۱۳۹۴ مرداد ۱۱, یکشنبه

قابل توجه دکتر زیبا کلام: قالیباف از سگهای ولگرد سوء استفادۀ انتخاباتی کرده است!


1- خبر بسیار کوتاه و فقط در پایگاه های خبری تخصصی منتشر شده است با عنوان: "دستورالعمل تحسین برانگیز شهرداری تهران برای حذف واژه سگهای ولگرد". البته در واقعیت هم خبر مهمی نیست از جنبۀ سوء استفادۀ سیاسی مخالفان و موافقان شهردار تهران. و چه بسا شخص قالیباف هم کمترین دخل و تصرفی در تولید و ابلاغ این بخشنامه نداشته باشد. اما از آنجائیکه صادق زیبا کلام در یک هیجان کاذب و کج فهمی سیاسی آن نامۀ سراسر کذب و توهین و اتهام را به قالیباف نوشته است؛ راجع به بنر ضد خون های آلودۀ فرانسوی، و ایشان را متهم به بهره برداری سیاسی از موضوعی نه چندان مهم (مردن هموفیلی های بی ارزش ایرانی در حالیکه آدم حسابی های چشم آبی فرانسوی و آلمانی هم مرده اند!) خون های آلودۀ زمان نخست وزیری لوران فابیوس شازده کرده است؛ و تازه بعداً معلوم شده که کل خبر روزنامۀ شرق یک دروغ محض و یک ترول مطبوعاتی بوده است؛ و زیبا کلام هم تا کنون نامۀ عذرخواهی به قالیباف ننوشته است تا ضمن پس گرفتن اتهامات دروغ از او طلب بخشش بکند؛ تصمیم گرفتم نظر جناب زیبا کلام را به سوء استفادۀ واقعی و مدرن و بدون هزینۀ قالیباف از موضوع سگهای ولگرد به اطلاع و آگاهی ایشان برسانم تا در اولین فرصت بتواند از این فرصت طلبی فاجعه بار قالیباف جلوگیری کند. توضیح می دهم که چرا و چگونه قالیباف از موضوع سگهای ولگرد استفادۀ تبلیغاتی کرده است:

الف- ایشان همکاران و معاونینی را برگزیده است که می توانند خوش فکر باشند و به ذائقۀ جامعه آشنا بوده و خواسته های آنان را رصد کنند. 

ب- این همکاران با عرضه و با تفکر مدرن قالیباف تشخیص داده اند که موضوع حیوانات و صیانت از حقوق آن ها اولاً یک پدیدۀ مهم و مورد توجه جهانی است و در ایران هم انسان های زیادی چنین حساسیت های انسانی را تعقیب می کنند و انجمن ها و ان جی او های متنوعی برای اینکار خیر تأسیس کرده و می کنند. و حتی در ماه های گذشته حساسیت های زیادی هم در جامعه ایجاد شده بخاطر کشتار سگها و شکار غیر مجاز و ... از این قبیل.

پ- لذا همکاران با عرضۀ قالیباف اندیشیده اند که اگر اقدامی کوچک - در حد تغییر نام سگهای ولگرد به سگهای بدون صاحب (موضوع اصلی بخشنامه) - نیز در این حوزه انجام بدهند چون گروه های هدف (سازمان های مردم نهاد حفاظت از حقوق حیوانات) مشخص و سازمان یافته و دارای مقبولیت و پایگاه اجتماعی هستند بهترین نوع تبلیغ را راه خواهند انداخت بنفع شهرداری و شهردار و قالیباف و این تبلیغ اثر ماندگاری خواهد داشت در حافظۀ جامعه تا روز هدف (بقول زیبا کلام ریاست جمهوری).

ت- نکتۀ بسیار سخیف و روباه صفتانۀ این تیزهوشی هم در این است که بغیر از چند قطره جوهر و یک قلم چند تک تومانی بیک برای صدور بخشنامه هزینه ای به بیت المال مورد حفاظت زیبا کلام تحمیل نخواهد کرد و او را خلع سلاح خواهد نمود. یا...هو

بعد از تحریر: بخشنامۀ خیلی مهمی است در جمهوری اسلامی. دستشان درد نکند. اما بنظرم فقط یک کار اداری بدون کمترین تئوری توطئۀ مثبت و منفی قابل چسباندن به آن. و محتمل شخص قالیباف هم فقط صدور آن را تأیید کرده باشد و کمترین نقشی در تهیۀ آن نداشته است. فقط از این جهت مجبور از نوشتن شدم که زیبا کلام را اولاً به دقت در وظیفۀ روشنفکریش فرا بخوانم. ثانیاً از او بخواهم که هرچه سریعتر نسبت به نامۀ بی بنیاد و توهین آمیزش از قالیباف عذرخواهی کند. ثالثاً حتماً منبع و منشاء "چرا دچار اشتباه شده" - محتمل به روزنامۀ شرق اعتماد کرده - در اعتراض به قالیباف را مشخص و از همکاری با آن منشاء خبر دروغ پرداز و سیاسی کار برائت بجوید. بخاطر این امر مهم که:

منتقدان و مخالفان نباید مثل دست اندرکاران قدرت بی مهار و یلخی و بی مسئولیت رفتار کنند. چون هر نوع اشتباه روشنفکران سلب اعتماد جامعه از مراجع خود را در پی خواهد داشت. و مگر ما چند زیبا کلام داریم که صادق باشد تا همین یکی را هم بی اعتبار ببینیم.

۶۳ نظر:

خُسن آقا گفت...

جناب تیمسار بهتر است سگ‌های ولگرد را رها کنید بچسبید به فایل صوتی آقای قالی‌باف آنجایی که برای سرسپردگی خود به خامنه‌ای به زبان خودش می‌گوید که کف خیابان با چماق از حکومت دفاع کرده است.
دلقک گرامی امیدوارم که انسان ایرانی برای شما مهم تر از سگ ایرانی باشد حال چه از نوع ولگرد آن چه از نوع بی کس و کارش!
آقای قالی‌باف همه این شامورتی بازی‌ها را برای پیش رفت خودش می‌کند، نه دلش هم نع برای من سوخته و نه شما چه برسد به سگ ولگرد!
درضمن به یاد داشته باشید که نه زیباکلام و نه هیچ یک از مهره‌های ریز و درشت حکومت برای ملت ایران تره هم خرد نمی‌کنند چه برسد به دل سوزاندن!

Dalghak.Irani گفت...

خُسن آقا جان. نروژ که خیلی کشور پیشرفته ایست. یعنی اینقدر پزشکی اش عقب افتاده است که نمی تواند شما را درمان کند؟ تعجب می کنم. پاشو بیا لندن خودم یک فکری برایت می کنم. آخیش طفلک خُسن آقای ما. داخلی ها همه را خائن می داند. خارجی ها را همه را مزدور و سایبری می خواند. اروپا و امریکا را هم که امپریالیست می داند. پس فقط خودش می ماند و مقام گند رهبری! نه. حالت خیلی دیگر خراب است. زود باش همین الان بگو یک آدم مطمئن بلیط بخرد بیایی لندن. می ترسم خودت حواست نباشد از ماداگاسکار سر دربیاوری و بگویند قطعه ای از هواپیمای گمشدۀ مالزی هستی! یا...هو

ناشناس گفت...

یه چیز خیلی عجیبی در نوشته های دیرینه شما تا به امروز مشاهده می شه و البته ایرادی هم نداره. چون نظر شماست و به عنوان یه شهروند قابل احراتمه، اون هم طرفداری خیلی سفت و سخت و محکمی هست که از قالیباف می کنید. البته نظرهای دیگه ای هم هست از جمله نظر خود من. جالبه برای بخشی از مردمی که در ایران زندگی می کنند و بخشی از اون هایی که در تهران این ده سال گذشته بودند، قالیباف کاری نکرده جز تبدیل شهر به مشتی آهن و آجر و سیمان و دست اندازی به تمامی باغات و از بین بردن شناسنامه های تاریخی شهر و البته مثل تمامی سیاست مدارای فرصت طلب در طول همین دهه ژست های خوب گرفتن و حرف های مدرن زدن. کافیه سری به سید خندان به پایین بزنیم و ببینیم که هنوز محله هایی در شهر تهران هست که بیغوله است و می تونست با پول شگفت انگیزی که شهرداری در می یاره مثل پروژه نواب نوسازی بشه و از مخروبه بودن رها بشه. بله حمایت از حقوق حیوانات خیلی خوبه و تحسین برانگیز، اما به نظر در کشور من و در شهر من مسائل خیلی مهم تر و مسکوت مانده ای وجود داره که باید به اون رسیدگی بشه. زیبا کلام حرف درستی زده و به نظرم هیج جای دنیا (بخوانیم دنیای مدرن) شهرداری یا سازمانی وابسته به آن و مرتزق از بودجه آن که از عوارض و پول های گرفته شده از شهروندان تأمین می شه کار سیاسی نمی کنه. برای شهرداری (فارغ از درست بودن یا نبودن آن) نباید مهم باشه که اوباما شمره یا امام حسین، فابیوس یه فرصت طلب جنایتکاره یا یه فرشته مهربون. برای شهرداری باید مهم باشه سیستمی برای زباله طراحی کنه که تابستونا در کوچه ها و خیابونای تهرون بوی تعفن زباله و شیرآبه رها شده اون از زیر سطل آشغال ها، شهر رو به گند نکشه. برای شهرداری باید مهم باشه که تو کوچه شیش متری برج 20 طبقه نسازه. برای شهرداری باید مهم باشه با گرفتن پول امتیاز ساخت پاساژ و مرکز خرید فراتر از قانون نده. برای شهرداری باید شهر مهم باشه و مردمش نه سودای وزارت و صدارت و ریاست و وکالت. البته برای شهرداری تهران و شهردار اون این چیزا صدق نمی کنه. چون به قول خود شما ما داریم از یه مملکت غیر مدرن صحبت می کنیم و احتمالاً نباید گول لباسای شیک، حرفای خوب، ژست های مدرن و روندن هواپیما توسط شهردارش باشیم. اینجا سرزمین فرصت طلب هاست و فرصت هایی که از ما ربودن و در اختیار خودشون قرار داده اند.

ناشناس گفت...

این چیز هایی که شما گفتید برای شهرداری مهم باید باشه کاملا درسته، ولی شهرداری داریم تا شهرداری، این شهرداری جمهوری اسلامیه باید هم شعار های آرمانی ابلهانه رو به سلامت شهری ترجیح بده شما استاندارد ها را بیارید در حد خود جمهوری اسلامی اون وقت می فهمید که چرا دلقک از قالیباف پشتیبانی می کنند وگرنه با استاندارد جهانی باید برویم بزنیم توی سر خودمون اینقدر وضع ایران خرابه :(

زیبا کلام سیاسی شده، توی ایران هم سیاسی شدن یعنی عربده کشیدن و روضه خوانی و بهتره ادم سیاسی نشه توی ایران چون اینا سیاستشون مثل دیانتشون خرابه!

ناشناس گفت...

كجاي حرف زيبا كلام اشتباهه؟ اينكه شهرداري نبايد از بودجه مردم خرج بنر و پوسترهايي را بدهد كه مربوط به رييس جمهور آمريكا يا پادشاه عربستانه يا مذاكرات هسته اي، ميشه لطفاً با حوصله و بدون طعنه توضيح بديد؟

ناشناس گفت...

خبري در مورد پسر قاليباف و رقم دزدي هاش دارين؟ همون پسرس كه آقاي شهردار افتخار ميكرد دستانش پينه بسته آنقدر كه براي روستاييان خونه ساخته اين بسيجي مخلص
بي خيال تيمسار قاليباف هم يكيه مثل همينا حالا دو تا كار مهم هم كرده ولي بازم به حال ما نكرده

ناشناس گفت...

امشب رئیس جمهور بنفش مصاحبه می کنه با مردم، من که حوصله ندارم به حرف رئیس جمهوریکه به به احترام مراجع به حرف مردم گوش نمیده رو بشنوم برای شما که به دست دادن این روباه بنفش لال هم توجه می کنید گفتم.

ماکسول گفت...

چون من از جزئیات و ماجراهای پشت پرده این رویداد اطلاعی ندارم در خصوص این
رویداد خاص نمی توانم قضاوت کنم.

ولی آنچه ظرف چند سال گذشته بر من مسلم شد این است که روزنامه شرق (دروغ نامه شرق)
مجموعه ایست از روزنامه نگاران وابسته و حقوق بگیر جناح اعتدال گرا ، که حاضرند بابت
پول ، دست به خلق هر دروغی بزنند و در دروغ پردازی و عوام فریبی ، مهارتی ستودنی دارند.

"دروغ نامه شرق" بارها و بارها دروغ های رنگارنگ را به خورد ملت ایران داده و می دهد
و آنهایی که پول تو جیبی خبرنگاران و روزنامه نگاران این "دروغ نامه" را می پردازند ،
برای خلق همین دروغ ها می پردازند و لاغیر.

هیچ گاه نمی توان از "دروغ نامه شرق" انتظار راستی و درستی داشت.

دلم برای خودم می سوزد که تا همین چند ماه پیش هر روز و هر شب وقت نازنینـم را صرف
خواندن این "دروغ نامه" می کردم. خوشبختانه چند ماه است که این اعتیاد سرطان زا را
ترک کرده ام.

ولی افسوس که کلاه گشادی سرم رفت و وقت گران بهایم صرف خواندن این "دروغ نامه" شد.

Dalghak.Irani گفت...

چون حوصله ندارم بدون طعنه جواب بدهم. لذا از شرکت در بحث ها معذورم. خودم هم خسته شده ام از قالیباف بازی از سال 84 تاکنون که هوادار ریاست جمهوریش بودم در ایران و هاشمی جاه طلب و احمق گذاشت توی کاسۀ ملت و زد زیر قولش مثل همیشه و آمد و رید توی انتخابات و احمدی نژاد را زایید - و اگر قالیباف رییس شده بود قطعاً ایران امروز بسیار بسیار بسیار متفاوت و قابل زیست و قابل افتخار بود - تا اکنون دنبال یک بهانه ای می گردم که یکی یک نقطه ضعف ثابت شده و قابل چسباندن بخود قالیباف و خانواده اش پیدا کند و معرفی کند تا راحت بشوم از کابوس معصومیت و نبوغ مدیریتی اش؛ نشده که نشده و هر چه گفته اند یا دروغ بوده و یا ساختۀ مخالفان سیاسی اش بوده و یا شایعات یک مشت ابله و زامبی. و حسرت بدلم کرده اند که بتوانم چگونه از دستش خلاص بشوم. چون درس اصلی سیرک که انصاف و جوانمردی در داوری است را نمی توانم خودم نقض کنم. او هنوز معصوم است و پاسدار وطن بوده از دخترهای نوجوانم حفاظت کرده بدون گشت ارشاد و در شهر پایتخت کشورم سه بار از سه شورای مختلف شهر رأی اعتماد گرفته و تنها تنها مسئول از این نوع و رده است - منخب نخبگان (شورای شهر بالاخره از رأی دهندگان توده ای رییس جمهورها هم که نخبه ترند) - و تا کنون هم شهر را خوب اداره کرده در حد خوب کشورهای منطقه و نه فقط در معیار جمهوری اسلامی. اما قول دلقکی و تیمساری و انسانی و شرف می دهم که با اولین نقطه ضعف شخصی یا مدیریتی که برملا کنید بدم خر خواهم بست همین مردی را که نه آخوند است و نه آخوند زاده است و نه دزد است و نه هیز است و نه رانت خورده و نه پلشتی کرده و نه در حق کسی نامردی کرده و نه دروغ گفته و نه تسلیم شانتاژهای مخالفانش شده و ... البته یک عیب بزرگ داشته و آن هم این بوده که جز الیگارشی روحانیت نیست و فرزند ملت است. منتظرم. یا...هو

شهروند گفت...

((چرا خودم را خسته كنم )) حرف امروز كارلوس كي روش بعد از آنهمه حرص و جوش خوردن براي اينكه در فدراسيون فوتبال هر مسئولي كارش را درست انجام بدهد !
اين بلايي ست كه جمهوري اسلامي سر هر آدم مدرن و اصلاح طلب واقعي ، در مي آورد ، دست كم از سال ٧٦ كه اكثر روشنفكران و فرهيختگان آمدن پشت دولت خاتمي تا امروز ، جمهوري اسلامي و شخص خامنه اي بلايي سر آنها و همه آوردن كه ، همه خسته شده اند مثل كارلوس ، حالا شما آنرا تعبير به پفيوزي مي كنيد ، درست ، ولي نرود ميخ آهنين در سنگ ، يك آخوند متوهم و متحجر ، از سال ٧٦ تا امروز ، اجازه ذره اي اصلاح و تغيير در قوانين فقهي متحجرانه در قانون اساسي را نداده و نمي دهد ، بماند ، هر روز هم با دستگاه تبليغي عريض و طويل حكومتش ، خرافات و خزعبلات را در سطح جامعه و عوام گسترش مي دهد ! روشنفكران و مردم خسته شده اند از اينهمه پر روئي و وقاحت و حماقت ،
اميدوارم مطلبي كه وعده نوشتنش را داده ايد ، به چطور اميدوار بودن و اميدوار كردن هم اشاره اي كنيد
پاينده باشيد

Dalghak.Irani گفت...

کامنت نظرم در مورد نامۀ زیبا کلام به قالیباف را مجدداً اینجا می گذارم تا تازه واردان ببینند اگر علاقه داشتند:

امۀ زیبا کلام به قالیباف یکی یا بهتر بگویم مزخرفترین نامه ایست که او نوشته است و معلوم است که یا خودش در اثر فشار "من یکتنه جمهوری اسلامی را به هاشمی می دهم" بوده و یا رفقای بلنداکس در روزنامه های شرق و آرمان و سایت انتخاب و آبدارچی های دانشگاه آزاد او را تحریک کرده اند به این نامه نگاری بی سر و ته، پر از عقده، زبان و ادبیات چارواداری، جسور و کستاخ - مقایسه شود با نامه های او به صادق لاریجانی و شریعتمداری و غیره در جناح تند رو - پر از هزل و هجو و اتهام و دلسوزی برای خرج یک بنر ضد فرانسوی در دوجا و ... حالم بد می شود وقتی یک روشنفکر چنین گافی مرتکب می شود. حالا موضوع چیست؟ موضوع این است که نمادی از یک تبلیغ منتسب شده به سازمان فرهنگی هنری شهرداری موضوع خون های آلوده در کشتار هپاتیتی ها را به یاد وزیر خارجه ای آورده بنام لوران فابیوس که با جیب های پر از دلار عربستانی و اسرائیلی همین سه ماه پیش بود که گذاشته بود توی کاسۀ "مرگ و زندگی ایرانی" (توافق هسته ای) و سنگ اندازی می کرد. اولاً که مخالفان فرانسه و فابیوس بیشتر مدرن ها و لیبرال ها و میهن پرستان ساکت بودند هم بخاطر ستاد خمینی بودن و هم بخاطر پژوی آشغال و هم همین خون های ایدزی و نه آن چند جوانی که رفته بودند به اعتراض بحق و روحانی و خامنه ای جلوشان را گرفتند. چون خون های آلوده مسئولیت دولت نخست وزیر فابیوس بوده و لاغیر. حالا زیبا کلام بعد از دیدن بررسی پروندۀ خون های آلوده از بی بی سی فارسی تازه فهمیده که این خون ها در آلمان و چند کشور دیگر هم کشتار کرده است و تشخیص داده که وقتی آلمانی و فرانسوی بمیرند دیگر ایرانی چه حقی دارد برای اعتراض به مرگ عزیزان خودش. و اینکه هنوز هم مسلم نشده است که خود قالیباف در این ماجرا چه نقش مؤثر یا حاشیه ای داشته است. البته زیبا کلام درست گفته که قالیباف نمی تواند نظر حزب الله را جذب کند اما این بعد از این است که کار قالیباف (منظورم همان بنر لعنتی! منسوب به سازمان فرهنگی هنری است) را سیاسی و در جهت نقشۀ او برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری یقین فرض کرده است. در حالیکه سیاستمدار باید دنبال قدرت باشد که بتواند با ابزار قدرت بخدمت یا خیانتی که در نظر دارد دست بیابد و این مطلقاً ممدوح و حلال است مثل شیر مادر. ضمن اینکه قالیباف غیر سیاسی ترین مدیریت طول دوران 37 سالۀ جمهوری اسلامی را کرده و می کند وهیچگاه سیاست را جز در منطقۀ اصلی استفاده نکرده است و اگر در دو مورد سیاست های روحانی را نقد منطقی و منصفانه کرده هر دو مورد نه در مقام شهردار که در کسوت یک شهروند ممتاز بوده است. قالیباف ایراد دارد و زیاد هم دارد اگر رییس جمهور می شد یا بشود. اما زدنی با این حقه بازی ها نیست چون نقطه ضعف - در کانتکست جمهوری اسلامی اصلاح طلب هم - ندارد و کوک کنندگان زیبا کلام باید فکر بهتری بکنند و زیبا کلام هم مواظب پوست موز زیر پای روشنفکریش باشد و خودش را در قالب فعال سیاسی نبرده از همین ارزش نصفه نیمه هم نیاندازد. زیبا کلام یک دانشگاهی و فعال مدنی است و نباید ترهات جناحی و قدرت این و آن آلوده اش کند. خیرش را گفتم. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

این هم پاسخ شهرداری به روزنامۀ شرق.
بیلبوردی در کار نبوده و آن فقط طرح یک پوستر بود.
http://www.sharghdaily.ir/News/69470/%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%C2%AB%D8%B4%D8%B1%D9%82%C2%BB

۱

ناشناس گفت...

قابل توجه قالیباف: دلقک بهترین طرفدار بی جیره و مواجب تو در دنیاست!

دلقک ترول مثل اینکه پوسترها و بیلبوردهایی که در زمان مذاکرات بر ضد آمریکا و مذاکرات در تهران نصب میشد و بیانیه های احمقانه او بر ضد روحانی و مذاکرات رو یادت رفته. قالیباف نشون داده که شعور سیاسی نداره و اصلا خودش هم نمیدونه سر پیازه یا ته پیاز و اصولا هدف و نقشش چیه. این عدم شعور رو هم در جریان مناظرات تلویزیونی به بهترین وجه با سوتی های وحشتناکی که داد نشون داد و موجبات شکست خودش رو با دست خودش فراهم کرد.

جالبه در پست قبلی که لینک نامه زیباکلام داده شد ابتدا با آب و تاب و با تناقض های فاحش در نوشته ات شروع کردی به دفاع و توجیه اقدام قالیباف. بعد اومدی گفتی قالیباف نکرده و فقط یک طرح گرافیکی بوده! دفاعت از قالیباف نشون میداد که حتی اگر اون طرح به روی بیلبوردها هم میومد باز از نظر تو اشکالی نداشت و قالیباف میتونست با بودجه شهرداری نظر شخصی خودش رو روی بیلبوردها بیاره. چنین جانبداری کورکورانه نشون میده که اصولا قالیباف حتی اگر یک فاسد تمام عیار هم باشه که هست باز تو جانبدار کور او خواهی بود.

ده ها گند کاری دیگر قالیباف رو ول کردی و با حرص و ولع و میکروسکوپ با بزرگنمایی چند هزار چند تا کار کوچک رو از اعماق پرونده ها بیرون میکشی و در حالیکه از کشف خودت در پوست خودت نمیگنجی در ستاد تبلیغاتی آنلاین قالیباف به نام سیرک دلقک میذاری. این آقا کلا آمریکا رو موجود نجسی میدونه که نبایست باهاش مذاکره کرد و اگر مذاکرات دست این آقا میفتاد مانند جلیلی مذاکرات رو تبدیل به کلاس درس اخلاق و فسلفه و دعوت به اسلام برای آمریکایی ها میکرد.

تبدیل کردن تهران به شهری زشت و بیروح و پر از آسفالت و آهن که البته برادران قاچاقچی سپاهی و دوستان گرمابه آقای قالیباف هم در این مهم با گرفتن پروژه های میلیاردی بسیار به او کمک کردند. اخیرا هم که گند فساد مالی این آدم و پسرش رو سایت کلمه افشا کرد و تو در ابتدا سایت کلمه رو یک سایت غیرمعتبر دونستی و از دیگران انتظار داشتی تا حرف یک دلقک ناشناس رو معتبر بدونن بعد از یکی دو هفته که قوه قضاییه به ناچار به وجود پرونده فساد مالی در نیروی انتظامی اعتراف کرد اومدی گفتی بله درست بود ولی فقط بخش مربوط به سردار احمدی مقدم درست بوده و بخش مربوط به قالیباف درست نیست! چطور ممکنه بخشی از خبری که قبل از عیان شدن و برای اولین بار در سایتی که به اعتبار اخبارش معروف بوده درست باشه و بخشی دیگر نادرست؟

به هر حال این آدم خیلی زور بزنه حداکثر میشه یه چیزی مثل رضایی. از همین الان هم میشه حیات سیاسی اش رو تموم شده دونست و بعد از شکست حتمی اش در دوره آینده ریاست جمهوری و بیرون انداخته شدنش از شهرداری تهران باید منتظر کوچ کردنش به شهرهایی که اعضای شوراشون از تندروترین اعضای شورای کشور هستند مانند مشهد باشیم. مطمئن باش در نهایت این موجود دو رو و بی بنیه از نظر سیاسی به زیر چتر گروه های منفوری مانند جبهه پایداری خواهد رفت و تو خواهی ماند و دوست به فنا رفته ات.

باید جدا پرسید واقعا هدفت از این عقاید و جانبداری های عجیبت بر خلاف خواست اکثریت مردم که مدام سنگ شونو به سینه میزنی چیه؟ هدفت از طرفداری از احمدی نژاد، مشایی، قالیباف و کلا هر چی آدم بی ارزش و منفور در این کشور هست چیه؟ آیا منتظر رسیدن به پست و مقام هستی پس از رسیدن دوستت به ریاست جمهوری؟ یا منتظری آدمی که زنان رو آدم حساب نمی کنه و معتقده زنان احتمالا به دلیل نجس بودن! باید از مردان تفکیک بشن و ماله کشی سپاه و خامنه ای رو میکنه و بیشترین مسجد رو در تهران ساخته و برنامه ریزی طولانی مدت کرده برای ساخت مساجد بیشتر، ایران رو عرفی و سکولار کنه؟

رامیار گفت...

من بدون اینکه نظری در این باره داشته باشم فقط می‌خواهم سپاسگزاری کنم از شما به دلیل نگاه تحلیلگرتان -گر چه در موارد زیادی متفاوت از نگاه من است- و اینکه این تحلیلها را در اختیار ما میگذارید به رایگان.
از آن مهمتر میخواهم ابراز تأسف کنم از اینکه مورد تهاجم بی‌انصافانه برخی کامنت دهندگان قرار میگیرید. تا مطلب را خواندم حدس زدم که چه ها نوشته میشود زیر این مطلب.
من به شما آفرین و خسته نباشید فراوان میگویم و امیدوارم کامنتها مایوستان نکنند از نوشتن و انرژیتان را هم نگیرند در پاسخ دادن به آنها و سر و کله زدن با برخی.
خواستم بگویم که بسیارند کسانی که قدردان شما هستند. همه ما این گلایه‌کنندگان و خرده‌گیران نیستیم.

Dalghak.Irani گفت...

مواردی که فرمودید نیمی اش اتفاق نیفتاده و پیش بینی شماست و نیم دیگرش هم اتفاق نیفتاده و غیض و حرص شماست. من منتظر یک فاکت هستم که اتفاق افتاده باشد مثل ساختن سینما. مثل گالری هنر در شهر مثل رأی اعتماد گرفتن از سه شورای شهر با سه گرایش مختلف و متنوع و... هیچکس تاکنون نتوانسته یک تخلف از قانون و مقررات در کارش علم و اثبات کند. بدیهی است که قالیباف یک مدیر ارشد در جمهوری اسلامی است و اپوزیسیون و مخالف حکومت و از این قبیل نیست و حتی برای بالانس کردن خودش جهت ماندن و خدمت کردن گاهی از ایده آل های خودش عدول کرده و مواضعی در خوشایند حداقلی جناح حاکم و پر قدرت هم گرفته و من منکر واقعیات نیستم. و فقط او را معصوم - در مقیاس مدیران ارشد جمهوری اسلامی - و خدمتگزار و مدیر و صادق رفتار می دانم و این چیز خوبی است و من می پسندم. اشتباه نکنید من از مدیری دفاع می کنم که از سال 1378 و بمدت 16 سال تمام در خط مقدم دو اجتماعی ترین سازمان های هر کشوری (پلیس و شهرداری) خدمت و مدیریت کرده که بطور بدیهی جزو سخت ترین و در اتاق شیشه ای ترین و فساد پذیرترین سازمان ها هستند. حب و بغضی در کار نیست. و بقول شما مرا سنه نه که قالیباف را روی سرم بگذارم و حلوا حلوا کنم در حالیکه حتی محتمل است تا حالا یکی از اینهمه نوشته ام را هم ندیده باشد. اما من بخودم متعهدم که اگر حجت بر من معلوم کرد که انسانی در خدمت جامعه اش است از او جانبداری و تبلیغ کنم. علت این هم که از هیچکس دیگر بغیر از قالیباف چنین تعریف هایی نکرده و نمی کنم. بخاطر این است که دیگرانی را نمی شناسم که به اندازۀ او بی غش و خدمتگزار و مداوم و خستگی ناپذیر در صحنه بوده باشند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

خیلی ممنون رامیار عزیز حالا که کامنت شما را هم دیدم یادم آمد که اصل هدفم را برای کامنت دهندۀ معترض ننوشتم. و آن چیزی نیست بغیر از تثبیت قدرشناسی، انصاف در داوری، ایستادگی بر تشخیص تا پیدا شدن نقضش و پذیرش اشتباه در صورت ادلۀ مستدل و مستند. من لجبازی نمی کنم که از سن و نیاز من و عمر من گذشته این قبیل حرکات. من تمام هدفم این است که ما چگونه باید بر سر حرفمان مثل پولاد سفت باشیم و یکدنده!و چگونه در صورت اثبات ناراستی حرفمان مثل پنبه نرم و عذرخواه و پذیرنده! من که نمی توانم رژیم عوض کنم. حداقل این است که چندتا تلنگر به جامعه ام بزنم. و می دانم که الگو سازی خوب خوب است و باید مداومت داد. یا...هو

ایرانی گفت...

قالیباف نهایتا به درد همین شهرداری و ناجا می خورد. بزرگترین گناهش هم اینست که با متحجران تیریت می خورد و رایش را از طبقه متوسط طلب می کند. مدیر خوب یابد بودنش مهم نیست، مهم اینست که فقط شخصی اجرایی است و توانایی گردن افراشتن در قامت رهبری یک جناح را از خود نشان نداده. حرفی نیست که ایران شخصی اجرایی میخواهد که جامعه اش را از این سیاست زدگی نجات دهد، اما سوال اینست که آیا ما هم به عنوان مردم ایران یک شخص فقط اجرایی را انتخاب میکنیم یا نه که مسلما تا کنون اینگونه نبوده است و احتمالا اینگونه هم نخواهد بود.

ناشناس گفت...

نمی دونم این پروپاگاندای مدیر قوی بودن قالیباف که از طرف برخی رسانه های خاص حکومتی در سالهای اخیر تبلیغ شده چطور شده که حتی روی اپوزیسیون خارج نشین هم موثر بوده؟ اولین بار کدوم شیر پاک خورده ای این اصطلاح مدیر قوی بودن قالیباف رو اختراع و مد کرد؟ آیا واقعا قالیباف یک مدیر قوی با خدمات بسیار بوده؟ به چه دلایل و نشانه هایی؟ آیا انتخاب شدن او در چند دوره شورای شهر آن هم با شک و شبهه بسیار دلیل بر قوی بودن مدیریستش هست یا نشانه های واقعی بیرونی حکم به قدرت مدیریت او می دهند؟

یک روستایی محروم از اطلاعات هم میدونه (فکر میکنه) که یک شهردار خوب شهرداری هست که پروژه های عمرانی زیادی رو اجرا کنه. و قالیباف مدرن شما هم دقیقا مانند یک روستایی بی اطلاع فکر میکنه و عمل میکنه در حالیکه امروزه و در دنیای مدرن مفاهیم جدیدی وارد دنیای شهرسازی و شهرداری شدند. امروز دیگه اولویت در شهرها ساختن خیابان و برج نیست الویت انسان ها و احساس آرامش اونها هست. قالیباف چه کار متفاوتی در این مدت طولانی شهرداری اش که به زور دوپینگ و تقلب در آرا بوده انجام داده؟ یک آدم سیکل رو هم اگر شهردار پردرآمد ترین و ثروت مندترین شهر کشور میکردن میتونست خیابون ها و پل ها و زیرگذر و روگذرهای زیادی بسازه. تفاوت دکتر قالیباف با این آدم سیکل چی بوده به جز اینکه البته دکتر قالیباف تشخیص داده که بهتر هست جهت حفظ خودش در ساختار قدرت دست برادران عزیز قاچاقچی اش رو هم بگیره تا آینده اش از لحاظ حفظ پست و مقام تضمین بشه. اگر این آدم واقعا هدفش خدمت هست چرا در پست اش که در اون تخصص پیدا کرده (تخصص آسفالت!) نمی مونه و میخواهد یک پست غیرتخصصی (ریاست جمهوری) رو که بخش عمده ی وظایفش سیاسی و اجتماعی هست تصاحب کنه؟

در شهرهای جدید مردم به معنای واقعی کلمه در نگهداری شهر مشارکت داده میشن. عنصر زیبایی و چشم نوازی در سازه ها اولویت پیدا میکنه. مرکز شهر عمدتا به صورت پیاده رو برای انسان ها و به صورت توریستی و گردشگری در آورده میشه در تهران دقیقا عکس این اتفاق میفته و مرکز شهر آلوده ترین کثیف ترین و شلوغ ترین نقطه شهر هست چون شهردار میتونه با فروش تراکم در مرکز شهر درآمد زیادی به جیب بزنه. از درختان و باغ ها به شدت محافظت میشه در حالیکه در تهران قالیباف انواع کمیسیون ها و قوانین جهت دور زدن و پیچوندن و سودجویی تشکیل و تصویب شده.

شدت تخریب باغ ها و درختان در زمان قالیباف در طول تاریخ تهران بی سابقه بوده. قالیباف در بین نامزدهای ریاست جمهوری سال 92 تنها نامزد با سابقه خشونت مستقیم علیه مردم بوده. گشت های ارشاد در زمان ریاست او بر نیروی انتظامی سازمان دهی و به شدت تجهیز شدند. او اولین شهردار تهران بود که خواستار تفکیک جنسیتی علیه زنان شد. او اولین شهردار نظامی تهران بوده. در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 او در کابینه پیشنهادی اش آقای جلیلی رو به عنوان وزیر امور خارجه و مهرداد بذرپاش رو به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی معرفی کرده بود! یعنی اگر او انتخاب میشد سرنوشتی بهتر از زمان احمدی نژاد نصیب مردم نمیشد. او حداد عادل رو هم به عنوان وزیر ارشاد و یک نفر از میان پورمحمدی و طائب رو وزیر اطلاعات و قاسم سلیمانی رو وزیر کشور، و کامران دانشجو رو که به تازگی فساد مالی اش رو شده و تقلب تاریخی انتخابات سال 88 در زمان وزیر بودن او انجام شد رو در نظر داشت معاون علمی بکنه!

Dalghak.Irani گفت...

نقل قول کمرنگ شده در کامنت منتشر نمی شود بدلایل فنی. اما پاسخ شما این است که شما اصولاً مدیر اجرایی یا ستادی را نمی شناسی و این مدیر اجرایی هم لقلقۀ زبانی است که مخالفان قالیباف وقتی کم آوردند و می آورند به آن متوسل می شوند و منظورشان از مدیر اجرایی خوب هم حداکثر نوعی عملگی و فعلگی بدون فکر و بدون نقشه و بدون هر گونه تئوری و دانش است تا با تحقیر او از بار بی استدلالی و در ماندگی خود بکاهند که یعنی ما خیلی کار درستیم و استراتژیک می اندیشیم و های کلاسیم. در حالیکه اداره کردن یک کلان شهر 15 میلیونی بمدت ده سال کاری است که فقط از ابرمدیرها بر می آید و کسانی که سازماندهی بلدند و تقسیم کار بلدند و دانش مدیریت انسانی دارند و صدها فاکتور مدیریتی کلان که قالیباف اکثر آن ها را حداکثر دارد. اگر هم بی یار و یاور و بی تیم سیاسی و بی حزب و دسته و بی پشتیبانی هیچکس و هیچکس کار کرده از نبوغش است و شناختی که از شترگاو پلنگ جمهوری اسلامی دارد. زیرا او می داند که له و علیه بودن در این سیستم ناسیستم یعنی بی خیال خدمت و کار کردن و وارد جنگ های حیدری نعمتی شدن است و لا غیر. چون خارج از سیستم و بخش قدرت بخواهی کار کنی فرصت نمی یابی و در داخل بخش هیئتی و مداحی و پرقدرت هضم شدن هم امکان کار مدیریت مدرن را نمی دهد. پس اگر می خواهی کار کنی باید جزو همه باشی و جزو هیچکس نباشی تا اگر پشتیبان نداری مخالف کارشکن قطعی و مصمم هم نداشته باشی تا بمردمت یک تنفسی بدهی. البته این تفکر ریاست جمهوری نمی آورد. اما خدمت را در حداکثر ممکن امکان می دهد. همین. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

این هم آخرین کامنتم در این مطلب. در پاسخ کامنت ناشناس آخر. همۀ کامنت طولانیت مزخرف، چرت و پرت، عقده گشایی، بی بنیاد و بی مدرک، در ماندگی و از روی بیچارگی مخالف خوان هردمبیلی است. اگر جوانی و می خواهی بزرگ بشوی بزرگی بزرگان را برسمیت بشناس و الا در همین حد خاله زنکی "می گویند..." می مانی و می پوسی. یا...هو

ناشناس گفت...

و دلقک پیر بی حوصله که ابتدا فکت میخواهد و سپس به جای جواب مستدل دادن به حقایق و فکت هایی که همگی قبلا رخ داده و ثبت شده اند، آمپر می چسباند و توصیه به بزرگ شدن جوانان میکند! لااقل ادعای نوکری مردم و دنبال آنها راه رفتن رو نکن و پیرو نظر اونها باش. مردمی که همین قالیباف مدرنت رو به اعماق زباله دانی تاریخ فرستادن.

ایرانی گفت...

"البته این تفکر ریاست جمهوری نمی آورد. اما خدمت را در حداکثر ممکن امکان می دهد."

عرض بنده هم همین بود. بسیار نیکوست که رییس جمهور خدمتگزاری صادق باشد اما با خدمتگزار صادق بودن به تنهایی نمیتوان رییس جمهور شد.

ناشناس گفت...

سلام دلقک جون

مشتری وبلاگتم تا اونجا که حدس زدم ممکنه از اینکه بگم سلام تیمسار خوشت نیاد و فکر کنی طعنه است. ولی حالا ایناش به کنار فکر نمی کنی در مورد قالیباف داری به چرت گفتن نزدیک میشی؟ قبلا قدری به موضوع شک کرده بودم ولی این متن اخیر و مهم تر از دفاع های همراه با طعنه یه جوریه دیگه، نیست ؟
حالا اسمش رو هر چی دوس دارن بزارن و مهم نیس چون دهن مردم رو نمیشه بست ولی به خاطر تحلیلای خوبی که میدی میخواستم اگر میشه بهش فکر کن شاید موضوعی هست که باعث میشه وسط اون همه تحلیلای ناب و درجه یک یه دفعه یه تعصب مدل جمهوری اسلامی پیدا میشه...

""""این قسمت خصوصی است""""
احتمالا یه اشتراک یا یه نقطه ای هست که ناخوداگاه از اشتباهاش عبور می کنی
مثلا یه فردی که شبیه بوده و نسبت بهش احترام زیادی داری
من حتی میگم خود قالیباف: آره خیلی چیزای مثبت داره ولی نمیشه دیگه کور شد و ندید
به طور مثال
قالیباف جبهه رفته. اونم در سنی که واقعا جونش کف دستش گذاشته و رفته. حتی بعد شهادت برادرشم مونده. خب این یه مثبت.
نظامیه و دیسیپین نظامی رو تا حدی حفظ کرده. بله نسبت به وزیر دفاع امریکا کشکم حساب نمیشه ولی نسبت به گارسیا فیروزآبادی یا همون بقیه ای که ابرو نظام رو بردن با بی مبالاتیشون از کلاه گرفته تا یونیفرم. اره این بهتر حفظ کرده.
ولی هر ازگاهی دو سه تا حرف مثبت می زنه اما به وقتش نشون میده که ذوب نظامه و عقل درستی نداره و مردم سالاریش مثل روحانیه که یهو به حرف مراجع احترام میزاره و نظر مردم یهویی میشه کشک براش.
یا تو همون حوزه ستادیش
ببین اقای خندان دل قبلا کجا بوده و چه سوابق درخشانی هم داشته ماشالا که برداشته اورده تهران
بگذریم جاش اینجا نیس که عیبای کلیدش نشون بدم تا معلوم شده پشت لبخندش کدوم گاز انبری پنهان شده.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز, من گرایش به هیچ جریان سیاسی ندارم و تلاش میکنم واقعیت رو همونطوری که هست ببینم. آقای قالیباف تو کارهای اجرایی آدم توانمندی هستش ولی قطعا اگه رییس جمهور میشد به خوبی روحانی نمیتونست به توافق برسه. در طول مذاکرات هم دایما بنر های ناجور از طرف شهرداری نسب می شد. به نظرم نامه آقای زیبا کلام خیلی به جا بود حتی اگه این بنری هم که گفته نبوده باشه, قالیباف سابقه بنر بازی داشته. اگه قالیباف رییس جمهور بود الان وایبر و تلگرام هم به صورت رسمی از دسترس خارج شده بودن. تا این لحظه هاشمی و تیمش مملکت رو نجات دادن.

ناشناس گفت...

چون بسیار بی ارتباط است با این پستتان، اگر کامنتم را منتشر نکنید جای گله گذاری نیست فقط خواستم در جریان باشید. این لینک را ببینید، هالیوودی ها در حال ترکاندن لاو و چیزهای دیگر برای توافق هسته ای دیده می شوند. یک سوال خودمانی: فکر می کنید این هالیوودی ها هر را از بر تشخیص می دهند؟ پیشنهاد می کنم کامنت های پای ویدئو را هم بخوانید:
https://www.facebook.com/FoxBusiness/videos/10153468708620238/

"یک نظر"

عسکر گفت...

عسکر هستم . سلام عرض می کنم .
اول اینکه من حدود یک هفته قبل از امضای توافق نامه وین آمدم اینجا و شکست سنگین
آمریکایی ها و اسرائیلی ها در برابر دیپلماسی دولت تدبیر و امید (اعتدال گرایان)
تبریک گفتم.

حالا امروز 12 مرداد 1394 باز هم آمده ام و پیشاپیش به همه اعتدال گرایان عزیز تبریک
می گویم برای صدر نشین شدن آقای سید حسن آقای خمینی در انتخابات اسفند ماه و پیروزی
جناح عزیزمان که از همین حالا قطعی شده (خدا رو صد هزار مرتبه شکر)


و اما هر چه بتوان امسال مردم را به شرکت بیشتر در انتخابات اسفند تشویق کرد ، بهتر
است ، زیرا هر چه درصد مشارکت در انتخابات و آرای سید حسن خمینی بالاتر باشد . دست
ایشان باز تر است و مخالفین ایشان انشاالله مجبور به سکوت خواهند شد و یا منزوی و فراری خواهند شد و یا محاکمه خواهند شد و روانه زندان بر طبق حکم قانون .

آقای روحانی به درستی فرمودند: باید با کسانی که مردم را ناامید می کنند ، برخورد
کرد و سید حسن آقا همین قصد را دارد و البته از 7 اسفند.

متاسفانه برخی قصد دارن با بزرگ نمایی مشکلاتی مثل خشکسالی و بیکاری و افزایش جرم
جنایت ، و ارائه آمار در این موارد مردم را ناامید کنند که باید با این افراد
برخورد شود.

به هر حال پیروزی ما قطعی است و آنچه می تواند این پیروزی را مستحکم تر سازد ، شرکت
هر چه گسترده تر و آرای بالاتر است تا دست سید حسن آقا باز تر و باز تر باشد.

به کوری چشم شاه ، زمستون هم بهاره

ناشناس گفت...

کلی خندیدیم به: "قطعه هواپیمای گم شده در ماداگاسکار"...

ناشناس گفت...

با سلام

همه ی این گربه رقصانیا واسه اینه که با یه ترفندی بتونن واسه اقالی دکتر زیبا کلام مارکی بزنن و ایشونو پای میز محاکمه بکشن همین

ناشناس گفت...

موضوع خون‌های آلوده واقعا چندان مهم نبوده است، چون در خود فرانسه و چند کشور دیگر کشته داده است. ...

حالا نه اینکه زیباکلام خوب باشد و قالیباف بد. اینها با قربانی کردن ایران، تازه به جایی رسیده‌اند که عده‌ای سالها پیش به آن رسیده بودند. قالیباف شوق مدرن دارد و زیبا کلام طوری صحبت میکند که انگار حرفهایش را خودش کشف کرده! در حالی که اینها را از سالها تلاش و آگاهی دادن مخالفان داخلی و خارجی (اپوزیسیون) دزدیده است. هیچکدامشان آنچنان لایق کف زدن نیستند. فقط شاید از جهت اینکه ریش ایران هنوز گرو آنهاست، باید آنها را وسیله کرد تا از شر خودشان خلاص شد! خلاصی از شر امثال زیباکلام و قالیباف یکی یعنی همین که این کودن‌ها عوض شده‌اند و در حال عوض شدن هستند، به قیمت خون و حرص این کشور.

مهرداد

ناشناس گفت...

قالیباف از لحاظ سیاسی حتا به اندازه برخی از ما هم صلاحیت رییس جمهور شدن ندارد، چون نفهمید که قصد نظام توافق است به هر نحو ممکن. مثلا مراجعه کنید به پیش بینی‌های عده‌ای از خود ما در مورد اینکه انجام توافق صد در صد است و وقتی انجام شد، نظام یک هش به دلواپسان میدهد (۹ دی توقيف شد، کيهان و رجانيوز تذکر گرفتند و موارد دیگر). اگر یادتان رفته میتوانم آن کامنت‌ها را با لینک در اینجا بیاورم. این را از این لحاظ میگویم که خودتان و برخی هوادارانتان چند بار به درست بودن پیش بینی‌های شما افتخار کرده‌اید و کرده‌اند.

قالیباف لایق آنچه میگویید نیست. اینکه بالا آمده، از قبل پا گذاشتن روی سرنوشت صدها جوان با صلاحیت‌تر این کشور است (گزینش و غیره). البته لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است. قالیباف لنگه کفش و بیابان جمهوری اسلامی است.

مهرداد

Dalghak.Irani گفت...

متأسفم که الماس را در رودخانه ای انداخته ام که از کدورت به باتلاق می ماند تا آب روان. از قالیباف بخاطر این "سبب عذابش" شدن خودم عذرخواهی می کنم. کسانیکه مدیریت و لیاقت و صلاحیت قالیباف را - بدون توجه به نوع اعتقاد شخصی - با کلمات بسیار بسیار توهین آمیز و در حد ادبیات درماندگان و حسودان و شکست خوردگان و انتقام جویان و ... زیر سؤال می برند. تقاضا می کنم با جسارت کامل بیایند و بگویند خودشان تا کنون چند انسان را در یک متن مدیریت کرده اند! حتی اگر مبصر مدرسه ای بوده اند هم قبول است بشرطی که با صداقت بنویسند که آ یا موفق هم بوده اند و چقدر! من عالی مقام ترین مدیر در بین شما بوده ام و در جمهوری اسلامی نکبت هم مدیریت کرده ام و شهادت می دهم که قالیباف یک نبوغ مدیریتی و کلان در سطح جهانی است. منتظرم اگر کسی هست از مدیریت خودش مثال بیاورد. جوانان تلاش کنند از قالیباف یاد بگیرند و نه اینکه مدیریت درخشانش را نفی کنند. یا...هو

ناشناس گفت...

جناب دلقك تعصب را كنار بگذار شما در تهران زندگي نمي كني كه هر روز با حسرت باغ خشكيده اي را ببيني كه قاليباف تراكم ان را نفروخته باشد!!! قاليباف انقدر خنگ است كه موقع توافق بنر مي زند ضد امريكا !ايشان ايا حق دارد از عوارض ما شعار سياسي بدهد كه خوشامد برادران قاچاقچي باشد ؟؟؟؟؟اين بنر اخري را ايشان نزده اند ولي بنرهاي قبلي را كي زده ؟؟؟ در عين حال اي كاش يك روز به شهرداري هاي مناطق بروي تا ببيني چه بخور بخوري و چه دزد بازاري است !!!!اقا زاده اين اقا بطور قطع پرونده فساد مالي دارد!زن و دخترش درشهرداري استخدام شده اند و ....
در عين حال اين ادم يك فرد بي اصول است نه اصولگراست نه اصلاح طلب !!!!
اين فرد دو بار در انتخابات شكست خورده و اين بار هم به زور نامردي و تقلب براي سومين بصورت غير قانوني شهردار شده پس به قول خودت اين فرد يك شكست خورده است كه ارزش دفاع كردن ندارد
واقعا درك نمي كنم كه چرا از ايشان دفاع مي كنيد ؟؟
پري سا

Dalghak.Irani گفت...

پری سا
پاسخت خیلی ساده است: پون تو درکت پایین است. از تعداد علامت سؤال ها و تعجب هایت هم درک پائینت معلوم است. زیرا فکر می کنی هرچه علامت بیشتر بگذاری یعنی مطلبت عمیق تر است. تهران با دو میلیون جمعیت در قبل از انقلاب با 90 درصد بودجۀ دولتی اداره می شد. جناب سردار سازندگی و کرباسچی کارگزار آمدند و چون پولی نداشتند تراکم فروشی را اصلی ترین ممر تأمین بودجۀ شهرداری قرار دادند. شهری که جوانانش بیکارند و با خارج قطع رابطه است و توریست ندارد و فعالان اقتصادی شفاف ندارد و عوارض های مختلف با هزار ترفند دور زده می شوند و پرداخت نمی شوند مثل ماجرای مالیات ها در کشور و آن توسعه و نوسازی که قالیباف به کالبد شهر مرده دمیده که باعث افتخار جمهوری اسلامی و شما تهران نشینان است در گزارش های مثبت مهمانان و خبرنگاران غربی را قالیباف با کدام در آمد منبع ثابت باید اداره کند. تازه شما می توانی حتی آمار بدهی که از وقتی قالیباف شهردار تهران بوده درآمد های با منبع ثابت - نه تراکم فروشی صرف - شهر را چند صد در صد افزایش داده با ابتکار و سیو کرده. خب وقتی نمی دانی و نمی خواهی هم بدانی درک لازم را هم پیدا نمی کنی. یا...هو

عسکر گفت...

جناب تیمسار که مدیر وبلاگ هستی ، خدمتتان عارض هستم که:

نسخه قالیباف پیچیده شده ،

و دوران درخشان سید حسن آقای خمینی از 7 اسفند آغاز خواهد شد .

همانطور که آقای روحانی گفت: "من یک سرهنگ نیستم"

یقین بدانید از 7 اسفند ، جناب سید حسن خمینی هم ، خوشبختانه

همین خط را البته با شدتی بسیار زیاد ، سریع و باورنکردنی ادامه خواهند داد

و به یک نظامی اجازه مدیریت کلان در هیچ جای ایران داده نخواهد شد (خدا رو 100 هزار مرتبه شکر)

در دموکراسی ، نباید نظامی ها در صدر قرار بگیرند . آنها سرباز باید بمانند

و هنگامی که جنگ شروع شد یک نظامی موظف است که فوری و سریع برود و از مرز دفاع کنه .

سیاست داخلی و خارجی و سیاست مالی و اقتصادی کشور ارتباطی با نظامی ها ندارد .

نظامی ها باید حواسشون رو جمع کنن هر وقت جنگ شروع شد بروند سریعا از مرز دفاع کنن .

گراند دوک گفت...

پری سا خانم سلام

اولا : خوشحالم که به روحانی رای دادم ولی به موسوی رای ندادم .

ثانیا: خوشحال هستم از اینکه هاشمی و روحانی که با میرحسین موسوی در اکثر زمینه ها 180 درجه اختلاف نظر دارند و برای آزاد شدن میرحسین موسوی تره هم خورد نمی کنند.

ثالثا: چون می دانند که موسوی یک آدم احمق است و طرفدار سوسیالیسم بوده و هست و طرفدار مدیریت دهه شصت است و از مدیریت دهه شصت ، به عنوان مدیریت طلایی نام برده و دهه شصت را یک دهه طلایی می نامد ، موسوی را آدم حساب نمی کنند.

رابعا: شعار می دادید: موسوی دستگیر بشه ایران قیامت میشه . ولی با چشمای خودت دیدی ، که نشد.


باز هم تکرار می کنم : خوشحالم که به روحانی رای دادم ولی به موسوی رای ندادم .

گراند دوک گفت...

پری سا خانم

شما ادعا کردی که قالیباف "خنگ" است.

خوب اگر قالیباف "خنگ" هست ، که میرحسین موسوی یک عقب افتاده ذهنی است با آن افکار دهه شصتی و حمایت قاطععانه موسوی از حوادث دهه شصت .

پری سا خانم ، یک چیزی بگو که بتونی از حـرفت دفاع کنی.

اگر قایباف "خنگ" هست ، میرحسین موسوی که دهه شصت را طلایی ترین دوران تاریخ معاصر می نامد چیست؟ یک عقب مانده ذهنی است ، یا پارانوئید حاد و مزمن داره . شاید هم دیوونه است.

Dalghak.Irani گفت...

عسکر
تو هم برو بمیر بابا! خرمگس معرکه!

پ.ن: قصد بدی نداشتم. می خواهم کلاس طبیعی تر بنظر برسد تا راحت باشیم و سرعت یادگیری مان برود بالا.

گراند دوک ضد پوپولیسم از هر نوعش! لطفاً حرمت مهندس موسوی را حفظ کن چون او هواداران متحسر بسیاری دارد و اینک بخشی از مبارزه هم است. یا...هو

ناشناس گفت...

ولي واقعا جديدا راحت عصباني مي شوي همان بهتر كه كاسه ليسان درك بالا برايت كامنت بگذارند
پيوست :گاهي فكر مي كنم دموكراسي براي ما زيادي است شما كه وبلاگ داري با دو تا به به و چه چه به روزي مي افتي كه گاه مي گوييم صد رحمت به خامنه اي!!كمتر از شما ديكتاتور است و بد دهن !
پري سا با درود به مقاومت جانانه مهدي كروبي و مير حسين موسوي

ناشناس گفت...

سخنان قالیباف را که در ویدیو معروف شنیدم دلم شکست از اینکه چه راحت از زدن بچه های مردم سخن میگوید و البته طرفداری تیمسار را . اما وقتی شهر را میبینم دچار تناقض عجیبی میشوم .
این آدم واقعا کار میکند . به هر حال او خرابه ای را از ملک مدنی و الویری تحویل گرفت .
دوسال پیش اینجا گفتم که دخترم در حال بازی در فضای سبز کنار خانه مان افتاد دستش شکست که البته به خاطر برامدگی گوشه فومی بود که در زمین بازی بچه ها پهن بود . تلفنی از خجالت شهردار ناحیه درامدم اما برخورد شهرداری واقعا بدور از بدبینی های من بود . بارها تماس گرفتند و بارها عذر خواهی کردند و و حتی بابت هزینه بیمارستان اعلام آمادگی کردند . اما این مسئله آنقدر برای من عجیب و غیر منتظره بود و حتی آرامش بخش که دیگر پیگیری نکردم .
دوستی می گفت اگر شکایت کنی میتوانی پول خوبی بگیری . گفتم از که شکایت کنم ؟ وقتی دیگر شکایتی ندارم . اگر کسانی را که میشناسم و دیگرانی را در گوشه کنار این شهر تهرانی بدانیم به ضرص قاطع میگویم قالیباف محبوبیت بالایی دارد در بین تهرانیها _ مخالف و موافق سیستم _ اگر چه رای نداشته باشد در انتخابات ریاست جمهوری .

به این فکر میکنم که با امثال ملک مدنی و الویری تهران الان در چه وضعیتی بود .

گراند دوک گفت...

پاسخ به سرکار خانم پری سا

اولا: مقاومت جانانه مهندس موسوی برای بازگشت به دهه طلایی شصت و سیاستهای طلایی آن دوران (مـســتند به اظهارات شفاف و صریح شخص مهندس موسوی و همسر مهندس موسوی به دفعات فراوان)

ثانیا: سرکار خانم پری سا ، به خدا سوگند کامنت های شما 100 درصد احساساتی است.

تاکید می کنم 100 در 100 احساساتی و عاطفی کامنت خود را می نویـسـید .

بسیاری از بانوان همکار و فامیل من مثل شما فورا بحث را 100 درصد احساساتی و عاطفی

می کنند و فوری ناراحت می شوند و پاسخ به شما یقینا هر دوی ما را دچار جنگ روانی و

جنگ اعصاب خواهد کرد.

خواهش می کنم ، تمنا می کنم ، بحث را احساساتی و عاطفی نکنید. خواهش می کنم.

ناشناس گفت...

گراند دوک عزیز

حرف های با مزه ای می زنی و برخی هم مثل بز اخفش سرشان را تکان می دهند!
چه خوب شد که به موسوی رای ندادی و در نتیجه احمدی نژاد رییس جمهور شد!
چه خوب شد به روحانی رای دادی که بجای برگشتن به دوران طلایی امام به دوران طلایی امام خامنه ای برگشتیم!
همین طور ادامه بده!

بز اخفش

رومی گفت...

مثل اینکه حکومت فاشیستی جمهوری اسلام، مغز برخی‌ از کامنت گذار‌ها رو هم ناخوداگاه فاشیستی کرده. به جای گفتگو، به فکر حذف نظر مخالف خودشون هستند و برای اون هم هر روشی‌ رو درست میدونن. حالا میخواد حمله زبانی و پرخاشگری یا حتی توهین و تحقیر باشه. جالبه که بیشتر هم با آیدی ناشناس نظر میدن!
از حمله‌های مستقیم به کنار، چرا به کسانی‌ که از تیمسار تشکر می‌کنند یا با تیمسار هم نظر هستند حمله می‌کنید؟ خوب هر کسی‌ نظر خودش رو داره و وقتی‌ می‌بینه تیمسار حرف درستی‌ زده (از دید خودش)، اون رو تایید می‌کنه و سپاس گذاری می‌کنه. شما هم قبول نداری، دلیل‌های مخالفت خودت رو بگو، دیگه حمله برای از میدان به در بردن چرا؟

معمولا نظر نمینویسم، ولی‌ واقعا در برابر این فاشیست ناخوداگاه نمی‌شه ساکت بود.
سپاسگزار تیمسار عزیز که این سیرک رو با وجود همه زحمت‌هایی‌ که براتون داره، باز نگه داشتید.

پای نوشت: به غیر از دوره اول سید محمد خاتمی که امید به تغییر بود، در هیچ دوره دیگه‌ای رای ندادم و احتمالا تا فاشیست اسلامی حاکمه، رای نمیدم (اینجا نمی‌خوام درباره‌ درست یا غلط بودن این کار بحث کنم). ولی‌ در انتخابات ۸۴ کسانی‌ که از من می‌پرسیدن به کی‌ رای بدیم، توصیه اول من به رای ندادن بود، توصیه دوم هم برای کسانی‌ که میخواستن رای بدن، قالیباف بود، با اینکه هیچ نسبتی با مذهب و ... ندارم و تنها به انسانیت نگاه می‌کنم، احساس خوبی‌ هم به خود قالیباف و هم به کارهایی که انجام داده داشتم و هنوز هم دارم. مهم نیست که این احساس درسته یا نه، مهم اینه که من حق دارم این احساس رو نسبت به این شخص داشته باشم و حتی برای اون تبلیغ کنم، بدون اینکه مورد حمله شخصیتی قرار بگیرم. نباید هر کاری که حکومت اسلامی در ایران یا سوریه انجام میده، اینجا مجازیش رو انجام داد!

دوستدار پدر عزیز،
رومی

ناشناس گفت...

حالا علاقه وافر شما به قالیباف به کنار، عکس اون میمون رو چرا کنار رضا خان آوردید؟ یعنی شما احمدی نژاد رو با رضا خان مقایسه می کنید؟ روح اون خدا بیامرز در قبر لرزید!

دوست قدیمی‌ گفت...

دوست گرامی که نام رضا شاه رو آوردید. لطفا شما دیگه نام این شاه ایران دوست رو درست بیان کنید. آخوند‌ها چون بیشترین ضربه رو در ۱۴۰۰ سال گذشته از رضا شاه خوردن، سعی‌ می‌کنن نام رضا خان بین مردم جا بیفته. نمیدونن که مردم با هر نامی‌ که از ایشون یاد کنن، تنها بزرگی ایشون رو بیان می‌کنن.

دوست قدیمی‌

Dalghak.Irani گفت...

عکس را بخاطر تنها عکسی که زیبا کلام با قالیباف در یک کادر بدسلیقه قرار داده شده بودند پیدا کردم برعکس هرچه آدم حسابی در ایران است از نویسنده و سینما گر و هنرمند و تئاتری و ژورنالیست عکس های متعدد دارند با قالیباف "اینهوا"! بهر حال عذرخواهی می کنم که احساس شما را جریحه دار کردم. حالا عکس محبوب خودم را که پدر مادر اصیل قالیباف هم در آغوششند را گذاشتم تا متوجه بشوید که چقدر شکل من دهاتی هستند و نوستالوژی خانوادۀ خودم را همراهم می کنند. مرسی به پسر گلم دکتر رومی عزیز و نکتۀ خوبی را هم تذکر دادی و هم اشاره کردی راجع به "حس من این است اعتراض داری؟!" من هم وقتی قالیباف را دیدم و می بینم حس اعتماد صد درصدم جلب می شود. یا...هو

ناشناس گفت...

امام امت زیر درخت سیب وعده دمکراسی می داد و می گفت در حکومت آینده مارکسیست ها هم می توانند حرف خود را بزنند. ملی مذهبی ها و روشنفکران را هم جذب خود کرد تا دشمن خود را سرنگون و حکومت ایده آل خود را بر سر کار آورد. من مانده ام چرا سیاستی که آن شیخ قرن نوزدهمی در قرن بیستم به کار برد و چه ماهرانه هم به کار برد در قرن بیست و یکم نمی توان فردی را به زیرکی آن شیخ پیدا نمود.
بحث امیرکبیر و ناصر الدين شاه که بالا گرفت و من هم چند کامنت قرار دادم پیش خود فکر کردم این دیگر چه کاری است .نود درصد مطالعه کنندگان در آینده ای که در نظر دارند با هم یا اشتراک نظر دارند و یا آنقدر این جامعه انسانی است که عقاید گوناگون در ان تحمل شود .

گراند دوک گفت...

جناب بز اخفش

من در سال 88 نه از احمدی نژاد دفاع کردم و نه از موسوی .

افتخار هم می کنم که در سال 88 به هیچ کدام از این دو نفر رأی

ندادم و از هیچ کدام از این دو نفر حمایت نکردم .


حالا برو بشین تا صبح طنز بنویس و جوک بگو .

ناشناس گفت...

قبل از قالیباف، احمدی نژاد شهردار بود.
دوستانی که احساس! خوبی نسبت به قالیباف داشتن. ایشون برنامه اش برای بعد از انتخاب شدن ادامه راه احمدی نژاد بود. در کابینه پیشنهادی اش جلیلی رو به عنوان وزیر خارجه و بذرپاش رو به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی پیشنهاد کرده بود. شمایی که با احساس رای میدین و نه با عقل و بررسی همه جانبه برنامه ها و کابینه های پیشنهادی نامزدها، اگر قالیباف انتخاب شده بود تحریم شدید، قحطی مواد غذایی و جنگ بود که دچارش میشدیم به دلیل هوش سیاسی بالای جناب ایشان!

شهروند گفت...

اگر مجتبي خامنه اي سال ٨٤ گذاشت توي كاسه قاليباف و نگذاشت برنده انتخابات بشود ، سال ٨٨ هم قاليباف با اعلام آمار سه ميليوني تظاهرات كنندگان ، گذاشت توي كاسه بيت و مجتبي خامنه اي . اگر قاليباف و ميرحسين موسوي هم آخوند بودن ، هرگز چنين واكنشهايي در مقابل هم صنفان خود نداشتند ، سال ٨٤ هم به زعم دو آخوند كانديد ، هاشمي و كروبي در انتخابات تقلب شد ، مجري انتخابات هم يك آخوند به نام محمد خاتمي بود ، يكي تو نماز جمعه به خدا پنجاه برد ، اون يكي هم نامه نوشت به مسبب تقلب به زعم خودش ، اگر سال ٨٨ هم كروبي همراه مردم شد به خاطر ايستادگي موسوي بود ، والا از آخوند جماعت نبايد توقع مردانگي و ايستادگي داشت ، اولين زنداني سياسي سال ٨٨ كه مثل بلبل شروع به اعترافات ساختگي توي دادگاه نمايشي كرد ، بازهم آخوندي به نام محمد علي ابطحي بود ، اگه گل به خودي كروبي و محمد خاتمي توي سال ٨٨ نبود ، شايد امروز بساط جمهوري اسلامي برچيده شد ، وسط تظاهرات ، موضوع كهريزك رو توي بوق و كرنا كردن ، مردم ناموس پرست ايران هم ترسيدن و نشستن توي خونه ، تظاهرات توي سال ٨٨ خوب بود ولي در حد زهر چشم گرفتن از خامنه اي تا ديگه توي انتخابات از اين غلطهاي زيادي نكند ، سال ٩٢ يهويي رأي مردم شد حق الناس ! آخوند جماعت اين حكومت رو از دست بده ، ديگه روضه خواني پنج زاري هم گيرش نمياد
در مورد اعلام دوران طلائي امام توسط موسوي ، اين حرف به نظر بنده ، تنها و تنها براي كوبيدن خامنه اي و به نوعي زير سوال بردن رهبري وي طراحي و بيان شد ، چون طرف اصلي و مخالف حضور موسوي در عرصه سياست ، همين آقاي خامنه اي بود ، اين حكومت به قول جناب دلقك ، شتر گاو پلنگي ، سازمان و برنامه اش كجا بود كه موسوي بخواهد با أفكار سوسياليستي يا كمونيستي آنرا اداره كند ، اينها همش يك مشت مزخرفه
هيچ صنفي به اندازه پزشكان و آخوندها توي ايران تا اين اندازه پشت هم نيستند ، دكتر جراح با اشتباهش توي تشخيص يا حين عمل ، باعث مرگ بيمار ميشه ولي كميسيون پزشكي مثل آب خوردن ، پزشك رو تبرئه ميكنه ! قاليباف و موسوي رو به هر آخوندي ترجيح مي دهم، چون رذالت و پستي آخوند جماعت برايم ثابت شده است ، اگر راهي در جهت رهايي از آخوندها باشد ، تقويت امثال اين آقايان است
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

گراند دوک

من متوجه یک بام و دو هوای شما نمی شوم. از این طرف اغتخار می کنی که به موسوی بخاطر دوران طلایی امامش رای نداده ای و از این طرف افتخار می کنی که به روحانی رای داده ای چون نسبت به بقیه بهتر بوده است! و عملا دوران طلایی خامنه ای را از سقوط نجات داده است! این عملا خط حکومت است .یعنی فراموشی موسوی و تقویت یک مهره معلوم امنیتی با مقصد نامشخص. یعنی موسوی به اندازه روحانی هم بد نبود تا افتخار حمایت و دوستی شما را داشته باشد؟

صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را
نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی؟

بنظر می رسد برای خندیدن احتیاجی به طنز نوشته من نیست در جایی که کامنت های شما هست!

بز اخفش!

Dalghak.Irani گفت...



بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
شهردار محترم پایتخت

با سلام و تحیات، در خصوص نامه سرگشاده مورخه هشتم مردادماه به آن مقام منیع، در فقره بیلبورد «فرش قرمز» اشتباهی رخ داده که بدین‌وسیله از بابت آن از جنابعالی پوزش می‌طلبم. بنده آن تصویر را در صفحه اول روزنامه شرق دیدم و تصورم آن بود که بیلبورد جدیدی از شهرداری می‌باشد؛ اما ظاهراً موضوع آن تصویر کاری هنری می‌بوده و ارتباطی با بیلبورد نداشته. از این بابت بنده از شما پوزش می‌طلبم اما نمی‌دانم تکلیف بیلبوردهای دیگری که رئیس‌جمهور آمریکا را در کسوت شمر، حرمله، عمرسعد و... نشان می‌دادند چه می‌شود.

خوشبختانه اطلاعات دینی آقای اوباما در حدی نیست که بداند در آن بیلبوردها او با چه کسانی قیاس شده؛ اما جناب قالیباف عزیز، تصورش را بفرمایید که شهرداری نیویورک ماه آینده که جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور قوی شوکتمان طول الله عمره به آمریکا مشرف خواهند شد بیلبوردهای بزرگی از ایشان در خیابان‌های نیویورک آویزان کنند که ایشان را زبانم لال در کسوت یهودا (که به حضرت عیسی بن مریم (ع) خیانت کرد) نشان بدهند.

به نظر جنابعالی آیا آقای روحانی از این عمل مکدر نخواهند شد؟ البته برخی از مسئولین محترم شهرداری طی چند روز گذشته با بنده تماس گرفتند و فرمودند که آن بیلبوردها چه ارتباطی با شهرداری داشته؟ بنده هم جسارتا پاسخ دادم که اگر من بیلبوردی را سر کوچه‌مان بیاویزم، به فاصله چند ساعت عوامل شهرداری آن را پایین آورده و معدوم خواهند نمود؟ و آیا نصب هرگونه بیلبوردی در سطح شهر نمی‌بایستی با موافقت شهرداری محترم باشد؟

گیریم که آن بیلبوردها را شهرداری نه خود راسا تهیه کرده بوده و نه خود اقدام به نصب آن‌ها نموده باشد. آیا بدون موافقت شهرداری امکان نصب آن‌ها وجود می‌داشته؟

ایام به کام باد
صادق زیباکلام
دوازدهم مردادماه یک هزار و سیصد و نودوچهار
*****************************************************

افزودۀ من به نامۀ عذرخواهی زیبا کلام: قسمت پرداختن به بیلبوردهای قبلی نشان از تفکر التقاطی - سنتی مدرن - زیبا کلام دارد و نوعی تلاش است برای پوشاندن شرمساری آدمی که بدون تحقیق و اثبات حرف مفت می زند. زیبا کلام فقط و فقط باید در دو خط پوزش می خواست و از ادبیات نامه اش بغلط کردن می افتاد. بقیۀ کارها نشان از عدم صداقت او در پذیرش اشتباه مرگبار بود. در ضمن بهتر است زیبا کلام مدت چندین ماه تا یکسال از صحنه بیرون برود و سکوت کند تا این زخک عمیق به حیثیت روشنفکریش را کمی التیام فراموشی بدهد.و الا بعد از این مرتب هو خواهد شد از جبهۀ تندروان و باعث شرمندگی منتقدان حکومت نیز خواهد بود. یا...هو

ناشناس گفت...

قالیباف بد شانس است، اگر نظر نظام به او بود، حتما رییس جمهور می‌شد. یعنی شرایط و خواست نظام مناسب آمدن وی نبوده است والا آمده بود. بدشانسی وی از اینجاست که در انتخابات اسبق، نظر آقا و آقازاده مجتبی («شهروند» گرامی اشاره کردند) به احمدی‌نژاد صاف و ساده و مردمی! بود تا نهضت ملت‌ خر کنی خود را با سیب‌زمینی و یارانه آغاز کند و از نظر بد مردم نسبت به رفسنجانی سو استفاده نماید (در اوایل پس از پیروزی انقلاب، از اولین افرادی که مورد دشمنی ضد انقلاب رو به رشد قرار گرفت، همین رفسنجانی بوده است. آن موقع ضدرفسنجانی‌ها ضدانقلاب بودند و منکر اسلام و حسابشان با کرام‌الکاتبین بود. کمی پیش از رییس جمهور شدن احمدی، برعکس، ضدرفسنجانی بودن شد انقلابی گری و اسلام راستین. از این نظر میگویم که خامنه‌ای از نظر بد اکثریت مردم نسبت به رفسنجانی سو استفاده کرد و احمدی نژٰاد را آورد.)

در انتخابات گذشته نیز باز قالیباف بد شانسی آورد چون نظام به یک آدم خندان، غیر نظامی و مسلط به مسایل اتمی و معتدل برای راضی کردن مردم پس از کاهش مشروعیت نظام پس از جنبش ۸۸ و هم راضی کردم غربی‌ها، برای به سرانجام رساندن توافق نیاز داشت. روحانی بیشتر از همه این شرایط را داشت، شاید بتوان گفت تنها فرد مناسب بود . یعنی نظام با آوردن روحانی دو نشانه مهم را هدف گرفت و هم‌زمان به هدف زد: ۱) افزایش مشروعیت مردمی نظام پس از کاهش شدید آن که بدنبال جنبش سبز روی داد. اکنون تعداد براندازان و ناامیدان کاهش یافته و تعداد اصلاح طلبان و امیدواران به آینده افزایش که پس از آن قیام سال ۸۸ برای نظام خیلی پرارزش است. ۲) نجات نظام از مهلکه اتمی با بدست آوردن حداکثر امتیازات.

مهرداد



ناشناس گفت...

«اشتباه مرگبار»، «زخم عمیق»

بنظرم خیلی دارید بزرگش میکنید چون بی دلیل سرگشته قالیباف شده‌اید (اخلاق افراط تفریطی اکثر ما در برخورد با مسایل). بنظر من کسی که باید سکوت سیاسی کند قالیباف است و نه زیبا کلام.

مهرداد

Dalghak.Irani گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Dalghak.Irani گفت...

من سرگشتۀ قالیباف نیستم مهرداد. چون نوعی پارادوکس است از نظر بیننده در مورد حرف من راجع به قالیباف و موضع سیاسی من در مخالفت با حکومت بویژه قسمت شرعی و اصولگرای آن که اردوگاه سیاسی قالیباف هم فهمیده می شود. لذا من در حقیقت ضمن اینکه شخصاً قالیباف را دوست دارم از گاف زیبا کلام هم بسیار ناراحتم چون جبهۀ من عرفی را در مقابل جبهۀ شرعی ضعیف کرده و آبرویم را برده. حالا ببین تا کی مستمسک دست تندروان خواهد شد تمسخر زیبا کلام و احالۀ هر انتقادی به نامۀ اشتباه او. بنابراین ناراحتی ابراز شده ام اغراق نیست و ناشی از آتویی است که بدست شرعی ها داده ایم. و الا قالیباف شخصیتش خیلی محکمتر از زیبا کلام و اینجور آدم های معمولی است و مسلم می دانم که اگر زیبا کلام نامه عذرخواهی هم نمی نوشت او واکنش نشان نمی داد مستقیم. در ضمن قالیباف وقتی مشغول کارش است بروز و ظهور سیاسی ندارد و بسیار بندرت خودش را رسانه ای می کند مگر در زمینۀ کارهای روزمره اش در شهرداری و اصلاً رسانۀ سیاسی ندارد که بخواهد خودش را مطرح کند. چون نمی خواهد از اخلاق حرفه ای عبور کند و بهمین خاطر هم است که هیچکس در نظام دوستش ندارد اما هیچکس هم جرأت انگ زدن به اورا ندارد. چون نقطه ضعف ندارد. یا...هو

گراند دوک گفت...

سرور بزرگوار جناب بز اخفش

من تأکید کردم که در سال 88 نه به موسوی رای دادم و نه به احمدی نژاد .
افتخار هم می کنم که از هیچ کدامشان حمایت نکردم.

در سال 92 از ترس آغاز جنگ و بزرگتر شدن ابعاد تحریم ها و از ترس تجزیه
ایران رفتم و به حسن روحانی رأی دادم.

ولی شما داری من رو به خاطر عقایدم مسخره می کنی.
شما داری به من سرکوفت می زنی.

ولی این را بدان که تلخ ترین خاطرات زندگی ام بر می گردد به حوادث دهه طلایی شصت.
حالا یعنی این حق را ندارم که غـصـه بخورم به خاطر یک دهه از زندگی خودم و
خانواده ام که بر باد رفت و استخوانهایم پوکید.

تاکید می کنم که موسوی یک انسان متحجر و طرفدار مدیریت دهه شصت بوده
و باز هم در سال 88 با صراحت به دهه طلایی شصت افتخار کرد.

سرور بزرگوار جناب بز اخفش ، هر چقدر دلت می خواهد به من سرکوفت بزن.

ناشناس گفت...

گراند دوک
عجیب است، یعنی قضیه شما و مثل شمایی قضایای سوزن نخی است که بعضا شتر با بارش از آن رد می شه بعضا نخ رد نمی شه. موسوی یک جایی گفته "دوران طلایی امام" که این گفته یک گفته تاکتیکی بوده برای آنکه جلوی علی خامنه ای در بیاد، این یک جمله را برادران اطلاعاتی قشنگ بزرگ کرده اند و تحویل یکی مثل نیک آهنگ داده اند که آنرا گنده تر و گنده تر کند تا یکی مثل شما همین یک جمله را بچسبد و راست و دروغ را برای موسوی بار کند. اما یک امنیتی بدنامی مثل روحانی میشود ناجی کشور........ فکر نمی کنی بیخود نیست که به زمین گرم خورده ایم؟ ادعاهایی می کنی که بیشتر عجیب است، کجا موسوی طرفدار مدیریت دهه شصت بوده؟ از کجا این را می آوری؟ ببین دوست عزیز، گفتی و خوانده ام که گفته "دوران طلایی امام"، غیر از این از کجا در آوردی که موسوی طرفدار مدیریت دهه شصت است؟ که برسی به اینجایی که یک امنیتی دست بوس بشود ناجی مملکت. شوخی می فرمایی یا جدی هستی؟

"یک نظر"

ناشناس گفت...

بی خود تلاش نکن از سخن گفتن زیباکلام جلوگیری کنی. جامعه ایران نیازمند سخنان ارزشمند زیباکلام است. هزاران برابر بیش از چرندیات دلقکی چون تو.

ناشناس گفت...

حیف است تنهایی از خواندن این همه بزرگواری لذت ببرم، شریکم باشید:
http://shahr.ir/default.aspx?tabid=136&ArticleId=7116

ناشناس گفت...

بابک زنجانی هم کم نبوغ نداره. اون هم کلی آدم و شرکت مدیریت میکرد و بیشتر از قالیباف پول میساخت و نون تو سفره بقیه میذاشت. چرا از بابک زنجانی طرفداری نمیکنی؟ اون که به جای خلبانی شرکت هواپیمایی داشت. کمتر از قالیبافم خوش تیپ نیست. تازه موهاشم بوره. آقا زاده هم نبوده فقط مشکلش اینه که چشاش سبز نیست و رو شونه هاش قپه نداره.

Dalghak.Irani گفت...

من تنها کسی بودم که از حقوق بابک زنجانی دفاع کردم. و هنوز هم معتقدم نصف پرونده اش سیاسی است و لاریجانی ها در حال انتقام از احمدی نژاد راجع به فاضل برادرشان هستند و البته روحانی هم خوشش می آید و بابک هم خیلی بی تقصیر نیست. اما نام قالیباف را اگر دوست داری با کارآفرینان بنام مقایسه کنی می توانی فقط با بیل گیتس و استیو جابز و وارن بافت و زاکر برگ همراه و همزاد بیاوری و البته قبلاً باید روح و جسمت را از پلشتی پاک کنی. یا...هو

ناشناس گفت...

به عنوان یک خواننده خاموش این وبلاگ که بیش از دوسال است حتی از یک نوشته ات ناخوانده عبور نکردم تیمسار این بار می خواهم خطی به همه گفته های گاها بارها تکرار شده در این وبلاگ در رابطه با سردار بیفزایم. اگر تنها یک چیز را اصلاح طلبان (از جمله اعتدالگرایان فعلی) و اصولگرایان همواره در آن به تفاهم رسیده باشند دشمنی با قالیباف است و اگر تنها یک چیز همواره باعث شده باشد که نتوانم خود را اصلاح طلب بدانم اختلاف اساسی با رویکرد غلط و رفتار به باور من ناجوانمردانه اصلاح طلبان با قالیباف بوده است. خاتمی در این میان همواره یک استثنا بوده است که با اطلاع نسبتا دقیقی که دارم همواره رابطه ای با احترام متقابل میان ایشان و سردار برقرار بوده ولی مگر خود خاتمی بارها و بارها هدف سیاست بازی عاری از اخلاق اصلاح طلبان قرار نگرفته است؟ من هم مثل شما تیمسار دست هر بزرگواری که قدمی هرچند کوچک برای پیشرفت سرزمینم بردارد را میبوسم. فضای سیاسی ایران یک الیگارشی شلخته است که در آن نبردی به نام سیاهی در برابر سپیدی وجود ندارد. نه اصلاح طلبان نیروی نیکند و نه اصولگرایان نیروی شر. به عنوان کسی که قبل از هجرت با مدیران میانی زیادی از هر دو گروه در بخشهای مختلف از سازمان مدیریت تا فرهنگ و آموزش برخورد داشته می توانم بگویم که سالهاست که دیگر به چترهای سیاسی در دست مدیران اعتنایی ندارم که اگر یک چیز در میان همه جریانات سیاسی ایران مشترک باشد فرهنگ قبیله گرایی سیاسی مقدم بر منافع ملی است. این قبیله گرایی به شکلی از سیاست بازی انجامیده که در آن هدف سیاسی بالاتر از اخلاق و حتی منافع ملی قرار می گیرد. من می دانم که این حرف من و شما بسیاری از خوانندگان خوب و نیک اندیش شما را خوش نخواهد آمد ولی قالیباف در این میان یک استثنا است نه اینکه او قبیله خود را نداشته باشد که دارد و نام بردن از مدیران میانی همیشه در گردش او کار دشواری نیست ولی اهداف مدرن او همواره مقدم بر جهت گیری سیاسی او بوده اند. او هرگز و تاکید می کنم هرگز سدی در برابر اصلاح طلبان و آرمانهای مدنی آنان نبوده است و در بخدمت گیری مدیران اصلاح طلب نیز هرگز تردیدی به خود راه نداده است و در عین حال حاضر به مرزبندی با جریان اصولگرایی نیز نشده است. شخصا معتقدم او مدیری بسیار قابل با اهدافی ارزشمند است ولی سیاستمدار موفقی نیست و نخواهد بود. در جامعه سیاسی الیگارشیک و جامعه مدنی همواره قطبی ایران که اسطوره نبرد ازلی سیاهی و سپیدی بر ذهن تاریخی آن سایه افکنده نمی توان در میانه ایستاد به ویژه آنکه توان شخصیتی و نیروی کاریزماتیک خلق جریانی مستقل را نداشته باشی که او ندارد. خاتمی نیز نخواست تن به این تفکر دیالوژیک دهد و بدنه بزرگ اصلاح طلبان ناامید را علیه خود شوراند. یک رهبر بزرگ می داند که به گاه صلح باید دیپلماتی تمام عیار باشی و آنگاه که جنگ در گرفت جنگجویی بی نقص و بی بخشایش و در جامعه ای که خود را در جنگ می بیند نه دیپلمات و نه مدیر دوامی نخواهد داشت بلکه سیاست پیشگانی چون محمود همواره اقبالی بلندتر دارند.

Dalghak.Irani گفت...

ممنون از شما بخاطر کامنت روشنگر و منصفانه تان. البته قالیباف حتماً توانایی سازماندهی یک حزب قدرتمند سیاسی و ملی را دارد. منتها این در جمهوری اسلامی غیرممکن است و او فقط بدلیل ژرف اندیشی و ژرف بینی است که خودش را برای ملتش حفظ کرده. نه که جمهوری اسلامی و نظام شلخته و بی پرنسیپش ظرفیت اشخاصی مثل قالیباف را ندارد بلکه شوربختانه روشنفکران ایرانی هم جز نوک دماغ شان را قادر به رصد نیستند. البته منظورم از روشنفکرانی هستند که قابل فریب و بسته شدن به آخور توسط حکومت - مستقیم یا غیرمستقیم - نیستند. در بارۀ قالیباف مزخرف زیاد گفته می شود اما من معمولاً واکنش نشان نمی دهم به آدم های ابله و هالوی دهان بین. این بار هم خوانندگان تحریکم کردند و چون زیبا کلام را دوست دارم و تلاشی می کند که برخی حرف های جامعه را مطرح کند بخاطر صیانت از او و هشدار به کج فهمی اش مجبور از واکنش شدم. در مورد رابطۀ بسیار خوب خاتمی و قالیباف هم مطمئنم و می دانم که قالیباف هیچ خدمتگزار میهنی را از دایرۀ توجهش دور نمی کند. بغیر از من دلقک سیر از دنیا! که یکریز و بخاطر ایران نوکری اش را می کنم و او حتی خبر هم ندارد. یا...هو