۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

بازداشت بابک زنجانی غیر حقوقی و برای حفاظت از او و اطلاعاتش بوده است!


الف- بازداشت بابک زنجانی اگر صحت داشته باشد یک بازداشت سیاسی و غیر حقوقی بوده است و بنظر می رسد به یکی از دو دلیل زیر اتفاق افتاده باشد:

1- برای محافظت از او و جلوگیری از افشاگری های بنیاد بر افکن احتمالی اش بوده است.

2- برای آدرس عوضی دادن به فضای ملتهب جامعه در ارتباط با فساد کشف شده در ترکیه و عدالت نمایی پوپولیستی انجام شده است.

زیرا:

1- بازداشت حقوقی آدم سرشناسی مثل بابک زنجانی - مثل هر بازداشت دیگر قضایی - باید در اطلاعیۀ رسمی دادگستری و با ذکر دلایل و اتهامات علت بازداشت و نام بردن از شکات ایشان باشد. و نه بصورت تک جملۀ دادستان کشور در مصاحبه ای غیر رسمی.

2- تا این لحظه - بازداشت زنجانی - اتهامی بغیر از ثروتمند بودن متوجه بابک زنجانی نبوده است؛ و هر آنچه در مطبوعات و نامه های این نماینده و آن وکیل و سه دیگر شریک و ... مطرح شده جنبۀ "اتهام مشخص" نداشته و در هیچ کجا ثبت و اطلاع رسانی نشده است. حتی اتهام شفاهی مطرح شده در رابطه با معامله با تأمین اجتماعی هم چون طبق ادعای خود محسنی اژه ای پروندۀ تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی به دادگستری ارجاع داده نشده است منتفی است.

این یاداشت کوتاه را با عجله نوشتم که فریب نخوریم و فقط ثروت بادآوردۀ بابک زنجانی حساسیت مان را نسبت به اولاً حقوق او و ثانیاً توطئه بودن این بازداشت برای انحراف افکار عمومی از حامیان و شریکان او در جای جای حاکمیت را فراموش کنیم. در نظر داشته باشیم که فقط در یک فقرۀ کوچک و برای نمونه رییس سابق و مختلس بانک ملی (محمدرضا خاوری) از مرز خود دادستان کل کشور موفق بفرار از کشور شد.

ناگفته پیداست که خود خبر ارزش زیادی دارد و معلوم است که زلزلۀ فساد در حال بلعیدن "طعمه" های ابتدایی اش است و این روند به تکانه های مبارکی ارتقاء خواهد یافت. اگر جزییات منتشر شود تحلیل دقیق تری هم ممکن خواهد بود. این فقط یک هشدار است. یا...هو

۹ نظر:

سحر گفت...

دلقک عزیز
من تا حدی اخبار را از تی وی های ترک دنبال میکنم.
تمام داکامنت ها ، مدارک ، سندهای رسمی در دست ترکها است.
سندها و داکامنت ها با ارقام نجومی به نام رضا ضراب که واسطه زنجانی بوده. امکان انکار این داکامنت ها غیر ممکن است. دستگیری شفاهی زنجانی احتمالا بخاطر وجود این داکامنت هاست که هنوز منتشر نشده.
سایر افراد مربوط به این پرونده که واسطه بوده اند ، آدمهای گمنام و ظاهرا فقیر بوده اند که تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد.
مدارک و داکامنت های بسیاری در اختیار بانک هالک در ترکیه است. انتشار آن مراحل حقوقی باید طی کند.
بانک هالک واسط این نقل و انتقالات بوده.
و نکته آخر:
باند گولن که در همه جا پراکنده بوده اند ، از وزارت خانه ها بگیر تا بخشهای بالای اطلاعاتی و امنیتی ، از سالیان خیلی قبل پنهانی مشغول تعقیب این ماجرا و جمع آوری سند بوده اند. سندها که کامل شده قضیه را رو کرده اند.
برای همین اردوغان میگوید توطئه !
حتی در خبرها گفته شده که 1.5 تن طلا با هواپیما توسط رضا ضراب در
فرودگاه استانبول سالیان قبل ترخیص شده.از طرف ماموران ترخیص و امنیتی فرودگاه ادعا شده که مدارک در دستشان است.
از همه این حرفها گذشته من تو فکرم که مقامات ایرانی چطور میخواهند این داستانها را جمع و جور کنند
چون این قضیه فقط رسوایی برای ترکیه نیست ، رسوایی برای ایران هم میشود.

سحر گفت...

نکته ای را که فراموش کردم بگویم.
رضا ضراب در اولین عملیات های دستگیری بازداشت شده. در تحقیقات اولیه خودش را واسط بابک زنجانی برای معاملات و بیزینس نام میبرد.
رضا ضراب پاسپورت آذربایجانی دارد و تبعه آنجاست.
در خبرها با وجود اینکه اتهام را به رضا ضراب میدهند اما از شریک ایرانی او بابک زنجانی نام برده میشود.احتمال دارد مدارک و داکامنت ها به نام ضراب باشد. در این صورت جناب زنجانی اتهام سبک تری دارد!
و شاید هم آنهم نه!

Dalghak.Irani گفت...

دلم می خواهد به واژۀ "طعمه" توجه زیادی بکنید. زیرا خود زنجانی هم از همان روش جمهوری اسلامی در طعمه کردن خودش استفاده می کرده است برای پوشش دادن به فسادهای خودش. و آن روش این بوده که جمهوری اسلامی افرادی زیرک و دارای شم خوب اقتصادی اما بی هویت و یک لاقبا را از کف خیابان انتخاب می کنند و از توانایی های هوشی آنان استفاده می کرده اند و می کنند برای ثروت اندوزی و بازی برای حکومت؛ تا بهنگام لو رفتن احتمالی قضیه یا بپایان مصرف رسیدن کارویژۀ آنان بتواند بدون کمترین تنشی حذفشان کند. این را در پروندۀ شهرام جزایری می بینیم و همینطور خود زنجانی و مثل او. زنجانی هم می بینیم که در ترکیه با آدم های حاشیه ای - مثل ان خانمی که گفتند در محله ای فقیر نشین زندگی می کرده و یکی از مجرمان پروندۀ ضرابی است - همین تاکتیک را بکار می برد. قبلاً در مورد مه آفرید هم همین روش بوده است. یا...هو

ناشناس گفت...

راستي چند روز پيش يك صحبت از آقاي بني صدر پخش شد كه بابك زنجاني مستقيم با بيت و مجتبي خامنه اي متصل بوده. و مرسي دلقك عزيز شما كه حرفت شنيدار دارد واقعا بيشتر تكيه كنيد به اين موضوع كه اين فرد در جريان قوانين اين مملكت در جلساتي با حضور چهار وزير مملكت اين كارها را انجام داده است. كساني كه مملكت را به اينجا رساندند بايد جواب بدهند، كساني كه مثل آب خوردن ميخواستند تحريم ها را دور بزنند.

پاينده باشيد.

Dalghak.Irani گفت...

نکتۀ مهم دیگر در مورد بازداشت های غیر موجه انجام آنان ر روزهایی است که فردا یا روزهای بعدش تعطیل است و از تاکتیک "هم تنور رسانه را سرد نگهدار و هم بازخورد اولیه را بگیر تا اقدام مناسب بعدی" استفاده شده است و تا روز چهارشنبه که احتمال دارد بدنبال سه شنبه تعطیل بشود هم رسانه ها تعطیل هستند و هم فرصت رایزنی های پشت پرده و اقدام در جهت "بنابدستور" مهیاست. یا...هو

ناشناس گفت...

مگر ميشود در اين مملكت بدون زد وبند با بالاييها به چنين پولهايى رسيد باور اينكه بابك خان شريك قدرتمندى بنام مجتبى خان ندارد دور از ذهن است
واما كمدى دستگيرى
بعد از اينهمه جنجال در تركيه انهم بخاطر چپاول پول ايران دستگاه باصطلاح قضايى ما هم دچار محظور شد كه بلى ما هم قوه قضايى داريم.
ومطمن باشيد اگر هم ايشان دستگير شده باشند زندانش كم از هتل هيلتون نيست

ناشناس گفت...

در مورد شاهکار جدید مطهری ننوشتید.

یک خواننده ی قدیمی گفت...

سلام بر دلقک عزیز
خواستم تحلیل های سیاسی را کنار بگذارم و سال نوی میلادی را به شکل ختصاصی به شما تبریک بگویم.
من یکی از خوانندگان قدیمی شما هستم. نوشته های شما بدون تعارف تاثیر زیادی در بینش سیاسی و حتی غیر سیاسی من داشته. می دانم برای نوشتن این نوشته ها وقت زیادی می گذارید و فکر می کنید و همین جای بسی تقدیر داره. امیدوارم همیشه سلامت باشید و همواره بنویسید.


ناشناس گفت...

جالب است اين اقايى كه ظاهرا در هواپيما كنار برادر بسيجى بابك زنجانى نشسته است همانست كه عكس كلت به دستش در جريان سركوب هاى خيابانى سال ٨٨ موجود است كه البته با اسم ورسم شناسايى شد واسمش را هم نوشتند كه متاسفانه من بياد ندارم ولى در يو تيوب وتحت عنوان basij ويديويى وجود دارد كه شامل عكس تعدادى از سركوبگران تظاهرات خيابانيست كه عكس اين موجود با اسلحه كاملا مشخص است.
واين جناب بابك زنجانى كه اين روزها گفته ميشود يكساليست اسمش مطرح شده كه چنين نيست
اگر يادتان باشد شايد دو يا كمى قبلتر بود كه نخست وزير تركيه در مجلس گزارش داد كه خداوند ١٨ ميليارد دلار از غيب براى تركيه رسانده است كه ظاهرا از ايران وبار يك تريلى ودر مسير تركيه به جايى ميرفته وذبط شد وبعد هم اعلام شد يك تاجر ايرانى بنام بابك زنجانى وكيلى گرفته ومدعيست پول وكل محموله متعلق به اوست وبعد از مدتى سروصدا هم خوابيد