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای بوده و برد آن کمتر از 1000 کیلومتر نیست (مشابه موشک جدیدا آزمایش شده). ضمن اینکه کارشناسان سازمان ملل هر موشکی با برد بیش از 300 کیلومتر رو که بتواند کلاهکی به وزن 500 کیلو یا بیشتر را حمل کند به عنوان موشک بالستیک اتمی تلقی می کنند (هر چند در بعضی از تعاریف موشک های با قابلیت حمل کلاهک بیش از 300 کیلو هم بالقوه دارای توانایی حمل کلاهک اتمی شمرده می شوند). من فقط جای سوال برام هست که پس از ساخت چند نسل موشک شهاب و سجیل و عماد و... و پر شدن انبارهای سپاه و ارتش از این موشک های با فناوری کپی شده از موشکهای نودونگ و اسکاد چه نیازی به چنین تست هایی هست؟ آیا این نوابغ ارتش و سپاه می خواهند موشکی مانند موشک topol روسیه با وزن نزدیک 50 تن یا موشک های قاره پیما آمریکا با دقت خطای دایره ای کمتر از 1 مایل بسازند؟

Dalghak.Irani گفت...

منظورم این بود که خود این آزمایش و میزان موفقیت یا عدم موفقیت نظامی و کاربردی آن ثقل هدف این آزمایش نبوده است و هدف اصلی گرفتن واکنش از امریکای ترامپ و بقیۀ بازیگران جهانی است. هرجند از نظر فنی نیز احتمال انفجار قبل از هدف ممکن است. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

لازم است چند توضیح بدهم قبل از نوشتن مطلب بعدی که ناگزیر از دفاع از قالیباف خواهد بود:

1- اول به رفقایی که گمان کرده اند من با این مطلب کردیت به جمهوری اسلامی داده ام و آنان به دونالد ترامپ ایمان دارند در رژیم چینج ایران عرض می کنم: سلمنا! من هم دست بدعا برمی دارم که ترامپ طبق تصویر و آرزوی شما عمل بکند و بتواند جمهوری اسلامی را ساقط بکند. اما اجازه بدهید که من هم طبق تشخیص خودم به ترامپ نگاه کنم که قبل از این هم صابون داخلی اش بتنم خورده. به این معنا که من جزو معدود کسانی بودم که تصور می کردم عملکرد احمدی نژاد باعث عقب نشینی روحانیت خواهد شد و به عرفی شدن ایران کمک خواهد کرد. اما عملاً دیدیم که متأسفانه درست نبود و احمدی نژاد (ورژن داخلی و گدای ترامپ) نه تنها قاتق نان مان نشد که قاتل جانمان شد. به اوضاع اقتصادی اشاره نمی کنم که تخصص من نیست و اعتماد زیادی هم به بوق های اصلاح طلبان ندارم. اما در همین حوزۀ اجتماعی و آزادی های فردی و مثال حجاب نگاه کنید که چه فاصلۀ معنا داری ایجاد شد از آنچه که در سال 87 - هنگام ترک ایران از سوی من - بود و اینک در سال 95 است. ضمن اینکه من که نمی توانم از فوکویاما و امثالهم جلو بزنم در فهم اوضاع جهان که توئیت کرد "چه دردناک است در حال حاضر امریکایی بودن".

دوست عزیزی که ایراد نگارشی گرفته اند درست می گویند و واژۀ ترکیبی پساترامپ رسانندۀ منظورم نبود و اصلاحش کردم.

عصبانی عزیز که به گریز من از تحلیل های نظامی اشاره کرده و درست هم گفته زیرا همانطور که دوست دیگرمان از من ایرادات فنی گرفته من در بخش های اداری و پشتیبانی خدمات رزمی خدمت می کرده ام و در همان 25 سال پیش هم که بازنشسته نبودم اطلاعات فنی جزیی و گسترده نداشتم و چون مشکل ایران را بی ارتباط با تحلیل های نظامی می دانم خودم هم رغبتی برای ورود به حوزۀ تخصص نظامی نداشتم و همین پست هم یک تحلیل سیاسی است و ادعایی در مورد دقیق بودن همۀ اشارات فنی ندارد زیرا مهم هم نیست از منظر هدف تحلیلی من. فقط به ان دوست عزیزی که اطلاعات ریزی را در مورد موشک ها داده عرض می کنم که تطبیق محاسبات فنی بر انواع مختلف موشک ها اگر چه می تواند درست یا غلط باشد و حرفی ندارم. اما موضوع اقتصاد و بصرفه بودن هم وجه مهمی از قضیه است و چون تولید موشک های بالستیک - آن هم با قدرت حمل کلاهک هسته ای - بسیار گران و پیچیده است و هیچ عقل سلیمی نمی آید موشک بالستیک کوتاه برد بسازد که دیگر انواع موشک ها هم براحتی کارآیی های ان را دارند. یا...هو

تکمله: من به مانور مشترک غربی ها با کشورهای منطقه در روزهای اخیر و انتظار هواداران تندرو خامنه ای برای عرض اندام او - حتی نصفه نیمه هم شده - با معنای "فکر نکنید من و سپاه از ترامپ ترسیدیم" هم بخشی از علل این مانور موشکی بود.

ناشناس گفت...

به نظرم یک تیمی که در حاکمیت هست دنبال قدرت نمایی است و آچمز کردن دولت ولی این کار گرگ بدست آمریکا داد و وضعیت رو بحرانی کرد در اصل خوراک به تیم ترامپ داد تا فشار رو روی ایران زیاد کنند بنظرم بست بحران در حرکتیم تحریمها هم بر میگردد از سوی آمریکا
دولت ایران هم دارد مبادلات و وابستگی های دلار را با یورو و ین و یوان عوض میکنه تا مقیاس دلار را در ایران بعنوان شاخص تشخیص اوضاع تغییر دهد

ناشناس گفت...

یعنی احمدی نژاد وضع حجاب و فرهنگ را بدتر کرد؟ این بابا که گفته مشکل ما این نیست تازه رفته سر قبر کورش!

ناشناس گفت...

اگر با نگاه به منافع ملی به این موشک آتیش کردن نگاه کنی ، عین حماقت بوده ، از جهت حفظ منافع شخصی هم همینطور ، فقط از نگاه یک آدم پارانوئید و خودخواه ممکنه توجیه داشته باشه ، نزدیک به چهل ساله که همین حرکتهای ناپلئونی !!! رو انجام میدهند و سه نسل رو تباه کرده اند ، شما هم توجیه نکن تیمسار

یار قدیمی گفت...

من کاری ندارم که خامنه ای بد و جمهوری اسلامی فلان. ولی خدا وکیلی تو منطقه ای که عربها منتظرن ما رو تیکه پاره کنن از اون طرف هیچ کشوری هم به ایران سلاح نمیفروشه و عربها را تا خرخره پر سلاحهای پیشرفته کردن از اونطرف هم ترامپ نرسیده شروع کرده راه به راه مارو خفت میده. زور داره خوب خودت با بدبختی یه موشکی بسازی بعد بگن حق نداری آزمایشش کنی. شما فکر کردین الان ترامپ حمله کنه و جمهوری اسلامی نابود بشه کی هست آخه بیاد کشورو دست بگیره که وضع از این بدتر نشه. قویترین و منسجمترین اوپوزیسیون دار و دسته رجوی هستن. آخه بابا اول باید یه اوپوزیسیون درست درمون تربیت کنیم بعد دنبال زیر کشیدن این حکومت باشیم.

ناشناس گفت...

از خشکسالی ایران بنویسید

از اینکه جمعیت حاشیه نشین در اطراف مراکز استانها و شهرهای بزرگ از مرز 13 میلیون نفر فراتر رفته بنویسید

ناشناس گفت...

"تا کنون هم معلوم شده هیچ واکنش مخاطره آمیزی را سبب نشده است و بحثی را هم که در شورای امنیت راه انداخته هدف خود ایران بوده"

البته آنقدرها هم بی واکنش نبوده اقدام موشکی ایران. واکنش آمریکا که شدید بوده و خبرگزاری های بین المللی خبر از تحریم های جدید می دهند که به زودی تصویب و اعمال خواهند شد:
http://www.reuters.com/article/usa-trump-iran-sanctions-idUSKBN15H2OE
http://www.reuters.com/article/us-iran-usa-idUSKBN15H253
http://ir.voanews.com/a/us-iran-paul-ryan-/3703593.html

نماینده انگلیس هم در شورای امنیت به شدت علیه ایران حرف زده. فرانسه هم به ایران هشدار داده.

بنابراین باز هم عقل کل های حاکم بر ایران با تحلیل های و محاسبات آبکی و اشتباه خود به زودی نقره داغ خواهند شد و البته ضرر و زیان بیشتر این بی عقلی هم نصیب مردم از همه جا بی خبر ایران خواهد شد.

ناشناس گفت...



رویترز: آمریکا احتمالا روز جمعه تحریم‌های جدید علیه ایران صادر می کند

http://ir.voanews.com/a/us-iran-sanctions-missile-test/3703872.html?src=persagg-title

Dalghak.Irani گفت...

هیاهو درست است ما اقدام غیر از هیاهوست و من هم گفته ام که در حال تست هستند و همۀ طرف ها را از دوست و دشمن رصد می کنند. موضوع تحریم های جدید کنگره ربطی به آزمایش جدید ندارد و مدت هاست در دستور کار است. مایکل فلین هم که گفته ایران از امروز - و نه دیروز - زیر ذره بین رسمی است. تا کنون اقدام خاصی و عملی مشخصاً راجع به آزمایش جدید اعلام نشده و طرفین در حال رجز خوانی های ابتدایی گرد وخاک بعدی هستند. و من هم که گفته ام ایران به این دلیل خواسته پیشدستی کند که عمق اراده و سیاست جدید ترامپ و واکنش های روسیه و چین را ارزیابی و سیاست های مقتضی شرایط جدید را طراحی کند. چیزی فراتر از انتظار نبوده در طرف امریکایی و روس ها و چینی ها هم که موضع علنی نگرفته اند و باید منتظر بود. اما اینکه این آزمایش منجر به بدتر شدن شرایط بکند کاملاً مخالفم چون هم امریکایی ها می دانند که ایران قصد تستشان را داشته و در شروع فصلی جدید از تندروی را قصد ندارد و هم ایرانی ها می دانستند که کابینۀ ترامپ نزده می رقصند و دشمنی شان با رژیم ایران چنان قدیم است و ریشه دار که نیازی به گزک جدیدی نداشته باشند. ایران فقط تحریک کرده که قبل از هرگونه انسجام درون کابینه ای روزهای آیندۀ ترامپ یک بهانه بدهد که ببیند در آینده با چه سناریوهایی و با چه شدت عملی باید روبرو شود. جنگ! شوخی می کنید. تا دو سال آینده قطعاً جنگی محتمل نیست و رژیم ایران عاقل تر از آن است که تحریک جدی بکند و امریکا گرفتارتر از آن است که بخواهد جنگی جدید را شروع کند. اوضاع با عقلانیت ایران و خویشتن داری - تظاهر به جدیت ترسناک - امریکا مدیریت خواهد شد. یا...هو

بویژه که فکر می کنم در دولت جدید ایران اگر روحانی باشد و سردار سلیمانی راضی شود فرمانده سپاه خواهد شد که اعتماد امریکایی ها را جلب کند. چون سلیمانی بعنوان یک نظامی حرفه ای و غیر سیاسی مورد احترام زنرال های کابینۀ ترامپ است و در داخل هم اعتدال لازم را دارد و با ارتقاء به فراندهی کل سپاه اهمیت عملیاتی سپاه قدس را هم از صحنه خارج می کند. یا...هو

ناشناس گفت...

فرض کنید دنیا از این موجود شتر گاو پلنگ خسته شده باشد و تصمیم گرفته باشد دنیایی دیگر بسازد. به عنوان یک ایرانی وظیفه را چه می دانی برای کمترین خسارت؟

یک بالون قدیمی گفت...

"هیاهو درست است ما اقدام غیر از هیاهوست"

جمله دقیق و تحلیل درست.

در پناه خدا باشید

ناشناس گفت...

خوب این هم از تست کردن آمریکا و واکنشی که نسبتاْ محکم بود و با تحریم، الان آمریکا در حال تست کردن خامنه ای است. قدم بعدی چیست؟ آیا آمریکا ایران رو به نفض برجام هل خواهد داد؟

چرا آمریکا را گرفتارتر از این حرف ها می بینید؟ آیا ترکیب ضد ایرانی کاخ سفید را درک نمی کنید؟ به نظر من نقش روسیه تعیین کننده خواهد بود. بین آمریکا و ایران، روسیه کدام را برمی گزیند؟

ناشناس گفت...

نظامی حرفه ای ؟ مورد احترام ژنرال های آمریکایی ؟؟ تیمسار شما خوبی ؟؟؟

ناشناس گفت...

نظامی حرفه ای؟ شاگرد بنا سابق. کدام فتح نظامی دارد این ژنرال؟ طریق القدس و فتح المبین و بیت المقدس را که انجام داد. کدام فتح دیگر؟ در اواخر جنگ هم که قربانش در عرض دو ماه، به اندازه نیمی از خوزستان را از دست دادند.
با بمب های کنار جاده ای سربازان آمریکایی را کشته و زخمی کردن احترام ارتش آمریکا را باعث می شود؟

Dalghak.Irani گفت...

این ترامپ مأیوس کننده است و بسیار نگرانم که عین ورژن داخلی اش احمدی نژاد مصداق از قضا سرکه انگبین صفرا فزود بشود. به این معنا که بسیاری از دانشگاهیان - خودم شاهد عینی بودم - با این توجیه که احمدی نژاد مکلا و دانشگاهی است پس هرچه باشد بهتر از معمم و آخوند و حوزوی است و بسیاری دیگر که ضدانقلاب بودند و هیچگاه رأی نداده بودند با این توجیه که احمدی نژاد بی کله و ساده است و تخریب چی خوبی خواهد بود برای روحانیت و در سال 84 - دور دوم - به او رأی دادند. و دیدیم که نتیجه این شد که با بدبختی دست بدامن یک آخوند بدتر از خاتمی شدیم و روحانیت را بصدر و قدری بیش از 84 هم برگرداندیم. ترامپ هم با دست فرمانی که انتخاب کرده پربی ربط نخواهد بود که باعث نجات خامنه ای بشود بجای تضعیف او. هدقیقه یک توئیت ضدا ایرانی - حتی گردانندۀ توئیترش نمی کند یک I.R اضافه کند در قبل از ایران تا حداقل حکومت ایران مورد خطابش باشد و آن افتضاح ویزا و این افتضاح تر تحریم ها که با تحریم اقلام پزشکی شروع کرده و پالس های تا کنونش همه بر ضد جامعۀ مدنی ایران. نه با این دست فرمان کاری از دستش ساخته نیست و فقط به انسجام ایرانیان در حکومت خامنه ای منجر خواهد شد و بزودی خواهیم دید که اگر لفاظی هایش از حد بگذرد رجزهای خامنه ای هم شروع خواهد شد و صدمه به مردم خواهد خورد بی اراده ای از هیچ طرف برای اقدامی فیصله بخش. یا...هو

در مورد قاسم سلیمانی هم نظر و شناخت شخصی ام را گفتم و بدیهی است که دشمنان هم دشمن با عرضه تر و کارآمدتر را محترم تر بحساب می آورند و این یک رسم بشری است. سلیمانی مؤمن است اما به اندازۀ دیگر سپاهیان در قدرت ایدئولوژیک نیست و ایمانش عرفان بیشتری قاطی دارد و مهمتر اینکه در جنگ هم بی رحم و خونریز نیست.

ناشناس گفت...



مهم نیست کی و چی تحریم شده،
مهم اینه که گیر دادنا شروع شد،
مهم اینه که شرکتها در دنیا وقتی میبینن تحریمهایی وجود داره حالا با هر شرکت ایرانی، کلا قید کار کردن با ایران رو میزنن.
این روش هوشیارانه ترامپ هست که مستقیم با برجام سرشاخ نمیشه و انقدر دست انداز ایجاد میکنه که در نهایت فقط ایرانه که داره برجام رو اجرا میکنه.
نظر شما چیه تیمسار؟

برمیگرده به مباحث ورود سرمایه گذار خارجی و احساس امنیت که خود شما قبلا بهش به طور کامل اشاره داشتید.
دولت به دلیل خالی بودن در عرصه داخلی فقط روی مباحث درمانی در این چند ساله موفق عمل کرد چون هر چی داشت ریخت این در این وزارت خانه
حالا دیگه آه در بساط نیست ظاهرا....
سرمایه گذار خارجی هم نیاد با توجه به عدم امنیت لازم
روحانی هم کله پا بشه
چه شود...

جنگ نشه کره شمالی میشیم یا اینکه یکی رو علم می کنن میفرستن دست بوس ترامپ و سیاست جدید خارجی رو این هسته سخت شروع خواهد کرد؟

ناشناس گفت...

من زیاد دانشی ندارم خود دلقک اگر توضیح بدن خوبه . اما الان که ماهیت واکنش محکم آمریکا اعلام شد و اینجور که من میخونم اسم چند نفر که نصفشون هم چینی و لبنانی هستن و البته با ایران در ارتباط و چند شرکت دیگه که فکر نمیکنم برای ایران زیاد مشکلی ایجاد کنه تحریم اونها. یعنی به نظرم موش زاییدن.

ناشناس گفت...

بله تست خوبی بود از نظر تیمسار! احتمالا با لغو قرارداد بوئینگ و ممنوعیت چرخه دلار (U-turn) که وزیر خزانه داری جدید ترامپ اعمال خواهد کرد و موجب نیمه فلج شدن گردش اقتصادی خارجی حکومت ایران خواهد شد نتایج این تست حکیمانه و دقیق به قول تیمسار بیشتر معلوم خواهد شد! نتانیاهو دائما در تماس با تیم ترامپ هست و قطعا واکنش های بیشتری خواهیم دید. قاسم سلیمانی هم که نظامی حرفه ای هست و تاکنون بر اثر این حرفه ای گری افتضاح های زیادی رو در سوریه و عراق به قیمت کشته شدن ده ها ایرانی (هر چند سپاهی) و افغانی به بار آورده. یکی از جدیدترین هایش هم کشته شدن ده ها نظامی ایرانی و افغانی با یک عدد موشک تاو ناقابل چند هزار دلاری بود. یک شاهکار جدید ایشون هم بیانیه ناگهانی اش علیه حکومت بحرین به جرم سلب تابعیت یک آخوند عامل ایران بود که حکومت بحرین رو تهدید به اقدام نظامی شیعیان کرد! و کل رشته هایی که ظریف با زحمت طی 2-3 سال ریسیده بود با این عنوان که ایران کشور دوست و همسایه و برادر است و دخالتی در امور داخلی کشورهای همسایه اش نمی کند رو پنبه کرد. حتی شایع شد که ظریف در اعتراض به این عمل حکیمانه سردار سلیمانی، از سمت خود استعفا داد که مورد پذیرش قرار نگرفت. اگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه ایران شود به معنای تبدیل شدن کل سپاه به سپاه قدس خواهد بود و این یعنی عملیات های تروریستی بیشتر و قطعا کشورهای غربی تنها پیامی که از این انتصاب خواهند گرفت پیام جنگ و تروریسم خواهد بود.

ناشناس گفت...

البته با این موافقم که سلیمانی با وجود افتضاح های نظامی اش (عدم توانایی در فتح موصل و حلب و به کشتن دادن سربازان) حداقل مانند یک فرمانده کلاسیک خودش را موظف میداند که در میدان جنگ حضور پیدا کند و مانند تمام دیگر سرداران سپاه در خانه های ویلایی جاخوش نکرده است. با اینکه او نظامی حرفه ای در معنای آنچه که بالا گفتم (حضور دائمی در جبهه ها) هست موافقم ولی با اینکه او نظامی حرفه ای در معنای کارامد و بادانش به روز است موافق نیستم. عزیز جعفری سردار کنونی احتمالا حکم اش سال 96 به اتمام می رسد (چون سال 86 حکم گرفته) و باید جایگزین شود خامنه ای هم نشان داده که همیشه یک فرد بدتر را با فرد کهنه بد جایگزین می کند. ولی بیایید 1 درصد امیدوار باشیم شاید خامنه ای کمی عاقل شود و فردی کمی عاقل تر مانند شمخانی را فرمانده سپاه کند. یا حتی محسن رضایی بی عرضه (بنا به خاطرات رفسنجانی) و بی ناموس (به دلیل پیگیری نکردن تقلب در سال 88) فرمانده سپاه شود بسیار بهتر از فردی مانند قاسم سلیمانی است که برخلاف دلقک عقیده دارم که به شدت ایدئولوژیک است و مغزش بسیار صلب است. در حالیکه محسن رضایی حداقل رفته است و از دور هوای دانشگاه را تنفس کرده است و یک دکتری آبکی اقتصاد گرفته است و مغزش کمتر صلب است. حتی قالیباف هم بسیار بهتر از سلیمانی است چون کار اجرایی کرده و مشکلات را دیده و برنامه و بودجه برای شهرداری تهیه کرده. هر چند با تمام این افراد مخالفم به ویژه با قالیباف ولی در شهر کورها یک چشم پادشاه هست. به هر حال خامنه ای به موافقت و مخالفت ما و مردم که سهل است با مخالفت و موافقت کله گنده های خود نظام هم معمولا بیلاخ نشان می دهد و کار خودش را میکند. متاسفانه ایران عزیز ما گیر بد کسی افتاده است. خامنه ای بدترین حاکم تاریخ ایران که تاکنون ظهور کرده و از این به بعد هم کسی مانند او نخواهد آمد و هر کسی بعد از او حتی اگر یک قاتل بالفطره هم باشد بهتر از او مملکت را اداره خواهد کرد.

الف گفت...

سلام بر شما

تیمسار به نظرم زمانش باشد یک بار دیگر آن مقاله شاهکارتان را بالا بیاورید، تا همه یک بار دیگر آن را بخوانند : «ایران آزاد نشود جهان نابود می شود».

دارد می شود، ظاهرا!

ناشناس گفت...

فشار ترامپ باعث تثبیت کسی نمی شود بلکه تحریمها اقتصاد ایران را کوچک کرده تزلزل در داخل ایجاد میکند در میان و بلند مدت برای حاکمیت . دوباره چاقویی داخل بدن ایران میکنند که باعث خونریزی شده و صبر میکنند تا خودش بیافته

ناشناس گفت...

این بشر ایران را با توسل به نظر "هدف وسیله را توجیه می کند" وسیله کرده برای خر کردن هواداران ابله خودش که هنوز نمی دانند چرا بهش رای دادند.

ناشناس گفت...

شاید در این وانفسا بهترین اتفاق برای نظام مردن خامنه ای باشد و منسوب شدن یک فرد میانه رو تر به جای او.چون در غیر اینصورت دچار مشکل اساسی میشود.مردم بازگشت تحریم ها را هم به لحاظ روانی برنمی تابند و هم به لحاظ توان از دست رفته و زندگی یومیه.اقتصاد که به یک تلنگر بند است، دارو و درمان هم که نیاز به توضیح ندارد، نارضایتی هم که اظهر من الشمس است و دیدگاه غرب و منطقه (جامعه بین الملل) هم واضح و مبرهن!

Dalghak.Irani گفت...

پاسخ پروفسور نادری معاون ناسا به ترامپ به نقل از خبرگزاری های داخلی ایران:

پرفسور فیروز نادری (معاون ارشد ناسا و مدیر مطالعات منظومه شمسی) خطاب به سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای مسلمان از جمله ایران خاطرنشان کرد: آن زمان که ایرانیان صاحب مدرن ترین تمدن باستان بودند هنوز کالیفرنیا زیر آبهای کارائیب مدفون بود!

به گزارش انتخاب، کاش سناتورهای متملق و مشاورانتان به شما می گفتند 43 درصد مدیران ارشد ناسا ایرانی هستند، همین طور 21 درصد اعضای انجمن ریاضیدانان آمریکا، 14 درصد پزشکان، 17 درصد برنامه نویسان و 11 درصد اساتید معروف دانشگاههای آمریکا همگی ایرانی هستند!

شما حاصل ده ها سال جنگ رسانه ای، هزاران میلیارد دلار هزینه و گردآوری بهترین نخبگان جهان... را به باد حماقت سپرده اید.

شرافت خود را به قیمت دلارهای رژیم کودک کش سعودی حراج کردید.

شما آبروی ایالات متحده را حتی در نزدِ متحدان اروپایی خود به کلی برده اید.

ساحل گفت...

آقای مرندی از شما بعیده این خبر جعلی را منتشر کنید. فیروز نادری خودش در این ویدیو میگوید که حداکثر یک تا یک و نیم درصد ایرانی در ناسا هستند.
اینکه کل ناسا ایرانی هستند و تمام پزشکان و علمای آمریکا ایرانی هستند ساخته ذهن متوهم و تحقیر شده خود ما ایرانیهاست
لینک صحبت فیروز نادری : https://youtu.be/m56ADsuHIUg

ناشناس گفت...

خدمت تیمسار مرندی
باید در جواب دکتری که فرموده اید در بالا گفت اقای دکتر داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است است گیریم ان موقه خود واشنگتون زیر اب اب بود اقای دکتر ان ارقامی که چند درصد در کجا وکجا یعنی چه تمام ان افراد امریکایی هستند چون در امریکا و در دانشگاه های امریکا هر مقامی شده اند چرا این افراد طی این ۳۸ سال هیچ صدایی برای ایران نداشته اند از نظر من مرده شور ان افراد ایرانی درصدی که فقط برای ویزای امریکا وزوز می کنند را ببره که ما هر چی می کشیم از این افراد می باشد مردک رفتی امریکا خیر سرت اقامت کرفتی زمانی که ۸ سال دهن ایران سرویس می شد گل به اوباما نگفتید حالا برای امد وشد به ایران و جمع اوری ثروت اجدادی وزوز می کنه شرم بر این ادم ها بقول فرخزاد توی شوی لندن خیلی ها برای ویزای ان طرف و املاک این طرف فقط پاچه خواری طرفی را می کنند که در حال کارشان گیره
لطفا کسی که دو تابعیتی و در زمان اوباما و احمدی نژاد ونگ ونگ نکرده لطفا الان هم خفه خون بگیره و بگذارید ایران برای ایران و خاکش هر بلایی سرش می اید بیاید و ما ها حاضریم ایران خاکستر بشه ولی بین زمین هوا نباشیم برای عده ایی پاچه خوار ویزا بگیر انسان باید خیلی پست باشه که برای خودش و گرین کارت مثل سگ پاپی و هرموقع بهش گفتن بشینه و پاشه حالا می خواهد دکتر باشد رییس ناسا باشد یا اصلا خود سایوز هفت باشد اینها هرچه قدر هم با سواد باشند برای ایران پشم اون گور خوابای ایرانی هم نیستند
لطفا پز این نا انسانها را ندهید که هیچ نیسند کسی که برای ویزا دم تکان می دهد از سگ کمتر است و مردم این را می فهمند تیمسار شما هم قبلا گفته بودی در گیر دار سفر به ینگه دنیایی همراه با دختران عزیزت واسه اینکه تامپ اخه چون به شما ویزا نداده اگه می داد الان شما هم درصدی های بال را بالا پایین می کردی لطفا صادق باش با خوانندگان و خودت اگه شما ندانی که دا های مخالف ترامپ چیه باید گفت هرچه بگنندد نمکش می زنند وای به روزی که بگنند نمک در پایان از تند بودن متاسفم ولی این نامردمی ها باعث ناراحتی می شود
در پایان بدانید سرما می رود ولی رو سیاهی می ماند برای ذغال

Dalghak.Irani گفت...

ساحل من در صحت و سقم آمار مناقشه نمی کنم. اما شما هم - بی توجه یا با شیطنت - استدلال درستی نکرده ای. نقل قول از نادری راجع به مدیران ارشد ناسا و در صد ایرانیان بوده است و نه کل پرسنل ناسا. لذا می تواند یک ونیم درصد از کل هم درست باشد که اکثریت قریب به اتفاق شان در ذیل مدیران ارشد خدمت می کنند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

در ضمن:
خبر اظهار نظر پروفسور نادری از سایت منبع حذف شده است و می تواند درست نباشد. نقل خبر از سوی من علاوه بر نقد رفتار هیستریک ترامپ به این علت هم بود که بطور غیرمستقیم جمهوری اسلامی نکبت را زیر سؤال می برد که ببین چه بلایی سر ایران آورده اند که این همه نخبۀ درجه یک فقط به امریکا گریخته اند. یا...هو

ساحل گفت...

ممنون از پاسختون من هم نمیخواهم موضوع را کش بدهم و بحث ریاضی کنم اما به صورت نرمال در یک سازمان ۱۰ تا ۲۰ درصد پرسنل پست مدیریتی دارند حالا اگر در حالت خوشبینانه ۱۰ درصد هم بگیریم و فرض کنیم همه این ده درصد هم جزو مدیران ارشد باشند و همه آن ۱ درصد ایرانی هم جزو این ۱۰ درصد مدیران ارشد باشند - که بعید است - در آنصورت میشود میتوان گفت ۱۰ درصد از مدیران ناسا ایرانی هستند نه ۴۳ درصد.
این نقل قول از فیروز نادری خبر جعلی است و آدم را یاد ۶۳ درصد احمدینژاد میندازد.
باز هم معذرت قصد فضولی نداشتم.

ناشناس گفت...

دلقک فیروز نادری از جمله دانشمندان ایرانی منتقد حکومت ایران هست. برای مثال او در قضیه زندانی شدن امید کوکبی به شدت از رفتار حکومت ایران انتقاد کرد. آقای نادری در این مورد گفت: "عده‌ای می‌گویند به ایران برگرد و به میهن خودت خدمت کن. اول امید را آزاد کنید بعد سایرین را دعوت کنید." این دانشمند با مقایسه رفتار ایران و آمریکا نوشته است: "کشور محل زندگی‌ام،‌ آمریکا، با من -و بسیاری مثل من- رفتاری استثنایی داشته است. بنابراین غم انگیز است وقتی می‌بینی ایران نمی‌تواند از داشته‌هایش محافظت کند. یک کشور مثل آمریکا نام شما را روی یک سیارک می‌گذارد، یک کشور مثل ایران شما را با زنجیر به تخت بیمارستان می‌بندد."
متن کامل اینجا:
http://ir.voanews.com/a/firouz-naderi-omid-koukabee/3301717.html


دلقک زیاد به خبرگزاری های حکومتی جمهوری اسلامی اعتماد نکن که به شدت اخبار رو دستکاری و حتی جعل می کنند. در همین خبرگزاری ها خبر مسلمان شدن انشتین و نامه اش به آیت الله بروجردی منتشر شد. بارها نامه های جعلی از زبان دانشمندان غربی در همین سایتهای حکومتی منتشر شده که درون مایه اکثر اونها انتقاد از فرهنگ غربی و حتی تعریف و توصیف از ایرانیان بوده. به جز بعضی سایتهای تخصصی علمی و اقتصادی اکثر سایتهای خبری ایران به خصوص سایتهای وابسته به اصول گرایان کاملا مشغول جعل و دستکاری و هدایت اخبار هستند.

Dalghak.Irani گفت...

خبر را از سایت انتخاب نقل کرده بودم که عکس خوشگلی هم از پروفسور نادری کار کرده بود با عنوان پاسخ کوبنده.... البته می دانید که من با انتخاب بشدت مشکل دارم بر سر شایعات زردی که - بویژه بر ضد قالیباف - می نویسد. اما ذوق زده شدم که یک ایرانی معروف پوز ترامپ را بزند. و احتیاط هم کردم که منبع خبر را محدود به خبرگزاری داخلی بکنم. زیرا علاوه برآمارها که خیلی توجه نداشتم از بند رژیم کودک کش عربستان می فهمیدم که این ادبیات سیاسی نمی تواند ادبیات نادری اندیشمند باشد. اما گفتم بلکه سایت متعفن انتخاب" در سیاست خارجی کمی جوانمردانه و بر مبنای اصول حرفه ای رفتار کرده باشد و مخالفت هیستریکش با عزیزم قالیباف فقط جنبۀ پمپاژ نفرت برای منافع جناحی باشد. بهرحال از هیجان زدگی مثبتم عذرخواهی می کنم. و از پروفسور نادری هم پوزش می خواهم که خبر ناصحیح از قول ایشان را تکثیر کرده ام. یا...هو

ناشناس گفت...

قابل توجه دلواپسان ترامپ
یک بانو مکزیکی ویزا خود را پس داد و با این کار اعتراض خودش را اعلام داشت
ما هم منتظر درصدی های رییس ناسا هستیم تا ویزایشان را پس بدهند و اعتراض را محکم اعلام کنند و ننه ترامپ را به عزایش بنشانند مرد وعمل مرد و قولش
نه اینکه خوابیده پارس کردن

ناشناس گفت...

دلقک خندان
بپا از حول حلیم توی دیگ نیوفتی توی این چند وقت خودت نیستی خون ترامپ جلوی چشمات نه جلوی عقلت را گرفته داری اب توی اسیاب ج ا میریزی

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز
ایران می خواد مانور موشکی برگزار میکنه جریان چیه هنوزم داره ترامپود تست میکنه?!

کرمانج

Dalghak.Irani گفت...

شما عزیزان که همه خودتان صاحب تحلیل های عمیق تر و بهتر از من هستید چرا دیگر از من می پرسید! طبیعی است که سپاه هم برای خودش واکنش نشان بدهد در مقابل دشمنش و مانور برگزار کند. این مانور یک مانور محدود نظامی معمولی است و قرار هم نیست که هر روز موشک بالستیک هوا بکنند. کمی هم از موضع طبیعی حرکت بکنید و خود سپاه و نظام که مخالف خودشان و نظام شان نیستند و مثل هر رژیم سیاسی در دنیا بهر کنشی واکنشی نشان بدهند یا هرکنشی را بکنند که واکنشی را تست بکنند. من که نمی توانم حرف غیر عقلانی بزنم که مثلاً دل خودم و شما را خوش کنم. پس متلک بمن را موقوف کنید و نخواهید که من عین امیدهای وجود نداشته تان به ترامپیسم را بچسبانم و خودم را هم فریب بدهم. یا...هو

ناشناس گفت...

نه تیمسار مشگل ما تفکر جدید شماست اینکه بعد این همه تلاش و سرخوردگی هر نوع کنش و واکنشی را فقط با بودن این ها منظور ج ا میتوانی تفکر کنی از قلمت پیداست ناخوداگاه داری فکر هر گونه شکست ج ا رابا تمام وجود حس می کنی معلوم از عشق ناخوداگاهت به قالی باف و جواب هایت به کامنت ها اگر فکر می کنی فقط تنها شما این طوری شدی و شکست در ضمیرت نشسته بدان خیلی ها این طورند طی این چند دهه همه دیدند که ج ا در هر مورد بیشترین شانس را اورده به صورتی که ادم فکر می کنه که ج ا است که فرمان دنیا دستش است و حتی امریکایی ها این قدر شانس در این چند دهه نداشتند در جمهوری اسلامی این منوال صادق نبود که یک دفعه جستی ملخک بله جمهوری اسلامی۳۸ دفعه پرید و توی تاریخ کشور ها از کل تاریخ بشر ۳ بار ملخه بیشر نپریده بود و حالا در مورد جمهوری اسلامی به این نتیجه در ضمیر رسیدیم که ملخک راحت این دعفه هم می پرد ولی اگه این دفعه بپره با این چنج در امریکا این ماییم که از ملخه نا خود اگاه محافظت کردیم و ملخک ما این دفعه نپرید ولی سالم ماند تیمار به دور از تمام سر خوردگی های گذشته نشان به اینکه طی سال گذشته خوذت را معرفی کردی و چند بارم شروع کردی به ننوشتن که هر دفعه شروعت با نزدیکی به قبول ماندگاری ج ا بوده ش بدان و قبول کن شاید خود ترامپ برایت خوشایند نباشد ولی جنبشش برایت خوب حالا که کسی پیدا شده رو در روی ج ا ایستادگی کند که این ایستادگی هزینه دارد باید هزینه داد اگر هزینه ندهیم چیزی به دست نمی اید بیا به هزینه ها به پرداز و و بگو که نا برده گ نا برده رنج گنج میسر نمی شود و خودت را از کانی که می خواهند کشور در بد بختی بماند و لی انها هزینه ندهند جدا کن هزینه هر شخص و هر نسل را همن طور که هاشمی داد بله کسی که خودش شروع کننده بود با جانش هزینه داد قبول کن ملخک اگر این دفعه ایرانی ها ازش محافظت نکنند با کفش ترامپ شتلق نقش زمین می شود الان اگر درست ببینید در صحنه حکومت بی صداست و مردم دارند با امریکا به سود ج ا. می جنگند. یکیشان دلقک ایرانی

ناشناس گفت...

به هر حال این نظر که آزمایش موشکی بیشتر با هدف تست هیئت حاکمه جدید آمریکاست به نظر من درست است ولی این موضوع تا چه حد به حکومت اسلامی کمک می کند و تبعات آن چیست آینده مشخص خواهد کرد. فعلا که تبلیغات حکومتی می گوید که این بود هارت و پورت ترامپ؟

ناشناس گفت...

با این ناشناس قبلی یه جوری موافقم ، انگار سیاست دنیا رو اینجوری نوشتن...

ناشناس گفت...

ولی اون روحانی امیدوار کننده بود! شاید این ترامپ هم یه جنبه دیگه داشته باشه که برای ما مثبت باشه

ناشناس گفت...

من هیچ کاری به این چرندیاتی که میگه غرب جهانخوار و استعمارگره ندارم چون هر ملتی باید خودش منافعش رو بشناسه و برای حصولش بها پرداخت کنه ، توو این قضیه ویزای ورود به آمریکا ، رمز موفقیت اینا زده بیرون و اون اینه که یاروو ترامپ همه کاره آمریکاست الآن و یه قاضی از همون آمریکا دستورش رو نقض میکنه حالا به هر دلیل قضایی و ترامپ ماست هم نمیتونه بخوره ، اونوقت توو مملکت ما دو نفر آدم محق رو چند ساله حبس خانگی کرده اند و هیچکدام از رجال سیاسی در قدرت هم حتی جرئت ندارند سوآل کنند راجع به قضیه. من نمی دونم جهان سوم چی میگن این وسط ! میخوان تمام تقصیر عقب موندگی و عافیت طلبی و تنبلی و بدبختی شون رو بندازن گردن جهان اولیا . آقا ول کن ، به قول شاعر از ماست که بر ماست.

ناشناس گفت...

تیمسار خیلی حساس و قابل پیش بینی شدی ما هم حالمون بهتر از شما نیست زیر فشار زندگی کمرمون داره میشکنه. باید خودمون جمع جور کنیم. نیاز به یه منبع انرزی داریم
* خدایا برسون*

مخلص تیمسار کرمانج

ناشناس گفت...

بخوانید و لذت ببرد
http://m.dw.com/fa-ir/هماهنگیهایی-برای-یک-درگیری-منطقهای-با-ایران-صورت-گرفته-است/a-37413926

ناشناس گفت...

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است: "بهتر است که ایران عزم و اراده رئیس جمهور جدید را(در خصوص گزینه نظامی) محک نزند."

ناشناس گفت...

سباستین گورکا، مشاور ارشد پرزیدنت ترامپ، صریحا اعلام کرد تحریم های جدید علیه ایران پیامی واضح از سوی کابینه جدید به «دیکتاتوری مذهبی» ایران است.

آقای گورکا، که جمعه شب ۱۵ بهمن ماه، در مصاحبه ای اختصاصی به پرسش های شان هنیتی مجری شبکه خبری فاکس نیوز پاسخ می داد همچنین ضمن تحسین از مردم ایران به عنوان انسان هائی فوق العاده با تمدنی چند هزار ساله گفت اما در تهران رژیمی وجود دارد که با حمایت مالی اش از تروریسم، و گروه های نیابتی ، و ارعاب و تهدید، کشورهای منطقه، از یمن گرفته تا عراق، و سراسر دنیا را بی ثبات می کند، و ما با کشیدن خط قرمزهای بسیار بسیار شفاف، این پیام را برایشان می فرستیم که باید به چنین رفتاری پایان دهند.

آقای گورکا گفت به امید خدا، ملاها، که در کانون قدرت این دیکتاتوری مذهبی هستند ، خواهند فهمید که دیگر به روال معمول نمی توانند به این رفتارشان ادامه دهند.

آقای گورکا در پاسخ به سئوال مجری شبکه فاکس نیوز درباره واکنش تهران به تغییری عمده در سیاست های آمریکا در قبال ایران گفت دونالد ترامپ به حرفی که می زند عمل می کند، و من تضمین می کنم که آنها به اوضاع، جوری دیگر نگاه خواهند کرد و متوجه خواهند شد که این خط قرمز سوریه نیست. حتما خط قرمز دولت پیشین در مورد سوریه را خاطر دارید! این بار وضعیت، کاملا متفاوت است و امیدواریم آنها بفهمند رفتار تحریک آمیز و بی ثبات کننده ۳۰ سال اخیرشان، دیگر به نفعشان نخواهد بود.

آقای گورکا همچنین توضیح داد چرا جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و موشک های بالیستیک با قابلیت حمل چنین تسلیحاتی در کانون هدف ها و برنامه های دولت ترامپ است. وی گفت ما شاهد رژیمی هستیم که دست کم بخشی از آن به ایده های آخر الزمانی و غیبت امام زمان معتقد است . آنها فکر می کنند در حال تشکیل حکومتی خلیفه ای در آستانه رسیدن دنیا به آخر الزمان هستند. آنها دنبال دسترسی به سلاح های کشتارجمعی اند و نمی توان نظیر شوروی سابق از راه بازداری ، سراغشان رفت . آنها بازیگران معقولی نظیر لئونید برژنف نیستند . آنها عملا معتقدند که رسیدن به پایان دنیا ایده خوبی است. به همین خاطر بسیار بد است که به سلاح هسته ای، دسترسی پیدا کنند.

ناشناس گفت...

یک سوال از خوانندگان و دلقک داشتم.
یکی از آتش نشان ها که در لحظه آخر از خطر مرگ گریخت؛ در یک برنامه تلویزیونی اینترنتی شرکت کرد و در جایی گفت که دقایقی قبل از فرو ریختن ساختمان به آتش نشان ها دستور رسید که ساختمان را ترک کنند که وجود موانع فلزی در پنجره های ساختمان که البته به ساخت اولیه بنا ارتباطی نداشت و بعدا ایجاد شده بود مانع از تخلیه به موقع ساختمان از سوی آتش نشان ها ‌‌شد.
سوال من این است که در لحظه فرو ریختن ساختمان گزارشگران خبر از مهار آتش سوزی و رو به عادی شدن اوضاع می دادند. پس دستور تخلیه ساختمان به چه جهت صادر شد؟

یکی از تماشاچیان چند ساله سیرک گفت...

زیرا معلوم "بود و است" که هرچقدر....
از این نحوه نگارشتت لذت می برم
متشکرم که همچنان هستی...