۱۳۹۳ تیر ۶, جمعه

کی روش عامل باخت به بوسنی بود و باید جوابگو باشد! لعنتی کی روش!


1- حرف هایم در تعریف از کی روش و رفتار مدرن و نظام مندش را پس نمی گیرم. اما من که با او عقد اخوت نبسته ام اولاً و مدعی عدم اشتباه هیچ انسانی نیستم ثانیاً؛ چرا باید سکوت کنم در مقابل باختی که اگر چه عوامل میدانی هم داشت اما علت اصلی اش تفکر اشتباه کی روش برای این بازی بویژه بود.

2- حرف اصلی و علت باخت ایران به بوسنی را در حرف دو کلمه ای سوشیج سرمربی بوسنی باید جستجو کرد و یافت آنجائیکه گفت: "ایران برای مساوی آمده بود". این حرف مربی بوسنیایی دقیق ترین تحلیل از علت باخت غیرمنتظرۀ ایران در مقابل بوسنی بود. هر چند که عملکرد ضعیف علیرضا حقیقی دروازه بان و خط دفاع بدون تمرکز ایران هم آتش بیار معرکۀ این ناکامی شد؛ اما علت اصلی باخت به بوسنی بلاتکلیفی ذهنی بازیکنان کی روش شد که دلیل آن هم آشفتگی ذهنی خود سرمربی کی روش بود. به این معنای دقیق که کارلوس کی روش و برعکس دوبازی قبلی در مقابل نیجریه و آرژانتین؛ خودش هم به قطعیت نمی دانست و تصمیم نتوانسته بود بگیرد که در مقابل بوسنی چه می خواهد. 

3- این یک بازی حسی روانی شناخته شده است در مقابل مدیران و شاگردان که چونان طفل دو ساله ای که گول ظاهر آرام و بظاهر سازشکار پدر و مادر پرتنش خود را نمی خورد، و درک می کند که این پدر و مادر دارند فیلم بازی می کنند برای پنهان کردن اختلافات شان در مقابل او؛ شاگردان یک مربی هم گفتار بدون باور قلبی مربیان خود را تشخیص می دهند و آن را باور نمی کنند. کی روش در رختکن قبل از بازی با بوسنی هرچه که به شاگردانش گفته باشد؛ در این نکته تردیدی نیست که او خودش از نظر ذهنی به تصمیم قطعی "خواست برد" در مقابل بوسنی نرسیده بود.

4- کی روش بازی با بوسنی را با همان دوازده بازیکنی شروع کرد که بغیر از چند دقیقه بازی بی ثمر و تعویض باری بهر جهت علیرضا جهانبخش تنها بازیکنان بکار گرفته اش از جمع 23 نفرۀ تیم ملی ایران بود. ایران تنها تیم جام جهانی 2014 هم شد که از ده بازیکنش حتی یک دقیقه هم استفاده نکرد. و گویی فقط با 13 بایکن به بازی ها آمده بود. حالا دیگر تقریباً مطمئنم که کارلوس کی روش تا قبل از فرستادن تیم بمصاف بوسنی هیچ ذهنیت متمرکزی برای فقط پیروزی نساخته بوده است در بچه های خودش؛ مثل همان ذهنیتی که برای دفاع در مقابل نیجریه و آرژانتین ساخته بود. حتی اگر قسم حضرت عباس هم خورده باشد جلو بازیکنان که پیروزی می خواهد؛ بازهم با دم خروس عدم تعویض حتی یک بازیکن از تیم سراسر دفاعی اش در مقابل بوسنی ترس خودش از باخت را به بچه ها القاء عملی کرده بود.

5- شواهد و قراین زیاد است در دو عیب بزرگ کی روش که در بازی آخر نمایان شد و بنظرم حالا دیگر خیلی نباید به ماندن کی روش دل بست و اصرار کرد:

الف- کی روش ذهنی فراتر از منطقی بودنِ مدرن؛ منظم و منطقی و ریاضی دارد و این در فوتبال که بخشی از آن بازی و هیجان و احساس است خیلی و همیشه جواب نمی دهد. کی روش همه چیز را با خط کش اندازه می گیرد و گاهی تا دیسیپلین خشک و ویرانگر فوتبال مکانیکی کمونیست های سابق هم افراط می کند و خلاقیت بازیکنان را در چهارچوب های تاکتیکی قربانی می کند.

ب- حُسن کیروش در مورد عدم تحمل بازیکن سالاری که تا دیروز خودم هم مدعی اش بودم و تبلیغ می کردم؛ اینک و تا این حد افراط در انضباط آهنین آن را نفی می کنم و داوری ام را اصلاح می کنم که این صفت کیروش ناشی از ضعف های او هم بوده است و خودخواهی بیش از اندازۀ یک سرمربی ایده آل. البته کیروش در سابقه اش هم داشت این ضعف را چه هنگام ناکامی اش در رئال مادرید و چه اختلافاتش با کریستیانو رونالدو در جام جهانی 2010 افریقای جنوبی با تیم ملی پرتقال. اما من آنرا مشکلش با کهکشانیها فهمیده بودم و نه با بازیکنان درجه دو ایرانی. در حالی که این مشکل کیروش با هر کسی است که نامی جلوتر از او بخواهد داشته باشد در ذهن جامعۀ هدف.

6- این که بهانه آورده می شود که بدن بچه ها تخلیه کرده بود و بعد از گل بوسنی دچار فروپاشی روانی شده اند و از این قبیل؛ قابل قبول مستند نیست. زیرا همانطور که گفتم ایران هر سه بازیش را با 13 بازیکن انجام داد و در طول بازی ها نه مصدوم داد و نه حتی یک بازیکن از ایران دچار کشیدگی عضلانی مقطعی در داخل زمین شد. این نشان می دهد که کار بدنسازی کیروش و دستیارانش بدون نقص بوده و بچه ها کمترین مشکل بدنی نداشته اند. و وقتی بازیکن مشکل بدنی نداشته باشد بطریق اولا مشکل ذهنی هم نخواهد داشت؛ و حاضر و قادر به پیاده کردن هر تاکتیکی خواهد بود که سرمربی تشخیص و تجویز بکند. پس کی روش مقصر اصلی باخت ایران به بوسنی بود و آنچه که در زمین دیده شد همۀ بضاعت بچه ها در حالت فوتبال نرمال خودشان نبود. خداحافظ کیروش عزیز! یا...هو

۳۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
خب حالا که همه از کیهان شریعتمداری تا فلان روزنامه سیرک دلقک ما را دنبال میکنند، این مطلب را هم خواهند خواند و روی اسم کیروش خط خواهند کشید!
این نوشته ی بد و ناسپاسانه ای است اگرچه تو را خوب میشناسم
اینها به خط نکشیده بندند! و معطل چهارتا تحلیل اینجوری که کیروش را تمدید نکنند!
سوال اینجاست:
آیا گنده تر از کیروش را می آورند؟
آیا اگر بخواهند بیاورند می آید؟
و اگر خواست بیاید آیا بیش از کیروش دلار نمیخواهد؟
و آیا این پدر سوخته های دزد خواهند پرداخت؟
و نه اینکه اینها در نهایت میروند دنبال یک مربی بیسواد نادان مثل قلعه نویی؟
یادت هست چند سال پیش قلعه نویی مدام از لفظ"ریکاوری" برای تمرین و استراحت تیم استفاده میکرد؟
یادت هست حاج رضایی در تلویزیون به او گوشزد کرد که ریکاوری فقط چند دقیقه تا ساععت بعد از بازی است؟
آیا این بازیکنان فرنگی و قهار زیر بار مدریت یک آدم کودکش و بی سوادی مثل قلعه نویی یا مایلی کهن میروند؟
تو را خدا از فوتبال بکش بیرون
من به همین کیروش راضی ام!
ارادتمند شما
بابی چارلتون از آن دنیا!

ناشناس گفت...

به نظر من هم اگر كيروش بازيكنان خلاقي مثل علي كريمي را مي توانست بياورد ما حداقل يك گل ديگر به بوسني مي زديم در ععين حال دژاگه در هيچكدام از بازيها عالي عمل نكرد و مي بايستي تعويض مي شد

مراد گفت...

تيمسار عزيز
شما نيز كه با يك غوره سردي مي كنيد و با يك مويز گرمي. واقعيتها را نميتوان كتمان كرد و با انداختن تقصير به گردن اين و آن صورت مسئله را پاك كرد.
به اعتقاد من تيم بوسني بهترين تيم اين گروه بود و اگر ناداوريها كه در هردو بازي اين تيم با آرژانتين و نيجريه شاهد آن بوديم نبود اين تيم بعنوان تيم اول گروه صعود ميكرد.
آرژانتين بدون مسي تيم نيست و نيجريه نيز كه اصلا معناي تاكتيك و نظم تيمي را نميداند.
به هرحال داشته هاي ما همين است كه در برابر بوسني به نمايش گذاشتيم و واقعا بايد از اين بازيكنان و مربي كه با كمترين امكانات و بدون حتي بازيهاي دوستانه لازم چنين نمايش قابل قبولي را به اجرا درآوردند بايد ممنون و سپاسگزار بود.
اگر عملكرد تيم ايران را با ديگر تيم هاي آسيايي چون ژاپن و كره مقايسه نمائيم با در نظر گرفتن امكانات بايد نمره قبولي را به اين تيم داد و بخصوص مربي اش كه هرچه توانست براي تيمي كه مسئولان دولتي اش نيز آنرا فراموش نموده بودند انجام داد.
تيمسار عزيز لحظه اي غرور كاذب خود را فراموش كنيم و واقعيتها را ملاك قرار دهيم و اين بيشترين داشته ما در فوتبال سراسر فساد اين سرزمين است.

ناشناس گفت...

شکست تیم ملی از همان بازی با آرژانتین شروع شد. یعنی همان بازی که همه به به و چهچه می کردند که چون گل نخوردیم پس فلانیم و مثل همیشه ناله و نفرین نسبت به داور را شروع کردیم. همان موقع در کامنتی نوشتم تیم های دفاعی جایی برای عرض اندام در جام جهانی ندارند. با گل نخوردن کسی به مرحله نهایی نمی رود.ایکاش در بازی آراژانتین چند تا گل خورده بودیم ولی به بوسنی چند تا زده بودیم.مربی بوسنی گفته بود:
ایران تیم دفاعی بود. امروز هم برابر ما همینطور بود. سبک بازی ما نیست که دفاعی بازی کنیم. ما سعی کردیم فرصت ایجاد کنیم. ایران احتیاج داشت ببرد اما نمی دانم چرا بازهم دفاعی بازی می کرد. حس کردم که آنها می خواستند به تساوی برسند! این تصور من است.
سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی خاطرنشان کرد: شاید ایرانی ها به اینطور بازی عادت کرده اند. اگر شما برای مدت زیادی اینطور بازی کنند نمی توانند از تدافعی به تهاجمی تغییر پیدا کنید!

گل گلاب

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
من بیشتر از آشفتگی در کیروش که البته دیدم در متن شما آشفتگی می بینم و تحلیل غیر منطقی شما که مانند کودکان از باخت ایران آشفته شده اید و به تحلیل باری به هر جهت روی آورده اید. به یاد بیاورید که با خوش بینی صرف ایران را در مرحله ی دوم مسابقات می دیدید. واقعیت این است که واقعیت وجودی فوتبال ایران همان بازی با نیجریه و بوسنی بود و بازی با آرژانتین سقف بازی های ما بود که هر چند سال یک بار ممکن است تکرار شود و این بار در این جا اتفاق افتاد.

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
زمانيكه آقاي كيروش هاشم بيگ زاده مصدوم را به برزيل فرستاد براي مداوا ، شما صحبت از معرفت و رفتار جوانمردانه ايشان كرديد ، ولي كجاي معرفت است كه يك سرمربي پيش از مهمترين بازي اش ( به قول كيروش فينال جام جهاني براي ايرانيان ) اين حجم از فشار رواني را روي فدراسيون براي تمديد قراردادش بگذارد ! چطور وقتي 150 هزار دلار از توليدي آل اشپورت گرفت ، ديگر كمبود لباس و كيفيت آن فراموش شد !
با سوت پايان بازي آرژانتين ، جام جهاني براي كيروش تمام شد ، سوار بر هيجان ما ايرانيها به دنبال تمديد قراردادش است ، والا ايشان قبلا مدعي بود جام جهاني براي ايران يعني بازي با نيجريه ، با يك برنامه دفاعي خوب كه توسط سرمربي انتخاب شد ، به هدف رسيديم ، ولي اگر قرار به صعود و اتمام كار بود ، بايد بازيكنان هجومي مثل خلعتبري ، پيام صادقيان ، رضا نوروزي را با خود به برزيل مي برد و از اول بازي با بوسني به همراه بختيار رحماني و جهانبخش در تركيب اوليه مي گذاشت ، اگر هم مي باختيم ، مي گفتيم ما براي پيروزي رفته بوديم ولي بازيكنان هجومي فوتبال ما به خوبي بازيكنان دفاعيمان نبودند و باختيم
آقاي كيروش خيلي خوب ايرانيها رو شناخته ، به خاطر همين بازي تداركاتي با روسيه و شيلي كه به دعوت آنها بود را رد كرد ، چون از سرنوشت ايويچ خبر داشت ، بعد هم جلوي دوربين ها و خبرنگاران در برزيل صحبت از تحريمها و عدم امكان تداركات خوب مي كند !
يه زماني تيم محبوبم پرسپوليس ، مربي به وينگادا را به قيمت 800 هزار دلار استخدام كرده بود كه دست آخر هم اخراجش كردند و به بدبختي پولشو دادن ، حالا هم توي تيم اميد ايرانه ، ولي همين مربي سال بعد از مربيگري در پرسپوليس با قراردادي 100 هزار دلاري مربي يكي از تيمهاي ليگ كره جنوبي شد و قهرمان كره هم شد
دستمزد آقاي كيروش در اروپا سالي 400 هزار دلار در سال بود ، حالا ما براي تمديد قرارداد با ايشان بايد دست و پا بزنيم يا ايشان ؟
البته به خاطر اينكه كساني كه به تيم ملي پشت كردند ، زمانيكه كه فكر مي كردند ديگر شانسي براي صعود نداريم و كيروش رفتني ست را به جام جهاني نبرد و نبخشيد و داغ جام جهاني را روي دلشان گذاشت تا عبرت بازيكنان آينده شوند ، ممنونم از ايشان ، ولي نفعي كه كيروش از فوتبال ما برد ما از ايشان نبرديم ، چون مدرن و كاربلد نيستيم ، مثل هميشه تاريخمان كه ديگران بيشتر بردند و مي برند ، اينبار هم فرقي نداشت و نخواهد داشت و هميشه سهم ناچيز نصيب ايران مي شود
سهم بزرگ هم نصيب خارجي هاي مدرن و با معرفت
پاينده باشيد

شبگرد گفت...

تیمسار عزیز تا چه حد عوامل سیاسی و اوضاع داخلی ایران در باخت ایران دخیل بود؟ آیا کیروش را تنها مقصر می دانید؟

محمد گفت...

سلام .
1. در پست قبلی گفته ام که حالا ایران یک تیم ملی دارد . ولی باید حرفم را پس بگیرم و آمار فیفا در مورد تعداد کم پاس ایران سند این حرف است . این تیم تنها ستاره ها را نبرده بود .
2. فوتبال ایران به غیر از دستمزد های حرفه ای هیچ چیز حرفه ای دیگری ندارد . به روند تمام تیم های این جام مثل آرژانتین که نگاه کنید به مرور در تورنومنت بهتر می شوند . اما تیم ایران مثل همیشه سینوسی عمل کرد . گاهی خیلی عالی و بعد خیلی بعد . همین سینوسی و احساسی عمل کردن نشانه ی حرفه ای نبودن فوتبال ایران است .
3. زمانی که تیم ملی در بهبوبه ی انتخابات به جام جهانی رفت خوشحال نشدم زیرا این تیم در حد جام جهانی نبوده و نیست . رفتنش به جام جهانی تنها پول خرج کردن بیهوده است که گیر کی روش آمد و برای ایران و ایرانی هیچ نفعی ندارد .

Dalghak.Irani گفت...

در پاسخ آنانی که مرا متناقض یافته اند در مورد کیروش:

"من نوکر شاهم (وطنم ایران و ایرانیان) و نوکر بادنجان (شخص و مربی و سیاستمدار و هر خر دیگر) نیستم. این برای ده هزارمین بار! و البته می خواهم این درس را هم بشما بدهم که در منفعت عامه عشقی بغیر از همان منفعت ملی نه است و نه باید باشد."

اینکه بسر کیروش چه می آید یا نمی آید بخودش مربوط است و دغدغۀ من نیست زیرا در جمهوری اسلامی لابی و پشت پرده بیشتر از خواست عمومی و شایستگی دخالت دارد در انتخاب مدیران و از جمله سرمربی تیم ملی فوتبال.

با این همه اکراه داشتم که من نویسندۀ این مطلب باشم زیرا هنوز هیجانات داغ بود و جوانان بتی تازه پیدا کرده بودند برای فرافکنی. اما چون دیدم تعریف و غلوهای این چند مدت ما - به حق یا به مصلحت نفع عامه - هنوز هم ادامه دارد و استخوان درشتی به صحنه نیامده بگوید "لعنتی کیروش چه کردی با بچه ها در بازی آخر" خودم نوشت و انتظار واکنش منفی زیادتری هم دارم. اما مصلح اجتماعی دقیقاً حرفش را باید جایی بزند که توی ذوق فرافکنان بخورد و بجای هیجان - دیگر زمانش تمام شده است در مورد فوتبال ملی - کمی هم بیندیشد که چرا یکباره خوردیم بخنس. یا...هو

ناشناس گفت...

وه تیمسار ز دست تو !
با نیجریه ابر قدرت فوتبال آفریقا مساوی کرد گفتند ، همه می توانستند با دفاع اتوبوسی مساوی را یگیرند .
با آراژانتین ابرقدرت فوتبال دنیا چنان بازی کرد که صدا از کسی بر نیامد و این خیلی مهم بود و مهم بود چون صدا از کسی بر نیامد .
بازی با ایرلند اگر یادتان باشد بلازویچ با همین چیدمان بازی کرد یعنی در درجه اول گل نخور و بعد چشم به ضد حمله ها بدوز . خب ! رحمان رضایی با گیج بازی یک پنالتی به ایرلند تقدیم کرد و بازی برگشت که به نظر من معجزه بلازویچ بود که گل نخورد و یک گل هم زد که کم بود .
تیمسار ! در این نوع تاکتیک که ناگزیر هم هست با تیمهای قدر شرط اصلی این است که دفاع اشتباه نکند که اولین آن آخرین خواهد بود . و در بازی با بوسنی اشتباه حسینی کشنده بود و عامل باخت و نه کیروش مادر مرده .
تو را بجان مدال های رنگارنگت قسم میدهم تیمسار سرود یاد مستان نده که این جماعت نزده می رقصند .
کیروش قیامت کرد و نانش حلال باد .

Dalghak.Irani گفت...

کیروش فوق العاده مدرن و فهمیده و همه چیز فهم است بدون تردید بعنوان یک انسان امروزی. و بدون تردید در بازی با بوسنی اشتباه کرد و مقصر است و این بزودی معلوم خواهد شد بعد از خوابیدن جو و درددل راستین بازیکنان در مورد "کیروش بشما چه گفت قبل از بازی با بوسنی؟ و آیا اعتماد بنفس کافی داشت یا نه متزلزل بود تصمیمش؟" تا آنروز منتظر می مانم اگر بودم خواهیم دید و اگر نبودم پوزش می خواهم از این اتهام به سرمربی تیم ملی. ولی الان نه! یا...هو

ناشناس گفت...

شاید هم سکس حلال و رایگان باعث ضعف جسمی بازیکنان ما شده است! نه؟
مثلا قوچان نژاد و دژاگه که در انگلیس که تحصیل سکس سخت است زندگی میکنند! :)

Dalghak.Irani گفت...

بدیهی است که انسان ها از جنبۀ هم دانش و تجربۀ اکتسابی و هم از مقدار هوش و ذوق و داده های ژنتیکی و طبیعی برابر نیستند. لذا سطح درک و فهمشان با این تفاوت های ذاتی و اعتباری حد می خورد و نمی توانند با هم دیالوگ بالاتر از حد فهم عضو ضعیف تر برقرار کنند. لذا بدیهی است که برخی خوانندگان نتوانند با توانایی ذهنی و تحلیلی و فکری من برابری کنند و مطلب را در همانجایی بگیرند که من فرستاده ام. از ادامه اش منصرف شدم. یا...هو

رامیار گفت...

اگر چه با نظر شما موافق نیستم و هنوز فکر میکنم کیروش داده هایی به فوتبال ما داده که با مربیان کوچک وطنی (علی دایی را استثنا میکنم بخاطر شخصیت باصلابت و خاصش) نمی توانند بدهند، اما برخلاف سایرین اینکه با شجاعت نظر خود را تغییر دادید و بنده حرف خود نشدید تقدیر میکنم.
آفرین به شما به همین وضوح و بدون پاک کرد و دستکاری پستهای قبلی، نظرتان را عو میکنید و با شهامت ابراز میکنید.
ما به این شهامت در بیان نزد رسانه ای ها نیاز داریم.
ممنونم

ناشناس گفت...

دلقک جان
تیمسار عزیز
آن کامنت "سکس"ی را من نوشتم و قصدم جسارت نبود به ساحت مقدس سیرک و حضرتت
فقط برای تلطیف فضا این را نوشتم
بدیهی است که تو ذهن ناب و بازیگری داری و اینجانب به گرد کفش های تابه تایت هم نمیرسم!
دوستم داشته باش
یک ماچ بزرگ!

Dalghak.Irani گفت...

رامیار عزیز ممنونم از لطف شما و البته حرف شما معتبراست و من هم موافقم که کیروش به فوتبال ایران چیزهایی داده بسیار خوب مثل انضباط و تمرکز ذهنی و المان های مدیر در فرهنگ مدرن. اما نظرم این است که در این بازی اشتباه کرد و نتوانست برترسش از ریسک لازمۀ مردان بزرگ در هنگامه های بزرگ فائق بیاید و این عیب بزرگی است برای مربی بزرگ.

ناشناس لطیف و دوست. یاد حرف فوکو افتادم در "این یک چپق نیست" و یک لحظه فکر کردم "اینجا یک سیرک نیست". و حق باشماست. پوزشم را بپذیر! یا...هو

ناشناس گفت...

دلقك عزير، از آنجايى كه احساسات داغ است و اصولا فوتبال در كشور ما هميشه احساسى بوده ، ار تماشاگر بگير وبازيكن و مربى تا فدراسيون، حالا ما يك مربى خارجى خوب آورديم ولى هنوز ياد نگرفتيم همانطور كه ايشان با منطق مدرن به كار مربى گرى مشغول بوده ما هم كمى احساسات قرمز و آبى رو كنار بگذاريم و با حساب رياضى به اين موضوع نگاه كنيم :
نكات مهم در بررسى بازى بوسنى به عنوان داده هاى مسئله:
١- تبم ايران در بازى بوسنى از لحاظ روانى بسيار آشفته به نظر مى آمد
٢- تركيب بازى و تيم مثل بازى با آرژانتين بود هرچند كه براى آرژانتين غافلگيرانه بود واى براى مربيان ديگر تازگى نداشت
٣- در بازى كه تنها نتيجه برد نياز است بازى دفاعى و بسته ريسك بالائى دارد
٤- خط حمله و ضد حمله ما بعد از دو بازى براى مربيان حريف شناخته شده اند
٥- چيدمان و ايجاد روحيه و انگيزه براى تيم وظيفه مربى و كادر فنى اوست.
بنابر اين بعد از فكر زياد در مورد مقاله شما دلقك عزيز كاملا مى توان نتيجه گرفت كه تيتر اين پست شما درست است كه مقصر شكست به بوسنى كى روش است با تاكيد به بازى بوسنى نه كل مربى گرى او و شايد بهتر باشد بگوييم:
كى روش عامل "اصلى" باخت به بوسنى بود و بايد جوابگو باشد.
وبهترين جوابش هم اين خواهد بود كه : بله من اشتباه كردم در اين بازى. كما اينكه بزرگترين مربيان و شطرنج بازان هم اشتباه مى كنند ، و اين دليل اين نيست كه مربيان و يا بازيگران بدى هستند و بايد تخطئه و تخريب بشوند و بروند.
دوستان عزيز هم كه فكر مى كنند اينجا استاديوم آزادى است و هنوز مشغول داد و هوار و خط و نشان كشيدنند بهتر از احساساتشان رو جلوى همون تلوزيون خالى كنند و منطقى به اين موضوع نگاه كنند.
ارادتمند، افشين قديم

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
حرف و انتقاد شما به آقاي كيروش كاملا درست و به جا است ، ولي ما مردم ايران وقتي جوگير ميشيم ديگه عقل خودمونو تعطيل مي كنيم
آقاي كيروش تيم ما رو برد جام جهاني ، ولي هيچكس ديگه نمي گه ما شش امتياز كامل توي دور مقدماتي را از تيمي گرفتيم كه تاكتيك تيميش كاملا اشتباه بود ! مربي قبلي كره جنوبي سانتر از جناحين و بازي هوايي رو تاكتيك حمله اي خودش قرار داده بود ، در حاليكه اين تاكتيك با توجه به شرايط فيزيكي و نوع فوتبال كره در گذشته كاملا غلط بود
٢- همه يادشون رفته آقاي كيروش در چه شرايطي با ما قرارداد امضاء كرد ! سال ٨٨ آقاي كيروش به خاطر اينكه تظاهرات جنبش سبز در رسانه هاي بين المللي پخش مي شد ، در آغاز حاضر به امضاء قرارداد نشد ، اعتقاد داشت ايران امن نيست ، ولي با مذاكرات وزير وقت ( يا رئيس سازمان تربيت بدني ) با رقمي هنگفت و اين شرط كه چنانچه در ايران شورش شود ، ايشان حق دارد با اولين پرواز ايران را ترك كند و قرارداد خود را تمام و كمال مطالبه كند ، حاضر به امضاء قرارداد شد
٣- توي اين سه و نيم سالي كه آقاي كيروش در ايران هستند ، امثال بنده كه در ايران زندگي مي كنيم در بدترين شرايط اقتصادي هستيم ، ولي با توجه به پولي كه ايشان گرفته ( نوش جانش ) چه كارايي براي فوتبال كشور داشته ، هرچي بازيكن بين ٢٩ تا ٣٥ ساله رو جمع كرده برده جام جهاني ، كدام باشگاه اروپايي حاضره بازيكنان با اين شرايط سني رو استخدام كنه ؟ حداقل از ترانسفر بازيكن مقداري ارز وارد كشور بشه و باشگاههاي ايران از قبل ترانسفر بازيكن ، درآمدي كسب كنند
٤- بهترين مربي پرتغالي دنيا در حال حاضر مورينيوست ، متخصص بازي دفاعي و بسته ، آقاي كيروش در فاز هجومي براي برنده شدن دستاوردي براي فوتبال ما نداشته ، بردهاي يك بر صفر كارنامه ايشان نشاندهنده ضعف ايشان در اين زمينه است
٥- خداروشكر شما به بازي مقابل بوسني اعتراض و اعتقاد كرديد تا امثال حقير هم مجال حرف زدن پيدا كنند ( به قدر فهم و شعورم البته )
اين چه بيماريست كه اكثريت ما ايرانيها تا يك خارجي خوشتيپ و با هوش را مي بينيم ، منافع ملي خودمونو فراموش مي كنيم ! پس چه زماني قرار است ما حساب سود و زيان خود را در رابطه با ديگران و نحوه همكاري با بزرگان جهان ( در هر زمينه اي ) را ياد بگيريم ؟
٦- مگر تيم ما بالاتر يا بهتر از تيم ايتالياست كه فدراسيون فوتبالش قبل از جام جهاني به پراندلي اعلام مي كند ، در صورتي قراردادش را تمديد مي كند كه مبلغ قراردادش در سال بيشتر از دو ميليون نشود !
٧- كيروش بدترين نسل فوتبال ما رو با چاشني شانس به جام جهاني برد ، به خاطر اينكه تنها مأموريتي كه از ايشان خواسته بودند ، رفتن به جام جهاني بود ، پول خيلي خوبي هم دريافت كرد
٨- اين تيم ملي و كيروش دقيقا حكايت خود جمهوري اسلامي ست ، با هيچكدام به جايي كه مي خواهيم و آرزو داريم نخواهيم رسيد ، از اين نسل فوتبالي بايد قطع اميد كرد ، نسلي كه ذره اي خلاقيت و شادابي ندارد ، فقط بازي زيباي حريف رو خراب مي كنه ، زير توپ ميزنه ، خطا پشت خطا ، دست آخر هم توسط تماشاگران حاضر هو مي شود ، و طرفدارانش را سر بزنگاه نااميد و مأيوس مي كند ، تيم كيروش مثل جمهوري اسلامي ضد زيبايي و ضد روح زندگيست ، بازي با آرژانتين هم ياد آور دوران خوش اصلاحات خاتمي ست ، رويايي كه خيلي زود فراموش شد
پاينده باشيد

همایون گفت...

درود بر شما
عجب مردم الکی خوشی هستیم
با این نکبتی که کشور را فرا گرفته من نمی فهمم فوتبال یعنی چه ؟ ما اگر هزار تا مشکل داشته باشیم فوتبال مشکل هزارم است .

ناشناس گفت...

نه کیروش مربی کار درستی است که آمده در یک کشور تحریمی دنبال پول و نه تیم ایران تیمی است که در جام جهانی عددی باشد. گول بازی با آرژانتین را هم نخورید که سربسته بگویم فدراسیون آرژانتین بعد از آن بازی ثروتمند شد.


تیم ایران همانند روحیه عموم مردم امروز ایران زبون و ترسو بود و اتوبوسی و دفاعی بازی کرد. ملتی که دیگر روحیه برد ندارد و توسری خور و خوار شده است. همان روحیه گهی که به کشتی گیر تیم ملی می‌گوید دفاع کن!


در مقابل استرالیا و کره و ژاپن را ببینید که چطور جنگیدند و زخمی کردند و زخمی و لت و پار هم شدند. دمشان گرم. اصولا دلیلی هست که آنها بدون منایعی که ما داریم ((آن)) هستند و ما با همه منابعی که داریم ((این)) هستیم.


در ضمن از فوتبال و مسایل زیر شکمی درش بیاوریم که در ۳۰ کیلومتری مرزهای ما خبرهایی است که اگر مشغول به فوتبال و ساپورت و عشوه روحانی باشیم متاسفانه بزودی بدون ساپورت راهی خیابانمان خواهند کرد.

ناشناس گفت...

ما موظفيم چشمي پيدا کنيم که توطئه استکبار و توطئه صهيونيسم را ببينيم, آن‌که توطئه را نبيند کور است. فرمود ابراهيم, اسحاق و يعقوب چشم داشتند، اينها توطئه را که مي‌ديدند دست داشتند, بت‌شکن بودند تا ﴿لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ﴾[5] حاصل شود, تا ﴿قَوَّامينَ بِالْقِسْطِ﴾[6] قيام کنند و مانند آن. اگر داعشي‌ها عاقل شدند, عادل شدند, سلاح را به زمين گذاشتند که «طُوبي‏ لَهُمْ‏ وَ حُسْنُ‏ مَآب»،[7] وگرنه بدانند عراق براي آنها يک گورستان عمومي برای آنها خواهد بود، نه ملت مسلمان و متديّن عراق آرام مي‌نشينند، نه دوستان و علاقه‌منداني که حاضر هستند از شرق و غرب عالم بدون دخالت دولت‌ها و دخالت در کشورها آنها را از امور معنوي و دعا و سلاح و سداد کمک کنند ـ بدون کمک آنها هم نخواهد بود ـ آنها هم در زمين‌گير کردن داعشي‌ها سهم تعيين‌کننده‌اي دارند. اميدواريم اينها به عقل بيايند سلاح را به زمين بگذارند, صَلاح عقل را فراهم کنند و اميدواريم مجاهدان و مبارزان نستوه عراقي و مسلمان‌های متديّن شرق و غرب عالم که دعا مي‌کنند، فاتح و پيروز اين صحنه باشند تا خطر داعش و داعشي به خود آنها برگردد و استکبار و صهيونيسم را که در پشت صحنه هستند پشيمان کنند!

«غفر الله لنا و لکم و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته»

ناشناس گفت...

مطلب فوق بخشی از متن پیام علامه جوادی آملی بود

ناشناس گفت...

وسط این همه دعوا یک سوال.چرا تا وقتی از کیروش خوشت میومد "کیروش" بود اما حالا که ازش دلخوی "کی روش " شد ؟

ناشناس گفت...

اگه ایران کشور تحریمیه و پول نداره پس پول رشوه به فدراسیون آرژانتین رو می ده باهاش بازی تدارکاتی برگزار می کنه و نیاز به همچین ژانگولربازی نیست

شما شلوارتو سفت کن یا برو بجنگ یا فرار کن نگران بقیه نباش

کل کشور عراق قدرتمندش نتونست ایران رو بگیره داعش و امثالهم که اون اندازه نیستن بیخود مردم رو نترسون

محسن گفت...

جناب دلقک ،
هم دفاع شما از کیروش و برانگیختن هیجان قبل از جام و بعد از بازی آرژانتین منطقی و منصفانه بود هم این پستتون و چنان دقیق موضوع رو شرح دادین که گمان نکنم صد تا کارشناس و مربی فوتبال به این خوبی دست روی اشکال کار گذاشته باشند ،
در تکمیل فرمایشات شما عرض میکنم بعد از هر بازی تیم های دیگر آسیایی میگفتم : "کاش ایران هم با همین جرات بازی میکرد خوب بازی میکرد ولو اگر باخت میداد " چیزی که هیچوقت ما نداشتیم یا مربی مان نشون نداد

تبریزی گفت...

دلقک جان در اینگلیس زندگی می کنی ولی مثل اایرانی ها دمدمی هستی
وقتی اولین مطلب را برای جام جهانی نوشتی گفتم ما فقط میخواهیم فقط زنگ تفریح سایر تیمها نشیم که نشدیم اگر تو فکر میکنی ایران باین توان میتوانست از گروه خود بالا بیاد وبعدهم فرانسه را ببرد و... کاملا در تخیلات بسر میبری.
درست است که حقیقی دروازه بان اول نبود وفقط توپ هوای را خوب میگیرد وباید در بازی بوسنی از دیگر دروازه بان ایرانی مثل احمدی یا دانیال داوری استفاده میکرد وحداقل 5 بازی کن مثل شجاعی واشکان و.. را تعویض میکرد در این حالت اگر گل میخوردیم شما مینوشتی حقیقی را بدلیل زیبای ویا اکان را بخواطر تاتو بیرون کرده ولی باید قبول کرد که اند تیم ایرانی همان بازی بوسنی بود که دیدیم ودو بازی قبلی ایران خارج از اندازه بود وبس .اما راه پیشرفت مثبت بینی است تیمسار نه مثل پیرمردها یافتن دلیل چیزی که اصلا در دست ایران نبود .پس تیمسار مثبت بنویس.

ناشناس گفت...

نتيجه بازي با بوسني و نيجريه عادي بود و نتيجه و بازي ايران با آرژانتين هم عادي بود، تاكيد ميكنم بازي ايران برابر آرژانتين معمولي و با كمي چاشني غيرت و هيجان بود! اين ستارگان آرژانتين بودند كه بازي بدي انجام دادند و به زور ايران را بردند. نميدونم چرا كسي بازي تيم آرژانتين را تحليل نميكنه و نميگه كه در آن بازي خيلي ضعيف بود. همه از بازي فوق العاده و تاريخي ايران ميگن، البته ايران هم خوب بود ولي فوق العاده نبود. آرژانتيني ها بيشتر به فكر ساق پايشان هستند تا قهرماني در جام جهاني و به نظرم آرژانتين به زودي اوت خواهد شد. دلقكان متوهم ايران هم كه انتظار صعود با مربي مدرنش داشتند بايد دنبال يك مقصر بگردند تا مبادا از توهم خويش بيرون بيايند.

ناشناس گفت...

با کامنت آنهاکه گفته‌اند کیروش خوب ما ایرانی‌‌ها را شناخته کاملا موافقم، من هیچ وقت از این مرد پرتغالی خوشم نیامد، نظم و منطق یا هر صفت دیگری از این رده که ایشان را با آن توصیف میکنند، انگار در مربیان دیگر نیست و ایشان تحفه نطنز است. سیستم دفاع بسته اتوبوسی مرینیهو ( مرجح تقلید کیروش ) که ضدّ فوتبال خوانده میشود دیگر جار زدن از پشت‌بام نمیخواهد، وقتی‌ فضای بازی را گرفتی‌ یک تیم باشگاهی درجه سوم هم نتیجه می‌گیرد. اگر تیم ایران همین است که بود و ما باید با امکانات کم خوشحال باشیم که زنگ تفریح نبودیم خوب دیگر چرا این پرتغالی را به عرش می‌بریم. کیروش وقتی‌ مربی‌ بود که برنامه برای ضدّ حمله داشت، بازیکنان را توجیه میکرد. بازیکن ایرانی‌ به خلاقیت است که در باشگاههای خارجی‌ طرفدار دارد، کیروش جا برای خلاقیت ایرانی‌ نگذاشته بود. امیدوارم که هرچه زودتر برود و کیسه پولش را جای دیگری پر کند و منت سر دیگران بگذارد و ما همان مربیان کوچک بی‌ سواد وطنی خودمان را داشته باشیم. و اگر پول به خارجی‌ میدهیم حد اقل مربی‌ بیاوریم که به ما فوتبال مدرن تهاجمی یاد بدهد، بهترین دفاع حمله است.

ناشناس گفت...

ریشه فساد در فوتبال بیشتر از این حرف ها هست و با آمدن یا نیامدن کی روش فرقی در اصل قضیه نخواهد کرد. باشگاه و فدراسیون مثل یک شرکت سهامی یا خاص چهارچوب خود را دارد یعنی ریالی که داخل شرکت می شود و ریالی که از شرکت خارج می شود باید گفته شود که از کجا و برای چه آمد. این مسئله را مرحوم استاد د اسداللهی از روز اول دست گذاشت و این را گفت و گفت و گفت که تا پول بی صاحب در فوتبال هست روز بروز دریغ از پارسال خواهیم بود، مگر گفته های ایشان محقق نشد؟

تا پول بی صاحب در فوتبال هست همین است، خود بکن بائر هم بیاید آب از آب تکان نخواهد خورد کرایف هم بیاید همین است. اصولا پول بی صاحب ریشه بسیاری از فسادها هست، اگر پولی با زحمت و با حساب و کتاب وارد سیستم بشود، هرگز اجازه ترک تازی به لات و لوت هایی که دور شیرینی جمع شده اند داده نخواهد شد. مربیان وطنی را نگاه کنید، شرم آور است.

ناشناس گفت...

با سلام
گهگاه مطالبتان پیگیری میکنم
البته زیاد فوتبالی نیستم ولی در خبرهایی چند روز فبل از بازی با بوسنی خبری از قول ریس فدراسیون فوتبال در یکی از سایتهای نیمه دولتی دیدم که ایشان فبل از بازی آخر پیش پیش برنامه برگشت به ایران تیم فوتبال را تشریح واطلاع رسانی کرده بودند. میگردم شاید آنرا پیدا کنم که ضمیمه کنم . حالا چنانچه این مورد ر شما از بنده قبول بقرمایید آیا میتوان انتضار داشته باشیم که نظرتان تغییر بکند در مورد موضوع فوق؟