۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

ادل و SOMEONE LIKE YOU تقدیم به وفاداران به سیرک دلقک ایرانی!



سلام 
قصدی برای عهدشکنی و نوشتن ندارم. حالا که دیگر صحنۀ انتخابات هم است و قلم من - به باور خودم - "قلم مرجع" است و محتمل در تصمیم دیگران اثر بگذارد. اما کامنتدانی را از امروز باز می کنم که خودی ها بتوانند با هم تبادل نظر بکنند بدون دخالت من. زیرا این 15 روز تعطیلی کامنتدانی بمن ثابت کرد که دوستان ثابتی هستند که دوست دارند گعده هایشان را در سیرک من دنبال کنند. آهنگ SOMEONE LIKE YOU ادل نازنین را هم چاشنی این گشودن کامنتدانی تقدیم می کنم به دوستان به سه دلیل:
1- ادل از نظر من هم بهترین خوانندۀ حال حاضر غربی است.
2- خانم ادل نمونۀ کامل و مورد تعریف من از یک بانوی مدرن است. که هم در هنر و هم در پوشش و هم در گویش و هم رفتار بهترین مدل قابل الگوبرداری از سوی جوانان ایرانی است.
3- و تقدیم می کنم به همۀ آنانی که تنها شده اند و فکر می کنند که کسی مثل عشق از دست داده شان پیدا نخواهند کرد. در حالیکه این فقط ظاهر قضیه و تصور خودشان است و حتماً SOMEONE LIKE YOU جدیدی در انتظارشان است. یا...هو

بعد از تحریر: لطفاً ادب و متانت را رعایت کنید و از سعی در هرزه نگاری - از جمله مزه پرانی های لوس و چند کلمه ای - خودداری کنید تا بتوانم همۀ نظرات را منتشر کنم!




۲۲۴ نظر:

‏1 – 200 از 224   ‏جدیدتر›   ‏جدیدترین»
ناشناس گفت...


سلام تیمساار

شما نظر ندید که لطفی نداره؛ اصل نظرات شماست هر چند بر خلاف افکار ناقص ما باشه

لطفا نظر بدید تیمسار

منتظریم سلامت باشید



مشهدی گفت...

بر این باورم که چرخش به سمت دموکراسی از سمت و سوی نظامبان محتمل تر است. از میان کاندیدها نزدیکترین راهبرد به دموکراسی قالیباف است.

ناشناس گفت...

دلقک یا باید عهد خود را بشکنی و بنویسی یا دل دوست داران ت را بشکنی و ننویسی

ناشناس ۱۴:۰۷ گفت...

با تشکر از جناب دلقک اول فکر کردم که قرار است نظری بدهند در مورد مناظرات!

نظر خودم اینکه بین قالیباف و روحانی فرق چندانی نیست فقط سبد رایشان متفاوت است و کمی همپوشانی دارد، یعنی اقای روحانی از محافظه کار ترین جناح اصلاح طلب است و اقای قالیباف از متجددترین جناح اصولگرا! و این دو با یک مرز باریکی از هم جدا شدن از نظر سیاسی.

در مورد اینکه کدام کار آمد تر است هم مطمئن نیستم، تنها دلیلی که قالیباف به نظرم کارامد تر می شود این نیست که ایشان نابغه مدیریت باشد، بلکه ایشان سپاهی و داخل حکومتی است و اگر اصلاح طلبان می گویند در چارچوب حکومت بازی کنیم برای پیشرفت خوب چرا ان ها را زیر اتوبوس نندازیم و نرویم با کسی که مغضوب حکومت نیست هم رای شویم؟ امیدی هست به اینکه شاید اقای قالیباف بتواند مانند احمدی نژاد از اصول گرایی نسبی خودش برای اوردن خوانندگان فرار کرده و بردن زنان به ورزشگاه استفاده کند! شاید هم توهم باشد این نظر ولی از طرفی تجربه روحانی 4 ساله که امتحان شده و به علاوه ایشان هم چندان اصلاح طلب نیست و کار چندانی هم به غیر از حرف زدن نکرده برای اصلاحات، فوقش همین حرف را قالیباف نمی زند!

این است که شانس اقای قالیباف بالا هست ولی تنها مشکلی که وجود دارد به نظرم خریت اصول گرایان بخصوص جبهه پایداری است در طرفداری از جناب رئیسی، رئیس جمهور شدن قالیباف با کمی شانس شاید ممکن باشد ولی رئیس جمهور شدن اقای رئیسی نیاز به ظهور و حضور خود امام زمان دارد!

Dalghak.Irani گفت...

سیاوش عزیز
درست می گویی و خودم هم متوجه شده بودم اما تنبلی کردم برای اصلاح متن. لذا با اجازه ات و تشکر از تذکرت کامنتت را منتشر نمی کنم اما متن را اصلاح کردم. چون اگر کامنتت را منتشر کنم آبروریزی برای خودم می شود و دوست ندارم. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام
انقدر خوشحال شدم دیدم تیتر عوض شده ولی بعد دیدم نه راجع به انتخابات نیست.
حالا ما قول شما رو ندید میگیریم

یه نکته ای تو مناظرات هست. کسی زیاد با رئیسی کل کل نمیکنه. یعنی اصلا جوابشو نمیدن. گاهی میرسلیم یه نیمچه انتقادی میکنه.
ارادتمند - یزد

ناشناس گفت...

هدف من هم پیغام خصوصی بود. گرچه آبروی شما روئین تن‌ تر از این حرفهاست.

ارادتمند،
سیاوش

ناشناس گفت...

سلام امیدوارم همواره سلامت باشید.

ناشناس گفت...

ایت الله اعدام رای داره. مجانین و معلولان و از دنیا بی خبران به رئیسی رای می‌دهند که شایعه شده کاندیدای رهبر و سید است تا به حال هم هیچ عمل غیر اخلاقی از ایشان ندیدند احتمالا به دور دوم خواهند رفت قالیباف مجبور می‌شود معاون اول رئیسی شود

ناشناس گفت...

با سلام. من شرکت اقشار طبقه متوسط را گسترده تر از ۹۲ و به نفع روحانی می بینم. ولی در مورد محرومین و روستاها نمی توانم قضاوتی داشته باشم. با توجه به کارنامه دولت و جدی نبودن مسئله تقلب و جابجایی اراء ترغیب مردم به شرکت در انتخابات اسانتر از دوره قبل است. به باور من اقای روحانی با رای بالاتر نسبت به سال ۹۲ انتخاب می شوند.

Dalghak.Irani گفت...

در ضمن با توجه به اینکه نادیده گرفتن انتخابات از سوی من موضع گیری دقیقی بوده و می بینیم که مطلقاً نه گنجی و سهیمی و قربانیان اوارۀ اصلاح طلبان در بلاد فرنگ در خارج و نه اصلاح طلبان فاسد و رانتخوار و کثیف در داخل نتوانسته اند موجی برای مسئلۀ عام کردن انتخابات ایجاد کنند نمی خواهم حتی بخاطر قالیباف - عاشقش هستم - و برای تنفر از اصولگرایان متحجر وارد فضای انتخاباتی بشوم. پس تنها می ماند اینکه به دوستانی که وقت و علاقه و حوصله دارند پیشنهاد بکنم که با جستجوی کلمۀ "قالیباف" در وبلاگ به چند ده مطلب نوشته شده ام راجع به قلیباف در 7 سال گذشته دسترسی پیدا کنند و مطالعه کنند که خارج از لطف این روزهای مناظرات هم نیست. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام دلقک عزیز
مشتری قدیمی سیرکم
این ایده ات بسیار عالی است.
وقتی خودت خسته ای و یا حال نداری در سیرک را باز کن تا مشتری هات بیان تو و برای هم برنامه اجرا کنند.
این بهتر از تعطیل مطلق است!
دوستت داریم.

الف گفت...

تیمسار عزیز

یک نکته کوتاه می گویم درباره قالیباف و بقیه اش بماند چون نمی خواهید وارد بحث شوید و شما البته باید بشوید.

امروز دیگر می توانم گواهی دهم که شما درست گفتید، قالیباف بهترین آدم در میان این گروه از نظر اجرایی است و بهترین آدم از جهت «کمتر بدتر بودن» اخلاقی و کثافت و رذالتی که از سراپای اینها می چکد. اما و یک امای بسیار مهم این است که قالیباف هم استعداد سیاست ندارد و هم به دلیل پدرسوختگی کمتر، نمی تواند هم یاد بگیرد. بنابر این پانصد بار هم که کاندید بشود، رای نخواهد آورد. و شاید در این حکومت پدرسوختگان هم نتواند کار کند، چون مگر می شود درون یک همچی سیستمی با ساده بازی کار را جلو برد.
او بسیار بسیار بسیار «ساده» است. این سادگی او را قطعا مدیر و آدم بهتری می کند، اما در کادر جمهوری اسلامی او را سیاستمدار بد و شکست خورده ای می کند.

ناشناس گفت...

مشکل قالیباف اینکه گروه هدف مشخصی نداره و سرگردانه اصلاح طلبا هم بدجوری تخریبش کردن از یه ور اصول گرا ها هم قبولش ندارن زیاد و اصلح اقای رئیسی هستند همان کاندیدایی که یه ساله از وجودشان در افکار عمومی باخبر شدیم. اصول گرایان متاسفانه نقلی رای میدن و بهشون بگن به خواجه عبدالله انصاری رای بدید میدن و زیاد فکر نمی کنن روش. نظر الف درسته که قالیباف چون هوچی گری نداره مصنوعی به نظر میاد.

مجهول گفت...


آیت الشیطان احمد خاتمی چند ماه پیش : مردم باید نتیجه انتخوابات ریاست جمهوری را بپذیرند!
آیت الشیطان نوری همدانی قبل از تایید صلاحیت ها : کسی که به شورای نگهبان اعتراض کند ( احمدی نژاد و بقایی) مفسد فی الارض است و حکم مفسد فی الارض هم اعدام است.
آیت الشیطان موحدی کرمانی چند روز پیش: انتخوابات به دور دوم می رود.
عزت ا... ضرغامی :اولین دوره ایست که با حضور رئیس جمهور مستقر انتخوابات به دور دوم می رود.
عزت ا... ضرغامی :برای اولین بار این احساس وجود دارد که این بار دولت یک دوره ای خواهد بود
خامنه ای : در مقابل کسانی که در برابر رای مردم بایستند خواهم ایستاد
....
حال حدس بزنید آیا انتخوابات به دور دوم می رود یا نه و آیا روحانی رئیس جمهور خواهد شد یا رئیسی یا قالیباف. فکر نمی کنم کار سختی باشه چون اُلمای حکومتی پیش نویس نقشه ها را کمی جلوتر بیان می کنند تا زمینه اش در جامعه بوجود بیاد و چینی شکننده جامعه شوک بهش وارد نشه که ترک برداره و عقتشاشی چیزی رخ بده .

ناشناس گفت...

با تشکر از راه اندازی کامنت.
به صحنه انتخابات نگاه می کنم. همانطور که دلقک در پست قبل گفتند هدف اول نظام مشارکت حداکثر است ولی در بهترین گزینه برای ریاست جمهوری از نظر آقا با دلقک موافق نیستم به نظرم گرچه ممکن است دل آقا با رییسی باشد ولی عقل می گوید روحانی.
در صورتی که در لحظات آخر جهانگیری انصراف دهد و از طرف دیگر قالیباف در صحنه بماند، نشان دهنده آن است که که صحنه آرای این شو انتخاباتی نظرش بر روحانی است و حدس بالا مورد تایید می شود.
من به شخصه رای نمی دهم. چرا؟ در کامنت بعد....

ناشناس گفت...

.... خمینی سخنی گفت که مردم این زمانه چون چماقی بر سر نظام می کوبند." ما فرض می‌کنیم که یک ملتی تمامشان رای داند که یک نفری سلطان باشد، بسیار خوب، اینها از باب اینکه مسلط بر سرنوشت خودشان هستند و مختار به سرنوشت خودشان هستند، رای آنها برای آنها قابل عمل است، لکن اگر چنانچه یک ملتی رای دادند، ولو تمامشان به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشد، به چه حقی ملت پنجاه سال پیش از این سرنوشت ملت بعد را معین می‌کند؟ سرنوشت هر ملتی به دست خودش است.

ما در زمان سابق، فرض بفرمایید که زمان اول قاجاریه نبودیم، اگر فرض کنیم که سلطنت قاجاریه به واسطه یک رفراندمی تحقق پیدا کرد و همه ملت هم ما فرض کنیم که رای مثبت دادند، اما رای مثبت دادند بر آقا محمدخان قجر و آن سلاطینی که بعدها می‌آیند. در زمانی که ما بودیم و زمان سلطنت احمدشاه بود، هیچ یک از ما، زمان آقا محمدخان را ادراک نکرده، آن اجداد ما که رای دادند برای سلطنت قاجاریه، به چه حقی رای دادند که زمان ما احمد شاه، سلطان باشد سرنوشت هر ملت دست خودش است. "
خوب دوستان عزیزم. خود را به جای خامنه‌ای بگذارید. او علنا و صراحتاً گفته است که رای شما به هر شخص، رای به نظام است. در صورتی که هفتاد درصد مردم در انتخابات شرکت کنند جناب رهبر معظم انقلاب با وجدانی آسوده سر بر بالین خواهد گذارد که رهبر چنین امتی است.
فقط هموطنانی که رای خواهند داد لطفا خواهشا تمنا دارم جمله امام را به طعنه و استهزاء نظام نگیرند.
یا هو

Dalghak.Irani گفت...

الف محترم
چون کلمۀ "ساده" ای که در مورد قالیباف بکاربرده ای و سه بار هم تکرار کرده ای بار منفی "هالو" دارد لذا تصحیح می کنم که ساده فقط بمعنای بی غل و صادق در مورد قالیباف مصداق دارد و کسی که در سال 84 به ستاد تبلیغاتی اش دستور بررسی و الگو برداری از کمپین تبلیغاتی تونی بلر بریتانیایی را می دهد نمی تواند آدم هالو پشمالویی باشد. منتها قالیباف اولاً می داند قرار است در چه سیستمی رییس جمهور شود و ثانیاً می خواهد که رییس جمهور همۀ ایرانیان باشد. و این دو محذور او را مجبور می کند که اگر می خواهد رییس جمهور موفقی بشود از لابی گری های داخل الیگارشی بمسند نرسد و انتخاب مستقیم مردم باشد. بخاطر همین هم است که کمترین بها و توجهی به حمایت یا عدم حمایت - حمایت اراذل و اوباش دسته بندی های حکومتی - نه داده و نه می دهد و در مورد همه خنثی موضع گیری دارد. البته من قبلاً حرف هایم را زده ام و انشاءالله بعد از انتخابات فعلی بیشتر خواهیم توانست از قالیباف حرف بزنیم. یا...هو

ناشناس گفت...

حکومت به قدری شو خودش رو خوب نمایش داده که به ندرت می بینیم که کسی از "تحریم انتخابات" حرف بزند. همه میگن به کی رای بدیم به روحانی، رئیسی یا قالیباف؟!

متاسفانه ذهن ها کاملا درگیر کار اطلاعاتی و روانی دقیق و حرفه ای حکومت شده. باید برای اولین بار درصد تحریم کنندگان رو با تبلیغ زیاد به حداقل 50 درصد مردم برسونیم. هر کی در اطراف تون می شناسید رو تشویق کنید که این بار رو رای ندن. چه به رئیسی آیت الله قتل عام که هزاران انسان شامل دخترکان و نوجوانان رو با خونسردی تمام به قتل رسونده، چه به قالیباف خالیباف که میخواد با لرزاندن کل پایه های تاریخ رشد اقتصادی سالانه 26 درصدی ایجاد کنه و چه به روحانی که اگر خودش هم مشکلی نداشته باشه وزیران اش همگی از دزدان سرگردنه، وارد کنندگان و قاتلان حرفه ای هستند.

ناشناس گفت...

متاسفانه ما ایرانیا مردمان خیلی کم حافظه و فوق العاده بدقلقی هستیم. الان در کشورهای دموکرات غربی سیاست های احزاب اصلی بسیار مشابه و نزدیک هم هست و تفاوت جزئی هست. با یکی دو تفاوت جزئی در این ممالک رئیس جمهور تعیین میشه و مردم تنها با یکی دو تفاوت در برنامه ها تمایل پیدا میکنن به یکی از نامزدها. نامزدها میتونن تنها با یک وعده کاهش یا افزایش مالیات، یا وعده کاهش یا افزایش ساعت کار و یا کاهش یا افزایش قیمت انرژی رئیس جمهور بشن. تنها با همین کارهای ساده. اما در ایران یک آدمی اومده تغییرات بسیار وسیعی ایجاد کرده حالا یک سری اشکالاتی هم کارش داشته. مردم بدقلق ما این آدم رو تا از تخماش آویزون نکنن راضی نمیشن. همیشه این تفکر در ذهن مردم هست که آقا اینا همه شون سر و ته یک کرباشن همه شون دارن میخورن و میبرن.

با همین تفکر بود که سال 84 از سید محمد خاتمی رسیدیم به احمدی نژاد. احمدی نژاد بود که وعده میداد در جیبش لیست فاسدان رو دارد و حق مردم رو از فاسدان خواهد گرفت و جلوی خرد و برد فاسدان رو خواهد گرفت و چه و چه. ولی در نهایت چه شد؟ بزرگترین دزدی ها و فسادهای تاریخ ایران در زمان همین احمدی نژاد ضدفساد به وقوع پیوست. 700 میلیارد دلار بدون برنامه بر باد رفت. تنها یک قلم دزدی اش، 2.7 میلیارد دلار بود که توسط بابک زنجانی و شرکای پنهانش بالا کشیده شد. چه کسانی سال 84 به احمدی نژاد رای دادند؟ بله خود ما. ما ایرانیان.

سال 92 مردم ایران در نهایت عجز به روحانی رای دادند. روحانی به کلی وضعیت ویران ایران تحویلی از احمدی نژاد رو دگرگون کرد. تنها یک قلم از کارهای روحانی کافی است تا او نمره 20 کامل بگیرد. همانطور که گفتم در کشورهای دموکرات غربی رئیس جمهور می تواند تنها با کاهش 2 درصدی مالیات، شکرگزاری و تشکر ابدی ملت اش را به دست بیاورد. اما در ایران ما با ملتی طرفیم که انتظار معجزه از رئیس جمهور دارد. کمتر از معجزه و پیشرفت ناگهانی ایران از یک کشور جهان سوم به کشوری مرفه و پیشرفته مورد قبول مردم نیست! رئیس جمهوری از طرف مردم آدم حساب می شود که در عرض 4 سال بتواند "همه مشکلات" را برطرف کرده و با یک اجی مجی حساب های بانکی تمام مردم را پر کند.

تنها یک قلم از ده ها خدمت و کار مثبت روحانی کافی است برای کارنامه او. فقط یک قلم از کارهای او قطع کامل تولید بنزین مصنوعی پالایشگاهی و توزیع بنزین یورو 4 بود که مستقیما در سلامت مردم تاثیر داشت. روحانی اگر همین یک کار رو انجام میداد و بعد بقیه مدت 4 سال زمامداری اش می نشست و می خورد و میخوابید کافی بود برای اینکه کارنامه او را مثبت بدانیم. دیگر کار بسیار خوب او طرح بیمه سلامت و نظام سلامت جدید بود که هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی رو تقریبا به صفر نزدیک کرد. اکنون حتی اگر هزینه های درمان شما در بیمارستان دولتی به صدها میلیون هم برسد از شما تنها چند صدهزار تومان دریافت خواهند کرد. متاسفانه بسیار از جوانان که به دلیل اقتضای جوانی بیمار نمی شوند و کارشان به بیمارستان نمی کشد درکی از این خدمت بزرگ ندارند. ده ها کار مثبت دیگر روحانی رو هم متاسفانه ما مردم ایران که عادت به دیدن نیمه خالی لیوان داریم نمی بینیم. روحانی توانست در زمانی که ترامپ بر سرکار آمده بود با یک کمپانی بزرگ آمریکایی یعنی بوئینگ قرارداد قطعی برای دریافت هواپیماهای مدرن ببندد. پس از سالها دوباره بهترین داروهای اروپایی و آمریکایی وارد ایران می شوند. اتومبیل های فرانسوی و آلمانی وارد ایران می شوند. جنس های بنجل چینی کم کم مجبور به خروج از بازار می شوند. چه کسانی از واردات نجومی جنس های چینی در زمان احمدی نژاد سود بردند؟ چه کسی شیرخشک تقلبی در زمانی که فرزندان دلبند مردم نیاز داشتند وارد کرده و موجبات مرگ آنها را سبب شدند؟

چه کنیم که عادت توهین و تحقیر طرف مقابل، زود رنجی و زودسیر شدن، توهم توطئه و عجله و تمایل به یک شبه میلیونر شدن در وجود تک تک ما ایرانیان نهادینه و تبدیل به فرهنگ شده است. با همین فرهنگ بود که فضای مناسب پدید آمد برای قطع رگ امیرکبیرها، کشتن مصدق ها، فضای مناسب پدید آمد برای مرگ بر شاه گفتن ها و فضا مستعد شد برای بی عرضه خواندن سید محمد خاتمی ها، به حصر فرستادن شجاعانی که در جهت دفاع از حقوق ما مردم به پا خواستند و صدای شان رو بالا بردند و کشتن مردی که همه می گفتند باغ های پسته کل ایران مال اوست و سالها بود که اشتباهاتش رو قبول کرده و تلاش میکرد به سوی مردم بازگردد اما به راحتی او را کشتند و صدایی از ما مردم برنخواست.

ناشناس گفت...

تبلیغ تحریم زیاد جواب نمیده به تجربه ام به عنوان اکت سیاسی بعدش می پرسند خوب برنامه شما چیست؟
این دوستان اصلاح طلب متوجه نمی شوند که شرکتشان چه بخواهند چه نخواهند مشروعیت بخش است برای حکومت و روزی که کمتر از 50% شرکت کنند در انتخابات روز نگرانی سران حکومت است، یکی هم اینکه اگر کاندیدایی وجود داشت که می توانست اصلاحات انجام دهد و مردم بخواهند به ایشان رای دهند، خدا رو شکر در این دوره بین کاندیداها چنین شخصی کلا وجود ندارد. بنده تبریک میگم به پیش بینی سال 92 جناب دلقک که گفته بود اگر روحانی انتخاب شود چه پیش می اید و تا حدود زیادی دقیق بود.

ناشناس گفت...

پایان حکومت اسلامی بسیار نزدیک است.
اونقدر سریع میوفته این اتفاق ک همه رو بهت زده میکنه.

ناشناس گفت...

کافی است که درصد مشارکت به پنجاه برسد همچون دوره دوم رفسنجانی. دوستان شاید به یاد داشته باشند که خامنه ای در آن زمان التماس می کرد که دانشجویان بی تفاوت نباشند و وارد سیاست شوند. همان پیام عدم مشارکت زمینه ساز خاتمی و دوران او(چه خوب یا بد) شد.
این که مردم را می ترسانند که چه خواهد شد اگر روحانی رییس‌جمهور نشود؛ پایه و اساس درستی ندارد. سیستمی که در آن رییس جمهور هیچ اعمال نفوذی بر نیروی انقلابی سپاه ندارد که در عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و یمن درگیر جنگ های بی حاصل مذهبی و قومی شده است؛ پایگاه نظامی در اختیار یک مشت روس بی سر و پا و شارلاتان از نظر سیاسی قرار می دهد؛ و دهها نمونه ریز و درشت دیگر را می توان برشمرد . کافی است که کشوری را بر فنا دهد که نمونه کوچک آن شهادت ده مرزبان در سیستان است.
دوستان اگر قرار باشد وضعیت بهتر شود باید یک نرمش قهرمانانه داخلی از جانب قدرت مطلقه فقیه انجام شود که که روحانی هم در ابتدا اشارتی داشت و تو دهنی محکمی هم خورد. در بعد اقتصادی منکر کارنامه اقتصادی دولت او که مرهون وزیر اقتصاد کاردان و پاکدست و زیر فشار نروی اوست نیستم ولی وزیر نفت و صنایع او را کجای دلمان بگذاریم. دوستان تا پایان دوره برجام که فکر می کنم هشت تا ده سال دیگر باشد وضعیت همین است. هشت سال محدودیت غنی سازی اورانیوم برطرف شود و حضرات همانی باشند که هستند. از نظر غرب آنها چه بدست آورده اند در آن زمان؟
من نمی دانم چه کرمی است که بیابیم رای دهیم. بیست سال پیش کارها دولتی بود و از ترس گزینش می رفتیم رای دهیم حالا که نه کار دولتی است نه غیر دولتی.
حداقل از آن سیصد هزار کشته سوری باید خجالت کشید. وقتی آن سوری ببیند مردم ایران سر صندوق حاظر هستند حساب دولت و ملت را یکی می داند.

ناشناس گفت...

سلام
تیمسار گرامی
آیا یکی از نشانه های انسان مدرن این نیست که صداقت داشته باشه و از دورغ پرهیز کند این برداشت من از متن های گذشته شما هست
حالا به هر دلیلی؛ مثلا پیروزی در اتنخابات آیا مجوزی هست برای اینکه مطلب دروغ عنوان شود اگر بله که خوب هیچ اگر نه، با مستند خدمت شما عرض می کنم که آقای قالیباف در مواردی مطالب را به دروغ نسبت داده به آقای روحانی. هدف تایید یا رد کسی نیست بلکه رسیدن به یک خط کش برای محک افراد هست

ممنونم از لطف شما

Dalghak.Irani گفت...

دوست عزیز پرسش کننده از من.
واقعیت امر این است که من هم هرچند موافق ریاست جمهوری روحانی در دور قبل نبودم اما بعداً به احترام رأی مردم و برخی اقدامات خوب در سیاست خارجه پشتیبانی زیادی از ایشان کردم و بشهادت وبلاگم تا همین اواخر هم تعرض خاصی به ایشان نکردم و اگر هم تذکر سفتی دادم برای دچار نشدن به امروزش بود. حالا هم که شما درخواست مناظره با من دارید منهم مثل شما و همۀ روزنامه ها و سایت ها و هواداران روحانی و اصلاح طلبان بسیار بسیار عزادارم. راستش خودم هم باورم نمی شد و نمی شود که روحانی به چنین وزاریات و پیسی بیفتد برای تجدید ریاست جمهوریش. لذا اگر مرا به مناظره مجبور کنی می ترسم نه تنها به امیدت منجر نشود بلکه دچار ناامیدی مضاعف بشوی. این را به این دلیل می گویم که من خودم مطالب هواداران روحانی را تعقیب و مطالعه می کنم و می بینم و خیلی خیلی ترسیده اند در حد قالب تهی کردن و البته ترس شان از قالیباف است ولی سعی می کنند رییسی را مهم طرح کنند و بگویند که قالیباف عددی نیست. القصه اگر نیاز به پاسخ مستقیم به سؤالت داشتی لطفاً چند فقره از دروغ های قالیباف نسبت به روحانی را نام ببر تا ببینم می توانم پاسخ بدهم یا نه. یا...هو

ناشناس گفت...

ما که دیگه ایران نیستیم.امیدوارم روحانی رئیس جمهور نشه و هشت سال دوران احمدی نژاد تکرار بشه تا دلمون کمتر تنگ بشه.

ناشناس گفت...

دلقک جان به نظرم کسی که ترسیده و قالب تهی کرده بیشتر قالیباف هست تا روحانی. این از حملات مداوم او در طول مناظرات و در مقابل عدم واکنش و خونسردی روحانی معلوم هست. کارنامه قالیباف آنقدر سیاه هست که نیازی به کار زیادی علیه او از طرف روحانی نباشه. املاک نجومی، پلاسکو و استخدام نزدیکان مداحان و آتش زدن سفارت عربستان از جدیدترین موارد هست. او حتی نتوانسته در طی این 12 سال فکری برای حل زباله های تهران بکنه و در هر بارانی کل شهر رو آب میبره. حداقل در تهران او به شدت از طرف مردم طرد خواهد شد و رای اش در تهران از دوره قبل هم کمتر خواهد شد. در مقابل روحانی رای اش حتی بیشتر خواهد شد چون مردم نمی خواهند دوباره به دوران تنش با دنیا و تحریم بازگردند. مردم میدانند که ترامپ به یک بهانه بند است تا همان تحریم های دوران احمدی نژاد و بلکه بدترش را علیه ایران وضع کند. ارتباط با دنیا هم با دیوانگانی مثل رئیسی که پدرهمسرش حتی تحمل یک کنسرت را هم ندارد و برجام را خسارت محض می داند و یا قالیباف که دوستانش سفارت عربستان را آتش زدند ممکن نیست. قالیباف در این دوره به طور کامل حیات سیاسی اش تمام خواهد شد هم در انتخابات شورای شهر، شهرداری تهران را خواهد باخت و هم در انتخابات ریاست جمهوری، رویای ریاست جمهوری را خواهد باخت. همینه که موجب وحشت او و نوچه هایش و حامیان تندرواش شده.

ناشناس گفت...

اقای دلقک نتیجه نظر سنجی جدید اقای قاضیان رو دیدید؟ قالیباف اونقدر رای نداره که بکشه به دور دوم

الف گفت...

تیمسار گرامی

البته من ساده را به معنای خوبش استفاده کردم، اما راستش ده درصدی هم از این تعبیر «هالوی» شما درش باشد بد نیست. واقعا ورود قالیباف به این رقابت که بر خلاف شما من فکر می کنم نتیجه اش روشن است، و استفاده از سیستم احمدی نژادی، با درست و غلطش کار ندارم، که بد خاطره ای در ذهن همه ایجاد کرده، نشانه هوشمندی سیاسی است؟ بله به نظر من قالیباف هوشمندی سیاسی ندارد و احتمالا استعداد یاد گرفتن هم نداشته باشد. چون سه بار شرکت کرده و هر بار از یک مسیر متفاوت گزیده شده. چیزی که البته دخلی به مدیریت و توانایی های دیگرش ندارد.

Dalghak.Irani گفت...

الف عزیز
من همانطور که گفته ام و وعده داده ام در این انتخابات فعال نبوده و نخواهم شد. لذا برای من - در غیاب خبر تهدید ایران ناشی از برجام و البته خارج از جمهوری اسلامی بودن خودم - ترجیحی ندارم که چه کسی رییس دولت دوازدهم بشود. لذا اگر در این فضای بسیار محدود کامنت دانی بحثی می کنم بیشتر جنبۀ کارشناسی و ناظر بی طرف دارد. و چون معتقدم که اگر فاکتور بسیار حاد و غافلگیرکننده ای وارد فضای فعلی نشود تحولخواهان - آرای خاکستری - در انتخابات مشارکت نخواهند کرد لذا گمانه زنی هم ندارم که نتیجه چه خواهد شد. البته مطمئنم که طبقات فرودست - برخلاف همۀ جوامع دموکراتیک - مشارکتی بیشتر از طبقات مرفه و متوسط به بالا خواهند داشت. با این مقدمه چند موضوع را یادآوری می کنم:

1- بنظرم می رسد که قالیباف تنها نامزد بین نامزدهاست - مثل 84 و 92 - که ریاست جمهوری را امری جدی می داند و هربار تلاشش برای رسیدن به این مقام را با حداکثر جدیت دانش محور هم در استراتژی و هم در تاکتیک بکار گرفته است و می گیرد. منتها داوری شخصی من این است که بدلیل فراتر از متن بودن قالیباف اولاً و سیطرۀ ذهنیت رسوب کردۀ ادبیات چپ مارکسیستی در جامعۀ تحصیلکردگان ما فرصت قالیباف در حال از دست رفتن است. منظورم از فراتر از متن بودن قالیباف ناظر به "گنده تر از سقف جامعۀ نخبگانی ایران دز زمینه های مدیریتی دانش محور" است. و منظورم از تداوم رسوب فعال ادبیات چپ مارکسیستی در جامعۀ نخبگانی ایران ناظر است به "تقسیم بندی کنشگران یک رژیم دینی هیئتی و بدوی به چپ و راست ادبیات مدرن و حزبی از سوی اعضای - بسیار خطرناک و خائن و مسبب 90 درصد بدبختی های امروز - مجاهدین انقلاب اسلامی و امثال مصطفی تاجزاده است" که میلیتاریسم هم یکی از ابداعات این ادبیات است.
2- نمی دانم قالیباف چه مقدار تعهد مکتبی و ایدئولوژیک به حکومت دارد. اما می دانم که او بدرستی می داند و تصمیم درستی گرفته است که - مثل همۀ رییس جمهورهای بعد از هاشمی - با ژست و شعار اپوزیسیون هستۀ اصلی قدرت در جمهوری اسلامی وارد بازی "فریب مردم" نشود. چون او می داند که رأی سیاسی گرفتن همان و بازماندن از خدمت به ایران همان. من در سال 92 هم نوشتم که روحانی رأی سیاسی گرفته و نمی تواند بدون رویارویی جدی و تعیین کننده با خامنه ای هیچ غلطی بکند. و البته خود روحانی هم خصلتاً اهل کار و دانش و کوشش نیست و این از نحوۀ تبلیغات و تدارکش برای این روزهای سخت هم کاملاً هویداست. در همان زمان بازهم راجع به قالیباف نوشتم که او می خواهد رأی اجتماعی بگیرد تا نیرویش را صرف رویارویی بیهوده و شعاری با هستۀ ایدئولوژیک نکند. قالیباف در این مورد تغییری نکرده و حرفش هم منظقی و درست است. در فرصتی دیگر به موارد بیشتری اشاره خواهم کرد در صورت حوصله. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک به نظرم شما نعل وارونه میزنی. منظورت از مدیریت دانش محور قالیباف این حرفهای شاهکار ایشان هست:
"در صنایع پتروشیمی ما به ازای هر یک میلیون تن در حوزه پتروشیمی قادریم ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کنیم."

جالب است با حساب جناب قالیباف اکنون که ایران حدود 60 میلیون تن تولید پتروشیمی دارد 12 میلیون نفر به صورت مستقیم و 24 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم باید در صنعت پتروشیمی مشغول به کار می بودند یعنی جمعا 36 میلیون نفر که از کل جمعیت آماده به کار و مشغول به کار کنونی ایران هم بیشتر هست! جالب هست میزان حقوقی که باید به این 36 میلیون نفر پرداخت بشه چند برابر کل فروش پتروشیمی ها هست!

از جمله وعده های دانش محور دیگر ایشان:
دو برابر کردن درامد ملی ایرانیان در عرض 4 که به معنای رشد 26 درصدی اقتصاد در هر سال می باشد. این در حالی هست که تاکنون در تاریخ کشوری به این میزان از رشد اقتصادی نرسیده!

وعده دیگر ایشان:
ایجاد 5 میلیون شغل در طی 4 سال هست. که این باز حداقل خیلی نجومی نیست و در سالهای اولیه 500-600 هزار شغل و شاید در سال آخر بتونه 1 میلیون شغل ایجاد کنه یعنی جمعا 3.5 میلیون شغل که باز با وعده ایشون فاصله بسیاری داره.

وعده دیگر ایشون:
اعطای قابلیت پرواز به کرگدن ها هست. که به نظر میرسه در مقابل دیگر وعده هاش این یکی بیشتر عملی و ممکن باشه!

ناشناس گفت...

یک نعل وارونه دیگر جناب دلقک اینست که می فرمایند قالیباف وارد بازی فریب مردم نمی شود. واقعا که جناب قالیباف با این کار منت بزرگی بر سر مردم میذارن. آیا وعده سه برابر کردن یارانه و دادن کارانه 250 هزار تومنی به بیکاران فریب مردم نیست؟ همان کاری که تخصص احمدی نژاد بود و باعث شد مملکت به گند کشیده بشه. واقعا با نفت 50 دلاری قالیباف چطور و از کجا قرار هست به ده ها میلیون نفر ماهانه 150 هزار تومان یارانه و به میلیون ها بیکار ماهانه 250 هزار پرداخت کند؟ یک نفر باید این دیوانه رو از پریز بکشد بیرون.

Dalghak.Irani گفت...

بعید می دانم که اعضای موظف کمپین های اصلاح طلبان در اینجا کامنت بگذارند. لذا دلم می گیرد از کسانی که - محتمل آوارۀ سیاست های قدرت طلب اصلاح طلبان در بلاد فرنگ هم باشند - چنین ابلهانه در دام قاتل خویش (اصلاح طلبان) عمیق گیر افتاده باشند که نوشته ها و اظهار نظرهای درپیتی چند نفر آدم بی دانش و بی پرنسیپ در سایت ها و رسانه های اصلاح طلب را در اینجا کپی پیست می کنند. و چون دلم می سوزد ناچار پاسخ شان را می دهم که بلکه از این خواب گران 20 ساله بیدار شوند و بجای غرغرۀ ترهات اصلاح طلبان منفعل به تهران قالیباف فعال نگاه کنند که آبروی کشورشان است. در مورد آن اظهار نظر راجع به صنایع پتروشیمی خود قالیباف توضیح داد که اگر مبنا بر عدم فروش مواد خام پتروشیمی نباشد و صنایع و کارگاه های پائین دستی - نه اظهار نظر آن پلاستیک ساز که گفته هر تن 20000 شغل ایجاد می کند بلکه منظور همۀ محصولات بسیار بسیار متنوعی که مواد اولیه شان محصولات پتروشیمی است - می تواند انقلابی در ایجاد اشتغال فراهم کند. در مورد ماجرای یارانه و کارانه (بیمۀ بیکاری) هم مشکلی وجود ندارد چون قالیباف همان یارانۀ 75 میلیون نفر فعلی را به 25 میلیون نفر خواهد داد و بودجۀ اضافه ای لازم ندارد. فرق قالیباف با روحانی این است که قالیباف مجهز به دانش روز آی تی و ابزارهای هوشمند است و جسارت لازم برای هدفمند کردن یارانه ها را دارد. در مورد بیمۀ بیکاری که ابداً مشکلی ندارد زیرا مصوبۀ مجلس دارد و خودش هم توانایی علمی سرند و شناخت بیکاران را دارد و در حقیقت پرداخت بیمۀ بیکاری بخشی از اشتغالزایی است و خودش هم گفته که حتی وقتی کسی سرکار رفت 250000 تومان را قطع نخواهد کرد بلکه بجای شخص بیکار به استخدام کنند و تولید گر کارفرمای کارکن جدید کمک خواهد کرد. قالیباف تنها یک وعدۀ 8 ساله اش که عبارت از 2/5 برابر کردن حجم اقتصاد ایران را فقط در روز ثبت نام گفت و دیگر تکرار نکرد آن هم به این دلیل که او می داند اگر رییس جمهورشود بار دوم با آرای همۀ ایرانیان تجدید خواهد شد و وعدۀ 2/5 برابر کردن اقتصاد ایران را هم تحقق خواهد بخشید. اینکه چرا روز اول آن را مطرح کرد بخاطر دادن شوک تبلیغاتی در شروع ثبت نام و تبدیل شدن به تیتر اول رسانه ها بود و از نظر تبلیغاتی کاری بشدت فکر شده و دقیق بود. خواهش می کنم فقط به تهران و به ایران و به مصمم بودن قالیباف متمرکز بشوید و نه حسن چه گفت و جهانگیر چه پخت. جهانگیری که تبلیغ کرده بودند کامپیوتر آمار و ارقام و اند مناظره و پاسخگویی است جز چند ورق کاغذ دفترچۀ 40 برگی کدام بدبخت یاد و حافظه و آماری نداشت برای مناظره. البته غیر از دختر بی کار و مظلوم دختر وزیر!البته می دانم سرچشمۀ "قالیباف تنها" از کجا سرچشمه می گیرد. اما گذاشته بودم که در ادامۀ کامنت قبلی بنویسم پس فقط آدرسش را اینجا می نویسم:

"قالیباف یک نخودی است و خارج از الیگارشی چپ و راست روحانیت" مثل بدبخت احمدی نژاد. یا...هو

ناشناس گفت...

البته جناب قالیباف نگفتند که قرار هست که یارانه حدود 50 میلیون ایرانی رو حذف کنند و تنها به 25 میلیون نفر یارانه بدهند. شما گویا سخنگوی ایشان هستید که بیشتر از خودش اطلاعات دارید. تا جایی که میدانیم قالیباف برعکس حرفهای رو گفتن و قرار هست ایشون حق 96 درصد رو از حلقوم 4 درصد بیرون بکشه. اونوقت با 96 درصدی که قالیباف می فرمایند چطور قرار است تنها به حدود 30 درصد مردم یارانه بدهد و 70 درصد را حذف کند؟! اما توضیحات شما در مورد صنایع پایین دستی پتروشیمی: برای اینکه ما خام فروشی نکنیم نیاز به ایجاد ده ها صنعت پیشرفته با سرمایه گذاری صدها میلیارد دلاری (از کجا؟! و کدام منبع؟!) هست تا مواد با ارزش افزوده تولید بشوند کاری که ده ها سال است نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای نفتی دیگه هم انجام نشده و نخواهد شد چون از نظر تکنولوژی ده ها سال از کشورهای غربی عقب هستن. تولید محصولات پیشرفته کار کشورهای غربی هست که جناب قالیباف از بیخ ارتباط با غرب رو گناه کبیره میدونن. اگر قالیباف می فهمید صنایع پیشرفته چی هست حداقل در طی این 12 سال می توانست از تکنولوژی پیشرفته تبدیل و تفکیک زباله به برق استفاده کند که نکرد. تبدیل 4 سال به 8 سال و حرف گذاشتن تو دهان قالیباف راجع به وعده دو برابر کردن درآمد ملی هم تنها از شما جناب دلقک بر میومد که انجام دادید و البته با ندیده گرفتن این تقلب و دروغ از جانب شما، باز هم جای سوال هست که برای 2.5 برابر شدن درآمد ملی در طی 8 سال باید رشد اقتصادی سالانه حدود 13 درصد داشته باشیم اون هم بکوب در تمام این 8 سال! آیا ممکن هست؟! اگر پرواز کرگدن ممکن هست این هم ممکن است!

ناشناس گفت...

قالیباف دقیقا گفته است که یارانه 150 هزار تومانی رو به همه مردم می دهد. اگر میگفت فقط به یک سوم مردم قراره یارانه بده و بقیه رو حذف می کنه که قطعا رای اش میومد روی عدد صفر متوقف میشد!. کارانه هم مصوبه شورای عالی اشتغال دولت روحانی بوده و به اینصورت هست که دولت پول بیمه افراد بیکار رو بعد از اشتغال به عنوان کاراموز نه به صورت نقدی و نه به خود فرد کاراموز بلکه به کارفرما به عنوان پول بیمه پرداخت میکنه که بسیار طرح فوق العاده علمی و فکر شده و کارشناسی هست. در حالیکه طرح کارانه قالیباف (درست شبیه طرح های من در آوردی احمدی نژاد) این هست که به تمام بیکاران 250 هزار تومن پول پرداخت کنه. که در مورد میلیون ها بیکار مبلغ بسیار نجومی ای میشه که از توان هر دولتی در ایران خارجه.

ناشناس گفت...

پس بهتره همون احمدی نژاد ازش حمایت علنی بکنه. ببخشید نوشته بودید مزه پرانی نکنید ولی نتونستم جلوی خودمو بگیرم :)

ماهور گفت...

حالا همه ی حرف هاتون درست، من نمی تونم قبول کنم کسی که هنوز نامزده سایت می زنه وعده ی کارانه می ده آدم درستی باشه. من نمی تونم قبول کنم کسی که تو یه انتخابات کت و شلوار خلبانی می پوشه و عکس ژیگولی میندازه، تو انتخابات بعدی شلوار رو پیرهن میندازه آدم درستی باشه. نه اینکه حالا بگم روحانی یا هر خر دیگه ای آدم حسابی ان، اما این اعتقاد شما به قالیباف رو نمی فهمم. باور کن اکثریت جوونا دستشون نمی ره اسم کسی رو بنویسن که قند تو دل خامنه ای و سپاه آب کنه.

Dalghak.Irani گفت...

ماهور جان
الان وقت تبلیغات است و تبلیغ هم ظرایف خودش را دارد. قالیباف فقط سایت راه انداخت برای نام نویسی اولیه تا نشان دهد که کارش را بدون فوت وقت عملیاتی خواهد کرد و قطعاً پیش بینی هم می کردند فیلتر شود اما پیام هم ایجاد و هم فیلتر بعدی آن به مخاطب مورد نظر منتقل شده است و می شود. پس قرار نیست قالیباف قبل از رییس جمهور شدن به کسی کارانه بدهد.

در مورد بقیۀ فرمایشات عزیزان هم فقط می توانم حدس بزنم که داوری اولم اشتباه بوده و عوامل کمپین های اصلاح طلبان و فرزندان بیکار و وارداتچی کارگزاران دولت خودشان به جنگ کامنتدانی بی مقدار سیرک من آمده اند و الا کافی است که به تهران نگاه کنند و کمپین های قالیباف را مستقیماً رصد می کردند. اما فایده ای ندارد اصلاح طلبان متخصص در جنگ های روانی خوب وظیفه شان را انجام داده اند و نفرت از "غیر وابستگان به الیگارشی چپ و راست حکومت" چنان ماهرانه و عمیق و پایادر جا انداخته اند که هر کت شلواری بغیر از احمدی نژاد و قالیباف هم بود با این حجم نفرت کور مواجه می شد. یا...هو

ناشناس گفت...

به نظر من تنها دو نفر از میان کاندیداها هستند که به دنبال فریب مردم و جمع کردن رای نیستن و صادقانه حرف میزنن: میرسلیم اصولگرا و هاشمی طبا کارگزارانی.

میرسلیم صادقانه گفته است که نمی تواند برای محصوران (موسوی و کروبی) کاری کند و بهتر است که آنها در حصر بمانند چون اگر بخواهند از حصر دربیایند باید محاکمه شوند که کارشان بیخ پیدا می کند و راست هم می گوید. میرسلیم در مورد وعده افزایش یارانه ها که از سوی رئیسی و قالیباف مطرح می شود هم هشدار داده و گفته که وعده افزایش یارانه ها ممکن نیست و نوعی فریب مردم است. میرسلیم هم می تونست خیلی راحت برای اینکه رای بیشتری جذب کند وعده افزایش یارانه ها رو بدهد ولی او تنها کسی از بین اصولگرایان هست که بر اساس اعتقادات مذهبی و اصولگرایی حرف می زند و وعده میدهد. هاشمی طبا هم همینطور خیلی منطقی و بدون وعده و وعید تاکنون حرف زده. این مقایسه ها برای این نیست که بگویم این دو نفر شایسته رای مردم ایران هستند نه فقط برای روشن کردن وضعیت دیگر کاندیداها و وعده های آنها هست. ایرانیان شایسته خیلی خیلی بهتر از اینها هستند ولی متاسفانه در این وضعیت تاریخی در این حکومت گیر افتاده اند.

ناشناس گفت...

من به قالیباف رای میدم ولی از الان بگم گمان نکنم برنده شود، البته در ایران قابل پیشبینی نیست ولی همیشه رئیس اول رئیس دوره دوم هم هست حالا سنت شکنی بشود یا نه خدا داند، فکر نکنم برای مردم عادی خیلی مهم باشه اصلا

ناشناس گفت...

فیلم سخنرانی قالیباف، وعده 2.5 برابر کردن درآمد ایرانیان در طی 4 سال:
https://www.youtube.com/watch?v=C4UilyrvHL8

تاکید دوباره قالیباف بر وعده 2.5 برابر کردن درآمد ایرانیان در 4 سال:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/01/30/1384147/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-2-5-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%85-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D9%8B-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%B6%D8%B9%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF

ناشناس گفت...

مگر قالیباف کاندیدای پوششی رییسی نیست؟

ناشناس گفت...

فدای زلف ذهن آن سپهبد شیرین قلم.
مدتی بر بستر سخت ناخوش احوال روزگاه افتاده و از این تیاترخانه و سیرک عظمی به دور بودم. امشب در این خطه بسی جنب و جوش و آینده طلبی دیدم. دلم برای آن قدیم رزم آرای بزم آرای امروز بسی لرزید و تنگید. بسیار لذت میبرم جوانان و تشنه رهروان حقیقت اینگونه چون زمرد آن جناب را در بر گیرند و خشت خام خود از برای دیدن آتیه بروی گلسان آن رند رزم کرده گیرند.

گرچه حسودان و فضله خوران و بذله جویان دنیای مجاز چندی است در این خطه دیده نشده و خود حسابِ کتاب ننوشته خود کرده و زبان به ژاژ یاوه نمی خایند، با این حال هنوز در میان حضار گرام و سرام تنی چند افسرده مذاج تندگوی تلخ بیان میبینم که "لتفاوت المنظور ماذا میسرّ" و پا در پوستینه لجاجت، دو دستی بر طبل عناد و کل کل و بحث بی فوائد فی القواعد با آن کهنه استاد شهر بارانی می کوبند.

نیک دانم که در ذات و محاط درون جوانان پاک و مستعد باشند، لاکن پرمدعا. لذا در صدد تعدی و تسری آنان نبوده و فقط ایشان را به جدیدترین "شعر الاسرار" خود حواله دهم، عمرا (!) ذره ای درک و ترک معنا کنند

قلمت مستدام.

ناصر الف.


تقیم به مخالفان و منتقدان سیرک پیشه عاشق تیشه:

"چو ندانی و نادانی، گوشه گیر و پوشه زیر..."

و گرگ چو باد پوستین به روی زحمت پرتگاه توله های خود به بقراط هزینه کند و تمنای وحوش را به عرش صعب العبور مشیت خود، حاشا کناد. چگونه گویی که چون ماشه بر افراشته ، سپند شافته و طینت غیور ولی به حاشا ماشا لذا تاشا. و وی ننگریست که همزاد چون ولی در خاک افتد و بوته جادو بر سر دار سوسو زند تا آنگه که به سوی بغض لب تشنه حسین ابن علیه سگا در ورطه صحرا به گوشه ای خزد.

پس اگر به تمنای معنا و مثمای عرفنا در این طوطه معنی کنی تو خود جوهر آن تافته جدا و یافته ای. اگر نه بگذار و بگذر و در صور تایید و نشر آن نکوی.

4 دسامبر 2016 نورنبرگ

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

دلقک عزیز خیلی خوشحالم که کامنت دانی را باز کردی و علائم حیات مجازی را دوباره به ما برگرداندی که واقعا حیف بود اگر سیرک فعال نبود برای این انتخابات، بنابراین به سهم خودم تشکر میکنم.
ادل همیشه محبوب من هم بوده و است با لحجه زیبای بریتیش و موسیقی فاخر و صدای توانایی که همیشه توام است با حسی واقعی از شعری که میخواند و تاثیر بی بدیلی که بر شنوده میگذارد و در معاصران خودش بی همتاست. این انتخاب نشان از حسن سلیقه ات بود و خیلی دلنشین برای تکرار روزهای بعد از برک اپ که ده ها بار شنیدن این ترانه، هم بار غم از دست رفته را با حس تنها نبودن در تجربه شکست عاطفی با شنوده به اشتراک میگذارد و ان را تسکین میدهد و بقولی حرف دل میزند و هم تاکید مکرر میکند که دریا پراست از ماهی و بعد از هر رفتنی، امدنی در پیش است! مرسی از این ترک زیبا.
اما انتخابات این دوره خیلی پیچیده نیست و در واقع خامنه ای با حرف های اخیرش، اب پاکی را بر دست همه از جمله کاندیداها ریخت و صریحا گفت قوه مجریه هیچکاره است. بنابراین بنظر میرسد بعد از همه شعارهای پوپولیستی که در حال داده شدن است، شعار روزشمار قالیباف از همه جذاب تر است و اصولا شاه بیت شعارهای روحانی که در مورد ازادی و منشور حقوق شهروندی است را در نگاه مدرن ها بی اثر میکند چرا که روحانی وعده چیزی را میدهد که مردم سالهاست بطور یواشکی و قایمکی و زیرزمینی بهش دست یافتن! اما نصب روزشمار برای طرح ها توسط رئیس جمهور تعهد سنگینی ببار می اورد و کسی که این شعار را میدهد قطعا میداند که زیر این قول زدن هزینه سنگینی نصیبش خواهد کرد. البته تیم تبلیغاتی روحانی بسیار قوی است و معلوم نیست در روزهای منتهی به انتخابات چه طرحی برای برهم زدن توازن به سمت اصلاح طلبان و روحانی در دست دارند!

الف گفت...


"قالیباف یک نخودی است و خارج از الیگارشی چپ و راست روحانیت مثل بدبخت احمدی نژاد"

عجیب درست می گویید. برای من متولد سال 60 که از 1376 اولین بار رای داده ام تا انتخابات قبلی، سالها طول کشیدن فهمیدن این نکته که چه بازی مسخره ای در آورده اند این «دوتیغه یک قیچی» و چه نفعی پنهانی بردند اصلاح طلبان از داستان 88. غم انگیز اینکه از هر 10 همنسلی من، شاید به ندرت یک نفر این نکته را متوجه شده باشد.
دموکراسی و آزادیهای مدنی را هم همین اصلاح طلبان دچار بن بست کردند. وگرنه اگر خاتمی سال 76 به جای تبدیل کردن این شعارها به پرچم حزبی جبهه مشارکت و دیگران سعی می کرد یک گفتگوی ملی به وجود بیاورد و گنجی و سایر احمق های دور و بر اصلاح طلبان نبودند، واقعا شاید شرایطمان شکل دیگری بود.
به این گنجی نگاه کنید! یک زمان سالهای 78 79 به او گفتند برادر! رفسنجانی را این طور نکوب. دنبال چه هستی. می گفت نه، من فقط به حقوق بشر التزام دارم و اهل مماشات و معامله و مصحلت نیستم. بسیار خوب و عالی. اما ببینید کارش به جایی رسیده که برای «روحانی» رای جمع می کند! این نمونه ای از تمام اصلاح طلبان است. نمونه واقعی و عینی از احمق هایی که به قول تیمسار مستقیما قاتل این مملکت هستند و دیگر به جرات اعتقاد دارم که بسیار بدتر از اصولگرایان و متحجران. چون لجن را نه مستقیم بلکه در پوشش شکلاتی به حلق ملت می ریزند!!
البته ملت ما هم که کلا در یک آلزایمز به سر می برد!
اما نتیجه غیرمستقیم حرف شما درباره قالیباف این است که برای قدرت پیدا کردن در این الگیارشی دو راه وجود دارد، یا راه احمدی نژاد (یعنی اول به اشرافیت بگوییم خیلی مخلصیم، تا آن حد که عاشقمان شوند و بعد بزنیم زیر میز) و راه دیگر اینکه بگوییم نه من کار خودم را می کنم و کاری به اشرافیت حاکم ندارم. در غیر این صورت اصلا فرد شانسی برای قدرت پیدا کردن ندارد.
به نظرم بزرگترین نقطه ضعف قالیباف این است که یک جایی میان این دو راه حل مانده، گاهی تک روی و استقلال به خرج می دهد، اما بعد می بیند وضع رای خوب نیست و سعی می کند از سیستم احمدی نژاد هم برای جلب نظر بخش هایی از حاکمیت و البته مردم استفاده کند. این رفت و آمدن به نظرم باعث ضرر کردن قالیباف شده.
بماند که اصلاح طلبان همانطور که گفتید موج راه انداختن را خوب بلدند و احتمال قوی می دهم که روزهای آخر موجی ایجاد کنند و خلاص! احتمالا روحانی رییس جمهور بعدی است. قالیباف شاید بهتر بود تا دوره بعد صبر می کرد. همانطور که خود شما هم چند ماه پیش گفتید و احتمال حضورش را کم می دانستید.

ناشناس گفت...

با سلام به دوستان عزیز
واقعیت امر اینکه مثل تمام انتخابات توسط اقای خامنه ایی مهندسی انتخابات در اولویت می باشد و مردم بین اوصول گرا و اصلاح طلب مثل توپ پینگ پونگ در در رفت امد هستند و همگی می دانیم که ملت هیچ می باشند و متاسفانه این مهندسی هر بار به شکلی صورت می گیرد که خبرگان رسانه ایی هم متوجه نمی شوند و به دنبال اصل جنس در گردش می باشند جالب که باید به سیاست اقای خامنه ایی افرین گفت که چهطور روی بیست ملت بیستو یک رو می کنه اخر ببینیم که 6 کاندید چی دارن عملا قالیباف و روحانی و رییسی محور می باشند البته اقای خامنه ایی از درایت بالایی بر خوردار است و با توجه به اینکه از نفرت مردم از دستکاهش خبر دارد لذا بهترین استفاده را از این نفرت می نماید و روحانی را که بهترین مورد برای اوست را با رای بالا دوباره ابقا نماید و کاملا از وضعیت منطقه مشخص می باشد که بهترین نفر برای خامنه ایی خود روحانی است و قالیبتاف و مابقی هم می دانند و برای خوش رقصی برای رهبر راماده این کار شدند و خواهید دید که رای قالیباف و رییسی روی هم به اندازه 4 در صد خود قالیباف خواهد بود

صداقت گفت...

سلام
تمیسار گرامی
فرموده بودید که بنده شما رو به مناظره دعوت کردم؛ من هیچوقت چنین جسارتی نمی کنم. صرفا به عنوان یک خواننده که مطالب شما رو در این سالها دنبال کرده مطالبی رو خدمت شما عرض کردم جهت روشن شدن خودم، امیدوارم نامید نشوید از من نوعی.

1. در کامنت قبلی یک سوال پرسیده شد مجددا عرض می کنم آیا انسان مدرن اجازه دارد برای رسیدن به هدف دورغ بگوید یا خیر. اصلا به هر دلیلی؛ مثلا حفظ آبروی یک یا چندن نفر دیگر آیا ما مجاز به دروغ گفتن هستیم یا خیر.

2. این بند رو در چند بخش توضیح میدم اما در کل تشکر می کنم از شما چرا که این موارد را از مطالب شما یاد گرفتم و به نوعی اولین بار شخصا از شما شنیدم
2.1. قالیباف یا ریسی یک امتیاز مشترک مهم دارند که تقریبا شخص دیگری از ریس جمهور های قبلی و شاید بیشتر کاندیدا ها نداشتند بجز هاشمی(به علت اینکه اوایل حکومت خامنه ای بود). این امتیاز چی هست؟ امتیازی که تاجزاده هم در هفته گذشته بهش اشاره کرده البته با دید منفی، که اگر اینها در انتخابات پیروز شوند 70 % اقتصاد در اخیتار اینها قرار خواهد گرفت. طبق نظر تاجزاده که تقریبا درست هم هست، 35 درصد اقتصاد در اختیار حکومت، 35% در اختیار دولت و 30% در اختیار مردم هست. نتیجه اینکه اگر فردی مثل قالیباف پیروز انتخابات شود؛ امکان استفاده از بخش منابع حکومتی را دارد. احتمالا یکی از دلایلی که قالیباف عدد های غیر منطقی ارائه می کند دسترسی به این منابع می باشد.
2.2. اینکه تاجزاده و امثالهم باعث و بانی حوادث دلخراش سال 88 هستند کاملا درست هست و انشالله در فرصت مناسب پستی در این زمینه همانطور که قولش را داده اید بنویسید؛ که بسیار لازم هست جهت رو شدن دست این مثلا تحصیلکرده های روشنفکردینی که 100% فاقد شعور سیاسی هستند.
2.3.اینکه اصلاحاتی جماعت فاقد شعور سیاسی هست و با این همه فرصت های که داشتند همچنان در سیستم سعی و خطا بسر میبرند اما از نظر تیم اقتصادی به شدت قوی هستند و کارنامه اصلاحات در 8 سال خاتمی بدون شک طلایی ترین دوره بعد از انقلاب بوده. لازم شد بفرمایید آمارو ارقام میدهم خدمت شما. همانطور که نمی شود فرمایش فردی مثل مراد شما دکتر مردیها را بی ارزش خواند یا گفت حرف شکمی میزنند، برای خوش آمد عده ای؛ شخصا بعید میدانم کسی مثل دکتر نیلی و یا عبده تبریزی و امثالهم برای قدرت نظر فروشی کنند. در کل هسته تیم اقتصادی دولت روحانی همان افرادی هستند که در زمان خاتمی زمام امور دستشان بوده در نتیجه شخصا استناد کردن به مواردی که این ها میفرمایند را از نظر علمی قبول می کنم(علت این هست که حرف فردی مثل من ارزشی ندارد به عنوان منبع و گرنه خود من هم می توانم به عنوان کسی که در زمینه اقتصاد فعالیت دارم نظر بدهم). یکی از دروغ های قالیباف این بود که گفنت (روی عددها دقت بفرمایید چون بحث بنده سر این موارد هست)که در چهار(4) سال در آمد مردم را دونیم (2.5)برابر می کنم. از این دست آمار های زیاد داده اند در کل یکی از اشکلات قالیباف این هست که آمار های اقتصادی که می دهد عملا شدنی نیست مگر اینکه معجزه ای رخ دهد. با خودم فکر می کردم اگر 35% حکومت بعلاوه منابع دزدیده شده در زمان احمدی نژاد هم با هم جمع شود به عنوان منابعی که در اختیار سایرین نیست باز هم بدون تغییر ایدولوژی حکومت و آشتی با دنیای خارج این امر دراین زمان محال هست.
3. قالیباف در مناظره اول یک مطلبی را ناقص نقل کرد و گفت روحانی توان انجام قول های که داده را ندارد در حالی که روحانی گفته اگر رخداد A اتفاق بیافتد من می توانم کار B را انجام دهم حالا شما به من بفرمایید به نظر شما این مصداق دروغ هست یا خیر؟
4.اینها مواردی بود که به اختصار عرض شد کاری به اینکه چه کسی پیروز می شود ندارم چون فکر می کنم هر کدام سنگ خود را به سینه میزند. اما در کل در تهران جو همراه روحانی هست صرفا جهت اینکه ریسی رای نیاورد!! جالب اینکه پایداری ها و جامعیتین هم از ریسی پشتیبانی کردند و عملا احتمال کناره گیری به نفع قالیباف در شرایط کنونی دیده نمی شود در نتیجه باز از تاکتیک بترسید ریسی بیاد به نحو احسنت در حال استفاده هستند ...
سلامت باشید تیمسار
ارادتمند شما
صداقت

Dalghak.Irani گفت...

حسن روحانی اگر یک پنجاهم شعارهای ساختار شکن امروزش در ارومیه و کرمانشاه و همدان را در طول 4 سال گذشته عملیاتی کرده بود دیگر لازم نبود که به این انفعال بیفتد و خودش را در معرض "محتمل اگر رییس جمهور هم بشود دیگر قادر به کمترین تحرکی در ضدیت با تحجر را اجازه نخواهند داد" - از احتمال حذف زودهنگامش حرفی نمی زنم - قرار نمی داد. بنظرم می رسد که اولاً همه قبول کرده اند که انتخابات به دور دوم خواهد رفت. و در این بین هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان دنبال پی کردن اسب قالیباف هستند تا روحانی و رییسی بدور دوم بروند. زیرا اصلاحاتی ها می دانند در دور دوم روحانی در مقابل قالیباف شانسی نخواهد داشت و اصولگرایان می دانند که اگر قالیباف از رییسی جلو بزند و بدور دوم برود - حتی اگر رییس جمهور بشود - حاصل پیروزی مکتبی برای آنان نخواهد بود. اینکه روحانی امروز به رییسی تاخته نه برای کم کردن آرای رییسی - که آرای او ثابت و غیر قابل دستکاری است - بلکه برای تحریک تحولخواهان و ترساندن انان از رییسی بوده که با آمدن تحولخواهان خاکستری آرای خودش را تا جایی زیاد کند که کا به دور دوم نکشد. اصولگرایان اما می دانند که بدون وجود قالیباف آرای روحانی را نخواهند توانست بشکنند و انتخابات را در همان دور اول خواهند باخت. اما اصلاً تمایل ندارند که آرای قالیباف بیشتر از رییسی بشود که در ان صورت لاجرم رییسی حذف خواهد شد. پس فعلاً همه می خواهند سر بتن قالباف نباشد. روحانی برای امروز و همین الان و دور اول. و رییسی برای فردا و دور دوم. اما معتقدم که اگر قالیباف در مناظرۀ سوم هم نمرۀ 3 را بیاورد - در دور اول و دوم تنها شمارۀ او ثابت ماند و 3 بود - نشانه ای از ضرب المثل تا سه نشود بازی نشود خوهد بود و رییس بعدی کشور قالیباف خواهد بود. این هم از قضا و قدری و خرافات دلقک! یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

آقای صداقت عزیز
قرارمان با شما این بود که مصداق دروغ قالیباف را بگویید تا اگر توانستم پاسخ بدهم بقیۀ نوشته تان در حوصلۀ بحث من نیست و به برخی از آن ها هم قبلاً اشاره کرده ام. اما چرا عریان خود مطلب را نمی نویسید و A و B می کنید. قالیباف گفته به روحانی که تو قول 4 میلیون شغل داده ای و عمل نکرده ای. و دروغی در کار نبوده زیرا روحانی یکبار در مستند انتخاباتی سال 92 ضراحتاً می گوید که از ده میلیون گردشگر 13 میلیارد درآمد و 4 میلیون شغل تولید و بیکاری براحتی حل می شود.بار دیگر هم که شما اشاره کرده اید در ارومیه گفته با یک شرط اگر در مقابلش. روحانی در گفتار اول داشته برنامه هایش را می گفته و در گفتار دوم هم آن را تکرار می کرد. حتماً قبول می کنید که نامزد ریاست جمهوری از آرزوهایش نمی گوید بلکه آنچه می گوید یعنی اینکه اگر بمن رأی بدهید اولاً قادرم ده میلیون گردشگر به ایران بیاورم و ثانیاً از این ده میلیون گردشگر 4 میلیون شغل درست کنم. در حالیکه روحانی بعد از گفتن این حرف در مستند تبلیغاتی اش اضافه می کند که تازه این یکی از کوچکترین کارهایی است که می شود انجام داد - بخوان می خواهم انجام بدهم - و منظورم این است که یک تصمیم درست چقدر می تواند کشور را برخردار کند. پایان نقل قول به مضمون. اگر به مضمون من اهتماد نکردی عین جملات روحانی را از فیلم تبلیغاتی اش پیاده کن و اینجا بنویس تا ناظران داوری کنند من پیرتر از آنم که مرتب بخواهم این ویدیوهای مهوع را گوش کنم. یا...هو

البته قبول دارم که روحانی آخوندتر و بی مسئولیت تر از آن است که مثل قالیباف با "من محمدباقر قالیباف متعهد می شوم..." جمله اش را بیان کند. و نکرده است. و هیچکس تاکنون بغیر از قالیباف از ادبیات تعهد آور استفاده نکرده است. چون همه برای پز دادن با بدبختی ملتم به عرصه آمده بوده اند.

ناشناس گفت...

سلام ممنون از دلقک عزیز بابت کامنت ها ونوشتنش اولا من شخصا ایران نیستم و برایم هم زیاد مهم نیست چی بشه دوما عشق دلقک عزیز به قالیباف هم مثل هر عاشقی ، معشوق را مبری از گناه و اشتباه میدونه و باید احترام گذاشت به معشوق

ناشناس گفت...

خدا شما را خیر دهد تیمسار عزیز ولی اقای قالیباف شور انتخاباتی برنمی انگیزد. امسال بهتر از 4 سال قبل بود در مناظرات ولی بسیاری از حملات به اصلاح طلبان وجود دارد که همه مردم می دانند ولی قالیباف اشاره ای به ان ها نمی کند. روحانی کمی ضد نظام حرف میزند که رای جمع کند چرا قالیباف هی متعهد میشود؟ از ترامپ کسی یاد نگرفته؟ ایشان همین الان تهمت پوپولیست را هم خورده قالیباف اگر متفاوت است باید نشان دهد

ناشناس گفت...

خوشحال هستم که در این چند روز مانده به انتخابات همه متساهل گشته اند. من جمله دلقک که پاسخ را همراه با متانت و عزیز خواندن خوانندگان می دهد.-)

دکترشهرساز گفت...

با تمام احترامی که برای دلقک عزیز قایلم ، ولی نسبت به دفاع چشم و گوش بسته او ازکارنامه شهری قالیباف واقعا در عجیم و متاسفم ، به عنوان یک متخصص و مدرس حوزه شهری ، وقتی احداثات بی رویه و کاسب کارانه و کمی و ناسازگار و ناکوک در شهری مثل تهران به هم کلاف می شوند تا به جنگ هم آیند/ف معلوم نیست معنی مدیریت اصولی شهرداری چه می شود؟ باید دید واقعا الگوی گسترش و متراکم سازی و معبر محوری و دوبل کردن اتوبان و هزینه های تحمیلی و تخصیصی آن در کدوم شهردر دنیا اصلا اجرا و نتیجه اش خوب بوده.... بشمارید از : ساخت و گسترش شهربی نشانه و قاعده ، شهر سرد و یخ زده با المان های بزک گونه و منفک شده از از اصل او اساس طرح با برج سازی هایی چون تومورهاس سرطانی ، نابجا وبدقواره وانارشیست در هارمونی های بصری که تنها مظهر تکثیر پاساژ هستند وخفقان درخطوط ارتباطی بخاطر عدم توزیع همگن ؛ تمام مظاهر چیتینگ در حجم و آوارمصالح حیف و میل شده، نورپردازی های سیرک گونه ، زندگی در جوار پلسازی هایی که بجای اینکه در زیر خط خیابان احداث شوند نفس شهر را بریدند و چهره گره های اصلی شهر را بتنی و زمخت مرده و همه اتصالات سرزندگی را گسلانده ، ..... باید تاسف خورد به دوازده سال حیف و میل سرمایه و مهم تر از آن فرصتی که می توانست تهران برای اعتلا به شمت شهری مدرن از خود بیافریند ، نفرین بر کارنامه شهری قالیباف

دکتر شهرساز گفت...

کافی است بنشینید پای صحبت شهرداران مناطق ، که همشون ماشالله بلندگو دوست و اطلاعات توصیفی اشون از توجیه برنامه ها و تحلیل ها در حد یک دبیرستانی مه قراره فردا در سالن تشریح آناتومی انسان را تشریح کند ، این روزه جا انداختن ، دلقک عزیز ، خجالت ندارد!!!؟؟؟
بیسوادی و بی راهبردی و بدون داشتن نقشه کلان شهری ، همراه هم در دستان قالیباف تماما شد جنایت در صورت بندی پیکره شهر تهران که نیمی از رشد بی قاعده و لجام گسیخته واصلاح ناپذیرش در دوره قالیباف انجام شد ، گندی که جبرانش مثل بقیه حوزه ها میسر نیست ،
تاتوکاری های زشت بر پیکر تهران را تا عمر داریم باید ببینیم .... نه اینکه دلقک عزیز تعداد تاتو ها را بشمارد و تحسین کند ، زهی شرم بر سیستم مدیریت قالیباف

Dalghak.Irani گفت...

حرف دوست هنرمند شهرساز ما - چه باشد یا نباشد - حرف غلطی نیست و از جنبۀ زیبایی شناسی های هنری شهرهای مدرن به نکات خوب و درستی اشاره کرده است. اما - واین اما مهم است - او تهران و قالیباف را از متن جهان سومی بودن ایران اولاً و کانتکست در جمهوری اسلامی ضد مدرنیته بودن آن ثانیاً جدا کرده و فارغ از دیروز تهران و هر شهر دیگر جهان سومی و امروز تهران - تحت فشار هجمۀ جمعیتی و سیاست های کلان ضد مدرنیتۀ جمهوری اسلامی - شهری آرمانی از اتوپیای همۀ شهرسازان جهان - در کمتر جایی می توان بسراغ عینی اش رفت - را ملاک سنجض خود قرار داده و مرثیه اش را خوانده است. لذا ضمن قبول بسیاری از ایرادات برشمرده اش نسبت به تهران - شامل همۀ کشورهای عقب مانده - عرض می کنم که کار قالیباف حداکثر قابل قبول در متن زیست بوم ایران در جمهوری اسلامی - حتی فراتر از آن - بوده است. به این معنا که بهتر از این ممکن نبود. یا...هو

ناشناس گفت...

لعنت به این کانتکست جمهوری اسلامی.
من به در این دوره انتخابات شرکت نمی کنم چون حالم از این کانتکست به هم می خورد. کاش ملت ایران هم جویای اصل خویش شوند نه اینکه در این کانتکست تهوع آور درجا بزنند و یا بالا و پایین شوند.

مسافر گفت...

دوستان خیلی زیاد جوش نزنید، بگی نگی ایران با تغییر نسل عوض می شه و به جایی می رسه که حکومت خود به خود عرفی می شه، حالا شاید به عمر ما کفاف نده. ایرانی ها با سابقه ی پیچیده ی فرهنگیشون محکوم به ترقی هستن، جرقه ش هم دسترسی به موبایل و شبکه های اجتماعی و اینترنته. برید ببینید نوجوون ها چه جورین، حتی تو خانواده های مذهبی.

به هر حال چهار سال و هشت سال و شانزده سال مدت درازی نیست در مقابل زمانی که قطار ایران لازم داره برای رسیدن به دنیای مدرن. حالا فوقش چهار سال، هشت سال هم محمود یا یکی شبیهش میاد و دو تا شیشه میشکنه، اما قطاره وای نمی ایسته. تو انتخابات هم به نظر من بیشتر از همه پیام رای مهمه، هر چه قدر بیشتر رنگ و بوی مقصد رو بده راننده ی دگممون برای پا گذاشتن رو زمین مدرن، وقتی دیگه قطار بهش رسیده بود، آماده تر می شه.

ناشناس گفت...

در جمهوری اسلامی ، رئیس جمهور موجودی بی اختیار و سمبلی بزک کرده از دموکراسی است که حکومت ، صرفآ بخاطر منحرف کردن تیر اعتراض احتمالی ملت از سوی افراد اصلی دست اندرکار بسوی افراد فرعی درجه دو و مواجب بگیر ، اختراع شده است و اینرا تقریبآ تمام ملل دنیا خبر دارند بجز خود ملت ایران که هر چهار سال مبهوت این شوی تکراری میشوند.

ناشناس گفت...

با سلام مجدد. اگر مدیر و مدبر بودن قالیباف را بپذیریم نمی توان مدیریت طولانی مدت در سیستم کمتر پاسخگوی وی در شهرداری و درگیر فساد و رانت شدن لاجرم انرا از نظر دور بداریم. در نتیجه درگیر شدن در این سیستم واضح است که ایشان باید از خودیها و نه از متخصصان استفاده نمایند. من به ایشان نه ارادتی داشتم و نه دشمنی ولی نحوه ورود ایشان به کارزار انتخاباتی مشمئز کننده و یاداوردوران سیاه احمدی نژاد می باشد.کارزار پرشور چهار درصدی ایشان نتیجه ای جز به میدان کشیدن اراء خاکستری به نفع روحانی نداشته است. از الان ورود هنرمندان و ورزشکاران به میدان در حمایت از روحانی را می بینیم. انچه را که من در طبقه متوسط شهری می بینم به حرکت در امدن دوباره است که این حرکت هیجگاه در جهت اصولگرایان نبوده است. در انتها یک مدیر تقریبا غیرخودی تر مثل روحانی بیشتر زیر تیغ نقد است در نتیجه بیشتر با فساد از درون مبارزه می کند تا یک مدیر خودی. حاکمیت یکدست اصول گرایان حاصلی جز به تاراج رفتن بیشتر سرمایه های ملی به دنبال نخواهد داشت.

ناشناس گفت...

تیمسار جان ، سلام و اما بعد ؛
در مورد قالیباف مناقشه ای با شما ندارم الا اینکه قالیباف حتما معصوم نیست و در مورد عملکرد او در شهرداری نقص بسیار است و البته در دایره همرهان چنان که افتد و دانی و البته تجربه میدانی
اما خب ، یک سوال ؛ آیا بدون رضایت و همراهی با اکراهِ چپ و راست الیگارشی ، اساسا جناب قالیباف فرصت خدمتگذاری دانش محور با تسلط مطلق بر آی تی را پیدا می کرد ؟!
من می گویم خیر ، بدون همراهی هر دو سوی الیگلرشی حتی قادر به ساخت یک اتوبان هم نبود . البته اگر با ایشان همراهی و همکاری هم نمیشد باید همه با هم از تهران عزیز مهاجرت میکردند ! به کجا ؟!
ریاست جمهوری اما قبای گشادی بر تن رنجور و نحیف این دردانه تیمسار خواهد بود اگر که به قول شما در میان چپ و راست خائن تنها باشد . چکار میخواهد بکند ؟ چکار می تواند بکند ؟ که چه بشود ؟ ملک و ملت را نجات بدهد ؟!
مرداد سی و دو در یک ائتلاف قابل پیش بینی میان نهاد دین و دربار ، بساط دولت مصدق که تازه از پیشتبانی قاطبه نخبگان هم بهره مند بود ، در چند روز جمع شد و آن شد که میدانیم . قالیباف اگر آن قالیبافیست که شما می گویید و درد خدمت دارد باید بداند آمدن به هر قیمتی و با بالا بردن سطح درگیری و در صورت انتخاب ، حتی قادر به انتخاب معاون اول خودش هم نخواهد بود چه برسد به بیرون آوردن کشور از رکود و سکوت و انفعال

ناشناس گفت...

سلام تیمسار بزرگ،

ممنون که در رو باز کردی. من نا امید بودم از برقراری سیرک توی این وضعیت حساس.
وقتی تهاجم های به موقع و خوب و به جای روحانی در سخنرانی های دو روز اخیر رو دیدم، یادم به نوشته هات افتاد که یکی از جانمایه هاشون این بود که زندگی خواهی و مدرن بودن گربه سیاه دیکتاتوری موجوده. خوشبختانه روحانی اولترا-محافظه کار این رو خوب فهمیده.
در مقابل قالیباف کاملن سر در گم و "شتر گاو پلنگ" به میدون اومده. 84 کنار هواپیما عکس گرفت، 92 سوتی گاز انبری داد و به باتوم زنی کف خیابون نازید، الان هم که کلن زده به سیم آخر. یک مجنون متناقض گو هرگز پیروز نمی شه. دور از ذهن نیست که توی مناظره آخر دوباره سنگ رو یخ شه. خنده های هیستریک قالیباف میون وقت روحانی توی مناظره دوم، خیلی زشت و نابجا بود. نگاه روحانی یک در میون به این خنده ها بود ...

ماهور

ناشناس گفت...

ولی همه اصول گرایان از رئیسی حمایت کردن فقط موند خود اقا بیاد بگه نظرش نزدیک تره. کار به تدلیس و اینا نکشه حالا روحانی شانس بیاره.

Dalghak.Irani گفت...

من که قرار نیست موضع انتخااباتی داشته باشم. اما اعضای کمپین روحانی هم مراقبت کنند که فردای رأی گیری دچار افسردگی نشوند. همینقدر که فعلاً بزن بزنی راه افتاده خوبه. دیدم لاریجانی علی و علی مطهری هم بدجوری تو زده اند و دارند از روحانی جدا می شوند برای صیانت از موقعیت شان. رییس مجلس گفته سند 2030 یونسکو را روحانی غلط کرده به مجلس اطلاع نداده و پروندۀ وزیر معارف را با دو قوریت فرستاده به کمیسیون اصل نود که دانش را با آشتیان و ایتالیا و لباس های تیتش مامانی چشم سبز ایرانی - ایتالیایی ترکسیب کنند بریزند توی حلق روحانی. مطهری هم به سیف سخت توپیده که چرا به ده ها بنگاه کلاهبرداری ورشکسته مثل کاسپین و ... - نامشان بس که مذهبی است یادم رفت خودتان خبرش را دارید - نظارت نکرده ای و مجوز داده ای و رفیق بازی و تعارف و رودربایستی و خاصه خرجی کرده ای و مردم سپرده گذار را بدبخت. یا...هو

الف گفت...

تیمسار عزیز

شما موضع گیری انتخاباتی نداری، ما هم زیاد مزاحم نمی شویم؛ فقط یک نکته، شما می گویید: قالیباف در کادر جمهوری اسلامی، قالیباف به عنوان سقف جمهوری اسلامی، قالیباف به عنوان کمتر بدتر در جمهوری اسلامی، قبلا می گفتید قالیباف برای کسانی که یک مقدار کارآمدی بیشتر می خواهند و زندگی کمی بهتر...
اما از آن طرف در جنبه ایجابی با هواداری مطلق و صد درصدی از او یاد می کنید، که کاملا «پاک» است و عاشقش هستید و «معصوم» است و ...
قبول دارید که این دو حرف با هم نمی خواند. به خصوص اگر بخواهید در این انتخابات نظری نداشته باشید، آن وقت حرف دوم از جهت پروپاگاندا (که در آن باید مطلق حرف زد) هم جایی ندارد. یعنی انتظار این است که شما بگویید قالیباف خوب است، کارآمد است، اما یکی در میان هم به او فحش هم بدهید، چون به هر حال او هم یک سپاهی است، و احمدی نژاد بازی در می آورد و لغات خامنه ای از جمله «ما می توانیم» و مشابه آن را مرتبط تکرار می کند و به جهت زندگی و ایده هایی که مطرح می کند چندان هم از متحجران قم دور نیست و ... .
به نظرم این طوری می توانیم به قالیباف رای هم بدهیم و در عین حال خوشمان هم از او نیاد، همانطور که به روحانی دادیم و حالمان از او به هم می خورد.
بماند که من شخصا این دوره قصد رای دادن ندارم!! چون بعد از بیست سال می خواهم به کسی که از او حالم به هم نمی خورد رای بدهم. که فعلا موجود نیست!

ناشناس گفت...

جناب دلقک یک سوال شخصی داشتم.
آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنید؟

ناشناس گفت...

دو سالي بود كه به سيرك سر نزده بودم از زمان پرده برداري جناب دلقك .

يه دفعه يادم اومد قاليبافي بوديد ، گفتم سر بزنم و از نوشته ها تون استفاده كنم كه به تحريم تحليلي انتخاباتي خوردم .
نكته خوبي كه تو كامنت برخي دوستان مشاهده كردم شناخت خوب و دقيقتر از دروغي به نام اصلاح طلبان (استمرارطلبان) بود كه محيط رو براي من دوستانه تر از گذشته كرد .

به نظرم نظام مصلحت خودش رو در هر چي صلاح بدونه همون گزينه رو بالا مياره

از ديد نظام اينكه روحاني اي باشه كه بتونه غرولند و كاسه كوزه هاي عدم انقلابي گري به سر اون شكسته بشه و زبون رهبر براي كوبيدن دولت و اميدواري به منتظران ظهور در قشر احمق و بدوي ولايتمدار و مذهبي مطلوبتر از قاليباف خواهد بود .
اما رييسي كه شائبه رهبري آينده در ناصيه و كف دستش برخي تفسير ميكنند .
پس براي رييسي ورود به اين كارزار دو سرنوشت مقدر است ، بر عرش يا بر فرش .
با توجه به خصوصيات اخلاقي و امراض و خلق و خوي دروني اي كه از ديكتاتورها تاريخ براي ما گفته ، و اقاي خامنه اي هم از اين قضيه مستثني نيست ، شواهد و عبرت ها نشان ميده هر كي نزد ملت در حضر ايشان عزيز شود ، خواري و دژمني نصيب خواهد برد ، بايد ديد ايا ايشان براي اقاي رييسي استثناءا به عزيز شدن در حضر خود و بر عرش نشستن در غياب خود رضايت خواهد داد ؟!

تا نظام مصلحت خود در چه بيند ...

Dalghak.Irani گفت...

من البته اصلاح طلبان را تا این حد کثیف و بی وجود و تک خور نمی دانستم و فکر می کردم که حداقل اگر برای من و ما مفید نیستند اما در حلقۀ یاران و خدمتگزاران بمنافع خود حداقل شرافت حرفه ای را دارند. اما دیروز که لیست شورای شهر تهران شان را دیدم و طفلک جوان معصوم و فریب خورده "یاشار سلطانی" را ندیدم همۀ ذهنیتم مجدداً بهم ریخت که بابا این قوم کثافت حتی از قربانیان خودش هم حمایت نمی کند. و در حالیکه یاشار سلطانی را برای زدن قالیباف تا زندان و اعدام هم بردند حتی از ذکر نامش هم ابا دارند هرچند که همۀ لیستشان یک مشت بی خاصیت سیاسی هستند. واین هم شاهد مدعا نوشتۀ مختصر مهاجری در خبرآنلاین سایت هوادار تیفوسی روحانی:

این لیست شورای شهر است یا لیست‌دعوت‌شدگان به یک ولیمه؟!

مهاجری، محمد - 1- این بود عاقبت نهضت ثبت نامتان،آقایان اصلاح طلب؟ کلی زور زدید ، صدها جلسه برگزار کردید، از هزاران کاندیدا رسیدید به این 21 نفر؟ واقعا این همه هنر را به تنهایی انجام دادید؟

2- لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر توهین آشکار به ساکنان پایتخت است. گیرم روانشناس و ماما و فعال حوزه زنان را قبول کنیم، این آقای "هکر و نینجای خوشحال‌سازی" را کجای دلمان بگذاریم؟

3- فرض می کنم همه لیستتان قلفتی رای بیاورد. می دانید یعنی چه؟ یعنی شهردار بعدی تهران این ترکیب شورا را به هیچ انگارد و هر کاری که دلش می خواهد بکند. شورایی که سه چهارم اعضایش چیزی از شهر نمی دانند سزایشان البته همین هم هست.

4- کاش لااقل 2-3 روز صبر میکردید تا لیست اصولگرایان در بیاید و چند نفر از نامزدهای آنها را در لیستتان می گذاشتید که کمی جان بگیرد.

5- من یکی ترجیح می دهم همین آقای قالیباف یا همان آقای احمدی نژاد شهردار تهران بمانند تا شهرداری که اصلاح طلبانی که توی لیست شما هستند،به او رای بدهند.

6- وجدانا اشتباه نگرفته اید لیست شورای شهر را با لیست مدعوین به یک مهمانی یا ولیمه یا جشن عروسی؟

بعدالتحریر: این یادداشت با حفظ احترام به نامزدهای شایسته موجود در لیست نوشته شده است.

ناشناس گفت...

دلقک حالا چطور شد یاشار سلطانی افشاگر فسادهای مالی جناب قالیباف تبدیل به طفلک جوان معصوم و فریب خورده شد برای شما؟
شما که سایت معماری نیوز یاشار سلطانی رو یه سایت درپیت و غیرمعتبر می دونستید؟

مطمئن باشید یاشار با رای بالایی به شورا خواهد رفت شما نگران این موضوع نباشید

شما نگران بیرون انداخته شدن قالیباف از شهرداری و شکست سنگین اش در انتخابات ریاست جمهوری باشید چون آرا قالیباف داره به سمت رئیسی میره.

قالیباف برای مردم یادآور احمدی نژاد هست و مردم نمیخوان دوباره ریخت یک احمدی نژاد ثانی رو که برنامه ها و وعده های خلق الساعه و از روی باد معده میده رو ببینن.

لیست اصلاح طلبان به این دلیل اینطور شده که شورای سیاست گذاری نخواسته آقازاده ها و افراد مشهور و مشکوک به دریافت رانت و فساد مالی رو بذاره تو لیست.

اصلاح طلبان فعلی شورا رو هم نذاشتن تو لیست چون از قالیباف کمک های مالی، ملک، وام و رانت دریافت کرده بودن.

به عبارت دیگه قالیباف اونها خریده بوده. به همین دلیل شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مجبور شده از افراد کاملا جدیدی استفاده کنه.

ناشناس گفت...

در لیست اصلاح طلب ها حضور زنان قابل توجه هست. ضمن اینکه برای اولین بار در لیست احزاب یک نفر از اقلیت های دینی به نام معروف صمدی هم در لیست گذاشته شده بود که بعدا به دلیل رد صلاحیت مجبور شدن اسمش رو حذف کنن و مرتضی الویری رو جایگزین کنن. حضور جوانان هم قابل توجه هست و چندین نفر هم با رشته های تخصصی مرتبط با مدیریت شهری در لیست گذاشته شدن. تحصیلات اکثریت مطلق افراد در لیست دکتری یا کارشناسی ارشد هست. مرتضی الویری هم که قبلا شهردار تهران بوده و محسن هاشمی هم سالها در شرکت مترو بوده. مشخصات افراد رو می تونید از لینک زیر ببینید:
https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1396/02/20/13960220095117504107947010.jpg

دلقک نحوه انتقاد شما باعث شد مطمئن بشم که شما نه از روی منطق که بر اساس دشمنی بی منطق و حب شخصی تان نسبت به قالیباف، انتقاد مغرضانه می کنید. این لیست بسیار بهتر از لیست فعلی شورا هست که تعدادی ورزشکار و امنیتی و نظامی و تاجر اکثریت دارند. افرادی مانند چمران و شاکری اصولگرایان تندرو (همین شاکری در شورا سخنرانی کرده که چرا اصلاح طلبان از خاتمی که از سران فتنه است مشورت می گیرند)، مرتضی طلایی سردار نیروی انتظامی و دوست گرمابه گلستان قالیباف، دنیامالی معاون سابق شهردار که قالیباف پروژه های پول سازی رو به شرکت های مشکوک وابسته به دنیامالی اعطا کرد و ورزشکاران که تخصص ورزشکاری شان را در شورا به بهترین شکل به نفع قالیباف به کار گرفتند.

حالا شما برید لیست اصول گرایان رو بررسی کنید ببینید چند نفر زن رو به لیست راه دادند. چند نفر امنیتی و نظامی در لیست هست و چند نفر دکتری و کارشناسی ارشد دارند؟

ناشناس گفت...

انصافا شما لیست 21 نفره اصلاح طلبان رو مقایسه کنید با لیست اصول گرایان. این لیست اصول گرایان هست:
http://www.mizanonline.ir/fa/news/307583/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF

دو نفر آخوند تو لیست هست و تنها 3 زن که یکی اش همان الهه راستگو هست که به حزب خودش خیانت کرد! و یکی اش هم علیرضا دبیر که اعمال و رفتارش موجب تمسخر شدنش از سوی جوانان و مردم شده. فقط یکی از زنان لیست اصلاح طلبان می ارزه به کل لیست اصول گراها.

ناشناس گفت...

سلام دلقک
امیدوارم مثل زمان انتخابات ترامپ اشتباه نکنید و از روی تعصب صحبت نکنید البته من مطمعن هستم گزینه خامنه ایی روحانی و خیلی دوست دارم که قالیباف بیاد بالا

ناشناس گفت...

دلقک خودت می دونی که افسردگی نا خود آگاهت بابت قطعی دونستن این نکته که قالیباف این بار هم مثل همیشه امکان رای گرفتن از مردم را نداره سیرکت را به تعطیلی موقت کشانده که البته حق هم داری . سر نزدم که سرگشتگی تو را تماشا کنم ، بیشتر تمایل داشتم ببینم چطور هنوز از یک آدم بی هویت که رفتارهای خودش را از شخصیت های سیاسی دیگه به وضوح به عاریت می گیره و توان نمایش دادن یک شخصیت ثابت و استوار نداره دفاع می کنی ، که دیدم رسیدی به جایی که شوخی های توئیتری ملت را کپی پیست می کنی .
این دعوای ما اصلاح طلب ها و شما هم البته دیر یا زود تمام می شه و باز مشتری بی قضاوت سابق سیرکت می شیم به زودی . امیدوارم .

راستی مشتاقم این جمعه دیالوگ های برویس ویلیس را در فیلم جان سخت از دهان قالیباف بشنویم . امیدوارم اینجا هم سر بزنه .

آرمان

یستشیر فرمانفرمائیان گفت...

سخرانی امروز خامنه ای دال بر این بود که گزینه خامنه ای برای ریاست جمهوری حسن روحانیه. خامنه ای به رئیسی و قالیباف در لفافه گفت مراقب باشید سر رقابت با روحانی ناآرومی بیخود ایجاد نکنین و اقشار ضعیف رو انقدر سرچوب و تحریک نکنید وگرنه آشوب و بلوای نان ممکنه بشه و کنترل امور از دست بره.

ناشناس گفت...

به به داره بوی احمدی نژاد میاد. این طور که معلومه مردم هوس کردن یه هشت سال دیگه طعم احمدی نژاد رو بچشن.

ناشناس گفت...

دلقک از ادبیاتت فقط تنفر و تحقیر میباره.
اصلاح طلبان چه هیزم تری بهت فروختن که اینطور به چشم دشمن خونی بهشون نگاه میکنی؟

ناشناس گفت...

"اگر چه اینک فضای کشور غیر انتخاباتی است، اما پس از تعطیلات نوروزی، هجوم همه جانبه سپاه، بسیج، ائمه جمعه، مراجع تقلید و کلیه رسانه ها به حسن روحانی؛ فضا را انتخاباتی و دو قطبی خواهد ساخت. آنان شعارهای راست افراطی در همه جهان را تکرار می کنند. از استقلال کشور و نقش مخرب دولت های غربی به رهبری دولت آمریکا در وضعیت کشور سخن خواهند گفت. از فقر و فلاکت و بیکاری و رکود سخن خواهند گفت. نهضت محرومین به راه خواهند انداخت. اما آنان کاری جز «غارت ملی» نکرده و نمی کنند. فساد را ساختاری و گسترده کرده اند و چنان قلمداد می کنند که اگر همه قدرت سیاسی و اقتصادی به دست انقلابیون( یعنی سپاهیان و بسیجیان) بیفتد، همه مسائل و مشکلات حل و رفع خواهند شد."
نوشته بالا قسمتی از مقاله اکبر گنجی است که تحت عنوان تحریم انتخابات توسط اپوزیسیون چقدر موثر است؟ در تاریخ 11 فروردین 96 منتشر شده است. یعنی زمانی که هنوز اسامی نهایی کاندیداها مشخص نبود.
در متن نکته ای وجود دارد که می خواهم ببینم خواننده نکته سنجی وجود دارد که پی به آن ببرد؟!

Dalghak.Irani گفت...

الف عزیز
یک زمانی است که شما از کیفیت ذاتی یک جنس صحبت می کنی و زمانی دیگر است که شما از نحوۀ کاربرد یا کارکرد آن جنس حرف می زنی. و این دو با هم خیلی زیاد متمایز است. به این معنا که در اولی هیچ متغیر بیرونی و اعتباری دخیل نیست در حالی که در دومی متغییرهای اعتباری زیادی دخالت دارد و می کند. بعنوان مثال وقتی شما از الماس صحبت می کنی این الماس فارغ از مورد مصرفش و زمان و مکان کاربرد و کارکردش مشخصات ذاتی منحصر بفردی دارد که کسی - ازجمله من - نمی تواند منکر آن بشود. اما وقتی از نحوۀ کاربرد یا کارکرد همین الماس صحبت می کنی متغییر زمان و مکان و مشتری و بازار و ... در ارزش گذاری آن تفاوت ایجاد می کند. قطعه الماسی که در یک جواهر فروشی نیویورک میلیون ها دلار ارزش دارد می تواند در یک بیابان برهوت - و برای یک صاحب گرسنه و تشنۀ در حال مرگ - ارزشی بیشتر از یک قرص نان یا یک لیون آب نداشته باشد. لذا ایاد شما در مورد تعریف من از قالیباف نه تنها دقیق نیست بلکه درست هم نیست. بلی قالیباف مورد شناسای من در متن جمهوری اسلامی نمی تواند همۀ ارزش های ذاتی اش را بروز بدهد اما طبیعی است که از همۀ مفرغ ها و جواهرات بدلی و فیک مثل روحانی جلوه و تلالوی چشم نوازتری خواهد داشت.

انتخابات بهمان سیاق - ایگنور از سوی تحولخواهان - در حال رسیدن به نقطۀ جوشی است که دیگر غلیانی نخواهد داشت و بویژه با ابلاغ سیلی احتمالی خامنه ای به آرای خاکستری تعداد شرکت کنندگان - برای پرهیز از رأی من کو - بازهم کمتر خواهد شد و این علاوه بر خوب یا بد بودن یک نتیجۀ بسیار مبارک هم خواهد داشت و آن این است که آرای هیجانی و احساسی بشدت کم خواهد شد و ملت ایران - رأی دهندگانش - برای اولین بار عقلانی ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی را برگذار خواهند کرد. و بنظر من برون داد نهایی اش باید قالیباف باشد. تا ببینیم. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

در ضمن کامنت گله مند شما را اینک دیدم. بدیهی است که مسبوق بر سابقه و اصول مورد باور من؛ من از خیانت و فیک در آمدن نزدیکانم میلیون درصد بیشتر از غریبه ها و دشمنان "آخته شمشیرم در علن" متفر باشم و هستم. اصلاح طلبان 20 سال سرنوشت من و ملتم را بازیچۀ حماقت و عدم لیاقت و رانت خواری و کثافتکاری های قدرت خود کرده اند و حتی حاضر نیستند در پیرانه سری هم از دنبال جاه و مقام و ثروت رفتن دست بردارند و کمی هم به مصالح ملت شان متعهد باشند. ما اگر این بیست سال با خود خامنه ای دیل کرده بودیم حداقل الان 3 ملیون آوارۀ کمتر و چند میلیون بیکار کمتر داشتیم و وضع آزادی های اجتماعی مان هم بهتر از این بود. زیرا حکومت برای زدن اصلاح طلبان هم مارا زیر ضرب گرفت. اگر با خودش معامله بکنیم دلیلی برای این سخت گیری های تا اسید پاشی نبود. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ونکتۀ مهمی که یادم رفت بکارگیری من و ما بعنوان ابزار چپاول های خود و یارانشان برای دفاع از اصلاح طلبان و تبلیغ ایده هایشان بود. بعبارت دقیق تر با فریب من و ما مارا شریک جرم خودشان کردند در فریب دادن جوانان و توده ها. بنظرم می رسد که فصل آخر است و آغاز پایان جمهوری اسلامی باید با پایان شامورتی بازی جناح چپ الیگارشی باشد که در حال محقق شدن است. بعد از حذف اصلاح طلبان قلابی تازه می فهمیم که با شرکای جناح راستی شان چگونه باید مبارزه و ایران را از ایدئولوژی تحجر برهانیم. یا...هو

الف گفت...

تیمسار گرامی

یکی دو نکته درباره پاسخ تان به ذهنم می رسد، که فعلا می گذارم بماند چون تاکتیک خودم هم همان ایگنور شما است و بیشتر از این اگر حرف بزنم از ایگنور رد می شویم! اما در مجموع حرفتان را می پذیرم.

راستی این که گفتید «ما اگر این بیست سال با خود خامنه ای دیل کرده بودیم حداقل الان 3 ملیون آوارۀ کمتر و چند میلیون بیکار کمتر داشتیم و وضع آزادیهای اجتماعی مان هم بهتر از این بود.» عالی بود. واقعا! فکر می کنم اگر در این دو قطبی آن طرف را گرفته بودیم، احتمال بسیار قوی حاصل بهتری برایمان داشت از این دنباله روی از سید اصلاحات و بزرگمرد اعتدال و شیخ امید و غیره! و چه ناراحت کننده برای همه ما. واقعا ناراحت کننده! حیف از زندگی ما که در این طوفان دروغین غرق شد!

ناشناس گفت...

دلقک ادعا کردی که اصلاح طلبان 20 سال حکومت رو در دست داشتند. میشه بگی کدوم 20 سال؟ اصلاح طلبان فقط 8 سال دوره خاتمی و یک مجلس 4 ساله ششم رو در دست داشتند. بعد 90 درصد شون از حکومت اخراج، از کشور فراری یا زندانی یا اعدام شدن و به تازگی کم کم تعدادی شون دارن از زندان آزاد میشن. شما تو انگلیس نشستی با پول بازنشستگی همین جمهوری اسلامی تو بهترین آب و هوا نشستی واسه خودت بیکار حال میکنی و اصلاح طلبانی که بهای آرمان هاشون رو با زندان و اعدام و آوارگی و حصر و ممنوع التصویری دادن رو کثیف خطاب میکنی؟

دلقک! موسوی و کروبی که باید درست مثل شما تو این سن و سال شون بازنشسته میشدن و تفریح میکردن 8 ساله تو حصرن. میفهمی اینو؟ 8 سالی که حزب مشارکت (تنها حزب واقعی اصلاح طلبان) و خاتمی مملکت رو اداره کردن از نظر اقتصادی بهترین عملکرد رو در طول تاریخ جمهوری اسلامی به دست آوردن و الان روحانی میگه باید سالها کار کنیم تا تازه برسیم به اعداد و شاخص های اقتصادی سال 84 یعنی سالی که خاتمی کشور رو با رشد سالانه 8 درصدی و 30 میلیارد دلار پول در صندوق توسعه ملی، دلار 950 تومان و سالی 800 هزار ایجاد شغل تحویل احمدی نژاد داد. دولت روحانی هم یک دولت اصول گرای میانه رو هست و نه اصلاح طلب. جز معدودی اصلاح طلب قلابی و دست دوم کسی در این دولت مقام قابل توجهی نداره.

بعد در یک قسمت از حرفات هم میگی اگر با خود خامنه ای معامله میکردیم وضعیت بهتر از این بود. جدی میگی؟! مگر احمدی نژاد مورد نظر همین خامنه ای نبود. مگر روی کار آمدن احمدی نژاد نتیجه معامله همین شماها (دلقک هایی مثل شما در سپاه) با خامنه ای جهت نادیده گرفتن آرا مردم و به دست گرفتن کامل قدرت در کشور نبود؟ پس چرا نتیجه این معامله به افتضاحی ختم شد که خودشون هم نتونستن جمعش کنن و هنوز نتایج و آثار ویرانی این معامله در کشور باقی هست. خامنه ای که 8 سال احمدی نژاد به جز دو سال آخر همه چیز بر وفق مرداش بود تا می توانست بر اسب مرد تازاند و دنیا رو برعلیه ایران تاراند. نتیجه شد بدترین تحریم ها علیه یک کشور در طول تاریخ سازمان ملل. در آستانه اجرای برنامه ای شبیه به برنامه نفت در برابر غذا که برای عراق اجرا شد خامنه ای کم آورد و اجازه داد روحانی انتخاب شود.

واقعا انسان از این همه کوته فکری و حماقت و دلقک بازی در حیرت می مونه.

ناشناس گفت...

سلام بر همگي
اخراج رييس اف بي آي توسط ترامپ، من رو شديدا به ياد اخراج منوچهر منطقي توسط احمدي نژاد انداخت.
خيلي تشابه اين دو نفر جالبه. ما ايراني ها احتمالا ميتونيم آخر و عاقبت اقتصاد آمريكا رو حدس بزنيم.
اگر كنگره يا سناي آمريكا باهاش مخالفت كنه، يك قهر يازده روزه هم خواهيم داشت :)
عليرضا

Dalghak.Irani گفت...

دوست محترم شما یک فریب خورده از میلیون ها جوان - حالا دیگر میانسال - فریب خوردۀ آواره و بیکار و زندگی باخته هستی که به امید آب اصلاح طلبان به سراب رسیده ای و محتمل از جهت صیانت نفس "حرف مرد یکی است" - چون اگر 20 سال توهمت را که فکر می کنی مبنای انتخاب و عملت بوده - داری به خطاهایمان پافشاری می کنی. مقایسۀ من با سیاستمداران کثیف اصلاح طلب و جوانان خیانت دیده و آواره و زندانی شده و مصیبت دیده قیاس مع الفارق است. زیرا سیاستمدار حرفه ای در کشورهایی چون ما راهی را انتخاب می کند که یک طرفش برد و قدرت و همه چیز است و سر دیگرش باخت و زندان و تبعید. و یا زندانی می کند و یا زندانی می شود. تازه چیزی نشده این اصلاح طلبان 30 سال از کیفی ترین سال های عمرشان را در غرقه ای ازرفاه و خوشگذرانی و جاه و جلال قدرت گذرانده اند و 4 یا 5 سالی را هم در قماری بی هدف ملی به حریف و رقیب و شریک باخته اند. الان هم که از زندان سوییت رها شده اند هم از جنبۀ مادی و هم از جهت معنوی (حمایت احمقانۀ من و شما) در بالاترین وضع قابل تصور برای یک ایرانی دارند خوش می گذرانند و همگی هم با هم دنبال پست های شهری و غیر شهری در 60 سالگی تا 80 سالگی هستند - نگاه کن به هزاران اصلاح طلب هجوم آورده به 21 صندلی شورای شهر تهران - شما بهتر بود از هزاران جوان فرهیختۀ زندانی شده و زندگی از دست داده و آواره در پستوهای کثیف شهرهای کشورهای غربی می پرسیدی که دنبال اصلاح طلبان رفتن چه بروزگارشان اورده و اگر دم دستت از جوانی زندانی شده در بعد از جنبش سبز سراغ داری از او بپرس که رفتار همین رهبران و سران و تحریک کنندگان شان در زندان با آنان چگونه بود: همدلانه و مسئولانه یا بی تفاوت و اغلب وقیحانه!
من ژنرالی بوده ام که به دلقکی رسیده ام و تحت حمایت مالیات مردم کشوری بیگانه مثل انگل و زالو زنندگی می کنم و تو از حقوق بازنشستگی من صحبت می کنی و آن را هم منتسب به جمهوری اسلامی می دانی و نه سی سال خدمت خودم. روزی که گفتند صفدر حسینی 57 میلیون حقوق می گرفته مطمئن بودم که خاتمی بلافاصله اعلامیه خواهد داد و انتساب او به اصلاح طلبان را پس گرفته و بیرونش خواهد کرد. همانطور که از روحانی انتظار داشتم برادرش را تحویل دادگاه داده و از او برائت خواهد جست. و همانموقع هم نوشتم که غیر از این بکنند آخرین میخ تابوت خودرا کوفته اند. البته می دانستم جنس شان فیک است اما نه دیگر تا این اندازه که روز روشن از رانت خوری جدید - چون همۀ اینان یک مشت چلمبر بودند که در همۀ شؤون از تحصیل گرفته تا وضع مادی و معنوی رانت گرفته و به امروزشان رسیده اند - و تهوع آور دفاع کنند و به مجرمان و زالو صفتان خود خوش امد بگویند. یا...هو

ناشناس گفت...

شايد روسيه انتخابات ما رو هم دستكاري كرده بوده و احمدينژاد رو به ما تحميل كرده براي دست گرمي.
بعد كه ديده خوب جواب ميده، ترامپ رو انداخته به آمريكايي ها تا آمريكا رو به خاك سياه بشونه.
(البته من خودم اصلا اهل تئوري توطئه نيستم ولي اين شباهت ها خيلي من رو بفكر انداخته)
عليرضا

ناشناس گفت...

اکبر گنجی در تاریخ یاد شده که صحبتی از لقبدار کردن ابراهیم رئیسی به نام "سید محرومان" نبود صحبت از "نهضت محرومین" می کند. کلمه رسمی و مرسوم در ادبیات جمهوری اسلامی برای این قشر "مستضعفین" است و اینکه اکبر گنجی از لغت استفاده کرده است و شعار انتخاباتی شده است نشان از وابستگی او به حکومت و نقش او در مهندسی انتخابات 96 است.
اکبر گنجی در بزنگاه های جمهوری اسلامی رسانه ای کارش کمک به نیات حکومت است. زمانی که مردم اعتراض مدنی دارند صحبت از "سخن محمد بودن قرآن" و "افسانه بودن امام زمان" می کند و قشر مذهبی را متحد می کند تا در برابر مردم بایستد. حالا هم از داخل کشور ماموریت جدید به او داده اند که آیه یاس بخواند و بگوید تحریم کارساز نیست و بیایم با هم رای دهیم.

پیش بینی من از انتخابات ریاست جمهوری این است که جهانگیری کناره گیری می کند و انتخاب به دور دوم کشیده می شود تا امت همیشه در صحنه برگ دیگری از حضور حماسه ساز خود را به نمایش بگذارد.

ناشناس گفت...

دلقک روحانی چه کاری رو باید انجام میداد که نداد؟
میشه 5 مورد رو به صورت مشخص و مصداقی نام ببری؟
من متوجه نمیشم وقتی شما میگید روحانی کاری انجام نداد، منظورتون چی هست؟
روحانی آیا قرار بود در مدت 2.5 سال (یک سال و نیم زمان برد تا توافق برجام به دست بیاد و کمی پول دست دولت بیاد) برای کل بیکاران کار ایجاد کنه اونم با اقتصادی که رو به اضمحلال بود؟
واقعا اونایی که میگن روحانی هیچ کاری انجام نداده بگن توقع شون از روحانی چی بوده؟ انتظار شغل، پول، ماشین، خونه و ازدواج رو در یک اقتصاد متلاشی شده از روحانی داشتن؟
من نمی دونم چرا هیچ کس 4-5 سال پیش رو یادش نمیاد. زمانیکه حتی یک پنی سیلین درست و حسابی هم تو مملکت پیدا نمیشد و هر از گاهی خبر شوک و مرگ ناگهانی در اثر پنی سیلین های چینی درز پیدا میکرد.
از این 4 سال یک سال و نیمش رفت برای برجام، دو سال و نیم باقیمانده هم برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد و بدتر شدن اوضاع و پایدار کردن وضع اقتصادی کار شد.
الان روحانی اقتصاد مملکت رو به یک حالت آماده باش پیش از جهش و رشد رسونده،
واقعا انصاف نیست حاصل زحمات تیم اقتصادی قوی روحانی که طی سالهای آینده با ادامه همین سیاست ها به دست میاد
با دادن سکان قدرت دست یک نفر دیگه به کل خراب کنیم یا به صورت یه لقمه آماده تقدیم کنیم به اون فرد.
خود روحانی باید همین راه رو ادامه بده تا مملکت بعد از حدود یک دهه مقداری روی آرامش و پیشرفت به خودش ببینه.
منتظر 5 مورد از انتظارات جناب دلقک هستیم ببینیم ایشون از روحانی چی میخواسته که مثلا قالیباف میتونسته در بین سالهای 92 تا 96 و با همان مشکلات (و نه از سال 96 به بعد که موتور اقتصاد مملکت روشن شده) به دست بیاره.

اصلاحطلب اعتدالگرا گفت...

......
هم اکنون ، ســرعت کــشـتـی اصـلاحات و اعـتـدالـات آنــقــدر زیاد شده که هـمـه عـالـم و آدم مـجـبـور شـده اند که اعتراف کنند که حقیقتا کارنامه ســـکانـدار کـشـتـی اصـلـاحـات و اعـتـدال

یعنی جناب شیخ حسن روحانی، کارنامه ای درخشان و بی عیب و نقص است که همچون الماسی در آسمان سیاه ایران می درخشد.

کـشـتـی غـول پـیـکر و عـظـیـم الـجـثـه اصـلـاحـات، هم اکنون با برخورداری از دریاسالاران نابغه ای همچون آیت الله سید محمد موسوی خوئینی ها، آیت الله سید عبدالواحد موسوی لاری و آیت الله دکتر سید محمد خاتمی، با سرعتی اعـجـاب انگیز در حال درنوردیدن تمامی آبهای یکایک اقیانوسهای جهان است.

و همین امر است که باعث برانگیخته شدن بخل و حسادت همه جناح ها و همه احزاب داخلی و خارجی شده است به سـیاسـتـهـا و استراتژی شگرف دریاسالاران و ناخداهای کشتی غول پیکر اصلاحات و اعتدالات.
.......

بنده حـقـیـر بـه عنوان یکی از هزاران خـدمه این کـشـتـی کـهـن و آبـدیـده ، در همین جا سپاس و تشکر همه جانبه خود را از هر سه دریاسالار نابغه این کشتی غول پیکر (آیت الله دکتر سید محمد موسوی خوئینی ها، آیت الله سید عبدالواحد موسوی لاری و آیت الله دکتر سید محمد خاتمی) که از خرداد سال 1376 تا کنون چراغی بوده اند برای روشن کردن راه و جاده ما ملت """سر در گم""" ایران تشکر و سپاسگزاری می کنم.

من حقیقتا تا خرداد سال 1376 در گمراهی کامل و ضلالت و جهل قرار داشتم و اگر آن سه بزرگوار نبودند، هنوز هم من و خانواده ام مثل سالهای قبل از دوم خرداد 1376 ، غرق در نـفـهـمـی بودیم.



ناشناس گفت...

نارضایتی مردم و نیروی مخالفین وضع موجود در بعد از دوم خرداد 76 توسط جبهه اصلاحات کانالیزه شد و معلوم نبود و نیست که انتهای این کانال به کدام سمت و سو است. همین اصلاحات چی ها همان انقلابیون مملکت بر باد ده بودند. حکومت قبلی ایران را قابل اصلاح نمی دانند و هنوز هم از انقلاب و گروگان‌گیری دفاع می کنند ولی حکومت اسلامی و ضد ایرانی را قابل اصلاح و البته نمی گویند چه چیزی را می خواهند اصلاح کنند.
در مورد عملکرد روحانی حداقل از نظر اقتصادی به نظر من قابل دفاع است. البته باید با در نظر گرفتن شرایط فعلی و با سیستم ناکارآمد ذاتی آن.
سوابی از جناب دلقک دارم. هدف غایی شما آزادی ایران از بند ایدیولوژی و زندگی عرفی برای مردم تحول خواه ایران است اگر اشتباه نکنم و یا کامل گفته باشم. حمایت شما از قالیباف در کجای این استراتژی قرار دارد؟
قالیباف مدیر کارآمدی است و باعث بهبود وضعیت مردم می شود؟

ماهور گفت...

امروز همین جوری چشمم به این خبر قدیمی خورد، گفتم بقیه هم فیض ببرن از بیانات رئیس جمهور آینده

http://www.isna.ir/news/93042715727/

هاله نور گفت...

هاله نور جناب آقای حسن روحانی


https://www.youtube.com/watch?v=KkRZ_EjkZt4&feature=youtu.be



ماجرای عجیب هاله نور اینبار از زبان روحانی

hosein60 گفت...

http://www.aparat.com/v/n8Br3/سخنان_متناقض_قالیباف_درباره_حادثه_کوی_دانشگاه_تهران

MiM گفت...

"حالا و پس از سومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پس از اظهارات نامزدها (خطاب به همدیگر، و نه ما مردم)، و بعد از تماشای تبلیغات چایی و آدامس بین‌ بخش‌های مختلف مناظره؛ می‌شود بیش از همیشه، "دوران تازه"ای را که در انتظار کشورمان است، تماشا کرد.
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های قبلی معمولا مقدس شده، حالا بیش از آن که تصور کنیم زمینی‌اند. در شرایط امروز، و پس از طی کردن مسیری که به مناظره سوم رسید، به این ترتیب امنیت ما مردم، چه طبقه متوسط، چه محروم و چه مرفه؛ بیش از همه این نامزدها به نظر می‌رسد، و چه خوب..."
بخشی از آخرین یادداشت امیرقادری درباره آخرین مناظره و انتخابات

لینکشو میذارم شاید دوست داشتید بخونید:

http://caffecinema.com/%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%85

ناشناس گفت...

دوستان میخوام پرده از رازی بردارم که تاکنون هیچ کس بهش نپرداخته و آن یهودی الاصل بودن قالیباف است . قالیباف از اعضای شبکه مخوف خانوادگی یهودیان مخفی در ساختار نظام آخوندی است . خامنه ای ، مصباح یزدی، احمدی نژاد، محمد علی رامین ، وحید یامین پور ،لاریجانی ها ، عسگر اولادی ها، سعید امامی، و بسیاری دیگر از وابستگان ارکان اصلی قدرت در این نظام یهودی الاصل هستند. نام فرزندان قالیباف الیاس ، اسحاق و مریم است که هر سه از نام های پیامبران بنی اسرائیل و قوم یهود است . این نامگذاری حاکی از آن است که اگرچه ظاهرا قالیباف مسلمان شده ولی همچنان محبت قلبی نسبت به دین آباء و اجدادی اش در او وجود دارد و بر کیش پدران خود یعنی یهودیت است . رابطه نزدیک خانوادگی با خامنه ای که اون نیز از طرف مادر یهودی است دلیلی دیگر بر وابستگی هزارفامیلی این شبکه خانوادگی یهودی الاصل رخنه کرده در تارو پود این نظام منحوس و اهریمنی است که اکنون تمامی رئوس قدرت در این نظام پلید اهریمنی در ید اختیار این یهودیان انیرانی است . پس از به قدرت رسیدن خامنه ای امثال لاریجانی ها و مصباح یزدی ها و.. که در در دوره خمینی در حاشیه بودند توسط خامنه ای یهودی وارد عرصه شدند و در رئس قدرت قرار گرفتند زیرا خمینی اصالتا هندی و سیک بود و نماد خرچنگ نشان رژیم هم که کپی برداری آشکار از نشان سیک های هندی است توسط خود شخص خمینی طراحی شده از این رو خمینی سیک زاده اصلا رابطه خوبی با یهودیان نداشت که آنها را به حاشیه رانده بود مهدی خزعلی هم به این نکته اشاره کرده بود که خمینی در دوران سلطنتش دستور داده بود که به لاریجانی ها پست ندهند. کمتر کسی است که سعید امامی با نام اصلی دانیال قوامی را نشناسد . به نام ها دقت کنید . دانیال - قوامی - صبورجیان - یامین پور و ... این نام گذاری ها در بین یهودی ها مرسوم است که اکثرا نام پیامبران بنی اسرائیل را روی فرزندان خود می گذارند . ممکن است خانواده های مسلمان نیز از اینگونه نام ها بر روی فرزندان خود بگذارند که البته بدون هیچ گونه قصد و غرضی و ناشی از ناآگاهی شان و اینکه صرفا آن نام برایشان جذاب بوده می باشد ولی خانواده های یهودی آگاهانه و از سر اعتقاد قلبی شان به یهودیت است که نام های با ریشه یهودی بر روی فرزندانشان می گذارند که قالیباف هم دقیقا جزء همین گروه است

ناشناس گفت...

نه بابا قالیباف هم یهودیه؟ همون نژادی که وسط بیابون بهشت ساختن و هر صفحه جوایز نوبل اسمشون هست؟ پس رای بهش واجب شد اقا :) نمیدونید این یهودی ها چه حسابگر و دانشمند هستند

ناشناس گفت...

خطاب به حسین 60 که لینک گذاشته در مورد سخنان متناقض قالیباف
http://dalghakirani.blogspot.com/2013/05/blog-post_2479.html

ناشناس گفت...

این مناظرات و به خصوص مناظره آخر، تمام داشته ها و نداشته های حکومت اسلامی بعد از چهل سال بود.

یستشیر فرمانفرمائیان گفت...

مناظره امروز نشون داد که خامنه ای رئیسی رو فرستاده به این رقابت ها تا رئیسی هم شخصیت خودش رو توی مناظرات خراب کنه هم رای نیاره تا دیگه شانسی برای رهبری نداشته باشه. در واقع رئیسی رو به سمت تله سوق داد. خامنه ای می دونه که این نظام رو بعد از خودش فقط روحانی می تونه حفظ کنه داره مسیر رو برای رهبری روحانی هموار میکنه.

الف گفت...

سلام تیمسار عزیز

در ا نتظار تحلیل شما هستیم، به ویژه درباره دوران تبلیغات و استراتژی قالیباف. به نظرم این روش افشاگری و شیوه احمدی نژادی وجهه قالیباف را بین طبقه متوسط تا حدودی تخریب کرد. به نظرم مشاورانش در این میان بی تقصیر نیستند. زیاده روی کرد.

دکارت گفت...

جناب مدیر وبلاگ

برخی از کامنت نویس ها علاوه بر آنکه در راستای جوسازی و بعنوان جنگ سایبری در فضای مجازی کامنت می گذارند، ظاهرا برخی از آنها دچار رویا و توهم نیز شده اند و از قرار معلوم خیال باف و رویا پردازان ماهری شده اند!!! (البته اگر مثبت به قضیه نگاه کنیم)

به کامنت نوشته شده توسط فردی ناشناس در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ساعت ۲۳:۳۴ توجه کنید

در کامنت مذکور علاوه بر آنکه عناصر متعددی وجود دارد که نشاندهنده ی متوهم بودن و خیالاتی بودن شخص کامنت نویس است، ضمنا این فرد ناشناس آنچنان با آسمان و ریسمان بافتن، مدعی یافتن ریشه پدری و مادری و اجداد افراد مختلف است، که انسان را به یاد روشهای تــبـلـیـغـاتی نازیـسـت ها و فاشـیسـت ها می اندازد.

اگر گوبـلـز (وزیر تبلیغات هیتلر) الآن زنده شود و کامنت این فرد ناشناس را بخواند، گمان می کند که کامنت نویس ناشناس، در گذشته شاگرد او بوده است.

..............

این نکته را از این جهت گفتم که امسال با کمال تعجب دیدم که این نوع دروغ پردازی ها (به سبک فـاشـیـسـت ها) در تبلیغات زیاد دیده میشود.

لطفا تشریح کنید که موضوع از چه قرار است و چرا این نوع دروغ پردازی ها در ایران دوباره گسترده شده؟

yaser گفت...

این چی میگه :)) قالیباف یهودی باشه یا نباشه چه ربطی داره. من مخالف قالیبافم ولی این حرفها رو نزنید زشته

ناشناس گفت...

از مناظره امروز بسیار لذت بردم. یک قدم دیگر به سوی دموکراسی رفتیم اما هنوز راه زیادی باقی است.

Dalghak.Irani گفت...

الف عزیز
با شما موافقم که قالیباف در مناظرۀ سوم خوب عمل نکرد و بقول رسای شما زیاده روی کرد. نظرم در کل مناظرۀ سوم برد روحانی، باخت رییسی و ضعف - نه باخت - قالیباف است. روحانی هماهنگ با جهانگیری و هاشمی طبا تا حدودی توانست باخت های قبلی را جبران کرده و هم از ریزش هوادارانش جلوبگیرد و هم آنان را کمی بیشتر از سابق بشور و هیجان بیاورد. این دست آورد خوبی برای روحانی بود و توانست سقوط آزاد خودش در بین طبقۀ نخبگان و متوسط را متوقف کند. رییسی بسیار ضعیف ظاهر شد و محتمل بغیر از آرای شرعی قشرهای مذهبی وفادار و مکلف دیگر نتواند از بخش محرومان حاشیه نشین و فقرای غیر ایدئولوژیک حمایتی دریافت کند. اما در مورد اشتباه استراتژی تبلیغاتی قالیباف با شما همراه نیستم و چنین می اندیشم که ستاد قالیباف استراتژی درستی انتخاب کرده اند و برای اولین بار است در سه دوره ای که قالیباف نامزد شده او را با استراتژی (سنتی باش اما بمدرنیته هم گیر نده) به صحنه فرستاده اند. و این به این دلیل درست است که یکی از دلایل اصلی باخت قالیباف در دو انتخابات پیشین مشخص نبودن طبقۀ هدف او بود و قالیباف می خواست از زعفرانیه تا کوره پزخانه را بسمت خودش جلب کند که از اینجا رانده و از آنجا مانده شد. نه مدرن ها توانستند او را باور کنند و نه محرومان رغبت کردند به او متمایل شوند. اینبار قالیباف کمترین تلاشی برای جلب شمال شهر نشین ها و طبقات متوسط مدرن تر نمی کند و همۀ هدفش طبقات محروم و تهی دستان و بیکاران اعم از مذهبی و غیر مذهبی است با نیم نگاهی به توده های اقتدارگرا که تمایل به نظامیان جزیی از خصلت هایشان است. در مجموع اما کل مناظره بنفع مردم بود و باعث شد که روحانی مجبور از پذیرش برخی تعهدات مثل سه برابر کردن یارانۀ اقشار محروم، راه اندازای کارورزی و بیمۀ بیکاری، برقراری حقوق و مسکن برای از کار افتاده ها و فلاکت زده ها و از همه مهمتر تعهد برداشتن سایر تحریم ها - البته گنده گوزی نباشد باید حتماً رانت اطلاعاتی جدیدی باشد که خامنه ای به او اجازه داده - شد و هرچند بدلیل دور دوم بودن و نبودن اهرم فشار امکان فشار بعدی به او نیست اما همینکه چندغازی به بخشی از بیچاره ترین مردمان داده شود هم دست آورد خوبی است. نتیجه اینکه من مناظره ها را در کل عامل تعیین کننده و جابجا کننده ای در مناظرات امسال نمی دانم و هر سه نامزد آرای تثبیت شده شان را خواهند داشت - روحانی کمی عقب رفته بود که احتمالاً امشب کمی ترمیم کرد- و به احتمال قریب بیقین انتخابات بدور دوم خواهد رفت. در دور دوم اما نگرانی من از رفتن رییسی بود که مناظرۀ امشب از این نظر بنفع قالیباف هم شد و محرومان کمتر مذهبی که ممکن بود بسمت رییسی بروند در اردوی قالیباف خواهند ماند. مهم برای من هم این بود که جمهوری اسلامی یک بیرون ریزی درست و درمان داشت از سیاهی و نکبتی که برای ملت آورده و پتۀ سیاستمداران را هم روی دایره اورد و در نهایت کمترین تأثیری در خیزش آرای تحولخواه (خاکستری) را نتوانست کلید بزند. گفتم که اگر محیط هیجانی نشود هم مشارکت پائین خواهد ماند و هم فرد منتخب - چه روحانی یا قالیباف - با آرای واقعی تر و عقلانی تری انتخاب خواهند شد و این پیشرفت خوبی است در انتخابات قاراشمیش جمهوری اسلامی. یا...هو

تکمله: این فقط یک تحلیل شخصی من است و چه بسا طبقات هدف هر کاندیدا برداشت کاملاً متفاوتی کرده باشند. چون توده های مردم و بویژه محرومان مثل من در راحت بی طرف نیستند و هر کدام از نگاه مشکلات و خواسته های خود برنده و بازنده را تعیین می کنند. مثلاً ممکن است من از خشونت کلامی قالیباف و سند خانۀ روحانی و لحن تحقیر گر جهانگیری خوش نیاید در حالیکه جوامع هدف هر کدام از این ها از چنین زد و خوردی خوششان که بیاید هیچ بلکه طالب خشونت و افشاگری بیشتری هم باشند.

ناشناس گفت...

سلام
قیمت ملک در تهران در زمانی که قالیباف به آن اشاره میکرد و ادعا داشت جهانگیری و روحانی در آن زمان ملک خریده اند اصولا همین بوده و بنظر من قالیباف با اینکار عوام فریبی کرد.این حرکتش جالب نبود
برخلاف نظر جناب تیمسار معتقدم که اینبار هم عبارت لوله کردن ، مثل عبارت گاز انبری مد شد و سر زبانها افتاد و ریزش ارای قالیباف بیشتر از تخمین جناب تیمسار است بنظر من البته
با فرمایش دوستی که فرمودند رئیسی رو آوردن که ابهتشو بشکنن و از گزینه رهبری بودن خارجش کنن موافقم، خودم هم چنین نظری داشتم و احتمالا رئیسی گزینه ی دار و دسته خراسانی ها و بخشی از سپاه بود که با این مناظرات بطور کامل سوخت و دود شد.
متوجه مخاطب اصلی سخنان رهبر نشدم که چه کسی قرار بوده سیلی بخورد ، بخصوص اینکه از ستاد روحانی یک پست توی تلگرام پخش شد که عده ای می خواهد به ستادهای ما حمله کنند. ممکن است خواستند مظلوم نمایی بکنند شاید هم واقعی بوده و انجام نشد.
بطور کلی می خواهند از سال 88 کپی بزنند چه مثل قالیباف که عبارت معروف میر حسین رو دوباره بکار برد( با پدیده ای مواجه هستیم که......) یا تاکتیک حمله به فردی که مظهر اشرافیته( تاکتیک احمدی نژاد که باز هم توسط قالیباف بکار میره که البته بنظرم اشتباه بود) یا این قضیه ی که می خواهند به ستادهای ما حمله کنند که توسط روحانی مشابه حمله ای که به ستادهای موسوی در سال 88 شد بکار گرفته شد.
انتخابات سال 88 مانند سریال معروف فرندز بود که بعد از اون قالب تمام سریالهای تلویزیونی رو عوض کرد.
بازنده واقعی این مناظرات جمهوری اسلامی بود با چنین کارنامه درخشانی و با چنین تایید صلاحیت شدگانی.
این ماحصل حکومتی است که قرار بود ایران را گلستان کند و همه را خانه دار کند و طرحی نودر اندازد. قیمت ملک از دهه هفتا تا نود بیش از 10 برابر شده
همه یکدیگر را به دروغگویی و دزدی متهم میکنند و همه هم مورد تایید شورای نگهبان هستند.
بدبخت ما که برای نشان دادن درکمون و غیر تحریمی بودن باید به یکی از این حضرات رای بدیم
ارادتمند-یزد

ناشناس گفت...

تیمسار جان سلام
بعد از سال هشتاد و چهار دیگر هیچ انتخاباتی به دور دوم نکشید و بعید میدانم اجازه دهند که دور دومی در کار باشد . دور دوم تا اطلاع ثانوی از خطوط قرمز خواهد بود .

ناشناس گفت...

امیدوارم این طبقه خاکستری رای خود را ارزان نفروشند. کسانی که رای نمی دهند، چون انسان های پاکی هستند، عدم وجود آنها در پای صندوق خار چشم حکومت است.
تماشای فیلم مردی برای تمام فصول اثر به کارگردانی فرد زینه مان در روز جمعه آینده گزینه بدی نیست.

ناشناس گفت...

جناب ارادتمند عزیز.
چند دوره دیگر که در انتخابات شرکت کنی،شما هم رفتار کاملا شرطی از خود بروز می دهی و می شوی بازیگری از خیل بازیگران سیرک انتخابات.
من ترجیح می دهم آجری از بنای مهندسی شده انتخابات نباشم. سی درصد سیاست خارجی و داخلی در دست ریاست جمهوری است که آن هم مشروط است به تصمیم چند مجمع و نهاد. ترجیح می دهم عضوی از خانواده خاکستری باشم تا تایید کننده کشتار زن و کودک سوری.

ناشناس گفت...

باسلام من از این سخنان جناب دکتر مرتضی مردیها چنین برداشت می کنم که تمایل به رای دادن به روحانی دارند و همین را محترمانه توصیه می کنند چنان که عنوان فایل هم مردیها - روحانی هست در این کانال تلگرامی:
https://t.me/sokhanranihaa/7650

اکبر گفت...

با درود من کلا طرفدار هیچ کدام از این نامزدهای انتخابات نیستم ولی هرچی سبک و سنگین میکنم اصلا به نفع این حکومت و شخص آقای خامنه‌ای نیست که انتخابات به دور دوم کشیده شود
احتمال دو قطبی شدن فضا مثل سال ۸۸ بسیار زیاد است و ممکنه حوادث سال ۸۸ باز تکرار بشه شخصا فکر کنم آرزوی خامنه‌ای و اطرافیانش این باشه که در دور اول انتخابات به سرانجام برسه حال میخواهد روحانی برنده شود و یا قالیباف

ناشناس گفت...

حوادث 88 دیگر تکرار نمی شود، نه روحانی به اندازه میرحسین است و نه طرفداران جان فدایی دارد، البته شاید هم ایشان ریاست جمهوری روحانی را دوست داشته باشند چون دولت پیر و خسته روحانی کنترل راحت تری دارد خصوصا که دور دوم است و زدنش راحت تر

الف گفت...

"باسلام من از این سخنان جناب دکتر مرتضی مردیها چنین برداشت می کنم که تمایل به رای دادن به روحانی دارند و همین را محترمانه توصیه می کنند چنان که عنوان فایل هم مردیها - روحانی هست در این کانال تلگرامی:
https://t.me/sokhanranihaa/7650"


تیمسار، من سخنرانی آقای دکتر را هنوز گوش ندادم، ولی عجب رندی است این خواننده شما!! :-))))

یستشیر فرمانفرمائیان گفت...

دادستانی کل به نیروی انتظامی نامه زده گفته نصب عکس خاتمی توی ستادها اشکالی نداره. روحانی هم از حذف همه تحریم ها حرف زد. اینها بدون موافقت رهبر امکانپذیر نبود. خامنه ای امتیازاتی به روحانی داده تا همین دور اول بتونه تموم کنه. خامنه ای از دو مرحله ای شدن می ترسه. روحانی کم کم داره قدرت رو به دست می گیره. شاهرودی در بستر مرگه. رئیسی سوزونده شد. صادق لاریجانی هم بسیار منفوره. روحانی در آستانه رهبریه. خامنه ای داره سعی می کنه تهدید سپاه رو از پیش پای روحانی جمع کنه. به زودی تغییراتی در سطح فرماندهان ارشد سپاه صورت می گیره.

مکنزی گفت...

حجت اسلام بر روی زمین. حسن خمینی گفته است که آزادی خواهان و دموکراسی خواهان برای نابودی لیبرالیسم به روحانی رای دهند. حقیقتا در این فرمان نکته ای نهفته است برای آنان که می اندیشند.

yaser گفت...

جو کلی بنظر اینجور میاد روحانی همون دور اول میبره, قالیباف و رییسی نتونستن موج ایجاد کنن.

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

چیزی که در طول چند روز اخیر در میان مناظرات و میتینگ ها کاملا مشهود بود این است که خامنه ای کنترل قبلی را در امور داخلی بطور چشمگیری از دست داده است. امروز در میتینگ انتخاباتی روحانی در ورزشگاه ازادی شعارها و اصولا ارایش دکور با رنگ سبز و بنفش درکنار هم نشان از زنده کردن جنبش سبز داشت و با اینکه روحانی بطور مستقیم وعده ای در خصوص رفع حصر نداد اما با زبان اشاره رای بدنه خاکستری رای دهندگان که بیش از شصت درصد واجدین شرایط هستند را بسمت خودش جذب کرد و این تنها کاری بود که رقبای اصلی اش (قالیباف-رئیسی) اصولا نمیتوانستند با زاویه ای که با بقول خودشان فتنه گران گرفته بودند،انجام دهند و این درصد بالای رای را به سبد خود اضافه کنند.
تیم روحانی بسیار هوشیار و سنجیده عمل کرد در جذب رای خاکستری ها در حالی که میتینگ های قالیباف شبیه طنز بود با شعارهای کم محتوی و سطحی و تقسیم نودو شش درصد/ چهار درصدی که در نهایت بوم رنگی شد که بصورت خودش برخورد کرد و با یک جمله روحانی در خصوص مجوز برج سازی های شمال تهران، با خاک یکسان شد.
میتینگ های فرموده و مهندسی شده رئیسی نتنها جذاب نبود بلکه بشکل زیاده روی شده ای تهوع اور و فیک بود و الالخصوص قیافه پوکر فیس و بدون لبخندش نه اینکه بتنهایی نشان از کاریزمای نداشته اش باشد که گواه اعتمادبنفس پاین و شخصیت متزلزش دارد.
فارق از تمام بحث های پشت سر گذاشته شده از طرف کاندیداها و تحلیلگران، بنظر من این تنها روحانی است که لااقل شخصیت یک رئیس جمهور را دارد چه در بعد تخصص و پشتوانه سیاسی، چه در بعد شخصیت و کاریزمای کافی برای این مقام!

ناشناس گفت...

با سلام
در عجبم از ساده لوحی برخی از هموطنان که روحانی را سوگولی و برگزیده خامنه ای می دانند برای ریاست دولت دوازدهم. شاید برای اثبات این حرف 20تا 30 روز دیگر زمان نیاز باشد تا به اشتباه خود پی ببرند و مطمئن باشند 5 روز دیگر این معادله حل نخواهد شد زیرا انتخابات به دور دوم خواهد رفت و تحلیل هایی ازاین دست که : حکومت از دو مرحله ای شدن می ترسه ..آرزوی خامنه‌ای و اطرافیانش اینه که در دور اول انتخابات به سرانجام برسه و .... برای ولی فقیهی که پدرخوانده خودش و نظامش یعنی رفسنجانی را چند ماه پیش خیلی ریلکس سرش را زیر آب کرد، ساده لوحی و خوش خیالی است.

Dalghak.Irani گفت...

شاگرد تنبل ته کلاس
بسیار خوب شد که نظرت را نوشتی و این اتهام "فریفتۀ دلقک" مخالفانت در کامنتدانی را به زباله دان تاریخ فرستادی. اما - و این اما مهم است - همسر مکرمۀ جناب آیت الله روحانی دارای کاریزما و شخصیت موجه ریاست جمهوری در کجای این تجمع حضور داشتند که خبر و عکسی از ایشان مخبره نشده است. اصلاً معلوم است که همسر رییس جمهور طراز رییس جمهور شما و البته دختر ساکن اتریش ایشان کجای معادله هستند یا اصلاً مهم نیست. من کاری به کیهان و شریعتمداری ندارم که ایراد گرفته که روحانی دم از آزادی زنانی می زند که همسر خودش در پستوی مطلق و خانه دار است و حتی همسر رییسی و دختر علم الهدی فعالیت بیرونی و اجتماعی دارند. اما آیا از بین شش کاندیدای حاضر بغیر از خانم مشیر همسر قالیباف هیچکدام را به اسم و رسم و تصویر و فعالیت - بقول شما در اموال واگذارشده در پشت قباله اش در نصف تهران و به اطلاع من فعال در حوزۀ ساماندهی آسیب های اجتماعی زنان بی سرپرست و امور خیریه - مدنی و اجتماعی و حضوری می شناسید؟ دوست خوب من به عمل کاربرآید به سخنرانی نیست. روحانی می گوید ما می خواهیم فلان و بهمان و ایکس و ایگرگ شود تا ایران را مدرن و گلستان کنیم. من هم می گویم لبیک. اما او باید بگوید شما می خواهید و من مرد میدانی هستم که تعهد می کنم رییس جمهور شدم خواستۀ شما را عملیاتی کنم و 10 تا 100 درصد - هرچه در توانش می بیند - ان را بجلو ببرم. در ضمن بغیر از فریب خوردگان احساساتی اغلب شرکت کنندگان در چنین بزک هایی جز فرزندان و وابستگان همان 4 درصد بی هویت و زالوصفتی که قالیباف بدرستی نشانه شان رفته نیستند و می خواهند چندماه اقامت هرساله شان در ایران را در خون سفرۀ بی رونق مردم تلیت کنند. قالیباف مدیری نابغه، انسانی معصوم، قربانی مدیا و رسانه و سرافراز در تاریخ است و من به هرآنچه گفته ام ایمان دارم. بیاد سهیلا جورکش که با اسید سوزانده شد و روحانی هنوز دنبال فرستادن ملت دنبال نخود سیاه است. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام جناب آقای دلقک،
اوایل که صفحۀ شما را با دقت فراوان به دنبال گمشده‌ای میخواندم فکر میکردم که "دلقک" لقب یا اسم مستعاریست که توسط شما جهت جذابیت بیشتر این صفحه انتخاب گردیدده است. اما به تدریج و بعد از دیدن تحلیلهای اشتباه حضرتعالی و مخصوصا حمایت اشتباه شما در چهارسال پیش و اصرار در باقیماندن در اشتباه شما در خصوص حمایت مجدد از نابودکنندۀ تهران، سردار مورد وثوق آن جناب، آقای قالیباف عزیزتان، متوجه شدم که با عرض معذرت فراوان "دلقک" اسم مستعار نبوده و نامیست که شما دانسته یا ندانسته به روحیات خود اطلاق فرموده‌اید.
نیازی به زیاده‌گویی نمیبینم چون هم دیگران گفتنی‌ها را گفته‌اند و هم با انگشتانی که آن جناب در گوش مبارک فرو کرده‌اید: نرود میخ آهنین در سنگ....
بسیار متإسفم از ساعتها وقتی که در طی سالیان در این صفحه تلف کردم و بیشتر از آن بسیار متإسفم از بابت توصیۀ مطالعه این صفحه به برخی دوستان که باعث سرافکندگی گردید.
موفق باشید و اگر توانستید به توصیۀ مرحوم سهراب سپهری چشمانتان را بشوئید، شاید مجال برای شکلی دیگر نگریستن هنوز باقی باشد.

Dalghak.Irani گفت...

نکته ای را هم راجع به سؤال شما از موضع مردیها بنفع روحانی - هرچند خیلی گذشته و پررنگ هم نبوده - بگویم. من مرید مردیها در حوزۀ فلسفی و نظری او بوده ام و کماکان او را یک فیلسوف بومی می دانم. اما این در مورد هیچکدام از شخصیت های مورد قبول من - از جمله مردیها - تسری ندارد به تحلیل روز و موضع گیری سیاسی آنان. البته که می فهمم چرا برخی از آنان به اکراه - به اصرار مافیای رسانه ای اصلاح طلبان مذهبی - چنین مواضعی را اعلام می کنند. زیرا می دانم که آنان فراتر از الیگارشی دوگانۀ اصولگرایان متحجر (ریییسی) اصلاح طلبان فاسد (روحانی) را ممکن نمی دانند و لاجرم بین این دو اصلاح طلبان فاسد را به اصولگرایان زاهد ترجیح می دهند و خود من هم مشخصاً قبلاً نوشته ام که سیاستمداران فاسد را به سیاستمداران زاهد و ایدئولوژیک ترجیح می دهم. اما بدیهی است که بهر دلیلی یک آدم مدرن - نه فاسد و نه زاهد - پیدا بکنم دلیلی بر ترجیح فاسدان نئولیبرال تسلیم مافیای جهانی بر زاهدان زندگی سوز وعدۀ سرخرمن بهشت آنجهانی ندارم. و می توانم هر دو گروه فاسد و زاهد را کنار گذاشته و بسمت آدم مدرن جدید بروم. آن ها از رییسی می ترسند و بروحانی پناهنده می شوند ولی من رییسی زاهد را تمام شده می دانم و لذا از روحانی فاسد هم حمایت نمی کنم. یا...هو

Andromeda گفت...

دلقک ما جوانانی که آن ها را مدرن و زندگی خواه مینماید امروز فریب خورده میخواند چون به نامزد مورد نظر دلقک التفاتی ندارن. از مدتها پیش تصور چنین روزی را داشتم که این تناقضات به این حد برسند برام خیلی جالب هست بدونم جمله معروف میرحسین که توسط باقر کپی برداری شد را اگر روحانی به کار میبرد چه گرد و خاکی همین جناب دلقک در صحن سیرک به راه مینداخت ولی دلقک امروز خود را به کوچه علی چپ میزنه و کوچکترین اشاره ای به این جمله نمی کنه. این که قالیباف به این حال و روز مبتلا شده که دنبال زندگی رقیب خود حسن روحانی بگ رده که بیست سال پیش حسن روحانی خونه خودش رو چند خریده که اصلا مورد توجه دلقک نیست. من حتی برای ادعای حمایت شما از قالیباف هم اعتباری قائل نیستم به نظر من ایده حمایت شما از قالیباف کپی برداری از ایده فرهاد جعفری برای حمایت از احمدی نژاد هست.دلقک ما تلاش میکنه خودش را صاحب یه ایده متفاوت و بکر معرفی میکنه درصورتی که اصل این ایده حتی مال اون هم نیست.ولی اشتباه دلقک ما این هست که بر اسب همیشه بازنده شرط بسته.قالیباف آدمی نچسب هست که نه بین حزب اللهی ها جا باز میکنه نه بین مدرن ها.به هیچ وجه هم معصوم نیست و اصلا هم از ضریب هوشی خوبی برخوردار نیست البته یه سیاستمدار در تراز بقیه مدیران جمهوری اسلامی هست ضمن احترام به همه چه مخالف قالیباف و موافق من تفاوتی بین این دو نفر اینجا حسن روحانی و قالیباف نمی بینم نه حسن روحانی اونچنان تحفه ای هست و نه قالیباف خون آشامی هست که مدیا قصد داره نشون بده.ولی اشتباه قالیباف رو کردن برگ افزایش یارانه ها بوده که به اعتقاد من به ضرر او تمام خواهد شد و حامیان پشت پرده خودش را از دست داد و اون رو به عنوان چهره ای غیر قابل اعتماد خواهند شناخت

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

دلقک عزیزم،
قطعا همیشه نوع نگرش و زاویه دیدت که توام است با فلسفه ای مدرن و نگاهی نازک بین به مسائل را بسیار میپسندم و از درامیختگی ان با نثر اعجاب انگیزت لذت بسیار میبرم و همچنان که مطالب ات را می خوانم و می اموزم، بی طرفی مطلق در تحلیل هایت را ستایش میکنم.
قالیباف مدیر خوبی است که پشتیبانی سپاه و هسته های سخت انتصابی قدرت را بهمراه خود دارد. اینکه چهره تهران را دگرگون کرد و مدیریت خوبی بر این شهر داشت را نمیتوان کتمان کرد اما اگر شهرداری تهران که قدرت اش مطابق با دوازده وزارتخانه کشور است را به شخصی بعنوان مثال محسن هاشمی هم واگذار میکردند با همان پشتیبانی ها، تهران کمتر از وضع فعلی چه بسا بهتر هم مدیریت میشد. قالیباف منتخب الیگارشی قدرت اصول گرایان در تهران است و البته اصول گراها هم پست شهردار با ان قدرت بی نهایت را بسادگی به اصلاح طلبان واگذار نمیکردند. دادگاه کرباسچی هنوز فراموش نشده که چطور همین اصولگرایان سر این شهردار را بریدند! قالیباف اگر در جبهه اصولگرایان نبود حتما بنده نسبت به او نظر موافق داشتم چرا که استدلالهای شما دلقک عزیز کاملا درست است اما همین قالیباف هیچگاه صحبت از توسعه سیاسی نمیکند مبادا که فضا باز شود و بهتر از او از دل نخبگان ظهور کند. تمام وعده های قالیباف اقتصادی بود و دریق از یک کلمه صحبت از حقوق فردی و توسعه سیاسی!
البته نمیخواهم سیرک را تبدیل به مرکز تبلیغات برای فردی خواص کنم اما لااقل روحانی در مناظره اخرش یک وعده اساسی داد و ان هم در مورد رفع تحریم در موارد غیر هسته ای بود که در واقع ریشه همه بدبختی های دودهه گذشته ایران است.
چطور میتوان قالیباف که اصولا موافق طرح تفکیک جنسیتی است و ان را در شهرداری بخش نامه کرد در محور توسعه انسانی و بهره وری یک مدیر مدرن دانست. کسی که از ارازل و اوباش جهت طرح های ضربتی در سطح شهر تهران استفاده میکند و در واقع با لمپنیسم میخواهد به مشکلات پایتخت رسیدگی کند ایا میتواند بستری امن برای جامعه در حال مدرن شدن ایران از لحاظ نرم افزاری ایجاد کند؟
ایا دنباله روی از شعارهای اساسا اقتصادی میتواند برای جوانان زندگی خواه اغنی کننده باشد؟ البته که انتقاد از رئیس جمهور فعلی کار سختی نیست برای کسانی که کارنامه خودشان را رو نمیکنند و همیشه هر کند و کاش و افشا در ضمینه رانت و ویژه خواری را به ضرب سیاسی کاری دفع میکنند و اصلا پاسخگو نیستند! اصلا مگر چند درصد اقتصاد ایران با وجود قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مستضعفین و کمیته امداد و ... که به هیچ جا پاسخگو نیستند در اختیار دولت است که باید پاسخگوی تورم باشد؟ اگر کمتر از سی درصد نباشد قطعا بیشتر هم نیست و اگر مبنی را سی درصد بگذاریم، کارنامه دولت در مورد مهار تورم و رشد اقتصادی قابل قبول است.
وعده رشد اقتصادی بیست وشش درصدی قالیباف با کدام معیار علمی همخوانی دارد و البته که او برای فرار از پاسخ به این سوال اصولی، به منزل شخصی رقبا بند میکند و حرفهای عوام فریبانه میزند. قالیباف در بهبوهه برجام تهران را با بیلبورد های ضد غرب و ضد امریکایی پرکرد و تا تشری از بالادست به او نخورد، انها را پایین نکشید. ایا این حرکت خودجوش قالیباف در ان برهه از زمان قرار بود کدام درد را در مردم تهران مرحم بگذارد جز اینکه سنگی شود در راه توافق.
البته تمام این بحث در چارچوب جمهوری نکبت اسلامی است و بازی همیشگی رای از ناچاری میان بد و بدتر اما در این میان نقش قالیباف بد نبود بلکه بدتر بود.ترس من درواقع از این مدیر چشم رنگی در این است که چون کاربلد و عمل گراست، پتانسیل این را دارد که با ورود به عرسه ریاست جمهوری از ان جهت که ذوب ولایت و همدست سپاه است چنان نقشی با لیاقت از خود برجای بگذارد که هفت ولی فقیه پشت سر خامنه ای را هم بیمه کند و چه ترسی از این بالاتر!
دلقک عزیز پوزش میخواهم که کمی تند شد و بدان که همیشه دوستت دارم و برایت احترام فراوانی قائلم و میدانم که در نهایت هرچه که در این انتخابات اتفاق بی افتد همانطور که گفتی زلزله سیاسی اجتماعی اقتصادی ایجاد نمیکند و کف و سقف همه چیز همان خواهد بود که قبلا گفتی!
ارادت

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

دلقک جان،
یاداوری میکنم که جنس بحث ما از جنس بحث استاد و دانشجو است- پر واضح است که نقش بنده در این میان دانشجو است- و اصولا درجه ای از ارادت بنده نصبت به شما در ذهن تماشاگران کم نکند و نمیکند!

ناشناس گفت...

آندرومدای بزرگوار من حتی زحمت بحث کردن با دوستان نازنینم و خانواده را هم در مورد قالیباف به خودم نمی دهم چون به قدری مافیای رسانه ای اصلاح طلبان یکپارچه و گسترده در چند سال گذشته او را مستقیم هدف گرفته اند که هر بحثی با کسانی که شاید در هر چیز به غیر از نظرشان در مورد قالیباف با آنها نزدیکم بی فایده خواهد بود. چیزی شبیه بحث در مورد هاشمی با مردم طبقه متوسط و روشنفکران در دهه هفتاد و بیان اینکه او نیروی حقیقی پیشرفت است. نخست وزیر روسیه چرنومیردین در دهه نود جمله جالبی گفت که " هیچگاه شرایط اینگونه نبوده است و در عین حال انگار همه چیز دوباره در حال تکرار است". نابینایی مردم من ، دوستان من و عزیزانم به اشتباهی که در مورد قالیباف می کنند همان است که با آن سالها با هدایت اصلاح طلبان با هاشمی کردند. من پیش از خروج از ایران سالهای جوانیم را چنان نزدیک به داخلی ترین حلقه اصلاح طلبان گذراندم که اگر حتی ذره ای تردید داشتم در مورد مخرب بودن فضایی که در این چند سال اصلاح طلبان پیرامون قالیباف ساختند و به مردم القا کردند به خودم زحمت نوشتن حتی این چند خط را که تنها کلماتی است که من در تمام طول این انتخابات نوشته ام را هم نمی دادم. اصلاح طلبان پیر این توفیق را داشتند که بر خواسته های دو نسل از خود آنان جوان تر سوار شوند و صدها هزار نفر جوان مستعد در سراسر این کشور رویاهایشان را به آنها گره زدند ولی آیا هیچگاه از خود می پرسیم که چرا کادر مرکزی اصلاحات در مدت دو نسل همان است که بود و حلقه های قدرت در دستان همان جریانی که امروز پیر و فرسوده است باقی مانده است. آنها تمام استعدادهای جوان را که نه سرداران حرکت خود بلکه سربازان خط مقدمی ساختند که یا سر از زندان در آوردند و یا به حاشیه رفتند. ناتوانی از تربیت رهبرانی که بتواند به مناصب عالی تر کشور دست یابند تیجه الیگارشی مسموم و قبیله ای اصلاح طلبان است. آنها نیروهای جوانشان را فعال سیاسی و انتخاباتی و ژورنالیست می خواهند و هرگز راه را برای ظهور نسل جدیدی در رهبری میانی و عالی اصلاحات در فضای سیاسی ایران نرمالایز شود و بتواند از فیلترها عبور کند باز نکردند. این تفکر از آرمانهای اجتماعی مردم استفاده می کند تا آریستوکراسی خویش را به پیش براند و هر جریان دیگری که داخل قبیله نباشد را آماج حملات خود قرار می دهد. قالیباف امروز به موضعی پرتاب شده است که می توانست انجا نباشد. کسی که در برابر فشارهای بسیار تا سالها حتی با استعفای محسن هاشمی در مترو موافقت نکرد و در سال 88 به خاطر سکوت و زاویه معنا دارش با اصولگرایان مورد حمله شدید آنها قرار گرفت و در تشکیلات اداری خود مدیران اصلاح طلب گذاشت و حتی در فضای شدید علیه خاتمی بازهم به دیدار او می رفت را چنان زدند و برای قبضه شهرداری چنان صفی پیش او گشودند که جریانی که می توانست نیرویی تازه در اصلاحات باشد را به قطب مقابل خود بدل ساختند. آنچه روحانی با او در اتخابات قبل کرد نهایت بی اخلاقی بود و اگر یک بار دیگر برگردی و ببینی ماجرای گاز انبر را از دهان کسی که طولانی ترین سابقه دبیری شورای امنیت ملی را داشته در برابر کسی که روشش در ان انتخابات به هیچ وجه شبیه این انتخابات نبود سخت نخواهد بود که ببینیم چه چیز قالیباف را به نقطه تقابل شدید امروز راند. من تنها دوبار این مرد را از نزدیک دیدم و هر دوبار چیزی تحسین آمیز در او یافتم. بار اول تنها اندکی پس از اولین بار شهردار شدنش بود میان صحبت اشاره ای به تل عظیم نامه ها کرد و گفت من دیروز رییس دفترم را اخراج کردم برای اینکه اگر کسی فکر کند دو سوم زمان یک مدیر باید به امضای نامه ها بگذرد چیزی از مدیریت نمی داند او گفت که می خواهد تا جایی که می تواند این امور را تفویض کند زیرا هر ثانیه وقت رهبری دستگاهی به بزرگی شهرداری هزیتنه سنگینی به مردم پایتخت اعمال می کند که باید به ایجاد بینش سازمانی و طرح استرانژی بپردازد و نه امضا نامه. من انتخابات گذشته به او رای دادم و باز هم این یک رای را از او دریغ نمی کنم. من هم چون تیمسار بر این باورم که او نیرویی است که با کمترین اصطکاک ایران را به سوی مدرن شدن حرکت می دهد و جریان جدیدی پدید می آورد که این چرخه معیوب و بی حاصل را خواهد شکست ولی افسوس که می دانم تعداد کسانی که می دانند این فرصت در حال از دست رفتن است بسیار اندک است و بسیاری از ما نمی بینیم.

Dalghak.Irani گفت...

فقط در مورد ان دوست بسیار سطحی و دهان بینم که راجع به کپی برداری قالیباف از این و ان متوسل شده و حتی مرا هم به کپی کاری از فرهاد جعفری متهم کرده عرض می کنم که:
بین هنرمندان و نویسندگان و اهل فرهنگ این جمله بسیار معروف است که "داستانی و حرفی و فیلمی و ... وجود ندارد که تا اینجای جهان کسی نگفته و ننوشته و نساخته باشد بلکه تنها هنر هنرمند جدید استفاده از همان مفاهیم تکراری در قالب های جدید است - البته دوست عزیزم نمی تواند درست بفهمد این جمله را ولی من هم نیازی به شیرفهم کردنش ندارم - لذا اگر لینکلن و موسوی و جعفری و ایکس و زد در مقطعی از تاریخ حرفی زده اند و ان حرف یا عمل توسط بیشمار آدمیان دیگر و پس از آنان تکرار شده است لزوماً نشانه ای از کپی برداری و تقلید نیست. ضمن اینکه با فرض صحت کپی برداری قالیباف و ستادش از حرف و عمل آدم های خوب پیش از خود این باعث افتخار من است که از قالیباف تعریف کنم بخاطر نگرش پزوهشیش در مواجهه با کاری بسیار جدی که انجام می دهد. زیرا به جرأت با درصد صددرصد مطمئنم که رقبای او - در گذشته و حال - ریاست جمهوری و در دست گرفتن سرنوشت ملتی را نوعی سرگرمی و جاه طلبی مفت و از سر پز دادن می دانند و لزومی نمی بینند که بفهمند تبلیغات یک کار جدی هم کاری جدی است و نیاز به تخصص و برنامه ریزی و پزوهش دارد. مگر اینکه یک آدم ساده لوح و عالمی مثل حسین دهباشی اتفاقی در ستادشان پیدا شود و چند جملۀ پروپاگاندای راست و دروغ برایش طراحی کند و آخرش هم مثل سگ پشیمان شود از کمکی که کرده و اعلام برائت کند. درست است قالیباف در کارهای تهرانش هم از همۀ پایتخت های مدرن کشورهای جهان کپی برداری های زیادی کرده و حتماً اگر رییس جمهور شود از دانش کرۀ زمین تقلید! خواهد کرد. یا...هو

ناشناس گفت...

درباره آقای محسن رنانی چطور؟

Dalghak.Irani گفت...

قبلاً در موضوع املاک نجومی شرح داده بودم که واگذاری زمین و مسکن به کارکانان دستگاه های مختلف در جمهوری اسلامی همواره از بدو انقلاب بوده است و کماکان تداوم دارد. قالیباف فقط زمانی سند خانه های روحانی و جهانگیری را رو کرد که آن ها املاک نجومی را مطرح کردند و او هم مشخصاً گفت که گر حکم کنند که مست گیرند اول شما دو نفر را باید بگیرند که جفتتان با حداکثر تخفیف و با بزرگترین سایز از تخفیف املاک نجومی استفاده کرده اید. و من هم در قالیب همین سیاست هم به رفتگرم امکانات داده ام و هم بمدیرم و این کثافتکاری سیاسی بوده که شما راه انداختید بلکه ریاست شورای شهری که با بی عرضگی از دست داده بودید دوباره و در آستانه سال انتخابات بدست آورد و زده بودید بخاکی. این را فقط برای مدعیان بداخلاقی و حریم خصوصی می کنند گفتم و قالیباف ابتدا بساکن سند کسی را رو نکرده است. یا...هو

مکنزی گفت...

انتخاب ساده ای است بین دو آخوند یکی عمامه سفید و دیگری سیاه یا یک رزمنده سابق که خلبان ایرباس است تحت لیسانس فرانسه و بخاطرش از جناح ابله خودش فحش هم خورده که چرا شهید نشدی بشی بمیری از دستت راحت شیم! وقتی استادم اولین بار در کلاس گفت قالیباف جایزه شهردار برتر گرفته از شهرداری های جهان با اداره همین تهران که الان مسخره می کنید فقط من تعجب نکردم چون قبلش وبلاگ تیمسار را خوانده بودم و به جرات کل کلاس حتی باور نکردند! متاسفانه مردم در مورد قالیباف همان دو خط تبلیغات می دانند که ایشان اصول گراست و نظامی است و ریز نمی شوند. نمیدونم این جمله قصار مال کی بود که بزرگترین دشمن علم جهل نیست بلکه توهم دانستن است. مردم ما اکثرا فکر می کنند قالیباف را می شناسند و تمام

خوبی انتخابات این است که ملت به صفحه ویکیپدیا قالیباف بیشتر مراجعه می کنند، انجا می توانید تحریفات جدید و تازه اپدیت شونده باند مافیای اصلاح طلبان را که ناشناس 18:47 گفت ببینید و با کش ذخیره سایت قبل از انتخابات مقایسه کنید، الان عده ای به سایت قالیباف در ویکیپدیا می روند برای اشنایی و با اطلاعات غلط و ضد اطلاعات بیرون می روند، چه کسی این تحریفات را انجام می دهد؟ اصولگرایان؟ یا دولت طرفدار آزادی و اطلاعات؟

andromeda گفت...

جناب دلقک بسیار عمیق بین که امروز از شدت عمق بینی به چنین روزی افتادی که حرف بسیار سطحی من رو از سر رندی جور دیگه جواب میدی منظور من از تقلید جمله میر حسین موسوی و وقاحت قالیباف برای تکرار کلمات اون هس به قول کسی که گفت خیلی سخته باقر قالیباف باشی و بخای ادای میرحسین رو دربیاری من فقط پرسیدم که خیلی جالبه برام بدونم که اگر روحانی این جمله رو به کار می گرفت و میرحسین بازی در میاورد چه واویلایی در سیرک به پا میکردی که ظاهرا در دریافت های تو مشکل بزرگی وجود داره. ضمنا این که میگی اگر رئیس جمهور بشه قالیباف از دانش کره زمین استفاده میکنه با شرط اگر که بکار بردی و لحن جدیدت بعد ار مناظره جمعه که کاملا در تناقض با رجزخوانی های هفته پیش هست که از تموم شدن کار حرف میزدی علائم شکست هست.و مشکل اینجاست که قشر روشنفکر که با هر عینکی تو هم یکی از اون ها تو هستی از بیماری تناقض رنج میبرن تو از زمینی بودن سیاستمداران حرف میزنی و بعد یک سیاستمدار متوسط یا متوسط به بالا و نزدیک به خوب(قالیباف)اینجا مدنظر هست رو به شکل تهوع آوری مدح میگی کلا خیلی خنده دار و همچنین آسیب پذیر شدی و لحنت هم که نشان از مافی الضمیر شما داره خوب نشان میده که جامعه ایرانی و من که البته الف بچه ای بیش نیستم بسیار بیشتر از این ها باید تحمل و مدارا رو یاد بگیریم و البته در این مورد به خصوص که اصلاح طلبان و همین میرحسین خود بزرگترین نقطه ضعف تحول خواهان بودن و هستن کاملا موافقم این ها نوجوانی ماها رو در کیسه مطالبات سیاسی خودشون ریختن تا از مرکزیت حاکمیت امتیاز بگیرن و پر کردن مغز ما رو از نفرت و خشونت

رای دادن یا.... گفت...

"عهد كرده بودم ديگر در باره ى انتخابات پيش رو ننويسم، چرا كه به شعور مردم و بخصوص جوانان اعتقاد دارم. اين اعتقاد بر پايه ى احساس نيست، بر پايه ى عقل و منطق است. شعور جمعى موتور حركت جامعه است، و اگر حركت جامعه بر خطا باشد، باز خودِ جامعه است كه به تصحيح اين خطا همت مى گمارد. شعور فردى -گيرم درست و بى اشتباه - تا زمانى كه به شعور جمعى نینجامد، عامل تغيير نخواهد شد. تصميم گيرى براى راى دادن يا راى ندادن در انتخاباتى كه پيش روست، بايد به شعور جمعى سپرده شود."
بخشی از نوشته فرم. سخن در خبرنامه گویا.
و البته نظر من به ایشان خیلی نزدیک است!
و فکر کنم جان مایه کلام دلقک هم همین است در این انتخابات و بیشتر اانتخابات و اما نوشتن در باره انتخابات و گفتگو در باره این و آن نامزد هم روشنگر است و شجاعت دلقک که در این میانه خود و افکار و احساسش را با شاگران پرخاشگر در میان میگذارد هم ستودنی است ِِِِِِِ و خوب است که دوستان هم با دلقک که به استادیش آگاهند دوستانه سرو کله میزنند.
مرسی از دلقک نازنین .

ناشناس گفت...

سلام
جناب اقای دلقک احتمالا ما به یاد نداریم که شما چگونه و بابت کدام کار مجبور به ترک وطن شدید و به یاد نداریم چه گونه در زمان جنبش سبز در باره اصلاحات نظر می دادید ولی بدانید گرچه خیلی از مردم از اصلاحات چی ها دلخور هستند ولی این دل خوری باعث نشده که تمام تحجر نظام را فراموش کنیم و مثل شما توی بغل خامنه ایی و قالیباف بیفتیم دلقک یک بار سوال کردم که علت افشای ان طور عجیب شما چه بود و قرار بود شما درمدیای بزرگ تری ظاهر شوید و بعد به نمایش گذاشتن خود این اتفاق نیفتاد و بعد از ان شما یواش یواش نظرت به خامنه ایی نزدیک شد و رنگ عوض کردی لطفا مرد باش و مردانه موضوع را برای خوانندگان عنوان کن

ناشناس گفت...

هر چه فکر می کنم چه ارتباطی می تواند بین یک تیمسار ارتش و یک سردار سپاه هر چند هم با صفات خوب ولی به هر حال نماینده قرارگاه خاتم از نظر اقتصادی و سیاسی وجود داشته باشد به جایی نمی رسم. مگر این که استراتژی خاصی باشد که چند بار هم به اشکال مختلف پرسیدم که یا جواب داده نشد و یا به آینده موکول.

ساحل گفت...

جناب تیمسار سوالی برایم پیش آمده. شما که مدعی نوشتن از ضمیر ناخودآگاه توده هستید. چطور بعد از دوبار - تا این لحظه - که توده به سردار محبوب شما نه گفته است٬ باز هم از کاندیدای منفور توده حمایت میکنید؟

Dalghak.Irani گفت...

ساحل عزیز
الان مثلاً اردیبهشت است و قرار بوده ما هرجا که هستیم از هوای دلپذیر اقامتگاهمان لذت ببریم و ریلکس باشیم و کاری به انتخاب و عدم انتخاب نداشته باشیم. من بقولم وفادارم و می بینید که وبلاگم را هم بروز نمی کنم و منتظر پایان لذت این روزها هستم. حالا شماها مرا جدی گرفته اید چه جور هم و مرتب سؤال پیچم می کنید یکی می گوید مثل روحانی مرد باش و مردانگیت را ثابت کن. یکی می گوید چرا خودت را معرفی کردی و بعدش هیچ غلطی نکردی یالله اعتراف کن که غش و دغل در کارت است و سومی می پرسد تو سرباز با او سردار چه نسبتی داری که ارتش و سپاه دشمن خونی همدیگر را بهم وصل می کنی. حالا هم که حضرتعالی گذاشته ای توی کاسه ام که منفور توده ها را محبوب خودم کرده ام و آن ادعای حرف توده ها زدنت کجا رفته. در حالیکه این شما ها هستید که مرا خیلی جدی گرفته اید. و الا من پیرمرد بازنشسته ای هستم در گوشه ای از لندن صاحبمرده - حالا ملکه نمیرد بگذارند تقصیر سق من و بیرونم کنند - و دارم یک مشت حفظیات و توهمات و خیالات روزهای تنهاییم را می نویسم و نه سرپیازم و نه ته آن. شماها سربسرم می گذارید و کراهت من از قیافه های راسپوتین وش آخوندها را تحریک می کنید و مرا وادار به واکنش می کنید. ضمناً من زمانی بیخودی مدعی شدم که ضمیرناخودآگاه توده ها را می نویسم و نه البته رأی توده ها را و از آن زمان هم خیلی سپری شده و من 9 سال است که نه توده ای دیده ام و نه ضمیرش را. کاشکی محمدرضا گلزار نامزد شده بود و شما می دیدید که من چه تعریفی از او می کردم. چون من عقلم به چشمم است و زیاد در قید اینکه مملکت چه می شود را نمی فهمم و راسته حسینی اش دنبال یک قیافۀ کمی قابل تحملتر می گردم. یادت مانده که من گفته ام فرمالیست هستم؟ پس اینقدر جوش و خروش نخورید و عهد لذت بردن از این روزهای بهاری را فراموش نکنید. پنج روز دیگر همه چیز تمام می شود و من هم برمی گردم به توهمنامه نویسی و این بازی فاسد و زاهد هم تمام می شود و امیدوارم که فاسد شما بر زاهد دیگران پیروز شود حالا که خوشتیپ من همیشه بازنده است. ترا خدا اینقدر جدی نگیرید و کمی ریلکس باشید تا خود صاحباش دعوا کنند و شما را بجان من نیاندازند! یا...هو

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

دلقک جان،
شما سرور من و بزرگ ما هستی و بر گردن تک تک خوانندگان حق استادی داری. شخصا خوشحالم که سرکیف هستی و کامنت دانی را باز کردی و بقول خودت گعده را با ما متوقف نکردی که همانطور که گفته بودی قلمت مرجع است و اینجا بلطف وجودت قبله ازادیخواهان. ممنون که کامنت دانی را باز گذاشتی و با ارزوی لذت دمادم و سلامت پایدار برایت، مشتاقانه منتظر تحلیل های بینظیرت در بعد از انتخابات هستم.

ناشناس گفت...

تیمسار ، پنجره رو باز کن ، چایی برای خودت بریز و در کنار پنجره ، همچنانکه باران ریز لندن را تماشا میکنی ، چایت را بنوش و لعنت بفرست بر فرصت زندگی گرانبهایی که آخوندها از ما گرفتند و قابل بازیافت هم نیست ابدآ. هر خری که رئیس جمهور شود با هر تزی ، مقصد همه شان یکیست ، ترتیب ملت را دادن ، یکی اول وازلین میمالد ، دیگری در حین عمل کم کم وازلین میمالد و دیکری اول ترتیب را میدهد و بعد وازلین را برای مداوا میمالد. حیف عمر گرانبها که در تحلیل اعمال و حرکات قمر در عقرب و هر دم بیلی اینان ، باز هم هدر دهیم ، همچنانکه بخش اعظم آن هدر رفت.

ماهور گفت...

فقط یه درد دله از یه دانشجو که بعد از جریان های 88 گذاشت از ایران رفت.

حس خوبی نداره خوندن دعواها اینجا، شبیه سیرک نیست. احتمالا حرف هاتون درسته و خیلی چیزهایی که به قالیباف نسبت می دن تهمت های معمول تو جریان انتخاباته. ولی خداییش با کارایی که دارم ازش به چشم می بینم این (نه چیزایی که پشت سرش می گن، حرف های خودش، کانال رسمی خودش) واقعا سخته بهش رای دادن. حالا نه این که روحانی آش دهن سوزیه اما...

به نظر من هر انتخاباتی یه جور نظرسنجیه از مردم در مورد این که اکثریت حامی چه تفکری هستن، هر تفکری چه وزنی داره... منظورم این نیست که حاکمیت چشمش به دهن مردمه ببینه چی می خوان براشون فراهم کنه، اما وقتی یهو درصد بزرگی از مردم به کسی رای می دن که فلان حرف ها رو زده این می شه یه صدا تو گوش حکومت (البته می دونم برای خیلی از رای دهنده ها مسایل اقتصادی مهمه، ولی بگی نگی وقتی فرضا روحانی با حرف های ولو شعاری که در مورد آزادی های اجتماعی می زنه رای بیاره این صدا تو جامعه و حکومت می پیچه که مردم آزادی می خوان).

حالا نکته اینجاست که اگر قالیباف، هر چه قدر هم مدیر و مدبر، از اردوگاه اصولگرایی رای بیاره این رای می شه بهانه ی حکومت برای بستن فضا. می گن ببینید مردم مخالف تجدد هستن. خلاصه این که متحجرها منتظرن یه نفر که برچسب اصولگرایی روش هست رای بیاره تا رسمون رو بکشن...

ناشناس گفت...

امروز قالیباف به نفع رییسی (با قبول شرط معاون اولی) احتمالا کناره گیری خواهد کرد اونموقع است که علی ( دلفک ) میمونه و حوضش ( قولش برای نوشتن از قالیباف و سه طلاقه کردنش!!!).
علت راه ندادن قالیباف هم به جبهه اصلاحات نوشته آخر آرمان امیری در وبلاگ مجمع دیوانگان شاید باشه که لینکش رو در زیر میزارم برای خوانندگان محترم دلقک.
http://divanesara2.blogspot.com/2017/05/blog-post_11.html
روحانی در انتصابات رهبری 29 بهمن با رای بالایی ( شاید بیش از 70 درصد کل آرا ) پیروز میگردد و دلیل خوبی برای رهبر شدنش در آینده و این همان سازی با جریان رهبری خامنه ای به وجود میاد. با توجه به پشتیبانی اکثر مراجع از روحانی ( پشتیبانی نکردن از رییسی یا حتی در مواردی اعتراض به مجمع روجانیون و مجمع مدرسین حوزه علمیه برای قرار دادن اسمشون در بیانه خود برای حمایت از رییسی ) تازه از بعد خارجی هم برای نظام وجود روحانی از کمبود آب هم حیاتی تر است بالاخره از این ستون تا اون ستون برای خامنه ای فرجی است. تلویزیون ایران چرا اینقد بازتر از گذشته شده ( یا زنان ورزشی در مسابقات آسیایی مصاحبه میکنه بدون روسری و مقنعه و با گردن باز!!). عجب موجی هم تمام هنرمندان و ورزشکاران زن ومرد راه انداختن برای روحانی. خامنه ای هم که طبق چند انتخابات اخیر از افعال معکوس برره!!! برای فرد مورد نظر خودش ( روحانی ) استفاده کرده ( با طرفداری از رییسی خصوصا و قالیباف تا حدودی ). چون میدونه مردم به کاندیدای مورد نظر اون رای نمیدن. ببخشید طولانی شد و پراکنده و چرت محض شاید!!!
شاگرد مکتب دلقکیسم. شاخه همیشه سبز.
چرا با اینکه شاگرد دلقکم، سبزم. خودمم نمیدونم راستش!!

ناشناس گفت...

من هم قالیباف را مثل دلقک دوست داشتم تا سال ۹۲. مدیر و انسان مدرن. از جنس کسانی که دین و مدیریت قوی را بدون اصطکاک جلو می برد. بعد از آن سال قالیباف مسیر دیگری انتخاب کرد. امروز هم که به نفع رئیسی انصراف خواهد داد و از دلقک خان گرانقدر تقاضا دارم متن سه طلاقه کردن ایشان را منتشر کند. حیف شد قالیباف. بد مسیری رو رفت و برای همیشه تمام شد.

ناشناس گفت...

ساده اندیشی است اینها برای گرم کردن تنور انتخابات است. خطر رئیسی جدی است. ائتلاف نامیمون تحجر و اعدام با مدیریت جهادی قالیباف سپاهی! دلقک قضیه جدی شد. یک چیزی بنویس. برد نوشته های تو بیشتر از چیزی است که فکر می کنی.

روشنگر گفت...

با سلام به همگی
همانطور که قبلا گفته بودم و پیش بینی کرده بودم، قالیباف به نفع رئیسی کناره گیری کرد و من قول داده بودم اگراین اتفاق نیفتاد بیام اینجا از همه عذر خواهی کنم ولی حالا که پیش بینی ام درست از آب درآمد پس دیگر نیازی به عذر خواهی نیست!! این هم متن نوشته قبلی ام :

روشنگر گفت :
آقا من الان دارم میگم قالیباف صد در صد به نفع رئیسی میره کنار بعدا نگید نگفتی ها... نوع حرف زدن هاش مصاحبه هاش حمله های شدید و سنگینش به روحانی نشون میده داره جاده رئیسی رو صاف میکنه و آخر سر هم با کناره گیری به نفع رئیسی سبد رای چند میلیونی شو میریزه به پای رئیسی .... حالا بنشینید و تماشا کنید... اگه این طور نشد من خودم روز 30 اردیبهشت میام ازتون عذر خواهی میکنم

۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ساعت ۱۲:۴۳

ناشناس گفت...

دلقک جان برای ما از سیاستمدار فاسد و شیخ زاهد داد سخن سر دادی و قالیباف (رو البته با اون همه پرونده فساد و بخشنامه ضدزن) رو مدرن دونستی. حالا قالیباف مدرن به نفع شیخ زاهد کناره گیری کرده، چطور ممکنه یک نفر مدرن باشه و به نفع یک شیخی که نماینده تندروترین و متحجرترین جناح سیاسی ایران هست کناره گیری کرده. آیا ما معنی مدرنیسم و لیبرالیسم رو درست درک نکردیم یا تو این همه مدت سخت در اشتباه بودی؟ دیگه بقیه اش رو به خودت واگذار میکنیم. انتظاری هم نداریم که برداری معشوق 10 ساله ات رو تکفیر کنی. فقط انتظار داریم که لطف کنی و با این ظاهربینی و فرمالیسم است چند هزار جوان بیننده وبلاگت رو از راه درست منحرف نکنی.

ناشناس گفت...

"... اگر قالیباف در انتخابات شرکت بکند یا معاون اولی رییسی را قبول بکند اولین پست بعد از برگشتنم سه طلاقه کردن او با لعن و نفرین است و لغزهای شما را هم خواهم تحمل کرد و پوزش خواهم خواست. یا...هو"

Dalghak.Irani گفت...

من کاملاً شوکه هستم و نمی توانم هیچ اظهار نظری بکنم کمی صبر می کنیم تا خبر گسترش پیدا بکند و دلایل و چگونگی ها بیشتر معلوم شود تا من هم بتوانم موضعم در مورد قالیباف را ویراستاری کنم. یا...هو

ولی گفت...

1ـ در انتخاب شمارۀ نامزدها برای برنامه های رادیو تلویزیون، به قالیباف شمارۀ 13 افتاد و در مناظرۀ سوم هم، بازیِ صندلی سومش سه نشد و دو شد؛ حالا دیدید که خرافات هم گاهی به خال می زند!
2ـ اغلاط املایی برخی دوستان (مثل شاگرد تنبل)، باوجود محتوای خوبشان، گاهی آزارنده است.

ناشناس گفت...

دلقک جان، قالیباف با کناره گیری از انتخابات و از دست دادن محتمل شهرداری تهران عملا به پایان عمر سیاسی خودش رسید. به نظرم شما از اول هم در مورد او اشتباه می کردید.

مهدی گفت...

دوستانی که میگن قالیباف به پایان عمر سیاسی اش رسیده اشتباه می کنید... شاید بدجوری رو معاون اولی رئیسی حساب باز کرده که تمام پل های پشت سرشو خراب کرده . تیمسار هم هیچ عذر و بهانه نمی تواند بتراشد وچاره ای جز سه طلاقه کردن او ندارد چون هم قالیباف نامزد پوشش رئیسی از آب درآمد و هم اگر رئیسی رئیس شود قطعا معاون اولش خواهد بود

amir گفت...

بعضی‌ دوستان دیگه اوج بی‌ انصافی هستن اینجا حالا یه پیرمرده ۶۰ ۷۰ ساله یک نظری درباره شخصی‌ داشته حالا شما میخواین مجبورش کنید به غلط کردم بیفته - با تمام انتقاداتی که دارم از دلقک عزیز و شاید ۵۰ تا ۶۰ درصد همپوشانی فکری داریم ولی‌ در نظر بگیرید که ایشون یک سربازه وطن بوده در اوج جنگ داشته برای ایران خدمت میکرده زمانی‌ که من یا شماها دنیا نیومد بودیم یا کودک بودیم

خیلی‌ جالبه که شما حاضر نیستید کوچکترین انتقادی از اسهال طلبان یا نیروی مرتجع یا سپاهی بکنید ولی‌ گیر دادین به یک پیرمرد که هیچکارست تو این دنیا و داره مطالبه شخصیش را میذاره

و باز هم میگم ایشون یک سرباز ایران بوده

ممنون

امیر

ناشناس گفت...

بعد از سال ها که در این مکتب خیلی چیزها آموختم دارم نظر میدم و در وهله اول سلام و درود خودم رو با قامتی ایستاده به تیمسار عزیز میفرستم .
بعد از کناره گیری قالیباف کامنت ها رو که خوندم واقعا دلم شکست و اشک به چشمام اومد و ناخودآگاه یاد قسمتی از وصیت نامه ثریا اسفندیاری افتادم که گفته بود : "بعد از مرگم تمام ثروتم را به گربه های پاریسی می بخشم ! می دانم مردم ایران در فقر و بد بختی هستند ولی راضی نیستم یك ریال از این پول كه حق خودشان هم هست به آنها برسد ! چون چشم و رو ندارند . چشم و روی گربه ها از این مردم بیشتر است ."
حال بعد از این همه سال نوشتن تیمسار برای ما مردم بی چشم و رو واقعا اینطور باید جوابش رو بدیم و از میدون خارجش کنید فقط به صرف اینکه با شماها هم عقیده نبود ! وای بر شما که فقط منتظر کوبیدن طرف مقابل هستید به بدترین نحو . . . . . .
این نه انصاف هست و نه طرز انسانیت . . . . .
دون کیشوت

Dalghak.Irani گفت...

گفته بوده و اصرار کرده بودم که محمد باقر قالیباف نابغه در مدیریت، صادق در انسانیت، مظلوم در رسانه و مدیا و روسفید تاریخ است. الان که کناره گیری کرده است سه صفت ابتداییم را کماکان مصرم و در مورد روسفیدی در تاریخ منتظر واکنش بعدیش هستم. اگر بزودی از همۀ سمت های حکومتی - بعد از اتمام دورۀ فعلی شهرداریش - اعلام بازنشستگی قطعی کرد و از صحنۀ سیاسی ایران خارج شد کماکان روسفیدی تاریخ را هم برای او ثابت شده می دانم. اما اگر ماند و مهمتر از آن عملگی روحانیت متحجر را در هر سمتی در دولت احتمالی ریییسی - خدا نکند - قبول کرد قطعاً او را روسیاه تاریخ - باحفظ برتری های سه گانۀ شخصیت حقیقی اش - خواهم معرفی کرد و واگذاری توان و استعدادش در خدمت شیطان برائت جسته و از آزردگی شما از خودم معذرت خواهی خواهم کرد. یا...هو
تکمله: اینک بیش از قبل هم به گزارۀ "هرکس خارج از الیگارشی چپ و راست روحانیت بخواهد وارد قدرت شود تحمل نخواهد شد" و قالیباف را قربانی الیگارشی زاهد و فاسد توأمان می دانم. در انتخاب 92 هم در پست بازدید خامنه ای از تأسیسات نظامی نوشته بودم که او به همه اعتماد دارد غیر از محمدباقر قالیباف! نظریۀ مفصلم را می گذارم بعد از درامدن جزییات این سیرک در سیرک.

ناشناس گفت...

به نظر من هم 80 درصد نظرات و تحلیل های دلقک تاکنون درست بوده
بعضی از تحلیل هاش هم حتی از سطح وبلاگ فراتر رفته و به صورت یک خط تحلیلی مورد قبول در بین همه در اومدن
از جمله نظرات ایشون درباره برجام، عقب نشینی خامنه ای در منطقه و جلو آمدن مدرنیسم و لیبرالیسم علی رغم دست و پا زدن های متحجران، خامنه ای، علم الهدی، سپاه و بسیج و امامان جمعه
فقط اصرار ایشون روی قالیباف درست نبود.
قالیباف از اول با بی قانونی بالا اومد.
از انتخابات سال 84 که پولهای قاچاق چی ها باعث شد نظر نظام از او برداشته شده و به سمت احمدی نژاد دیوانه برود تا حالا.
با این وجود اصرار دلقک روی قالیباف هم همیشه با این جمله تکمیل میشد که نمره قبولی به قالیباف رو در کانتکست جمهوری اسلامی بهش میدن
وگرنه که اگر استانداردهای دنیای آزاد رو در نظر بگیریم که قالیباف که هیچ،
حتی یک مدیر در جمهوری اسلامی پیدا نمی شود که نمره قبولی بگیرد.
بنابراین به نظر من دلقک تاکنون اشتباهی نکرده و اشتباه در برداشت برخی از دوستان بوده
قالیباف با تمام بی قانونی هاش و کله شقی ها و عدم پاسخگویی هاش که ناشی از روحیه نظامی اش هست
به همان دلیل نظامی بودن کارامدی حداقلی هم داشت
بعد یه مسئله دیگه اینکه قالیباف سال 96 بسیار با قالیباف سالهای گذشته فرق کرده
قالیباف در سال 96 به شدت عوض شده و قالیباف گردن کلفت و غیرپاسخگو ولی کارامد سالهای قبل
در سال 96 تبدیل به قالیباف پرخاشگر و اسیر در حاشیه و بی برنامه هم شده بود
به نظرم بی مهری های هر دو جناح جمهوری اسلامی باعث این تغییر در او شده
و یک مهره ای که می توانست حداقل در سطح متوسطی کارامدی و مدیریت رو ارائه بده سوخت
و در آینده جمهوری اسلامی از این موضوع ضرر خواهد دید

ناشناس گفت...

بله قالیباف بیرون الیگارشی بود. اما باور دارم می توانست با همین بیرون الیگارشی بودن رای بیاورد. می توانست چپ و راست را بکوبد و خود را مستقل نشان دهد. حتی اگر رای نمی آورد، لا اقل رو سفید بود نه اینکه طرفدارانش را به رای به رییسی ترغیب کند.

ناشناس گفت...

در پاسخ به امیر >
اینچیزی که مینویسم در مورد خودم است و درباره بقیه اطلاع ندارم. من دلقک را دوست دارم و از خواندن تحلیلهایش هم بسیار لذت میبرم. اما از قالیباف هم متنفرم به دلایل مختلف که اینجا جای ذکرش نیست. اما همواره ازینکه دلقک عاشق قالیباف است ناراحت هستم چون ته دلم از عشقش ناراحتم. با توجه به قولی که خودش داده بود حالا خوشحالم التبه اگر به قولش عمل کند و قالیباف را سه طلاقه کند. من نه نمکدان دلقک را میشکنم و نه انتظار توبه نامه و به قول شما غلط کردم از ایشون دارم نه تنهاانتظار ندارم که مخالف آن هم هستم. اما آرزو دارم تا ایشان دیگر دست ازین عشق یکطرفه بردارد. درست است که ایشان بزرگتر است اما ما هم حس پدری را داریم که فرزندش در دام عشقی بی سرانجام افتاده و تنها اگر دست ازین عشق بردارد خوشنود خواهیم شد نه اینکه غلط کردم بگوید و مهر سکوت بر انگشتانش بزند.

مرتضی گفت...

چطور ممکنه قالیبافی که بخاطر رییسی کنار کشیده پست و مقامی از طرف اون قبول نکنه؟
این یه توهمی بیش نیست
تا همینجا هم بیشترین کاری که در توانش بود برای رییسی انجام داده

ناشناس گفت...

واقعا عجیبه ایشان اگر می خواست انصراف بدهد چرا اول جهانگیری را تمسخر کرد؟ یا نمیدانسته یا بازیگر خوبی بوده، در هر صورت رای رئیسی افزایش کافی نخواهد داشت برا ریاست جمهوری با هم قرار بود با صلوات برن دور دوم بدون قالیباف تکلیف روشن است مگر اینکه تقلب شود. خنده داره که فکر می کردم با توجه به سابقه و مدیر اجرایی رئیسی بره کنار برای قالیباف!

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

من با تمام استدلالهای دلقک در مورد قالیباف موافقم و دلیلی برای عقب نشینی او از موضع اش نسبت به قالیباف نمیبینم. چرا که فارغ از عملکرد قالیباف در هماورد انتخابات و تبلیغات و میتینگ و مناظرات،او را یکی از بهترین مدیرهای تمام عمر جمهوری نکبت اسلامی میدانم تنها نکته ای که باعث شد از قالیباف حمایت نکنم بر میگردد به خواستگاه ایدئولوژیک او و تنیدگی بی حد و حصرش با اصولگرایان و متحجران. اگر قالیباف جزوی از اصلاح طلبان و حتی خارج از اصلاح طلبی بطور مستقل در انتخابات شرکت میکرد، مطمئنا اصلاح طلبان دست و پایش را میبوسیدند و با پروپاگاندای همیشگی حمایتش میکردند در همان انتخابات ۹۲.
اما در بعد اصولگرایی بنظر من او انقدر توانمند هست تا بتواند تحجر را بخورد ایران بدهد و الیگارشی روحانیت و ولی فقیه را تا سالهای متمادی حتی بعد از خودش در قالب مدرنیته جا بی اندازد بشکلی که تحول خواهان و مدرن ها نتوانند حتی سر سوزنی ایراد از حکومت بگیرند و این دقیقا حماقت اصولگرایی و در راس ان خامنه ای بود که چنین مهره با ارزشی را سوزاند و صد البته طبیعی است که تحجر تحمل هیچ نگاه مدرنی را ندارد حتی اگر بنفع خودش عمل کند و باکی ندارد که قالیباف را جلوی پای رئیسی معمم با ان همه سابقه جنایت، ذبح کند. من شخصا خوشحالم که قالیباف رفت اما کاش قالیباف اسیر این سیاست بازی کثیف تحجر نمیشد! درست است که مخالفان قالیباف او را بشدت کوبیدند و چهره اش را مخدوش کردند اما مطمئنا این کار را با اشک و اه و افسوس انجام دادند و پایان قالیباف واقعا پایانی دراماتیک برای مدیری این چنین بالیاقت بود!

صداقت گفت...

سلام
تیمسار گرامی
اصلا قالیباف برای شخص من مثل هیچ ارزشی نداشت و ندارد که بخواهم به علت آن در فکرم به شما توهین کنم چه رسد که بخواهم به زبان بیاورم و یا اینکه انتظار عذر خواهی داشته باشم. با اینکه در گفتگوی که داشتیم نه قانع شدم، نه ادامه دادم و نه همه مواردی که فرمودید را قبول داشتم. اما قلم شما برای من ارزشمند بوده، هست و خواهد بود. امیدوارم شما فقط بنویسید، فکر کنید و باز هم بنویسید که شخصا مطالب بسیاری را یاد گرفته ام.
ارادتمند شما
صداقت

حسام گفت...

قبل از ثبت نام : "اگر قالیباف در انتخابات شرکت بکند یا معاون اولی رییسی را قبول بکند اولین پست بعد از برگشتنم سه طلاقه کردن او با لعن و نفرین است"
بعد از ثبت نام : " منظور من در قالب نامزد پوششی برای رییسی بود و نه به عنوان نامزد جدی و مستقل."
بعد از انصراف و پوشش رییسی : " اگر ماند و مهمتر از آن عملگی روحانیت متحجر را در هر سمتی در دولت احتمالی ریییسی - خدا نکند - قبول کرد قطعاً او را روسیاه تاریخ - باحفظ برتری های سه گانۀ شخصیت حقیقی اش - خواهم معرفی کرد"
بعد از رییس جمهور شدن رییسی و معاون اولی : " اگر روزهای زوج با پای چپ وارد دفتر شود و روزهای فرد با پای راست آنوقت سه بار میگویم قالیباف بد بد بد"
بابا جان شمام ول کنید دیگه این دلقک ما دست بردار قالیباف نیست. آخرش هم اگر به زور شما و برای خوشایندتون یک پست بزنه و سه بار بگه قالیباف بد بد بد باز هم مثل گالیله آخرش کف زمین مینویسه قالیباف آی لاو یو.
به جای اینکه انرژی خودتون و دلقکو حروم کنید بیاید بحثهای مفیدتر بکنیم و از صحبتهای دلقک در سایر موارد استفاده کنیم. بحث قالیباف بی نتیجه است.

yaser گفت...

دلقک جان قالیباف همین الانشم رو سیاهه تو تاریخ به دو دلیل 1. تقسیم جامعه به درصد بندی موهوم 2. کنار کشیدن به نفع رییسی و کمک بهش
دیگه بقیه اش اضافه کاریه

Dalghak.Irani گفت...

ضمن تشکر از رفقایی که از من حمایت کرده اند عرض می کنم که ملالی نیست و هرکسی وارد رودخانه ای می شود بدیهی ترین اصل پذیرفته اش خیس شدن است. اما بعد:
کمی دندان روی جیگر بگذارید و صبور باشید تا عمل بعدی قالیباف را رصد و در صورت اشتباه او را پی کنیم. زیرا تا این لحظه از تاریخ هرانچه که قالیباف کرده است از صفر تا صد خدمت و برکت برای ایرانیان بوده است. تصور کنید که اگر قالیباف در این انتخابات نبود دولت لش و تنبل فعلی روحانی براحتی بدورۀ دوم می رسید بدون کمترین دست آورد تعیین کننده ای برای ملت. اما این قالیباف بود که موتور روحانی را روشن کرد و او را مجبور از مواضع رادیکال تا انجا کرد که او حتی قول برداشتن بقیۀ تحریم ها را داد و مقدار زیادی وعده های - برخی عمل شده با عجله - اقتصادی بنفع طبقات محروم و آزادیهای اجتماعی و سیاسی بنفع طبقات مرفه تر داد و هنوز ادامه دارد. البته بمحض انصراف قالیباف روحانی هم بلافاصله مقام معظم رهبری اش را دست گرفت و امروز در سخنرانی هایش مرتب از حضرت آقا یاد کرده است. انصراف قالیباف هم با هر چرتکه ای حساب کنیم - چه بخشی از آرایش و چه تحریک خاکستری های بیشتر برای ترس از رییسی - بنفع روحانی است. اینکه در بیانیۀ انصرافش نام کمرنگی از رییسی هم برده - خودش هم می داند که هوادارانش بحرف او گوش نخواهند کرد - دلیلی برای حمله به او نمی تواند باشد. پس صبر می کنیم و می بینیم که ادامۀ حرکت قالیباف چه خواهد بود و موضع گیری می کنیم. یا...هو

اعتدالگرای اصلاح طلب گفت...

.......
هم اکنون هر دو طرف جبهه دوم خرداد (از اصلاح طلب گرفته تا جناح راست) با همدیگر متحد شده اند

از حجت اسلام سید محمد خاتمی (سید اصلاحات) گرفته تا حجت الاسلام ناطق نوری (شیخ اعتدال)

همه و همه در حمایت از آرمان دوم خرداد ، یعنی اعتدال و اصلاح (اصلاحات و اعتدالات)
.......
الحمدلله بــیــوت بسیاری از بزرگان نیز، حمایت خود را از حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن روحانی، (سکاندار کنونی کشتی غول پیکر اصلاحات) را اعلام کرده اند. خدایا شکرت. خدا رو صد هزار مرتبه شکر.

از بیت حضرت آیت الله خمینی گرفته تا بیت حضرت آیت الله جوادی آملی
از بیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی گرفته تا بیت آیت الله موسوی خوئینی ها
از بیت آیت الله موسوی اردبیلی گرفته تا بیت آیت الله موسوی تبریزی
از بیت آیت الله موسوی بجنوردی گرفته تا بیت آیت الله بیات زنجانی
از بیت آیت الله غرویان گرفته تا بیت آیت الله ری شهری

از شرق تا غرب

از شمال تا جنوب

از خاتمی تا ناطق نوری

در چنین شرایطی ، وظیفه ما چیست؟
آیا ما نباید به مـسـافـران کـشـتـی غول پیکر و عظیم الجثه اصلاحات بـپـیـونـدیـم و به آنها کمک کنیم؟

آیا ما نباید "پارو" (Paroo) بزنیم تا سرعت حرکت این کشتی تـنـد تـر و سـریـع تر شود؟

توجه کنید که دریاسالاران کشتی اصلاحات یعنی سروران بزرگوار آیت الله دکتر سید محمد موسوی خوئینی ها، حجت الاسلام دکتر سید محمد خاتمی و آیت الله سید عبدالواحد موسوی لاری، برای سرعت گرفتن این کشتی غول پیکر و پـر از سـرنـشـیـن، که صدها هزار کارگر و خدم و حشم دارد، زحمات فراوانی کشیده اند و با اتحاد خود با مثلث روحانی-ناطق نوری-رفسنجانی ، در تاریخ 1400 ساله ایران اقدام به خلق شاهکاری جدید کرده اند.

هم اکنون هر دو طرف جبهه دوم خرداد با همدیگر متحد شده اند. از حجت اسلام سید محمد خاتمی (سید بزرگوار) گرفته تا حجت الاسلام ناطق نوری (شیخ اعتدال)

بنابراین ما نیز باید با رای به حجت الاسلام روحانی، همزمان حمایت خود را هم از آقای ناطق نوری اعلام می داریم و هم از آقای سید محمد خاتمی و هم از آقای ری شهری.

خدایا شکرت.

هم اکنون بالاخره هـمـگـرایـی حاصل شد و نظام و انقلاب بیمه شد و دوستی و الفت و مهر و محبت به میان بزرگان حوزه علمیه بازگشت.

........
توجه کنید که مدیر این وبلاگ ، قبلا گفته بود که به فکر ایجاد شکاف در بین بــیــوت حـضـرات آیات است.

ولی حالا می بینیم که عـلـمـا با همدیگر تا حد زیادی متحد و یکپارچه شده اند. خدا رو صدهزار مرتبه شکر.

ناشناس گفت...

اگر منتظر حرکت بعدی قالیباف هستی بدان که حرکت بعدی اش کمپین کردن با رییسی است.

ناشناس گفت...

بوی تقلب سنگینی میاد
ارادتمند- یزد

سوشیانت گفت...

پیش بینی نتیجه انتخابات خیلی پیچیدس. درسته روحانی خایه مالی خامنه ای رو کرده ولی باید دید آیا این عشق دوطرفس یا نه. دلیل نمیشه چون روحانی از مال آغا بالا رفته پس آغا هم نظرش به اونه. باید دید پوتین نظرش چیه. آیا دنبال افزایش تنش با آمریکا از طریق ایران مستعمره است یا نه. اگر روسیه و پوتین هدفشون این باشه دیگر خامنه ای کاره ای نیست و فقط باید اوامر رو اجرا کنه و مهندسی انتخابات رو گام به گام پیش ببره

ناشناس گفت...

حالا قالیباف رو ول کن. من هم در ته قلبم دوستش داشتم چون مدرنیسم را باور داشت. رییسی رو بچسب که ما را یک قرن عقب خواهد برد. این بابا حتی مزیت های احمدی نژاد را هم ندارد.

الف گفت...

تیمسار عزیز

سادگی سیاسی قالیباف را در کامنت های قبلی من نقد کردید. ولی واقعا این سادگی نبود؟ سیاستمدار پفیوز و پدرسوخته جمهوری اسلامی به این سادگی سه بار از یک سوراخ گزیده می شود؟ چند بار باید خیانت اصولگرایان را بچشد تا بفهمد که پدر جان، اینها ته کار تو را نمی خواهند؟ این را من می گویم سادگی، و چه سادگی خوب و زیبایی. این سادگی را هم باید به صفات خوبی که گفتید اضافه کرد. به نظرم همانطور که خود شما گفتید، عمر سیاسی قالیباف تمام شد. از این به بعد اگر نخواهد جسدش را دفن کند، تنها بوی تعفن از خودش به جا خواهد گذاشت.
البته راستش را بخواهید، فکر نمی کنم قصد کنار رفتن و دفن کردن هم داشته باشد!

yaser گفت...

دلقک جان من سالها مطالبت خوندم. خط فکری من بخاطرت عوض شده, یاد گرفتم منصف باشم و هوش بخرج بدم تو مسائل سیاسی, مثبت ببینم و مثبت فکر کنم. ممنون. خواستم بگم اگر انتقاد یا ایرادی نسبت به قالیباف دارم در نهایت از تمام زحماتی که واسه فکر ما کشیدی فراموش نمیشه. یادت باشه

ناشناس گفت...

یک لحظه فکر کنید رییسی رییس جمهور و بعد رهبر شود ...

مانی گفت...

ما از یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم
گلبن حسنت نه خود شد دلفروز
ما دم همت بر او بگماشتیم
نکته ها رفت و شکایت کس نکرد
جانب حرمت فرو نگذاشتیم
تا درخت دوستی کی بر دهد
حالیا رفتیم و تخمی کاشتیمِِِ
دلقک عزیز حال شما را حافظ میفهمد و بس.سرزنشهای این نو جوانان عرصه سیاست و سخن را به دل نگیرید که دیر نیست آنان هم دل در گرو یاری خواهند گذاشت و بناچار به سخن حافظ خواهند رسید.

ناشناس گفت...

بنظر من قالیباف از اول نمی خواست کناره گیری کند ولی وقتی متوجه شد که در انتخابات ریاست جمهوری رای نمی آورد بفکر افتاد از اختلاف و چند لیستی بودن اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران استفاده کند و با استفاده از رای اصولگرایان دوستان خود را در شورای شهر تهران برنده کند تا بتواند برای دور بعد همچنان شهردار تهران باقی بماند ابراز نگرانی خاتمی از "تشتت آرا" در انتخابات شوراها را درنظر داشته باشید نکته اینکه اصلاح طلبان محسن هاشمی رفسنجانی را برای این مقام در نظر گرفته اند.
در ضمن شخصا از طرفداران پروپاقرص تحلیلهای تیمسار هستم و امیدوارم عهدشکنی کند و دوباره بنویسد

شهروند مشفق گفت...

این سیرک دلقکی دارد، و طبق روال همهٔ سیرک‌ها در واقع این دلقک است که سیرک، و برنامه‌های متعددش را پیش میبرد و کارگردانی می‌کند؛ کاری بسیار حساس و حیاتی که تیمسار مرندی با هوشمندی و استقامت پی‌گیرانه سالهاست که پیش میبرد، و همینکه ما همه (منظورم کسانیست که این وبلاگ را به طور مستمر دنبال کرده اند)، نه تنها از تماشای برنامه‌های سیرک، که به انتخاب دلقک است لذت میبریم، بلکه فراتر از آن‌ به بند بازان و حیوان گردانان و حتی چٔس فیل و کارامل فروشان این سیرک تبدیل شده ایم که دست‌های یکدیگر را گرفته ایم و این سیرک را پا بر جأ نگاه داشته ایم. ولی‌ همه میدانیم، که در سیرک کار می‌کنیم و به یک قانون احترام می‌‌گذاریم. و آن‌ اینست که تنها کسی‌ که مجاز به تغییر چهره و گریم است دلقک است. این را با برداشت منفی‌ نمی‌گویم، و اصلا چیز بدی نیست. قانون است.

در جواب به ناشناس ۲۵ اردیبهشت زیبا، ساعت ۱۹:۴۹، می‌گویم که کاملا با شما موافقم که دلقکی داریم هوشمند، که شاهد آن‌ نه فقط اظهار نظرات "ایشون" در مورد مسائل مختلف، بلکه مهمتر، انتخاب مطالب و زمان مطرح کردن آنهاست. و من هم مثل تو، مانده‌ام که پس این "دفاع" هیستریک، با کلمات استهزا آمیز "فرزند برومند وطن" و "نابغهٔ درک نشدهٔ نظام" و "مظلوم دعواهای چپ و راست" چیست و از کجا میاید. این سردار یکی‌ از بارزترین جلوه‌ها و مصادیق بیچارگی ملت ماست، یعنی‌ نظامیان خود سر و طلبکار از ملت که با هزاران عقده، با روحانیت مرتجع ایران همبسته اند و کشور و ملت ما را در عرض چهار دهه به فلاکت مطلق کشیده اند و، حالا هم لب پرتگاه قرار داده اند.

آره، دوست ناشناسم. همونجور که میگی‌ قالیباف هم مثل همه‌شون یه میا‌‌ن وزنه که با رانت بالا اومده. قاچاقچی هایی هم که میگی‌ ۸۴ پسش زدن از همون جنس خودش بودن، فقط کمی‌ زرنگ تر از خودش. آخه این بابا هالو هم هست و می‌خواد حالا این وسط سکّان سیاست این کشور فلک زده و لب پرتگاه رو هم به دست بگیره. اینکه قالیباف سال ۹۶ قالیباف دیگریست را متأسفانه من نمی‌بینم. تنها تفاوتی را که میبینم اینست که پس از تجربیات تلخی‌ که داشت فهمیده که اگر بخواهی از رانتهای ویژه‌ "اصولگرایان" راه به خیابان پاستور بزنی‌ باید مثل احمدی‌ نژاد یک عوامفریب دروغگو باشی‌ و وعده‌های غیر قابل دسترس و بی‌ پشتوانه بدهی‌. که البته اینجا را هم دیر رسیده و نمی‌فهمد که به قول معروف "اون ممه رو لولو برد" و ضریب هوش ملت ایران کمی‌ بالاتر از این حرفهاست که از همان سوراخ دوباره گزیده شوند.

من فکر می‌کنم که ناشناس ساعت ۲۳:۲۱ در یک جملهٔ کوتاه لبّ مطلب را گفته، و مثل همیشه حیرانم که دلقک ما دیگر منتظر چیست؟

ناشناس گفت...

خانم ادل نمونۀ کامل و مورد تعریف من از یک بانوی مدرن است. که هم در هنر و هم در پوشش و هم در گویش و هم رفتار بهترین مدل قابل الگوبرداری از سوی جوانان ایرانی است. ) تو هم ما را گرفتی ها؟ حرف هم که عین حرف مرغ یک پا حرف خودته.قالیباف مدرن نابغه ات هم که بنفع مدرترین کاندید کنار رفت.حالا بشین و بر طبل بی عاری بکوب. هنوز مطلب را نگر فته ای و نخواهی گرفت. ذهن کندی داری!

ناشناس گفت...


بحث امنیتی شدن کشور مخصوصا تهران در دو هفته اخیر،
اینکه خامنه ای گفته هر کسی حرف زیادی بزنه از ملت سیلی خواهد خورد،
اینکه گفته میشه اگر هاشمی طبا کنار نرفته با توجه به حمایت تمام قد از روحانی به علت این هست که اگر روحانی حذف فیزیکی شد جایگزینی براش باشه،
یا مطلبی که امرور محمود صادقی نماینده پر سر و صدای این دوره در اینستاگرام منتشر کرد مبنی بر احتمال درگیری لباس شخصی ها با مردم

تیمسار این اخبار به نظر شما در دسته خبر های زرد قرار می گیرند یا خیر؟ اگر خیر لطفا در صورت امکان بفرمایید نظر شما در مورد مواردی که عرض شد چیست.
با تشکر فراوان از لطف شما

ناشناس گفت...

تصمیبم قالیباف رفتن نبود‌. این کناره گیری با تلخی و فشار بود. او معتقد بود با رایی که از بخشی از طبقه جوان و تکنوکرات دارد اگر رای اصولگرایان و بخشی آرای فرودستی احمدی نژاد را با خود همراه کند شانسی حقیقی برای پیروزی خواهد داشت و سعی کرد تحرک در بخشی از بدنه اجتماعی آرا ایجاد کند که در انتخابات قبل نکرده بود. شش میلیون رای در انتخابات قبل و چهار میلیون رای خالص اصولگرایان و بخشی از ریزش احتمالی آرای روحانی می توانست او را به برد اگر رییسی کناره گیری می کرد نزدیک کند ولی فشار سنگین اصولگرایان برای کناره گیری او وادارش کرد که به تلخی کنار برود. نه شکل سازماندهی ستادش و نه شروعش در مناظرات برای رفتن طراحی نشده بود ولی تصمیم گرفت برود و عملا به اصولگرایان گفت من می روم تا ببینید نتیجه چه خواهد بود. برای اولین بار پس از انتخاب خاتمی در سال هشتاد و شش انتخابات به یک دو قطبی کامل تبدیل شد که بی هیچ تردیدی وزن نهایی همه اصولگرایان را در جامعه ایران نشان می دهد. با تغییر رنگ عمامه ها این همان خاتمی و ناطق سال هفتاد و شش با اهمیتی به مراتب بیشتر است. کاری که قالیباف کرد می تواند بزرگترین خدمت به تعیین مییر آینده ایران باشد. اگر مردم شیخی که به لطف حملات قالیباف به منتهای ممکن چپ خود متمایل شده را با رایی سنگین و قدرتمند بر سید اصولگرایی که همه چپ و راست ممکن اصولگرایی را اسما پشت خود جمع کرده انتخاب کنند وزن حقیقی اصولگرایی در ایران بی هیچ گمان و تردیدی پس از همه این سالها تعیین خواهد شد و این نه تنها یک رقیب فقیه رهبری آینده را از مسیر خارج خواهد ساخت بلکه مسیر آینده ایران را فراتر از انتخابات تعیین خ واهد کرد زیرا این نخستین باری است که مردم به روشنی میان دو انتخاب سخن خواهند گفت. دیگر بهانه ای نخواهد بود که خاتمی سید بود و ناشناخته و یا آرای اصولگرایان تقسیم شد و بخشی از آنها به اعتدال روحانی رای دادند. این مهمترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی است که به باور من اگر همه انتخابات را تا امروز تحریم کرده ایم این یک انتخاب را باید شرکت کنیم که رای ندادن در این انتخابات تفاوتی با رای دادن به گزینه اصولگرایان نخواهد داشت.

ناشناس گفت...

اگر من در انتخابات شرکت نکنم چرا رای من باعث بالا رفتن وزن اصول گرایی شود؟ ممکن است گزینه اصول گرا بالا بالا بیاید ولی اگر وزن منظور مقبولیت باشد برای من مفهوم نیست.
در ثانی اصلاح طلبانی که توصیه به شرکت در انتخابات می کنند تکلیف خود را با انتخابات 88 و ادعای تقلب گسترده در انتخابات بنمایند. بالاخره آرا شمرده می شود یا نه؟
اگر رئیسی نفر اول شد نگویید تقلب در انتخابات و کشور را به آشوب بکشید و گرنه سیلی محکمی خواهید خورد.

یک شهروند گفت...

خیلی ساده است. گزینه های اصولگرا تنها و تنها در شرایطی امکان انتخاب شدن دارند که گروه بزرگی از مردم از صندوقهای رای قهر کنند که در صورت شرکت همیشه رایشان اعتراض به ساختار هرم قدرت بالا دستی است. چه آرا شمرده شود و یا نه این یک رای و معنای آن تنها حق سیاسی است که یک شهروند ایرانی دارد. اصولگرایان پایه رایی جان برکف دارند که رای دادن را وظیفه شرعی و حجت دینی می دانند ولی رای اصلاح طلبان در جماعت بزرگ خاکستری و خسته ای است که هیچ جا شنیده نمی شود مگر آنکه با رای خود به اعتراض به آنان که نمی شنوند سخن بگوید. هر گاه سخن نگوید به هر باوری با عدم شرکت خود امکان را به دورترین سیاست مداران از تفکر خود می دهد که انتخاب شوند.

Dalghak.Irani گفت...

متأسفم و بسیار ناراحت رفقا که بازی را باختم و افسانۀ محمد باقر قالیباف برای من تمام شد. لعنت به قالیباف! خروج او از صحنۀ سیاسی پس از انصراف از نامزدی ریاست جمهوری تنها امید باقی مانده ام بود که با حضور او در گردهمایی تبلیغاتی رییسی بر باد رفت و اینک با صداقت تمام اعتراف می کنم که تلاش من و ما برای نگاهداری قالیباف در اردوی ایران سکولار و مدرن بشکست انجامید و او در یک اقدام انتقامی کور - حق یا ناحق - تمام کارنامۀ کارهای خوبش را به رفتن به اردوی ایدئولوژی تحجر و واپسگرایی باخت و اینک دشمن آزادی ایران از وضعیت قرون وسطایی شمرده می شود. او روزمرگی ماندن در قدرت را با روسفیدی اش در تاریخ تاخت زد و از اینجا به بعد تاریخ او را در کنار دشمنان رهایی ایران از دست آخوندهای جاه طلب و ویرانگر ثبت نام خواهد کرد. عشق اعتباری و ثانوی من به قالیباف در پی عشق ذاتی و اولیه ام به ایران بوجود آمده بود که از این لحظه می گسلد و متأسفم که چنین شد. یا...هو

ناشناس گفت...

یعنی از مرحوم عزت الله سحابی هم بیشتر سختی کشیدی که میگی رای ندیم ای ناشناسی که متوجه نیستی فرق شمارنده ی امسال را با 88؟ این رای چهل ساله است نه چهار ساله. به خاطر کینه ی شخصی راضی نشوید یک ملت بسوزد. به روحانی با همه ی اشکالاتش رای بدهید. به خاطر اینکه اجدادمان در خاک ایران دفن هستند. به خاطر پسران و دختران. به خاطر کودکان. به خود بیایید. خطر جدی است.

ناشناس گفت...

قالیباف نه از صحنه انتخابات که از صحنه سیاسی جمهوری اسلامی ایران حذف شد و دلیل آن هم بی ادبی وبی نزاکتی بود که کرد.سرنوشت خالیباف قطعا بدتر از احمدی نژاد نباشد بهتر نخواهد شد تا آئینه عبرتی باشد برای کسانی که با جاروجنجال وهای وهوی وخودبزرگ بینی بزرگی وبرد خود را در تخریب وتحقیر دیگران می بینند.

ناشناس گفت...

بنده با افتخار حاضرم با رای ندادن باعث بالا امدن بدتر و رای اوردن رئیسی شوم اگر این باعث می شود اصلاحات اصلاح جدی شود! روحانی اگر ادم هم کشته بود که احتمالا کشته در حد هزاران نفر این اصلاح طلبا میگن بهش رای بدیم رای ندیم نمیگن ما کجا رو اشتباه کردیم می اندازند تقصیر تحریمی ها اصلاحاتی که خودش اصلاح نشه کشور رو هم نمیتونه اصلاح کنه، ریاست جمهوری رئیسی فرصتی برای اصلاح شما خواهد بود، اگر ما 84 رای داده بودیم و احمدی نژاد نمی امد که جنبش سبز وجود نداشت، اگر قرار به منطق وارونه است تحریمی ها هم می توانند استفاده کنند.

امیر گفت...

فدای سرت دلقک جان یک تار موی گندیده شما را به تمام این سیستم گندیده عوض نمیکنیم

ناشناس گفت...

دلقک جان عزیزم، من تو را خیلی قبول دارم. چه قدر شجاعی و مردانه آمدی و به قالیباف لعنت فرستادی به خاطر پیوستن او به اردوی تحجر. این را بدان اشتباه نمی کردی در مورد قالیباف. تا سال ۹۲ قالیباف نابغه ای بود که گفتی. این او بود که اشتباه کرد و خود را تمام کرد. اکنون وقت این است که وظیفه خودت را انجام دهی: ترغیب مردم به شرکت در انتخابات و رای به روحانی.

ناشناس گفت...

ناشناس ۱۹:۴۸ به چه هزینه ای؟

امیر گفت...

یکسری این جماعت هیستریک رای دهنده کارشون رسیده به توهین کردن به کسانی‌ که رای نمیدان - آقا جان میگه زوره رای دادن شما کله فضای مجازی را به گند کشیدین با اون عکسای مسخرتون از انتخابات- شما جماعتی هستین که ۴ سال یک بار پیداتون می‌شه و بد میرید گمیشید واسه ۴ ساله دیگه - آقا جان نمی‌خوایم رای بدیم - اصلا حالا که دارید از نجابت ما تحریمیا استفاده می‌کنید باشه رای میدیم ولی‌ به رئیسی رای میدیم تا ببینم مشکلتون حل می‌شه یا نه - شما ساله ۸۸ یادتون میاد درصد مشارکت ۸۰ درصد بود - مطمئن باشید اگه ما تحریمیا بیام شما باید کاسه کوزتون را جمع کنید با حسن کلیدسزتون

Dalghak.Irani گفت...

من موضع انتخاباتی ندارم و نخواهم داشت. اوضاع بشدت پیچیده شده است و حتی خطرناک! این کلیشۀ رأی بالا اردوی چپ سیاسی را به اردوی چپ اقتصادی پیروز می کند افسانه ایست که در سال 88 با قاطعیت شکست خورده و اینبار هم احتمال اتفاق افتادنش کم نیست. لذا بازی مال خودشان؛ بین خودشان و برای خودشان است و اگر روحانی در نزد طبقۀ محروم شکست خورده باشد با آرای طبقۀ مرفه قابل جبران نیست. چون از نظر کمیت این دو طبقه قابل مقایسه نیستند. هیچکس جز بعد از شمارش آرا تا صبح شنبه 30 اردیبهشت نمی تواند بگوید چه اتفاقی خواهد افتاد. یا...هو

ماهور گفت...

ما که هشتاد و هشت گذاشتیم رفتیم، بی چاره جوون های هم سن سال من تو ایران دلم می سوزه براشون باید هشت سال رئیسی رو تحمل کنن. بی چاره خواهر خودم. کاشکی بتونم کاری براش بکنم.

ناشناس گفت...

دلقک نازنین امروز همچون حُر دوباره متولد شدی.

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...


خیلی متاسفم برای قالیباف که پایانی چنین تلخ داشت و تاسف دیگر برای جبهه مدرن ها که امیدش به این مدیر، بدون راه برگشت کاملا قطع شد. رئیسی جز راه تقلب راه دیگری برای حضور در پاستور در مقابل روحانی ندارد چراکه روحانی موج مورد نظرش را راه انداخت و بر ان سوار شد.
اما در این میان از بیطرفی دلقک حظ کردم و پیشنهاد میدهم بعد از انتخابات پستی اختصاصی در مورد قالیباف بنویسد تا به چشم و گوش این سردار چشم رنگی بخورد و نتیجه بازی ضد ملی و سه طلاقه شدنش توسط مدرن ها را بچشد!

ناشناس گفت...

ناشناس ۲۰:۰۰ شنبه معلوم خواهد شد

الف گفت...

تیمسار عزیز و گرامی

سرت سلامت تیمسار، دمت گرم و آفرین به این منش شما. به قول خودتان تمام این مدت سعی کردید در ذهن ما اهالی سیرک قالیباف را در اردوی سکولار نگاه دارید و چشم پوشی بر نقاط ضعفش هم به همین دلیل بود. ولی خب تا کسی نخواهد، نمی شود.
فکر می کنم شش هفت سالی هست که درباره قالیباف با شما و بچه ها چانه زدیم. حیف! واقعا! این سیستم نه تنها مردم خوار است، بلکه هر کس یک مقدار بهتر باشد را هم می خورد تا نکند هرم هوش و استعداد و توانایی در این حکومت اندکی از این حالت سر و ته بیرون بیاید. ما فعلا محکومیم به تحت سلطه قشری از ایران بودن که به لحاظ ضریب هوش و توانایی و عقل و هرچه یک انسان باید داشته باشد، از تمام ایرانی ها پایین ترند. قالیباف هم از این قاعده مستثنی نبود.

ناشناس گفت...

حرف دل من را دلقک زد! روحانی طبقه فقیر را ببازد هرچقدر هم شور انتخاباتی باشد و تحریمی ها هم رای بدهند کافی نیست. و به نظر می رسد بخش بزرگی از این طبقه را باخته است و کلاْ ول کرده است. تنها امید من به روستاییان است که گویا کشاورزها این بار پشت روحانی هستند. شرایط بسیار خطرناک است و به نظرم انتخابات فوق العاده نزدیکی در حد انتخابات های آمریکا خواهیم داشت.

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

ساده نباشیم تمام میتینگ های رئیسی و جماعت حزب اللهی شرکت کننده، فیک و فرموده است و متشکل از اتوبوس سواران همیشه در صحنه ای است که ۹ دی و ۲۲ بهمن همیشه پلاس هستند و اجتماعاتشان با اجتماعات مجاهدین خلق از نظر شکلی فرق چندانی ندارد و نه تنها باعث جذب نمیشود که هیچ، حتی باعث جری کردن و به میدان امدن بدنه اصلی اجتماع هم میشوند.
یک نگاه گذرا به لیست شخصیت هایی که روحانی را پشتیبانی کرده اند نشان میدهد که بدنه اصلی اجتماع با کیست! حکومت قادر به تقلب نیست و نیتواند هزینه اش را بپردازد چون اگر اینبار دست به تقلب بزند مردم مثل سال ۸۸ راهپیمایی سکوت برگذار نمیکنند و با تجربه ای که دارند اینبار با امادگی رویارویی از نوع فیزیکی وارد صحنه میشوند و دست به تسخیر مراکز قدرت میزنند

ناشناس گفت...

اولا بارها در باره قالیباف در این وبلاگ عزیز واقعیته را گفتم و گفتند اما صاحب عزیز این وبلاگ قبول نمیکرد
از آن مواردی بود که دوست داشتم اشتباه کرده باشم
در مورد انتخابات میخواهم خطر کنم و یک پیش بینی بدهم

برای سیستم درصد مشارکت مهمتر از همه چیز است
و بهترین برایند برای سیستم نیز انتخاب روحانی با درصد رای شکننده است
لذا نتیجه همین خواهد شد

دوست دارم اشتباه کرده باشم اما ...

ناشناس گفت...

این عکس مربوط به همراهی قالیباف با رئیسی در مصلی تهران هست:
http://www.mizanonline.ir/fa/news/309635/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

دقت کنید به لباس قالیباف که تیپ معمول لباس بسیجی ها هست. قالیباف از کت و شلوار و لباس خلبانی شیک و چشم نواز رسیده به چنین لباسی. این حرف که قالیباف سال 96 با قالیباف سالهای قبل تفاوت داره کاملا درسته. به نظر من قالیباف ریسک هوشمندانه ای کرده. درست هست که در انتخابات فعلی در مقابل روحانی کم آورد (به خصوص بعد از مناظره سوم) ولی حرکت هوشمندانه ای که انجام داد این بود که یکبار برای همیشه جناح و طرف خودش رو مشخص کرد. تحلیل گران دلیل اصلی شکست قالیباف در 2 انتخابات قبلی رو مشخص نبودن دقیق پایگاه اجتماعی او و ایستادن او در جایگاهی میان طبقه متوسط و طبقه محروم میدونستن که باعث میشد رای اش از یک حد مشخص فراتر نرود و نه طبقه متوسط و نه طبقه محروم به او رای ندهند. ولی قالیباف امسال تصمیم گرفت تکلیف خودش را مشخص کند و پایگاه اجتماعی خودش رو نه شهری ها و طبقه متوسط که محرومان و روستایی ها و اهالی شهرهای کوچک تعریف کند. من فکر میکنم اتفاقا این حرکت باعث خواهد شد قالیباف در سال 1400 بازگشت موفقی داشته باشد.

اما در مورد انتخابات 96 روز به روز حرف و حدیث های بیشتری به خصوص در توئیتر پخش می شود. چندین اتفاق مهم اخیرا افتاده است که باعث این پیچیدگی شده است: اول سخنرانی عجیب خامنه ای که در آن به صورت شگفت انگیزی از "سیلی زدن به مردم" سخن گفته و من فکر میکنم تندترین سخنرانی او حتی تندتر از سخنرانی معروف او در سال 88 (که منجر به شروع سرکوب خشونت آمیز و کشتار معترضان شد) است. دوم سخنان عباسی سردار سپاه مبنی بر احتمال ترور روحانی، و سوم هشدارهای پیاپی برخی از چهره های سرشناس است که از مردم میخواهند حضور گسترده ای در انتخابات داشته باشند و به روحانی رای بدهند و چهارم اخباری است مبنی بر گماشتن افرادی در مراکز مهم انتخاباتی که در انتخابات مسئله دار قبلی هم حضور داشته اند. با وجود این اتفاقات آیا احتمال دستکاری آرا توسط حکومت وجود دارد؟ آیا یکی از دلایل انصراف ناگهانی قالیباف با وجودیکه او به صورت بسیار جدی و با صرف هزینه بسیار برای ستادهایش وارد انتخابات شده بود، این موضوع نمی تواند باشد که به او اطلاع داده اند که قرار است رئیسی بالا کشانده شود و زور زدن تو بیخود است و بیا و در کنار رئیسی قرار بگیر؟

با تمام این تفاسیر در دنیای واقعی، به نظر من روحانی به خوبی توانسته است موج ایجاد کند و برخلاف نظر دلقک فکر میکنم روحانی رای بسیار بالایی دارد. این را میتوان از حضور پرتعداد مردم در همایش های او فهمید. این در حالی هست که در همایش های قالیباف حضور مردم بسیار کم تعداد و کمرنگ بوده و همایش های رئیسی هم به ضرب و زور انتقال اتوبوسی مردم به ویژه از نواحی حاشیه ای شهرها برگزار می شود. فقط هنوز 2 مسئله حل نشده باقی مانده است. یکی اینکه خود دولت روحانی برگزار کننده انتخابات است و اگر قرار است تقلب شود چگونه قرار است انجام شود؟ دوم اینکه وضعیت بین المللی حکومت مناسب نیست و در آمریکا هم یک رئیس جمهور دست به ماشه روی کار آمده است. آیا در چنین وضعیتی حکومت حاضر به قبول خطرات و ریسک های تقلب است؟ برخی جوابهایی که به این دو سوال داده می شود اینست که تقلب ممکن است با همکاری خود روحانی و تطمیع یا تهدید او انجام شود. یا اینکه با دور زدن روحانی و با همکاری وزیر کشور اصول گرای او انجام شود. در مورد آمریکا هم گفته می شود که رژیم روی این موضوع حساب باز کرده است که ترامپ بیشتر نگاه ملی و داخلی دارد و هیچ وقت دردسر و ریسک و هزینه دخالت در اوضاع داخلی یک کشور دیگر را قبول نمیکند.

اگر دلقک لطف کند در این مورد (حرف و حدیث در مورد احتمال تقلب در انتخابات) هم نظری یا تحلیلی ارائه کند ممنون می شویم.

ناشناس گفت...

تصاویر بیشتر از حضور رئیسی و قالیباف در کنار هم در مصلی تهران دست در دست هم!:
http://www.hengamnews.com/fa/content/128652

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز و دلقک عاقل‌تر از همه

شما مانند کسی‌ که بر روی اسب مسابقه شرط بندی می‌کند با دانش و تسلط کامل فرمودید که فلان اسب برنده خواهد بود با توجه به سابقه آن اسب و با تیز بینی‌ شما، این گونه شما نیست که اسب مذکور وسط مسابقه هوس جفتک انداختن و خراب کاری ( همانند تازی در ضربالمثل معروف) می‌کند.

شما درست بودید، ولی‌ در آن‌طرف هم موجوداتی جأیز خطا وجود دارند.

سر بلند باشید و پیروز.

نیازی به قبول اشتباه از جانب شما نیست، شما درست بودید، طرف مقابل اشتباه کرده.
باز هم ممنون از کلاس درستان

شهریار ایرانی‌

الف گفت...

ما دو جور طبقه فقیر داریم.
طبقه فقیری که مورد نظر اصولگرایان است و طبقه متوسطی که در این ده سال فقیر شده است. منتها طبقه متوسط روشنفکر ماب ایران آنقدر خر است که نمی تواند منفعت مستقیم خودش را هم تشخیص بدهد چون عادت کرده دنبال ماتحت هر بازیگر و «استاد» و «دکتر» و متخصصی راه بیفند. بقیه اش بماند...
تمام حرف های قالیباف درست بود. شخصا از او خوشم نمی آمده هیچ وقت به دلایل مختلفی که دیگر مهم نیست و صد بار با تیمسار بحث کردیم. اما واقعیت این است که او درست می گفت. روحانی رییس جمهور طبقات مرفه است و همان سه چهار درصد را هم اتفاقا درست می گفت. بقیه طبقه متوسط مدرن به مانند تمام این بیست سال گول حمایت «... ها» و «بهمان ها» را می خورند. ای داد بیداد!
نگاه کنید به این فیلم امیر جعفری که رجا نیوز گذاشته. به رجا نیوز و عر و واق های اصولگرایانه این سایت نگاه نکنید، به نوع خاص تدوین هم نگاه نکنید، چون مهم نیست. به اصل حرف نگاه کنید. دیدگاه این جماعت:

http://www.rajanews.com/news/270914/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%9B-%D8%B1%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C

قالیباف حرفش درست بود. طبقه متوسط مدرن امروز خودش جزو محرومان است رفقا! محرومان و مستضعفان امروز طبقه متوسط مدرن هستند. کارمند مدرن و امروزی که یک میلیون تومان حقوق می گیرد، مستضعف نیست؟ منتها خامنه ای آنها را دوست ندارد، پس برایش مهم نیست که چه به روزشان بیاید. روحانی هم که اصولا رییس جمهور چهار درصد اشراف و رانتی ها است. طیقه متوسط مدرن امروز محروم است، امااز این لغت بدش می آید، چون کلاس ندارد! خریت را می بینید؟! حیف که قالیباف به حرف درست خودش و حرف دل ما کثافت زد.
حیف!



yaser گفت...

احمدی نژاد اگر تجمع تشکیل میداد یه مقدار زیادی از آدمهایی که میرفتن واقعا دوسش داشتن ولی رییسی واسه بیشتر جامعه تجمعاتش دافعه داره تا جاذبه. یادمون نره واسه جلیلی هم طوفان طوفان میکردن بارونم نیومد.

ناشناس گفت...

آیا وزرات کشور روحانی، به او از پشت خنجر خواهد زد؟
امروز این خبر منتشر شد که وزارت کشور به بهانه کمبود نیروهای انتظامی، مجوز حضور نیروهای بسیج و سپاه رو در حوزه های رای گیری داده.

یکی از چند صد هزار خدمه کشتی غول پیکر اصلاحات و اعتدالات گفت...

.......
با تشکر و سپاس مجدد از بیت حضرت آیت الله خمینی و نوه های آن سید بزرگوار که یک بار دیگر حمایت خود را از کشتی غول پیکر و عظیم الجثه اصـلاحات و اعــتــدالـات اعـلام فـرمـودنـد.
.......
به نظر بنده با توجه به حمایت موکد بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بیت حضرت آیت الله خمینی، یقینا رای آقای شیخ حسن روحانی بالای 65 درصد است و شاهد حضور گسترده و دخالت مردم ایران خواهیم بود در فرآیند تعیین سرنوشت این ملت.(خدا رو صد هزار مرتبه شکر)
.......
خدا رو صد هزار مرتبه شکر ، که بدخواهان نظام و انقلاب نتوانستند به شیخ حسن روحانی (فـقـیـه و حقوقدان و دانشمند برجسته) ، تهمت بزنند و خوشبختانه ملت ایران و سرزمین ایران از وجود شیخ حسن روحانی و افکار و اندیشه های والای ایشان همچون گذشته بهره مند خواهد شد.
......
به حمدالله ، حمایت همزمان بیت امام و بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بیت آیت الله موسوی خوئینی ها و بیت آیت الله موسوی تبریزی و بیت آیت الله جوادی آملی، توانست حقیقت را روشن تر و شفاف تر سازد و حالا ما مسیری کم پیچ و خم تر و جاده ای با شـیـب کمتر را شاهد خواهیم بود برای ادامه مسیر کشتی غول پیکر اصلاحات در جاده های پر پیچ و خم و پر از سنگلاخ ایران.

ناشناس گفت...

با سلام خدمت تیمسار عزیز و تماشاچیان محترم
من حدود چهار سال پیش چند ماه قبل از انتخابت دوره قبل با وبلاگ دلقک آشنا شدم . در آن دوره طرفدار آقای روحانی بودم و علی رغم اینکه دلقک با روحیه نظامی که در تار و پودش تنیده شده سرسختانه طرفداری از آقای قالیباف میکرد من توسط وبلاگ ایشان تلاش خودم را برای تبلیغ برای روحانی انجام دادم. نه دکترای علوم سیاسی دارم و نه ادعای تحلیلگری. تحصیلکرده کار آفرینی موفقی بودم که بعد از طاعون احمدی نژاد کشور را ترک کردم.
بعد از پیروزی آقای روحانی دوباره از همین خارج از کشور دوباره فعالیت جدیدی را برای خدمت به کشور شروع کردم و درحال حاظر سالیانه چند میلیون یورو ارز آوری برای کشور ایجاد کرده ام.
حال تیمسار را درک میکنم. مثل عاشقی میماند که معشوقش فاحشه از آب در آمده باشد. ( البته با عرض معذرت از فاحشه ها که اکثرا انسانهای قابل احترام و با مرامی هستند) . متاسفانه فاحشه های مذکر سیاسی بسیار پست و لعیم و گدا صفت هستند.
طی چهارسال گذشته گاه گداری سری به سیرک میزدم و یکی در میان نظرات و مباحثات را مرور میکردم.
دوستان ۲۹ اردیبهشت در کشور ما روز نهایی رودررویی جهل و عقلانیت است. بقول مهندس موسوی آنهایی که چهل سال است عکس مار به مردم نشان داده اند توده مردم نا آگاه را بسیج کرده اند تا بار دیگر پشت عقلانیت را به خاک بمالند. آن روستایی ممکن است بخاطر یک پرس چلوکباب به رییسی رای بدهد ولی تو روشنفکر چطور آیا حاضری بخاطر عقیده ات و فکرت بروی و رای بدهی یا نه فکر تو از چلوکباب آن روستایی برایت کم ارزش تر است؟ خیلی ها زمان انتخابات آمریکا گفتند ما چه رای بدهیم چه ندهیم کلینگتون رییس جمهور میشود. و شد آنچه نباید میشد.
اگر واقعا سرنوشت مملکت و حاکم شدن عقلانیت برایت بیش از یک پرس چلوکباب برایت ارزش دارد همین الان یک قلم و کاغذ بردار و اسم ۵نفر را که میدانی رویت را زمین نمیاندازند بنویس . دو روز وقت باقیست از فردا باهاشان تماس بگیر و قول بگیر که حتما جمعه رای خواهند داد و روز جمعه هم پیگیر باش . اگر مادروپدر پیری داری جمعه برو ببرشان برای رای دادن.
ممکن است بگویی تقلب میکنند. اگر تقلب بکنند و تو رای نداده باشی حق نداری اعتراض بکنی.
این سوال را دوباره از خودت بکن پیروزی عقلانیت در کشورت برای تو مهمتر است یا چلوکباب برای آن روستایی؟

یا حق

ناشناس گفت...

پنج نفر نمی شناسم ولی سه نفر رو راضی کردم بریم رای بدیم، اخر هفته هم انشالله با رایی که خواهیم داد روحانی رفته و رئیسی اصلاح طلبان را گام به گام اعدام خواهد کرد تا از شر شما و دلایل مسخره شما برای شرکت مشروعیت بخشتان راحت شویم

‏«قدیمی ترین ‏‹قدیمی تر   ‏1 – 200 از 224   ‏جدیدتر› ‏جدیدترین»