۱۳۹۶ خرداد ۱۰, چهارشنبه

برجسته ترین دست آورد مذهبی 38 سالۀ جمهوری اسلامی: قلادۀ ردیاب برای حجاج ایرانی!

Image result for ‫پوگبا در حج‬‎
حج و پل پوگبا فوتبالیست معروف در میان مسئولان عربستانی


برای زود گذشتن از پست قبلی که محتمل حسن ظنم را سوء ظن خواهند خواند دسته ای از عزیزان؛ بهتر دیدم که مطلب جدید را اختصاص بدهم به موضوع "دستبندهای الکترونیک حجاج ایرانی" در حج امسال. موضوعی که از نظر هم سیاسی و هم اجتماعی بسیار مهم است. اما کمتر به آن بها داده شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. زیرا از نظر سیاسی مهم است به این دلیل بدیهی که تحمیل شده از سوی دولت عربستان سعودی است؛ و از جنبۀ اجتماعی مهم است چون تحقیر کنندۀ حجاج ایرانی در بین سایر حجاج از اقصی نقاط عالم است که امسال به عبادت حج مشرف شده اند.


1- این ردیاب های الکترونیک در دنیا - بویژه پیشرفته - وسیله ای عادی است برای تعقیب و رد یابی مجرمانی که از زندان مشروط آزاد می شوند و همینطور سالمندانی که احتیاج به مراقبت های بیشتر دارند و همینطور برای کودکان و البته حیوانات خانگی برای جلوگیری از گم شدن شان و یا بهتر بگویم برای پیدا کردنشان هنگام گم شدن و البته مصارف خاص دیگری هم دارد که من قصد اطناب آن را ندارم.

2- بعد از فاجعۀ کشته شدن حجاج - بیشتر ایرانی - در حادثۀ منا و آن اتفاق حملۀ حزب اللهی های خودسر هوادار خامنه ای به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد و آتش زدن آن ها که منجر به قطع روابط بین ریاض و تهران از سوی پادشاهی سعودی شد و در پی آن حجاج ایرانی از اعزام به حج محروم شدند؛ امسال مذاکراتی بین دولت های ایران و عربستان انجام و نهایتاً منجر به برقراری مجدد زیارت حج برای ایرانیان گردید یکی از مهمترین این توافقات همین بستن دستبند الکترونیکی بدست حجاج ایرانی و واگذاری نظارت و تعقیب 24 ساعتۀ حجاج ایرانی به پلیس امنیت حج بود و است. این موضوع اما در رسانه های داخلی نتوانست بازتاب یابد و رسانه های خارجی فارسی زبان هم نتوانستند روی این تحقیر ملی مانوری برگذار کنند. راستش ممکن هم است که علت مسکوت ماندن موضوع بخاطر عرق ملی هموطنانم بود که بدلیل موضع داشتن در مقابل اعراب منطقه نخواسته اند این تحقیر ملی را دادار دودور کنند و حرجی بر آنان نیست.

3- از تلاش مجازی هموطنانم در بویژه تلگرام برای منصرف کردن حجاج ایرانی بخاطر این خفت ملی خبر دارم. و حتی بخشی از سخنان بسیار تند آن آخوندی که بشدت برفتار تحقیرآمیز عربستان با حجاج ایرانی معترض است را هم دیده ام. اما تنها سخن رسمی در این مورد یک مصاحبه با مسئول تنها حج سازماندهی دولتی - ایران تنها حکومتی است که حجاج خود را بصورت سازماندهی شدۀ جمعی به حج اعزام می کند و بقیۀ کشورها بدون دخالت در اعزام حجاجشان تنها خدمت رسانی به آنان را انجام می دهند مثل حکومت قبل از انقلاب ایران - بوده است که مسؤل مربوطه اظهار می دارد که: این دست بندهای الکترونیکی ساخت داخل کشور است و برای تأمین ردیابی و کمک به حجاج نیازمند کمک از سوی بعثۀ حج طراحی و تولید شده و ارتباطی به دولت عربستان ندارد. او در ادامه - برای تقویت ادلۀ خود - می گوید تمام مشخصات حجاج در این دستبند ها ذخیره شده تا جائیکه هر حاجی با یک عملیات ساده می تواند محتویات دستبندش را به تلفن همراه هوشمندش منتقل و مورد بهره برداری قرار بدهد. گویی که ساخته شدن این وسیله در ایران - اگر حتی ادعایش درست باشد که نیست - چه ارتباطی می تواند با "چرایی بستن دستبند اجباری" برای همۀ حجاج ایرانی باشد. و مسخره تر از این موضوع توان نمایش اطلاعات ذخیره شده در دستبند حاجی بر روی صفحۀ تلفن همراه هوشمند اوست. زیرا علاوه بر این سؤال که شخص دستبند بسته چه نیازی به این اطلاعات دارد؛ اصولاً بسیاری از حاجیان ایرانی نه تلفن همراه هوشمند دارند و نه اگر هم داشته بودند آشنایی کافی با کاربرد آن دارند. زیرا بطور معمول بغیر از حجاج رانتی و دولتی که اغلب برای چندمین بار به حج می روند و مأموریت های مختلف دارند و احیاناً جوانتر و قادر به استفاده از تلفن های هوشمند هستند؛ اکثریت حجاج در سنینی و از طبقاتی هستند که اصلاً قادر به استفاده از تلفن همراه - بغیر از فشردن دکمۀ روشن - خاموش نیستند. 

4- حالا اما شایعات - در حد خبر - متواتری از ایران می رسد که سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی و مسئولان مربوطه با مشکل کمبود نیروی انسانی "مأمور" - چه کاروان گردانان و چه روحانیان کاروان ها و چه مأموران امنیتی و ایدئولوژیک همراه کاروان ها و چه کارکنان بعثۀ مرکزی حجاج - روبرو شده و بسیاری از این افراد - که نه برای حج بعنوان فریضۀ واجب مذهبی بلکه برای خدمت رسانی به حجاج بعنوان یک شغل همراه همیشگی حجاج ایرانی هستند - از پذیرش چنین سمت هایی استنکاف کرده و می کنند و معتقدند که این عمل نوعی قلاده بستن اجباری است که علاوه بر تحقیر شخصیت آنان باعث شناسایی آنان از سوی نیروهای امنیتی عربستان سعودی شده و محتمل است سبب تهدید جانی آنان در آینده شود.

5- البته من هم حدس می زدم که حجاج ایرانی - هم بدلیل انجام یک فریضۀ واجب دینی و هم عدم اطلاع درست از چرایی بستن ردیاب های الکترونیک و هم اجبار از اینکه اگر بستن قلاده را نپذیرند باید از انجام واجب دینی خود صرفنظر کنند و بنا به نص دین ایمانی خود نمی توانند - ناگزیر این خفت را خواهند پذیرفت. اما در مورد سایر مأموران - بویژه آخوندهای همراه کاروان ها - مشکلات عمده ای بروز خواهد کرد و باید می کرد. زیرا وقتی آخوندهای - حتی پیزوری - حاکم سیاسی مطلق در ایران که حتی از منبر رفتن های مذهبی و نماز گزاردن بر مرده ها و روضه خوانی و مرثیه خوانی استنکاف می کنند و بدلیل در شأن خویش ندیدن این قبیل امور مذهبی پیش پا افتاده - "دلیل اصلی تشکیل طبقۀ اجتماعی روحانیان همۀ ادیان" - آن را به مداحان و نوچه ها و اراذل و اوباش مذهبی وامی گذارند؛ چگونه حاضر خواهند شد قلادۀ امنیتی عربستان سعودی را بگردن بیاویزند؛ برای من محل تردید جدی بود. اینک که می بینم حدسم درست بوده و روحانیان پر فیس و افاده و قدرتمند داخلی در مقابل این تحقیر ملی ایستادگی می کنند و کرده اند. هم می خندم و هم خوشحالم. می خندم به این دلیل که از قضا سرکه انگبین صفرا فزوده و حکومتی که قرار بود دین و مذهب و ارزش های معنوی مسلمانان ایرانی را ارتقاء بدهد بعد از 38 سال رسیده به قلاده بندی به حجاج مظلوم و مؤمن ایرانی. و خوشحالم به این دلیل که بالاخره با هر بهای بسیار سنگینی هم شده روحانیان ایرانی را به تشخص و افاده ای رسانده که حاضر به قلاده بندی از سوی عربستان نشده اند و نمی شوند. می ماند این نکته که هر ادعایی در مورد داخلی بودن و مستقل بودن این سامانه در دست سازمان حج و زیارت ایران از نظر فنی کاملاً مردود است و ایران اپلکیشن مستقل جی پی اس نمی توند داشته باشد مگر اینکه از سامانه های جهانی - و عمدتاً از طریق گوگل مپ - چنین اقدامی را بکند و ناگزیر - حتی اگر ادعای مسخرۀ اقدام مستقل داخلی را بپذیریم که بلافاصله باید به این سؤال پاسخ بدهیم که چرا فقط ایران شامل قلاده بندی اجباری شده - از به اشتراک گذاری همۀ مشخصات حجاج ایرانی در بازبینی و بهره بردای - نه تنها عربستان بلکه جهان هم - عمومی قرار بدهد که داده است. فاعتبرو یا اولی الباب! یا....هو

۵۹ نظر:

Dalghak.Irani گفت...

این هم یک مطلب فان فوتبالی که بالابلاگ کردم در بالاترین و تقدیم بهمۀ آنانی که زندگی را و بچه ها را و فان را و سیرک را دوست دارند:

چند نکتۀ جدی از قرمز و آبی آسیایی! کاوۀ رضایی بی تردید یک پرسپولیسی است! متشکرم


1- از اینکه استقلال 6 گل از العین دریافت کرده بود در پوست خود نمی گنجیدم!
2- تنها نگرانیم این بود که العین گل هفتم را بزند و شش تایی ها را هفت تایی کند و شعار تاریخی و افتخار ما را مصادره و لکه دار کند!
3- اما خوشبختانه العین دیگر سرسری گرفت بازی را و نه تنها گل هفتم و هشتم را نزد که یک گل هم خورد با پای کاوۀ رضایی!
4- قطعاً کاوه یک پرسپولیسی عزیز و دو آتشه است که با گلزنی خود باعث شد 6-0 تاریخی ما نه تنها خدشه ای نخورد که حتی شریکی آسیایی بنام العین هم پیدا نکند. کاوه جان متشکرم!
5- اما آقا مهدی - من در تعجبم که مگر استعدا یاب های منجستر یونایتد محبوبم کورند که هنوز سراغ مهدی طارمی نرفته اند - چکار کرد؟ هیچ چی بابا؛ مهدی گلی را که می توانست خودش بزند و در صدر گلزنان مسابقات قرار بگیرد؛ مخصوصاً پاس داد به مدافع اسپانیایی العین که هم عرب ها با پای خود خودکشی کنند و هم انتحارشان رنگ و لعاب قشنگ اروپایی هم داشته باشد. چه می کنه این مهدی!
6- خب علی منصور هم می تواند مربی بزرگی بشود اگر "تاجیا کون حاجیا" اینقدر بی خیال باشند که ضرب المثل "بزک نمیر بهار میاد/ کمبزه با خیار میاد" بسراغشان بیاید بعد از چندبار آبروریزی دیگر از نوع 6 تایی ها!
7- به ایران و فارس و عرب و عجم و شیعه و سنی و فلان و بهمان چه مربوط است خوشحالی من از باخت افتضاح استقلال و برد شیرین پرسپولیس زلزله! خالی نبند الکی؛ اگر پرسپولیسی تیفوسی باشی باید مثل من باشی. و هستی و الّا صد رحمت به دیب زمینی بچه ها! یا...هو

ناشناس گفت...

رئیس سازمان حج و زیارت با تکذیب انعقاد هرگونه قرارداد با عربستان برای دستبند الکترونیک و یا ردیاب ماهواره ای برای زائران حج 96 گفت:‌ امسال برای نخستین بار علاوه بر کارت شناسایی قرار است اطلاعات فردی زائر بر روی یک مچ بند معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان حج و زیارت با تکذیب انعقاد هرگونه قرارداد با عربستان برای دستبند الکترونیک و یا ردیاب ماهواره ای برای زائران حج 96 گفت:‌ امسال برای نخستین بار علاوه بر کارت شناسایی قرار است اطلاعات فردی زائر بر روی یک مچ بند معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

حمید محمدی با بیان اینکه هرگونه عقد قرارداد در این زمینه تکذیب می شود، اظهار داشت: اینگونه خبرها فضا سازی رسانه های مجازی با هدفی خاص است.

وی گفت: با وجود اینکه تمامی کشورهای اعزام کننده زائر، برای حجاج خود کارت شناسایی صادر می کنند و این روال در کشور ما نیز مرسوم است. وی مطالبی که در این خصوص در فضای مجازی منتشر می شود را بی اساس خواند و از مردم خواست برای اطلاع از مسایل حج تنها به سامانه رسمی این سازمان مراجعه کنند.

ناشناس گفت...

بس که در خرقه آلوده زنم لاف صلاح
شرمسار رخ ساقی و می رنگینم...

پیش بینی گفت...

به احتمال زیاد امسال هم مااند پارسال حجاج ایرانی در حج حضور نخواهند داشت .یک دلیل آن، بالا گرفتن تنش و درگیری بین رژیم ایران و عربستان در ماه های آینده است. دلیل دیگر هم بماند به وقتش...

مانی گفت...

مردم آی مردم دست بر دارید از این دین عرب. جز تجاوز و تحقیر و عقب ماندگی چه چیز دیگری دیدید از این دین؟ اگر واقعا بدون دین نمیتوانید سر کنید برگردید به دین اجدادی خودتان. پندار و گفتار و کردار نیک را گذاشته اید کنار و چسبیده آید به این دین ضد انسان و زندگی و خوبی وشادی!
جهان است شادان ز پندار نیک
ز پندار نیک است گفتار نیک
چو پندار و گفتار تو نیک شد
میآید ز تو غیر کردار نیک.

Hej گفت...

تیمسار جونم، تاریخ ۳۸ ساله نشان داده که ملاها هر وقت روی زمین سفت شاشیدن جا زدن، الان هم فکر کنم، بر خلاف دید شما، که ملاها دستبند را، اکر واقعیت داشته باشد، در نهایت خواهند پذیرفت.
شما مقایسه کنید ادبیات فحاشی آقایان به آمریکا در زمان اوباما و الان، چون ترامپ دیوانه نما، شوخی سرش نمیشه، آقایون فعلا تو هوا پارس می کنند.

Dalghak.Irani گفت...

می دانم دوست عزیز
50 سال پیش استادی داشتم در دانشکدۀ افسری نیروی زمینی که با اینکه هنرجنگ تدریس می کرد خیلی هم بامزه و خوش مشرب بود. او می گفت در دنیا همه چیز امکان دارد و فقط قیمت ها متفاوت است و مثال جسورانه ای می زد و می گفت فرض کنیم یک ادمی در حد بیل گیتس - بیل گیتس واقعی که نبود منظورم مثال است از نظر توانایی مالی - و به تمسار ارتشبد آریانا رییس ستاد ارتش پیشنهاد بکند که یک مبلغ گنده ای می دهم برای یک درمالی مختصر بدون اینکه کسی خبردار شود. استاد می گفت خب اگر ارتشبد آریانا نپذیرد دیوانه است و در صورت عاقل بودن می شود ...
حالا هم می دانم که چانه برای بالابردن نرخ است و قطعاً این مشکل حل خواهد شد. اما من هم وظیفه دارم که اطلاع رسانی کنم با اهداف خیر که یکی هم می تواند تشویق های تفرقه افکن است. یا...هو

ناشناس گفت...

آخ آخ آخ که چی گفتی تیمسار ! چی گفتی ! من خوشحالم از اینکه استقلال باخت و اگه هفت تا و بیشتر هم می خورد ، بیشتر خوشحال میشدم همانطور که تخفیف غم سنگین میلیون ها استقلالی فقط باخت و حذف پرسپولیس می بود . چه ربطی به عرب و عجم و میهن پرستی و این مزحرفات داره
این مزخرفات فقط از جانب کسانی تولید میشه که برای حفظ وجهه اجتماعی و " ما هم بلاخره فوتبال رو دوست داریم ها " تولید میشه تا از قافله جا نمونند . آدمهایی که وسط بازی خواب شون میبره و آخره بازی با چشم های پف کرده بلند میشن و میپرسن خب ، کی برد ؟ فوتبال باشگاهی چه ربطی به میهن پرستی داره ؟! یه مشت مربی نالایق و رانتخور و زیر آب زن ایرانی هم کیف میکنند و مثل قلعه نویی از واژه اجنبی پرست برای از میدون بدر کردن طرفداران مربی با کیفیت خارجی ، استفاده میکنند .
وااای تیمسار چقدر هوااای اینجا آلودهِ انواع میکرب ها و همه کثافت های دنیاست .
کجای دنیا مثل این بیغوله علی منصور باید مربی تیمی بشه که باختش آدم میمیره ، سکته میکنه و افسرده میشه
کجای دنیا علی منصور باید در طراز مربی با کیفیت و دانشمندی مثل برانکو قرار بگیره و خودش رو بالاتر هم بدونه انگار همه در یک بلاهت دسته جمعی فرو رفتیم .
هوای اینجا خیلی آلوده ست . مجید جلالی دانشمند نامه میزنه به احمدی نژاد که جماعت بیگانه پرست پای مربی خارجی رو به فوتبال این مملکت باز کردن و شایسته های وطنی باید غاز بچروونن !!! یعنی این سفره ای که باز شده رو برا خودمون نگه داریم و کون لق فوتبال و هوادار و هیجان و شادی !!! ببین از بحث میهن پرستی چه استفاده های کثیفی میکنند و در عین اینکه پای معامله که برسه مام وطن رو جرینگی میفروشن !!!
چرا خوشحال نباشم که دانش برانکو بر تزویر و نفاق امثال علی منصور پیروز شده ، تعصب و شرف و مسئولیت پذیری و اخلاق حرفه ای برانکو و کی روش شرف داره به باری به هر جهت های بیشرف

ناشناس گفت...

سوال: یعنی زائران بقیه کشورها چنین دست بندی به دست نخواهند داشت و این دست بند فقط مخصوص زائران ایرانی است؟

ناشناس گفت...

دلقک جان
من خیلی وقته به تماشای سیرکت میام. چرا در دورانی که پرسپولیس بین میانه و ته جدول لیگ در رفت و آمد بود, شما زیاد لنگ دورت نمی بستی؟

اصلن من استقالی ام به خاطر بی ظریفت بازی های عده ای از همین قرمز های پاپتی.

شهریار سیرک

ناشناس گفت...

سلام دلقک!
چی میشه گفت!این عقب نشینی مظفرانه، نرمش قهرمانانه، قلاده حجاج و ...از معجزات اسلام و پویایی فقه شجیع شیعه است.
در مورد ایکه هر چیزی قیمتی دارد، باید بگویم که اگر جمهوری اسلامی دنبال چانه زنی و کسب قیمت خوب بود، دلمان نمی سوخت. این ابلهان همه چیز را در دقیقه نود تهدید و بدون کسب هیچ امتیازی زیر بار میروند.مثل حل و فصل دارایی ها و بدهی های باقیمانده از دولت شاهنشاهی، غرامت گروگان گیری موضوع اتمام جنگ و غرامت آن، قمار هسته ای .یعنی اینا عاقل که نیستند هیچ، مفتی میشوند ک...!
حالا از شوخی گذشته، خیال میکنم که این همه سفاهت و بلاهت ناشی از خودشیفتگی آقایان است که خیال میکنند از همه به خا نزدیک تر و در نزد او محبوب تر هستند و هر چه میکنند همان است که خدا میخواهد و .... . یاد مرام نامه ات افتادم که :بنام خدایی که انسان او را آفرید تا او انسان را بیافریند باز!

Dalghak.Irani گفت...

شهریار
معلومه که استقلالی نیستی. و چون استقلالی اصیل یا تا کنون سکته کرده یا مثل آقا نصی سرپرستشون گفته یه ماه از خونه بیرون نمیام که چون از خجالت اب شده ام و نیستم که بیام جلو تاجیا کون حاجیا. لنگ رنگ عشقه چون هم خودش قرمزه هم محموله اش از جنس لذت آفرین درجه یک! اینهم برای اینکه دست خالی برنگردی:

علی منصور در کنفرانس مطبوعاتی خواهان بازشماری گل های العین شد!
*یه استقلالی امشب سطح انتظاراتش از قهرمانی آسیا رسیده به "خدایا هفت تا بخوریم ولی شیش تایی نشیم!"
‏مهمان این هفته برنامه ماه عسل مشخص شد؛ سید مهدی رحمتی. میتونه اونجا یه دل سیر گریه کنه...
منصوریان خواهان بازشماری گل‌ها شد!+عکس
*‏آقای منصوریان با تیم مردمی استقلال چه کردید شما؟!
(بر گرفته از تیکه کلام های جهانگیری در مناظرات انتخاباتی)
*باشگاه فرهنگى ورزشى استقلال دقايقى پيش شعارشون رو تصحيح كرد: آبروریزی تو آسيا تخصص ماست!
(برگرفته از تیتر گفتۀ منصوریان "آسیا در تخصص ماست"
منصوریان خواهان بازشماری گل‌ها شد!
*به نظرم یکی از جزایر سه گانه رو بدیم اماراتی‌ها بی‌خیال استقلال بشن!
*‏رحمتی با این شیش تا گلی که خورد در جدول گلزنان کنار مهدی طارمی قرار گرفت.
*البته ميگن اين نتيجه نهايى نيست. تو بعضى شهرستان ها استقلال برده!
(اشاره به انتخابات)
*آقای منصوريان، به سوال پاسخ ندادين؛ دقيقا دارين چيكار ميكنين شما؟!
(بر گرفته از تیکه کلام های میرسلیم در مناظرات انتخاباتی)
منصوریان خواهان بازشماری گل‌ها شد!+عکس
*‏از این به بعد بگیم شیش تاییا استقلالیا میگن ۶ قدیم یا ۶ جدید؟
*منصوريان در كنفرانس مطبوعاتی: دسته خرابه رو به ما دادند!
(اشاره به کنایه های روحانی بدولت احمدی نژاد)
*‏ولی من به این نتیجه رسیدم که استقلال با العین بازی نمیکنه ‏با آبروی ایران داره بازی میکنه!
*در امارات فاجعه‌ای پیش اومد که بعید می‌دونم حتی داعش هم گردن بگیره!
*لامصب تتلو طرف هر کی رو میگیره طرف می‌بازه بد هم می بازه... خدا به داد بعدی برسه!
*بنده خدا تازه داشت رو دفاع یووه تحقیق می کرد لااقل میذاشتین تحقیقش تموم شه!
(کنایه به گفتۀ خود منصوریان قبل از رفتن به امارات)

Dalghak.Irani گفت...

این کلیدی ترین جملۀ "سخن بزرگان" از محبوب بسیار محبوبم کریستیانو رونالدو امروز دیده ام و برای آموزش همه مان مفید است. اگر زمان هایی که متهم می شدم به خود خواهی و خودشیفتگی چنین جملۀ نغزی بذهنم می رسید برایتان می نوشتم. اما چون به اندازۀ کریستیانو بزرگ نیستم چنین حرفی هم بذهنم نمی آمد. و خود جمله که راجع هم خودش و هم تیمش رئال مادرید گفته و منظورش این بوده که هم من بهترین فوتبالیست در دنیا و هم رئال مادرید بهترین باشگاه در جهان فقط هنگام حداکثر تلاش است که بهترینیم و نباید دچار غرور "من بهترینم" بشویم. خود جملۀ بسیار زیبا و موجزش این است:

رونالدو در مورد فینال لیگ قهرمانان برابر یوونتوس هم اینگونه گفت: "اگر شما احساس کنید که بهترین هستید این بدان معنا نیست که شما انسان فروتن و متواضعی نیستید..."

چرنده گفت...

دلقک گرامی با تیکه هات به شهریار استقلالی خیلی حال کردن شش تا چراغ روشن به افتخارت. ولی آخرش خراب کردی جایی که کریستیانو رونالدو را بهترین بازیکن دنیا دونستی. کریستیانو بهترین بازیکن جهانه ولی لیونل مسی عضو تیم منتخب کهکشان راه شیری هست.رونالدو شما در حد زمینی ها و مسی ما در قواره فرازمینی هاست

Dalghak.Irani گفت...

درست است چرنده ما زمینی ها مجبوریم به پشتکار و کار و زحمت و مداومت و بالندگی از صفر به صد متوسل بشویم و شما فرازمینی ها به امدادهای غیبی. زمانه هم نشان داده که شما فرازمینی ها کارتان درست است و فعلاً نقداً 40 سال است که ما را از سرزمین مادری بیرون کرده اید و دارید عشق و حال زمینی می کنید با برند فرازمینی. رونالدو و مسی قابل مقایسه نیستند مثل قابل مقایسه نبودن انسان و پری دریایی! یا...هو

چرنده گفت...

دلقک عزیز زدی ناجور به جاده خاکی!!! فرازمینی ها به امدادهای غیبی مستظهر نیستند. فرازمینی ها آن مسیر شما که از پشتکار و کار و و زحمت و مداومت و بالندگی که فرمودی را میلیاردها سال پیش پیمودن وقتی که ما هنوز در خم حیات تک سلولی و دو سلولی بودیم. گفتید که ما فرازمینی ها چهل سال شما رو از سرزمین خودتان راندیم باید بگم به عنوان سخنگوی تام الاختیار فرازمینی ها بر روی زمین ما هیچ کس رو نروندیم تا جایی که تو آرشیو فیلم هامون هم موج ده شما خودت از پیروان امام خمینی!!!! بودی. اسناد شم موجوده!!رونالدو و مسی هم قابل قیاس نیستن چون رونالدو بهترین فوتبالیست دنیا و مسی سفیر کره زمین در مسابقات لیگ کهکشان راه شیری هست و ابرو و عزت و خلاصه همه چیزایی از این دست ما

ناشناس گفت...

همه رو ول کن تیمسار جان ، اگه بازی نیم ساعت دیگه بیشتر طول میکشید خرمشهر رو دوباره ازمون میگرفتن ...

ناشناس گفت...

یعنی من الان باید بیام با شهریار کل کل کنم ... من که توپ وارد زمین پرسپولیس میشه کانال عوض میکنم و وقتی میبازه تا دو سه روز غمگینم با شهریاری که هوس کرده استقلالی باشه چون پرسپولیسی ها بی ظرفیتند . چه دلیل خوبی !

Dalghak.Irani گفت...

چرنده آن "امام خمینی" را خوب آمدی. اما رندی کردی و تاریخ را وارونه خواندی که آنموقع هنوز خدا (کریستیانو رونالدوی کبیر) بدنیا نیامده بود و من جاهل دیروز فکر می کردم که هر که اول نامش خ داشته باشد از جمله خمینی و خامنه ای و خاتمی و خر و خایه و خاله خدا هستند. اما تو در زمانه ای خدای مدرن(کریستیانو رونالدوی کبیر) هم بدنیا آمده و هم به سی سالگی قد کشیده در جهل امروز خود مانده ای! یا...هو

ناشناس گفت...

زمانی چند ماهی در تمرینات یه تیم متوسط لیگ برتری تمرین کردم و نشد تیمسار ، نگذاشتند . به این خاطر گفتم که واقعا از نظر فوتبالی کریستیانو با مسی قال مقایسه نیست . روز مبادا رو هم در ال کلاسیکو دیدیم وقتی که پیراهن شماره ده رو روبروی مادریدی های تیفوسی گرفته بود و غرور زخم خورده کاتالان ها رو مرهم شد . از نظر اخلاقی که دیگه هیچ ، بازی ایران و پرتقال تو هیجده قدم ایران روپایی میزد ! این طرف بازی ایران و آراژنتین مسی رو هم دیدیم .اخلاق و تکنیک مسی حتی برای دوستدارانش هم رشک برانگیزه و یار ما این دارد و آن نیز هم

ناشناس گفت...

وضعیت ایران و ایرانی از محاسبه و اصلاح گذشته و به دست قضا و قدر افتاده:
کبوتری که دگر آشیان نخواهد داشت
قضا همی بردش سوی دانه و دام

ناشناس گفت...

تیمسار!!!
فونبالی بودن خودتون رو پنهان نکرده بودین ولی کری خونی تا این حد؟؟!
باور المیرم!!
ارادتمند-یزد

چرنده گفت...

چرنده آن امام خمینی را خوب اومدی!!!
دلقک این امام خمینی را به عنوان متلک به خودت گفتم که قبلا امام خمینی می گفتی و بعد هم گفتم که اسناد شم موجوده که منطورم وبلاگت بود. اگر این قدر دچار کهولت سن و آلزایمر شده ای که متلک به این سادگی که خودت ضمیر اشاره هم بودی را نمیگیری من به قاعده معروف اونی که خدا زده را بنده خدا نباید بزنه من چیزی نمیگم و در ضمن استاد چرا این قدر کم تحمل شده ای مشخصا گفتی که من در جهل خودم موندم. خوب هست که در مسیر هواداری هر خری از جمله احمدی نژاد و قالیباف و خر آخری کریستیانو رونالدو کمی یواشتر بری بالاخره جدا از این که همیشه رو اسب بازنده شرط میبندی بدون هیچ استثنا چرا کاری نمیکنی که بعد از زمین خوردنت ما دستی از سر لطف و مهربانی به سر و روت بکشیم و با کرم و مهربانی فرازمینی خودمون تو رو مورد بخشش خودمون قرار ندیم. آخه چرا؟؟؟

Dalghak.Irani گفت...

چرنده
ارتباط قطع شده به فرستنده دست نزنید گیرنده هاتون را روی کانال صحیح تنظیم کنید! یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

چرنده
کامنتت را الان کامل خواندم. برادر من اگر توان و ظرفیت کری خوانی نداری چرا وارد مقولات دور از کاپاسیتۀ ذهنت و آدم های گنده تر از خودت می شود. این چرندیات چیست که نوشته ای. یار مهربان! یا...هو

مکنزی گفت...

خالا که بحث فوتباله از نظراخلاق خشک و روباتیک از مسی خوشم نمیاد ولی از نظر فوتبالی او بهتر است به نظر من و موفقیتش خدادادی است رونالدو هم بازیکن با استعداد و تلاشگری است البته ولی استعداد مسی را ندارد.

ناشناس گفت...

خیلی دوست دارم مقایسه ای داشته باشی مابین برانکو و کیروش

Dalghak.Irani گفت...

CR7 فقط یکی است و خدا هم همینطور. یکی از سه چهار سلبریتی جهان - اولین در بین ورزشکاران - که در اینترنت بیش از 100 میلیون هوادار دارد کریس رونالدوست. مسی معجزه گر ناشی از استعداد و نبوغش است. رونالدو حاصل اراده و سخت کوشی و پشتکار و خودساختگی اش است. من مثل شما فقط پدر سه دخترم نیستم بلکه من یک متفکر و فعال اجتماعی و معلم هم هستم. اگر نوجوانی از من الگو بخواهد نمی توانم لیونل مسی را نشان بدهم چرا که می گوید این شعبده ذاتی است و هدیۀ تولدی از جانب طبیعت من از کجا بیاورم نبوغ مسی را چرا چرت می گویی پیرمرد خرفت! الگو می خواهم که هر نوجوانی - از جمله من فارغ از رشتۀ مورد علاقه ام - بتواند با الهام از او به آرزوی بهترین شدن در شغل و رشته و تحصیل و کار و ورزش و هرچه برسد. و من ناگزیرم کریستیانو را نشان بدهم و بگویم فرزندم به این "خدا - انسان" نگاه کن و از زحمت و پشتکار و تمرین و سرسختی و خستگی ناپذیری و تلاش و تلاش و تلاش و تمرین و تمرین و تمرین و یادگیری و یادگیری و یادگیری فروگذار نکن. کریستیانو می گوید:

اگر کسی احساس کرد بهترین است این بمعنای خودخواهی و عدم فروتنی او نیست!

می فهمم مغزهای گیرافتاده در "چرا کریستیانو اینقدر مغرور و سربلند است و آدم های کوتوله در نزدش احساس تحقیر می کنند". اما اگر بدون اینکه هماورد او باشیم حسادت "من از آدم سربلند بدم می آید" را کنار بگذاریم رفتار شخصی و خانوادگی و کارهای عام المنفعه و فروتنی مغرور کریستیانو با هیچ سلبریتی در جهان قابل مقایسه نیست!

این دیگر کری نیست. اگر نوجوانی از من الگوی ایرانی بخواهند بلافاصله علی دایی را نشان می دهم و نه علی کریمی یا خداداد عزیزی و این فوتبالیست های ذاتی را! کمی افق دیدتان را بزور هم شده گشاد کنید و الا از غصه سکته می کنم. 8 سال است زحمت همین امید اندک را لذت خود کرده ام. یا...هو

الف گفت...

درود بر تیمسار کری خوان!

وای که چه کرده این علیمنصور با شما. عجب دردی داشتین و چند ماه پنهان کردید بابا، ایول! طوفان این درد سرتاسر اینترنت رو گرفته. عیب نداره، فریاد بزنید سر داش علی شاید خنک شید!
فعلا که سه تای این فصل را باید در همان لنگ لذت آفرین! نگه داری تا فصل بعد. چرا توی لنگ العین دنبال لذت می گردی قربان؟! البته من از خوشحالی شما یک نفر در ایران خوشحالم ولی زیاد دور بر ندارید، العین 6 تا زده، ما هم ناراحتیم، باشه. شما رو سننه؟ بیشتر سعی کنید روی سه تای همین علی منصور «بزک نمیر بهار میاد» تمرکز کنید، تا بعد که از لنگتون بخاری بلند شد، مخلص شما هم هستیم. این حجم خوشحالی «کون تاجیا و غیره» هم به خاطر دود غلیظیه که علیمنصور از قسمت عقب لنگ بلند کرد این فصل!!!
قابل درکه، خوشحال باشید از باخت علیمنصور، ولی جای اون سه تا رو که پر نمی کنه.اینها هم بیشتر عربده های همون درد گرفتنه. شش تای 52 و 4 و 2 و 20 تا گفتن هم اوکی، ولی درد شما رو که دوا نمی کنه! چون این سه تا فعلا مثل اره داخل لنگه، هر موقع درش آوردین، این حرفا هم معنی پیدا می کنه.

البته تیمسار، شما بزرگترید و ارادات داریم، چون کری خفن خوندی گفتیم، وگرنه که مخلصیم و حق با شما است کلا!

ناشناس گفت...

دلقک جان مادرت ننویس
آخه پدرجان تو نشستی تو یه محله فکسنی لندن هی تحلیل آبدوخیاری ول میدی و دائما تو گوش این خلق الله ساده میخونی که تحلیلات لالیگاییه
بخدا مغزت فسیل شده تو با پس زمینه اخلاق نظامی که تو پوست و خونت رفته و دوری از وطن چه حرف تازه ای برای نسل امروز داری ؟
یه مشت حزف مفت رو سر هم میکنی یه تخلیل ول میدی بعد که میبینی ضایع شده به شکل رقت بار و متعصبانه ای شروع میکنی توجیه کردن
تو فکر میکنی مخاطبات کودنن که این خزعبلاتت رو باور کنن نه داداش این نسل جوون صد قدم از تو جلو ترن
وقتی تو قبل انتخابات تو دخمه ات کز کرده بودی و داشتی برا قالیبافت نذر و نیاز میکردی و خایه حمایت از روحانی رو نداشتی این بچه ها داشتن خودشون رو به در و دیوار میزدن تا چهار تا فسیل پر افاده و عقب مونده مثل تو رو راضی کنن بیان پای صندوق رای و حالا که شکر خدا موفق شدن پاشدی اومدی میگی من دست کمی از رونالدو ندارم!!!
برو عمو تو یه بند کفش رونالدو این فوق ستاره مدرن و استثنائئ هم نیستی
هی خودتو با چسبوندن به آدم های بزرگ مثل امثال رونالدو و کیانیان و قاضیان و غیره مطرح نکن
تو حداکثر یه پیرمرد دنیا دیده پیزوری هستی که تجربه زیاد داره ولی هوش و ذکاوت و از همه مهم تر تخصص تحلیل وقایع رو نداره
دنیا به شماها فقط ار این نظر احتیاج داره که درس عبرت جوونها بشید
شما ها یعنی > نسل عقب مونده و آشغال انقلاب 57

Dalghak.Irani گفت...

الف
من خیلی مجلس ختم هایی رفته ام که طرف بچه اش یا بچه هایش را در اثر تصادفی که یا خودش یا فرزند ارشدترش پشت رل بوده از دست داده. و پدره افتاده وسط مجلس بجان پدر خودش (بابا بزرگ بچه ها) و حالا نزن و کی بزن کرده. و ندیده ام گه کسی هم میانجیگری کرده باشد برای رهانیدن پیرمرد از زیر مشت و لگد راننده و پدر گناهکار. زیرا پیرمرد اجازه نداده و همه اش گفته: کاریتان نباشد بگذارید بزند من تحمل می کنم باید سبک شود چون احساس گناه وحشتناکی می کند. و من از کنار هر دو رد شده ام و با سری افکنده از ناراحتی فقط گفته ام: الف جان تسلیت عرض می کنم انشاءالله غم آخرتان باشد!" که البته نیست و شما اصولاً 6 تایی بدنیا آمده اید.

2- من اگر صلاحیت مقایسۀ کیروش و برانکو را داشته باشم. بنظرم برانکو یک مربی محافظه کار معمولی خوب است که اگر رودخانۀ جاری و در منظری را نشانش بدهید خوب شنا می کند و حتی می تواند گاهی نقش غریق نجات را بازی کند. اما کیروش یک مربی شورشی و رادیکال است که رودخانه را هم خودش می سازد. برانکو در فرهنگ کارفرمایش بهترین تلاش را می کند اما کیروش فرهنگ خودش را هم تحمیل می کند و بهترین تلاش را هم می کند.

3- منظورم از هوادار در ستایش از کریستیانو رونالدو فالوئر است و الا واحد شمارش هوادارانش میلیارد است! یا...هو

الف گفت...

البته داستان شما و علیمنصور استقلالی نیازی به کتک زدن نداره و این همه خوشحالی جدای از سه تای این فصل، مربوط به بازی آخر فصل قبل هم هست، یادتان که نرفته! آن موقع ما خوشحال شدیم، حالا هم شما خوشحال شوید.
یکی دو روزی که بگذرد می رسیم دوباره به همان لیگ خودمان و سه تای فصل قبل! چون با این آقا مهدی چپولتان که می خواهد پاس بدهد می خورد به مدافع حریف و البته می شود شاهکارش! عمرا خواب مراحل بالاتر را باید ببنید. خواب قهرمانی آسیا، آن هم دوبار، که فکر می کنم یک صد سالی تا تعبیر شدندش فاصله داشته باشد.

راستی دم شما گرم که کری واقعی می خونی. فوتبال یکی از معدود چیزهایی در ایران که «نوجوانی» رو توی آدم زنده نگه می داره. و به نظرم من کسی که نوجوان نباشه توی مغزش، حداقل یک ذره، آدم بیچاره ایه.
عرب و عجم دخلی به این مطلب نداره واقعا و برخی از رفقای استقلالی خودم هم زدند به جاده خاکی. بگذارید خوشحال باشند این بندگان خدا دیگر. خوشحال از باخت استقلال و ضایع شدن علیمنصور، قابل درکه! حالا کو تا برسند به دو بار قهرمانی و دو بار نایب قهرمانی! خوش باشید دوستان.

خیلی مخلصیم



Dalghak.Irani گفت...

کامنت خودم راجع به تکراری بودن کامنت ناشناس بالای کامنت آخر خودم را حذف کردم و از دوست کامنت گذار پوزش می خواهم. چون فقط خطوط اول کامنت ایشان کلیشه ای از همۀ کامنت های ایشان و تکراری است و ادامه اش که مربوط می شود به حقارت من در مقابل غول های محبوبم که ایشان نامبرده هم جدید است و هم درست. اما توصیه اش بی رحمانه است و دستورش برای ننوشتن من قابل اجرا نیست. زیرا هر آدم ریزی هم حق اظهار نظر مستقل از داوری خوانندگان نوشته هایش دارد. و این امکان را تکنولوژی های جدید بشر به او داده است. توصیۀ متقابل من به ایشان غمض عین است و نادیده گرفتن من. تا باعث ناراحتی اش نشود. یا...هو

yaser گفت...

بابا رونالدو از مسی بهتره, حتی مقایسشون اشتباه هست. کیروشم با برانکو قابل مقایسه نیست در هیچ سطحی. البته اینم بگم من الان یه مدت هست پرتغال زندگی میکنم رونالدو و کیروش در حد بقیه مردم اینجا هستن قالبشون شبیه همین دوتا هستن سختکوش و مهربون و بی سر و صدا, خداییش خیلی دوس داشتنین.

يکي از خدمه کشتي غول پيکر و عظيم الجثه اصلاحات گفت...

.........
چرا بايد سراغ بحث در خصوص فوتبال و بازيکن هاي سرشناس فوتبال برويم و وقت ارزشمند خود را تلف کنيم؟
چرا بايد در خصوص خواننده اي مثل Adele صحبت کنيم و وقت خود را هدر دهيم؟
صحبت کردن در خصوص فلان خواننده و فلان نوع موسيقي چه نفعي دارد جز هدر دادن وقت؟
بحث کردن در خصوص فيلم و سينما و تئاتر و شعر و شاعري چه فايده اي دارد جز از دست دادن زمان؟
.........
پاسخ مشخص است : هـيـچ
.........
.........
.........
هم اکنون که انتخاباتي با اين عظمت در ايران برگزار شده و دکتر حجت الاسلام شيخ حسن روحاني با 57 درصد از آرا رئيس جمهور شده اند چرا اين پيروزي بزرگ و عظيم تاريخي را به ايشان تبريک نــمــي گــويــيــد؟

چرا از جشن هاي برگزار شده در خصوص پيروزي بزرگ جبهه اصـلـاحـات و اعـتـدالـات صحبت نمي کنيد؟

چرا اين حادثه عظيم و اين رستاخيز بزرگ عالم بشري را پاس نمي داريد؟
..........
اگر تمام انديشمندان جهان، از دکارت گرفته تا هايدگر ، شبانه روز و 24 ساعته در خصوص اين پيروزي عظيم تاريخ بشريت هزاران مقاله و صد ها هزار جلد کتاب بنويسند؛ به نظر من ، باز هم کم نوشته اند. کوتاهي شده.
..........
..........
با تشکر و سپاس
يکي از خدمه کـشـتـي غـول پـيـکر و عـظـيـم الـجـثـه اصـلـاحـات

ناشناس گفت...

پس قلاده ردیاب که می گفتی چی شد ؟ این که شد پست فوتبالی ، عجب علی بیغمی هستیم ما ملت !!!

ناشناس گفت...

به نظرم آیت‌الله دآندرا از همه شون بهتره.

ناشناس گفت...

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ
از مقامات حکومتی ایران انتظار می رود که توافق برجام و به خصوص بندهای مورد توافق غیر علنی را محترم بشمارند.
نمایش انتخاباتی اخیر و مطرح نمودن دوباره آقای سید محمد خاتمی، در سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا که در مفاد برجام گنجانده شده است؛ کوچکترین تاثیری نخواهد داشت.

yaser گفت...

رئالم که برد :))) بهترا میبرن

ناشناس گفت...

حال که تمام جهان غرب نظر دلقک را تایید کرده اند که ریشه تمام خشونت های خاورمیانه که به غرب هم گسترش پیدا کرده است؛ انقلاب مذهبی خمینی است و برنامه تغییر رژیم در دستور کار آمریکا قرار گرفته است و حوادث لندن هم انگلیس را موافق این برنامه می کند؛ بیاید با هم دعا کنیم که این برنامه با کمترین هزینه برای ملت خوب ایران همراه باشد.

ناشناس گفت...

نه بابا کدوم رژیم چنج؟ فقط رژیم ایران ریشه نیست، رژیم ایران یکی از دلایل هست کل جهان اسلام مشکل دارن و غرب هم میخواد صبر کنه تا دوره اش تموم بشه برنامه ای جز پیشگیری ندارند
این ایت الله مایک و این حرفا هم مسخره است دولت امریکا توانایی تعویض رژیم نداره مگر با جنگی مثل حمله عراق اونم دیگه اتفاق نمی افته و اصلا دلیلی هم نیست غرب میدونه یکی از ریشه های تروریسم خودشان و چاپیدن مسلمانان به نام اسلام هستند پس کفاره مردن چند نفر از مردمش در ازای بردن نفت و بدنام کردن مسلمانان را پذیرفته و دیگه عادی شده منفجر شدن هر از چند گاهی یک مسلمان.

ناشناس گفت...

برای الف و فقط الف ؛
وقتی العین گل شیشم رو زد از یه جهت غمگین بل نگران شدم که نکنه خدای نکرده این شیشمی باعث بشه داچ علی رفتنی شود ! کجایی عمو ؟! تازه داریم با داداچ حال میکنیم . خیالت تخت همه پرسپولیسی ها از موندن دادا حمایت میکنند و بهش رای میدن ، هیچ سوزشی هم در کار نیست و به امید خدا و لابد امسال ما رو بیشتر میسوزوونه

روشنگر گفت...

آقای روحانی رای مردم به شما در واقع رای به "ولایت خیلی مطلقه فقیه " بود . مردم با شرکت در انتخابات به" ولایت خیلی مطلقه فقیه" آری گفتند وبه فرمان رهبر خیلی عزیزشان لبیک گفتند. مردم نشان دادند خواهان اصل خیلی مترقی " ولایت خیلی مطلقه فقیه" هستند و تا پای جان پشت مقام خیلی معظم رهبری ایستاده اند

يکي از خدمه کـشـــتـي غـول پـيـکر و عـظـيـم الـجـثـه اصلاحات گفت...

................
پاسخ به کامنت روشنگر در مورخه ۱۴ خرداد ، ساعت ۱۸:۱۵
................
اينجانب به عنوان کسي که در حمايت از دانشمند بزرگوار جناب آقاي دکتر حسن روحاني، هم خودم وقت و انرژي گذاشتم و هم همس و فرزندانم را مجبور کردم که به آقاي حسن روحاني راي بدهند، خدمت شما عارضم که:
اولا: بنده نه تنها از راي دادن به حجت الاسلام روحاني، بسيار شاد و بسيار خوشـحالـم بلکه از پيروزي ايشان احساس شور و شعف مي کنم و اين روزها از شدت طراوت و شادابي در پوست خودم نمي گنجم و به محض اعلام خبر پيروزي حجت الاسلام حسن روحاني، در بين مردم کوچه و محل، شيريني و نقل و نبات توزيع کردم چون مطمئن شدم که سرزمين مان ايران، پس از پيروزي آقاي حسن روحاني، در مسير بسيار جالبي قرار گرفت.

و اما چرا؟
چون من هم اکنون مطمئن هستم که مردم آمريکا و اروپا و روسيه به اينکه ما يک همچين رئيس جمهور انديشمندي داريم حسادت مي کنند.

ثانيا متاسفم که شما هم مثل اجنبي ها، مثل خارجي ها، مثل آمريکايي ها و مثل همه اروپايي ها و مثل روسها، به اينکه ما رئيس جمهور خوبي در ايران داشته باشيم حسادت مي کنيد. برايم اين سوال پيش آمده که نکند شما طرفدار اجنبي ها هستيد؟
................

الف گفت...

تیمسار متاسفانه خاتمی شما رو ناامید کرد، ما هم که از قبل ناامید بودیم!
با همه عمله و اکره اصلاح طلب شورای شهر تهران دیدار کرد. فساد بد است، اما اگر دیگران انجام دهند!

ناشناس گفت...

یکی از خدمه کس خل ها تو از کجا می دانی مردم امریکا و اروپا وغیره حسادت می کنند با چند نفر از مردم این کشور ها صحبت کردی شما اصلا زبان بلدی که اخبار انها را حتی گوش بدی و یا حرف های اسهال طلب ها را نشخوار می کنی بابا می خواهیم بی ادبی نکنیم ولی امثال شما حرف هایی می زنند که مادر بچه مرده از خنده غش میره بابا اون ها دارند دنیا فتح می کنند و به مریخ سفر می کنند بعد شما می فرمایید غسل جنابت از راست یا چپ
خدا یک پولی به ما بده و عقلی سلیم به شما ها
البته می دانم که نرود بر سر سنگ میخ اهنی
درود بر کشتی اسهالات
اسهال طلب ها خیلی دانایند
اسهال طلب ها ایران را گوهاستان می کنندند و مردم دنیا با تمام دمکراسی و تکنولژی از حسادت اینکه بلد نیستند غسل جمعه کنند خواهند مرد
البته من سواد ندارم چند تا غلط املایی دارم در بالا

ناشناس گفت...

خدا را هزاران بار شکر گذار هستم که مردم ایران هدف گذاری منطقی و خوبی در انتخابات گذشته داشتند.
این هدف که همانا عدم انتخاب آقای رییسی بود باعث شد که ملت ایران برای نخستین بار در طول مشروطیت به این سو، به سرعت به هدف خود در انتخابات دست یابند؛ رییس جمهور منتخب بدون ترس و دلهره از انتظارات مردمی به کار خود بپردازد و نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون شهیدان است؛ در داخل و خارج از کشور به خویش ببالد از جهت الگوی نظام دمکراسی اسلامی موفق.

ناشناس گفت...

شاهزاد رضا پهلوی: ببینید، من فکر نمی کنم این فرمول موفقیت آمیز بوده باشد که از یک سو با جمهوری اسلامی لاس بزنید و امیدوار باشید رفتارشان را تغییر دهند و از سوی دیگر به دنبال منزوی و محدود کردنش باشید. هیچکدام از این دو رویکرد از زمان ریگان به نتیجه ای نرسیده است، در نتیجه فرقی نمی کند که در کاخ سفید، یک رئیس جمهوری دموکرات بر سر کار باشد و یا یک رئیس جمهوری از حزب جمهوری خواه، و البته فقط در مورد ایالات متحده صحبت نمی کنم، بلکه کشورهای دیگر که متحد آمریکا در اروپا و منطقه (خاورمیانه) هستند هم شامل این حرف می شوند، نمی توان کاری بیهوده کرد و طفره رفت و انتظار داشت که رژیم خود به خود رفتارش را تغییر دهد…این عملی شکست خورده است.
من معتقدم که تنها چیزی که در آن از یک طرف منافع مشترکی برای مردم ایران و از طرف دیگر برای کشورهای منطقه که به درستی متوجه عامل مشکلات شده اند، این یک واقعیت است که تا زمانی که این رژیم بر سر کار است، همه دچار مشکل خواهند بود؛ نه می توانید با اینها مذاکره کنید، نه می توانید انتظار داشته باشید که رفتارشان را تغییر دهند.
مهار جمهوری اسلامی، چاره کار نیست و ما را به نقطه ای می رساند که تغییر رژیم، امری واجب است، آن هم به دست مردم ایران که از منظر دولت های خارجی در تمامی این سال ها به حساب نیامده اند و هیچ گرفته شده اند. دیالوگ و گفتگو با ایران تنها به مذاکره با رژیم و نمایندگانش محدود شده و هیچوقت با مردم وارد گفتگو نشده اند…همینطور با نیروهای سکولار دموکرات ایرانی، که اکثرشان [مشروعیت] این نظام را بی هیچ تردیدی رد می کنند.
زمان آن فرا رسیده که به طور جدی، پیش از آنکه مشکلات بیشتری به وجود بیاید به این مساله توجه کنیم که استمرار این رژیم، به معنای تداوم جنگ های نیابتی ای است که برای کشور شما (ترکیه) هم مشکل ساز بوده است. پناهندگان بسیار از سوریه به ترکیه آمده اند که همه اش به خاطر دخالت های جمهوری اسلامی در منطقه است، همینطور بسیاری از مشکلات و دشواری های دیگری که پایانی بر آنها نیست. رژیم، یک عامل مشکل ساز است، نه تنها برای مردم ایران که برای کل منطقه.
پس، هر چه نقطه نظر حاکم در واشینگتن و یا در لندن و یا در پاریس و یا در ریاض و اورشلیم( بیت المقدس) باشد، واقعیت این است که در این نقطه از زمان، فرصتی برای یک تغییر واقعی به وجود آمده، تغییری که می تواند به گسترش تسلیحات هسته ای، تروریسم افراطی، نیروهای اسلامگرا، چه داعش باشد و چه کاری باشد که رژیم از داخل ایران مرتکبش می شود، (تغییر رژیم) برای تعین سرنوشت کشوری که بیشترین تاثیر را روی منطقه دارد، که در این صورت با کشوری روبه رو خواهیم بود که دولتی با رفتار مسوولانه خواهد داشت، همراه با تعهد به ثبات در منطقه که روابطی صمیمانه با همسایگان دارد و [در نتیجه این تغییر] از کابوسی که برای کل منطقه در چهار دهه گذشته به وجود آورده است خارج خواهیم شد.

ناشناس گفت...

دلقک جان. زبان در کام گرفته ای.
حداقل کامنت ها رو زودتر نشر بده.
منطقه دیگر تاب افراطی گرایی را ندارد.
قطر و ایران که مامن تروریست های القاعده و طالبان و داعش و حشد الشعبی هستند در تنگا قرار خواهند گرفت.
امیدوارم پوست اندازی خاورمیانه با آرامش برای کلیه ساکنین منطقه انجام شود.

Dalghak.Irani گفت...

دوست محترمی که چندی است چونان ارشمیدس حکیم از گرمابه بیرون دویده ای که یافتم یافتم و وقتی هم کامنت میگذاری انتظار داری که من پشت لپ تاب باشم و بلافاصله از یافتم شما رونمایی کنم. با شما هستم.
من خودم هم رضا پهلوی را بعنوان یک مرد متعادل دوست دارم زیرا علاوه بر همۀ دلایل سیاسی و غیره رضا پهلوی حداقل از نظر آماری یک روزی شاگرد خود من بوده هنگامی که در لکلند خلبانی می آموخت و من فرمانده دانشکدۀ خلبانی نیروی هوایی ایران بودم - قبلاً هم این را گفته ام - اما از نظر سیاسی پیوستن من و هرکی به او - و علامتش چیست - چه فرقی در قضیه ایجاد می کند و چه اهمیتی دارد آن حرف هایی که در بالا نقل کرده ای چه کسی گفته باشد. حرف نقل قول کرده ات در صورت ها و ادبیات های مختلف و متفاوت باره و بارها و بارها چه از سوی رضا پهلوی و چه از سوی دیگران از جمله خود من گفته شده و نوشته شده است. خب آره همه متفق القول هستیم که حرف مزبور عین واقعیت و درست است. اما تا این حرف درست از قوه به فعل تبدیل نشود و چگونه مثل همۀ حرف های این و آن و ریز و درشت و شاهزاده و گدایی است که گفته شده و می شود. آقا رضا می گوید دولت های غربی بیایند از او و سایر میهن پرستان اطراف او - یا حتی بی ارتباط با او - مذاکره و حمایت بکنند تا از راه برپایی جنبش های اعتراضی و اعتصابی و شورش های نارضایی در داخل ایران جمهوری اسلامی را ساقط و دنیا را از رادیکالیسم اسلامی نجات بدهند. خب اولین قدمش که حمایت دولت های غربی از این ایده و طرح اتورد زده شده است محقق نشده و کسی خود رضا چهلوی را داخل معادلاتش نکرده و نمی کند که تازه شروع کنیم به اینکه رضا پهلوی سیاستمدار مورد اقبال دولت های غربی و حمایت جدی از او را مورد پشتیبانی همه جانبه قرار بدهیم.

ببین دوست من. نه اینکه کسی راه حل رضا پهلوی را نمی داند و نمی بیند و نمی پسندد. بلکه همه می بینند و می دانند و می پسندند. اما اگر هم در اجرایی بودن آن شکی نباشد - که تردید جدی است و جای بحثش اینجا نیست - اولین اقدام آن دست دولت های غربی است که بهر دلیل نه به حرف رضا پهلوی اهمیت می دهند و نه حاضر به کمک به پروژه ای هستند که حقوق بشر و منافع مردم ایران اولویت ان باشد. البته خامنه ای با عدم اجازه با امریکا و برقراری روابط دیپلماتیک سه چهارم این پروژه را با هوشمندی عقیم کرد زیرا او تاریخ خوانده و می داند که توتالیترهای روس و چین فقط وقتی از هم پاشیدند که سالیانی قبل از آن با امریکا رابطه برقرار کرده و اجازۀ توطئه علیه خود را بخاکشان کشانده بودند. خامنه ای نه تنها به امریکا اجازۀ نزدیک شدن به خاک ایران را نمی دهد بلکه با سازمان اطلاعات قویش اکثر جاسوسان امریکا را هم شناسایی و بدام می اندازد و حواسش است که انگلیس را هم چنان از نزدیک تحت کنترل بگیرد که سفارتش اهمیتی بیش از کارهای کنسولی نداشته باشد. لذا نه آنان که در ایران رأمی دهند کسخل هستند و نه مایی که با وجود تنفر از هرچه جناح و الیگارشی و چپ . راست و آخوند و مکلا ناچار از یکی بد علیه دیگری بدتر حمایت می کنیم و منتظر پیدا شدن تصادفی مردانی هستیم که توازن قوای چرخیده بنفع حکومت مدرن را از قوه به فعل تبدیل کند. زمانش به آخرالزمان موکول است؟ من می گویم نه و دارم از توازن قوایی صحبت می کنم که همین الان هم بنفع مدرنیته چرخیده است و فقط مرد نقد کردن آن باید پیدا شود که بزودی خواهد شد. اما اگر هم تو حرف مرا قبول نداری و می گویی این وعدۀ سرخرمن است. قبول می کنم و حرفم این است که حداقل اگر سرخرمن هم شده من وعده ای می دهم که بر کنش جاری مردمم متکی است و فعال. تو که حتی دادن وعده ات را هم به بزک نمیر بهار بیاد (خواست دولت های غربی) موکول می کنی و خود وعده ات را هم به کمپزه با خیار میاد (انشاءالله که ملت شورش خواهند کرد). یا...هو

يکي از خدمه کـشـــتـي غـول پـيـکر و عـظـيـم الـجـثـه اصلاحات گفت...

............
با سپاس و تشکر از فرد ناشناسي که کامنت ۱۵ خرداد ، ساعت ۶:۴۰ را گذاشته و بحث بسيار خوبي را مطرح کرده.

خطاب به کامنت گذار ناشناس ساعت ۲:۴۰ که به بنده و ديگر خدمه کشتي غول پيکر و عظيم الجثه اصلاحات با لحني تـنـد و عصباني صحبت کرده عارضم که:

بنده به اعتقادات و عقايد خود در ظرف 38 سال گذشته افتخار مي کنم و مـي بـالـم. توضيح آنکه، بنده در فاصله سالهاي 57 تا 67 همچون بقيه دوستان اصلاح طلبـم از حاميان پر و پا قرص سياستهاي آيت الله روح الله خميني و فرزند برومند ايشان جناب سيد احمد آقاي خميني بوديم، هر چند شايد انتقاداتي نيز شايد به سياستهاي مديريتي اين دو بزرگوار در دهه شصت وارد بوده باشد که به اعتقاد بنده صحيح نيست که حوادث دهه شصت را نبش قبر کنيم. بايد گذشت و عبور کرد.

و اما در خصوص سالهاي 1368 تا 1396 خدمت شما عارضم که ، که اين 28 سال نيز قابل دفاع است به استثناي هشت سالي که درياسالاران کشتي غول پيکر اصلاح طلبان در راس قوه مجريه حاضر نبودند. يعني سالهاي 84 تا 92.

بنده معتقدم، مديريت آقايان مهندس مير حسين موسوي و آيت الله هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام حسن روحاني و حجت الاسلام سيد محمد خاتمي و آيت الله سيد محمد موسوي خوئيني ها و آيت الله موسوي اردبيلي از مديريت امثال وينستون چرچيل و آبراهام لينکلن به مراتب علمي تر و قوي تر بوده ، ولي سالها طول خواهد کشيد تا عوام الناس در ايران بفهمند که درياسالاران کشتي غول پيکر اصلاحات، در حقيقت نوابغ بزرگ قرن بيستم و بيست و يکم ميلادي بوده اند.

اجرکم عندالله

ناشناس گفت...

"من می گویم نه و دارم از توازن قوایی صحبت می کنم که همین الان هم بنفع مدرنیته چرخیده است و فقط مرد نقد کردن آن باید پیدا شود که بزودی خواهد شد. اما اگر هم تو حرف مرا قبول نداری و می گویی این وعدۀ سرخرمن است. قبول می کنم و حرفم این است که حداقل اگر سرخرمن هم شده من وعده ای می دهم که بر کنش جاری مردمم متکی است و فعال. تو که حتی دادن وعده ات را هم به بزک نمیر بهار بیاد (خواست دولت های غربی) موکول می کنی و خود وعده ات را هم به کمپزه با خیار میاد (انشاءالله که ملت شورش خواهند کرد). یا...هو"
پاسخ شما البته تا حدود زیادی تایید کننده بود و حرفی در آن نیست الا اینکه
آن مرد نقد کردن که شما می گویید را هم من می توانم به کمبزه و خیار ارجاع دهم.
اگر بین مردم بروید و بگویید "خدا بیامرز" چند درصد مردم شخص دیگری غیر از محمد رضا شاه را در ذهن خود تداعی خواهند کرد؟
همانطور که بعد از سقوط طالبان در افغانستان، محمد ظاهر شاه به عنوان پدر ملت نقش سمبلیک در تاسیس جمهوری جدید و گرد هم آوردن گروه های مختلف تا تدوین قانون اساسی جدید را داشت؛ رضا پهلوی هم چنین پتانسیلی را دارد.
در دوره انتقالی، کشور احتیاج به فردی دارد که اکثریت مردم به او اعتماد داشته و امید را در دل آنها زنده کند و کشور را یکپارچه نگه دارد.

ناشناس گفت...

يکي از خدمه کـشـــتـي غـول پـيـکر و عـظـيـم الـجـثـه اصلاحات گفت...
یابوی عزیز...
آيت الله هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام حسن روحاني و حجت الاسلام سيد محمد خاتمي و آيت الله سيد محمد موسوي خوئيني ها و آيت الله موسوي اردبيلي
این حیوانات را با چرچیل و لینکلن مقایسه میفرمایی؟

ناشناس گفت...

تیمسار داستان قطر چیه؟ جریان چیه؟

ناشناس گفت...

شما قرار بود یک پست در مورد روحانی و ازادی یواشکی بنویسید؟ نشد؟

مانی گفت...

ناشناس دلخوش به شازده ,
آن سبو بشکست و آن پیمانه رریخت. امریکا و انگلیس با آن آشی که برای ما و خودشان در 28 مرداد پختند پشت دستشان را داغ کردند که دیگر نه به فکر کودتا در ایران باشند نه لشگر کشی به ایران. التماس های پیاپی شازده را هم برای حمله به ایران در سالهای پیش به هیچ گرفته اند. تازه این شازده دست به دامن عربستان هم شده بود که داد مشروطه خواهان را هم در آورد و تهدید به خلع از سلطنت و مقام شازده گی هم شد. بقیه اپوزیسیون هم بهتر است از روی دست مردم گرفتار ایران مشق مبارزه برای آزادی ایران کنند نه اینکه به پر و پای دولتمردان غرب و عرب بیافتند که به آنها کمک کنند و مرتب به مردم سرکوفت بزنند که چرا در انتخابات شرکت میکنید.

ناشناس گفت...

مانی جان ، مگر میشود زامبی ها را نجات داد ؟؟

ناشناس گفت...

مانی جان.
شما که اطلاعات تاریخی و سیاسی ندارید، آیا شما را مجبور کرده اند اظهار فضل نمایید.
التماس رضا پهلوی برای لشکرکشی به ایران. زهی خیال باطل.
اگر شما توانستید از یک خبرگزاری معتبر جمله ای دال بر ترغیب بیگانگان به لشکرکشی به ایران پیدا کنید؛ من از شما عذر خواهی میکنم و خود را از برج میلاد به پایین پرت می کنم.
اکبر میثاقیان به شوخی گفت من به جد می گویم.
از پرت و پلا هایی که گفتی همین جمله را داوری می گذارم که قابل راستی آزمایی باشد.
رویترز، آسوشیتدپرس، تایم، نیویورک تایمز.... صدا و تصویر خودشان منابع موثق است. نه اصلاح طلبان و اصولگرا هایی که جماعتشان سینما رکس را به آتش می کشند و به حکومت پهلوی نسبت می دهند و یا سکوت می کنند.

Dalghak.Irani گفت...

این بحث آقا رضا را تمام کنید چون دوست ندارم بموضوعات خیالی بپردازم. بدون اینکه وارد جزییات بدیهی بشوم که استناد به خدابیامرز به چه کسی می گویند و اکثریت ایرانیان - در حالی که 70 درصد مردم فعلی ایران دوران شاه را نزیسته اند - را کارساز نمی دانم زیرا ین گزاره های شایع در افواه عمومی می تواند در مورد خیلی از مسایل و موارد کاملاً متناقض هم ادعا شود و بدون هرگونه پژوهش و پیمایش میدانی یا مطالعاتی مستند قابل تأیید یا رد نیست و لذا بی معنی و فاقد وجاهت استدلالی.
اما دیدم به "دورۀ انتقالی" اشاره شده بود. و این یعنی پذیرش سقوط رژیم از دو طریق: یا انقلاب داخلی و یا جنگ از خارج. دورۀ انتقالی اگر ناشی از پیروزی انقلابی دیگر باشد نیازی به رهبر در دورۀ انتقالی نیست زیرا که انقلاب در مدت شکل گیری و پیشروی و رسیدن به پیروزی رهبران و مدیران خودش را هم پیدا می کند که همان ها هم مسئول عبور از دورۀ انتقالی هستند و اگر کسی - مثل هرکس از جمله رضا پهلوی - نقشی در انقلاب نداشته باشد کسی به او نقش دورۀ انتقلی نمی دهد و اگر هم داشته باشد نیازی به گدایی رهبری از حالا که نه بدار است و نه به بار معنایی ندارد چز کوچک کردن سیاستمدار. اما دورۀ انتقالی مورد نظر شما که ظاهرشاه را هم مثل زده ای بیشتر تداعی کنندۀ سقوط جمهوری اسلامی پس از جمله و جنگ خارجی است که نگران فروپاشی سیتم فعلی و عدم وجود سیستم جایگزین است و معتقدی که در اینجا باید برویم دستبوس آقا رضا و با سلام و صلوات او را بیاوریم که ایران را از جنگ ویرانگر عبور و به دولت کرزای ها برساند. آن هم دست ما نیست و باید خود آقا رضا اینقدر مقبولیت در نزد نیروی اشغالگر ایران داشته باشد که به او روی خوش نشان بدهند و استخوان درشته را به سوی دهان او پرتاب کنند. اما سخن آخر اینکه سیاستمدار را عملکردش این و آن می کند و نه بیرق کردن روزانه در دنیای مجازی. رضا پهلوی هم مثل هر سیاستمدار دیگری خودش مسئول پروژه اش است و اگر نمی تواند عملیاتی اش کند از دست من و تو کاری ساخته نیست. تازه اگر هم کاری ساخته باشد باز خود رضا پهلوی مسئول جذب ماست و نه ترغیب من از سوی تو برای بپای او افتادن! یا...هو