۱۳۹۳ خرداد ۹, جمعه

کارلوس کیروش با هوش اولین بمب روحیۀ ایرانی را ترکاند! با برگزیدن بیک زادۀ مصدوم!


1- هاشم بیک زاده دفاع چپ استقلال و تیم ملی در برابر مونته نگرو دچار مصدومیت شد. ام آر آی پای مصدوم او نشان داد که در خوشبینانه ترین حالت و جواب دادن درمان بیک زاده دو تا سه هفته فرصت می خواهد که شرایط بازگشت به تمرینات را کسب کند. مربیان معمولاً ریسک نمی کنند و چنین بازیکنانی را تا لحظۀ آخر در لیست انتظار قرار می دهند تا اگر بهبودشان قطعی شد در لیست 23 نفره شان به فیفا معرفی کنند. درست هم است چون محدودیت 23 بازیکن که سه نفر هم دروازه بان هستند جای هیچگونه ریسکی را نمی دهد برای خاصه خرجی و بردن بازیکنان مشکوک برای آمادگی صد درصد. اما کارلوس کی روش در تصمیمی غیر منتظره نه تنها بیک زاده را برگزیده بلکه او را قبل از همه هم روانۀ کمپ برزیل تیم ملی کرده برای مداوای آسیب دیدگی اش. بویژه با این آگاهی از روحیۀ کیروش که مطلقاً به بازیکن های خاص وابسته نیست و باج بده نیست؛ و هاشم بیک زاده هم سوپر استار تیمش نیست؛ این گزینش بیشتر توی چشم می آید.

2- در مطلب قبلی به مردم شناس و جامعه شناس بودن کیروش هم بالیده بودم و حالا مصداق دقیق شناخت او از روحیۀ ایرانی را در تصمیم جدیدش بهتر می توان نشان داد و توضیح داد:

الف- از اخبار چنین برمی آمد که گویا بیک زاده قبل از بازی با مونته نگرو کمی ناراحتی در پای مصدوم شده اش داشته است. اما پزشکان تیم به کیروش مجوز استفاده از او را داده اند. این را از عصبانیت و ناراحتی بیک زاده و واکنش هایش بعد از مصدومیت هم می توان به درست بودن رسید. کی روش با اینکه به توصیۀ تیم پزشکی اش بیک زاده را بازی داده بود؛ اما خودش را از این مسئولیت کنار نکشیده و با انتخاب بیک زاده اخلاقاً سهم شخصی اش در مشکل پیش آمده را بعهده گرفته است.

ب- اما عنصر مهمتر که از آن بعنوان بمب روحیۀ ایرانی یاد می کنم را زمانی منفجر کرده است که سرمربی تیم ملی فهمیده که در بین ایرانیان مرام داشتن و لوطی مسلکی پارامتر تعیین کنندۀ فرهنگی است. و همۀ ایرانیان از آدم های جوانمرد و با معرفت بسیار خوششان می آید. بنابراین تصمیم گرفته که اگر شده یک یار از 23 نفر را هم قربانی کند بتواند حداکثر انگیزه و توان و تلاش ذهنی و جسمی را در سایرین ایجاد و روحیه شان را به اوج برساند. و این اتفاق قطعاً افتاده است؛ و همۀ بازیکنان از تصمیم کیروش بشدت روحیه گرفته اند. البته امیدواریم که بیک زاده به بازی ها هم برسد. اما اگر هم حتی نرسد شاهکار کی روش بسیار مفید واقع شده و خواهد شد. به امید پیروزی. یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

هه !! حالا اگه یه مربی ایرانی مخصوصا قلعه نویی این کارو میکرد چه انگ ها و تهمت هایی که بهش نمیزدید ! مطمئنا می گفتید باهاش زد و بند کرده و قراره پولی از این وسط گیرش بیاد و بخاطر استقلالی بودن و دشمنی با فلان بازیکن و هزار حرف و حدیث دیگه از مغز معیوب و بیمار شما و امثال شما تراوش میکرد :))

ناشناس گفت...

با سلام،
بیگ زاده در بازی ایران و مونته نگرو مصدوم شد. ایران هنوز با آنگولا بازی نکرده و جمعه بازی خواهد کرد. لطفاً اصلاح کنید.

تبریزی گفت...

تیمسار درود
هر مطلبی که مینویسی ونشانه ایجاد روحیه برای ایران است من را به وجد می اورد به هر حال ما یک تیم ملی بیشتر نداریم و کیروش عزیز هم فقط میتوانست یک کار برای این تیم انجام دهد که داد(رفتن به جام جهانی)درست است که شاید وظیفه دفاع های ایران خصوصا بیک زاده عزیز که باید رودر روی مسی وسایر فرواردهای طراز اول جهان بیستد بس سنگین است ولی حتما مربیان تیم ایران میدانند که چه باید بکنند .گرچه اگر نتیجه نگیریم همه همین نکات را عامل شکست میدانند ولی باید باور کنیم کشوری که از نظر اقتصادی دوتا به اخر مانده است از نظر تورم یکی به اول مانده است از نظر ارزش تیم ملی هم که تیم اخر هستیم ولی این که بین 32تیم برتر جهان هستیم خود برد بزرگی است .من مطمئن هستم بازی های این تیم هم بسیار زیبا خواهد. بود

ناشناس گفت...

همانّند هميشه، بی شيله پيله، دمت جيز

پسر حاجی (اصلی) گفت...

فوتبال حرفه ای اینها را نمیفهمد
آرژانتین اینها را نمی فهمد
بوسنی و نیجریه این چیزها را نمیفهمند
کیروش از فوتبال حرفه ای آمد ولی گرفتار لجن باند بازی و فساد شد
گرفتار سوگلی نکونام ش شد