۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

سیستم یا ناسیستم مسأله اینست!


1- من دارم سعیم را می کنم که شمارا فریب بدهم که گول این حاکمان بی حکم وروشنفکران بی فکررا نخورید وفکرکنید که درایران حکومتی تعریف شده ومستقروباسیستم ولی نا مطلوب داریم که می خواهیم با آن مبارزه کنیم بقصد اصلاح یا براندازی ویا هرسه کارباهم!- هم بازداشت. هم شکنجه. هم تجاوز-
درایران بعدازانقلاب 57 حکومتی تشکیل نشد، وقانون های نوشته شده اعم ازاساسی یا موضوعی چون مشروط به مخل مبانی اسلام نباشد بود ومبانی اسلام هم هیچ گاه نه روشن بوده ونه هست ونه خواهد بود تا ظهور حضرت مهدی وپایان دنیا وروزرستاخیز- حالا نفس تازه کنید- پس وعدۀ حکومت دینی به قیامت افتاده است لذا زیاد با آن ورنروید که ممکن است مثل روشن فکران احمق خوش خوشانتان بشود وجامعۀ رهاشده درناسیستم پیشاتاریخ را جامعۀ درحال گذار؛ وجامعۀ یله دربلاتکلیفی رابهترین دموکراسی منطقه و...الاماشاءالله بنامید وشروع کنید به مبارزۀ کلاسیک(بخوان سیستماتیک= سیاسی) با امرناکلاسیک( بخوان آنتی سیستم=هرج ومرج بدوی)؛ ووقتی جواب نداد به زمین وزمان ودلقک وآدم حسابی دشنام وناسزا بگویید که علم دروغ بود وعقل دروغ بود وراه دروغ بود و...ویک باره متوجه بشوید که عمرتان مثل من تمام شده وشما هنوز متوجه صورت مسئله نشده ای که بتوانی دنبال راه حل آن بگردی.

2- من این (1) را نمی خواستم بنویسم بخدا. فایده اش چیست وقتی شما فریب نمی خورید ومثل همۀ آدم حسابی ها معتقدید که "ماحکومت دینی نمی خواهیم" وبه حرف من دلقک اعتنا ندارید که شعارم را تکرار کنید که "ماحکومت می خواهیم!" بلکه می خواستم دراین پست طبق وعده ای که داده بودم از دوستی دکتراحمدی نژادبا باراک اوباما بنویسم؛ واینکه هنوزهم مؤمن هستم که "تغییر" ایرانی و"change"امریکایی بتوافق"پوپولیست های جهان متحد شوید" و"همۀ پوپولیست ها اعم از چاوز ومورالس واحمدی نژاد واوباما و...همدیگر رادوست خواهندداشت" خواهند رسید.
راستی یک لحظه تخیل واقعی بکنیم واحمدی نژاد را ببینیم که دست کوچکش را گذاشته دردست بزرگ اوباما ودارند بسمت تریبون کنفرانس مشترک می روند- یا می آیند. هی دنبال بهانه نگرد ازمن گاف بگیری به اصل موضوع توجه کن. چه فرقی می کند بسمت تریبون آمدن یارفتن!- می دانم که یکی از بزرگترین آرزوهای دکتر احمدی نژاد ایجاد چنین صحنه ایست؛ واگر بخودش هم وفا نکند شک ندارم که جانشینش را طوری انتخاب خواهد کرد که چنین صحنه ای شکل بگیرد.

وقتی بیاد می آورم احمدی نژادرا درملاقات های سیاسی این پنج ساله ومطمئن می شوم که یکی از مناسک غیرقابل اجتناب همۀ این دیدارها دست دردست شدن احمدی نژاد با همپالکی هایش دردیگر کشورها بوده است؛ به این اندیشه می رسم که احمدی نژاداگرخوی غلبه بردیگری را دارد- که دارد- خوی یاری جویی ازدیگری را پررنگ ترهم دارد. لذاست که بمحض اولین نشانه های توافق درملاقات های سیاسیش را با قراردادن دست خویش دردستان میهمان یا میزبان بلذت زیاد نایل می شود. تأکید می کنم که گرفتن دست کسی با دست خویش دراختیار کسی قراردادن فرق بنیادی دارد واحمدی نژاد دست دوستش را نمی گیرد بلکه دست خودش را دراختیاردوستش قرارمی دهد ولذت تمام می برد.- حتماً آرشیوها کمکتان می کند. احمدی نژاددرقطروزیر عبای هیکل بسیاربزرگ امیرقطر- گویی بچه ای درراه مدرسۀ ابتدایی دست دردست پدر-اولین حساسیت من بود به این خصیصۀ روانی رییس جمهور.

البته که احمدی نژاد اوباما را بیشتر از همۀ پوپولیستهای دوستش درقارۀ امریکا دوست دارد وتاکنون حتی یک بارهم بطور مستقیم به اوباما حمله نکرده وهمیشه گفته است که اورا دوست دارد ومی خواهد او موفق بشود. بنظرم علت این است که احمدی نژاد اوباما را بعنوان یک "سیاه پوست افریقایی- تبار-فرودستی که به ریاست جمهوری بزرگترین وقوی ترین کشور دنیا رسیده است بیشترازخودش که فاکتورهای محدودیت-ونه محرومیت. دقیق بخوان!- کمتری ازاوباما داشته است وبه ریاست کشور کم اهمیت تری رسیده است فهم(حس)می کند و...
خلاصه می خواستم راجع به این رابطه وعلت های پیدایی آن بنویسم که نشد وچون بند(1) رانوشته بودم مجبورشدم که بند(3) را هم به "سیستم یا ناسیستم. مسئله اینست!" اختصاص بدهم.

3- دین بعنوان یک فرهنگ ویک هنجارسیستم ندارد چون که به آن نیازی هم ندارد. وبه همین علت روحانی مبلغ دین هم سیستم بمثابه تبعیت ازیک قاعدۀ ثابت وقانون خاص ندارد. وبه این دلیل است که محافل سنتی بویژه متشکله درمساجد ازهیچ نظم وقاعده وقانونی تبعیت نمی کندوصدروذیل وبالا وپایین ندارد. محافل مذهبی سید وآقا ورأس سالار است. به این معنی که روحانی مجلس -معمولاً باید حتماً یک نفرباشد والا دعوایشان می شود -باسن مبارک را درهرکجای مسجد یا محفل پارک بفرمایند آن جا می شود قله. وبقیۀ جاها قاعده می ماند بدون دامنه. این اصطلاح وواقعیت "مدیریت هیئتی" که بعدازانقلاب جایگزین مدیریت بعنوان امر متأخر ومدرن شد از همین زیربنای هرج ومرج ویکه سالاری می آید.

4- خب درس دین بعنوان فرهنگ وهژمونی ونه حکومت وایدئولوژی نمی خواستم بدهم که صلاحیتش راندارم ودرسش رانخوانده ام وازترکیب کلاسم باخبرنیستم و...می خواستم همۀ این روده درازی را مربوط کنم به بازگشت "شهرام امیری" به ایران.

-دلم نمی آید ایول نگویم به احمدی نژاد که بعداز سی سال که حوزۀ امنیت واطلاعات وسیاست خارجی دربست دراختیار رهبر بود؛ احمدی نژاد توانست هردوحوزۀ مصادره شدۀ قدرتش را پس بگیرد. ومتکی آدم متوسط ومصلحی آخوندزیرمتوسط را بکند دووزیرمهم هرحکومتی هم! که هم خوشبختند به رییس مشخص داشتن وهم کامیاب هستند بدلیل همین استقلال واعتمادبنفس ناشی از آن. مقایسه نکنید با کمال خرازی. فاجعه است. آدم دلش ریش می شود-

وزارت اطلاعات تنها وزارت خانۀ جمهوری اسلامی است که درقانون داشتن رتبۀ اجتهادفقهی برای وزیرش الزامی است. ومعمولاً هم عرف ما مجتهدرا روحانی می فهمد ومی شناسد. وتاکنون هم این قاعده رعایت شده است. وبااینکه گروه یاران احمدی نژاد همۀ قواعد تثبیت شده مثل روحانی بودن وزیرکشور یا روحانی بودن رییس مجلس و...را بهم زدند ، لیکن فعلاً سنت روحانی بودن وزیر اطلاعات رارعایت کرده اند.
حالا خوب به بند آخرو(5) دقت کنید.

5-[اول نفس بگیرید که این جملۀ طولانی خیلی مهم را یکباره بخوانید وبرای اینکه درست بخوانید به همۀ واژه ها یک کسرۀ وصل بدهید درانتها وبچسبانید به هم تا ویرگول پوینت بعدی] حجت الاسلام حیدرمصلحی آخوند زیرمتوسط نابلد درحوزۀ اطلاعاتی تازه منصوب شدۀ تربیت شده درفرهنگ مدیریت هیئتی بدون التزام به کمترین سازوکارهای علمی مدیریت و...الا ماشاءالله؛ موفق شده است دررآس یک وزارت خانۀ کاملاً مشکل ومنضبط وبشدت مدیریت علمی طلب ودرعرض شش ماه دوتا شاهکارمسلم اطلاعاتی امنیتی برای حکومت متبوعش فراهم کند: دستگیری ساده تراز آب خوردن عبدالمالک ریگی مخوف وبازگرداندن "شهرام امیری"دراختیار CIAامریکا. واین ممکن نشده است الا به غلبۀ قطعی سیستم بر ناسیستم.

وقتی شما مجبور هستی که برای اطلاعات وامنیت قدرت خودت سیستم که امری بشدت مدرن ومربوط به نرم افزار مدرنیته است را بپذیری؛ وتونه تنها می پذیری، بلکه بهترین وبیشترین روشهای علمی وتجربی آن را درنزد کاگ ب سابق وMI6 لاحق و خدامی داند با واسطه توسط موساد هم فرامی گیری؛ وچه می گویم! حتی حاضر می شوی از همۀ کسانی که دیروز رودرو بودیدباهم و باتیغ عریان؛ دست دردست همیاری کوشش بکنی...
چرا ازپذیرش نشان دادن یک ساز درتلویزیون، بودن یک کم حجاب(بخوان زن) درخیابان، گذاشتن چندصندلی ارج فلزی درحسینیۀ امام خمینی برای راحت نشستن سرداران- زهرماربگیرند سربازان- واجازه به جوانی که دوست دارد باکت وشلواروپیراهن غربی اش کراوات بپوشد و...کهیرمی زنی وزندگی را چنان فرو می کاهی به مرگ که ایرانیان حتی از مردن هم بترسند! ای خدا گریه می کنم.

پس من باافتخار دلقک ملت ایران بودن بتو حاکم می گویم وحتی التماس می کنم که توکه به این راحتی با سیستم آهنین وزارت اطلاعات اخت می شوی ومی پذیری ومی بینی سیستم داشتن چقدرکارآمداست؛ بیا ومحض رضای خدا این سیستم داشتن را درهمۀ امور بپذیر ویک حکومت با قوانین مشخص تشکیل بده وبگذار بچه های ما بتوانند فوتبال بازی کنند وبجای "به هم" "با هم" بخندند. آخرمگرتوآدم نیستی؟ حیوان! یا...هو


۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

اي دلقك! اي كوچولو! اي بانمك! اي جان! خيلي باحال بود.. كلي حال كردم.. دمت گرم و دلت خوش باد...

Dalghak.Irani گفت...

مرسی.
این زیباترین مهربانی است که می خواهم با همۀ ملت ایران تقسیم کنم. آخیش! چقدرکیف داره نوازش انسان به دیگری. مرسی بازهم. یا...هو

ناشناس گفت...

در حال خاندان و تحسین جای جای متن داشتم فکر میکردم که خوب است حاکم خودشان این کلمات ارزشمند را رویت کنند که رسیدم به کلمه آخر پیش از یا ....هو
فقط همین یک کلمه با جمع جورنبود، حیف

ناشناس گفت...

سلام
ظاهرا با آدمی که نیت کرده دنیا رو جوری که دلش میخواد ببینه، گفت و گو کار ساده ای نیست.
آقای ایرانی عزیز، آنچه که محبوب دل شما آقای احمدی نژاد ما رو به سمتش می بره، اسمش دیکتاتوری فاشیستی سپاه پاسداران نام داره، و نه لیبرالیسم.
آدمی که با درآمد افسانه ای نفت، کشور رو به فلج اقتصادی کشونده، اعجوبه اقتصادی نیست
اینکه اسم خواهرش پروینه دلیل لیبرال بودن پدر ایشون نیست، یه نگاه به این خواهر محترم و دو داماد مداح دسته گل شون بندازید، البته اگر در اعتراضات حضور داشتید، تا حالا دیده بودید
اگه به اسم باشه دختر خمینی اسمش فریده است و نتیجه اش اسمش فرشته

حضرت امیرالمومنین احمدی نژاد، برای آزادی زنان هم تشریف نیاورند چون گفتند برید استادیوم
و از اون طرف سرویس و مهد کودک رو قطع می کنند تا زنان خانه نشین شوند و بدترین برخورد با تشکل های زنان در دولت ایشون شده
همین طور اسم آدمی که بدترین برخوردها رو با جوانان میکنه بعد شوی تلویزیونی می گیره که من مخالفم، به سادگی دروغگوست، سالروز افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان با اندکی تاخیر مبارک

اگه دست اندازی سپاه به کل اقتصاد و جان و مال و ناموس مردم اسمش لیبرالیسم، ارزونی خودتون
اگر شدیدا از آخوندها متنفرید، جمع زیادی از مردم همراهی تون می کنند، اما میشه بفرمایید جایگاه شما در بین طرفداران مذهبی افراطی هیئتی و نیروهای نظامی و برادران لمپن و آخوندهای که دست احمدی نژاد رو می بوسند، کجاست؟

میشه بفرمایید چند ده برابر شدن بودجه مساجد و حمایت میلیاردی از بسیج و موسسات مصباح، کجای اسمش یعنی مخالفت با آخونده؟ فحش به هاشمی و ناطق یعنی ایران از دست آخوندها آزاد شد؟

بامزه است از بین این همه آدم، فقط یاد نوری زاد می افتید چون صاف رفته سراغ خامنه ای آخوند.
اگه جلوی احمدی نژاد بود، آدم کثافتی بود لابد

چون گفته اوباما و می خواد با آمریکا دوست شه، بریم بیفتیم به پاش؟
همینجوری که الان روابط سرفرازانه با روسیه و چین داریم؟
داریم انقلاب کمک های نقدی و غیر نقدی به چاوز و مورالز صادر می کنیم؟
لطف می کنید یه نمونه موفق از سیاست خارجی حضرت ایشون بفرمایید ما هم از گمراهی در بیایم
صدور قطعنامه ها که منظورتون نیست؟
احترام روزافزون ایران و ایرانی ها؟

میشه معجزه وزارت اطلاعات آدم بی ربط مثل آقای مصلحی رو بفرمایید؟ لو رفتن شبکه های سپاه تو کشورهای خلیج؟ دستگیری معجزه آسای آقای صدور نفت به پاکستان یا همون ریگی؟ عبدالحمید رو اطلاعات گرفت که این یکی رو هم بگیره؟
لو رفتن فردو؟ لو رفتن اس سیصد ها؟
بچه بازجوهای که جلایی پور رو گرفتند؟

ناشناس گفت...

سلام
ظاهرا با آدمی که نیت کرده دنیا رو جوری که دلش میخواد ببینه، گفت و گو کار ساده ای نیست.
آقای ایرانی عزیز، آنچه که محبوب دل شما آقای احمدی نژاد ما رو به سمتش می بره، اسمش دیکتاتوری فاشیستی سپاه پاسداران نام داره، و نه لیبرالیسم.
آدمی که با درآمد افسانه ای نفت، کشور رو به فلج اقتصادی کشونده، اعجوبه اقتصادی نیست
اینکه اسم خواهرش پروینه دلیل لیبرال بودن پدر ایشون نیست، یه نگاه به این خواهر محترم و دو داماد مداح دسته گل شون بندازید، البته اگر در اعتراضات حضور داشتید، تا حالا دیده بودید
اگه به اسم باشه دختر خمینی اسمش فریده است و نتیجه اش اسمش فرشته

حضرت امیرالمومنین احمدی نژاد، برای آزادی زنان هم تشریف نیاورند چون گفتند برید استادیوم
و از اون طرف سرویس و مهد کودک رو قطع می کنند تا زنان خانه نشین شوند و بدترین برخورد با تشکل های زنان در دولت ایشون شده
همین طور اسم آدمی که بدترین برخوردها رو با جوانان میکنه بعد شوی تلویزیونی می گیره که من مخالفم، به سادگی دروغگوست، سالروز افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان با اندکی تاخیر مبارک

اگه دست اندازی سپاه به کل اقتصاد و جان و مال و ناموس مردم اسمش لیبرالیسم، ارزونی خودتون
اگر شدیدا از آخوندها متنفرید، جمع زیادی از مردم همراهی تون می کنند، اما میشه بفرمایید جایگاه شما در بین طرفداران مذهبی افراطی هیئتی و نیروهای نظامی و برادران لمپن و آخوندهای که دست احمدی نژاد رو می بوسند، کجاست؟

میشه بفرمایید چند ده برابر شدن بودجه مساجد و حمایت میلیاردی از بسیج و موسسات مصباح، کجای اسمش یعنی مخالفت با آخونده؟ فحش به هاشمی و ناطق یعنی ایران از دست آخوندها آزاد شد؟

بامزه است از بین این همه آدم، فقط یاد نوری زاد می افتید چون صاف رفته سراغ خامنه ای آخوند.
اگه جلوی احمدی نژاد بود، آدم کثافتی بود لابد

چون گفته اوباما و می خواد با آمریکا دوست شه، بریم بیفتیم به پاش؟
همینجوری که الان روابط سرفرازانه با روسیه و چین داریم؟
داریم انقلاب کمک های نقدی و غیر نقدی به چاوز و مورالز صادر می کنیم؟
لطف می کنید یه نمونه موفق از سیاست خارجی حضرت ایشون بفرمایید ما هم از گمراهی در بیایم
صدور قطعنامه ها که منظورتون نیست؟
احترام روزافزون ایران و ایرانی ها؟

میشه معجزه وزارت اطلاعات آدم بی ربط مثل آقای مصلحی رو بفرمایید؟ لو رفتن شبکه های سپاه تو کشورهای خلیج؟ دستگیری معجزه آسای آقای صدور نفت به پاکستان یا همون ریگی؟ عبدالحمید رو اطلاعات گرفت که این یکی رو هم بگیره؟
لو رفتن فردو؟ لو رفتن اس سیصد ها؟
بچه بازجوهای که جلایی پور رو گرفتند؟

ناشناس گفت...

سلام
ظاهرا با آدمی که نیت کرده دنیا رو جوری که دلش میخواد ببینه، گفت و گو کار ساده ای نیست.
آقای ایرانی عزیز، آنچه که محبوب دل شما آقای احمدی نژاد ما رو به سمتش می بره، اسمش دیکتاتوری فاشیستی سپاه پاسداران نام داره، و نه لیبرالیسم.
آدمی که با درآمد افسانه ای نفت، کشور رو به فلج اقتصادی کشونده، اعجوبه اقتصادی نیست
اینکه اسم خواهرش پروینه دلیل لیبرال بودن پدر ایشون نیست، یه نگاه به این خواهر محترم و دو داماد مداح دسته گل شون بندازید، البته اگر در اعتراضات حضور داشتید، تا حالا دیده بودید
اگه به اسم باشه دختر خمینی اسمش فریده است و نتیجه اش اسمش فرشته

حضرت امیرالمومنین احمدی نژاد، برای آزادی زنان هم تشریف نیاورند چون گفتند برید استادیوم
و از اون طرف سرویس و مهد کودک رو قطع می کنند تا زنان خانه نشین شوند و بدترین برخورد با تشکل های زنان در دولت ایشون شده
همین طور اسم آدمی که بدترین برخوردها رو با جوانان میکنه بعد شوی تلویزیونی می گیره که من مخالفم، به سادگی دروغگوست، سالروز افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان با اندکی تاخیر مبارک

اگه دست اندازی سپاه به کل اقتصاد و جان و مال و ناموس مردم اسمش لیبرالیسم، ارزونی خودتون
دادن تمام پروژه های شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا بدون مناقصه یعنی لیبرالیسم اقتصادی؟
اگر شدیدا از آخوندها متنفرید، جمع زیادی از مردم همراهی تون می کنند، اما میشه بفرمایید جایگاه شما در بین طرفداران مذهبی افراطی هیئتی و نیروهای نظامی و برادران لمپن و آخوندهای که دست احمدی نژاد رو می بوسند، کجاست؟

میشه بفرمایید چند ده برابر شدن بودجه مساجد و حمایت میلیاردی از بسیج و موسسات مصباح، کجای اسمش یعنی مخالفت با آخونده؟ فحش به هاشمی و ناطق یعنی ایران از دست آخوندها آزاد شد؟

بامزه است از بین این همه آدم، فقط یاد نوری زاد می افتید چون صاف رفته سراغ خامنه ای آخوند.
اگه جلوی احمدی نژاد بود، آدم کثافتی بود لابد

چون گفته اوباما و می خواد با آمریکا دوست شه، بریم بیفتیم به پاش؟
همینجوری که الان روابط سرفرازانه با روسیه و چین داریم؟
داریم انقلاب کمک های نقدی و غیر نقدی به چاوز و مورالز صادر می کنیم؟
لطف می کنید یه نمونه موفق از سیاست خارجی حضرت ایشون بفرمایید ما هم از گمراهی در بیایم
صدور قطعنامه ها که منظورتون نیست؟
احترام روزافزون ایران و ایرانی ها؟

میشه معجزه وزارت اطلاعات آدم بی ربط مثل آقای مصلحی رو بفرمایید؟ لو رفتن شبکه های سپاه تو کشورهای خلیج؟ دستگیری معجزه آسای آقای صدور نفت به پاکستان یا همون ریگی؟ عبدالحمید رو اطلاعات گرفت که این یکی رو هم بگیره؟
لو رفتن فردو؟ لو رفتن اس سیصد ها؟
بچه بازجوهای که جلایی پور رو گرفتند؟

لطف می کنید شباهت های ایشون به رضاشاه رو بیان کنید.
بوالعجب وردی به دست آورده ای، لیک سوراخ دعا گم کرده ای

ناشناس گفت...

سلام
ظاهرا با آدمی که نیت کرده دنیا رو جوری که دلش میخواد ببینه، گفت و گو کار ساده ای نیست.
آقای ایرانی عزیز، آنچه که محبوب دل شما آقای احمدی نژاد ما رو به سمتش می بره، اسمش دیکتاتوری فاشیستی سپاه پاسداران نام داره، و نه لیبرالیسم.
آدمی که با درآمد افسانه ای نفت، کشور رو به فلج اقتصادی کشونده، اعجوبه اقتصادی نیست
اینکه اسم خواهرش پروینه دلیل لیبرال بودن پدر ایشون نیست، یه نگاه به این خواهر محترم و دو داماد مداح دسته گل شون بندازید، البته اگر در اعتراضات حضور داشتید، تا حالا دیده بودید
اگه به اسم باشه دختر خمینی اسمش فریده است و نتیجه اش اسمش فرشته

حضرت امیرالمومنین احمدی نژاد، برای آزادی زنان هم تشریف نیاورند چون گفتند برید استادیوم
و از اون طرف سرویس و مهد کودک رو قطع می کنند تا زنان خانه نشین شوند و بدترین برخورد با تشکل های زنان در دولت ایشون شده
همین طور اسم آدمی که بدترین برخوردها رو با جوانان میکنه بعد شوی تلویزیونی می گیره که من مخالفم، به سادگی دروغگوست، سالروز افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان با اندکی تاخیر مبارک

اگه دست اندازی سپاه به کل اقتصاد و جان و مال و ناموس مردم اسمش لیبرالیسم، ارزونی خودتون
دادن تمام پروژه های شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا بدون مناقصه یعنی لیبرالیسم اقتصادی؟
اگر شدیدا از آخوندها متنفرید، جمع زیادی از مردم همراهی تون می کنند، اما میشه بفرمایید جایگاه شما در بین طرفداران مذهبی افراطی هیئتی و نیروهای نظامی و برادران لمپن و آخوندهای که دست احمدی نژاد رو می بوسند، کجاست؟

میشه بفرمایید چند ده برابر شدن بودجه مساجد و حمایت میلیاردی از بسیج و موسسات مصباح، کجای اسمش یعنی مخالفت با آخونده؟ فحش به هاشمی و ناطق یعنی ایران از دست آخوندها آزاد شد؟

بامزه است از بین این همه آدم، فقط یاد نوری زاد می افتید چون صاف رفته سراغ خامنه ای آخوند.
اگه جلوی احمدی نژاد بود، آدم کثافتی بود لابد

چون گفته اوباما و می خواد با آمریکا دوست شه، بریم بیفتیم به پاش؟
همینجوری که الان روابط سرفرازانه با روسیه و چین داریم؟
داریم انقلاب کمک های نقدی و غیر نقدی به چاوز و مورالز صادر می کنیم؟
لطف می کنید یه نمونه موفق از سیاست خارجی حضرت ایشون بفرمایید ما هم از گمراهی در بیایم
صدور قطعنامه ها که منظورتون نیست؟
احترام روزافزون ایران و ایرانی ها؟

میشه معجزه وزارت اطلاعات آدم بی ربط مثل آقای مصلحی رو بفرمایید؟ لو رفتن شبکه های سپاه تو کشورهای خلیج؟ دستگیری معجزه آسای آقای صدور نفت به پاکستان یا همون ریگی؟ عبدالحمید رو اطلاعات گرفت که این یکی رو هم بگیره؟
لو رفتن فردو؟ لو رفتن اس سیصد ها؟
بچه بازجوهای که جلایی پور رو گرفتند؟

لطف می کنید شباهت های ایشون به رضاشاه رو بیان کنید .

ناشناس گفت...

سلام
ظاهرا با آدمی که نیت کرده دنیا رو جوری که دلش میخواد ببینه، گفت و گو کار ساده ای نیست.
آقای ایرانی عزیز، آنچه که محبوب دل شما آقای احمدی نژاد ما رو به سمتش می بره، اسمش دیکتاتوری فاشیستی سپاه پاسداران نام داره، و نه لیبرالیسم.
آدمی که با درآمد افسانه ای نفت، کشور رو به فلج اقتصادی کشونده، اعجوبه اقتصادی نیست
اینکه اسم خواهرش پروینه دلیل لیبرال بودن پدر ایشون نیست، یه نگاه به این خواهر محترم و دو داماد مداح دسته گل شون بندازید، البته اگر در اعتراضات حضور داشتید، تا حالا دیده بودید
اگه به اسم باشه دختر خمینی اسمش فریده است و نتیجه اش اسمش فرشته

حضرت امیرالمومنین احمدی نژاد، برای آزادی زنان هم تشریف نیاورند چون گفتند برید استادیوم
و از اون طرف سرویس و مهد کودک رو قطع می کنند تا زنان خانه نشین شوند و بدترین برخورد با تشکل های زنان در دولت ایشون شده
همین طور اسم آدمی که بدترین برخوردها رو با جوانان میکنه بعد شوی تلویزیونی می گیره که من مخالفم، به سادگی دروغگوست، سالروز افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان با اندکی تاخیر مبارک

اگه دست اندازی سپاه به کل اقتصاد و جان و مال و ناموس مردم اسمش لیبرالیسم، ارزونی خودتون
دادن تمام پروژه های شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا بدون مناقصه یعنی لیبرالیسم اقتصادی؟
اگر شدیدا از آخوندها متنفرید، جمع زیادی از مردم همراهی تون می کنند، اما میشه بفرمایید جایگاه شما در بین طرفداران مذهبی افراطی هیئتی و نیروهای نظامی و برادران لمپن و آخوندهای که دست احمدی نژاد رو می بوسند، کجاست؟

میشه بفرمایید چند ده برابر شدن بودجه مساجد و حمایت میلیاردی از بسیج و موسسات مصباح، کجای اسمش یعنی مخالفت با آخونده؟ فحش به هاشمی و ناطق یعنی ایران از دست آخوندها آزاد شد؟

بامزه است از بین این همه آدم، فقط یاد نوری زاد می افتید چون صاف رفته سراغ خامنه ای آخوند.
اگه جلوی احمدی نژاد بود، آدم کثافتی بود لابد

چون گفته اوباما و می خواد با آمریکا دوست شه، بریم بیفتیم به پاش؟
همینجوری که الان روابط سرفرازانه با روسیه و چین داریم؟
داریم انقلاب کمک های نقدی و غیر نقدی به چاوز و مورالز صادر می کنیم؟
لطف می کنید یه نمونه موفق از سیاست خارجی حضرت ایشون بفرمایید ما هم از گمراهی در بیایم
صدور قطعنامه ها که منظورتون نیست؟
احترام روزافزون ایران و ایرانی ها؟

میشه معجزه وزارت اطلاعات آدم بی ربط مثل آقای مصلحی رو بفرمایید؟ لو رفتن شبکه های سپاه تو کشورهای خلیج؟ دستگیری معجزه آسای آقای صدور نفت به پاکستان یا همون ریگی؟ عبدالحمید رو اطلاعات گرفت که این یکی رو هم بگیره؟
لو رفتن فردو؟ لو رفتن اس سیصد ها؟
بچه بازجوهای که جلایی پور رو گرفتند؟

لطف می کنید شباهت های ایشون به رضاشاه رو بیان کنید.
بوالعجب وردی به دست آورده ای، لیک سوراخ دعا گم کرده ای

Dalghak.Irani گفت...

سلام
مرسی که برایم کامنت گذاشتی. ومرسی که قهرنکنی وعصبانیتت ازنفهمی هایم سبب ترکم برای همیشه نشود.
کامنت شما 5بارتکرارشده درهنگام ارسال که چه نشانه ای باشد عمدی وبرای تأکید بیشتربرنطردرست تان، وچه سهوی باشد به نشانۀ اینکه توهم مثل حقیر ازنسل فرسوده ای؛ برایم نوش است واعداد نظرات را بالا می برد ومشتری جمع کن است ازنفرتی که دارم برای سخنرانی درسالن خالی. واین تنها نفرتی است که من دردنیا دارم ولذا قبل ازشروع پاسخ به شما که برای رعایت توازن در5 کامنت خواهد بود تأکید کنم که من از آخوند متنفر نیستم. واگرخدا قبول کند انشاءالله کمی هم انسان بماهوانسان رادوست دارم.
2-اول به محبوبم محمدنوریزاد بپردازم که من محمدرا نه برای هدف گیریش بسمت آیت الله خامنه ای که پیش از آن بدلیل هدف گیری بسیار درستش بسمت آیات عظام حوزۀ علمیۀ قم بعنوان پردازشگران شریعت می پسندم وعاشقشم. چون من هم برخلاف ادعای شما "گیراصلی" "گیرافتادگی" بسیارتأسف بار سی سالۀ ایرانیان رامتوجه "ورودشریعت به سیاست" می دانم. چون که شریعت هردین برمبنای عرف غالب جامعۀ ظهور ابتدایی دین صورت بندی وقانون مند می شود وقادربه انتقال به زمانه ها ودوران ها وسرزمین های دیگر نیست. نه اینکه آخوند ومجتهد مقصر باشد ونتواند اجتهاد پویا بکند. بلکه به این دلیل بدیهی که ذات دین وشریعت آن چنین استعداد بالقوه ای را ندارند که مجتهد جامع الشرایط بتواند آن را بالفعل کند. امام خمینی خدابیامرز به آن گندگی درظرف ده سال حکومت مستقیم خودش فقط دوتا فتوای بی ارزش ورقیق درفلس ماهی وشطرنج توانست بدهد که حکایتش را می دانید وبعدازآن مجبورشد بزندزیرفقه وفتوا ودین وشریعت وآن فتوای راهگشای "حکم حکومتی" را صادرکردند که تقدم رآی نه باشریعت است بلکه حرف اول وآخراعم از حکم اولیه ومتحدثه درمبسوط الید "حاکم=ولی فقیه" است.پایان کامنت اول.یا...هو
پ ن:
کمی آرام باشید ومطمئن باشید که من هواداراحمدی نژادنیستم ودرجبهۀ "زندگی بمثابه امرمدرن خواهان" هستم.
لابد توضیح بیشتر می خواهد این ادعای کلیدی من که هرحکومت- حتی فاشیستی- بربی حکومتی مقدم ومرجح است. چون فاشیسم هم بخشی از جامعه را راضی می کند ولی بلاتکلیفی وپادرهوایی وروزمرگی بنیان های جامعه را برای همیشه نابود می کند.انشاءالله فرصتی بشود وباهم به مقایسۀ عذاب زندانی موقت وباسرنوشت به حکم نرسیده را درمقابل آرامش زندانی دایم - درحداعدامی حتی-باحکم مشخص ومعلوم بنشینیم.
من تایک سال ونیم پیش درایران بودم برای بیشاز شصت سال.

Dalghak.Irani گفت...

به بهانۀ پاسخ 2
1- نتیجه های همۀ روحانیان- اگرلفت ولیس سیاسی مانع نباشد- همه "کون لخت" می شوند. تعویض نام که موردی ندارد.
2- فریده کلمه ونامی عربی است. ازریشه های نام مذهبی بودنش اطلاع دقیق ندارم پس می شود حداکثر برابرنهاده با محمود وداوود ونه "پروین" که نام وکلمه ایست فارسی وچونان ستاره می درخشد. ضمناً من ازاین نشانه استفاده کرده بودم برای آدرس شیعۀ غالی نبودن احمدی نژاد وحالا که درمسلمانی ایشان هم تشکیک کرده است آیت الله احمدخاتمی. ضمناً بلی امام خمینی هم یک شیعۀ غالی نبود. والبته شوخی می کنید مگر کسی تاکنون "مداح مؤمن" هم دیده است!فاعتبرو یا اولی الالباب. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

به بهانۀ پاسخ 3
1- بزور مرا گرفته ای ونشانده ای بروی صندلی اتهام نه فقط یک هوادارمتعصب احمدی نژاد بلکه صندلی مسئولیت های خوداحمدی نژاد وچپ وراستم کرده ای که : هان توپدرسوخته ای که چنین وچنان ادعا داری یالله پاسخ بده؟ بعدهم که جای به این تنگی را بمن داده ای مثل سلول انفرادی. درصورتیکه اگر دربندعمومی (بخوان آرشیو وبلاگ نوشته هایم)بامن ملاقات می کردی خیلی از سوابقم را زندانیان دیگر دفاع می کردند. این است که انتظار نداشته باشی که من حداقل صدصفحه نوشته ام راکه همین جوری هم احتیاج به 1000 صفحه توضیح دارد دراین سلول تشریح مجددبکنم.
2- آمارهایت کلی است مثل من که چون تخصصی ندارم تخصص روشنفکری را برگزیده ام که احتیاج به تخصص نداشته باشد وتازه ازهمۀ متخصصان هم طلبکارباشم که : دهه من روشنفکرم. ونظرم این است وشما باید علی رغم نشانه های خلاف حرف مراقبول کنید.
مقایسه ها درجمهوری اسلامی بین "1+" و"100+" نیست که بگوییم این ریده وقبلی فقط شاشیده بود. تفاوت عملکرد ها درجمهوری اسلامی ازبدو تأسیس تاکنون درحدمقایسۀ "10-" و"12-" بوده است درهمه چیز وازجمله اقتصاد. وعلتش همان گیر اصلی است که من دعوت می کنم بیایید وآن را ببینیم. تازه بدون واردشدن به این حقیقت که درآمدنفت احمدی نژاد خیلی زیاد بوده است. می خواهم بشما بگویم که من معمولآ خوشحالی مردم را درخیابان ها ملاک قرارمی دهم برای ارزیابی عملکرد. ویادمان نرود که هم جشن خیابانی وهم شورش خیابانی نشانه ای از دلخوشی مردم است که دردورۀ احمدی نژادسربرآورد والا خاتمی که شوررادفن کردورفت.
3- اگرمتهمم می خواهی بدانی خودم آدرس اتهام دقیق به تو می دهم :
بلی من درمقابل بلاتصمیمی وبلاتکلیفی وحرف های صدتا یک غاز اصلاح صلبان حکومت دینی خواه؛ احمدی نژاد مصمم ومشایی گشاده روبه مدرنیته راترجیح می دهم. چون که می دانم دویست سال دیگر هم طول بکشد این نیم دینان مثل شریعتی وسروش که جدشان اسدآبادی واقبال بوده وتحت شعار اسلام مدرن یا مدرنیسم اسلامی(الکی می گویند بومی)به رویش وتثبیت حکومت مدرن درایران کمک نخواهندکرد- کمی تند شد چون خیلی زیاد فشرده گفتم-بنابراین اگرقرارباشد برای رسیدن مجدد ایرانیان بمناسبات مدرن یک دورۀ فاشیسم- البته ادعای شماست فعلاً-را تجربه کنند، من می گویم بلی.
فقط دیگر بلاتکلیفی وانقلابی وبزک نمیر بهار میاد/ کمبزه با خیار میاد نه. وبقول معروف مرگ یکبار وشیون یکبار. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

به بهانۀ پاسخ 4
1- خب آره من یکی از پیشنهاداتم به ایرانبان اینست که اگر روحانیون قبول کنند که ما سند منگوله دار باقیماندۀ نفت ایران را بزنیم بنام آنها وآنان لطف کنند وفقط نقش روحانیان دین مارابازی کنند این کار را بکنیم ومطمئن باشیم که معاملۀ فوق العاده پرسودی انجام داده ایم. وتقصیرمن نیست که احمدی نژادروحانیان را احمق هایی می داند که جز به تلافی همۀ تحقیرهای مادی ومعنوی زمان رضاشاه که عجله دارند و می خواهند نقدکنند بشمارراضی نخواهند شد پول می دهد. والبته احمدی پول می دهد وانتظاردارد- وطبیعی هم است- که زرنزنند دیگر.
تأکید می کنم که جواب های هوی است وهرآن چه می گویم مربوط بروحانی سیاسی شریک درقدرت است والا ما مثل همۀ خداباوران ودین باوران عالم ومثل همۀ تاریخ خودمان چاکرومخلص روحانیان مبلغ دین وپاسدارارزش های معنوی درنزد مردم نیازمند دین هستیم.
2- درضمن خیلی به منابعی که شعارهای "احمدی نژاد به خاک سیاه نشاند" ولی ما داشتیم همه جارا "خاک سفید تهران پارس!! می کردیم" اعتماد ندارم! یادتان هست راجع به آخوندپورمحمدی چه می گفتند: "اگرمباشرهم نباشد آمربودنش درقتل های زنجیره ای قطعی است." بعدکه احمدی نژادعلی رعم روحانی بودن وموردحمایت زعمای روحانی وازجمله رهبری بودنش ازوزارت کشوربیرونش کرد؛ حالا شده یکی از منابع موثق دادن امارهای مورداستناد ما! اغلب مذبوحانه ودیگر خبری از سوابق سیاه اطلاعاتی ایشان نیست.
حرف زیاد است یکی را می گویم که خودت بروی فرحزاد. والبته من احمدی نژادراسیاستمدار طراز جهان پیرامونی وبویژه جمهوری اسلامی می دانم وازاینکه خودش را باوردارد وبدنبال اهدافش طرح وبرنامه ونقشه وتوطئه و... می کند. اورا موفق می دانم. ولی بعنوان رییس جمهورکشورخودم نسبت به ایشان ارادتی که ندارم هیچ بلکه می خواهم هرچه زودتربا سیاستمداری مدرن تر ازخودش جایگزین شود.- البته که نه مثل خاتمی وهاشمی پادرهوا ومعامله گربضرر ملت. وکروبی جدید راهم که خاتمی نگذاشت انتخاب شود- یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

وبالاخره به بهانۀ پاسخ 5
1- درنهایت مدعای من این است که چون مشکلات ایران قبل ازاینکه مربوط به حوزۀ سیاست صرف- بمفهوم متعارف وجهانی آن- باشد ، مربوط است به حوزۀ دین ایدئولوژیک؛ لذا برهرکسی که ادعای اصلاح طلبی دارد فرض واجب است که ازهرنوع موضع گیری تصحیح ایدئولوژی بسمت مدرنیسم وازسوی هرکس( خدایاشیطان) بایدحمایت کند اعم ازاینکه آن فردراست یادروغ بگوید. اگر احمدی نژادراست بگوید که با اجبارحجاب مخالف است فبه المراد واگرهم دروغ بگوید که درحقیقت ما باحمایت خودمان به برملاشدن ادعایش واثبات دروغ گویی وفریب کاریش موفق شده ایم.
2- درمورد سیاست خارجی هم مجدداً تکرارمی کنم که رابطه با امریکا یعنی آشتی بادنیا وتشکیل حکومت وقبول مسئولیت واین یعنی مدرن شدن حاکمیت. وچون لیبرالیسم امریکایی است می تواند جامعۀ مارا که زیربناهای فرهنگی مدرنش هنوز کاملاً تخریب نشده است درمسیر احیاء مجدد قرار دهد. فرقی نمی کند چه کسی این رابطه را برقرار کند. مهم خودرابطه است. وازنظر من استقلال سیاسی درهنگام ازبین رفتن جهان دوقطبی بی معنی شده است. وجهان فقط محل همکاریها وهمسایگی های وابسته وپیوسته بهم است.
درضمن اگرخواستید که من دربست منطق تان را قبول کنم. درحوزۀ فلسغۀ سیاسی مرادم فیلسوف سیدمرتضی مردیهاست ودرحوزۀ اقتصاد تابع نظریات دکتر موسی غنی نژاد. اگرازاینان فکت بیاورید برای رد نطریاتم بدون چانه زنی قبول می کنم. یا...هو

Hel. گفت...

{آیکن کسی که گیج شده و جشمانش سیاهی می رود}
بزنم به تخته اینجا نه تنها مطالب و سبک نوشتاری ش با بقیه وبلاگ ها فرق داره، کامنت دونی ش دیگه آخرشه!
هر 1 پست چندتا بیانیه ی طول و دراز دنبال خودش داره و توضیحات شما که باز این جمله رو به یاد می آره: "این قصه سر دراز دارد"
راستش مطلب رو نخوندم. الآن فرصت ندارم، فردا می آم و می خونم و خدا رو چه دیدی! شاید ما هم یه بیانیه ای چیزی دادیم!

Hel. گفت...

آخ آخ. متن داشت ابروهامو گره می کرد که این "حیوان" آخری ها! اصلاً خستگی از تنم برد!

"دین بعنوان یک فرهنگ ویک هنجارسیستم ندارد چون که به آن نیازی هم ندارد."
و قضیه ی پارک و اینا رو، قبول دارم.
جالب بود.