۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

... و بالاخره اکبر هاشمی رفسنجانی قیام کرد. مبارک است!


با عرض پوزش بسیار از خوانندگان محترم. چون در پست قبلی راجع به تحلیل گفتار و رفتار هاشمی رفسنجانی (اینجا) یک نکتۀ کلیدی و شکلی بسیار بسیار مهم و پر معنی جا افتاده بود؛ مجبور شدم آن را بطور جداگانه در اینجا بنویسم. زیرا این رفتار بقدری مهم و برای دوستداران آمدن رفسنجانی به صحنه مهم و امید بخش است که به اندازۀ یک تحلیل مطول و پروپیمان ارزش دارد. زیرا ممکن بود بعنوان افزوده زیر پست قبلی بنویسم و بسیاری از شما برنگردید بخوانید و حیفم آمد. و آن اینکه:

همۀ گزارش های منتشر شده از جلسۀ دیروز رفسنجانی حاکی از این است که او دیروز سنت شکنی کرده و بر خلاف عادت سنی و همیشگی خود که نشسته برای مهمانانش صحبت می کرد، این بار در پشت تریبون ایستاده و حرف های مهم خودش را بیان کرده است. این تغییر رفتار و گزارش با تأکید آن نشان می دهد که او مصمم است نفش تاریخی خودش در این اوضاع اسف بار را ایفا کند. یا...هو

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

آمين. اميدوارم كه هاشمى بتونه با اين كار گذشته خودش رو تطهير كنه. آينده نشون خواهد داد.
افشين

ناشناس گفت...

سلام و ارادت

خدا حفظت کند، یک جوری نوشتی قیام کرد که ابتدا به ساکن گمان کردم اعلام کاندیداتوری کرده است واقعا!

جفتشان می آیند نگران نباش!

عمو دلار

ناشناس گفت...

سلام دلقك عزيز
ظاهرا اقاي هاشمي توصيه شما را شنيده است ( چندين روز پيش) و سياست تهاجمي را اتخاذ كرده است و از حالت انفعال خارج شده است
خاتمي و هاشمي ، هر دو مجبورند ثبت نام كنند ، زيرا در صورتي كه خاتمي تنها تبت نام كند ، احتمال رد صلاحيت خاتمي زياد است ، حتي اگر هاشمي از خامنه اي قول تاييد صلاحيت خاتمي را بگيرد ، حرفش قابل اطمينان نيست ، تنها راه ، ثبت نام هر دو نفر و كنار كشيدن يكي به نفع ديگريست ، اگر خاتمي تاييد شد البته .
قبلا هم در سيرك جنابعالي نوشتم كه هاشمي و خاتمي چاره اي جزء امدن ندارند ، چون مشكل خامنه اي اولين انتخابات پس از انتخابات ٨٨ مي باشد ، اگر بتواند اين انتخابات را با مليجكان دربارش ، به ارامي برگزار كند ، رييس جمهوري از جنس ادمهايي مثل كانديداي پايداري را بر سر كار بياورد ، هاشمي و خاتمي ديگر به تاريخ پيوسته اند ، حتي اگر زنده باشند
به قول اقايان ، در شرايط حساس كنوني ، چاره اي نداريم كه با هاشمي يا خاتمي سر كنيم ، و يك گام به جلو برداريم ،شايد توانستند خامنه اي احمق را مهار كنند تا حدودي ، كه ايران را ويران كرده است ، حداقل نابود نكند
تا بعد ببينيم خدا چه مي خواهد
پاينده باشيد

pishgu گفت...

دلقک جان هر چند وقت یک بار جهت انبساط خاطر سری به شما میزنم ولی این بار واقعا شاهکار بود.فقط یک دلقک میتونه همچین کاری رو بکنه..دلقکی که قبلا تیمسار بوده و بعدش اخوند...خلاصه شادمون کردی جوون خیر از جوونیت ببینی..مدتها بود اینطوری نخندیده بودم....حالا نگفتی وقتی حاج اقا بلند شدند صدایی چیزیم بلند شد یا قثط بلند شدند؟فکر بد نکنین منظورم صدای قلنج حاج اقا بود نه چیز دیگه ای..حالا ایشون زحمت کشیدند بلند شدند بهشون بگین فعلا نشینن تا ببینیم چی میشه..اخه سخته هی ایشون بخوان بلند شن بشینن!
پیشگو از مشتری های گفتم گفت....!

ناشناس گفت...

دیمیتری:
ضمن احترام به تحلیل جناب دلقک ولی به نظر اینجانب کاندیدای مورد نظر رفسنجانی فعلا حسن روحانی است و خود وی با توجه وضعیت جسمانی و ترس از تکرار حوادث سال 84 نخواهد آمد. اما چرایی سخنرانی اخیر وی شاید این باشد که می خواهد جبهه اصولگرا را دچار سردرگمی در اتخاذ تاکتیک مشترک کند و آنها را از تخریب حسن روحانی دور کند.

ناشناس گفت...

سلام و ارادت

تصور کن - فقط تصور کن - قالیباف از این ائتلاف مضحک سه کله پوک بکشد بیرون و مستقل شود به عبارتی ولایتی و حداد را مباشر و معتمد سید علی هستند قهوه ای کند، بعد خاتمی و هاشمی با هم بیایند و خاتمی روی شانه های هاشمی از باتلاق شورای نگهبان بگذرد و روحانی هم چراغ خاموش عبور کند، حالا شدن چند تا؟! شدن چهار روح در یک بدن و آن نعش هشتاد ساله هاشمی است! چرا؟! چون همشان دقیقه نود به نفع هاشمی با هزار دادار دودور کناره گیری می کنند و این است راز کاندید شدن روحانی، ائتلاف قالیباف، بیام نیام خاتمی و البته قیام هاشمی!

میدانی چرا؟! چون کاندیداتوری روحانی با قیام هاشمی و ائتلاف قالیباف با حداد! عشوه و ناز خاتمی با نمیگم نمیام هاشمی هیچ رقمه هم خوانی ندارد، دارد؟!

در ضمن تصور کن - فقط تصور کن - روحانی و قالیباف و خاتمی سه چهار روز مانده به رای گیری به نفع هاشمی کناره گیری کنند، چه سر و صدایی میکند نه! چه تبلیغ معرکه ایست در این گرانی کاغذ!

حالا بگذریم از لاشخورانی که به طمع لاشه وزارتی یا از زور احساسات سیاسی یا به مشورت مشاوران! تقلید کنند و انصراف به نفع هاشمی دهند، مخصوصا در این مقطع حساس کنونی!

هاشمی را تو باید بهتر بشناسی، او برای این چند روز، چند سال است که اندیشیده و برنامه ریزی کرده است او تصمیمش را خیلی وقت پیش گرفته است، حالا دارد برنامه اش را اجرا میکند، نگو که هنوز نمیداند چه کند که این وصله ها به هاشمی نمی چسبد، چرا که او آینده پنج سال پیش را تا به امروز، مدل نوستراداموسی بیان و ضبط کرده، جزوه اش کرده و در کشوی میز کارش دارد، مگر میشود آینده پنج سال بعد امروز را نداند!

اما آخر اینکه - و این اما مهم است - شاید هاشمی تنها کسی باشد که بتواند رو در روی سید علی بایستد ولی تنها نمیتواند، چرا که دیگر نه این هاشمی آن هاشمی است نه این سید علی آن سید علی بیست سی سال پیش!

خیلی دوس دارم بهم بگی: مذخرف نگو البته با ادبیات خودت!

عمو دلار

ناشناس گفت...

عمو دلار، اين هم سناريوى جالبيه تو اين شير تو شير هيچ چيز دور از ذهن نيست. هر مدلى كه ايران از خطر بالقوه جنگ و تجزيه كه با زياده خواهى رهبر دچارش شده رو نجات بده خوشامد ميگم. حتى اگه تو كشوى كنارى ميز هاشمى باشه. چون فكر ميكنم اگه اين خطر از سر كشور بگذره حتى به دست هاشمى ، جمهورى اسلامى بعد از ٣٥ سال تاريخ خونين ديگه پتانسيل برگشت به دوران طلائى مورد نظر موسوى و هاشمى رو هيچوقت نخواهد داشت. و شايد ملت يك قدم به دموكراسى و آزادى مدل ايرانى در سالهاى دور آينده نزديكتر بشه.
ارادتمنت دلقك و همه دوستان نگران.

ناشناس گفت...

تیمسار این یک درخواست شخصی است و کامنت نیست. ایا شما می توانید یک دعوتنامه بالاترین برای من بفرستید؟ تشکر
سیامک

ناشناس گفت...

عمو دلار عزيز،
كانديد شدن همزمان خاتمى و هاشمى معنى ندارد.
چون اين واضحا به معنى رد صلاحيت خاتمى است. بنابر اين خاتمى حاضر به انجام آن نخواهد شد.
به محض اعلام آمادگى هاشمى، خاتمى نقش خود را در حد يك حامى تقليل خواهد داد. اين موضوع را بهتر از هر كسى هاشمى ميداند. و به همين دليل است كه هاشمى تاكنون اعلام نامزدى نكرده. تمام صحبت هاى او كه ديگر رهبر به من اعتماد ندارد براى ترغيب خاتمى به اعلام نامزدى است.
شايد دليل آن هم سن بالاى هشتاد سال اوست كه مانع از ماجراجويى جديد براى او مى شود.
گرچه به عقيده بنده بهترين حالت به منظور تقويت شرايط مملكت در عين تضعيف موقعيت رهبرى رياست جمهورى هاشمى است و در پى آن تشكيل دولت آشتى ملى. بدين وسيله با بكار گيرى مهمترين مهره هاى رهبرى در كابينه و در كنار معاون اولى خاتمى ١. توهم دشمن داخلى از بين خواهد رفت، ٢. امكان انتقادهاى اصولگراى سنتى كاهش مى يابد، ٣. پتانسيل بالايى براى بازسازى ويرانه بجاى مانده از احمدى نژاد بوجود خواهد آمد، ٤. خطر تجزيه و دشمنى هاى خارجى براى سوريه اى كردن ايران كاهش مى يابد، ٥. فساد هاى مالى و ادارى به دليل نا همگنى دولت كاهش مى يابد، ٦. با حذف توهم دشمن داخلى، نقش رهبرى تا حدى به يك مقام تشريفاتى تقليل مى يابد.
گرچه اين موارد با كمال خوشبينى نوشته شده، اما دور از ذهن نيست.
با عرض ارادت به دلقك عزيز
امضا: دروغگو

ناشناس گفت...


عکس بابک زنجانی و هاشمی رفسنجانی

https://www.khodnevis.org/article/51232

من به هاشمی اعتماد ندارم.....بهتره اجازه بدیم خامنه ای و نوچه هاش (با ادامه روند فعلی) گور خودشون رو بکنند (حفر کنند).

شهریار

ناشناس گفت...

دروغگو جان سلام، معنی حضور هم زمان آن دو را خودت گفتی که! رد صلاحیت یا انصراف خاتمی، قبلا گفته ام در کامنت ها، بعضی انسان ها مرده شان بیشتر به درد میخورد، در ضمن این ها که گفتم فقط یک سناریوی شخصی است باید صبور بود و فیلم و فیلم نامه اصلی را بر پرده چند روز آینده انتخابات مشاهده کرد.

عمو دلار

ناشناس گفت...

رفسنجانی قبل از اینکه بخواهد کاندید شود، با سم های روسی کوشونده میشود.

ناشناس گفت...

راستی از احمدی نژاد و دارودسته اش چه خبر؟ چرا حکم لازم نمی کند و آتشی به خیمه ی اصولگراها نمی اندازد؟
لطفا از او برایمان بنویسید و حرکت بعدیش را پیش بینی کنید.

پیمان گفت...

تو را به خدا الکی جو نده. اینهم عکسهایی که قبلا هم اینجوری ایستاده سخنرانی کرده.

http://media.jamnews.ir/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B11.jpg

http://news.arzeshiha.ir/wp-content/uploads/2013/01/%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

البته از یه آدم 80 ساله لب گور انتظار هم نمی توان داشت که ایستاده سخنرانی کند.

ناشناس گفت...

رفیق سالمی؟! یه خبری از خودت به ما شیفتگانت بده، مردیم از بی خبری!

عمو دلار

ناشناس گفت...

خدا رو شکر، معلومه حالت خوبه!

عمو دلار

ناشناس گفت...

من که فکر میکنم دعوای هاشمی با رهبر، جنگ زرگری است. لینک زیر را ببینید:
http://www.namadmali.blogspot.jp/2012/09/blog-post_28.html