۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

پور محمدی رییس بازرسی کل کشور: وزارت اطلاعات در ترانزیت مواد مخدر شرکت دارد!

The Waterseller of Seville


1- مصطفی پورمحمدی معاون برون مرزی (جاسوسی) وزارت اطلاعات ری شهری و فلاحیان که در دولت نهم احمدی نژاد بوزارت کشور رسید و سه سال بعد معزول و بلافاصله بریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد قصد رییس جمهور شدن دارد و از ماه ها پیش حضور رسانه ای و محفل های سخنرانی و تبلیغاتی خودش را چند برابر کرده است. و گاهی بمقتضای مثبت نشان دادن خودش جنبه های منفی از جمهوری اسلامی را برملا کرده است. او در تازه ترین مصاحبه اش با هفته نامۀ تجارت  که سایت بازتاب امروز آن را بازنشر کرده است حرف های نه چندان تازه ولی مهم را زده است تا بتوان داده های قبلی برمبنای "می گویند"ها را مستند به تأیید ایشان کرد و این بسیار زیاد مبارک و مهم است.

2- پورمحمدی آفتابه برداشته به هیکل کل جمهوری اسلامی و تقریباً هیچ شخص حقیقی و حقوقی مورد پرسش خبرنگار را غیر فاسد و نادزد معرفی نکرده است. الا یک مورد که در مورد فساد آقازاده ها و اصرار خبرنگار گفته است که آقازاده های فاسد داریم ولی نه در حجمی که گفته می شود و بویژه به خبرنگار یادآور شده است که در لیست وام گیرندگان و بدهکاران سیستم بانکی نام آقازاده ها نیست. بغیر از این مورد هر آنچه را که خبرنگار ادعا کرده است تأیید کرده و فقط برای سلب مسئولیت از خودش گفته است که تصمیم گیرنده او نیست و وظیفۀ او تنها نظارت و کشف و تنظیم پرونده و حسب مورد و نیاز و درخواست گزارش به قوای سه گانۀ کشور است که انجام داده است. مصاحبه نسبتاً طولانی و حرف ها اغلب تکراری است که جز برای کشف لحن و پشت پرده برای فضولباشی هایی چون من بدرد هیجان تازه ها نمی خورد. اما در سه موضوع حرف هایش کمی غلغلک دهنده است که عبارتند از:
 
الف- موضوع کهنۀ واگذاری مخابرات به سپاه است که گفته با تخلفات و سوء استفاده ها و اعمال نفوذهای زیادی انجام شده ولی ما مدعی سپاه بعنوان خریدار نیستیم چون هر خریداری دنبال بزخری است از جمله سپاه. لذا ما مدعی فروشنده هستیم که دولت و شورای رقابت بوده و ان ها طرف بازخواست ما بوده اند از ابتدا که راه هم بجایی نبرده است. و پورمحمدی بویژه بدلیل وحشت از سپاه و قدرت آن است که ترسش را اعتراف می کند ولی نمی گوید که چرا دولت و فروشنده و مجلس نباید چنین ترسی را داشته باشند از قدرت و نفوذ سپاه.

ب- مورد دوم اما این واقعیت بوده که خبرنگار مدعی شده اغلب خریدهای خارجی عمدۀ کشور از طریق افراد حقیقی انجام می شود که دلار می گیرند و بسته بکرم شان در زمان های کم و زیاد کالایی بنجل را می خرند و وارد کشور می کنند و با ارز آزاد می فروشند و غیر کرم دارها که اصلاً کالایی وارد نمی کنند و یا دلارها را براداشته و می زنند بجاده و قابل تعقیب حقوقی بین المللی هم نیستند و یا دلارها را بعد از چندین بار شستشو در کشورهای همسایه بر می گردانند در بازار ارز آزاد ایران می فروشند. پورمحمدی همۀ این ادعا و چرخه را تأیید کرده و گفته است که "این تنها راه است" و با توجه به تحریم های شدید نمی شود این روند را متوقف کرد و اشخاص برخوردار از این رانت و دزدی را هم بکرم و تشخیص دولت وابسته دانسته و گفته است که هیچ نظم خاص و تعریف شده ای هم برای "چه کسی ارز بگیرد یا نگیرد"  وجود ندارد و کلاً دست دولت است و کسی نمی تواند بگوید چرا!

پ- مورد سوم و مهمترین مورد اما آخرین سؤال خبرنگار است که پورمحمدی گفته است نمی خواهد و نمی تواند به آن پاسخ بدهد. زیرا نیروهای اطلاعاتی همه جا کارهایشان مخفی است و ما حق بازرسی نداریم و اعتقادی هم نداریم. اما او در همین پاسخ نمی توانم پاسخ بدهم پاسخی داده است که برای اولین بار است بطور رسمی که اعتراف به دست داشتن نیروهای اطلاعاتی در ترانزیت مواد مخدر می شود. عین گفتۀ پورمحمدی ذیل سؤال از فعالیت های اقتصادی وزارت اطلاعات بقرار زیر است:


* در سازمان بازرسی وارد تخلفات‌شان می‌شوید؟ یا که ممنوع است.

ببینید، فعالیت دستگاه اطلاعاتی اساساً مخفی و پنهان است.

* حتی برای شما که در سازمان بازرسی...
بله، خودشان دستگاه نظارتی دارند. حفاظت بسیار قوی دارند؛ و اگر بخواهیم پرونده‌ای را در دستگاه اطلاعاتی بازرسی کنیم، باید اجازه از رئیس قوه‌قضائیه بگیریم و بعد وارد آن عرصه شویم. من هم در اینجا و هم در وزارت و هم در وزارت کشور و جاهای دیگر که بودم، معتقدم ما از هیچ راه خلافی به هدف‌هایمان نمی‌توانیم برسیم. الان هم کاملاً بر این باور هستم هیچ سودی در فعالیت خلاف نمی‌بینیم. حتی سودهای مقطعی هم نمی‌بریم. تجربه‌های تاریخی هم به ما نشان داده است که ما به هیچ وجه به هدف‌هایمان نخواهیم رسید. این خلاف چه در داخل کشور ما بخواهد باشد و چه در خارج از کشور. مطمئناً ترانزیت مواد مخدر با هر شکلی خیانت به بشریت است. هیچ منفعتی و خیری در آن نیست که یک دستگاه آن را انجام دهد و هر کسی کرده باشد و یا چه کسی در فکر این کارها باشد، حتماً برای کشور مضر است و هیچ خیر و برکتی و سودی نخواهیم داشت.(اینجا)
3- اما در حالیکه احمدی نژاد یک پیروزی عمدۀ دیگر کسب کرده و خامنه ای را وادار کرده تا ضرغامی را از پخش برنامۀ پایش در این هفته که مربوط به هدفمندی یارانه ها بود بازدارد و داشته است و برنامه را از کنداکتور پخش حذف کرده است. من رفته ام سراغ حرف های تکراری و بدون هیجان پورمحمدی و سیرک را از کیفور شدن خوانندگان تهی کرده ام. اما بنظر خودم این حرف های پورمحمدی با توجه بسوابق و لواحقی که در جمهوری اسلامی دارد از این جهت بسیار مهم است که نشان می دهد تقریباً خامنه ای اتوریتۀ تأثیر گذار بر الیگارشی راست را از دست داده و کسی مثل پورمحمدی ابایی ندارد از اینکه رژیم را بلجن بکشد تا نان ریاست محتمل بعیدش را هم نسوزاند براحتی. و مهم این ضعف نمایان خامنه ایست و اینکه جناح راست ابایی از زدن احمدی نژاد نخواهد داشت در روزهای آینده حتی بقیمت انفعال و درماندگی و زده شدن خامنه ای. یا...هو

هیچ نظری موجود نیست: