۱۳۹۷ مرداد ۱۶, سه‌شنبه

سخنرانی شاهکار روحانی با روانشناسی "نماش سیری بجای خود سیری"! بله جواب میدهد!؟




1- سخنان دیشب روحانی با تقریب نزدیک به یقین مورد استقبال هیچکس چه در داخل و چه در خارج قرار نگرفته است. اما - واین اما مهم است - سخنان روحانی با آن زبان بدن معروف و بی اعتناء و ما چقدر خوبیم - یکی از بهترین سخنرانی های او بعد از مدت ها سکوت بود. چرا؟

2- او دیشب گفت که این جیغ و داد الکی نخبگانی که نه جرأت دارند و نه مرجعیت دارند و نه اتحاد دارند و نه کسی بحرف آنان گوش میدهد و نه سازماندهی دارند و نه مقبولیت توده ای دارند و نه و نه و نه بتخمم هم نیست و بگذار هرچه میخواهند لاف در غربت بزنند و عرض خود ببرند که زحمتی برای من ندارند!

3- میماند توده های فقیر و محروم و جوانان سرخورده و رمه ای و از همه جا رانده و مانده و بدون "نه سر دارند و نه ته" که آنهم بتخمم است چون مزاحمتی برای من ندارند. حداکثر مثل بچه های فقیر و درمانده ای هستند که قبل از اینکه شکم خالی خودشان را بپایند سیری و راحتی و بی اعتنایی و خونسردی دیکتاتور را رصد میکنند و آرامش من آنانرا هم - بجای در زندگی - از زندگی سیر میکند و قادر بهیچ عمل مزاحمی نیستند!

4- البته که یک دستۀ یسومی از شرکایم در هستۀ سخت قدرت میتوانند مانع راهم شوند که آنان را نیز با ترساندن خامنه ای از ترامپ مدیریت کرده ام و میکنم و ملالی نیست.

5- مدعیم این برداشت دلقک ایرانی هم علمیست و هم روانشناختی و هم جامعه شناختی و هر درس آموختۀ علوم انسانی آنرا تأیید میکند: نمایش سیری بجای خود سیری در توده های فقیر با درصد نزدیک به یقین جواب میدهد! یا...هو


۷ نظر:

ناشناس گفت...

باز که شما رفتید توی فاز جامعه شناسی و روانشناسی ...
به قول خامنه ای این همه علوم انسانی بدردما نمیخورد. و به قول آمریکایی ها چیزی که جواب میدهد کالیبربزرگتر توپخانه است...

صداقت گفت...

سلام

خوشحالم که مجدد در سیرک مطلب مینویسید و ممنونم
اما با فرمایش شما در این مورد موافق نیستم "نمایش سیری بجای خود سیری در توده های فقیر با درصد نزدیک به یقین جواب میدهد!"
به دو دلیل
1. مبحث نقدینگی؛ این بمبی هست که هر لحظه قدرت انفجارش داره بیشتر و بیشتر-برای درک بهترش می تونید در مقیاس کوچیک موسسات مالی و اعتباری رو بررسی کنید- میشه و بعید میدونم به 1 سال بکشه از حالا . در عمل ما هم مثل شما منتظر پاییز پر حادثه ای هستیم به جای خرداد!!
2. وضعیت درآمدی و همچنین وضعیت مردم که در وضعیت قرمز هست و بزودی وارد فاز بحرانی میشه...
بعید میدونم بشه به اینها سیری رو فروخت تیمسار حتی اگر رهبری در کار نباشه شاید مجبور باشیم به سوریه و عراق سلام کنیم
تازه هیچ دقیقا هیچ نیازی به ترامپ نداره این وضعیت اما شما یک ترامپ هم به اون اضافه بفرمایید تا ببینید این راه احتمال گریزی درش وجود نداره....

ناشناس گفت...

سلام
من هم از اینکه تیمسار مطلب جدید میگذارند خیلی ممنونم
با نظر آقا یا خانم صداقت موافقم. پارامترهای خیلی متعددی در جریانن. یک اتفاق ساده و غیر منتظره مثل قضیه پیاز فروش تونسی ایران رو وارد فاز بعدی میکنه. فروپاشی نزدیکه و علت اصلی اون هم اقتصادیه. شاید یک جنگ محدود و کوچک هم اتفاق بیفته. این رو ایران بیشتر میخواد چون فکر میکنه برای پرت کردن حواس مردم و انسجام اجتماعیش لازم داره ولی اون هم کمکی نخواهد کرد.
من بعید میدونم انسال اسفند چیزی به اسم جمهوری اسلامی داشته باشیم. ادامه ی این وضعیت ممکن نیست.
شما فقط جلسه استیضاح ریعی رو ببینید. انواع اقسام فساد و اتهام و اونهم با چه وقاحتی. دندان بقدی فاسد شده و ابسه کرده که دیگه نمیشه درستش کرد. باید بکشی بندازی دور
ارادتمند- یزد

مانی گفت...

سلامی چو بوی خوش آشنایی !
خوشحالم که مینویسید. در این معرکه عجیب و بازیگران سردرگمش در چهارسوی جهان نوشته های صادقانه شما به دل مینشیند.
مرسی که هستید.

ناشناس گفت...

قذافی را شش ماه قبل از سرنگونی به جای روحانی قرار دهید او هم مخالفانش را همچون موش می دید.

ناشناس گفت...

برسد به دست دلقک ایرانی
با سلام تیمسار از خوانندگان قدیم شما بودم و باید بگویم که همان طور که شما در این چند ساله تغییر کرده اید من هم بسیار تغییر کردم در زمان زیادی تفکراتی شبیه شما داشتم ولی پیچش های سیاسی این چند مدت باعث شد طرز نگاهم به ایران و ایرانی ها بسیار عوض شده ایران واینده ان را طور دیگری نگاه کنم اول اینکه اخوند جماعت را دست کم نگیرم و طی این ده سال اخیر ثابت شده که انها می توانند با صبر و زمان و خودخواهی ایرانیان خیلی از خندق های سیاسی را پر کنند و عملا بیشترین متاع برای این خندق ها همان خود خواهی ایرانیست لازم به ذکر هست که اول ما یک ایست در افکارمان داشته باشیم و بعد از پی بردن که واقعا چی می خواهیم به کار ادامه دهیم شاید راه من وشما از تقاطع اوباما و روش مهار ایران توسط ان و امدن ترامپ و راه او از هم جدا شد حالا باید ببینیم به طور قاطع و به دور از افکار خود و دلخواست خودمان کدام روش برای ایران وایرانی بهتر است البته دوره اوباما به سر رسید و به جز هیچ وبد بختی برای لیران نداشت و دوره ترامپ هم هنوز به پایان نرسیده تا ببینیم که چه خواهد شد به طور قطع اخوند ها باید با ترامپ مذاکره کنند و برای ان ار حسن کلید ساز نمی توانند استفاده کنند و زمان هم برای پشت سر گذاشتن دوره ان هم موجود نیست پس باید توی سوال از حسن کلید در ماه اینده در مجلس از شرش خلاص شوند و سید خندان را جایگزین کنند تا هم مردم ساکت شوند و هم ولایت را نگهدارند این اخرین تصمیم این سلسله می تواند باشد با توجه به اقتصاد ایران و حال اگه این طور شد چه کسی برنده می شود ترامپ و یا مردم و یا سلسله اخوندی حالا باید دست به قلم شوید و حتی اگر شده ده نفر را روشن کنیم که چه باید کرد

ناشناس گفت...

تیمسار نمی دانم شعور شما به گل نشسته و یا وب شما ببین چه کردی که حتی خودت هم نمی توانی با خودت کنار بیایی