۱۳۹۴ اسفند ۴, سه‌شنبه

رأی دادن به ری شهری و ... سخت است ولی منطقی: چون در سیاست قاتل و مقتول نداریم و فقط هدف و خط سیاسی داریم!


1- یکی از دم دستی ترین و فکر نشده ترین و بی بنیادترین بهانه های تحریم کنندگان انتخابات این گزارۀ تکرار شونده و شاهکار پنداشته شده و آخر استدلال معرفی شده و می شود که: چطور می شود به امثال ری شهری که صادر کنندۀ حکم اعدام ده ها نفر است رأی داد. در ظاهر امر هم استدلالی محکم و گول زننده و فریبا بنظر می رسد. اما - این اما مهم است - تاریخ جهان حتی در عصر مدرنیته و بعد از رنسانس مشحون از دوره هایی در سیاست های کشورهای مختلف است که قاتل و مقتول با هم ائتلاف کرده اند برای کسب قدرت و پس راندن قاتل مهمتر یا خطر بزرگتر برای ملت ها و کشورهایشان. زیرا سیاست محل انتقام کشی های شخصی و گروهی نیست و چه بسا خود مقتولانِ "مؤتلف قاتل" امروز ما هم اگر بجای ما بود، چنین ائتلافی را او انجام می داد. مثل هزاران خانواده ای که قربانی جنایت های دور و نزدیک حاکمان جمهوری اسلامی بوده اند؛ و امروز در صف اول دعوت کنندگان و ترغیب کنندگان و تشویق کنندگان به دادن رأی "سلبی" هستند. و درست هم است و این سنت تاریخ سیاسی جوامع است. زیرا ما در سیاست قاتل و مقتول نداریم بلکه در سیاست یک هدف داریم و یک راه و خط سیاسی منجر به هدف. بطور مثال اگر من انسان لیبرالی هستم این می شود خطم. و اگر هدفم آزادی اجتماعی و فرهنگی باشد این هم می شود هدفم. تنها عناصر ثابت در فعالیتم فقط همین "خط" و "هدف" باید باشد و نه این شخص و آن سیاستمدار. هرکس درهر برهه ای بهردلیلی بخط من لیبرالیسم نزدیک تر بود و بهدفم آزادی اجتماعی یاریگرتر با او وارد بازی می شوم و بالعکسش هم صادق است. بنابراین رأی دادن به خیلی از روحانیان حاضر در لیست معروف به هاشمی عین درستی سیاست است و کمترین بویی از یکی شدن قاتل و مقتول نمی دهد. من به ری شهری رأی می دهم تا از شر ایدئولوژی و رهبر فکری امثال ری شهری (مصباح یزدی) خلاص شوم. بدیهی است که بعد از این مرحله خود ری شهری هدف مبارزه و حذف من خواهد بود.

2- در یکی از کامنت هایم در بالاترین در دفاع از دری نجف آبادی که روحانی میانه رو و آگاه و خوبی است مطلبی را نوشتم. حالا اما بمناسبت مطرح بودن مسلسل وار و سیبلی ری شهری چند کلمه هم از گذشتۀ او می گویم که اولی خاطرۀ شخصیم است و دومی گرایش سیاسی دیده شده از او. خاطرۀ شخصیم این است که ری شهری رییس و قاضی دادگاه خودم در سال 62 بوده است که بازجویم شاگردم همافر عباس سلیمی بود؛ به اتهام سمپات مجاهدین خلق بودن و همزمان دفاع سفت و سخت از دولت مهندس بازرگان. اما ری شهری با یک منطق مرا تبرئه کرد. زیرا روز دادگاه شش تیغه و کراواتی و شیک پوش حاضر شده بودم و او معتقد بود که اگر ریگی بکفشم بود نباید اینقدر جسور و تابلو می آمدم به دادگاه. دوسیۀ سیاسی ری شهری هم متفاوت با خیلی از روحانیان دیگر است. او بنیانگذار و بوجود آورندۀ "حمعیت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی" بود در دهۀ هفتاد که از سوی همین جریان سیاسی هم نامزد ریاست جمهوری رقیب خاتمی شد و باخت. اما در آن جمعیت سیاسی ناپایدار احمد پور نجاتی عزیز و اصلاح طلب رادیکال دست راست ری شهری بود و محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی خاتمی و معاون اجرایی روحانی دست چپش! یا...هو

۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

بنازم جناب دلقک که تا روز انتخابات توپخانه شما مرتب کار خواهد کرد .
هر یه مطلب . ایول داری دلقک

ناشناس گفت...

آره بیچاره خودشم مونده به کی رای بده.
شاه مرحوم چند تا مثل شما داشت و البته مثل اکبر کوسه،هنوز داشتیم لذت پادشاهی رو میبردیم.
واقعا که...

ناشناس گفت...

"مقامات بد" كشورها را "شهروندان خوب" آن كشورها با "عدم شركت در راي دادن" انتخاب مي كنند.

قلندر گفت...

تیمسار گرامی ، درجه بندی و مش بندی افراد نظام و اینکه باید از ترس یکی ، به دامان دیگری پناه برد ، از آن معجونهائی است که براحت نمی شود سرکشید.
حتمآ توجه دارید که رل افراد و طبقه بندی آنها با یکدیگر فرق دارد ولی همه وابسته به یک خط فکری هستند .
استحاله فکری در چه حد ؟؟!!!
گیریم که رآی دادیم به یکی از همین نغرات ، حرکت بعدی چه باید باشد ؟ توجه داشته باشید که میانگین طول عمر ما ایرانیان ۶۵ تا ۷۰ سال است.

ناشناس گفت...

* ابی جون.....
به نظرم ردیف وسطو آجر 3سانتی بزنی شیک تر میشه...!
.
.
.
.
.
.
.

.
اظهار نظر جنتی به ابراهیم در حال ساخت کعبه..!

ناشناس گفت...

محمد شریعتمداری به گمانم

ناشناس گفت...

مثبت دادم ولی نمیدونم منظورتون از "بچه تهرون خفن" چیه؟ بچه تهرون خفن پسر اون ایت الله بود که با لامبورگینی رفت توی درخت! ما نه پدر پول دار داریم و نه ارث و میراثی. اقا زاده ها رو میگی بیا رای بدن؟

ناشناس گفت...

دلقک!
تندرو ها می خواهند از بیرون تهران بالای یک میلیون نفر برای رای دادن به تهران بیاورند. چه خوب است که اعتدالیون از شهر هایی که هیچ کاندیدای احراز صلاحیت شده ای ندارند با همین نیت از مردم بخواهند که برای رای دادن به تهران و شهر های دیگر که کاندیدا دارند، بروند.
دلقک!
زمان تنگ است ، اطلاع رسانی کن و از کلام نافذت برای ذره ای بهتر شدن شرایط کمک بگیر.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز


با تشکر فراوان از دیدگاه‌های جالب و منطقی‌ شما. من تصمیم دارم در انتخابات شرکت کنم و به لیست حامی‌ دولت رای دهم. تنها تردیدم در نوشتن نام برخی‌ افراد در خبرگان بود که احتمالا بر احساس خودم غلبه کرده و ۱۶ نفر را مینویسم. اما یک نکته مهم که در هیاهوی تحریم یا نه و نوشتن کّل اسامی گم شده بحث ابطال گزینشی صندوق‌های انتخاباتی به عنوان تنها ابزار اقتدار گرایان است.


با توجه به جوّ فعلی‌ متأسفانه بعید می‌‌دانم مشارکت در حد مجلس ششم باشد. این بدان معنی‌ است که احتمالا مثلث جیم در بهترین حالت نفرات ۱۷-۱۸-۱۹ با اختلاف بسیار کم با نفر ۱۶ خواهند بود. در این حالت با ابطال صندوق‌های شمال شهر به راحتی‌ آسامی در پایین لیست عوض میشود مانند کاری که در مجلس ششم شد. تنها پاد زهر این اتفاق این است که صندوقهای خبرگان یکنواخت پر شوند. مثلا طبقه متوسط بالای شهر تشویق شوند در حوزه‌های پایین شهر رای دهند.


ممکن است برای برنامه ریزی چنین پویشی کمی‌ دیر باشد ولی‌ خواستم پیشنهاد دهم در پست بعدی خود این مورد را هایلایت کنید. البته با برخی‌ از دوستان که مطرح کردم خندیدند و گفتند همین که افراد را بتوان قانع به رای دادن در عصر روز انتخابات کرد کلی‌ انرژی میبرد چه برسد به آنکه بگوییم بروید ۱۰ کیلومتر آنورتر رای بدهید!

عسکر گفت...

. . . . . .
به هر 16 نفری که آیت الله هاشمی رفسنجانی سفارش کرده قطعا رای خواهم داد.
من به همراه خانواده ام اسم این ده بزرگوار را در بالای لیست می نویسیم:
1- هاشمی رفسنجانی
2- حسن روحانی
3- آیت الله ری شهری
4- دری نجف آبادی
5- سید محمود علوی
6- موحدی کرمانی
7- امامی کاشانی
8- فاضل گلپایگانی
9- آیت الله تسخیری
10- محسن قمی

الف گفت...

دوستان...

این مطالبی که تیمسار به رایگان می نویسد، بی مزد و ادعا، قلب سکولاریسم واقعی است. جالب آنکه در میان پوزیسیون و اپوزیسیون معدود کسانی هستند که مغز عرفی گرایی و سیاست واقعی را فهمیده باشند و تیمسار یکی از آنها است.

ناشناس گفت...

به شکرانه،دست جلادی که هنوز مرا نکشته می فشارم..
از ماست که بر ماست!

Dalghak.Irani گفت...

موضوعات یک میلیون نیرو به تهران و شورای نگهبان با خامنه ای تشکیل جلسات متعدد می دهد در بیت و دارند برنامه ریزی می کنند برای کودتا و اینجور موارد نه که نباشد اما بیشتر جنبۀ جنگ روانی اینطرفیهاست همانطور که انگلیسی بودن هم ابزار دست آن طرفی ها. بنابراین خیلی هم جدی نیست این تبلیغات روانی نه برای درمان که بیشتر بخاطر پیشگیری و بهداشت است. اما اینکه اصولگرایان بدجوری ترسیده اند و دستشان هم خالی کاملاً معلوم است تا جائیکه کیهان دیشب تا پروندۀ کرباسچی عقب رفته بود که اتهام فساد بزند به اصلاح طلبان یا نادران و زاکانی که مستقیماً جرم مرتکب شده اند در اتهام رشوه و فساد به اعضای دولت و دفتر وبرادر و حتی خود روحانی. مردم اگر حرکت کنند با آوردن آدم از اینور آنور کاری نمی توانند بکنند. ضمن اینکه روحانی خودش ختم آخوندی و امنیتی است و گاکول نیست که رقیب هرکاری بکند و این هم نه خبردار شود و نه جلوگیری کند. بنظرم حتی خیلی هم نباید اصلاح طلبان روی گزینه های بی بنیاد و حدسی مانور بدهند که به ضد تبلیغات تبدیل می شود. یا...هو

ناشناس گفت...

الان وقتشه که محض تفریح و کنایه هم که شده یک نفر به هم پوشانی پسر پهلوی و جناح اصول گرا در تبلیغ گزاره (جان مادرتان مشارکت نکنید!) تیکه ای بندازه!

ناشناس گفت...

هر بار موقع انتصابات بدو بدو پیداتون میشه برا بازار گرمی و لفت و لیس

هر بار هم با همون بهانه های تخمی تخیلی تکراری و استدلال‌های 2زاری بچه خر کن مثل( اگر به خواجه ندید به اون سیبیل کلفت طرفین یا اگر به خودی بدین بهتر از به غریبه داد‌انه یا اگر با میل رضایت نیایین بدین بزور میکننتون یا اون دفعه چون فلان بود درد داشت این دفعه چون بیسار هست درد نداره یا این بار بار آخر دفه دیگه وجود نداره و. . . ! ) سعی میکنین مردم رو بکشین پای صندوق انتصابات بلکه نون دونی زن و بچه قطع نشه ولی به محض اینکه حساب بانکی چسبید به سقف حاجی حاجی مکه گم و گور میشین تا سری بعد! خجالت هم نمیکشید و بجای اینکه بابت دروغ و کلاه برداری گم و گور بشین و زبون و بکنید اونجا باز موقع انتخابات با یه نقاب جدد پیداتون میشه و روز از نو روزی از نو! هر دفعه هم از سری پیش وقیح تر و پر رو تر و وحشی تر میشین و برا یه لقمه کثافت مثل اراذل و اوباش میریزین تو فضای مجازی و مثل سگ پاچه میگیرین و دندون نشون میدید!

مثل خودت صحبت کردم منته‌ها بدون لای رفتن و پیچوندن و بازی کردن با کلمات

ناشناس گفت...

تیمسار قلابی کم ببند همیشه ببند

ناشناس گفت...

سلام
کمی تفریح انتخاباتی هم بد نیست
ارادتمند - یزد
http://haghmosalamma.blogspot.fr/2016/02/blog-post_23.html

ناشناس گفت...

کم کم دیگر داری می کشی توی جاده خاکی! این رای شهری که دختر 9 ساله ان اخوند سرشناس را به زنی گرفته است یکی از کثیف ترین اخوندهاست واساسا شکل و شمایل وزارت اطلاعات را ایشان خط داد.
https://www.youtube.com/watch?v=Ssnh9F_s0ys
در تمام توطئه هایی که اتفاق افتاد از جمله پاپوش برای منتظری بزرگ یک پای ثابت ماجرا بود.چه پرونده ها که برای این و ان ردیف نکرد. قطب زاده را همین فریب داد که به دروغ اعتراف کند که می خواسته یک چاه در خانه خمینی بکند و پر از مواد منفجره کند! و بعد هم بر اساس همین اعتراف دروغین اعدامش کرد! بنظرم به این نتیجه رسیده اید که هدف وسیله را توجیه می کند. نه این رای براساس کیاست نیست بلکه بر اساس همپوشانی دروغ هاست. رای دادن به ری شهری آن قدر شرم اور نیست که اب پاکی روی دست او ریختن!

آن‌که حقیقت را نمی‌داند نادان است، آن‌که حقیقت را می‌داند ولی انکار می‌کند تبهکار است

برتولت برشت

غواص در عمق 400 متری

ناظر گفت...

نوشته ای از محمد رهبر در پیش بینی هفتۀ آینده و سود رأی دادن
http://zeitoons.com/1984

ناظر گفت...

نوشته ای از محمد رهبر در پیش بینی هفتۀ آینده و سود رأی دادن
http://zeitoons.com/1984

ناشناس گفت...

غواص چکار به این دلقک بدبخت داری؟ اخر او هم دخل و خرج دارد.کنار رودخانه تایمز پول ویسکی و شامپا یبنش را از کجا تا مین کند.

جعفر گفت...

جالبه که هم خامنه ای و هم براندازان مجازی هر دو اصرار دارند دوقطبی دروغین و کاذب است و فضای کشور دو قطبی نیست و همه مثل هم و سر و ته یک کرباس هستند! من اگه یک برانداز ساده لوح هم بودم، همین که می دیدم سخنانم با سخنان رهبر داره همپوش میشه، متوجه ایراد کارم می شدم! در این موضوع نشانه هایی است برای کسانی که می اندیشند.

سیاوش گفت...

توی کشور های مترقی اگه سیاستمداری اشتباه کنه واسه تمام زندگیش از سیاست ترد میشه چون مردمشون ماله کش و بی تفاوت و سرپوش گذار و مزور مثل این دلقک نیستند.مردمشون تاثیر گزار و با خود و منافع ملی شان روراست هستند.
آزموده را آزمودن خطاست برای ما که زندانی میشیم شکنجه میشیم اعدام میشیم جه فرقی داره علی گدا باشه یا اکبر کوسه.هر دو تا جبهه به ظاهر مخالف هم در یک چیز شریکند؛ به غارت بردن سرمایه های ملی و نگهداری قدرت در دست آخوندها و پاسداران جنایت کار با تمام قدرت و کنایت ممکن.
# بازی کردن به راه و روش و رسم بازی آخوندها خیانت به منافع ملی و همکاری سیاسی با جنایت کاران در جهت سرکوب بیشتر و تسلط بیشتر بر مردم هست.
یک نه تا بر پایی جمهوری ایرانی کافیست

ناشناس گفت...

'در زندگي رأي هايي هست كه مثل خوره در انزوا روح را اهسته مي خورد و مي تراشد. اين رأي ها را نمي شود به كسي اظهار كرد ...