۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

درحاشیۀ تاریخ

من هم نگرانی هایی دارم!:

1- بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق اعتراضی شدید کرده است نسبت به سیاست های درهای باز وزارت ارشاد محمود احمدی نژاد درزمینۀ سینما ورفع توقیف از فیلم های دورازاکران سالیان پیش.

2- "محمد علی رامین" سه روز است لگام خورده ازدلقک نامیدن روزنامه نگاران واخطارهای فله ای به تیترها وعکس ها و...روزنامه های بی نامه!

3- مرد "صلح کل"- تعبیر زیبا از علی مطهری درسال 79 خورشیدی- سید محمد خاتمی سخنرانی کرده برای نمایندگان ادوارومثل همیشه بنیادگراییش را برملا کرده در اخلاق ومعنا. وآیا خاتمی نازنین ومحبوب هنوز مشخص کرده حرفش را در "سیاست یا فلسفه؟"

4- علی مطهری میداندار شده درشاقول اعتدال ونامی پررنگ ترازهمیشه دارد درصدور چپ وراست بیانیه ونامه! ومی دانیم علی مطهری یک بنیاد گرای تمامیت خواه است دربستن حوزۀ اجتماع وفرهنگ آیا؟ واتفاقاً حوزه ای که خواست بنیادین ومحرک اصلی جنبش سبزایرانیان زندگی خواه بوده دراین هفت ماه!

5- "برادرحسین" که سنگ تمام گذاشته درروزی نامۀ چهارشنبه اش به نقل سخنان سید محبوب جوان ها درهمان همایش بالا وحداکثر سخاوت کریهش را نشان داده درنامیدن او به" رییس بنیاد باران گفت!"

6- کواکبیان یاری از اردوگاه بنیادگرایان "بلاتکلیفی سی ساله"؛ شقه کرده ملت را به "اینورآب وآنورآب" درمناظره با "شریعت"مدارکیهان. بدون اینکه حتی تلویح کرده باشد که 5 میلیون ایرانیان "آنورآب" چگونه رانده شده اند از خانه شان به عنف وزوروتحقیروتحمیل وتبعید! بدون یک "عفوعمومی" درانقلاب- وتأکید می کنم به انقلاب ونه حکومت- سی ویک ساله!

7- محسن رضایی چنان "صلاح" به میدان "سلاح" آورده است که نامه هایش از یکی به "رهبرعظیم الشأن" ودیگری به "ملت ایران"؛ دوران گرفته! که گویی "آخرین کاشف آخرین فوت کوزه گری" اوبوده وخواهدبود ودیگرهیچ!

8- واگررییس جمهور احمدی نژاد هم حاضر شود "مرتضوی" مشترکش با رهبررا ویانه حتی چشمۀ فیضش "اسفندیاررحیم مشایی"ش را قربانی این "جوی گل آلود" جذب حداکثری! کند؛ مجازخواهد بود مادران عزادار را فریز کند برای همیشه درپارک لاله؟!

9- ومن می ترسم از همۀ بنیاد گراها! ومن وحشت دارم از همۀ روشنفکران بجای سیاستمداران ومن دعا می کنم وگریه می کنم تا بیانیۀ شماره 18 میرحسین موسوی! و بیانیۀ بعدی شجاعت مهدی کروبی.

10- ومن اعتراف می کنم که از بیانیۀ شماره 17 رهبرجنبش سبزترسی داشتم ونگفتم. وآن نه به عقب نشینی ارتباط داشت ونه کم وزیاد بودن خواسته ها. من ازبند بی شمارۀ پایان بخش بیانیه هول کرده بودم. آنجایی که مهندس موسوی می گوید: " به بندهای فوق پیشنهادات دیگری نیز می توان اضافه کرد. به نظر بنده حتی یک جوی کوچک زلال در این بین می تواند مغتنم باشد. ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد و کلام آخر آنکه همه این پیشنهادات بدون نیاز به توافق نامه و مذاکره وداد و ستدهای سیاسی و از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی می تواند اجراشود."- پایان نقل قول مستقیم- وخدایا این جوی کوچک بشدت "گل آلود" که راه افتاده است. به چشم سبز میرحسین جنبش زلال خواهد نشست! هنوز باید منتظر بود هشیار. این فقط یک نگرانی بود ازسوی دلقک. دعا می کنم. یا...هو

هیچ نظری موجود نیست: