۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

خبر مهم: محکوم کردن حجاب اجباری در سوریه از طرف جمهوری اسلامی؟!

خبرگزاری فارس: «داعش» حجاب را برای دانش آموزان پنجم ابتدایی به بالا الزامی کرد



«داعش» حجاب را برای دانش آموزان پنجم ابتدایی به بالا الزامی کرد

گروهک تروریستی «داعش» با صدور بخشنامه‌ای حجاب را برای دانش آموزان دختر پنجم ابتدایی به بالا، در مدارس تحت سیطره خود در سوریه الزامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق،‌ منابع محلی با اعلام این خبر تاکید کردند که عناصر گروهک تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» از ورود دانش آموزان غیر محجبه به مدارس ممانعت به عمل آوردند.
گروهک داعش در توجیه این بخشنامه اعلام کرد این تصمیم در راستای اجرای تعالیم دین اسلامی اتخاذ شده است زیرا دختران سال پنجم ابتدایی به بالا به سن تکلیف شرعی رسیده‌اند.

این گزارش حاکی است که این تصمیم گروهک داعش، خشم و عصبانیت مردم شهرهای تحت سیطره گروهک امارت اسلامی عراق و شام را برانگیخته است. مردم این موضوع را دخالت در زندگی شخصی خود برشمردند. ناظران سیاسی این تصمیم داعش را ناشی از عقب ماندگی این گروهک تروریستی دانسته و تاکید کرد که این گروهک تروریستی به دنبال بازگرداندن جامعه سوریه به قرون وسطایی است. پایان خبر/
*************
تیتر استباط مفهومی است به این دلیل که فارس و خبرنگار ش چنین خبری را تولید و مخابره کرده اند. خبر هم که به اندازۀ کافی گویا هست و چه طنز سیاه و تلخی!: رطب خورده منع رطب می کند!
از فرصت استفاده می کنم و در گذشت دکتر معتمد نژاد پدر مطبوعات نوین (متکی بر دانش روزنامه نگاری) در ایران را تسلیت می گویم. بویژه به خانواده اش علی الخصوص به دخترشان رؤیا خانم عزیز که استاد روزنامه نگاریم هم بوده است. و حیف است که یادی هم از استاد دیگرم حسین قندی نکنم که بدلیل دچار شدن به آلزایمر بسیار سخت می گذراند و چند سال است که فراموشش کرده ایم. یا...هو

توضیح: این خبر و پست را در پنجشنبه 14 اذر نوشته ام ولی بدلیل اهمیت پست چهارشنبه زمان انتشارش را 24 ساعت عقب برده ام.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

برادران شیعه بیایند برای مبارزه با داعش حجاب را در ایران اختیاری کنند.