۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

نامۀ سرگشاده به آقای مهندس یحیی نژاد صاحب متیاز و مدیر سایت بالاترین!

Leonidas at Thermopylae


1- دو سال است کاربر بالاترین هستم. در این مدت سه بار حساب کاربریم بسته شده است. هرسه بار هم به اتهام (خلاف) مشابه ارسال لینک های تکراری بوده است: بار اول بمدت 10 روز، بار دوم بمدت یکماه و این بار بعد از 24 ساعت از بازشدن حسابم بمدت سه ماه.

2- بار اول تخلف کردم و قبول دارم اما ابداً توی باغ نبودم و قصدی برای تخلف نداشتم.

3- بار دوم با رعایت دو لینک در 24 ساعت از یک آدرس با تغییر دامین با تصمیم قبلی اقدام کردم و چون مدت ها ادامه دادم چنین باورم شد که رعایت محدودیت دولینک در 24 ساعت اصل است و ممنوعیت تغییر دامین فقط  جهت جلوگیری از تخلف "محدودیت دو لینک" است. اما حسابم بسته شد و مجازاتم را تحمل کردم.

4- این بار اما مطلقاً تخلفی مرتکب نشده ام و یک متن با دو تیتر و دو آدرس متفاوت توسط دو کاربر متفاوت (خودم و کاربری دیگر) لینک شده است. دو آدرس آن  دولینک به قرار زیر است:
با تیتر: "رمزگشایی ازچگونگی شهادت ستار" در این آدرس: توسط کاربری دیگر:
http://dalghakirani.blogspot.com/2012/11/blog-post_5567.html

و با تیتر: "فتا ستار بهشتی را داده به آگاهی. آگاهی هم بعنوان مجرم خطرناک او را در بازجویی کشته است! راز نقشۀ کثیف." توسط خودم:
 در این آدرس:
http://dalghakirani.blogspot.com/2012/11/blog-post_11.html

5- اگر قرار بر تخلف بودن این دو لینک باشد باید روزانه هزاران لینکی که با تیترها و محتوای کاملاً منطبق و تکراری و در خیلی از موارد از یک سایت یا وبلاگ منتشر و به اشتراک گذاشته می شوند نیز تخلف محسوب و با کاربران لینک گذار برخورد شود که می دانیم چنین نیست.

6- سایت بالاترین به این دلیل تأثیر امتیاز منفی را در حذف لینک و جریمۀ کاربران حذف کرد که به این نتیجه رسید که اغلب آرای منفی کاربران بخاطر مخالفت با محتوای لینک مورد منفی شان بوده است و نه رعایت نکردن شرایط ابلاغ شده از سوی بالاترین. اینک اما متأسفانه همین عارضه بصورت دیگری بروز کرده است. به این ترتیب که گزارش دهندگان تخلف ِ کاربرانی چون من عملاً اعلام می کنند که بدلیل مخالف بودن با متن نوشته ها و عقیدۀ نویسنده است که گزارش "لینک تکراری" داده اند و می دهند. بعبارت دیگر اگر کاربری هزاران لینک تکراری اما در جهت فکری این معدود کاربران مچگیر! بفرستد آب از آب تکان نمی خورد. 

7- و اما آن جملۀ کلیشه ای هم که بالاترین می فرستد برای کاربر متخلف مبنی بر: سیستم تشخیص خطاهای بالاترین براساس ترکیبی از گزارش کاربران، نظارت مسئول شکایات کاربران و سیستم اتوماتیک و هوشمند بالاترین کار می‌کند. این سیستم کمک می‌کند که کاربران در مورد اشتباههایشان فیدبک لازم را دریافت کنند." بی مزه است و بس. چون نه کسی نظارت می کند و نه سیستمی مراقبت می کند. فقط هنگامی همه "از سیستم تا بالایار" شمشیر را از رو می بندند و قلع و قمع می کنند که یک کاربر عبوس و بیکار و مچگیر و دموکراتی! بخاطر ترس از نوشتۀ عقیدۀ مخالف خودش که دچار تخلف عمد و سهوی شده باشد خونش بجوش بیاید و حیدر حیدر کنان یورش بیاورد به حذف فیزیکی مخالفان فکریش! البته تشخیص هم نمی دهد هرّ را از برّ. چون من اصلاً فعال سیاسی نیستم و فقط در حوزۀ مدنی برای زندگی کمی بهتر داخلی ها قلم می زنم خیر سرم!

8- نمونه ها را بگردید از هزاران هم بیشتر است. شاهد مثال اخیر اینکه در حدود ده روز پیش کاربری با افشای هویت حقیقی یکی دیگر از کاربران مخالف خودش در حوزۀ اعتقادات مذهبی را تهدید جانی کرده بود. اما بعد از 5 ساعت گذشته از اعتراض ده ها کاربر قدیمی و معتبر بالاترین کسی نبوده که لینک به این خطرناکی را حذف کند. تا جائیکه کاربران تصمیم گرفتند به نشانۀ اعتراض به این شلختگی ده روز لاگین نکنند. از اجرای تصمیم شان بی خبرم اما فقط خواستم بگویم که در اندرونی چه خبر است.

9- البته التماس برای باز کردن حسابم نمی کنم چون شخصاً دیگر تصمیمی برای بازگشت مجدد به بالاترین ندارم. اما خواستم بگویم که خیلی هم خوش بحالتان بی خیال نباشید که سیستم دارد کار خودش را درست انجام می دهد. در ضمن من هر دو کاربری را که با گزارش خود باعث بسته شدن حسابم شدند می توانم معرفی کنم. مورد اول که یک : "آنتی هاشمیسم" به اعتراف خودش بود و کاربر معتبر و محتوا تولید کن مشهوری هم است مکاتبه کردم مفصل و خودش ایمیل زد بمن که بخاطر مطلب در توصیه به هاشمی گزارش رد کرده است و حاضرم منتشر کنم ایمیلش را. مورد دوم هم که مشخص است و در زیر لینک ستار خودش تهدید کرده که مخالف است با تحلیل من و گزارش خواهد کرد. که من هم پاسخ داده ام که تخلفی نکرده ام. اما شما با آن سیستم کار خودتان را کردید. و خدا حافظ. موفق باشید.  در ضمن شما هیچ روزنه ای برای ارتباط کاربران با سایت باقی نگذاشته اید و جز همین نامه نوشتن در ملاء "حوصله بر" خوانندگان سایت چاره ای باقی نگذاشته اید البته اگر هم شأنتان و هم چشمانتان بخواهد و بتواند همین نامه ها را هم ببیند. یا...هو

۷ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک عزیز کاربری مرا هم ناحق بستند. شما محبت کردید و دعوتنامه برایم فرستادید مجددآ.
شما چه بالاترین باشید چه نباشید خوانندگان خود را خواهید داشت. در بالاترین فضای تب زده و مغرضانه ای ایجاد شده و فرصت همگرایی حرام میشود و نتیجه دلخوری و تندروی و باندبازی است.
دوستتان داریم.
TodayBoy

ناشناس گفت...

بابا بزرگ! دلم برات سوخت! می‌تونم درک کنم بالاخره بعد از تحمل یک ماه دوری از بالاترین، فیلتر شدن ۳ باره، اون هم با فرستادن اولین لینک، اون هم برای ۳ ماه، چه حالی‌ داره.

انصاف نبود! ولی‌ شما هم قبول کن به اصطلاح خیلی‌ روی لبه حرکت میکنی‌ تو بالاترین. این که یک نفر یک لینک (و یا مطلب) تکراری بفرسته، با این که چند نفر یک لینک رو بفرستند به نظر من متفاوته؛ در حالت اول مدیران بالاترین بیشتر حساس میشوند تا در حالت دوم.

حالا عیبی نداره، فکر کنم خوبه یک چند وقت اصلا به بالاترین فکر نکنی‌. ایشا الله خودش درست بشه.

ستار جهنمی گفت...

سیزده بدر

دلقک گرامی‌ متاسف شدم از حذف شما در بالاترین

البته من خودم نیز از اعضا قدیمی‌ بالاترین هستم و درکت می‌کنم که هر روز قلم میزانی‌ و صدایت را آن بالا بالا‌ها میخواهی‌ همه بشنوند یک راهنمایی‌ و تجربه من این است که به مسئول بالاترین آقای مهدی زنگ یا ایمیل بزن و همین موضوع را دوستانه مطرح کن و مطمئن باش اگر خلاف مهمی‌ نباشه موضوع حل می‌شه البته مهدی مدیریت همه همکاران را نداره و تجربه من در مدیریت ایرنگلوبال آموختم که بیشتر با گفتگوی مستقیم موضوع بهتر حل می‌شه. قهر کردن مشکلی‌ را حل نمی‌کنه. به تو و کسانی‌ که قلم به دست دارند امرژا شدیدا نیاز داره ایران زمین . من دوباره قلم را چند هفته هست برداشتم و شگفت زده شدم از استقبال هموطنن...پس ما همه با هم هستیم !

مهندس یحیی نژاد گفت...

حالا دیگر نامه سرگشاد می نویسی؟ حساب که سهل است، دفعه دیگر می دهم لوله هایت را هم ببندند!

ناشناس گفت...

جمهورى اسلامى بالاترين. دلقك جان بى خيال اين فاشيستها بشو اونهايي كه سرشون به تنشون مى ارزه خودشون به سايت شما سر ميزنند حتى بيشتر از سايت بالاترين. اين اقاى مهندس بعد از اين هم بزرك شده همين جمهورى اسلامى است كه در كاليفرنيا خودشو كم كرده و فكر ميكند سايت بالاترين فيسبوكه و خودش هم مارك زوكربرك.
دوست دار تو از كانادا.

آقای مدرنیته گفت...

بی خیال دلقک.

الان برند دلقک از برند بالاترین معتبرتره !

یا حق

ناشناس گفت...

من از همون اولش خوشم از بالاترین نیومد.اونموقع اصلن فیلتر هم نبود .ما ایرانیها اینجوریم . بالاترین میشود باند باز ترین.توخبر منو داغ منم تلافی میکنم . نون قرض دادن اینجوری اونم تو وب حال ادم رو به هم میزنه .بنظرم فیس بوک بری بهتره یا پلاس گوگل .البته خودم هیچکدومو نمیرم بشتر سرچ میکنم یابوکمارک های قبلی یالینکونی وبلاگهایی که میرم از همه بهتره .یاعلی مدد ا ف