۱۳۹۳ خرداد ۱۲, دوشنبه

سونامی فیلم "من جعفری هستم" روحانی؛ طوفان فیلم "من روحانی هستم" سپاه را در نوردید!


 منتظر نباشید که راجع به فیلم مستند "من جعفری هستم" تحلیل بنویسم. زیرا هرطوری شروع می کنم در کمتر از یک کتاب 200 صفحه ای تمام نمی شود. خب بدیهی است که نه من وقت دویست صفحه نوشتن را دارم و نه وبلاگ و سیرک ظرفیت انتشار چنین حجمی از درد و خوشحالی و تحلیل و تفسیر و تعفن و رایحۀ خوش و طوفان ریزگرد و هوای پاک و نسیم آزادی را. پس چند فقره تیتر می نویسم و بقیه را احاله می دهم بخودتان که هر کسی گوشه ای را بالابزند.

1- اسمش را گذاشته ام "من جعفری هستم" تا در کنتراست با "من روحانی هستم" بچشم بیاید و بدانید که من معتقدم این دسته گل! را جبهۀ روحانی به آب داده است. یا با داشتن این فیلم در آرشیو امنیتی خود روحانی. یا سپاهی حری که ایران را دوست داشته و از جبهۀ یزید بریده. و یا خریدن این فیلم توسط مشاوران و اطرافیان امنیتی روحانی و هاشمی از هرکس که می فروخته. بالاخره در این دنیا هر چیزی قیمتی دارد و هیچ چیز غیرقابل فروش نیست.

2- مورد اول در مورد خود فیلم چگونگی تهیۀ آن است. زیرا این فیلم نه یک فیلم حرفه ای و سازمانی است که از آرشیو سپاه برداشته شده باشد و نه یک فیلم دوربین مخفی که بی خبر از سردار جعفری ضبط شده باشد. حرفه ای و سازمانی نیست به این دلیل بدیهی که هیچکدام از مشخصات یک فیلم مثل نورپردازی و تدوین و میزانسن صحنه و گریم و ... - منظورم در حد مستند است - را ندارد و رعایت نشده است. و دروبین مخفی نیست به این دلیل که دوربین هم راحت است و هم روی دست؛ و در نقطه ای ثابت نیست. تا جایی که می تواند زاویۀ بسته ای از مستمعین جعفری را هم نشان بدهد. بنابراین محتمل قطعی است که این فیلم توسط یک تلفن موبایل و با اطلاع خود سردار جعفری گرفته شده است. اینکه جعفری خودش به این فرد مأموریت داده باشد کمتر از این محتمل است که این فیلمبردار آدم مقام دیگری بوده که ردۀ امنیتی بالاتر از خود جعفری هم داشته است؛ و جعفری نمی توانسته نه مخالفت کند و نه با او در مورد چگونگی حفاظت از فیلم چانه بزند.

3- می دانم که سپاه انضباط آهنینی ندارد. این را هم می دانم که در سپاه هم گرایشات مختلفی وجود دارد. حتی این را هم قطعی می دانم که در هرج و مرجی بنام جمهوری اسلامی همه از هم مدرک و سند رسوایی دارند برای روز مبادا. اما این را هم ایمان دارم که با توجه به همۀ فاکتورهای گفته شده سپاه یک سازمان نظامی است و امکان ندارد که چنان ولنگ واز باشد که یکی از داخل خود ابواب جمعی جعفری - آن هم در ستاد تخصصی اش - تمایل و امکان این را داشته باشد که اسرار بکلی سری نه تنها فرمانده جعفری بلکه کل نظام سیاسی را لو بدهد. زیرا درست است که از بس عجایب دیده شده از این شترگاو پلنگ جمهوری اسلامی در طول عمر منحوسش که دیگر چیزی نه ما را متعجب می کند و نه خودشان را وحشت زده؛ اما لو رفتن فیلمی که به اصلاح طلبان تا نوۀ خمینی اتهام نفوذی بودن می زند و خط قرمزش را بیرون نگاه داشتن یاران خمینی از حاکمیت معرفی می کند نه امری معمولی است برای ما و نه قابل جمع کردن و جبران برای خودشان.

4- تازه اگر این را درنظر نگیریم که این مستند در همان دقیقۀ دوم انتشارش توسط نوریزاد دردانه در دردانه دانلود شده و در کنار عکس شلوار فیروزآبادی به اتاق های جنگ امریکا و کشورهای غربی فرستاده شده است که ببینند آیا باید از سپاهیانی که رییس ستادش قادر بحفظ شلوارش نیست با دویست کیلو وزن و فرمانده کل سپاهش بر اتاق کار خودش مسلط؛ باید حساب برد و دغدغه داشت. پس باید قبول کنیم که پخش این فیلم یک ضربۀ هولناک به اعتبار نیروی نظامی ایران از سویی و مشروعیت رهبری خامنه ای از جانب دیگر است در داخل و خارج. که مهمترین اثرش هم زدودن هر گونه شبهه و اما و اگری است در قطعی بودن تقلب - هم شکلی و هم محتوایی - در انتخابات 88 و روسفیدی مطلق موسوی و کروبی. زیرا سردار جعفری صریحاً اعتراف می کند که بدجوری ترسیده بودند و تلویحاً اعلام می کند که دست احمدی نژاد را باز گذاشتیم تا هر انچه در توان دارد در تخریب هاشمی و یاران - بعد از جا انداختن آدم هاشمی بودن مهندس موسوی - برای تکمیل مهندسی پخش پول قبلی بین محرومان تلاش کند که حاصلش شد مناظرۀ 13 خرداد معروف با مهندس موسوی. و خودمان رفتیم سراغ جابجایی آرا در روز رأی گیری تا چیزی را به اتفاق نسپرده باشیم. چون جعفری خودش می گوید که آرا سربسر بود طبق نظر سنجی تا قبل از مناظرۀ معروف. بنابراین امکان ندارد که بدون جابجایی آرا فاصلۀ موسوی و احمدی نژاد از چند صد هزار رأی در یکهفته مانده به انتخابات بعدد وحشتناک 12 میلیون اختلاف برسد در روز رأی گیری.

5- نهایت اینکه تیم روحانی ضربۀ وحشتناکی زده است به اردوی "من روحانی هستم" و باید منتظر باشیم که به مبارکی و میمنت این شکاف اساسی و رسوای جدید؛ یاران خودش را مشخص کند در روزهای آینده و جر خوردن از وسط تداوم یابد تا مغلوبه شدن این جنگ کثیف و ذاتی جمهوری اسلامی در ماه های آینده. من که امیدوارم. شما هم دعا کنید. یا...هو

۳۱ نظر:

رامیار گفت...

کاش دویست صفحه را مینویشتید.
ما که مرتب نوشته های شما را با علاقه میخوانیم. چه اشکالی دارد دویست صفحه را بنویسید؟ ما که میخونیم. حالا شما هم روزی چند صفحه اش را بنویس.حیف نیست زد نوشته هایتان تمام شود و ما باز بریم منتظر که کی دوباره مطلب جدید میاد؟

پسر حاجی گفت...

طبق گفته نوریزاد این تنها قسمتی از یک سه گانه بوده. با توجه به اینکه معمولا آس را نگه میدارند برای دستهای آخر، ته دلم قنج میرود ببینم برای هفته های پیش رو چه نمایشی ترتیب داده اند. یاران آغا آماده میشدند برای نماز جمعه این هفته که پاسخ دوش و خزینه را بدهند که حالا رسوایی سردار جعفری هم قوز بالا قوز شد.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز چند نکته هست که درستی تحلیلت را مخدوش میکند که تیتر وار می آورم:
این فیلم آنقدر با ارزش هست که باند روحانی-رفسنجانی نخواهد این قدر مفت آنرا بسوزاند زیرا:
- فضای کنونی هنوز به حد خون و خونریزی نکشیده و در مقیاس همان دعوای بهشت و جهنم و خزینه و دوش، سر ملت گرم است و نیازی به این ولخرجی های بیشتر نیست
- الآن روحانی دست بالا را دارد هم به لحاظ بودن در دولت از حیث مدیریت و رسانه و پول و هم به لحاظ بحران اتمی و دست مخالفانی که زیر ساتور ظریف است برای ادامه حیات در ایران و میبینیم روحانی در وراجی و عصبی کردن و پاتک زدن به حریف با سلاح پوز خند و پشت چشم نازک کردن و تمسخر روحانیت متحجر کم نگذاشت در این دو سه هفته.
- درست است که در راستای فرمایش شما سپاهیان متنوع اند از ابتدای مرام و اخلاق و دلسوزی و لیاقت تا انتهای رذالت و خیانت و جنایت و بی عرضگی اما کسی که فیلم را اینچنین با خیال راحت ضبط کرده قطعا جزء آن متنوعین مد نظر شما و بنده نیست پس محال است این الماس کوه نور به دندان کوسه بنفش گیر کند.
- فیروز آبادی با آن ابعادش (و کمربندش) پشت روحانی ایستاد و به دفاع از روحانی سنت شکنی کرد، این دیگر انتهای بی مرامی و بی تدبیری است که باند روحانی با افشاگری به روی او ناخن بکشد.

- از این سند میشود خیلی موثر تر در زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد که احتمال قدرت و انسجام رقبا و البته تقلب بیشتر است استفاده کرد نه حالا که تناسبش قصه گودرز و شقایق است.

- شخصا عرضه و توان لازم را در رجاله های دولت فعلی برای این گنده گوزی ها نمیبینم و حتی اگر در برخی باشد باشد دولت فعلی کوچکترین نفعی که از این تنش نمیبرد بلکه دست بالای فعلی را هم از دست می دهد(تجربه دولت اصلاحات برای رونمایی از عالیجنبان و به دنبالش قلع و قمع روزنامه ها و دانشجویان را به خاطر دارید)
پس دو احتمال باقی میماند:
- یا یک لج و لجبازی و تصفیه حساب درون گروهی در بین سپاهیان است
- یا کسی(از خود سپاه یا باند رهبری) موش می دواند بین دولت و سپاه با هدف تضعیف دولت و بهانه گیری برای بگیر و ببند آن با توجه به گرد و خاک روحانی در هفته ای اخیر.
-یا گروه سومی که در قدرت بوده و (و البته محرم بوده به اسرار) و حالا درقدرت جایی ندارد باج خواهی میکند.
احتمال اول ضعیف است چون روحانی رقیب مشترک جبهه سپاه، من حیث المجموع است و کسی که هنوز در حلقه ی جعفری تعریف سازمانی (رسمی یا غیر رسمی) دارد مگر مغز خر خورده باشد تا شاهکاری اینچنین بیافریند.

احتمال دوم هم اگر چه مردود نیست ولی سپاه برای تخریب دولت نیاز به این عمل انتحاری ندارد در این حد ندارد پس این هم جزء احتمالات ضعیف اما بیشتر از احتمال اول است.

اما احتمال سوم به نظر بنده بسیار محتمل است و آن شخص یا باند، کسی نیست جز محمود احمدی نژاد به دلایل زیر:(پست بعدی)

ناشناس گفت...

(ادامه کامنت قبل)
- احمدی نژاد جزء محارم بوده یا نفوذی هایی داشته که دستش به این اسناد رسیده باشد.

- احمدی نژاد به رسم اخلاق معلومش بر هم زننده نظم است با تخصص بگم بگم و پخش فیلم (فیلم لاریجانی یک نمونه اش)
احمدی نژاد از یک طرف مطرود بخش بزرگی از سپاه است و از طرف دیگر در قدرت فعلی جایی ندارد و شاهدیم در هفته های اخیر به طرز خنده دار و مسخره ای وزرا و همکاران سابقش (به نوبت و با نظمی ساعت وار و تابلو)این جنازه را زیر مشت و لگد گرفته اند به طوری که حتی در دو روز گذشته دوباره نام مشایی در پرونده های فساد همراه و قرین شده است. از طرف دیگر پیش بینی رقیبانش در مورد اینکه او و یارانش برای هیچ انتخاباتی تایید نمی شوند نیز مزید بر علت است. به زعم بنده تنها سلاح احمدی نژاد در اختیار داشتن برخی اسرار نظام است و چون خودش در حال حاضر پشم نظام هم حساب نمی شود چیزی برای از دست دادن ندارد، پس این ولخرجی (که یکی دیگر از کمالات اوست) به او بیشتر می برازد.
- هدف احمدی نژاد اول از همه گوشزد به سپاه است (که قدرت فیزیکی برای سرکوب یا حمایت است ) برای جلب حمایت و یا حد اقل بی طرفی
- دوم چشم غره به دولت تدبیر و امید است. درست است مدرکی این چنینی از دولت مردان فعلی ندارد - چرا که رو کردن آن مقدم بود بر این-اما با این کار سپاه را برای حفاظت از خود در برابر افشاگری های دولت فعلی به گروگان گرفته است.
سوم تبرئه خود و رساندن این پیام به مردم است که اگر هم در 88 تقلبی شده من هیچ کاره بودم و خود ببینید این فتنه از گور کی بلند شده است.

قرینه های این استدلال را می توانید در مصاحبه جوانفکر با این این مضمون که : اگر رهبری تایید کند احمدی نژاد می آید، یا زمزه های سخنرانی احمدی نژاد در روزهای آتی یا تشدید حضورش در روزهای اخیر یا مصاحبه ی وزیر کشور رفسنجانی (باند رقیب احمدی نژاد) با تاکید بر سلامت انتخابات 88 رصد کنید.
پیش بنی بنده این است که داستان این افشاگری ها بر ضد احمدی نژاد کمی ملایمتر خواهد شد، احتمالا یاران باز داشت شده اش آزاد می شوند و فضا برای او باندش خصوصا برای انتخابات مجلس کمی باز تر خواهد شد.
سپاس

ناشناس گفت...

موضوع کمی سوخته بنظر می رسد. علت انتشار این فیلم نه طراحی قبلی بوده است و نه جلسه آنطور که پیداست جلسه ای محرمانه بوده است . فیلم خیلی بالای 18 سالی نیست! علت انتشار آن تنها این بوده که تازه درز کرده است و باید برای برای تکمیل مدارک تقلب , به بایگانی حوادث 88 برود. فقط امضای "رویت شد" تیمسار را می خواست که شد!

598 کیلومتر مانده به مشهد گفت!

ایـــــــــــــران گفت...

سلام بر امیر گرامی
قربان از تمام مراسمهایشان با دوربین های قطع بزرگ فیلم گرفته میشود. این فیلم موبایلی نیست. اگر کیفیت کاهش یافته به دلیل میکس و رندر است. خودتان بهتر میدانید که از تک تک مراسم ها توسط تیم ویژه فیلم برداری میشود.

Hasanagha گفت...

اول اینکه خود انتخابات اخیر هم مهندسی شده بود من دو سه هفته ماند به انتخابات به صراحت نوشتم که روحانی گزینه نظام است تا بلکه بتوانند با لبخندهای او غرب را راضی کنند.
دوم اینکه خامنه‌ای همراه بعضی نیروهای مهم امنیتی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر دست آقایان سپاه را در حنا نگذارند فردایی که دیر نیست آقایان خود مقام مزخرف را هم پایین خواهند کشید.
در نتیجه به نظر حقیر این سناریو را مقام مزخرف رهبری همراه با هاشمی و اسهال طلب ها سازماندهی کرده‌اند تا هم از دست یک کودتا خلاصی پیدا کنند، هم با غرب وارد معامله شوند تا بلکه از سقوط حتمی رژیم جلوگیر کنند که در چنین حالتی همگی آقایان بازنده خواهند بود!

دو نی نی گفت...

سلام
1حال و هوایی داره اخبار این روزها که حسن خمینی گزینه بعدی برای حفاظت از اصل نظام است آقایون بر هرچه توافق نداشته باشند بر حفظ اصل نظام هم عقیده اند

ناشناس گفت...

این خبر را هم داشته باشید که خیلی مهم است.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرده است که با وجود همکاری "قابل ملاحظه" ایران، هنوز نمی‌توان به قضاوت نهایی و جامع درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران رسید.آقای آمانو به شورای حکام آژانس خبر داد که ممکن است تحقیقات آژانس از برنامه اتمی ایران حتی تا پس از پایان سال جاری میلادی به درازا بکشد!
این یعنی مذاکرات حتما به دور دوم کشیده می شود.

597 کیلومتر مانده تا مشهد گفت!

ناشناس گفت...

آنچه که مسلم است هدف زدن سپاه بوده تو انتشار فیلم. شاه بیت این ماجرا اطلاع شخص رهبر بوده نه حتی بیت که شاید در ادامه انتشار این سریال مشخص بشه.
آبروریزی تا این حد بطور قطع واکنشی عیان در سطوح بالا را طلب میکند نه بصورت اعتراف یا حتی افشاگری متقابل بلکه کشمکش و جابجایی مقامات.
آرش

ناشناس گفت...

این فیلم رو کجا میشه دید؟ من هرچی سرچ کردم که پیدا نکردم

ناشناس گفت...

در رابطه با خرده گیری ناشناس . اول اینکه این فیلم تنها تائیدی است بر آنچه که مردم در باره تقلب در انتخابات میدانند و برگ برنده ای نیست . دوم اینکه ، از کجا معلوم که برگ های برنده تر از این فیلم در دست رقبا نباشد ، از جمله در باره دوران جوانی نوجوانی رهبر معظم که مجتبی واحدی چندی پیش در مقاله ای در سایت گویا به آن اشاره کرد .

پسر حاجی گفت...

دلقک گرامی در این هیاهوی سیاسی گفتم شاید این تصویر فوتبالی که طنزی در آن نهفته برایت جالب باشد :
http://football.ir/media/1393/03/w2/team-meli-011.JPG

ناشناس گفت...

چیچی فیلمو سرچ کردی پدا نکردی .!! بفالیهای سر کوچهتون هم داره. مثل بمب اتم تو دنیا صدا کرده. راستس دکه های روزنامه فروشی نزدیک تمامی پادگانهای سپاه اورجینال و کاملشو دارن.

مراد گفت...

دلقک گرامی
من به نوبه خود با تحلیل دوست ناشناسمان موافقم که در افشای این سند دست سومی به غیر از سپاه یا روحانی دخیل است و با در کنار هم گذاشتن احتمالات این کار فقط از عهده احمدی نژاد بر می آید که به قول یکی از دوستان اگر عقل ندارد ولیکن تمام وجودش خایه است.
به هرحتل فکر میکنم که این نوار بخشهای دیگری را نیز دارد و این مرحله فقط به منزله هشداری بوده است و اگر فشارها بر احمدی نژاد ادامه بیابد ممکن است شاهد رو شدن برخی دیگر از اسرار مگوی نظام باشیم.

Dalghak.Irani گفت...

مراد من فکر کردم که دوست قبلی مان مزاح می کنند و می خواهند یک احمدی نزادی هم نامش برده شود و الا مطلقاً احمدی نژاد را یک مردۀ سیاسی می دانم که بدون حمایت خامنه ای و 800 میلیارد دلار پول و سیمای در انحصار ضرغامی بیشتر از همان بصیری هنرپیشه همزادش اعتبار سیاسی و توان تأثیر گذاری ندارد. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام عرض شد جناب دلقک من همان ناشناسم که مفصل نوشتم و پیش بینی هایی کردم.
این از اولینش که درست زد وسط خال:
http://www.dolatebahar.com/view/11738/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF

باقی را هم بنشیینید و بنگرید.
خدا احمدی نژاد را لعنت کند اگر برای ایران بدی و ویرانی خواست، اما چه کنیم که او باهوش ترین سیاستمدار دوران نحس جمهوری اسلامی (بدون ایران) است تا کنون و باز می گردد نه با الاغ که با رخش ...و بازوبند خونین اسفندیار!

Dalghak.Irani گفت...

شما ناشناسی که یک نام مجازی هم نمی دهی که راحت باشی در اشاره بخودت گویا تصمیم اری اهالی سیرک را بگذاری سرکار. یک لینک داده ای به اندازۀ از اینجا تا شابدالعظیم که یک تیتر است که "داوری احمدی نژاد آزاد شد. بدون یک کلمه اضافه. خب صادقانه بود که بجای این لینک دراز آن خبر کوتاه را همینجا می نوشتی و سعی می کردی تبیین کنی که گودرز آزادشدن داوری - معلوم نیست جرا گرفتند و چرا ولش کردند - چه ارتباطی دارد با شقایق نوار ویدیوی منتشر شده از سپاه. فراموشش کن رفیق ان مرد رفته است. یا...هو

ناشناس گفت...

بابا چرا خودتون رو اینقدر با تحلیل کردن به زحمت میندازین؟! هیچ سیاستی پشت انتشار این ویدئو نبود. اولاً محتوای ویدئو آنچنان هم جنجالی نیست. جناب سردار (که الهی سرش بر دار برود به حق پنش تن) دارد در یک جلسه کاملاً عمومی برای سران سپاه حرف میزند. این یعنی حرف هایش از نظر اطلاعاتی طبقه بندی شده محسوب نشده و نمی شود.
ثانیاً این فیلم را اصلاً خود سپاه بصورت عمومی بین تمامی سپاهی ها منتشر کرده است و نوری زاد هم بخشی از آن را انتشار داده است همین.
همچین مطلب طبقه بندی شده ای در داخل آن نیست. از آن چیزهایی حرف می زند که همه از ظاهر و باطنش خبر دارند، چه این وری ها، چه آن وری ها.

رامیار گفت...

من هم با نظر ناشناس آخر (تا قبل از به روز احتمالی سایر نظرات) موافقم که معتقده این یک ویدئوی عمومی سپاه است و آنچنان خاص نیست. از تعداد حضار و نوع صحبت و سیستم فکر یکه من از آقایان می‌شناسم خیلی گفته‌های سطحی و معمولی است. خود نوریزاد هم بشنوید توی مصاحبه اش گفته که دو ماه پیش به دستش رسیده و جاهای مهمش را مونتاژ کرده. یعنی خود او هم چندان این را خاص ندیده که روش وقت بگذاره.
از اینها بگذریم. به نظر من گفته امروز ناطق نوری خیلی خاص است و خوراک وبلاگ شماست، که باعث شد سریع بیام ببینم چیزی ازش نوشته ای یا نه:
اینکه جوانان با بدحجابی اعتراضشان به حکومت را نشان می دهند و اصلا حجاب و به بهشت فرستادن کار دین است و حوزه، نه حاکمیت و دولت.
http://www.radiofarda.com/content/f9-nateqnoori-remarks-iran-veil-rouhani/25408330.html
به نظرم این نوع حضور ناطق نوری در این مدت اخیر، که طبق وبلاگ شما بیشتر بهش پی بردم، نشانه ای از خبرهایی در آینده است. دوست دارم تحلیل شما را بشنوم.

گاگول گفت...

من همان ناشناسم که به بی نامیم اعتراض کردی.
اسمم را میگذارم "گاگول"!
که هم به نام مبارک گوگل نزدیک است و همجوار ذهن و پیامبر دنیای مجازی و هم با دلقک فامیل است و هم پیشاپیش بلاهتم را فریاد می زنم که شما به خود زحمت اضافی ندهید برای اثبات این کودنی من وقتی در باز کردن یک لینک به اندازه سفر از اینجا تا شابدالعظیم عرق میریزید!

و اما دلقک نازنین چرا دعوا داری، ما که نان و نمک خورده ایم در بارگاه سیرک و گردنمان از مو نازکتر است پیش شما.
در توضیح به گفته های شما:
- اگر قصدم سر کار گذاشتن بود که آن تحلیل دو صفحه ای را نمینوشتم، حالا از نظر شما اراجیف، اما من نگاه خود را به پیرامون دارم، همچون شما و هر کس دیگری که اهل دیدن است.
- "نام مجازی نیمدهم که راحت باشم؟!!" اگر منظور شما از راحتی فرار از مسئولیت سخنان گفته شده ام باشد، شاید حق با شما باشد، اما مگر شما از درون من خبر دارید که با این اطمینان تیغ تهمت به رویم میکشید؟ همین که از ایران مینویسم(و می نویسیم)با این سانسور و کنترل و فیلتر شکنهای ، از دم، همگی جاسوس، خود نشان درجه راحت طلبی ماست.

- در مورد سفر شما به شابدالعظیم(به خاطر این طعنه نمکینت ممنون) هم باید عرض کنم، اولا سایت مذکور اولین سایت منتشر کننده بود و من به دلیل اطمینانم به پیش بینی دیشبم، مترصد درج اخبار مربوطه در سایت مذکور بودم ثانیا لینکهایی که شامل حروف فارسی هستند موقع درج در جای دیگر، طولانی و پر از کاراکترهای ناخوانا میشوند و این ناگزیر است، ثالثا خبر هر چه مهمتر باشد برای یک جامعه یا گروه(در اینجا حامیان احمدی نژاد) تیترش کوتاه تر است و این دست من نیست (مثل: "شاه رفت"!) و رابعا آوردن خبر با ذکر مستقیمِ منبع از ملزومات پسندیده، ضروری و البته حرف ای پژوهش و روزنامه نگاری است(من نه پژوهشگرم نه روزنامه نگار) که شما قطعا این بدیهیات را می دانید و حالا اگر با این تلاش خستگی ناپذیرتان در آگاهی بخشی و نوشتن، جابجا کردن موس به اندازه چند میلی متر برای کپی/پیست برایتان دشوار است، جداً نمیدانم(بهانه ی بنی اسرائیلی شاید)!

- سیاستمداری رفیق باز تر از احمدی نژاد سراغ دارید؟ برای فهم ارتباط گودرز و شقایق با "مراد" تماس بگیرید استاد دلقک!

سپاس از صبوریتان و موفق و سلامت باشید و بنوسید و بنویسید و بنویسید ...

Dalghak.Irani گفت...

من که نه قصد داشتم و نه انجام داده ام خدای ناکرده بی حرمتی به شما را. عرضم این بود که بجای لینک که معمولاً آدم انتظار دارد به غیر منتظره ای مواجه شود بهتر بود می نوشتی که داوری آزاد شده و این از قدرت بازیافتۀ احمدی نژاد است و بقول فردوسی پور "ببین چه می کنه" تا ما هم زحمت رفتن بدنبال سایت معتبر دولت بهار را صرفه جویی می کردیم و هم می فهمیدیم که منظور شما از آزاد شدن یک آدم درجه هزارم هم نه در دستگاه حکومت چه پالس مهمی از قدرت احمدی نژاد متبادر می شود. همین. هیچ منظور دیگری نداشتم و فقط بعنوان راهنمایی و احترام بمخاطب نوشتم. چون بغیر از من ممکن است خوانندۀ دیگری هم وقت تلف کند و به اعتبار لینک شما برود ببیند چه افشاگری خفنی را از دست داده و آنجا با تیتر "دکتر عبدالرضا داوری آزادشد. آن هم به گزارش خود سایت دولت بهار. و سه تا کامنت دعا هم زیرش ببیند که خدارا شکر کرده اند. و ناراحت شود و بگوید .... لااله الالله

Dalghak.Irani گفت...

طبیعی است که من با نظر کسانی که این ویدیو را مهم نمی دانند موافق نیستم. به این دلیل بدیهی که حرف های سردار جعفری اعترافی صریح است برهر آنچه رهبران و رهروان جنبش سبز گفته اند و حکومت همه را انکار کرده است. البته متأسفم که در اپوزیسیون خارج از کشور نه مغزی و نه چشمی و نه اراده ای برای استفاده از چنین موقعیت ها و افشاگری هایی وجود ندارد و الا ویدیوی منتشر شده ظرفیت ایجاد موج بسیار خوبی را داشت و دارد از سوی فعالان سیاسی و مدنی و حقوق بشر و نویسندگان مستقل. اما چون خودشان هم نمی دانند مخالف چه هستند و موافق چه و چگونه می خواهند به آرمان های لقلقۀ زبانی شان برسند در نتیجه چنین کوشش ها و فرصت هایی براحتی از دست می رود و چون موج ایجاد نمی شود شما هم بعد از چند روز به بی اهمیت بودن آن قانع می شوید و حکومت هم خیالش راحت است که هرچه از اندرونیش تعفن بریزد بیرون در ماندگاری اش اثر منفی نخواهد گذاشت. و الا چطور ممکن است حرف مستند فرمانده پرقدرت ترین سازمان نظامی کشور در مورد دخالت آشکار در تقلب انتخاباتی حرفی معمولی و سوخته ارزیابی شود آن هم از سوی مخالفان. یا...هو

گاگول گفت...

دلقک عزیز باز که نگرفتی، داوری برای من و شما دست هزارم است نه برای احمدی نژاد، مثالی بزنم، فرض کنید سگ شما در حال غرق شدن باشد، خوب! به من چه!! ولی برای شما بسیار مهم است.
این خبر از این جهت که با حدسی که زدم همسو بود اهمیت داشت (برای خودم) نه اهمیت و وزن نداشته ی شخصی مثل داوری یا یک سایت "دور همی خوشیم" مثل دولت بهار!
این را فراموش نکنید احمدی نژاد 8 سال بالاترین مقام اجرایی بوده با آن روحیه، محال است به این راحتی شیف دلیت شود، دیروز خبری میخواندم که یکی از مدیر کلهای میراث فرهنگی در دوره احمدی نژاد تازه بعد از یکسال برکنار شده، 8 سال کم نیست احمدی نژاد ریشه های بسیار عمیق و پراکنده ای دارد هم در دولت فعلی هم در حکومت هم در سپاه هم در مردم، به نظر بنده ندیده گرفتن این عناصر احتمال خطای تحلیل و پیش بینی را بالا می برد، از نظر من احمدی نژاد اگر چه قدرت اجرایی ندارد اما هنوز دردانه ی رهبر است و شاید رد صلاحیت مشایی یک تیر و چند نشان بوده برای رهبر، از رد صلاحیت هاشمی گرفته تا استراحت بین دو نیمه برای حمله ی شدید تر در دور بعد و یا ترس از تهمت تقلب دوباره به -احتمالا- پیروزی کاندیدای دولت قبل و یا (با نمایان ساختن عمدی بی عرضگی عریان مشایی از طرف احمدی نژاد ) فرار از خستگی 8 ساله و آرامش اوضاع و استراتژی جدید در سال 96 و خیلی چیزهای دیگر، شخصا نمیتوانم اینقدر ساده احمدی نژاد را حذف شده بدانم.

اما در راستای بی اهمیتی "داوری" برای ما و صحبت شما و همین بگیر و ببندها یک لطفه بگویم:
آرنولد را در آبادان دستگیر می کنند، یک آبادانی میپره وسط میگه: ما دو تارو کجا میبرین؟

ناشناس گفت...

از دید یک ناظر منصف باید به شجاعت و جسارت و استقلال احمدی نژاد احترام گذاشت که در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی نادره ای بود و ایکاش این ژن او را استخراج می کردند و به بقیه رجل سیاسی ما بویژه روحانی تزریق می کردند. او گرگی بود که بازی گرگ ها را خوب بلد بود ولی هزار عیب داشت که این حسن را تلخ می کرد. اینکه او را باهوش ترین رییس جمهور ایران بدانیم جوکی را یادم آورد.
"یک روز تام کروز و احمدی نژاد و پاپ رهبر مسیحیان و یک پسربچه کوچک سوار هواپیما بودند و می رفتند. ناگهان هواپیما نقص فنی پیدا کرد و خلبان اعلام کرد هواپیما در حال سقوط است و مسافران باید یکی یک چتر نجات بردارند و بپرند بیرون تا خودشان را نجات دهند ولی 3 تا چتر نجات بیشتر نبود. اول تام کروز یکی از چتر ها را برداشت و گفت من بهترین هنرپیشه دنیا هستم پس باید حتما بروم! پس یکی از چترها را برداشت و پرید بیرون! احمدی نژاد هم گفت من باهوش ترین رییس جمهور دنیا هستم! پس یکی دیگر از چترها را برداشت و پرید بیرون! فقط یک چتر نجات مانده بود برای دو نفر! پاپ با مهربانی رو به پسر بچه کوچک کرد و گفت: فرزندم من عمر خودم را کرده ام! تو بیا این چتر را بردار و جان خود را نجات بده! پسر بچه گفت نگران نباشید پدر مقدس, اون باباهه بود که می گفت من باهوشترین رییس جمهور دنیا هستم بجای چتر ,کوله پشتی مدرسه منو برداشت و پرید پایین!"

597 کیلومتر مانده به مشهد گفت

ناشناس "۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش.، ساعت ۱۴:۳۵" گفت...

آخر چرا این قدر ما ساده هستیم؟!

قضیه تجاوزهای صورت گرفته در کهریزک یادتان هست؟ خود آقایان (از جمله اژه ای) آمدند تلویزیون و به تفصیل در باب آن داد سخن دادند. درست است که در ظاهر در رد آن حرف می زدند اما آن صحبت ها کار خودش را کرد: ترساندن مردم از اینکه «جلو نیایید وگرنه از این فلان فلان ها هم داریم ها». خود آن بحث کردن های تفصیلی توسط خود آقایان یکی از عوامل کاهش سریع تعداد افراد تظاهر کننده بود. یکی از دوستانم به شوخی می گفت درباره زمان شاه مردم با افتخار می گفتند و می گویند ما برای این انقلاب خون دادیم. حالا قرار است ما بگوییم ما برای انقلاب فرضی آینده ...ون دادیم؟! گفتن این افتخاری ندارد و لاجرم حتی اگر کل قضیه تجاوزها دروغ باشد (که صد البته نبود) توانست بسیاری را در خانه ها حبس کند.
کل قضیه تقلب در انتخابات هم از این دست بود. آنها هیچ ابایی نداشتند از اینکه آشکارا جوری عمل کنند و جوری حرف بزنند که معلوم شود دارند تقلب می کنند. همانطور که راجع به تجاوزها خودشان علنی حرف زدند، راجع به اصل تقلب هم خودشان علنی حرف زدند. اما همانطور که در مورد تجاوزها را در ظاهر انکار می کردند اما در باطن مردم را با آن می ترسانندند، در مورد اصل تقلب هم در ظاهر انکار می کنند اما حتماً جوری حرف می زنند که معلوم شود تقلبی در کار بوده است. این داستانی است که جمهوری اسلامی از وقتی نطفه نامشروعش بسته شد تا به امروز دنبال کرده است. اگر به تاریخ منحوس انقلاب اسلامی نگاه کنید برای از دور خارج کردن هر گروه (خواه مجاهدین خلق، توده ای ها، نهضت آزادی و ...) با صدای بلند و در روز روشن یک عمل وقیح را انجام می دهند تا طرف با استناد به آن مقابل نظام بایستد. بعد تکلیف کار روشن است. طرف، مقابل نظام ایستاده است و محکوم است که از دایره نظام خارج شود. این بازی را میرحسین دیر متوجه شد اما بالاخره متوجه شد، آنجا که گفت دو ماه طول کشید تا یقین کردم همه اینها بازی بوده است برای از میدان بدر کردن اصلاح طلبان (به معنای کلی آن).

این است که عرض کردم نکته تازه ای در مطالب گفته شده در آن ویدئو نیست و همه اش را همگان می دانند.

تکمله: این نظام نطفه اش را از همان آغاز با اعمال نامشروع بسته اند و هیچ ابایی هم از اینکه اینگونه شناخته شوند ندارند. و اتفاقاً اگر سر نخ تمام نمونه های مشابه قبل را از همان اول انقلاب بگیرید به یک فرد مشخص می رسید که روشش از همان آغاز اینگونه بوده است و آن کسی نیست جز سید علی خامنه ای. اعمال وقیحانه کردن و مستقیم یا غیر مستقیم به آن اذعان کردن روش او بوده است از همان وقتی که حزب کثیف جمهوری اسلامی شکل گرفت تا به امروز.
این را از من به خاطر داشته باشید. چند سال بعد از این (شاید هفت هشت سال) خود خامنه ای در یک سخنرانی عمومی با لحن صریح خواهد گفت تقلب کردیم چون اصل انقلاب داشت از ریل خارج می شد. این حرف در خاطرتان بماند برای آینده.

ناشناس گفت...

نمی دانم چرا به دلم برات شده که این طوفان تهران پیش بینی طوفان بزرگی است که در آیندهمنتظر ماست.تاریخ برخی مواقع با زبان تمثیل آب و هوا سخن می گوید.
مذاکرات به احتمال 99.99 درصد به دور دوم کشیده شده است به زور و اجبار و پارامتر های مخالف مذاکرات روز به روز قدرت بیشتری می یابند. اوضاع رادیکال و رادیکال تر می شود و بردارهای فشارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی وحشیانه به جان هم می افتند.معادله قدرت بطرز خشن و سریعی ساده تر و عریان تر می گردد.پیش بینی طوفان دور از ذهن نیست!

طوفان در راه است

ناشناس گفت...

این فریب دیگر اسهال طلبان خائٔن است. به نظر میرسد باند های رژیم بعد از 88 توافق کرده اند که در افشاگری های به ظاهر ارزشمند با رنگ و لعاب دادن ازاد باشند. یادتان نرود که دوره احمدی نژاد میگفتند فلان میکنه بهمان میکنه. بعضی ها هم این موضوع را دامن زدند. همه اینها تا اینکه مردم را همیشه منتظر نگه دارند و ابتکار عمل دست خودشان باشد. ممکنه بعضی بگند ناامنی روانی به ضرر حکومت است. اما این در ذات این حکومت و استراتژی بقای آن است.

بهرام گفت...

من هم مثل دلقک اولش گفتم احمدی نژاد؟ اصلاً. ولی جالب بود که الان تو بی بی سی هم نامور حقیقی به طور جالبی به کسانی که سود میبرند مثل احمدی نژاد اشاره کرد. تحلیل اون آقای ناشناس اگر درست هم نباشد اهمیت خواندن و توجه کردن دارد. دستش درد نکنه. دست شما هم ددرد نکنه که چنین خوانندگانی را جمع کرده و نگه داشته اید.
ضمن اینکه امشب هم احمدی نژاد میخواد تو مشهد صحبت کنه. بعید میدونم آتش کند ولی میتونیم انتظار لنگ و لگد انداختنهای گه گاه او را داشته باشیم. به قول اون دوستمون بعد از هشت سال نفر اول بودن یکجا جاش نمیگیره و پریرو هم تاب مستوری ندارد. وقت ظهورش نزدیک میشه هرچی بیشتر به انتهای سال نزدیک میشیم

ناشناس گفت...

اسهال طلبا و مصلحت طلبای حکومت مدارک خیلی باارزش تری دارند که فقط بین خودی ها و باندهای داخلی رد و بدل میشود . این ویدیو برای چند روز پس از انتخابات 88 است و جمع محرمانه ای هم نبوده، اما چرا بعد از بدست گرفتن دولت به این فکر افتادن. اینا فقط گروکشی و جو دادن های مقطعیست.

ناشناس گفت...

اسهال طلبا و مصلحت طلبای حکومت مدارک خیلی باارزش تری دارند که فقط بین خودی ها و باندهای داخلی رد و بدل میشود . این ویدیو برای چند روز پس از انتخابات 88 است و جمع محرمانه ای هم نبوده، اما چرا بعد از بدست گرفتن دولت به این فکر افتادن. اینا فقط گروکشی و جو دادن های مقطعیست.