۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

هیچ و هیچ فاجعه ای با تخریب زیبایی یک دختر برابری نمی کند: از آمنه بپرس. مرثیه ای بر شهادت سیران یگانه.

Davoud Ghahrdar-1-7.jpg
سیران یگانه

1- سیران یگانه دانش آموز 10 سالۀ شین آبادی بدون شین (شیون) شهید شد تا شاهد زجر خودش و خانواده اش در طول همۀ سال های باقی مانده از عمرش از سویی و وقاحت مثال زدنی حاکمان جمهوری اسلامی از جانب دیگر و "مرگ خدای مهربانی و زیبایی" در سرزمینش ایران نباشد. می دانم در این چند روزی که از حادثه گذشته پدر و مادر جوان سیران چه رنجی را تحمل کرده اند. نه این دروغ کثیفی است که گفتم مگر رنج فرزند سوخته بر اثر بی لیاقتی حاکمان یک سرزمین جز برای خود قربانی و بیشتر از او برای پدر و مادر نازنین و فرزند سوخته قابل دانستن و فهمیدن است. پس غلطم را پس می گیرم و به پدر و مادر سیران می گویم که اندازۀ رنجتان را جز خودتان حتی خدای طلبکار و پلشت حاکمان سرزمین اهورایی نمی داند و من فقط عاجزانه اظهار همدردی و تأسف می کنم.

2- فجایع طبیعی و مصنوعی بسیاری در دنیا تفاق می افتد. فجایع طبیعی که بخشی از چرخۀ حیات است و ناگزیر را گریزی نیست جز آویختن بدامن علم و دانش و فن آوری انسان فرهیخته و پیدا کردن راه هایی برای به حداقل رساندن خسارت های آن؛ مثل زلزله و سیل و سونامی و آتش سوزی های کلان و .... 

3- حوادث مصنوعی اما حکایت دیگری دارد. این نوع حوادث که اغلب ناشی از بی لیاقتی حاکمان و سهل انگاری مردمان است همه بدرجاتی کم و بیش قابل پیش گیری است و جلوگیری از خسارت های مادی و معنوی. اما در بین همۀ این رویدادها چه طبیعی و چه مصنوعی فاجعه بارترین آن آتش سوزی منجر به سوختن آدم هاست. چه از جنبۀ درد و رنج زیاد بعد از سوختگی و چه از لحاظ تبعات و آثار ناشی از سوختگی بعد از زنده ماندن انسان قربانی آتش. زیرا که هرنوع ترمیمی با هر درجه از مهارت پزشکی نیز قادر به برگرداندن پوست و نسوج سوخته به حالت طبیعی و اولیه نیست. و قربانی در حقیقت صلیب رنج جانکاه خویش را در تمام طول عمر بردوش دارد و حمل می کند.

4- خیلی وقاحت می خواهد گفتن از اینکه از مرگ سیران خوشحال شدم بجای این صلیب کشی دردناک اندام سوخته در همۀ عمر باقی مانده. ولی من این وقاحت را قبول می کنم و می گویم که سیران یگانه بود که مرگ در لحظه را بجای مرگ مدام در طول عمر باقی مانده اش درست انتخاب کرد و راحت شد. حتی تصور و تصویرش هم قابل تحمل نیست تا چه رسد به خود فاجعۀ اتفاق افتاده. امروز که عکس های دردناک تشییع جنازه و خاکسپاری سیران را دیدم در قبرستان پیرانشهر و پدر و مادر جوان و سیران از دست داده به عدم لیاقت حاکمان پیشاتاریخ جمهوری نکبت را؛ خیلی دلم می خواست که نزدیک پدر و مادر داغدیدۀ سیران بودم و هنگامی که فامیل و آشنایشان به آن ها تسلی می دادند که: "نوگل دختر نشکفته ات راحت شد و از یک عمر مردن هر روز و هر ساعت و هر دقیقه رها شد من هم سری به تأیید و تأثر تکان می دادم و می گفتم: "فکرش را بکن دوستان ظاهراً زنده ماندۀ سیران و پدر مادرهایی که از همین فرداست که رنج مدام مثل خوره تمام عمرشان را خواهند سوزاند بدون اینکه کاری از دستشان بر بیاید که دخترشان چهره و اندام سوخته اش را نشان خواهد داد و خواهد گفت: بابا مامان بکدامین گناه چنین سخت تنبیهم کرد مسئولان بی لیاقت زیست بومم که با جسمی ناقص و زیبایی سوخته ام صلیب خویش بردوش داشته باشم در بین همنسلان"!

5- می فهمید چه می گویم؟ البته که نمی فهمید. چون من خودم هم زر می زنم و مزخرف می نویسم که می دانم. مگر می شود رنج دختری را که برای همیشه زیبایی اندامش بویژه صورتش را از دست داده باشد کسی بغیر از خودش و پدر و مادر درمانده اش از رنج مدام فرزند بفهمند. نه نه هیچکس نمی تواند رنج این فاجعه را بعمق این همه سال های درپیش درک کند. البته که هیچ انسانی هم قادر به تحمل چنین جنایتی نیست مگر اینکه وزیر و مسئول در حکومت بنام الله باشد. های های گریه می کنم: سرتان سلامت پدر و مادر سیران. دختر ایران راحت شد! یا...هو

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

با پول "اجلاس اساتید دانشگاه و بیداری اسلامی" و مفت خوریهای مهمانان نکبت این اجلاس نکبت (عکسهاش تو فارس هست) چند تا بخاری گازی میشد خرید؟ 10 تا؟ 100 تا؟ 1000 تا؟ 100000 تا؟ 1000000 تا؟ ....
مطمئنا هیچ عدد و رقمی وجود نداره که بتونه وقاحت بی نهایت این حرامزادگان رو بیان کنه .

ننگ بر شما پلیدان که ثروت این کشور را به یغما بردید و دانش آموزان بیگناه و مردم این کشور در فقر و فلاکت زندگی میکنند و در حالی که دزدها و اختلاس گران میلیاردها دلار از ثروتهای مملکت را چپاول میکنند ، دانش آموزان معصوم این کشور تلسم شده با مفتضح ترین و کمترین امکانات قرون وسطایی در مدارس درس میخوانند.
آیا کسی میداند صبر خدا تا چه اندازه است؟

ناشناس گفت...

چه بدبختى است كه در ملك نياكان ما توسط اشتباه پدران ما ظلم به جائى رسيده كه مرگ راه رهائيست. سراغ خدا را ميگيريم، مگر ظالم، مهربان، بخشنده و صبور از صفات او نيست و مگر ما خودمان ايينه صفات خدا نيستيم؟ پس او ظالم است تا ما ظلم بر خودمان را روا ميداريم
صبر او بيش از بنده اش است و صبور است تا ما صبوريم. دنبال خدا در خودمان باشيم.
همين
دوستدار تو، افشين

ناشناس گفت...

دلقک جان اسم دختر کوچولویی که فوت کرد سیرنانیست، سیران است ... در زبان کردی به معنی گشت و گذار است...روحش شاد

ناشناس گفت...

دوست عزیز اسم اون گل پرپر "سیران" بود نه سیرنا . (با تلفظ sayraan) که یه اسم کردی است به معنی گشت و گذار...تماشا گه. ممنون میشم تصحیح کنید

ناشناس گفت...

بدتر از همه ی این حرفها بی عرضه و وابسته بارآوردن زنان این کشور است. آن خانم معلم یعنی اینقدر نتوانست از عقلش استفاده کند که به محض اینکه آتش را دید خودش بچه ها را از کلاس ببرد بیرون؟ نه زور و انرژی می خواست و نه یک آقابالاسر، باید حتماً راه می افتاد برود دنبال آقا معلم کلاس رو به رویی یا بابای مدرسه؟ همین است دیگر که خودشان می نشینند و می فرمایند که زنان این سرزمین تا 40 سالگی عقل درست و حسابی ندارند. خوب می دانند با این آموزش و پرورششان دارند چه به سر زنان می آورند و اگر دختری واقعاً گوش به اراجیفی بدهد که در مدرسه ها سر هم می کنند و بدتر اینکه آنها را باور کند و یاد هم بگیرد تا 40 سالگی که هیچی تا آخر عمرش هم عقل درست و حسابی نخواهد داشت. در بهترین حالت می شود یک موجود دست و پا چلفتی مثل همین خانم معلم.

خ.آ گفت...

داغ ننگ اين دست حوادث عميق تر از ننگهاي ديگري كه اين كثافتها به بار آوردند بر پيشاني تاريخ اين مملكت ثبت خواهد گرديد .
من كه خودم دختري به اين سن و سال دارم جگرم هر لحظه ميسوزد براي اين دختران . دريغ از وجود يك ان جي او ي فعال مدني كه كه اين انديشه و فرياد ها را سازماندهي كند

ناشناس گفت...

دلقک جان می بینم که خواننده های کرد کم نداری ....:)

خ.آ گفت...

كاش يكي يك page توي فيس بوك درست ميكرد يعني از انقلاب فيس بوكي هم عاجزيم؟

ناشناس گفت...

لعنت به شما که پس از این همه خداجویی و با گند انقلابی که ببار آوردند پدرانمان به نام این الله نکبت شما،‌ هنوز هم دست از این خدای پلیدِ بشرساخته و محمدپرداخته برنمی‌دارید و دست روی دست گذاشته‌اید تا این خدای ننگین بی‌لیاقت بی‌عرضه، صبرش تمام شود و کاری بکند!
تا فرصت باقی است از این راه ناکجاآباد به در‌آیید و به خود آیید که ماییم و خدایی نیست مگر در ذهن بیمار ما!

ناشناس گفت...

پول نفت این کشور صرف آباد کردن لبنان و عراق و فلسطین و سوریه میشود آنوقت دانش آموزان بیگناه باید در مدارسی درس بخوانند که از نظر امکانات با مدارس 100 سال پیش آمریکا هم قابل مقایسه نیست.

همه جای مملکت عقب مانده و ویران است . امکانات، همه مال 30، 40 سال پیش است و 34 سال است این مملکت یا درجا میزند یا پس رفت میکند .چرا؟

چون پول نفت مملکت به جای اینکه خرج آبادانی و توسعه مملکت شود خرج بلاد عرب میشود. چرا ما تو همه چیز حتی از کشورهایی مثل ترکیه و امارات و افغانستان و عراق عقب تریم و امکانات و تجهیزات عهد دقیانوسی که در هیج جای دنیا نمی توان دید در ایران وجود دارد؟
چون آخوندها پول نفت را به یغما بردند .اقتصاد مملکت را نابود کردند. بلاد عرب یعنی سرزمین اجدادیشان را آباد کردند و ایران را تا حد عقب مانده ترین کشورهای جهان تنزل دادند .ایرانی که می بایست الان جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیا می بود .........


کشور ثروتمند ایران که اکنون تحت سلطه اعراب است ، در کمال شرمساری همیشه موجب سرافکندگی ما در جهان شده . یه زلزله 5 ریشتری 2000 کشته میدهد . تصادفات جاده ای به خاطر تولیدات آشغال خودرو سازی اعراب سالانه هزاران ایرانی بیگناه را به کام مرگ میکشاند در حالی که اگر همانهایی که در یک تصادف معمولی جانشان را از دست میدهند سوار بر یک اتوموبیل استاندارد خارجی بودند هرگز به کام مرگ نمی رفتند... اینها فکر اینجایش را هم کرده اند و درهای گمرک را به روی محصولات خارجی بسته اند تا مردم بدبخت مجبور باشند تولیدات آشغال این اعراب طمعکار را با قیمت گزاف بخرند و به کام مرگ بروند تا مدیران و سران فاسد دولت و خودروسازی جیبهایشان پر و پرتر شود .

وزیر فاسد کثافت دروغگو و حرامزاده آموزش و پرورش بودجه این سازمان را دو لپی بالا میکشد و در این چهار سال آنقدر دزدی می کند و مال اندوزی میکند تا بچه و نوه ونبیره و هفت پشتش هم تامین شوند ، آنوقت دانش آموزان بیچاره و بیگناه ایرانی (که بودجه وزارتخونه باید خرج آنان شود) ،باید به خاطر فقر و عقب ماندگی کشورشان که تحت اشغال اعراب است، زنده زنده سوزانده شوند و در حالی که 6 سال بیشتر ندارند رخت از این دنیا ببندند و بروند تا دزدان و جانیان به بخور بخور های خود ادامه دهند.




آری اینها همه و همه ناشی از این است که دزدان عرب بر این مملکت ثروتمند خیمه زده اند و آن را نبدیل به یک