۱۳۹۳ خرداد ۳, شنبه

هراس رژیم از یک وبلاگ. حملۀ شریعتمداری به سایت بالاترین برای به اشترک گذاری این مقاله!



جناب یونسی عزیز؛ این جملۀ "آخوند و خاخام دست از سرتان بردارند" را بسط و ادامه بدهید لطفاً. خواهش می کنم.


1-   جناب علی یونسی مشاور قومیت ها ومذاهب رییس جمهور و در ادمۀ اصلاح طلبی ها مؤثر اخیرشان انتقادات تند و صریحی به صدا و سیما کرده اند در عدم همراهی با آرای ملت و رییس جمهور منتخب؛ و به صراحتی مورد نیاز فرموده اند که صدا و سیما در نقش اپوزیسیون دولت روحانی عمل کرده و حرکت می کند و کاملاً درست گفته اند. اما ایشان قبل از این و در همان کنیسۀ یهودیان در شیراز حرف مهمتری زده بودند که کمتر مورد تحلیل و توجه واقع شد. در حالیکه بنیان و بنیاد همۀ گرفتاری های امروز ایران و حتی جهان اسلام و چه می گویم که جهان بشریت از آن حرف نغز و راه گشای ایشان آبشخور دارد؛ و تا آن حل نشود، دنیا و در رأسشان مسلمانان نه به آرامش خواهند رسید و نه به رفاه دنیا و نه به سعادت اخرا. حرف یونسی که بسیار موجز و نمادین بود این بود که خطاب به یهودیان هموطن گفته بود: "اگر ما آخوندها و خاخام ها دست از سر شما ملت با هر رنگ و نژاد و دین و مذهب و تبار و قوم های مختلف برداریم؛ شما با همدیگر مشکلی ندارید و نخواهید داشت و در دوستی و سلامت زندگی خواهید کرد." (نقل به مضمون)

2- بدیهی است که ترجمۀ مفهومی حرف آقای یونسی عزیز این است که امور چگونه باشندگی مردمان در این جهان (حکومت) امری عرفی است و نه شرعی. و اگر شریعت (در قالب نمایندگان آن آخوند و خاخام و کشیش و کاهن و ...) بیشتر از سهم مذهب در عرف جامعه دخالت در سیاست و حکومت نکند - کما اینکه در اکثریت غالب کشورها و حکومت های امروز جهان نمی کند - اختلافات مذهبی و قومی و نژادی و غیر آن هم به حداقل ممکن می رسد، و انسان ها بسبب شأن عقلانیت و با تکیه و استفاده از عقل شان با کمترین تنش های اضافی تحمیل شده از سوی شریعت؛ در صلح و آرمش زندگی خواهند کرد. لذا بنظرم رسید که از محضر مبارک شان درخواست بکنم که این خط فکری ابراز شده شان را رها نکنند و نترسند از اینکه جنگ بالا بگیرد و وحدت جامعه بهم بخورد. چه ایشان بهتر از من می دانند که ایرانیان در تاریخ معاصر خودهیچگاه مثل امروز متفرق و از هم گسیخته و مختلف و چه می گویم متأسفانه حتی روردرو نبوده اند و این جز در سایۀ شوم دخالت مستقیم و سهم خواهی غیر متعارف شرع اسلام (فقیهان) در و از عرف و حکومت دنیوی بوقوع نپیوسته است.

3- نشانه های تشدید این جنگ مقدس (جمع کردن دست و پای شریعت از خیابان ها و زندگی روزمرۀ مردم) در جاهای دیگر هم بروز کرده و خوشبختانه دولت کریمۀ جناب روحانی بانی خیر شده که انشاءالله این جنگ بسیار بی رحم و خشن و زشت - اما ناگزیر - در حال تکوین و تکمیل نهایی است. و این امید را می دهد که بلکه خدای مهربان ایرانیان اینبار نیز دستش - و البته دست رحمانیت و نه مثل انقلاب اسلامی دست جباریت - خود را از آستین روحانیان و عمامه داران رسمی مذهب تشیع بیرون آورده بقصد یکبار دیگر زندگی و نشاط و وحدت و رفاه و توسعه و دلخوشی در سرزمین مقدس (ایران). ضمن اینکه مهمترین نشانۀ جنگ مقدس را در پاراگراف بعدی بشما خواهم آدرس داد؛ این بند را با این التماس تکراری خطاب به روحانی و یونسی تمام کنم که مبادا پاپس بکشید و خیانت بکنید به ملت قبل از تعیین تکلیف نتیجۀ نهایی. خواهش می کنم. ایران در حال نابودیست.

4- اما گذشته از ابقای ریاست احمدی مقدم و آن معاون جلادش رادان در سمت های فرماندهی نیروهای انتظامی که برخلاف سنت همیشگی تغییر دولت ها در 25 سال اخیر بوده، و خبر از لجاجت و سرسختی خامنه ای دارد در ادامۀ تحجر خشک؛ مهمترین مورد - که ورود نظامیان به صحنۀ نبرد سیاسی بود - را دیروز نشان داده بودم در سخنان غیر متعارف سید حسن فیروز آبادی در حمایت از دولت روحانی. و خوشبختانه خیلی سریع پاسخ گرفت از جبهۀ مورد خطابش در سپاه پاسداران. اما سپاه احتیاط کرد و بجای اینکه پاسخ مقام ارشد نظامی را ژنرال فرمانده سپاه (جعفری) بعنوان نظامی زیردست بدهد؛ موکول کرد به آخوند سپاه و نمایندۀ خامنه ای با نام آخوند سعیدی. سعیدی هم مثل روحانی و یونسی صریح جواب داده و بطور دقیق و درستی با دلایل متقن و قابل شناسایی؛ دولت روحانی را در حال سکولاریزه کردن - بخوان عرفی کردن - حکومت جمهوری اسلامی دانسته است (بیست شاخص دولت سکولار). حالا من چه اصراری دارم که حرف های مکتوم و استعاره های مفهوم سخنان دو طرف را به عریانی و خشونت واقعی که دارند ترجمه کنم تا آتش جنگ را شعله ورتر کنم هم معلوم است: به این علت مهم و بدیهی که حیات و ممات ایران بعنوان یک کشور و یک ملت جز در پایان این جنگ ناگزیر مشخص نخواهد شد. و هر روز که دیر شده ضرر کرده ایم و هر روز بازهم بیشتری که دیر شود ممکن است نابود شویم. با این افزوده که این جنگ مقدس نه صلح دارد و نه بازی برد - برد است. بلکه این یک جنگ مادر است و فقط باید برنده داشته باشد و بازنده. هر نوع آتش بس یا حتی کندی از سوی روحانیان عرفی (روحانی و یونسی و هاشمی و خاتمی و ...) خیانتی خواهد بود که کارنامۀ اعمال اشتباه و بضرر مردم آنان در گذشته را سنگینتر خواهد کرد. یا...هو

 نوشتۀ شریعتمداری برای تخطئۀ بالاترین و معرفی آن بعنوان سایت تولید محتوا. در حالیکه بالاترین فقط یک شبکۀ اجتماعی است و خودش در تعیین محتوا نقشی ندارد.

شبکه صهیونیستی: یونسی عزیز
این خط را رها نکن!
علی یونسی پس از ادای برخی اظهارات اپوزیسیون‌مآبانه، به دیدار برخی علما و مراجع در قم رفته است.
وی در حالی خود را دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی معرفی می‌کند که رسما چنین عنوانی را از رئیس‌جمهور دریافت نکرده و حتی برخی گزارش‌های موثق حاکی از بروز برخی نارضایتی‌ها نسبت به وی در دولت حکایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، یونسی در سفر به قم با شماری از مراجع و علما از جمله آیات شبیری زنجانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌وگو کرد. در هیچ یک از دیدارهای مذکور به خبرنگاران و عکاسان اجازه داده نشد تا از این دیدارها خبر و عکس تهیه کنند.
یونسی اخیرا ضمن حضور در کنیسه یهودیان در شیراز خواستار حذف آرم هلال‌احمر و جایگزینی آن با آرم سلطنتی شیر و خورشید شده بود؛ حضرت امام(ره) از این آرم سلطنتی با عنوان منحوس یاد کرده و همان اول انقلاب خواستار برچیدن آرم شیر و خورشید از سربرگ‌های دولتی شده بود.
یونسی که فرزند وی با فتنه‌گران مرتبط است همچنین مدعی شده بود حکومت بنی‌اسرائیل در موضوع همزیستی و مسالمت، به منطق اصلاح‌طلبان نزدیک شده است.
او همچنین به یهودیان گفته بود بعضی‌ها شب‌ها عزاداری می‌کنند و نماز صبح‌شان قضا می‌شود. یونسی همچنین با جمع زدن عملکرد خود با همه روحانیت مدعی شده بود: اگر ما آخوندها و خاخام‌ها دست از سر شما ملت با هر رنگ و نژاد برداریم، شما با یکدیگر مشکلی ندارید.
یادآور می‌شود نویسنده شبکه صهیونیستی بالاترین با استقبال از سخنان یونسی نوشت: «بدیهی است که ترجمه مفهومی حرف آقای یونسی عزیز این است که امور چگونگی باشندگی مردمان در این جهان (حکومت) امری عرفی است و نه شرعی. لذا به نظرم رسید که از محضر مبارک‌شان درخواست بکنم که این خط فکری ابراز شده‌شان را رها نکنند و نترسند از این که جنگ بالا بگیرد و وحدت به هم بخورد.(!)
بالاترین اقدام کسانی چون یونسی را «جنگ مقدس برای جمع کردن دست و پای شریعت از زندگی روزمره و خیابان» توصیف کرد.

۱۴ نظر:

پسر حاجی گفت...

دلقک جان تبریک بابت دلخوری حسین بازجو از دستت. پس نویسنده صهیونیستی هم بودی و و نمیکردی؟ (;

ایرانی‌ گفت...

زدی تو برجک.

ناشناس گفت...

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930302000739

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، مثل هميشه زدى تو خال، بعضى ها بد جورى سوختند.
ارادت، افشين قديم

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز
نمی دانم لینک توضیح بانو لیلا حاتمی را از چه جهت گذاشتی اینجا. آیا از جهت تحریف فارس برای استفاده از کلمۀ عذرخواهی در تیتر و لید که در متن نیست. یا از جهت خبر رسانی صرف که ما هم ببینیم خبری را که تو دیده ای. یا به احتمال ضعیف از تأسف لیلا بخاطر آزرده شدن احساسات کسی و این پایان پیامش که پدرش علی حاتمی چقدر علاقه مند بود به دین و کشورش.

اما من برای تأسف و دینداری پدر لیلا و همینطور قداست خود لیلا این توضیح را می نویسم که پیامش هم شأن و درخور شخصیت برجسته اش بود و هر آنچه گفته کلمه به کلمه اش فکر شده و واقعی و عین راستی است. او شرمنده است که در چنین جامعۀ کثیف و جماع محوری زندگی می کند ولی درعین حال بخودش و به اکثریت ملتش متعهد است که در همین جامعه و در کنار آنان زندگی و کار کند. در مورد پدرش هم درست گفته و علی شادروان کمترین مشکل را داشت در فیلم سازی های بعد از انقلاب و اخلاق معطوف به نجابت دینی اش هم همینقدر بس که وقتی با زهرا خانم (زری خوشکام هنرپیشۀ سکسی) ازدواج کرد دیگر هیچگاه اجازه نداد او در فیلمی بازی کند. ضمن اینکه نسبت هنرمند سینما به حکومت دینی مثل نسبت جن است و بسم الله. و سینما از صفر تا صدش مدرن است و ارادت من به سینماگران بدون قید و شرط. زیرا سینما را در خدمت سنت شریعت در آوردن مثل تبلیغ حجاب است از راه لخت شدن کامل زنان در انظار عمومی. لذا می بینید که حتی ده نمکی برای ساختن نوارهای متحرکش مجبور می شود بجای تبلیغ مذهب برود بسمت مسخره کردن همه چیز و همه کس. البته جواب را از جهت اطلاعاتی که می خواسنتم تأکید کنم طولانی نوشتم و کامنت شما بهانه شد. مرسی. یا...هو

آریا گفت...

دلقک جان من این لینک و لینک حرف های رضا کیانیان رو از این جهت گذاشتم که فکر کردم از شنیدنشون خوشحال میشید. حرف های رضا کیانیان رو که واضح بود چرا. حرف های لیلا حاتمی رو هم از این جهت که فکر کردم برای شما هم خیلی قابل درک و لمسه و همه ی کلماتش حساب شده است. احساس غرور و هم حسی توامانی به من می رسید و فکر کردم برای شما هم همین طوره.
ارادت

خُسن آقا گفت...

برادر حالا که برج و باروی ولی وقیح را هدف گرفته‌ای، حداقل لینک می‌دادی ما هم سری بزنیم و کمی بخندیم!
درضمن در نوشته‌های از این دست، مرسوم است که برای مدرک ارائه دادن هم که شده لینک می‌دهند به مراجع مورد استفاده. در این مورد باید لینک بالاترین و آن سایت حسین آقا را هم ذکر می‌کردید تا همه مستفیض شوند.

Dalghak.Irani گفت...

حُسن آقا جان!
1- در مورد مطلب کیهان که عین اش را کپی پیست کرده ام حتی رسم الخطش را هم تغییر نداده ام. و چون لینک به اصل مطالب کیهان مقدور نیست و فقط یک لینک کیهان آی آر ما را به صفحۀ اول سایت باز می کند لذا لزومی به گذاشتن لینک ندیدم. اما آدرسش می شود صفحۀ دوم کیهان ستون خبرهای ویژه با همین تیتری که من منتشر کرده ام تاریخ روزنامه هم شنبه سوم خرداد.
2- منظورتان از آدرس بالاترین را نفهمیدم. اما حرف من همین بود که در یادداشت کیهان نوشته شده است. به این معنا که عوض اینکه بنویسد فلان وبلاگ یا بهمان سایت فلان مطلب را نوشته و در سایت بالاترین به اشتراک گذاشته است می نویسد سایت صهیونیستی بالاترین نوشته یا نویسندۀ سایت بالاترین نوشته. در حالیکه سایت بالاترین نه نویسنده دارد و نه خودش چیزی از لینک ها را تولید می کند. البته قبلاً شریعتمداری کمتر شریعت داشت و کمی هم شرافت داشت و با تمسخر و دشنام هم شده به منبع اصلی و حداقل نام وبلاگ اشاره می کرد. اما بعد که دید نقض غرض است و دارد تبلیغ می کند که خوانندگان خودیش بروند و مطالب ضاله از خارجی ها را بخوانند این شیوه را برگزید که می تواند بدون اشاره به آدرس اصلی میلیون ها نفر را نویسندۀ بالاترین معرفی کند بدون جا و مکان و بدون امکان دسترسی. یا...هو

ناشناس گفت...

احسان
تمیسار عزیز، کامنت زیبایی در صفحه خانم علی نژاد دیدم، حیفم آمد که دوستان آنر نبینند:

آنها اختلاس می‌کردند٬ ما دستگیر می‌شدیم
آنها تحریم می‌شدند٬ ما گرسنه می‌ماندیم
آنها تحریک می‌شدند٬ ما در حجاب می‌پختیم
آنها کارخانه‌ها را تقسیم می‌کردند٬ ما بیکار می‌شدیم
آنها رای می‌دزدیدند٬ ما شکنجه می‌شدیم
آنها سد می‌ساختند٬ ما تشنه می‌ماندیم
آنها دروغ می‌گفتند٬ ما تنبیه می‌شدیم
دیگر کافی است! حالا ما می‌رقصیم٬ می‌بوسیم٬ مو به باد می‌دهیم آنها گریه کنند٬ زجر بکشند و در عزای ابدی بنشینند. آسیاب به نوبت....

رامیار گفت...

الان خوندم که مه آفرید خسروی را اعدام کرده‌اند. امیدوارم صحت نداشته باشد. ولی با توجه به اینکه نوشته‌های شما درباره ایشان را به یاد دارم، منتظرم نظر شمارا درباره ایشان هم بخوانم.
همینطور هم ویدئوهای بسیار جالبی که مردم درباره هپی ها ساختند. از آن جوانی که با این آهنگ اون گریه را اینقدر قشنگ اجرا کرد (اسمش پویا پورابراهیم است و در اصفهان زندگی می‌کنه. خودش توص فحه خودش اجراش کرده) و نیز اون ویدئویی که جوانها با تصویر خودشون به مسخره اخبار 20:30 پرداختند و با لهجه رادان از سرعت عمل پلیش میگویند. به نظرم این پویش گسترده جوانها در شبکه اجتماعی خیلی روند مهمیه. دارند پوایی جامعه ایرانی را نشان میدهند و اینکه با این بگیر و ببندها خاموش نمیشوند هیچ، تازه یک بهانه ای برای شدت بخشیدن به آتش هم پیدا میکنند.
منتظر خواندن نوشته هایتان هستم و روزی چهار پنج بار میام ببینم چه خبره و خواننده ها چه گفته اند
زنده باشید

کلنل گفت...

سلام تیمسار
من هیچگاه این برادر حسین رو این قدرا باهوش ندونستم و نمیدونم. این کارش رو هم باید به حساب گاف های خودش و مجموعه اش گذاشت. اگه شریعتمداری اینقدر باهوش بود و برای اسم مستعارش اینقدر فکر میکرد که شما فکر کردی، از این سوتی ها نمیداد:
file:///D:/news&etc/%DA%AF%D8%A7%D9%81%20%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87%20%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%20%D8%A2%D9%82%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%A7%D9%86.htm
یا این یکی:
file:///D:/news&etc/%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%20%DB%8C%DA%A9%20%D9%85%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%20%D8%AA%D8%A7%20%DA%AF%D8%A7%D9%81%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%B2%D9%87%D9%94%20%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%A7%D9%86.htm

Dalghak.Irani گفت...

کلنل این لینک ها کار نمی کند. یا...هو

کلنل گفت...

http://khabarfarsi.com/ext/6012166
و:
http://salameno.ir/fa/news/8063/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%DA%AF%D8%A7%D9%81%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%B2%D9%87%D9%94-%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%A7%D9%86
«گاف تازه حسین آقا درکیهان»
«از اشتباه تازه یک مترجم تا گاف های بامزه کیهان»

Dalghak.Irani گفت...

کلنل جان بدون قصد تخفیف. این سایت خودش بسیار نامعتبرتر از روزنامۀ شریعتمداری است. ضمن اینکه شریعتمداری در ژانر خودش بسیار زیاد باهوش و زیرک و خبره است و یکی از نظریه پردازان حکومت شرعی است و هوشش را صرف تخریب مقام ها و مکان ها و مطبوعات و شخصیت هایی می کند که حرف شان و راه شان اولاً در جهت پنبه زدن رشته ها و ریشه های دولت شرعی باشد و ثانیاً حرف شان در جامعه خریدار داشته باشد. تیتر دروغ یا مطلب تحریف شده استفاده می کند ق=فراوان ولی همه اش عمدی است آنچه که اساسی است و خودش نظارت مستقیم دارد. بدیهی است که در هر نشریه ای امکان اشتباه همیشه هست اما در کیهان کمتر اشتباهی بضرر شریعت محبوب شریعتمداری پیش می آید. زیاد اینجور سایت های درپیتی را مطالعه نمی کنم و توصیه می کنم که خیلی جدی نگیری این زرد نویسی های له و علیه را. هوش شریعتمداری را در تعقیب دقیق خاتمی و هاشمی و روحانی باید جستجو کنی و این اخرین حرفش در مشهد که گفته است: "کسی هوایی نشود دولت در جمهوری اسلامی اتاق فکر نظام نیست. دولت فقط گماشتۀ نظام برای تنظیم نان و پیاز مردم است و غلط زیادی نباید بکند". بخاطر تو کلی وقت گذاشتم که از من بعید است. یا...هو