۱۳۹۴ آذر ۲, دوشنبه

مراحل تولد و رشد تروریسم اسلامی: نطفۀ فقیه ها در تهران؛ زهدان مَلِک ها در ریاض؛ فرزند لیبرال ها در پاریس!


1- نفرت منجر به نزاع و جنگ و خونریزی در بین مذاهب منشعب از یک دین حتی فجیع تر است از همین ستیز و نبرد بین دو دین مختلف.- بروایت مطلق تاریخ و البته به تأیید منطق نیز مثل جنگ های کاتولیک ها و پروتستان ها -

2- ایران تنها کشوری است که حکومت مذهبی تشکیل داده و بخودش لقب "ام القرای" اسلامی داده است.

3- ایران تنها کشوری در بین مسلمانان است که اکثریت مطلق شیعی دارد. و شیعه تنها مذهب عمده ای در بین مسلمانان است که اقلیت مطلق است.

4- عربستان سعودی سرزمین وحی و زادگاه و خاستگاه حضرت محمد (ص) پیامبر مسلمانان است و بدیهی است که لقب "ام القرای اسلام" را فقط و فقط حق مذهب خود بداند و هر ادعای"کشور و مذهب دیگری"؛ مسلمانان سنی و وهابی مذهب را تحریک کند و آشفته سازد.

5- عربستان سعودی کشوری با عقبۀ مستقل تاریخی ضعیفی است و "حضرت محمد" پررنگ ترین و شاخص ترین نماد "هویت" تاریخیش است. و بطور بدیهی حاضر به اجازۀ مصادرۀ تنها هویتش "محمدامین" نباشد.

6- راه حل فقط یکی است: یا باید ایران از ادعای اسلامی بودن حکومت خود دست بشوید - ترتیبش مهم نیست.بهرطریق - یا سنی های وهابی باید بتوانند در یکی از کشورهای عمده اسلامی مثل پاکستان، افغانستان و ... [سوریه و عراق] حکومت اسلامی بروایت "مذهب وهابی" تشکیل بدهند. و هویت بسرقت رفته شان از طرف شیعیان ایران را بازپس بگیرند.

7- هر وقت حکومت در ایران بسوی عرفی شدن رفته روابط با اعراب هم بسرعت بهبود یافته و هر زمان شعارهای رژیم ایران مذهبی و رادیکال شده؛ بلافاصله اعراب را نگران و آشفته کرده است. فارغ از تحریکات عملی شیعیان از سوی حکومت ایران حتی.

8- تروریسم القاعده، تفکرطالبانی، دعوا بر سر نام ها و مالکیتهای ارضی مثل خلیج فارس و خلیج عربی، تنب ها و ابوموسی، اروندرود و شط العرب - و حتی مصادرۀ ملای رومی و فارابی و این سینا و ... - و هر آنچه می تواند تحت عنوان کلی "مصادرۀ هویت ها" خلاصه شود راه حلی ندارد غیر از اینکه ایران باید از ادعای " تنها حکومت رسمی بنام "محمد امین" عرب دست بردارد. - چون هم پول زیاد است نزد عرب ها و هم "طالب" [داعش] در بین مسلمان ها -

9- البته که این مشکل بیشتر نرم افزاری و ناپیدا اینک در اقدامات سخت افزاری طرفین ابعادی هول انگیز جهانی یافته و نخواهد توانست بسرعتی که سی سال پیش می توانست مؤثر باشد نوشدارویی عمل کند. ولی چون تنها راه ممکن است باید روزی اتفاق بیفتد. جنگ و لشکرکشی و سرکوب سخت افزاری قطعاً پاسخی نخواهد گرفت.

10- و این طنز نیست که بگویم: زمانی که پرزیدنت کارتر در مجمعی از ضعیف ترین هیئت حاکمه های طول تاریخ مدرن در غرب مثل جمیز کالاگان بریتانیایی و ژیسکاردستن فرانسوی و ... و با سیاست های مذبذب و متزلزل و بلاتکلیف – طرفه اینکه در همین لحظۀ تاریخی هم غرب دچار وضعیتی کاملاً مشابه زمان کارتر است - با خوشحالی از فروپاشی رژیم شاه ایران استقبال می کردند باید می دانستند که خدای ایرانیان! فقط آنان را با پرتاب شدن ایران به اعماق تاریک تاریخ پاداش! نخواهد داد؛ بلکه با تغییر نقشۀ خاورمیانه و تظاهرات مسلمانان سلفی در کوچه خیابانهای نیویورک و لندن و پاریس و ... هم آنان را عقوبت خواهد کرد.

11- و ختم کلام با یک حس ناگزیر: آیا دنیا تقاص "آه" ایرانیان گیرافتاده در پیشا تاریخ حاکمیت بالفعل ایران را نمی دهد!؟ 

12- من از علت تامه می گویم و همۀ دلایل دیگر می تواند معتبر باشد؛ مشروط به اینکه در نفی و انکار و تضعیف این علت تامۀ روانی نباشد. یا...هو

متن بالا را برای اولین بار در 5 اسفند 1388 منتشر کرده ام و پس از آن نیز بدفعات در اینجاها (+) (+) (+) (+) بازنشر کرده ام. حالا که با ظهور پیشرفته ترین و اصیل ترین و فراگیرترین و مدرن ترین ورژن نهایی این رویارویی ناگزیر بنام داعش مواجه هستیم می توان نوید بدهم که به آخر پروژه رسیده ایم و غرب ناچار برای تأمین امنیت خود باید داعش را و قبل از آن جمهوری اسلامی را به سیاست زدایی از اسلام وادارد. و واخواهد داشت. زیرا چاره ای غیر از این ندارد. یا...هو

۳۳ نظر:

عسکر گفت...

جناب تیمسار ، بنده تعجب میکنم که با اینکه فقط حدود سه ماه به انتخابات اسفندماه باقی
مانده ، جناب عالی با طرح مبـاحث انحرافی ، قصد زیر سـوال بردن جـریان اعتدال گرایی را
دارید.
حالا اساسا وقت این جور مطالبی که می نویسید نیست ، فقط باید به فکر انتخابات اسفند بود.

Dalghak.Irani گفت...

عسکر
تو که خودت حریف همه هستی و خوب هم آیت الله ها را تبلیغ می کنی. نگران نباش کسی نه بحرف من گوش می کند و نه به فریاد تو. و خوب هم می کنند چون هم من و هم تو خودمان سرکاریم فکر می کنیم که مردم بیکارند زندگی عزیزشان را صرف این توهمات هزار سالۀ من و تو بکنند. خودشان باز دقیقۀ نود چند روز مانده بهر انتخاباتی می آیند یا نمی آیند و بر مبنای آخرین ورژن روی صحنۀ جمهوری اسلامی رأی می دهند یا نمی دهند. و می روند دنبال زیست شان تا باقی مانده اش از دست آخوندها را هم دو دستی تقدیم روشنفکران نق نقو و دیگر هیچ نکنند تا تلف شود. و چقدر خوشحالم که دیگر با هیچ ترفندی هم نمی شود ترغیب شان کرد به ماندن در نوستالوژی دیروز. پس ابداً نگران نباش و پشتکار داشته باش در تبلیغ آیت الله ها هاشمی و خمینی. یا...هو

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
اپل آی دی گفت...

تیمسار گرامی ، از ایران که جز هارت و پورت داخلی و گرفتیم گرفتیم و کشف باندهای تروریستی و بمب و چاشنی و اینگونه خزعبلات ، چیزی باقی نمانده و مراحل نهائی محو از تاثیرگذاری منطقه را طی میکند.
بنظر میرسد که مشکل غرب در حال حاضر برخی ملل عرب مثل عربستان و بحرین و قطر هستند که با راه اندازی و حمایت داعش ، عرصه را بر غرب در حال تنگ تر کردن هستند و جز با نابودی کامل حکومت ایران حاضر به عقب نشینی نیستند ، غرب روزی که با ایران اخته شده نرد عشق می باخت و شیوخ عرب را سر کار گذاشته بود باید به چنین روزی فکر میکرد که نکرد ، شاید بر هم زدن برجام از طرف غرب و گذاشتن ایران در منگنه برای ذبح نهائی راه حل جمع شدن داعش از طرف شیوخ عرب باشد ، بهر حال بازنده این دوئل در حال انجام ، ایران است و برنده آن غرب که به همین بهانه درها را بروی مسلمانان خواهند بست به امید امنیت بیشتر.

ناشناس گفت...

تشخیص دلقک در مورد جنس داعش هنگام ظهور ان و کاربردش طی مقاله ای که در خرداد93 نوشت دقیق و حرفه ای بود و واقعا باید دست مریزاد گفت

نکته دیگری که باید اینجا اضافه کنم ضعیف شدن و رو به اهتزاز رفتن موضوعی به نام اسلامیزاسیون و تقابل ان با دنیای غرب است اسلام نشان داد که جز خشونت در مقابل غرب و مدرنیزاسیون چیزی جز زور در چنته ندارد و ان را هم در قالب عریانش یعنی داعش به کاربرد و از این پس به بعد نقطه عطفی در جهان به وجود خواهد امد و انهم فروکش کردن و کم توان شدن اسلامیزاسیون در جهان و از جمله ایارن می باشد باید قالبهای اسلام از هر نوعیش چه امام زمانی(مصباحی و خامنه ای و جنتی و مکارم و...)و چه رحمانی (یاران خمینی هاشمی و موسویی و روخانی و حسن خمینی و...)باید دور ریخته شود
و در فکر ریختن طرحی نو برای فرداهای این کشور بود
.............
اراد

ناشناس گفت...

اسلام محکوم به شکست استاسلام رحمانى، نيز مانند تأويل هاى ديگرى از آن، منجر به نوآورى براى اسلام نخواهد شد آنگاه كه اين دين در همهء تأويل هايى كه از آن مى شود بعنوان آخرين دين كه "وعده تثبيت" آن هم "در زمين داده" شده است، از سوى هوادران "اسلام رحمانى" پيگيرى مى شود. چونكه دينى كه خود را يگانه حقيقت و آخرين دين براى همهء جهان بداند، خود ضد حقيقت و در نهايت ضد آزادى خواهد بود. مؤمنان اسلامى در هر قد و قواره اى كه باشند همگى، در اينكه اين دين بايست دين آخر باشد و بر روى زمين "تثبيت" شود متفق القولند. چونكه اگر اين دو مورد از اسلام گرفته شود ديگر چيزى بنام اسلام باقى نمى ماند. اسلام زمانى اسلام است كه آخرين دين و دين جهانى باقى بماند. اساساً هر دين و مسلكى كه ادعاى جهانى بودن كند و خويش را به مثابه آخرين دستاوردهاى ارزشى انسانى بنماياند كه گويا جز اين، ارزشهاى ديگر براى سعادت انسان بى معنى است و نيز همو بايست در سراسر زمين "تثبيت" شود به شدت ضد ارزشهاى انسانى و ضد طبيعت انسان يعنى آزادى است. عمليات تروريستى عليه روزنامه نگاران شارلى عبدو و كُشتار آنها و نيز عمليات تروريستى خونبار اخير در فرانسه را بايست از اين نگاه از اسلام، مورد ارزيابى قرار داد.

اين جنايتى كه از سوى تروريست هاى اسلامى در پاريس صورت گرفت نه تنها رفتار و عمل غير اسلامى نبوده بلكه عين رفتار و عمل اسلامى هاى پيرو محمد بوده كه در دوران اوليه شكل گيرى اسلام و به مقتضيات همان دوران صورت مى گرفت كه در كمينگاها به انتظار كاروانها مى نشستند و دست به حمله و قتل و غارت مى زدند. همه آن حملاتى كه به كاروانها مى شده و محمد در آن شركت مستقيم داشت را غزوه مى گفتند و حملاتى كه بدون حضور محمد صورت مى گرفت را سريات ناميدند. پس از موفقيت اين نوع حملات و غارتگرى هاى آشكار از سوى محمد و پيروانش غنانم تقسيم مى شد و سهم ويژه اى نصيب محمد مى شد كه بدان "خمس" گفتند؛ زنها را به كنيزى مى گرفتند و مردان اسير را مى كُشتند. مگر از داعش چنين اعمال جنايتكارانه سر نمى زند؟ پس به چه دليل گفته مى شود اين اعمال اسلامى نيست؟ و اگر بگوييد "اسلام رحمانى" با اين نوع اعمال فاصله دارد در اينصورت اين صرفاً يك امرى آرمانگرانه خواهد بود چونكه عمر هزار و چهارسد ساله اسلام نشان مى دهد كه اسلام هيچگاه "رحمانى" نبوده است.

..................
نیکروز

ناشناس گفت...

باید می دانستند که خدای ایرانیان! فقط آنان را با پرتاب شدن ایران به اعماق تاریک تاریخ پاداش! نخواهد داد؛ بلکه با تغییر نقشۀ خاورمیانه و تظاهرات مسلمانان سلفی در کوچه خیابانهای نیویورک و لندن و پاریس و ... هم آنان را عقوبت خواهد کرد.

ناشناس معروف گفت...

من به جنبه سیاسی حرفهای شما کاملا موافقم
در عین حال از نظر بنده "که صرفا نظر یک شخص بی اهمیت است" تغییر وضعیت در تعادل قوای سیاسی بدون اصلاح گفتمان دینی در این منطقه از جهان امکانپذیر نیست.
من کاملا با شما موافقم که دین بایستی از حوزه سیاست فاصله بگیرد ولی مستحضرید که این امر بسیار طولانی و تدریجی است.
به نظر من ارائه برداشتها و تعاریف دینی متعارف با زمان جدی ترین عامل تعینن کننده فرهنگی در سمت گیری آینده جریانهای سیاسی در این کشورها است.
تجربه اصلاحات دینی در اروپا "اشخاصی همچون لوتر" نشان داده که گذار از حاکمیت دینی به حاکمیت عرفی و قانونی بدون این پارامتر بسیار دشوار و تقریبا لامحال می نماید.
به نظر شما این پارامتر همیشه در تحلیلهای شما در رابطه با ایران و منطقه کم اهمیت و بی اهمیت تلقی می شود.
متد شناسایی صحیح و علمی به ما می آموزد که جدا کردن محلقات ذهنی از واقعیتهای عینی سخت ترین و دشوارترین مرحله شناخت است.
امکان ندارد مسلمانان راه و روش زندگی شان را عوض کنند اما تعاریف و برداشتهای دینی آنها دگرگون نشود و امکان ندارد تعاریف و برداشتهای آنها دگرگون شود اما راه و روش زندگی آنها همان راه روش پیشین باشد.
درست است من و شما ممکن است از اساس با تداخل دین و سیاست در عصر حاضر مخالف باشیم ولی بایستی توجه داشت که توده مردم و آنها که اکثریت به حساب می آیند اینگونه نمی اندیشند.
اگر اینگونه نبود بنابر رویکرد سیاست-اقتصاد محور من و شما بایستی اروپا عاری از افراد مذهبی و خصوصا مسیحی می بود.
به نظر شخصی من خصلت پراگماتیسم در مذهب اسلام از هر مذهب و اندیشه دیگری بیشتر است.و جنگ و جدال درونی امروز این مذهب خود گویای همین واقعیت می باشد.
و درست به همین دلیل تقابل گفتمان مذهب و مدرنیته همواره به نفع مذهب و به زیان مدرنیته عمل کرده است.
تاریخ نشان داده است که مدرنیته فقط و فقط با کمک پوپولیسم مذهبی قابل وصول است.

ناشناس گفت...

گفت: آمریکا برای این شبه روشنفکر وطنی نقش «لیلی» را دارد که مجنون هیچوقت هیچ عیبی در او نمی‌دید. مثلاً اگر از او بپرسی چرا در آمریکا و اروپا ماشین‌های بی‌سقف فراوان است، جواب می‌دهد؛ برای این که کفترهای آمریکا با شعورند و روی سقف ماشین‌ها فضله نمی‌اندازند!
گفتم: از شخصی که بدجوری کشته و مرده آمریکا بود پرسیدند؛ آمریکا چند حرفه؟! یارو با عصبانیت گفت: زبونتو گاز بگیر! آمریکا قربونش برم اصلاً حرف نداره!

ناشناس گفت...

مریدان حضرت آغا که مناسبترند برای این جوک گفتم گفت .

ناشناس گفت...

حضرت ایت الله مدرس(قدس سره والهره ولنوبره) : سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما.روحش گرامی و با ام کلثوم محشور باد.

ناشناس گفت...

مطبوعات حزب اللهی نمایشگاه مطبوعات را تحریم کردند. کوچک زاده از نمایندگی مجلس استعفا کرد.

اینا فکر کردن محبوبیت دارن بین مردنم و اینجا غربه که حضرات به خواست مردم صاحب موقعیتی شده باشن. نمی دونن که مردم خیلی خیلی خوشحال می شن که حضرات تحریم کنن و استعفا بدن.

اسماعیل نوری علا گفت...

آنچه اینجا از آن تحت عنوان عرفی شدن پیوسته داد سخن سر داده می شود ابهام زیادی دارد. نسبت آن با مقوله انحلال جمهوری اسلامی نامشخص است و گویی بیشتر ریشه در امید به استحاله و اصلاح جمهوری اسلامی دارد.البته این در حالی است که نگارنده وبلاگ که دارای پیشینه نظامی و وعلقه عاطفی به حکومت پهلوی است از بیان و پذیرش صریح این امر سرباز می زند.

ناشناس گفت...

ممنون آقای نوری علا. من با نظر تیمسار موافقم اما با نظر شما هم موافقم. اگه بشه همینجا خلاصه نارتتون رو بنویسین خیلی خوب می شه. چون مطلبای شما اینقدر طولانیه که من حوصله نمی کنم بخونم. البته می دونم که خوبن.

ناشناس گفت...

راجع به اقا پوتین مطلبی نداشتی؟

ناشناس گفت...

بسيجی سبزانديش :
دلقک جان حتماً مرا به ياد داری، همزمان با حوادث 88 خواننده وبلاگت بودم و کامنت ميذاشتم يکی از پستهاتو اختصاص دادی به خوابي که سبزها در ميدان آزادی جمع شده بودند و . . .
تقريبا بعداز پنج سال دوباره دارم کامنت ميذارم در تمام اين پنج سال تمام مطالبت رو خوندم و تقريبا تمام کامنت ها و هيچکدومو از دست ندادم. کم کم با متن و نوشته و افکارت ارتباط برقرار کردم و عمق مطلب رو گرفتم. فقط در يک جمله ميگم «دست مريزاد»
تحليلات خيلی به واقعيت نزديکه خيلی از شاخص ها و فاکت هايی که مياری در جامعه امروز ايران بخوبی ديده ميشه / ضمناً از همون سال 88 به خيلی از دوستان و آشنايان وبلاگت رو معرفی کردم و اونها هم خواننده پروپا قرصت هستند.
به اميد زيست انسانی در پناه آزادی به همراه شادی
پاينده باشی و برقرار

ناشناس گفت...

زمان قاجار که اینها همیشه حکومتشون را فاسد و الت دست انگلیس و روسیه میدونستند دولت انگلیس یک فندک میداد امتیاز گمرکات رو فقط بهش میدادند.
این خامنه ای بی شرف و وطن فروش با یک قران اهدایی پوتین که باندازه اون فندک هم کاربرد نداره داره کل ایران را میفروشه.کثافت ،کثافت

ناشناس گفت...

💥بصیرت:چرا امریکا جرات حمله به ایران را ندارد💥

💥دكتر حسن عباسی :

✅هفتاد در صد انرژى دنيا از خليج فارس تأمين ميشه. اگر به مدت دو هفته نفت از خليج فارس صادر نشود اقتصاد دنيا بهم خواهد ريخت. و اگر اين مدت به يك ماه برسد. مردم دنيا با گرسنگى روبرو خواهند شد. خصوصا كشورهاى امريكايى و اروپايي.اگر اين مدت به دو ماه برسد، مردم گوشت تن همديگر را هم خواهند خورد ....
 
امريكا خوب ميداند. اگر جنگ را شروع كند. پايان دهنده جنگ نخواهد بود. يعنى اعلان پايان جنگ با ايران است....

✅ امريكا خوب ميداند. اگر به ايران حمله كند. بايد در عرض دو هفته كنترل خليج فارس را بطور كامل در اختيار بگيرد مخصوصا تنگه هرمز را كه اين امر كاملا محال است.

✅تجربه ثابت كرده است اگر يك كشتى بزرگ غرق شود و بخواهيم آنرا به وسيله جوشكارى در زير آب آنرا تكه تكه كنيم و بيرون بكشيم. حد اقل شش ماه طول ميكشد. اگر حمله اى صورت پذيرد ايران به غرب گفته. ما اگر هيچ كارى نتوانيم بكنيم. يقينا يكى از كشتى هاى بزرگ خودمان را كه ميتوانيم در دهانه تنگه هرمز غرق كنيم و اين كار را ميكنيم....
اينكار يعنى مسدود شدن شاه راه صادرات نفت بمدت شش ماه.
البته ايران در اين مدت نسبت به همه كشورها كمترين آسيب را از اين بابت خواهد ديد
 
✅ايران تمام چاه هاى نفتى كشورهاى خليج فارس و عربستان را با موشك منفجر خواهد كرد.

✅ايران تمام پايگاه هاى غرب خصوصا امريكا را هدف قرار خواهد داد.. اگر خاطراتان باشد. در زمان احمدى نژاد ايران را تهديد جدى به حمله كردند و اوباما نامه اى توهين آميز به رهبرى نوشت و حقيقتا قصد حمله داشت. رهبرى هم ضمن دادن جواب نامه اوباما دستور دادند نقشه دقيق پايگاههاى امريكا را كه دقيقا در تير رس ما هستند را براى امريكايى ها بفرستند. وقتى امريكا ديد ايران در رابطه با تمام پايگاه هاى امريكا اطلاعات دقيق دارد سريعا از موضع خودش عقب نشينى كرد ....

✅ اسراييل را مورد حمله موشكى و هوائى قرار خواهيم داد
حزب الله و سوريه هم از طريق زمينى حمله خواهند كرد. طبق نظريه كارشناسان در عرض يك ماه تمامى مردم اسراييل از كشور فرار خواهند كرد
اگر اسراييل نابود بشود. هيمنه غرب بكلى از بين خواهد رفت و ديگر امريكا ابر قدرت نخواهد بود....

✅يقينا سربازان امريكايى تا كنون جنگ واقعى نديده اند. در مدت يكماه اول جنگ. بيش ازپانزده هزار از نيروهاى امريكايى كشته خواهند شد.
اگر اين جنازه ها به امريكا برگردد مردم امريكا دولتمردان امريكايى را با دست خودشان نابود خواهند كرد....

✅تمام سفارت خانه هاى امريكا در دنيا مورد حمله واقع خواهد شد بطورى كه هيچ امريكايى در دنيا امنيت نخواهد داشت ...

✅تمام نيروهاى وفادار به ايران در منطقه به پايگاه هاى امريكايى حمله خواهند كرد....
ما در عراق. أفغانستان. عربستان. پاكستان. يمن. بحرين. و حتى تركيه(شيعيان).و ... بيش از صدها هزار فدايي امام خامنه اى داريم كه فقط منتظر اشاره رهبرى هستند. ...

✅ امريكا ميداند كسى كه بتواند سوخت جامد توليد كند و موشك ماهواره بر بسازد. حتما توان ساخت موشك قاره پيما هم دارد....
جهت اطلاع. موشكهاى قاره پيما بصورت با كنترل و زمان بندى عمود به بالاى جو شليك ميشود. و با گردش زمين و در زمان معين با برنامه اى كه به موشك داده اند و با كنترل از پايين به سمت هدف تعيين شده حركت خواهد كرد. اين نحوه كار اكثر موشكهاى قاره پيما است.

💥مطمئن باشيد امريكا عاشق چشم و ابروى منو شما نيست. اگر ميتوانست ايران را با تمام جمعيتش با خاك يكسان كند. يقينا اينكار را ميكرد. تنها ترس از شخصیت فوق العاده ای بنام سید علی خامنه ای است که مانع حمله نظامی بلوک غرب به ایران اسلامی شده.

ناشناس گفت...

سلام جناب دلقک
لطفا با توجه پیشینه نظامی خود کامنت بالا را تحلیل بفرمایید .
ممنون خواهم بود که این روزه خود که در مورد مسائل نظامی اظهار نظر نمی کنید بشکنید . با سپاس فراوان

ناشناس گفت...

فعلا که آمریکا به سوریه تکه پاره هم که اسراییل مدام در آسمانش پرواز می کنه و بمبارانش می کنه جمله نمی کنه. بقیه حرفاش کشکه.

ناشناس گفت...

کس شعر احتیاج به تحلیل نداره.دلت خوشه.هنوز این الدنگ دهن گشاد را نشناختی؟.منم که به اندازه خراطلاعات نظامی ندارم از این مزخرفات خندم میگیره.
حالا مونده دلقک وقت نازنینش را برای تحلیل این مزخرفات هدر بده.

ناشناس گفت...

تحلیل کامنت بالا را می توانید در اخبار ان روز ها که جمهوری اسلامی مدام وعده می داد که ما تنگه هرمز را خواهیم بست، ببینید در حین این نامه نگاری های محرمانه همین حسین اوبامای ترسو و صلح نوبلی با علی خامنه ای گفته شد که اگر تنگه را ببندید ما شما و تنگه را با هم خواهیم بست ظرف 5 ساعت! از ان تاریخ به بعد دیگر هیچ مسئول ایرانی از لشگری و کشوری کلمه ای از بستن تنگه به زبان نیاورد.

Dalghak.Irani گفت...

فکر نمی کردم مزخرفات حسن عباسی به این طول و تفسیر فرستاده شده باشد و کامنت این فدایی امام خامنه ای را منتشر کردم که بیشتر متوجه مطلقاً احمق بودن این حسن عباسی بشوید. و فقط در پاسخ فرستندۀ شیدای این متخصص دکترینیال استراتژیک! گفته باشم که "مطلقاً شماها احساس حقارت نباید بکنید از اینکه رهبر وامانده و تسلیم غرب شده برای دلارهای نفتی و تغذیۀ روحانیت همواره طفیلی و ارتزاق از خون مسلمانان بنام دین. شماها ایرانیانی هستید که فریب جهالت خودتان را خورده اید و سوء استفاده ای که تا کنون از احساسات پاک مذهبی شما شده است. شرمنده باید خود خامنه ای باشد که هست از اینهمه خسارت هایی که به ملت و کشور ایران زده و حالا هم ایران را حداقل برای 25 سال حیاط خلوت بیگانگان کرده. درست است که ما از حماقت و جهالت شماها ناراحتیم که مورد سوء استفاده قرار می گیرید اما تقصیر را متوجه شما نمی دانیم همانطور که هیچ خانواده ای هم مشکلات پدر احمق خانواده را بحساب تقصیر فرزندان صغیر و عقب ماندگان ذهنی نمی گذارد. و بعد از خلع ید از دیکتاتور احمق بچه ها را با آموزش و پرورش تربیت کرده و بسطح فهم دوغ و دوشاب می رسانند. ما هم چنین خواهیم کرد و شما را نحات خواهیم داد. یا...هو

بسیجی سبز اندیش مرسی آره یادم است آن خواب. از دیگرانی هم که قدردانی کرده اند تشکر می کنم. راجع به سفر پوتین هم اطلاعاتم کامل نیست و اخبار خیلی قطره چکانی منتشر می شود. اما بمحض جمع بندی نظرم را خواهم نوشت. هرچند که در یک مقالۀ کوتاه نمی توان اینهمه محتوای سیاسی را جا داد. ولی سعیم را می کنم. یا...هو

ناشناس گفت...

من فكر ميكنم بيرون كشيدن يك نفتكش از زير آب در تنگه هرمز از شش ماه هم بيشتر طول ميكشه:
١- اعزام كارشناس از غرب
٢- تهيه پلان عمليات طوري كه كمترين آسيب به محيط زيست وارد بشه و تمام مواد استخراج شده بصورت بسيار شيك، قابل بازيابي مجدد باشند
٣- درخواست بودجه و تصويب در پارلمان و سنا وغيره
٤- آگهي مناقصه در روزنامه هاي كثيرالانتشار به مدت يكهفته و باز كردن پيشنهادات مربوطه پس از يكماه
٥- ....
حتما آقاي حسن عباسي در منزل آنتن ماهواره دارن چون كاملا معلومه كه فيلمهاي مستندِ كانال نشنال جئوگرافيك رو دنبال ميكنن و از روي اون تخمين زدند كه براي بيرون كشيدن يك كشتي غرق شده چقدر زمان لازم هست.
دكتر جان همچين اون كشتي رو زير آب منفجر ميكنن كه نه تنها كشتي تبديل به پودر ميشه، بلكه تنگه هم گشاد ميشه.
درضمن فكر نميكنيد كه صدام نقشه هاي پايگاههاي نظامي و نفتي رو خيلي بهتر و دقيقتر داشت؟ صدام دلش نميخواست اسرائيل رو بزنه؟ يك كم فكر كنيد لطفا.
راستي، عمليات ضربه زدن به سفارت اسراييل در بانكوك، باكو و .... رو هنوز يادمون نرفته. توهم هم حدي داره بخدا.
دشمن دانا به از نادانِ مسئول
عليرضا

ناشناس گفت...

از هدیه دیروز قران به اغا توسط پوتین حس خیلی بدی بهم دست داد این حرکت تبلیغاتی نشان از ملک مطلق شدن ایران و هبه ان توسط اغا به پوتین تزاری می باشد و باز مثل همیشه کفتارهای حاضر بر سر سفره اعم از راست و چپ تکه گوشت خود را خواهند گرفت وامت گیج ایران هم کما فی سابق باید با معضلات دختران فراری و جوانان بیکار و غذای ناسالم و بالا رفتن دلار و هوای الوده و...دست و پنجه نرم کنند و خود را بار رفتن به کربلا و مشهد و جمکران و...و بستن شال سبز و بنفش و شاید اینبار صورتی و..ارضا کنند چند سوال داشتم
1.تکلیف تیم روحانی که با نگاه به غرب (خاصه ازاد شدن پترودلارها و تکنولوژی غرب)خود را تنظیم کرده اند چه می اید؟(جالب است پوتین یکراست و بدون تشریفات و حتی حضور روحانی به دیدار اغا رفته و شواهد میدانی ننشان می دهد که لبخند بر خلاف همیشه یک لحظه از هم لبان اغا در حضور پوتین محو نمی شده!!!!)
2.ایا اینجا یک معامله پنهانی بین امریکا و روسیه بر سر ایران صورت گرفته(مثلا اکراین را می دهیم و ایران را می گیریم!!)و یا اینکه پوتین اوباما را دور زده و با بر زدن کارت ایران اینبار با وارد شدن مستقیم امریکا را در منگنه می گذارد؟
3.اخباری که از سقوط هواپیمای ناشناس در مرز ترکیه توسط ترکیه و همزمان انتشار خبر همراهی هواپیماهای جمهوری اسلامی با بمب افکنهای روسی توسط دبکا فایل به گوش می رسد خبر از وارد شدن سطح درگیریها به مرحله جدیدی است؟!!
من خودم حدس می زنم که با هدیه دیروز قران به اغا ایارن رما وارد کشورهای اقماری روسیه شد و دید پوتین به ایران دید سرزمین سوخته هست و باید اماده روانه شدن داعش(توسط معمار ان)به سمت مرزهای ایران به صورت خاص باشیم
با تشکر

ناشناس گفت...

عزیزان سکولار ترکیه عربستان اسراییل امریکا فرانسه انگلیس داعش در یک طرف درگیری هستند .ایران روسیه بشار اسد عراق در طرف دیگر .تو را خدا دیگه باید چه اتفاقی بیافته شمامتوجه بشوید مثلا اوباما لباس داعشی بپوشه .

ناشناس گفت...

قران دیروز احتمالا برای از دل اقا دراوردن سر قضیه سوریه و تحویل نگرفتن رهبر بعد از قضیه هسته ای بود و پوتین می خواهد بین عربستان و ایران دودوزه بازی کند، تازه وضع اقتصاد روسیه هم خرابه و ایران را قرار است با توپولوف و سوخو بدوشند! حالا اینکه حامل پیامی بود از امریکا یا نه معلوم نیست.

ناشناس گفت...

عزیز مومن تقسیم بندی شما بسیار ساده سازی شده در حد ابلهانه! روابط بین کشور ها به این سادگی در دسته بندی فرشتگان و شیاطین شرق و غربی قرار نمی گیرد، خیلی ها هم چسبیدند با عنصر تکرار که داعش را امریکا یا فلان کشور به وجود اورده! ابله ها داعش را کسی به وجود نیاروده، گروهیست که تحت شرایط مناسب به وجود امده و کشور های دیگر بر مبنای منافع خود با ان رفتار می کنند، دلیل نمی شود که ان ها خالق! داعش باشند داعشی ها مردم عراق و سوریه را فریب دادند نه برنامه ی سازمان جاسوسی کشوری بودند و نه مائده ی الهی از اسمان! شما فکر می کنید مگر امریکا چقدر علیم و قدیر و ابر قدرت است که چنین گروهی را به وجود بیاورد؟ چقدر حماقت اخه؟! خدا مگر به شما مغز نداده؟ الله اکبر!

ناشناس گفت...

جناب تیمسار
ما از شما یک تحلیل نظامی خواستیم چکار به روانشناسی ما دارید و چقدر از این موضوع گریزان هستید. شما که سیاست و اجتماع را به این خوبی تحلیل می کنی یک بار تخصص واقعی خودتان را به خوانندگان نشان دهید

ناشناس گفت...

پس از ماچ و بوسه های رهبر فرزانه و آقای پوتین که همدیگر را «هندوانه زیر بغل» باران کردند؛ سرنگونی جنگندهٔ روسی و سپس آسیب دیدن هلیکوپتر نظامی روسیه؛ خبرهای خوبی نیستند. پس از جشن علنی شدن «تحت الحمایه بودن جمهوری اسلامی» از طرف «رفقای شمالی» شان. در صورت «تصمیم گیری حیثیتی» از طرف آقای پوتین؛ « رهبر فرزانه» یا باید نقش «سرباز پیادهٔ روسها» را بازی کند و یا باید به آن «پیمان دراز مدّت و پایدار» که شعارش را داده بود؛ پشت کند.

ناشناس گفت...

تیمسار جان شما که تخصص نظامی دارید در مورد شکست لشکر ابرهه از سنگ ریزه باران کردن کلاغها به امر خداوند و نیز کندن در قلعه خیبر توسط حرضت علی و شمشیر زدن ابول فرز عباس بی دست در روز عاشورا هم تحلیل کنید.شما که بیکارید.جای دوری نمیره

ناشناس گفت...

خفت و خواری تا آن حد که پوتین ماشین خود برای حرکت در خیابان های تهران به ایران آورده است. اگر کسی توانست اثبات کند آمریکایی که این حضرات مرتب تبلیغات خفت آور بودن رفتار آنها را در ایران می کنند ؛ روسای جمهورشان ضمن دیدار از ایران ، ماشین ریاست جمهوری را از آمریکا به ایران می آوردند من حاضرم هر روز برای سلامتی اسد و مالکی و رهبرشان دعا کنم.

ناشناس گفت...

ناشناس عزیزی که درخواست مرا به سخره گرفته ای و لودگی بی مزه ای کرده ای جمهوری اسلامی نقطه قوت خود را پیشرفت های نظامی اعلام کرده اگر از تحلیل گر مسایل نظامی موضوع را بپرسیم بیکارگی دلقک را تداعی میکند؟ لطفا منطق داشته باشید