۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

هلوی احمدی نژاد توی گلوی خامنه ای. ترجیح شماره یک رهبر هم آمد!



1- گذشته از تسلیت سریع خامنه ای بمناسبت زلزلۀ بوشهر که از تجربۀ تأخیرش در زلزلۀ آذربایجان حکایت داشت و گزارش مشکوکی که بی بی سی فارسی با آلات انواع قمار کار کرده در ارتباط با تحلیل نامزدی خاتمی - باید کمی جلو برویم تا بتوان انگیزه یابی مثبت و منفی کرد - رسمیت یافتن باقری لنکرانی بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری جبهۀ پایداری تازه ترین تحول مهم است در عرصۀ سیاسی.

2- هرچند هنوز هم جبهۀ مصباحیه نام لنکرانی را رسماً اعلام نکرده است اما از ابتدا هم معلوم بود که نام بردن از کسانی مثل جلیلی و فتاح در لیست نامزدهای مورد بررسی مصباح بیشتر برای ایز گم کردن بود و الا از دوسال پیش معلوم بود که اگر اتفاق خاصی نیفتد هلوی احمدی نژاد نامزد ارجح خامنه ای خواهد بود برای ریاست جمهور یازدهم. من هم تنها تحلیلگری بودم که در اول اردیبهشت 90 و در اوج التهابات خامنه ای - احمدی نژاد و هنگام دیدار شیرازی ها با خامنه ای این تمایل خامنه ای به هلو را کشف و معرفی کرده بودم. (اینجا)

3- اگر خبر نامزدی لنکرانی اعلام شود این هم معلوم خواهد شد که چرا خامنه ای دو مهره از نزدیکانش (ولایتی و حداد عادل) را فرستاده به سراغ قالیباف که آن ائتلاف پیش هنگام را راه بیاندازند بقصد مهار و سوزاندن مهمترین رقیب بالقوۀ هلو در غیاب خاتمی و مشایی. زیرا خامنه ای مطمئن است که ولایتی بدلیل رأی نداشتن اولاً و جزء قاعدین بیست و پنجسال اخیر بودن و بی خاصیتی ثانیاً و حداد عادل بدلیل منفور بودن و بی عرضگی برای پست حساسی مثل ریاست جمهوری و وابستگی سببی با رهبر خودشان کمترین شانسی برای رییس جمهور شدن ندارند و لذا از این دو خواسته است که قالیباف را یا از گردونه خارج کنند و یا با دوقلو کردن چسبندگی اش به برده های رهبری آبرویش را در نزد جوانان طبقۀ متوسط خدشه دار کنند. و خواهیم دید بزودی که قالیباف خواهد فهمید چه کلاه گشادی سرش رفته و شروع به جدا شدن از ائتلاف خواهد گرفت. اما دیر شده و او دیگر انگ "ما نامزد نهایی مان را با نظر رهبر انتخاب خواهیم کرد" گفتۀ علی اکبرولایتی را خورده و سازمان رأیش بهم ریخته است.

4- ضمناً اگر این حرف دقیق و درست مهدی هاشمی یادتان مانده باشد که گفته است خامنه ای از 10 - 12 سال پیش تصمیم گرفت که با ایجاد یک باند تازه از جوانان رادیکال و اصولگرا (آباد گران) خودش را هم از دست اصولگرایان معمم و مکلای پیر و فرتوت و مزاحم راحت کند و هم حواریون خودش را خالص و بدون نق زنها بچیند؛ ولایتی و حداد پیرسال نمی توانند یاران مورد نظر او باشند برای ریاست جمهوری. در همین جاست که مشخص می شود چرا اعضای دون پایه و بی خبر از توطئۀ خامنه ای - مصباح از ائتلاف حداد با قالیباف شوکه شده بودند در ابتدا. در حالیکه مصباح کاملاً به مأموریت فداکار حداد آگاه بود.

5- نهایتاً بنظر می رسد که ایده آل انتخابات یازدهم خامنه ای - اگر پا بگیرد - با چهار مرد اصلی که عبارت باشند از لنکرانی، حسن روحانی، نامزد دولت (مشایی یا هاشمی ثمره یا نیکزاد) و قالی باف آرایش خواهد یافت. البته قالی باف اگر حاضر به انصراف نباشد ناچار از ائتلاف بیرون خواهد آمد و کاندیدای مستقل اصولگرایان سنتی خواهد شد. در چنین سناریویی البته تعدادی نخودی سهم خواه از دوجناح هم خواهند ماند بدون اینکه توانایی اثر گذاری بر صحنه داشته باشند. و خاتمی و هاشمی هم نخواهند آمد زیرا خاتمی هم نمی خواهد و هم نمی تواند با رهبر رویارو شود و هاشمی هم هنوز توی باد "مقام رهبری نظرشان چیست!" سیر می کند و همان بهتر که با این تفکر محافظه کار و ترسو پیش عفت بماند و حداقل فائزه را ضایع نکند! یا...هو

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

agha vaghean tahlil haie abaki o besair gheir vaghei darin, vali chenan ba lahn motmaen o 100% harf mizanin ke adam mimoone chi bege! khodaeish ki ro didi ke ye tahlil gar dorost o hesabi bashe o injoori mesle shoma az roo hava hokm sader kone. khahesh mikonam, lotfan ye kam roozname ha va maghalat khareji ro bekhoonin. bavar konin man az roo lahn neveshte mifahmam ke kesi joz shoma nist...

غلامرضا گفت...

خیلی تحلیل مزخرفی بود! تو که سواد سیاسی نداری غلط می‌کنی اراجیف می‌نویسی و توی اینترنت پخش می‌کنی.

ناشناس گفت...

آهاى غلام رضا يا بهتره بگيم غلام بچه، اولا فكر كردى دلقك براى ارايه نظراتش روى اينترنت هم بايد از وزارت ارشاد مجوز بگيره تا توى جوجه بسيجى ناراحت نشى، اينجا آزادى بيانه، تو هم اگه خوشت نمياد تشريف ببر وبلاگهاى مورد علاقه خودتو بخون .
دومآ خودت غلط ميكنى كه فكر ميكنى ميتونى مثل داخل ايران نظر هر كى رو كه خوشت نمياد خفه كنى. بتمرگ سر جات گوش بده به اراجيف اربابات و رهبرت و رييس جمهورت و رييس مجمعت و غيره كه همگى اخر خطيد. فقط بدبختى اينجاست كه با خودتون ايران رو هم نابود خواهيد كرد. عكسها و فيلمهاى سوريه رو خوب نگاه كن آينده نه چندان دور مملكت رو به واسطه وجود آدمهاى متحجر و احمق امثال خودت ببين.

اينجا سيركه و دلقك هم اول از همه دلقكه وهرچى دلش ميخواد ميگه چه درست و چه غلط ،خودشم با نوشته هاش حال ميكنه تماشاچياش هم همينطور، ما اومديم دلقك بازى تماشا كنيم، اينترنت هم پر از تحليلگر سياسى ريز و درشته. هر كى از سيرك حال نميكنه ، بسم الله.
افشين.

ناشناس گفت...

از یک نابغه ی سیاسی مثل شما، اینهمه وقت گذاشتن روی شناساندن هاشمی به مخاطبان بعید بود. فاصله گرفتن هاشمی در هشت سال گذشته از مصلحت رو نمی بایست تعبیر به خیر خواهی یا مردم دوستی وی کرد زیرا احمدی نژاد و همفکرانش (با پشتیبانی خامنه ای)، کاری نبود که به سر هاشمی ندهند. در نتیجه اگر هاشمی رفسنجانی در این دوره سکوت محض یا پابوسی خامنه ای را پیشه میکرد، عملن از صحنه ی سیاسی پاک می شد.


دلقک جان شما در گذشته من رو در زمره ی ایده آل گراها (بی توجه به محتمل ها) دونستی، در صورتی که من اعتمادی به این بد طینت ها (در جهت برداشتن قدمی برای حاکم کردن خواست عموم مردم در سرنوشت خود) ندارم. حتی اگر هاشمی یا خاتمی دوباره رییس جمهور هم شوند، باز شما مقاله ها خواهی نوشت در ناامیدی از عملکرد آنها، زیرا "آزموده را آزمودن خطاست".

شهریار

آرسین گفت...

دلقک گرامی
بی خاصیتی و اختگی شخصی مثل لنکرانی به مدد احمدی نژاد بر همه مشخص شد! اگر بی خاصیت تر از حداد نباشد بهتر نیست.
به نظر می رسد مدارا با احمدی نژاد و دولت وی هم تا کمتر 10 هفته دیگر تمام میشود و دیگر اسم احمدی نژاد در گورستان دفن خواهد شد چه برسد به نامزدش!
روحانی هم نه ظاهر مردم پسندی دارد نه حرفی برای گفتن که حداقل انتخابات را گرم کند و به نظر می رسد خودجوش انصراف دهد-حتی اگر شرکت کند- اما تا روزهای آخر قالیباف خواهد بود و تبلیغ خواهد کرد. اما به اذن آقا و براساس گفته ولایتی انصراف خواهد داد به نفع ایشان!
البته همانطور کهاینجاهم گفته ام پیش بینی میکنم که در گروه ایشان افراد مخاطب جمع کن دیگری هم اضافه شوند.

ناشناس گفت...


این نوشته کوتاه ولی پرمغز شاهین نجفی هم جالبه
یک بار برای همیشه برای سید محمد خاتمی یک بار برای همیشه باید حکومت نظامی تئودوراکیس را گوش کنم و با تمام وجود پرت شوم به انتهای دهه هفتاد و چند سال اول دهه هشتاد و یاد رکیک گویی های ارشاداسلامی ات بسان زخمی عمیق خاطرم را مجروح کند. یک بار برای همیشه باید بنشینم و با نفرت که نه، با چندشی آنچنانی، آن چند سال جوانی مخروب را ناشی از تو بدانم.از سالهایی می گویم که نوجوانی مان برای شعارهای تو پیر شد. سال هایی که دردهای مان را سخنان دلفریب و لبخند های عجیب تو تسکینی بود تا حجم توهین و تحقیر سایه گستر بر جامعه را به اصول گرایان نسبت دهیم و تو را منزه از ستم بدانیم و چه دیر بغض کردیم با حماقت مان و چه غریبانه و کودکانه در خلوت خانه و خیابان و زندان از تو و عباهای شکلاتی و رنگ به رنگت دل کندیم تا تکلیف مان را از لای نوشته های کیان و واژه آرایی های خاص پسند ملانقطی های فیلسوف مسلک خارجه نشین و دلقک های بی نمک و تواب و تیرخورده های اخراجی از اطلاعات و معممان مدرن بند تنبانی ات بیرون بکشیم و چشم در چشم ات بیاستیم و حتی فریاد هم نزنیم و سکوتی سرشار از نگفته ها را به سو ی ات پرتاب کنیم که سید بس است دیگر. بچه های آن روزها که پوستر هایت را به در و دیوار می چسباندند دیگر بزرگ شده اند سید و تو چقدر کوچک شده ای. چقدر و چقدر و چقدر حالمان از گفتمان هایی که تو نکردی بهم می خورد و چقدر حتی ناراست تر بودی و هستی از کسانی که برای دموکراسی و فرهنگ و رواداری حنجره سوراخ نکرده اند. ما تکلیف مان با آنها مشخص است.آنها در جنایات خویش صادق و تو در زیر و رو کشیدن هایت همچنان راسخ ماندی سید. آن روزها که میر حسین را به حصر کشیدند دل نوشته ای برای غربت اش نوشتم ....... و بعد ترسیدم و دست نگاه داشتم. یاد تو افتادم. یاد تو که چگونه آن نسل را به همه چیز بی اعتماد کردی.یاد تو که چگونه ما را رقصاندی و به بازی گرفتی.یاد تو که چگونه همه چیز را به چیزت گرفتی و پنهانی رای هم دادی و گفتگو هم کردی. تو سیاست بازی و یقینا ما یکدیگر را نمی فهمیم و یقینا تو کسانی را داری که تو را می فهمند و در این راه با تو همراهند وکیسه ها برای رای های این مردم در بند دوخته اند. نفس حضور تو را جمعی خیانت می نامند و من نمی دانم و نمی نامم، اما یک بار برای همیشه برایت می نویسم که اعتماد به تو و تمام مبلغان و هم مسلکان اصلاح طلبت چیزی ست در قد و قامت اعتماد به مشاوران و همراهان خمینی در ۵۷ . دیانت شما عین سیاست شماست و سیاست شما عین دیانت تان. من رای نمی دهم... شاهین نجفی

پسر شجاع کاشی گفت...

این حرف حرف بی جایی نیست. چرا که حرف های دل رهبر را چند ماه قبلش همیشه طائب می زند و این بار هم گفته بود ما یک احمدی نژاد بدون مشایی می خواهیم. این استراتژی آینده حضرات است و آن حرف را باید جدی گرفت.

TodayBoy گفت...

آقای غلامرضا.
دلقک عزیز ما روی دیوار خانه شما که اراجیف نمی نویسد. توی وبلاگ خودش است و اتفاقا عده ای علاقه مند و پیگیر هم پیدا کرده که روزانه آنرا میخوانند.
می ماند دلیل اینکه یک آقای با کمالات و شعوری مثل شما چرا گذارش به این سیرک افتاده است. برو فکری برای خودت کن و راهی بیاب برای جایی بهتر و جدیتر.
ما با ارجیف دلقک حال میکنیم. حال ما را مینویسد و پازلهای سیاست را جوری کنار هم میچیند که مارا مثل بچه مدرسه ای ها سر ذوق می آورد.

Dalghak.Irani گفت...

خوب شد اگر در جمهوری اسلامی دیالوگ ممکن نیست مخالفان و موافقان دلقک در سیرک بتوافق رسیدند. لذا همه قبول کردند که درست است که نمایش مزخرف است اما آنکه نمی تواند مزخرف تحمل کند اینجا نیاید و ما که می آییم خستگی مطالعات جدی مان را می آوریم اینجا که دمی هم به مزخرفات دلقک گوش کنیم و احساس خوشحالی کنیم. - کمی طنز قاطی کردم که در انتخاب کلمات و چینش آن ها دقت کنید اگر منظورتان خیر است - بهرحال مرسی از هر دو طرف. فقط به غلامرضا می گویم که من نظرم را نوشته ام و تا کمتر از یکماه درست و غلطش مشخص است. تو هم اگر کونش را داشتی حرفت را بداوری دنیای مجازی می گذاشتی تا روز قیامت نیمه اول خرداد 92 راست و درست من و تو مشخص شود. یا...هو

حسام گفت...

می بینم که به حرف من رسیدی و سرمایه گذاری روی هاشمی را رها کردی :)

ناشناس گفت...

"خاتمی و هاشمی نخواهند آمدم"
این جمله رو یکم باید با احتیاط بیشتری میگفتید.
هاشمی خواهد آمد.

ناشناس گفت...

دلقك عزيز
از ايده ى خنثى كننده هاى دوقلو خيلى خوشم اومد، با اينكه اعتقادي به اينهمه زيركي معظم له ندارم.
در تمام افراد حاضر فرد جذابى براى كشاندن مردم به پاى صندوق نميبينم.
هنوز معتقدم كه معظم له بايد شخصا از هاشمى بخواهد تا براى گرم كردن تنور به گود بيايد. اينطورى خطر خاتمى برطرف ميشه و اون ديگه نمياد.
اگر هم جاى معظم له بودم حاضر نميشدم ريسك كنم و يك امتحان پس نداده رو به پاستور راه بدم، بجاش يه امتحان پس داده پير پاتال رو براى برگردوندن آرامش و ثبات انتخاب مى كردم. ايشون كه يه بار از احمدى نژاد ركب خورده بعيد مى دونم حاضر به ريسك بشه.
امضا: دروغگو 

سید ممد خاتمی گفت...

هوشنگ امیر احمدی چه؟آیااو میتواند جوانها را با کراوات و لبخنش جذب کند؟

ناشناس گفت...

خواننده شما هستم اگر ممکن باشد یک دعوتنامه بالاترین به این آدرس ارسال کنید
avantgrade50@gmail.com
باتشکر

ناشناس گفت...

حواستون به ماموران وزارت اطلاعات که
برای ردیابی اشخاص دعوتنامه بالاترین
درخواست می کنندباشد.

Dalghak.Irani گفت...

شرمنده ام. دعوت نامه ندارم بفرستم. یک دعوت نامه دارم که همینجوری گذاشته ام برای روزهای نمی دام کی. پس دوستان سراغ کس دیگری بروند لطفاً. البته از محافظت دوست عزیزم هم سپاسگزارم اما من با اطلاعاتی ها مشکلی ندارم زیرا ازهمان روز اول خارج شدنم همه چیز را زیر نظر دارند و مشکلی برای کشف جدید ندارند. یا...هو

پسر حاجی گفت...

دعوت نامه بالاترین دارم×
مزنه بازار الان چند هست دوست گرام؟
:)))