۱۳۹۶ خرداد ۲۲, دوشنبه

بعد از خیز برای حجاب ادارات؛ ورزش زومبا هم ممنوع شد! جناب روحانی؛ خیری اگر نداری شر مرسان!

Image result for ‫روحانی‬‎

1- هنوز امضای رأی سلبی - بمرگ رییسی قاتل گرفتن تا به تب روحانی پشیمان راضی شدن: استراتژی انتخاباتی آیت الله خامنه ای - جوانان تحول خواه و مدرن و گیر افتاده در دستان خبیث روحانیت متحجر - عیال علم الهدی در گذشته و با توجه به اینکه عیال احمد جنتی هم پارسال مرده است. فرمول میانگین بالاتر سنی زنان نسبت بمردان در همۀ جهان یک تبصرۀ مهم می خورد که "غیر از در بین روحانیان شیعه در ایران" است - خشک نشده بود و است؛ که اول با خبر بخشنامۀ وزارت کشور مواجه شدیم در بازدید از نحوۀ پوشش خانم های کارمند در ادارات و حالا مواجهیم با بخشنامۀ ورزش زومبا ممنوع! 

2- در مورد بخشنامۀ سخت گیری در پوشش و حجاب زنان؛ رییس و معاون و وزیر بمیدان آمدند که این دروغ است و شایعۀ ضدانقلاب. و عمله جات شان در دنیای مجازی شروع به فرافکنی کردند که مربوط به سال 85 و دولت احمدی نژاد دردانه بوده است و ربطی به دولت روحانی ندارد. اصل حرفشان هم این بود که شورای انقلاب فرهنگی - نهادی غیر قانونی - در زمان دولت سید محمد خاتمی و بریاست او مصوبه ای داشته بنام قانون عفاف و حجاب که صدها مورد را احصاء کرده و 22 دستگاه بزرگ و کوچک را هم متولی اجرای آن معرفی کرده است. که از جمله وظیفۀ وزارت کشور بوده که بازدید ادواری - حداقل سالیانه - را شامل می شده و می شود، که باید از نحوۀ پوشش زنان و تفکیک جنسیتی در سازمان ها و ادارات دولتی بازدید کند و به دستگاه مربوطه نمره بدهد. چنین نقل کرده اند که قانون مصوب دولت سید محمد خاتمی - با دقت بخوانید سید محمد خاتمی - را محمود احمدی نژاد در سال 85 ابلاغ کرده؛ اما خود دولتش هیچگاه دنبال اجرایش نبوده یا سختگیری نکرده است. حالا وزارت کشور قانونمدار! دولت اعتدال و اصلاح روحانی دارد به ناگزیر این قانون را اجرا می کند و بحث گیر دادن به حجاب و پوشش گونی وار خانم های کارمند نیست. در حالی که هر آدم عقل باخته و کودن و سفیهی هم می فهمد که این ادعا یک مزخرف بتمام معنا و دروغ محض است. زیرا وقتی رییس بالادست - در اینجا وزارت کشور - می رود برای بازدید از نحوۀ اجرای قانون! حجاب و عفاف و بر مبنای موفقیت یا عدم موفقیت دستگاه مورد بازدید در موضوع حجاب و تفکیک جسیتی به مدیران و رؤسای زیر دستش نمرۀ مثبت و منفی می دهد که در ارتقاء و تنزل جایگاه مدیریتی شان مؤثر قطعی است؛ یعنی من دارم می آیم تا هرچه زنان گونی پوش تر و برقع پوش تر باشند نمرۀ بهتری به مدیر و رییس مجموعه بدهم؛ خب بدیهی است که آن مدیر و رییس هم سختگیری بیشتری در خوشرقصی برای تحجر بکند و پوئن بالاتری نصیب خود بکند. و این جز همان بازدید و سختگیری بیشتر در مورد پوشش و حجاب زنان کارمند معنا می دهد آیا؟!


3- حالا اما خبر رسیده که دولت یازدهم هنوز به دوازدهم نرسیده بخشنامۀ جدیدی کرده که ورزش و نرمش بسبک زومبا - که ترکیبی از حرکات آیروبیک است که با نشاط و مفرح اجرا می شود که مبتکرش آلبرتو بتو پرز امریکایی - کلمبیایی بوده است  -ممنوع است؛ و باید از انجام آن بدلیل مغایرت با شئون اسلامی! پرهیز شود. من اطلاع مشخصی از فراگیری این نوع ورزش در کشور ندارم و حتی تا کنون از وجود آن بعنوان یک ژانر ورزشی نامگذاری شده اطلاع نداشتم. بدیهی است که خیلی های دیگر - و از جمله مراجع جهل و تاریکی - هم وجود چنین ورزشی را رصد نداشته باشند. اما آشفتگی "آتش به اختیار" دولت حسن روحانی تا آنجاست که یک مدیر کلی یا رییس فدراسیونی یا حتی رده های پائینتری عشقش می کشد و برمی دارد یک ابلاغیه ای یا بخشناه ای صادر می کند و ورزشی را که بدون نامگذاری خاصی و در انواع مختلف نرمش و تکان تکان های جسمی برای سلامت و نشاط انجام می شده است را آدرس می دهد به خامنه ای و مراجع قم و عملۀ جهل و تاریکی و عبوسی و پژمردگی تا از فردا زومبا را سر دست بگیرند بر روی تریبون های نماز جمعه و منبرهای وااسلاما و جنبش کفن پوشان ضد زومبا راه بیاندازند آن سرش نا پیدا. خب در اینجاست که خودم را محق بدانم و از روحانی تازه غسل تعمید گرفته از دست همان رقصندگان و ورزشکاران زومبا در شما تهران شکایت کنم که این چه کثافتکاری است. حداقل اگر قادر به بازپس گیری زندگی و نشاط بیشتری برای ولی نعمتان قدرت خود نیستید. لااقل هرآنچه را هم که برای بدست آوردنش چهل سال است خود مردم زحمت می کشند و هزینه می دهند بباد فنا ندهید!

4- و من مستند به رفتار روحانی در چهارسال گذشته به خیر او در زمینۀ دفاع از مدرنیت و مدنیت امیدی ندارم. و معتقدم که حسن روحانی مرد میدان شعارهایی که داده و می دهد نیست و تازه باید مراقب باشیم که دست آوردهای مدرنیت و مدنیت بزور ستانده مان از عملۀ جهل و تاریکی را هم از دست مان نگیرند. حالا که سخن به اینجا رسید بگذارید با ورود به تغییرات کابینۀ جدید حسن روحانی مصداقی تر کنم حرف اصلی ام را که دولت حسن روحانی بشدت محافظه کار و بشدت تنبل و پیر و خسته و رانتجو و رانت ده و تعارفی و فاسد و بوروکراتیک است و نخواهد توانست از این خصلت های اغلب هم ذاتی دولت های بوروکراتیک عبور کرده و نشانه هایی از "رفتن بسوی وعده های رادیکال داده شده اش برای رأی گیری" را بروز بدهد. و البته خوشحال خواهم شد که بدبینی ام جامعۀ عمل نپوشد و حسن روحانی دوازدهم یکباره متحول شود و کابینه تازه و چابک و بی تعارف و بی رانت و غیر فاسد تشکیل بدهد.

5- این روزها اخبار و شایعات مستمر و زیادی از تغییرات در کابینۀ جدید روحانی منتشر می شود که هرکسی از ظن خود یار می شود و در تلاش برای کسب بیشترین رانت و مقام و پست نان و آبدار برای دسته و حزب و باند و هیئت و نزدیکان خود است. در حالیکه من معتقدم که حسن روحانی نه توان و نه قصدی برای تغییرات عمده و رو بجلو کابینۀ جدید خود دارد و بسیاری از این دولت فعلی یا در همان مقامی که دارند ابقاء خواهند شد و یا با جابجایی از ریش به سبیل از پستی به پست بالاتر یا همتراز منصوب خواهند شد. نشانه ای از این پیش بینی ام را هم در بحث عجول و شیرین! تفکیک مجدد وزارتخانه های چهار سال پیش ادغام شده می فهمم. بنظرم می رسد که دولت بسیار گران و پرریخت و پاش حسن روحانی با انجام کار غلط تفکیک پرخرج و مجدد وزارت خانه های ادغام شده در حال افزایش مقام برای نمایش تغییر را تدارک می بیند. به این معنا که روحانی بجای بیرون کردن وزرا و همکاران بی عرضه و پیر و خسته و یاتاقان سوزانده اش دارد تعداد وزرا - و مسئولان بعدی بتبع از این افزایش وزرا - را از نظر کمی گسترش می دهد که با نصب افراد جدید و از مقام دورمانده؛ هم ادعا کند که تغییرات گسترده انجام داده و هم بتواند رفقای گرمابه و گلستان سی سال گذشته اش - حاضر در دولت فعلی - را حفظ کند. و الا لزومی به این همه عجله و لایحۀ تفکیک دو فوریتی وزارتخانه ها و از این قبیل نبود. و اگر هم چنین کاری لازم بود - که بنا به نظر کارشناسان خبره امری زیادی و پرهزینه است - آن را با طمأنینه و توجیه فنی و انجام کار کارشناسی پردامنه و پخته کردن آن در بحث های عمومی و رسانه ای در طول دولت آینده اش انجام می داد!

6- نمی دانم به چه کسی و گروهی باید متوسل بشوم برای مراقبت از بدعهدی های روحانی. زیرا توده های رأی دهنده اش هیچ نوع ابزار مدنی در اختیار ندارند و نخبگان دور و نزدیک هم چه در بخش حزبی و چه در بخش رسانه ای و حتی چه در بخش دانشگاهی دچار یا احتیاط ترسو و یا دچار سهمخواهی و رانتجویی کثیف شده اند و معلوم نیست که مسئول هول دادن این دولت تن لش روحانی چه گروهی باید باشد و است. می فهمم زبانم خیلی تلخ شد در انتهای مقاله. اما قسم به زندگی و شادی و زیبایی می خورم که برای تکرار نگرانیم است خطاب به روحانی؛ و بدیهی است که هرنوع حرکت روبجلو او را نیز ارج خواهم گذاشت. البته نه از نوع نفوذ دادن بلطایف الحیل چند خانم به سالن مسابقۀ والیبال و پادرهوا. بلکه از نوعی که روحانی بیاید و در عرصۀ عمومی و برود در جلسۀ خصوصی و فریاد بزند به ایدئولوگ های متحجر روحانیت سیاسی که:

"رفقا با بستن همۀ منفذهای مدرنیتۀ شکلی بروی جوانان و مردمان - اغلب تحصیلکرده - نمی توان جامعۀ امروزی را اداره کرد. زیرا وقتی با کمترین آزادی های مدنی غیرسیاسی هم مخالفت می کنیم. نخبگانی که می توانند مهاجرت می کنند و نخبگانی که می مانند بجای کار بیگاری می کنند. و کشور ما جز با کار اختیاری و با نشاط و راضی نخواهد توانست با تکیه بر بیگاری اجباری قدمی بجلو بردارد"

و این گزاره باید دستور کار روزانه و هموارۀ روحانی باشد حتی اگر قصد دارد که یک دهم وعده های انتخاباتی اش را متعهد بماند و عملی کند. یا...هو

۴۳ نظر:

Hej گفت...

به درستی فرموده اید:.............زیرا توده های رأی دهنده اش هیچ نوع ابزار مدنی در اختیار ندارند......
.این جاست که باید به شما تیمسار عزیز و سایر مروجان رای دادن باید گفت خسته نباشید.
جمهوری اسلامی باید برود، مسالمت آمیز و البته با نافرمانی مدنی، خلاص.
اگر دوستان این قدر که برای رای دادن، سینه چاک می دهند، برای نافرمانی مدنی تبلیغ می کردند، الان امیدهای بیشتری داشتیم.
چهارسال دیکه دوباره مسخره بازی های حماسه آفرینان رای دهنده، تکرار می شود و قصه از نو. بی چاره ما ملت ایران

ناشناس گفت...

چرا توده های رای دهنده به روحانی ابزار ندارند؟ تلگرام، اینستاگرام، تویتر، فیسبوک و اصولا دنیای مجازی در قبضه این توده است. خیلی راحت میتونن اعتراض کنند، هجو کنند، صداشون هم خیلی رسا شنیده میشه! از برکت دولت روحانی تا الان تلگرام و اینستاگرام که اصلی ترین راه اظهار وجود توده است بسته نشده حالا شما گیر دادین به زومبا؟ چرا یه تشکر نمیکنین برا پهنای باند و اینترنت فراگیر. مگه راه شیر و پاپلیش اطلاعات غیر از اینترنته؟ شما یا موضوع به این گندگی رو نمیبینید یا خودتون رو به کوری زدید

اكبر گفت...

كاملا واضح است كه روحاني به شدت از طرف جناح تندرو به هر بهانه اي تحت فشار قرار ميگيرد و به همين دليل گاهي حركاتي انجام ميدهد كه نشان بدهد به ارزشهاي جمهوري إسلامي كمابيش پايبند است. به نظر مي آيد بعضي ها ج.ا را با سوئيس اشتباه گرفته اند و يا نسبت به سيستم قدرت ايران و توان محدود رئيس جمهور، تغافل ميكنند. روحاني سياستمدار زبده اي است و در ميان كساني كه در سر كار هستند نسبتا روشنفكر است و رويكردي پراگماتيك دارد. همچنين از لحاظ وزن سياسي، به راحتي قابل چشم پوشي نيست بر خلاف احمدي نژاد. گزينه هاي ديگر ما در انتخابات، رئيسي يا قاليباف بي شخصيت بودند كه صد بلكه هزار پله بدتر هستند. كمي واقع بين باشيم

ناشناس گفت...

اقای روحانی و شعار تبلیغاتیش به عقب بر نمی گردیم بود در این شعار معانی نهفته است که غافل مانده چون ایران از معدود کشور هایی است که عقبش انگار جلوشه! و هر چه به عقب بره در زمان انگار به جلو رفته در اینده، اقای روحانی هم گفت عقب نمی ریم که زنا میتونستن به ورزشگاه برن و دست ایت الله تو شورت مردم نبود میریم جلو یعنی عقب! پیروزی تیم ملی هم مبارک همین که هنوز فوتبالو ممنوع نکردن از تاثیرات چانه زنی از بالای دولته! چرا قدر نمی دونید شما؟ خودتون رو زدید به کوری متاسفانه :)

ناشناس گفت...

هیچ گروه مرجع و نخبه ای در ایران باقی نمانده تا به دولت جهت عمل به وعده هایش فشار وارد کند. به نظرم دیگر دوران پیشقراول بودن گروه های نخبه تموم شده و این فقط مخصوص ایران نیست و در تمام دنیا همین اتفاق افتاده. اکنون دیگر گروه مرجع خود مردم هستند. مردم هم نقش خودشون رو بازی می کنند و هم نقش راهنمای خودشون رو! و این به لطف پیشرفت تکنولوژی های جدید ارتباطی هست.

روحانی هم قطعا نخواهد توانست همه وعده هایش رو عملی کند حتی شاید نصفش را هم نتواند ولی به نظر من مردم حتی اگر روحانی به یک سوم وعده هایش عمل کند هم باز راضی خواهند بود علت اینست که اصولگرایان و احمدی نژاد در طول حدود 12 سال چنان فشار و بلایی سر مردم و کشور آوردند که مردم مانند جن از بسم الله از اصولگرایان وحشت دارند و این از رای های سلبی مردم کاملا مشخص هست. با پیشرفت ارتباطاط از این به بعد دیگر وعده های پوپولیستی جواب نخواهد داد. بنابراین برخلاف دلقک که از الان پیش بینی میکند که روحانی در عمل به وعده هایش "کاملا" ناموفق خواهد بود و مردم از او ناراضی خواهند بود، در پایان دولت چهار ساله دوم باز هم مردم با رای قابل توجه دولت را به یک اصلاح طلب یا میانه رو دیگر انتقال خواهند داد یا حداکثر این خواهد بود که طی یک هماهنگی بین میانه روهای اصلاح طلب قدرت به دست یک میانه رو اصول گرا مانند لاریجانی منتقل خواهد شد و تعدادی از کرسی های دولتی به عنوان سهم اصلاح طلبان در نظر گرفته خواهد شد. پیش بینی دلقک از ناموفق بودن "حتمی" روحانی همانقدر معتبر خواهد بود که پیش بینی "قطعی" او در مورد به دور دوم کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری و بعد در دور دوم برنده شدن یک اصول گرا معتبر بود! پیش بینی کاملا غلط دیگر او هم عدم تغییر گسترده کابینه است که با تغییر حداقل 50 درصد وزیران (حرفی که خود روحانی گفته بود این بود که میانگین سن وزیران را حداقل 5 سال کاهش می دهد) این پیش بینی اش هم غلط از آب در خواهد آمد.

علت موفقیت اصلاح طلبان این هست که با وجود اینکه در میان آنها فساد اقتصادی و سیاسی کم هم نیست ولی در عین حال تفاوت اساسی آنها با اصول گرایان این هست که اعتقاد دارند جهت برخورداری از رانت و منفعت اقتصادی، باید اقتصاد کشور از حداقلی از کارامدی برخودار باشد و مردم نیز باید دارای حداقلی از توانایی اقتصادی جهت خرید و مصرف باشند، بنابراین در برنامه های خودشان حداقل استانداردهای حکومت داری و ارائه خدمات به مردم و حفظ سطح زندگی و تفریحات مردم در حد قابل قبول رو می گنجانند و سعی در محقق کردن این شرایط برای مردم می کنند. اصول گرایان برعکس علاقه دارند تا آخرین حد ممکن و آخرین دلار از منابع اقتصادی مملکت را غارت کنند و توجهی ندارند به اینکه غارت بیش از حد به طور کل باعث سقوط حکومت و در نتیجه سقوط خودشان خواهد شد فقط میخواهند تا جایی که ممکن است بچاپند و در فرصت مناسب هم با پولها بزنند به چاک. از نظر من اصول گرایی مرده است چون منطق و فکر و اندیشه ندارد و حداقل در 20 سال آینده ایران که نسل فعلی از نظر سیاسی قدرت تاثیرگذاری دارد هیچ شانسی برای بازگشت به قدرت ندارد مگر اینکه به زور و با تقلب و با کودتای سپاه به قدرت بازگردند که البته احتمال مورد اخیر یعنی کودتای سپاه کم هم نیست.

در مورد بخشنامه بازرسی از ادارات توسط وزارت کشور هم باید توجه کرد که وزیر کشور روحانی یک اصولگرا است بنابراین باز هم تقصیر اجرای این قانون به گردن اصول گرایان است. اکثر وزرای روحانی در زمان مجلس قبلی که اکثریت با تندروترین و متحجر ترین جناح سیاسی کشور یعنی جبهه پایداری بود، رای اعتماد گرفتند و روحانی ناچار به انتخاب برخی از این وزرا شد. روحانی تا جای ممکن در مقابل اجرای قوانین این چنینی مقاومت کرده است. از جمله شما را ارجاع میدهم به نامه روحانی به خامنه ای جهت توقف قانون امر به معروف و نهی از منکر:
http://p.dw.com/p/1Fqut

اما در مورد زومبا هم کاملا مشخص هست که مطرح شدن آن کاملا یک بازی رسانه ای از طرف جناح تندرو حکومت بوده. زومبا ورزشی است که شاید نام آن را در جمع چند هزار نفر در کل ایران نشنیده بودند حالا ناگهان بعد از موفقیت روحانی در انتخابات مانند سند 2030 بزرگنمایی می شود. مسئله ای که شاید برای مردم هیچ اهمیتی نداشته باشد چنین از طرف برخی جریان های مشخص با اهمیت نشان داده می شود. متاسفانه دلقک با سوخت شدن دردانه اش جناب قالیباف تبدیل شد به یک منتقد باری به هر جهت و بی منطق روحانی با هدف انتقام گیری و عقده گشایی صرف به جای انتقاد منطقی و پیگیری وعده ها.

ناشناس گفت...

اين بابا دوباره تحليل از خودش در كرد. اينجا هم شده يه شعبه از شهردارى تهران! بقول اوس محمود "دردانه" اب رو بريز همونجا كه ميسوزه

ناشناس گفت...

تيمسار پادشاه شهر كوتوله ها بودن چه حالى ميده؟ برا ما هم تعريف كن

ناشناس گفت...

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی: علاوه بر زومبا سه رشته دیگر هم ممنوع شده‌اند؛ بادی‌ریتم، هیپ‌هاپ و ایروبیک چرا قدر نمیدونید شماها؟ واقعا که از شما دلقک گرامی که اینقدر ادعای تحلیل دارید انتظار نداشتم که ندانید "رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی (؟)" رو خود رهبر شخصا انتخاب می کنه! دست روحانی نیست که! واقع بین باشید یکم چرا به شیخ حسن ظلم میشه اینقدر؟ جای مظلوم و ظالم رو عوض نکنید خواهشا

ناشناس گفت...

جالبه که علت این محدودیت چی می تونه باشه؟ مغایرت با روح متحجر جمهوری اسلامی؟ چون توی باشگاه زنانه که نامحرم وجود ندارد و مکان عمومی هم که نیست الکی مثلا قبلی ها بخاطر نگرانی های مذهبی بوده دلم می سوزه برای مسلمانان بدبخت ایرانی وقتی خبر تظاهرات مسلمانان تونسی رو می بینم که مومنانه جمع شدن در اعتراض به حق خوراک و اشامیدن هم وطنشان با زبان روزه احترام به حقوق دیگران را نمایش میدن.

ناشناس گفت...

این فیلم سخنان روحانی است که از برخی از اعضای دولت به شدت انتقاد میکند. این سخنرانی پس از انتخابات بوده و بنابراین نشان میدهد که تغییرات گسترده ای در کابینه دولت آینده رخ خواهد داد:
http://www.aparat.com/v/HLxBl/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%B7%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C_%DA%A9%D9%87_%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7_%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1_%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3_%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1_%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1_%D8%B4%D8%AF#

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس ساعت 1:51
طنز جدیدت خیلی بهتر بود نسبت به کشتی غول پیکر اصلاحات و اعتدال گر حودتی و عسکر هستی. اما همانطور که هنوز بودند که به آن طنزهای تبلو ات گیر جدی می دادند وحشتم این است که الان عاشقان سینه چاک روحانی - معلوم هم نیست عاشق چی او شده اند - کامنت تو را ثبت سند بکنند که خامنه ای تعیین کنندۀ - چی چی بود اسم لندهور آن شعبه از فدراسیون ورزش های همگانی؟ - همین چی چی بود است. و با وقاحت بیشتر محبوب بنفش شان را در آغوش سبزشان جای گرم و نرم بدهند. یا...هو

ناشناس گفت...

شاید وزیر میدونه که رفتنیه داره سنگ اندازی میکنه کلا رییس جمهور نصف کابینه رو خودش تعیین میکنه

مسافر گفت...

مشکل همه ی شماها اینه که خیلی عجولید. کی گفته امدرن شدن ایران لنگ روحانی یا خامنه ای یا هر کس دیگه اییه؟ ایران با عوض شدن نسل مدرن می شه، احد الناسی هم جلوش رو نمی تونه بگیره. یه پنجاه سال صبر داشته باشید. توی این مدت دعواها رو ببینید لذت ببرید. #تیمسار_اینجا_رو_دوباره_سیرکش_کن

irani گفت...

بی زحمت به جای پرداختن به رقص زومبا سخنان ایت الله خامنه ای و تهدید روحانی به سرنوشت بنی صدر را تحلیل کنید.

ناشناس گفت...

استفاده مکرر از واژه های فاسد، لش، خسته و غیره بدون اشاره به دلایل و مصداق هاش نشونه ی استیصال و درماندگی و عصبانیت شما از انتخاب مردمه. تا وقتی ننگ حمایت دیندارانه از قالیبافو تو کارنامت داری حق نداری حرف از فساد بزنی. بخاطر حقوق های چند ده میلیونی که همه جای دنیا وجود داره و حتی غیرقانونی هم نبوده و فقط با ادبیات و پروپاگاندای پوپولیستی مستضعف محور و مستضعف پرور جمهوری اسلامی تعارض داشته سینه چاک میدین و فساد فساد میکنین اما از بذل و بخشش میلیاردی املاک و استخدام های بی رویه ی مداحا و بسیجییا چیزی نمیگین و خفه خون میگیرین. و ته استدلالتون اینه که غیر قانونی نبوده. انگار که حقوق های به قول شما نجومی غیرقانونی بوده.

تعجبی نیست از یک پیرمرد از اون سر دنیا اگه تغییراتی که داره توی ایران انجام میشه رو نبینه. تو ارتباطی با متن جامعه نداری و همین باعث میشه که ممنوع شدن زومبا رو که خودت هم حتی اسمشو نشنیده بودی و نمیدونی چی بوده و مسئول ممنوع شدنش کی بوده بشه مسئله ی بحثت و لجن پراکنی به سمت نه فقط دولت، بلکه میلیونها ادمی که با هزار امید و آرزو به این دولت رای دادن و دارن همه چیو به دقت رصد میکنن. و اونقدر هم که تو فکر میکنی شیفته ی شیخ حسن و یا جناح اصلاح طلب نیستن بلکه شعور سیاسیشون انقدر میرسه که بدونن تنها راه نجات ایران از تحجر و جهل و سیاهی، اتحاده و هیچکس مثل اصلاح طلبا توان متحد کردن و به میدون آوردن مردمو نداره و هیچکس مثل روحانی عقبه ی حکومتی و سیاسی و شخصیت قلدر آخوندی برای واستادن جلوی اینارو نداره.

تویی که همیشه میگی راه تحول گشایش فرهنگیه و نه سیاسی اینو بدون که توی زمینه ی فرهنگ اتفاقات خیلی خوبی افتاده و داره میفته. واضح ترین موردش حفظ شبکه های اجتماعی از فیلتر بسته شدن و ارتقا چشمگیر زیرساخت های اینترنتی بوده. جوری که انحصار رسانه ای تلوزیون و ماهواره شکسته شده و امروز هر پیرمرد و پیرزنی داره با اینترنت 4G مطالب و نظرات جوونای جامعه رو توی موبایلش میخونه و باعث میشه نقش افکار عمومی انقدر پررنگ بشه که اعدامای دهه شصت، دخالت سپاه توی اقتصاد و ... بشه بحث روز سیاستمدارا و مردم و حتی آدمی مثل خامنه ای. و خودت میدونی که این بحث ها چقدر تابو بوده همیشه. یا اینکه کاندیدای اصولگراها...!!! برای رای گرفتن بشینه کنار یکی مثل تتلو و دست بزنه پشت شونش. نمونه دیگه گشایش فرهنگی اینه که حداقل 30،40 نفر از دوستا و آشناهای من و بچه هایی که موزیک راک و متال کار میکنن فقط و فقط به دلیل اینکه اجراهاشون نسبت به اون 8 سال قبل چندین برابر شده بود و کارشون خیلی راحت تر شده بود رای دادن و به شدت حمایت کردن از روحانی. وضع سینما قابل مقایسه نیست با دوره ی قبل...
کاش حوصله داشتم بیشتر توضیح بدم... بیا سمت مردم ای پیرمرد عصبانی... تو هم داری مثل خامنه ای کثافتکاری های قشر متحجر نظامو به پای دولت مینویسی و خوبی های دولتو به پای کلیت حکومت!

در ضمن من الگوهام کسایی مثل کریستوفر هیچنز و لارنس کراوس هستن نه خاتمی و روحانی... خواهشمندم انگ خایه مالی اصلاح طلبارو به من نزن که نمیچسبه!

ارادتمند
مازیار

Dalghak.Irani گفت...

خیلی از مازیار ممنون هستم با این کامنت قشنگ و انتقادیش در دفاع از حسن روحانی و دولت. و اگر قلم قشنگش نتوانسته بود صمیمیتش را در آخر نوشته اش منتقل کند باز ممکن بود دچار سوء برداشت شوم و ظنم برود بسمت بچه هایی که روزی که اصلاح طلبان توی هیئت رییسه دو عضو خودشان را - که یکی هم سنی کرد بود - از دست دادند و باختند به اصولگرایان تندرو آمدند در دنیای مجازی مثل توئتر و بالاترین موضوع داغ پیروزی و هشتگ پیروزی و ... زدند و با وقاحت مثال زدنی از ولی نعمتان بی عرضه شان قدردانی هم کردند. اما حالا که مازیار در انتهای کامنتش خودش هم تذکر داده که مثل من سیاستمدارها را فقط بطور مقطعی و تا در امتداد سعادت ایرانیان تشخیص بدهد از آنان دفاع می کند و فالوده ای با حسن و حسین و محمد و عارف و علی نخورده من هم مسئولیت پیدا می کنم که شروع بسیار تند و متهم کنندۀ ایشان را مرکز توجهم قرار ندهم و فقط بگویم که اولاً قصۀ قالیباف تمام شد و حالا دیگر ایشان تا چند روز دیگر شهردار هم نخواهد بود. ضمن اینکه قالیباف از جهت شناسنامه ای یک اصولگرا حساب می شد و توقع و دفاع و حمله به و از ایشان هم فرق می کرد با گندم نمایان جو فروش. این زیرساخت مخابرات و اینترنت و تلگرام و اخیراً هم اینستا بدجوری توی حلقم است بقول بروبچ که دست بهرکس می زنیم که حسن چرا فلان نکرده و قولش را پی هم نمی گیرد می گوید عوضش تلگرام کار حسن است و جز او اگر بود ایران در جهل مرکب پیش از حسن باقی می ماند و تو پیرمرد پیزوری لندن نشین هم در حال قالی قالی باقالی کردن بودی. خب اگر اینطور است بقول دوستمان کرکره را بدهیم پائین و برویم پنجاه سال دیگر بیاییم تا حسن بعدی بجای تلگرام روسی توئیتر امریکایی را آزاد کند و حسن سومی فیسبوک اسرائیلی را و حسن های بعدی هم اپلکیشن هایی که در آینده به بازار خواهند آمد. وضعیت روز جامعه هم کمترین ارتباطی به محمود احمدی نژاد دردانه - مخالف آخوند سیاسی بدون تردید دردانه است - ندارد. زیرا همین اصلاح طلبان فاسد و انحصار طلب با راه اندازی انقلاب - کودتای رنگی ناموفق جنبش سبز جامعه را داغان؛ نهادهای مدنی را تعطیل، بهترین فرزندان نخبۀ مردم رشد یافته در دورۀ اصلاحات را آواره و زندان و باعث هجوم بیشتر سگ های هار فرهنگی و اجتماعی خامنه ای به تتمۀ مدنیت و مدرنیت با خون دل سی ساله فراهم شده ایران نقلابی شدند. لذا ما چیز خارق العاده ای از دولت اصلاح و اعتدال نمی خواهیم و تنها خواستمان بازگشت بمناسبت های مدرن سال 87 خورشیدی احمدی نژاد است. مازیار محترم از هیچکدام از توهین هایت بخودم ناراحت نیستم و نمی شوم و البته همه را نیز پاسخ داده ام و پاسخ دارم ولی ورود به بحث های حیدری نعمتی - حالا که دیگر موضوعیت هم ندارد بعد از انتخابات - فرسوده ام می کند و از رصد رفتارهای کند و لش و تنبل روحانی و وادادگس هایش در حوزه های اجتماعی و فرهنگی عقب می مانم و من رسالت و مسئولیتی جز نقد رادیکال قدرت تحجر و حمله به کانون های آن و بازخواست بی رحم سیاستمداران خاکستری نمای با رنگ سفید غالب - اما در حقیقت با رنگ سیاه غالب - ندارم و دفاع از زومبا را بسیار زیاد مهمتر از هر اقدام سیاسی و فرهنگی فاخری می دانم و جان بازگشت مدرنیته به ایران را در سالن های موسیقی و رقص و ورزش و شادی و هلهله های خوشمزه - زن و مرد دوش بدوش هم تا قلمدوش هم - می دانم و شما هم ناراحت نباش چون خیلی هم پوست روحانی شکننده و از جنس سوسن و سنبل! نیست. خود صفت محافظه کاری و بوروکراتیکی به اندازۀ بیش از کافی لش و تنبلی و فساد را القاء می کند که شما دیگر دلیلی از من نخواهید. اما اگر اصرار دارید که به سؤال مشخص پاسخ مشخص بدهید سؤال می کنم: حسین فریدون کیست. چه گذشته ای دارد. چه سمتی داشته است در دولت اول روحانی. و الان کجاست و مشغوب چکاریست؟ یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک ، امثال حسبن فریدون که احتمالآ بدون پیشینه معلوم در پستهای کلیدی به صندلی هایشان منگنه شده اند ، زیاد هستند ، شاید چند هزار نفر . آلترناتیوت برای گذر از روحانی ، کیست ؟ چرا به رآی ملت توهین میکنی ؟ در بیابان لنگ کفش هم نعمتیست. مسائل اصلی تری برای تحلیل هست و تو گیر به چیزی داده ای که بود و نبودش فرق چندانی در کلیت جامعه ایجاد نمی کند . یاد دلقک قدیمی بخیر.

ناشناس گفت...

قطعا بزرگترين و مواثر ترين حركت جامعه ايران بسمت مدرنيته تو عمر جمهورى اسلامى همون جنبش سبز بود و است. سرانش هم هنوز دارن براى زنده نگه داشتنش هزينه ميدن. اونوقت تو چى ميگى واسه خودت؟ تو كه ميگى هميشه به علل پديده ها توجه دارى پس چرا دارى معلول جنبش سبز (كه اتفاقا خيلى هم مثبت است) رو به چهار ميخ فحش ميكشى؟ تناقض تا چه حد اخه دلقك حداقل به حرف خودت احترام بزار

ناشناس گفت...

دلقک عیز شهامت به خرج دادید راجع به مسئله مقدسی چون جنبش سبز صحبت کردید الان امپر دوستان طرفدار سبز بالا میزند ها و نزد ایشان منفور تر به نظر خواهید رسید. مهم نیست که قبل از جنبش سبز اکثر شبکه های اجتماعی اصلا فیلتر نبود و بهانه سرکوب جامعه مدنی نبود و... خیلی ها رابطه عاشورایی با وقایع ان دوران دارند و دلبستگی خاصی پیدا کردند با ان دوران و حقیقتا نمادی هم شده برای فعالیت سیاسی، سخنان دلقک حمل بر غرض خواهد شد نزد طرفداران ان جریان که برخی هایشان مدرنیته خواه هم هستند.

Dalghak.Irani گفت...

فقط این تلگراف را می فرستم تا یکبار دیگر - در حوصله ای در آینده - مشروح تر بنویسم که من یک اپسیلون هم از راه و گفته ام - از روز اول - منحرف نشده ام. وبلاگ من از الف تا ی مشحون از زیربنای فکری و تحلیلی ام است که اولاً در ایران این مسایل جزیی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا تغییرات کلی بدست بیاید و ثانیاً من دو لنگه پا ایستاده ام بر اینکه هرنوع تغییری در ایران از مسیر انقلاب شکلی می گذرد و نه انقلاب محتوایی. یعنی حتماً باید ظرف را از چادر به مانتو و از مانتو به شل حجابی و از شل حجابی به بی حجابی تغییر بدهیم تا از زن سنتی به زن مدرن برسیم. برعکسش نتیجه ندارد یا اگر دارد زودبازده نیست. بالاترین جیغ آخوندهای متحجر را در کجا شنیده اید. در اختلاط زن و مرد، در موضوع بی حجابی، در مهمانی ها و پارتی ها و وزیر زن و زن شهردار و ... - حتی اگر بیش از مردان متوسط این روزها بازدهی و کارآمدی نداشته باشند - به نقطه ضعف باید حمله شود و نه به حوزه های کشدار و نامشخص و غیر قابل ارزیابی کمّی مثل میزان مشارکت زنان در فلان دوره 2 درصد زیاد شده یا کم شده که اغلب هم منبع مستقلی اجازه ندارد راستی آزمایی کند. و بدرد انبوه جوانان افسرده از سخت گیری های اراذل حکومتی هم نمی خورد که قبل از هر خواسته ای خواهان برسمیت شناخته شدن زندگی شان از سوی - حداقل دولت منتخب خودشان - هستند و مصداقش در کنسرت و زومبا و گشت ارشاد و کوهنوردی و مسافرت های اکیپی و ... است. این جوانان هر تعداد کمیتی باشند هم اگر پیشقراول تزریق شادی و زندگی به لایه های محروم تر و گرفتار تر و سنتی تر جامعه نشوند خبری از حداقل پیروزی هم ناممکن و محال است. همانطور که جنوب شهری ها تغییر را از رفتن به شمال شهر و قاطی شدن با آنان آغاز می کنند و یاد می گیرند. چه به فساد و فحشای مدرن و چه به صواب و فرهنگ مدرن. یا...هو

ناشناس گفت...

الترناویش قالیباف معروف به سردار گازانبری و لوله کننده انواع تجمعات -از نوع سکوت و مسالمت امیزه که طبق قانون اساسی ازاد اعلام شده- است! قالیبافی که حمله کننده به سفارت عربستان رو کوچ میکرد و اصولا به اینجور کارا پول شهرداری رو تزریق میکنه. ارازل اوباش استخدام میکنه و میگه بزنین تو گوش پیرزن دست فروش. وسط مذاکرات هسته ای تهران رو پر از بنر و بیلبورد ضدامریکایی کرد! یه مشت مداح رو جمع کرده تو شهرداری که بقول دلقک ایران رو با سرعت نور مدرن کنه. شرف خیلی کمیاب شده این روزا...
دلقک نون بازوت رو بخور و ملت بیچاره رو بحال خودش بزار، لازم نکرده تو به ما خط و ربط بدی. دم روحانی گرم که برا امثال من اینترنت 4G رو قابل دسترس کرد که بتونم مثل الان از بقل پیاده رو با گوشیم کامنت بنویسم بکنم تو چشم دلقک واقعا دلقک

ناشناس گفت...

الان سر و کله لشگر کوتوله های دلقک جهت پاچه خوری و مدیحه سرایی پیدا میشه :) یکیشون که وارد شد شروع کرد.دلقکم برا خودش شده خامنه ای کوچولو

Dalghak.Irani گفت...

چرت و پرت هم ننویسید. وقت با ارزش تان را صرف مطالعه و تفکر بکنید بجای هذیان گویی. برای شروع هم وبلاگ من مرجع کاملی است که می توانید نظرات من - بویژه در کامنت ها - را از نو باز مطالعه کنید. اینکه آلترناتیو من چه کسی است بجی روحانی سؤال مزخرفی است. من خودم گفته ام بروید به روحانی رأی بدهید و حالا او رییس جمهور است و عبور از او معنا ندارد ضمن اینکه عبور از او اولین مسئولیت و ظیفۀ مراقبتی و انتقادی ماست. بدیهی است که در هر زمان با ابزار موجود و در اختیار تصمیم باید گرفت و موضع گرفت. دیروز بغیر از روحانی فقط رییسی بود که روحانی را برگزیدیم و امروز روحانی را باید بدم خر ببندیم در تعقیب شعارهایی که داده و در همین ب بسم الله زه زده زیرش. فرصت هم نه دارد و نه انصاف است که از ما بخواهد زیرا او کارنامه ای چهارساله دارد و ما قلبی بودن جنسش را آزموده ایم و باید زودتر و بیشتر و رادیکال تر مراقبت کنیم که آیا بشود بشود. رأی داده ایم جنایت که نکرده ایم و کار خوبی کرده ایم زیرا جز این راهی پیش پایمان نبوده ولی رأی نداده ایم که شریعتمداری با انتقاد و تخریب روحانی تن لش دولتش را آوار کند به سکوت ما و زیر سنگینی لاشه اش جان بدهیم. انتقاد من و ما با انتقاد شریعتمداری و آقا دو جنس متفاوت و متضاد دارد ما می گوییم جامعه را مدرن بخواه و بجنگ برای حقوق مدرن ها و آن ها می گویند توبه کن و برگرد به خط تحجر آقا! شوربختی ما این است که روحانی و دولتش - نه مجموع البته - گزک هایی می دهد به تحجر مذهبی در زمینه های ضد مدرن - مثل فساد و عدم شفافیت و تنبلی و رانت توزیعی و خویشاوند سالاری و رفیق بازی و... - که ما را می برند گوشۀ رینگ و می گویند این روحانی یعنی مدرنیته و زندگی مدرن ما را تخطئه می کنند. در حالیکه ما نمی توانیم جواب شان را بدهیم که مادر قحبه کدام فساد و کدام تنبلی و کدام ناکارآمدی و کدام رانت جویی و کدام خویشاوندسالاری و ... زیرا بلافاصله چندتا سم صفدر و فریدون و جهانگیری و عارف و حسن و حسین ردیف می کنند مقابلمان و ما را خفه می کنند و چاره ای هم نداریم در حالیکه روحانی اگر تنبانش را پاک نگه دارد و دولتش با وفاداری به المان های مدرن شفاف عمل کند و می کرد من لازم نبود بجای توی قوطی کردن شریعتمداری بیایم و مجبور بشوم بگویم متأسفم برای خودم ولی حق با شریعتمداری است. هرکاری ابزار خودش و روش خودش را دارد و کسی نمی تواند با دستمال کثیف و آلوده شیشه ها را پاک کند و منتظر به به "چه درخشان" من هم باشد. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک جون اخه تو که انتقاد نمیکنی، داری تخریب میکنی.کی میگه تو اینجا بلندگو توده ای؟ بقول کامنتای قبلیت توده اشتباه کرده به روحانی رای داده خو حالا بیا بگو توده باید به کی رای میداد؟ رئیسی! میرسلیم! اگه این حرفارو یکی میزد که تبلیغ روحانی رو کرده بود باز میشد گفت داره انتقاد میکنه! توکه تمام قد پشت قالیباف و نمیم قد پشت رئیسی بودی دیگه این حرفارو نزن. قبل از تو قالیباف و رئیسی با کلی امکانات و بلنگوهایی که دستشون بود زور زدن که روحانی رو بی کفایت جلوه بدن، اما اخرش که دیدی چی شد. تو کجا و تو کدوم کامنت و مطلبت گفتی که به روحانی رای بدیم؟ چرا وارونه میکنی حرفاتو؟ اقا روحانی کف خواسته های ماست ولی حداقل از اونایی که تو سنگشون رو به سینه زدی و میزنی بیشتر طرف مارو گرفته. حالا اومدی یه زومبا که به اعتراف خودت اصلا قبلش نمیدونستی چی هست رو کردی تو بوق که مثلا روحانی رو ببری زیر سوال!
تو دیگه این حرفو نزن که قبلا نشون دادی بست مدرنیته رو با ریاست چه ادمایی و با چه سوابقی میخوای. قالیباف! اقا ما نخوایم لوله شیم چیکار باید بکنیم؟؟

ناشناس گفت...

برعکس شما دلقک عزیز ، من فکر میکنم آن جیغهای بنفشی که شما مدعی هستی که روحانیت متحجر در قبال آزادی حجاب و پارتی شبانه و شادی و مدرنیسم سر میدهد ، فقط برای انحراف افکار عمومی از موضوعات بسیار مهمتر به مسائل فرعی تر است ، همه خوب میدانیم که دعوا سر پول است فقط و فقط

سیاوش گفت...

تیمسار شما کی و کجا فرمودید به روحانی رای بدهیم؟

ناشناس گفت...

دلقك سند ٢٠٣٠ كه روحانى اينجورى پشتش وايساده رو ول كردى چسبيدى به زومبا؟ اين چيپ ترين مطلبى بود كه ازت خوندم

Dalghak.Irani گفت...

شماها واقعاً آخرین نوبرانه های بهارید با این سماجت بیجا بر بواطیل خود. این تیتر مطلبی که برای رأی دادن به روحانی نوشتم:

"لاجرم سکوتم را می شکنم: فردا انتخاب بین ایدئولوژی و لیبرالیسم است!"

این هم دو پاراگراف آخر همان نوشته:

4- استخوان درگلو ناچار شدم این کوتاه سخن را بنویسم تا اگر می تواند به مردد ها کمک کند دریغ نکرده باشم. زیرا متأسفانه! تحریم بازهم شکست خورده و دو قطبی رأی ساز خامنه ای مجدداً کار خودش را کرده است. تأکید می کنم که بحث مطلقاً بر سر رییسی بد و روحانی خوب نیست. بلکه اینبار بحث بر سر انتخاب ایدئولوژی مذهبی و لیبرالیسم فلسفی است. یا...هو

بعد از تحریر: تا می توانید و بهر طریق ممکن همرسانی کنید با اولویت در بین دانشجویان. یا مفاهیم ساده کرده اش را خودتان با دیگران به اشتراک بگذارید. این اولین بار است که ناگزیردر سیرک از جملات امری استفاده می کنم و ببخشید!
این هم تیتر مطلب تحبیب و تأیید محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ دولت روحانی. لابد قبول دارید که ظریف پسرخالۀ من نیست و با قالیباف هم نسبتی ندارد.

"من هم از محمد جواد ظریف تشکر می کنم؛ و البته به لحن حسن روحانی معترضم!"

دوموضوع بالا را کمتر از 10 تا 20 روز نوشته و منتشر کرده ام پس یا الکی خودتان را خوانندۀ وبلاگ معرفی می کنید و یا لابد مرض و غرضی دارید که من از روی زمین محبوبتان محو کنید! یا...هو

ناشناس گفت...

خدا رفتگانتو بیامرزه دلقک خودت تیتر زدی فردا انتخاب بین لیبرالیزم فلسفی و ایدئولوژی مذهبیه اونوقت الان بیست روز بعدش میگی روحانی داره میرینه به لیبراتزیون! اخه تو بیست روز مگه میشه لیبرالیزم رو تو هشتادمیلیون ادم اونم با سرخری مثل خامنه ای جا انداخت؟ برو رو سند ۲۰۳۰ تحقیق کن ببین روحانی چه کار زیربنایی داره انجام میده، یکم متعادل باش و اینقدم گیر بیخود نده که داری میشی شبیه شریعتمداری و کیهان!

ناشناس گفت...

خسته نباشی دلقک، وقتی دیدی دیگه موج ایجاد شد و همه رفتن سمت روحانی پست گذاشتی که از قافله عقب نمونی و طبق معمول روغن ریخته رو نذر امام زاده کردی! پشت گوش ما هم مخملی نمیفهمیدیم! خودتی...

ناشناس گفت...

واقعا از شما انتظار نداشتم دلقک گرامی! شما مقاومت سخت و جانانه روحانی را در مورد سند ۲۰۳۰ نادیده گرفتید و رفتید سراغ موضوعات بی ارزش مثل آزادی حق ورزش در باشگاه نیمی از مردم ایران؟

اینم لینک خبر لوله کردن رهبری توسط روحانی، روحانی همینجوری که سر این سند ایستادگی کرد سر بقیه وعده هاش هم ایستادگی کنه رو سیاهیش به دلقک و کوتوله های طرفدارش میمونه

https://www.zdr.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-article/%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%84/

ناشناس گفت...

اونوقت بهتون میگن کوتوله بهتون بر میخوره، این سایتی که این خبرو کار کرده اصلا چی هست؟ مال کجاست؟ رفرنساتونم مثل خودتون کوتولست!
حالا اینو داشته باش:

http://www.isna.ir/news/95101408778/%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-2030-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-30-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87

ناشناس گفت...

البته در مورد سند 2030 روحانی نتوانست بیش از این مقاومت کند و پس از تهدید تلویحی خامنه ای به عزل او (با تشبیه روحانی به بنی صدر) و گیر دوباره او به سند 2030 در جلسه افطاری، مجبور شد بی خیال این سند بشود. خامنه ای در جلسه افطاری همین یکی دو روز پیش گفت:
"شما می‌گویید این مثلاً فرض کنید خلاف اسلام ندارد؛ داشته باشد یا نداشته باشد،... اینجا جمهوری اسلامی است، نظام آموزشی ما را چهار نفر در یونسکو یا سازمان ملل یا فلان‌جا بنشینند بنویسند؟"
به این ترتیب خامنه ای نشان داد که با هر توضیحی از سوی دولت مخالف است و به هر ترتیب اجرای این سند باید متوقف شود که به ناچار در نهایت روحانی اجرای سند را متوقف کرد.

خامنه ای پس از اینکه برنامه ریزی عظیم سپاه و تندروها نتوانست باعث پیروزی رئیسی شود طوریکه مجبور به دوپینگ آرا رئیسی شد (با فرستادن شبانه نماینده اش به وزارت کشور و افزودن 8 میلیون رای به آرا رئیسی) به شدت دنبال بهانه است تا بتواند از شر روحانی راحت شده و پروژه رهبر کردن فرزندش مجتبی خامنه ای و سپس حذف ریاست جمهوری و ایجاد نخست وزیری را تا قبل از مرگش اجرا کند. این برنامه خامنه ای کاملا بدیهی و ساده است و هیچ تئوری توطئه ای در آن نیست چرا که واقعا انتظار دیگری غیر از این برنامه از خامنه ای نمی توان داشت. خامنه ای نمی تواند فرزندانش و بیت اش را به امان خدا رها کند به امید اینکه رهبر بعدی هم امتیازات بیت او را حفظ کند. همونطور که یکی از خوانندگان اشاره کرد موضوعات مذهبی مانند حجاب زنان تنها پوششی برای خدایی نشان دادن حکومت است تا پشت پرده بتوانند گردش مالی پرسود 200 میلیارد دلاری خود را حفظ کنند. بیت خامنه ای نهادی به نام ستاد امام را اداره میکند که اموال آن حدود 100 میلیارد دلار برآورد شده. نهادهای دیگری هم توسط رهبر اداره می شود که هر کدام دارای میلیاردها دلار ثروت نقدی و ده ها میلیارد دلار ثروت غیرنقدی هستند. خب فکر میکنید خامنه ای و بیت او به راحتی چنین قدرت و ثروتی را رها میکنند تا خیلی فانتزی و شیک از طریق رای مردم (مجلس خبرگان) رهبر دیگری نزدیک به خواست مردم (مانند روحانی) تعیین شود تا دست بیت آقا را از این ثروت کوتاه کرده و چه بسا آنها را به دلیل غارت پول مردم محاکمه کند؟!

چرنده گفت...

هر روز که میگذره به این نتیجه میرسم که بدتر از دیکتاتوری سبزهای مذهبی و پیاده نظامش وجود نداره. شما به این داستان مضحک اضافه کردن هشت میلیون رای به آرای رئیسی نگاه کن تا بتونی به خوی تکبر و خود بینی این جماعت پی ببری.این جماعت برای این که وجود 16 میلیون رای منتقد را به رسمیت نشناسن چه داستان تعوع آوری سر هم کردن عین همون دروغ مسخره تقلب در انتخابات 88.جوری از شکست برنامه خامنه ای برای رئیس جمهور کردن رئیسی صحبت میکنن که آدم نمی دونه بخنده یا گریه کنه. اگر خامنه ای میخواست انتخابات رو مهندسی کنه کافی بود صلاحیت روحانی رو تایید نکنه بعد از این مبارزان اینترنتی گوزو و قهرمان کلیکی چه کاری برمیومد آخه.یعنی تو مخیله این ها نمیگنجه که این بابا اصل تغییر و تحول رو پذیرفته فقط سرعت و شیب این تحول اما و اگر داره خلاصه خدا به ما صبر بده با این مغز فندقی ها

ناشناس گفت...

نکته ای که در سند ۲۰۳۰ نادیده گرفته شد دفاع جانانه و سخت رئیس جمهور منتخب از این سند بود حالا برخی می گویند چطو روحانی که گفت از این یک مورد نمی گذرم اینطور شد؟ خدمت شما عرض شود که روحانی هرگز نگفت از این سند نخواهد گذشت بلکه گفت از هر چه بگذرم از دروغ‌پردازی علیه ۲۰۳۰ نمی گذرم! در نتیجه تناقضی با این سخن و خالی کردن زیر پای سند کذایی وجود ندارد!

علی1 گفت...

جناب تیمسار شما خوب می نویسید و شخصیت باسواد و متفکری هستید اما جای این دقت هست که شما مرامی دارید و طبق آن مرام مدافع یک فرد و مخالف یک فرد دیگر هستید. مرا یا مبنا یا ایدئولوژی هیچ فرقی در محتوا با هم ندارند. هر کدام از این واژگان ما را به اینجا می رسانند که یک دستگاه فکری خوب داریم و یک دستگاه فکری بد. تا جایی که به دلقک ربط دارد، دستگاه فکری خوب آن دستگاهی است که از جزییات به کلیات برسد نه به عکس. به همین دلیل از کارهای جزیی و نشانه دار و مدرن قالیباف از او شخصیتی خواستنی بر می آورد و از کارهای ناخواستنی روحانی مانند بی اعتنایی او به جزییات مدرن کردن ایران، از او شخصیتی ناخواستنی بیرون می آورد.
به نظرم این نگرش، نگرشی«ایدئولوژیک» است زیرا مدافعت از یک مرام و یک رویه فکری و یک مبنای فکری و آن را پایه برای داوری ارزشی کردن غلط است و نیتجه بخش نیست. بدون اینکه بخواهم به توضیحات تفصیلی بپردازم یادآوری می کنم که روحانی اتفاقا بر عکس نظر و مبنای شما، در جاهایی که هزینه نمی کند و درگیر نمی شود بخصوص در مورد موسیقی و ورزش و راه دادن زنان به ورزشگاه ها بهترین تصمیم را می گیرد زیرا هیچ عاقلی در هیچ کجای بشریت، تاکنون ندیده ایم، خود را هزینه موسیقی کند و برای به دست آوردن آن«جنگ» کند.(چون واقعا درگیر شدن با علم الهدی یک نوع جنگ است). خطای روحانی آنجایی است که در مقابل «اسیدپاشی» کوتاه آمد. او در آن حادثه می توانست حتی بست بنشیند. مثلا کاری که خاتمی در باب قتل های زنجیره ای کرد، عالی بود و کوتاه نیامد تا معرفی دستکم بخشی از آن عاملا و بقیه را جامعه خود می فهمد.روحانی در آن موضوع بسیار خطا کرد ولی در باره موسیقی و امور دیگر درست عمل کرد زیرا دخالت کردن در اینجا مساوی با درگیر شدن و چالشیدن است و هر چالش کلانی سر امور کوچک به ضرر مدرنیته است. به عبارت دیگر موسیقی را مردم باید با نشان دادن رای و با رفتن به کنسرتهای محدود و با نرفتن به زیارتی نامحدود، جبران کنند و به علم الهدی حماقتش را نشان دهند. یعنی این کار، کاری کاملا مردمی است. ورزش و رقص هم این چنین است و مردم باید در هر جا که امکانش بود، از متحجران تقاص بگیرند. روحانی و هر دولتی باید تنها مواظب حقوق اولیه و ضروری باشد. باید نسبت به زندان رفتن انسان ها و نسبت به قتل و خشونت بسیار و در حد بی نهایت حساس باشد. این امور پایه عقلانیت مدرن اند. باری روحانی باید خشونت را منحصر کند به قوه ی هیولایی دولت(به معنای هابزی آن) و نگذارد هیچ کس«آتش به اختیار» باشد اما در امور فرهنگی تفریحانه و خوش باشانه، تنها مردم فاعل اصلی و ابدی اند و هر نوع دخالت یک دولت حماقت محض است و من متعجبم از دستگاه فکری تیمسار که متوجه این خطای وحشتناک نیست که: از هر نوع جزییات مدرنب نمی توان به کلیت مدرن رسید.توضیح دادم اجمالا چرا.

ناشناس گفت...

چرنده تو با این ادبیات تهوع آورت واقعا شایسته همان نامی هستی که برای خودت انتخاب کردی. خودت هم خودت را خوب شناخته ای.

Dalghak.Irani گفت...

علی 1 سخنت در مورد "من از دولت انتظار دخالت در موسیقی و تفریحات و شادمانه های مردم را دارم غلط و بقیۀ حرف هایت هم زیادی است. من عرض کرده ام و درست هم گفته ام که روحانی باید - وظیفه و مسئولیت دارد و تعهد داده از حقوق شهروندان دفاع کند - از رفتار و عمل مدرن در قالب عرف مردم بشدت حفاظت و حراست و برای آن جنگ کند. نه اینکه خودش هم کارگزارانی را بر سر کار بگذارد که ضد مدرنیته و زن و تفریح و زیبایی و زندگی هستند. البته این نکته را هم از زبان گویای فائزۀ هاشمی رفسنجانی دقیق می دانم که اعتقاد دارد اصلاح طلب و اصولگرا وقتی به زن و زیبایی می رسند جفتشان تاپالۀ یک گاو هستند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

علی 1 زیادی بودن حرفت هم به این دلیل است که شما اصلاً توی باغ نیستی و داری راجع به جامعه و دولت و حکومت دیگری حرف می زنی. ته حرفت هم این است که روحانی کارهای کلان و سیاست و اقتصاد کشور را انجام دهد و از بروز جرم و جنایت جلوگیری کند و بقیۀ موارد زندگی مردم در چالش بین سنت و مدرنیته را بسپارد به خود مردم و عرف و در دعوایشان دخالت نکند. این مربوط به حکومت متعارف سکولار است و هیچ سنخیتی با حکومت انقلابی و ایدئولوژیک اسلامی هم پیدا نمی کند. زیر علم الهدی دیروز در حکومت شاه نمایندۀ - بدون قدرت فیزیکی و حکومتی - سنت بود و من جوان 25 سالۀ ترقی خواه و تحصیل کرده نمایندۀ مدرنیته. نه او زوری بیشتر از هوادارنش داشت و نه من و در نتیجه باهم گلاویز می شدیم و گاهی او می برد و گاهی من و داشتیم جامعه مان را با احتیاط لازم جلو می بردیم. اما امروز تو از جوانی آنروز من کم زورتر و علم الهدی تا دندان مسلح و زور حکومتی در پشت سرش از هر زمان دیگری یکه تاز تر. لذا فرمول شما در مورد مدل گذار مربوط به جوامعی مثل ما نمی شود و روحانی مسئولیت دارد مقداری از زور وحشتناک و دهشتناک خامنه ای و علم الهدی و صدیقی و احمد خاتمی و ان امام جمعۀ دیوث اصفهان و الاماشاءالله را خنثی کند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

آگهی سیاسی بسیار مهم:
اتش گرفتن برجی در غرب لندن هیچگونه ارتباطی با رابطۀ من و قالیباف ندارد. و ادعا کنندگان را مورد تعقیب حقوقی قرار خواهم داد. یا...هو

تکمله: برای ارتباط دادن این آتش سوزی به اسلام هم ماتریال کافی موجود است چون هم صادق خان شهردار لندن مسلمان و پاکستانی تبار است و هم اغلب ساکنین برج منهدم شده عرب و مسلمان بودند. لذا کمترین نیازی به مشاوره گرفتن از من در قالب "قالیباف چطور پلاسکو را آتش زد" نبود. با تشکر

ناشناس گفت...

نترس دلقك ما اولين كارى كه در رابطه با اين اتش سوزى نميكنم متهم كردن تو وعشقت قاليبافه! چون دايره زور تو همين كامنت دونى و بلاگته كه به همه توهين ميكنى دايره زور عشقت قاليباف هم شهردارى تهرانه كه ميده بزنن تو گوش دستفروشا. شما زورت بيشتر از اينا نيست كه تو لندن به افتخارت يه ترقه هم نميزنن.چه برسه اسكاتلنديارد بخواى ازت حساب كشى كنه و تو هم بيفتى به مدرك جور كردن! بابا توهم تا اين حد نوبره والا حتى به شوخى ...

ناشناس گفت...

واقعا که دست پیش گرفتی که پس نیفتی. خب چطور زمان دفاع از قالیباف که میرسد بهت ربط پیدا میکند و میشود معصوم و مدیر نابغه. پلاسکو هم بهت ربط پیدا میکند و میگویی در حادثه پلاسکو بی نظیر مدیریت کرد اما حالا که دست روزگار شرایطی را فراهم کرده و عیار بسیار خوبی را جلوی چشمان ایرانیان گذاشته تا مدیریت بی نظیر این نابغه رو بسنجند میگویی به من ربط ندارد؟ اگر مدیر گنده گوز تو (در گنده گوزی رو دست همدیگه زدین) نابغه و بی نظیر بود پس چطور آن بلا سر پلاسکو و آتش نشانان آمد تعداد زیادی از آتش نشانان کشته شدند و 4 نفر هم با دستور مستقیم خود قالیباف در منع نجات شان، زیر آوار کباب شدند اما در لندن آتش سوزی ساختمان 27 طبقه هیچ آتش نشانی کشته نشد، ساختمان سرپا ماند و پس از مدتی آتش کاملا کنترل یا خاموش شد؟ نکنه این موضوع بهت ربط نداره؟!

Dalghak.Irani گفت...

شما دیگر قطعاً عقب ماندۀ ذهنی هستید و کاری از دست من هم ساخته نیست. یا...هو