۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

آرزوی خامنه ای در قم. اجرای البغدادی در پاریس. هدف: کشتنِ زن و شادی و موسیقی و زندگی مدرن!


1- دستور روحانی در جلسۀ شورایعالی انقلاب فرهنگی راجع به اردوهای دانشجویی مختلط از سوی شبکه های اجتماعی مهم دیده شده و همه را به واکنش واداشته است. اما بنظر من حرف امروز روحانی از همان واکنش های "اسمش را بیار / خودش را نیار"ی بوده که روحانی سعی کرده در مقابل حساسیت های شفاهی خامنه ای بکار بگیرد تا اینجا. و ضمن تعریف و تمجید و حلوا حلوا کردن حرف های خامنه ای؛ عملاَ سیاست ها و کارهای خودش را انجام بدهد. طرفه اینکه در دستور امروز روحانی برای بررسی مستندات ادعای خامنه ای در مورد اردوهای مختلط نوعی اعتراض هم نهفته است در قالب برهان خلف. و تأکید روحانی برای یافتن مصداق و مستند ادعای خامنه ای حاوی این کنایه هم است که کدام اردوی مختلط! مگر تو و نمایندگانت محل تنفسی هم برای وزیر و رؤسای دانشگاه ها گذاشته اید که جرأت کنند و دست به کارهای فرهنگی مدرن و نشاط بخش بزنند. اما حساسیت اهالی سیرک به این موضوع از این جهت که متوجه عمق حرف من در مورد "تنها راه مبارزه با شریعت سیاسی فعالیت در حوزۀ هنر و شادی و موسیقی و حجاب و سبک زندگی و حقوق زن هاست" شده و عنایت می کنند که منهای آزادی اجتماعی و فرهنگی محال ممکن است روحانیان قدرت را رها کنند جای خوشحالی دارد. چون ممنوعیت زن و موسیقی و بیحجابی و اختلاط مدنی و شهری؛ اُس و اساس ایدئولوژی آخوندهاست و بارها دیده اید که امامان جمعه از حجاب و بی کنسرتی و ناشادی بعنوان حوزۀ ایمان مردم و اصل جمهوری اسلامی نام برده اند. این را از باب مقدمه گفتم تا یادآوری کنم که نه آن دستور خامنه ای و نه این دستور روحانی هیچکدام تأثیر تعیین کننده ای بر آزادی های اجتماعی جاری و بدست آمده بعد از سی و هفت سال مبارزۀ نفسگیر زنان و جوانان مدرن نخواهند داشت. زیرا که خامنه ای قدرت مهار بیش از این را ندارد. و روحانی توان گسترش آزادی های اجتماعی بیش از آن که الان هست  رانخواهد داشت. هرچند که خود روحانی و بخش بزرگی از مردان جامعه و نیمی از زنان جامعۀ فعلی ایران هم مخالف گسترش فرهنگ جنسی (شادی زمینی اعم از عشق و رابطۀ دختر و پسر و موسیقی و سینما و هنر و دانشگاه و جوانی) هستند و اتصال روانی و سنتی مشمئز کننده ای با حاکمیت دارند. قصد دارم بشما از فرانسه بگویم و حملات اخیر داعش به پاریس. که در نوع خود منحصر بفرد و برای اولین بار و صد در صد ایدئولوژیک و مطابق الگوی فکری خامنه ای و مراجع مذهبی شیعه بوده است.

2- واقعیت قضیه این است که حملات 13 نوامبر مسلمانان به پاریس جنسی کاملاً متمایز و متفاوت با همۀ حملات از این نوع در سال های گذشته داشته است. و چون ندیدم که تحلیلگران و کارشناسان و روشنفکران به آن پرداخته باشند بر آن شدم که خودم موضوع را بشکافم تا ببینید موضوع از چه قرار است. اگر تاریخ جدید خشونت های تروریست های مسلمانان علیه غرب را از 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک آغاز کنیم. تا ادامۀ آن را در متروی لندن و راه آهن مادرید و حمله به مجلۀ شارلی ابدو و موارد ریز و درشت دیگری از این دست جستجو کنیم. متوجه می شویم که تمام این حملات صبغۀ سیاسی داشته است. به این معنا که یا حمله برای بچالش کشیدن اقتدار دولت ها بوده و یا جنبۀ انتقامی داشته است. بعبارت دیگر در حملات قبلی طراح و مجری عملیات خطاب به مسافران هواپیماهای 11 سپتامبر یا مسافران متروهای لندن و مادرید و ... می گفته اند "متأسفیم رفیق - زن و مرد و کودک - که کشته خواهی شد. اما ما ناچاریم شما را بکشیم تا بدولت تان هشدار بدهیم که ما را جدی بگیرد و بحساب بیاورد. انشاءالله که در بهشت خدا بخشیده و پذیرفته شوید در آن دنیا"! و اگر هم حمله متوجه خود قربانی بوده مثل حمله به مجلۀ شارلی ابدو محدود و مشخص به نفرات متهم به توهین به پیامبر اسلام و جنبۀ انتقامی داشته است.

3- اما در عملیات تروریستی اخیر در پاریس مطلقاً از این پیغام خبری نیست. و برای اولین بار بعد از شروع عملیات تروریستی اسلام سیاسی در غرب. خود مردم کشته شده هدف ترور بوده اند مشخصاً؛و نه برای اینکه ترورسیت ها بدولت فرانسه ضربه بزنند.  بلکه قبل از آن به این دلیل که این آدم های مورد حمله شخصاً مفسد فی الارض و مستحق کشته شدن بوده اند از نگاه شریعت اسلام. بعبارت دقیقتر حمله های اخیر پاریس هر چند پیام سیاسی برای دولت های غربی هم داشته؛ اما در ذات خود حملات ایدئولوژیکی بوده اند و نه مثل دفعات پیش از این حملات سیاسی. تا جائیکه طراحان تلاش کرده اند سه مکانی را مورد حمله قرار بدهند که اولاً به مظهر و نماد مدرنیته و شادی زمینی شناخته شدۀ حتمی باشند و ثانیاً مکان هایی باشند که حتی الامکان محل تردد و حضور کودکان و افراد نابالغ زیادی نباشند. و درست انتخاب کرده اند. زیرا در کنسرت راک و میخانه که مطلقاً کودکان راهی ندارند و در ورزشگاه هم اگر کودکان معدودی ممیز باشند از وجود انبوه کودکان نوزاد و تازه پا و نابالغ خبری نیست. بعبارت بازهم دقیقتر اگر پیام نا گفتۀ طراح حملات پاریس را در قالب جمله ای که در بالا و خطاب به مسافران هواپیماهای ربوده شده در 11 سپتامبر نوشتم بنویسم اینطور می شود: "خوشحالیم که شما مردان و زنان گناهکار و مروج فحشا و اختلاط و شادی زمینی را بدرک واصل می کنیم. چون شما علاوه بر اینکه دولت و حاکمان فاسدی دارید خودتان هم مفسد فی الارض هستید و مستحق مرگ و آتش جهنم.

4- اینجاست که می توانید متوجه بشوید که چرا خامنه ای و مراجع قم و رسانه ها و شخصیت های حامل و پاسدار ایدئولوژی مرگ و تحجر در ایران نه تنها نتوانستند موضع همدردی بگیرند با دولت های غربی؛ بلکه حتی حاضر نشدند مرگ بی گناهان را در عبارات کلی و بی معنا هم محکوم کنند. و چه می گویم. نه تنها محکوم نکردند بلکه با تیترها و کنایه ها و نوشته های بشدت آزار دهنده و تابلو مثل روزنامه های وطن امروز و کیهان و سایت رجانیوز و ... از شعف و شادمانی خود هم جلو نگرفتند. چون در پاریس داعش همان مردمی را کشته که خامنه ای و حوزه شیعه سی سال است فقط بخاطر "حکومت بودن" و مسئولیت داشتن و ترس از تبعات جهانی راضی به نفس کشیدن شان شده اند و از نسل کشی جوانان مدرن صرفنظر کرده اند. بعبارت دیگر وقتی خامنه ای می گوید کنسرت مختلط می گذارند و در پاسخ ما هم دلیل می آورند که جوانان شادی می خواهند" دقیقاً همان حرفی را می زند که کارگزارن ابوبکر بغدادی در هنگام آتش گشودن در سالن کنسرت باتاکلان خطاب به زنان و مردان جوان گفته اند. تازه حسن روحانی هم که می دانم با صداقت این کشتار را محکوم کرده و اظهار همدردی نموده است. اشتباه کرده در گفتن از کلیشۀ احمقانۀ "کشتار مردم بی گناه". زیرا مردم بی گناه حرف چرت و مزخرفی است. و به این می ماند که اگر مردمی با گناه - بتشخیص کی و طبق کدام حکم قضایی - ترور شوند اشکالی که ندارد بلکه خوب هم است.

5- اما همۀ این حوادث بسیار تلخ و پی در پی چه تأثیری بر آیندۀ ایران و اوضاع حکومت روحانیان خواهد داشت. روزی که من در پنج سال پیش در مطلبی چند خطی و با اشاره به "جنگ هویتی بودن اختلافات منطقه ای بین عربستان سنی و ایران شیعه" نوشتم و تیتر زدم که "ایران آزاد نشود جهان نابود می شود" و این مطلب را هر سال بازنشر کردم. عده ای چنین گمان کردند که من دست به ادعاهای نوستراداموسی زده ام و دچار توهم خود تحلیلگری شده ام. اما دیدند و دیدیم که وقایع خاورمیانه بهمان سیاق تحلیلی من در قالب جنگ هویت شکل گرفت و ادامه یافت تا کنون. الان هم همان است: "تا ایران آزاد و عرفی نشود جهان روی آرامش بخودش نخواهد دید". و حالا ریش و قیچی دست خود دولت های بزرگ و مؤثر غربی است که تا چه اندازه بدانند و تا چه اندازه بخواهند و تا چه اندازه بتوانند و با چه سرعتی بتوانند اسلام را در قالب هر نوع مذهبی اعم از شیعه و سنی و شاخه های مختلف مذاهب از حکومت بیاندازند. زیرا تا مذهبی از اسلام در جایی حکومت بنام شریعت داشته باشد نحله های دیگر مذاهب اسلامی هم برقابت برخواهند خاست و تعریف خودشان از مذهب خودشان را بحکومت خواهند رساند. و چون ادعای حکومت شرعی هم از ایران شروع شده و هم در ایران تحقق یافته است. بطور بدیهی برای برگرداندن غول تروریسم سیاسی و اسلامی هم باید ایران شروع کننده باشد در عرفی و سکولار شدن. و الا تا ایران جمهوری اسلامی بتعریف ایدئولوژی شیعه است. هیچ مرهمی زخم تروریسم و هرج و مرج و کشت و کشتار را بهبود نخواهد داد. ریش و قیچی دست غرب است و اینان می توانند با ارادۀ مصممتر و با تمهیدات مناسب ایران را بمدار زندگی برگردانند تا در کمتر از ده سال از عرفی شدن حکومت ایران؛ غرب و دنیا همان جایی شود که قبل از 1980 میلادی بود. اما برای شما علامت دست بنقدتر از غرب هم دارم این بار و می توانید با نگاه به درجه حرارت آن دمای خوب و بد تغییرات در ایران را اندازه بگیرید. و آن شاخص نوع رابطۀ ایران با عربستان است. اگر رابطه بسمت همگرایی برود مطمئن باشید که ایران از ایدئولوژی شیعه کوتاه آمده است. و اگر روابط در حالت خصمانۀ فعلی ماند، مطمئن باشید که حاکمیت ایران سر عقل و منطق نیامده است. در داخل اما حتماً متحجران تلاش های مذبوحانه شان را افزایش خواهند داد برای کشتار در کافه و کنسرت و ورزشگاه! اما اگر در سیاست خارجی گشایش ادامه یابد کنترل داخلی نمی تواند ادامه پیدا کند و حوزۀ داخلی هم بتبعیت کمی دیرتر از سیاست خارجی گشوده خواهد شد. یا...هو

۶۷ نظر:

ناشناس گفت...

شان نزول آیه حجاب
https://www.balatarin.com/permlink/2015/11/18/4006887

ناشناس گفت...

غربی ها دارند مقدمات تشکیل تیم فوتبال داعش و پذیرش داعش به دهکده جهانی را می چینند، غرب فقط یک تفاوت فرهنگی کوچک با داعش داره و سیاستمداران غربی گفتند ما حاضریم مردم ما بمیرند ولی اسلام خمینی که خودمون ازش حمایت کردیم برقرار باشه.

ناشناس گفت...

تحلیل بسیار زیبایی از ایدئولوژی پشت پرده حملات اخیر داعش بود. من هم به همین فکر می کردم که قبلاْ‌ تروریست ها به ارکان اقتصادی غرب و ارکان سیاسی حمله می کردند اما این بار به زندگی و شادی انسان غربی.

ناشناس گفت...

طی روزهای اخیر،‌ نوشته‌ای منتسب به همسر یکی از قربانیان حوادث تروریستی پاریس خطاب به تروریست‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که فارغ از اصالت این نوشته و منبع آن، محتوای تامل‌برانگیزی دارد.

به گزارش ایسنا، این متن را در ادامه می‌خوانید:

«شما حتی نفرت من را هم به دست نخواهید آورد. شما زندگی یک فرد استثنایی، عشق من، مادر تنها فرزندم را گرفتید، ولی من کینه‌ خود را از شما دریغ می‌دارم تا شما حتی آن را هم نتوانید به دست بیاورید.

من نمی‌دانم شما چه کسانی هستید و مایل هم نیستم بدانم، چون شما وجود ندارید!

اگر آن خدایی که شما برایش کورکورانه می‌کُشید ما را از روح خود آفریده، هر گلوله‌ شما زخمی است بر قلب او.

خیر! من کینه‌ خود را به شما ارمغان نمی‌دهم چون شما در جست‌وجوی آن بوده‌اید ولی پاسخ‌دادن به کینه‌ شما با کینه و خشونت، تسلیم‌شدن است در مقابل جهلی که شما را تبدیل کرده به آنچه که هستید.

شما می‌خواهید که من در ترس زندگی کنم و به هموطنان (مسلمان)ام مظنونانه بنگرم تا به این ترتیب آزادی را فدای امنیت کنم!

ما دو نفر بیش نیستیم؛ من و پسرم، ولی از تمام ارتش‌های دنیا نیرومند‌تریم. وقت زیادی ندارم که به شما اختصاص دهم چون باید برای «ملویل» پسر ١٧ ماهه‌ام که تا دقایقی دیگر از خواب بر خواهد خاست، مثل هر روز عصرانه درست کنم و سپس با او مثل هر روز برای بازی به پارک بروم.

در تمام طول عمرش، این پسر کوچک، با شاد بودن و آزاد بودن خویش، شما و امثال شما را خواهد آزرد در حالی که شما حتی کینه‌ او را هم به ارمغان نخواهید برد!»

ناشناس گفت...

نگران فرهنگ ملت ایران هستم. همه نخبگان مهاجرت کرده اند. دلقک به درستی اشاره می کند که حکومت پیوند مذهبی محکمی با مردم دارد و این پیوند مذهبی تنها با فرهنگ مدرن از بین می رود. همین مساله را هم حکومت درست تشخیص داده است. به نظرم این جنگ را ملت مدرن پیروز خواهند شد. چیزی که من را نگران نگه می دارد بعد دوم ماجرا یعنی فساد سپاه و مافیاها است. تیمسار، از آخوند و تحجر زیاد می نویسی اما از سپاهی و فساد و پولهایی که خورده شده و می شود نمی نویسی. ایران شبیه به کشورهای بعد از فروپاشی شوروی است، جایی که رشوه و فساد بسیار معمول است و فرهنگ هم به خاطر همین پایین آمده. جمهوری آذربایجان را نگاهی بینداز. از صبح تا شب بساط رقص و آواز است و خوانندگی زنان و میخانه است اما توسعه سیاسی و علمی بسیار وحشتناک است.

ناشناس گفت...

دلقک جان شبکه نیم رو پیشنهاد می کنم:

https://www.youtube.com/watch?v=lTA0fbud_XE

https://www.youtube.com/watch?v=ouhrv2hW89Y

ناشناس گفت...

استاد حزب اللهی: صدا و سیما یزگترین عامل نفوذ است. علت غربگرایی و این همه تمایل برای مهاجرت و ... را اول باید در عمکرد صدا و سیما پیدا کرد.

ناشناس گفت...

اینم از کلینتون که می گفتی شاهکار سیاست خارجی اوباما بود! خانم اندازه الاغ هم نمی فهمه میگه امریکا اگر بهش حمله هم بشه حضور نظامی در سوریه نخواهد داشت، انگار که چنین چیزی ممکنه. توصیه این خانم به عربستان هم عملا غیرممکن است، عرب ها به این راحتی کوتاه نمی آیند.

ناشناس گفت...

دلقک جان این کمپین نخریدن خودرو صفر کمپین موفقی بود. دولت مجبور شد شرایط ویژه وام به مردم پیشنهاد کنه. تازه اگه مردم مقاومت کنن از این بیشتر هم به دست می ارن. این الگوی مناسبی هست برای شکست دادن خامنه ای در خیلی مسائل.

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
Dalghak.Irani گفت...

خودم این مطلب را خیلی دوست داشتم. زیرا فکر می کنم که به عمق گرفتاری های ما می پردازد. اما برخلاف انتظارم نه با استقبال توده مواجه شد و نه با خوش آیند نخبه. سکوت شما هم مزید بر علت شد که بپرسم چرا؟ یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک خسته نباشی من خواندم و احساست را درک میکنم میخواهی بگویی هر دو دارند یک کار را میکنند یکی دولت دستش هست و راحت تر و دیگری چون دولت ندارد با انارشیسم .یک واقعیت در جمهوری اسلامی است به نام حکومت پایین شهریها .با اینکه الان چهار دهه است بنز سوار میشوند سفر اروپا میروند و نیاوران مینشینند ولی پایین شهری هستند زیاد به اسلام ربطی ندارد بیشتر این واقعیت بچه سوسول و اینهاست .شاید اگر از این منظر مطلب بنویسی نه تحریک میکنی کسی را و آرامتر و زودتر به نتیجه میرسی .وقتی به مذهب میزنی عصب الیکارشی را تحریم میکنی و جری تر میشود چون بالاخره مذهب برای آنها تولید قدرت و ثروت میکند .خوب مثلا مذهب نباشد سرنوشت کانون قدرت فعلی مجهول میشود و هیچکس با تاکید هیچکس از هرم قدرت از اصلاح طلبان تا ارزشیها وقعی نمینهند ولی اگر قضیه را جدای مذهب بیاوری از بالا شهری و پایین شهری راحت تر جا میرود و زودتر در ضمن این مطلب را دیدم در فیس بوک نبوی نقل از یک خانم دیگر در مورد یک تیاتر از پرویز صیاد بد نیست بخوانی .
http://www.roozonline.com/persian/honarerooz/honare-rooz-2-item/archive/2015/november/19/article/-864a2b196a.html
حزب الله

ناشناس گفت...

دلقك جان، اتفاقا نكته مورد اشاره شما در مورد تفاوت حمله در فرانسه با مدل هاى قبلى حد اقل در غرب و چراى مقبول بودن آن از طرف رژيم بسيار تامل بر انگيز و به نظر من ريز بينانه بود. در چند مورد هم كه با دوستانى صحبت داشتم به اين موضوع اشاره كردم ( از قول شما) و ديدم كه براى اين دوستان هم بسيار تامل بر انگيز است.
ممنون از مو شكافى دقيقتان در مطالبى كه مينويسيد.
ارادت، افشين قديم.

عصبانی گفت...

به عنوان یک توده سکوتم به شخصه از عدم استقبال نیست. مطلب جامع و کامل و غیر قابل انتقاد بود. نه جای سوالی باقی گذاشت و نه موردی برای مخالفت داشتم. ‪‪چیزی برای گفتن نداشتم پس سکوت کردم. شاید بقیه علتهای دیگری داشتند.

ناشناس گفت...

تيمسار گرامي
من وقتي اين پست را خواندم، در دلم به شما و نگاه تيز هوشانه شما دست مريزاد گفتم.
وقتي سخن نغز و حرف تمام است، بايد فكر كرد. پاسخي و كامتنتي نمي ماند.
عليرضا

ناشناس گفت...

جناب تیمسار روزهای پنج شنبه و جمعه سرعت اینترنت بسیار بالاست چون اکثر تهرانی ها به گشت وگذار می پردازدر خانه و اینترنت حضور ندارند.بنا براین کامنت کمتری هم می گذارند. من به عنوان یک خواننده قدیمی دیگر با افکار شما ارتباط گرفته ام و می دانم یا حداقل فکرمی کنم که عصاره فکری شما در سیاست داخلی کشور در مطلب بالا متجلی است ولی فکر می کنم که هنوز بسیاری از مردم به آگاهی که حکومت از قدرت جنگ نرم رسیده است واقف نیست ولی ناخودآگاه در این مسیر حرکت می کند.

ت گفت...

تیمسار گرامی، خیلی ها معتقدند که گشایش در سیاست خارجی به گشایش در داخل منجر میشود. اما طی چه مکانیزم مشخصی قرار است که این اتفاق بیافتد؟ چه تضمینی وجود دارد؟

ناشناس گفت...

دلقک جان ائتلاف عربستان در یمن نزدیک صنعا رسیده. گفته صنعا رو یک ماهه پس می گیرم.

ناشناس گفت...

سلام
علت حمله به مردم عادی میتواند این باشد که ساده تر است و میتوان تعداد بالایی انسان را کشت برای بازتاب خبری بیشتر
سپاس
علویان

مازیار وطن‌پرست گفت...

ویژه‌تر از آنست که توده با آن ارتباط عقلی برقرار کتد و نخبه‌های ما -بویژه از تبار فکری چپ- تنها می‌توانند جنگل را ببینند اما درک یک درخت و تشخیص چنار از بید برایشان مقدور نیست.

در زمان جنگ نسلی هم از ایران مهاجرت کرد که نه چپ بود نه از اعدام و زندان دههٔ 60 جان به در برده‌بود، نه به تحصیل علاقه و نه ایده‌آلی جز آنچه در نوجوانی خویش (پیش از 57) تجربه کرده‌بود، در سر داشت: آسوده بیاشامد، برقصد و با جنس مخالف دوست شود. روشنفکری ما هنوز هم اینها را نمی‌بیند و نمی‌خواهد اعتراف کند این قشر به معنا امّی، نسل اول بزرگترین و موثرترین تحول خواهان ایران بودند.

ناشناس گفت...

تیمسارجان نویسنده کتابی که 3 فصلش را گذاشتم خودمم. دوست داشتم نظرتون رو در موردش بدونم.

Dalghak.Irani گفت...

کدام فصل کدام کتاب من در جریان نیستم و هر آنچه را هم که لینک می دهید یا کامنت می گذارید نمی خوانم. مگر اینکه نام مشخصی باشد یا حرفش از ابتدا چالشی ایجاد کند.

ت؛کسی اینجا تضمینی نه دارد و نه می خواهد و نه می تواند بدهد. اصلاً تو برای چه تضمین می خواهی. مگر نقشۀ دست بنقدتری داری که معطل مانده و تضمین هم شده و ... اما تضمین برخی مسایل بدیهیات عقلی و علمی و فلسفی است. مثل قانون ظروف مرتبطه.

حزب الله رفتی وبلاگ زدی گفتم از دست چرندیاتت راحت شدم. اما می بینم که بس که مهربان و بفکر من هستی. 24 ساعته نگران موفقیت من هستی و فکر و ذکرت شده ارائۀ راه حل های ساده برای موفقیت من. در حالیکه اصل فرضیه ات اشتباه است و من پروژه ای ندارم که دنبال موفقیتش باشم یا نباشم و کمک بخواهم یا نخواهم. من از سر یلگی در اینجا ولوام و وبلاگ می نویسم و با بروبچ حالش را می بریم و هیچ پروژه ای را هم تعقیب نمی کنیم. آن جنوب شهری شمال شهری را هم خودت بنویس که بدجوری راهنمایی دیگری کردن روی دلت مانده. یا... هو

ناشناس گفت...

نمونه ای از مطالب فضای مجازی توسط یرادران؛
کمی غیرت
کمی تعصب ایرانی
کمی تفکر
اولین کشوری که با اسرائیل پیمان اخوت بست؛ فرانسه بود
اولین کشوری که پرونده ایران را به شورای امنیت برد؛ فرانسه بود اولین کشوری که تحریم ها را علیه کشور ما اعمال کرد؛ فرانسه بود
اولین کشوری که تهدید به حمله نظامی به ایران کرد؛ فرانسه بود اولین کشوری که طالبان را تقویت کرد؛ فرانسه بود
آخرین کشوری که به برجام رای داد؛ فرانسه بود
اولین کسی که ظریف را بلوف زن خواند؛ فرانسه بود
کشوری که وزیر خارجه اش به ایران خون آلوده به هپاتیت و ایدز صادر کرد و کودکانمان را مبتلا کرد؛ فرانسه بود
کشوری که به منافقین ( مجاهدین خلق) که دستشان به خون ۱۷۰۰۰ از مردم کشورمان آلوده است؛ پناه داد؛ فرانسه بود
کشوری که در جنگ ایران و عراق خیلی جدی پشت سر صدام ایستاد و انواع و اقسام سلاح های مختلف از جمله هواپیماهای میراژ و سوپر اتاندارد به عراق تحویل داد؛ فرانسه بود
و ...
تا صبح می شود در مورد خیانت و ظلم های فراوان فرانسویان به کشور و مردممان نوشت ...
اما اگر کمی و فقط کمی غیرت و تعصب ایرانی یا اسلامی یا وطن پرستی در رگهایمان داشته باشیم
نباید ظلم این دشمنان وحشی که ادعای مدنیت دارند را فراموش کنیم ...
جنایت های فرانسه در حق کشورهای مسلمان دیگر مانند الجزایر را ننوشتم و
شما را ارجاع میدهم به رگ غیرت ایرانی تان
.
و دست خدا بالای همه دستهاست !
.
اولین کشوری که تحقیر شد به وسیله داعش؛ فرانسه هست و این است چوب خدا که صدا ندارد𓼅...

ناشناس گفت...

سیاست هم که پدر و مادر ندارد شاید تامین مالی و دستور از طرف برادران باشد

مازیار وطن‌پرست گفت...

«عشق در جهان عرب [بخوانید اسلام] مانند یک اسیر و برده است و من می‌خواهم که آن را آزاد کنم. من می‌خواهم روح و جسم عرب را با شعرهایم آزاد کنم. روابط بین زنان و مردان در جهان ما درست نیست.»
این جمله از نزار قبانی شاعر پرآوازهٔ سوری (به نقل از ویکی‌پدیای فارسی) را آوردم تا دلقک ما بداند مردان بزرگی در سراسر این عالم مصیبت زدهٔ اسلامی-عربی با او همعقیده‌اند.

اینقدر دلم از فضای -مثلا روشنفکری- مجازی پس از اتفاق پاریس خون است که نگو. این اشارات تو به زندگی‌خواهی را از اتفاق، بخش عمده‌ای از مثلا روشنفکران جامعه درک نمی‌کند.

خوشبختانه همه اینطور نیستند. جوانترها و آن‌ها که در ایران (و بخصوص تهران) هستند واکنش‌هاشان بهتر است. یادم نیست در صفحهٔ فیس‌بوک کدامیک از این جوان‌ها به این جملات برخوردم (نقل به مضمون) که "داعش ارزش پاریس را درک کرد (همانکه دلقک گفت) ولی روشنفکران ما نمی‌خواهند درک کنند!"

نوشته‌های اغلب روشنفکران چپ تنها یک قدم با عکس‌العمل توأمان نبوغ آمیز و نفرت انگیز روزنامهٔ وطن امروز فاصله دارد. سرتاسر فیس‌بوک پر شده از دلسوزاندن برای داعش و اینکه "خوب شد حقشان بود" و "می‌خواستند داعش را بوجود نیاورند".

سلبریتی معروفِ چپ "نادر فطوره‌چی" که دیگر غوغایی بپا کرده با حمله به آن‌ها که گل و شمع به دیوار سفارت فرانسه هدیه کرده‌اند. یک مقلد دست چندم آل‌احمد که نمی‌تواند دُم خروس زیستن در قرن بیست و یکم را با قسم حضرت عباس "چپ اصیل و انقلابی" بودن بپوشاند: هر اقدام انسان دوستانه و کمک به کارتون خواب‌ها را به لجن می‌کشد چون مدعی است در غیاب سیاست همه چیز شوخی است و تنها راهی برای تسکین درد میان مایه‌ها و بورژواها (البته انصافا در کشف لغات توهین آمیز برای جمله به طبقهٔ متوسط شهری مختصر نبوغی دارد). آنوقت اصیل‌ترین عمل سیاسی‌اش جملاتی شبیه روضه‌خوانی برای "میرحسین" است! برای تکمیل این مضحکه از قرار "استاتوس‌های انقلابی" این چگورای کافه نشین در کنار گیلاس کاپوچینو و در گرانترین کافی‌شاپ‌های تهران نوشته‌می‌شود که منِ "بورژوا" را راهی بدان نیست!

این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی بدون هیچ زحمت، چه ریشه‌های عمیقی دارد در میان قشر برگزیدهٔ قربانیان خویش.

مازیار وطن‌پرست گفت...

یکی هم نوشته: حقشان بود چون خمینی را به ایران آوردند!

ناشناس گفت...

اینها رو هم به لیست جنایات فرانسه اضافه کن :

کشوری که میزبان کنفرانس گوادلوپ بود؛ فرانسه بود
کشوری که قبل از انقلاب به خمینی پناه داد؛ فرانسه بود
کشوری که امکانات و مدیا در اختیار انقلابیون ایران قرار داد؛ فرانسه بود
کشوری که هواپیمای چارتر در اختیار خمینی و همراهانش قرار داد؛ فرانسه بود
کشوری که قانون اساسیش به عنوان الگوی انقلابیون ایران در تهیه پیش نویس مورد استفاده قرار گرفت ؛ فرانسه بود
پس از جریان برکناری بنی صدر اولین کشوری که به رئیس جمهور جدید رجایی تبریک گفت؛ فرانسه بود.
و ...

رامیار گفت...

دلقک عزیز
اینکه نظری ننوشتم به دلیل این بود که جای صحبتی نگذاشت متن کامل و بی‌ایراد شما. اینقدر خوب مطلب را تحلیل کردید که جای نوشتن نمی‌ماند و میبینم کاربران دیگری هم با من همنظرند. من تلاش دارم کمتر بنویسم و بیشتر بخوانم و تا نظرم اطلاعات یا دیدگاه خاصی برای دیگران نداشته باشد ننویسم تا وقت دیگران را نگیرم. تعداد کم نظرات هم به دلیل کمال نوشته شماست و اینکه جای حرف و سخنی نگذاشته.
تنها موردی که میتواند بیفزایم ارزش خبری و وحشت افکنی است. اگر شما بدانید که دشمن فقط اهداف ارزشمند را میزند به عنوان یک شهروند با آسودگی زندگیتان را میکنید و میدانید که هدف نیستید ولی اگر بدانید که دشمن همه جا را میزند و خانه های مسکونی و هیچ جا از دستش در امان نیست چهره وحشتناکتری پیشتان خواهد داشت.
هدف داعش هم همین است که در ذهن و تصور همه یک دشمن وحشتناک باشد و کسی تصور استثنا شدن از دستش را نداشته باشد و همیشه در خوف و هراس باشند. به همین خاطر علاوه بر اینکه به مراکز شادی و افراد مشرک و ملحد از دیدگاه اسلامی حمله میکند، در صورت امکان به مهدکودک و مدرسه و بیمارستان هم حمله خواهد کرد. هرجایی که ارزش خبری داشته باشد را حمله خواهد کرد حتی اگر مامن مسلمانان میانه رو باشد. تازه با چنین حمله ای نشان میدهد که این اسلام بر آن اسلام میانه رو هم برتری دارد.
من میزان ارزش وحشت آفرینی را تعیین کننده هدف حملات داعش میدانم. شاد و غمگین، پیر و جوان، مسیحی و مسلمان و کافر، ایرانی و اروپایی هر کسی که باشی اهمیتت به خاطر ویژگیهای فردیت نیست، بلکه به خاطر حضورت در وضعیتی است که میتواند وحشت بیفکند.
با این حال تحلیل شما بسیار راهگشا بود و بسیار از آن لذت بردم و با دوستان درباره آن ساعتها بحث کردیم.
قلمتان روان

ناشناس گفت...

اقای حزب الله اولین کشوری که بساط اسلام را هم در دست و پایمان پهن کرد. و همه این بد بختی ها(معلولها) از همان جا نشات گرفت هم فرانسه بود. چرا این را نگفتی.همه حرفهایت نقض شد.و البته نظام مقدس اسلامی به اندازه یک لکه خاکستری هم عیب ندارد./ هر عیب که هست از مسلمانی ما نیست. از فرانسه هست!حقوق خوبی می گیرید چه مرگتان هست. چرا این حرفا را نزنید.کهریزک هم سهم کو...های گاییده.

عسکر گفت...

تنـها راه حل نجات خاورمیانه اتحاد میان شیعیان و اهل تسنن است که
آیت الله هاشمی و جناب روحانی بارها و بارها بر آن تاکید ورزیده اند.
در این شرایط بحرانی ، تنها راه موجود ، عمل به فرمایشات آیت الله هاشمی
و جناب روحانی است تا شاهد وحدت و یک صدایی جهان اسلام باشیم.
چاره ای نیست جز اینکه ما ایرانیان (شیعیان) دست دوستی به سمت عربستان
دراز کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم تا جهان اسلام چهره ای متحد به خود
بگیرد.
جناب آقای هاشمی بارها تاکید کرده اند که فحاشی به ابوبکر و عمر کار زشتی
است که سبب اختلاف در جهان اسلام می شود.


شهروند گفت...

همه مي دانيم كه دهه هفتاديهاي دانشجو كه موضوع صحبت خامنه اي در مورد اردوهاي مختلط هستند ، اصلا اهميتي به دستور ايشان نمي دهند ، اين نسل راههاي زياد ارتباطي دارند و هميشه به طور خودجوش زندگي خواه هستن ، اگر دانشگاه اردوي دانشجويي برنامه ريزي نكند ، خودشان رأسا اقدام مي كنند ، بدون سرخر از طرف دانشگاه ، اتفاقا اين اردوها بيشتر مورد استقبال دانشجوهايي بود كه از خانواده هاي سنتي و مذهبي آمده بودند ، به نام اردوي زير نظر دانشگاه مي توانستند اجازه بگيرند ، البته در اقليت هم هستند
سوالي كه براي حقير پيش آمده اينست كه ، آقاي روحاني كه در مورد هزار و يك موردي كه از طرف رهبري و قوه قضائيه و سپاه ، مطرح مي شود ، سكوت مي كند ، بازداشت ها و لغوهاي كنسرتها و حمله به اشخاص و سخنراني ها و الي ماشالله ، اصلا چه لزومي داشت كه در اين مورد دستور صادر كند ؟ شايد بفرماييد چون موضوع بي اهميتي بوده است ، خواسته به رهبر حال بده ، ولي فكر نمي كنيد نااميدي بيشتري به طرفداران و اميدداران به تدبير و اميد تحميل مي كند با اين دست دستورات ؟ سكوت در اين مورد بهتر نبود ؟ مگر نمي گويند جواب ابلهان خاموشي ست !

شمریران گفت...

ممنون از صحبتهای منطقی شما.ولی مسئله اصلی در این وضعیتی که دنیا به آن دچار شده به نظر من به این نکته کلیدی بر میگردد که وجود داعش برای خیلی از کشورها مفیداست. به طور مثال پولهای هنگفتی از مسلمانان افراطی عربستان و قطر و ... برای خرید اسلحه و به جای آوردن واجبات دین به آنجا سرازیر شده و باعث رضایت آن دسته از مسلمین شده. کشوری مثل ایران از (دژمن) کلاسیک مورد علاقه دیکتاتور خود به این دشمن تازه (دشمن به ظاهر کم خطر تر) پناه میبرد و قدرت خود در مبارزه زمینی در منطقه را به رخ میکشد و دیکتاتور دن کیشوت احساس خوبی میکند که بالاخره این همه به همریختیگی در ایران یک توجیح عملی پیدا میکند.از طرف دیگر روسیه یک چشمه از طرق حمایتی خود را به متحدین (و دشمنان) نشان میدهد.آمریکا هم با فروش اسلحه در این بازی سود میکند و خلاصه اجماع بر وجود (حداقل بازی با موش مرده) صورت گرفته.این بازی یک سری تبعات هم برای بازیگران و مردم بیچاره سوریه هم وجود دارد که متاسفانه خود اینها هم به نفع طرفین ذینفع این داستان است که مهر تائیدی به بازی آنها میدهد.و این خیمه شب بازی و نمایش مرگ مردمان ادامه دارد تا بساط خیمه شب بازی دیگری برای 10 20 سال آینده چیده شود .ممنون

پراگماتیست گفت...

با درود بر تیمسار ایرانی و سپاس از تحلیل خوب

با تاسف برای همگی احتمال زیاد می دهم که داعش پیروز ماجرا باشد.

به دلیل پوشش وقایع سوریه از نزدیک با همه طرفین ماجرا در ارتباط هستم، از جمله با چند داعشی. دارندگان ای دی های:

ملت بزرگ داعش، سرباز خلافت، ارتش سرافراز داعش، باقیه طلب و ...

جمعا به نظر می رسد پروژه آنها کمی تا قسمتی محقق خواهد شد. آنها دنبال خلافت اسلامی هستند و برای تحقق این پروژه قصد دارند یک میلیارد و چهارصد میلیون سنی را رادیکالیزه کنند. همه بمبارانها و موشک باران ها بی تاثیر است و مطابق نظرسنجی که ملت بزرگ داعش ارائه کرد و توسط دانشگاهی در انگلستان انجام شده بود و البته من از درستی یا نادرستی آن بی خبرم، داعش چهل میلیون هوادار در دنیای عرب و بیش از صد میلیون هوادار در جهان اسلام دارد.

در سال دوهزار و یک ایالات متحده به همراه ائتلافی از دهها کشور به افغانستان حمله کرد و مقر القاعده را درهم کوبید و خلافت آنان را برچید. چهارده سال بعد ما شاهد القاعده دو یا داعش یک هستیم که قدرتمندتر شده است. نبرد کنونی با داعش ابدا از آن اقتدار حمله آمریکا به افغانستان برخوردار نیست و فرض که بتواند داعش یک را نابود کند. چه ضمانتی وجود دارد که بعدتر ما با داعش دو مواجه نشویم؟

ضمن این که ائتلاف روسیه و ایران و اسد در سوریه ناکام است و با همین سرعت به کار ادامه دهد برای تصرف سوریه نیازمند چندین سال زمان است.

آمریکا ظرف بیست و سه روز عراق را فتح کرد اما در ادامه نتوانست امنیت را برقرار کند و جنگ عراق جنگی بیفایده و مضر شد. روسیه و ایران که با وضعیت کنونی به چند سال زمان نیاز دارند تا بتوانند سوریه را تصرف کنند در انتها با چه وضعیتی مواجه خواهند شد؟

به خصوص که شبه نظامیان شیعی در مقابل داعش ناتوانند و ده بیست هزار نفر آنان به رهبری قاسم سلیمانی در مقابل تنها چند هزار داعشی شکست می خورند. پیروزی های آنها صرفا به دلیل پوشش هوایی آمریکا یا روسیه است و در نبردهای بدون حضور این پوشش هوایی از کسب نتیجه عاجزند.

Dalghak.Irani گفت...

من کمتر از شماها سیاستمداران و استراتژیست غربی را با هوش می دانم. حتی برخی موارد آدم های الدنگ و خنگی هم هستند بخاطر تربیت های غیر سیاسی ناشی از آسودگی لیبرالیسم از تهدید عمده - بویژه بعد از فروپاشی شوروی و جایگزین پارادایم اقتصاد بجای سیاست - در نیم قرن گذشته در غرب و تمرکز بر خوشباشی و زیست بهتر می بینم. ممکن است جهارتا هم اینور آنور یک سودهایی از آشفته بازار ببرند. اما اینکه غرب از قصد و نیت و با نقشه حاضر به جمع کردن اوضاع نیست کمی زیادی دایی جان ناپلئونی است. همه در غرب راست راست می لرزند از شبح مرگ و ناامنی و نگرانی روانی فزاینده. دولت ها هم که همه کارشان را گذاشته اند زمین و فقط دارند پلیس بازی می کنند و مرتب امنیت های پیچیده تر و چند لایه و با هزینه های زیاد ایجاد می کنند. منتها اوضاع از دست شان دررفته و قادر به کنترل اوضاع نیستند. نه اینکه نخواهند بلکه به این دلیل که نمی توانند. راه حل هم ساده است اگر به انگیزه ها نگاه کنند و مرکز فتنه در اسلام سیاسی صادر شده از سوی آیت الله خمینی در 1980 ببینند. که الان تبدیل به جنگ هویت تبدیل شده بین شیعه و سنی بسرگردگی ایران و عربستان. همۀ این گروه های داعش و بوکو حرام ومرابطون و القاعده و نصره و انصار و کوفت و زهرمار فقط هنگامی آتش بس خواهند داد که عربستان دستورش را صادر کند. درست است که الان عربستان به اجبار فرمان آتش به اختیار داده به اینها - گاهی حتی خودش را هم هدف قرار می دهند - اما این به این معنا نیست که عربستان نمی تواند آتش بس بدهد به چریک ها و تروریست های سنی. کافی است منابع مالی و کمک های مردمی شیوخ عرب را قطع کند و مفتی های عمده را مجبور از صدور فتوای جنگ تمام بکند. اما عربستان حرفش این است که اول ایران و اسلام شیعه برگردد به حجره هایش و از مصادرۀ دین محمد - هویت عربستان - دست بردارد و ... حالا غرب چگونه خواهد توانست عربستان را راضی به آتش بس کند باید کمی بیشتر صبر کرد. اما چون ناچار است بالاخره راهی برای سکوت ایران و رضایت عربستان خواهد یافت. یا...هو

ناشناس گفت...

آقای دلقک دین دولت را ایت الله خمینی به خاورمیانه نیاورد. دین دولت را انگلیس اولین بار با تشکیل کشور اسراییل به منطقه آورد.

ناشناس گفت...

حاجی شما با mi6 یا cia رابطه نداری؟ یه نامه ای بنویس به دولت های غربی و این بحث انگیزه رو روشن کن براشون! اخه یعنی اینقدر خر هستند دولت های غربی؟ یعنی یه نفر تحلیلگر درست و حسابی ندارند، این قدرت های تمدن غرب؟ چرا اینقدر سوسول؟

ناشناس گفت...

این کتاب: http://iranwire.com/features/8236/

ناشناس گفت...

ایده های اولیه این کتاب و لحاظ کردن خیلی جزئیات بر اساس نوشته های وبلاگ شما بوده.

ناشناس گفت...

به طور اتفاقی در فیس بوک با این موضوع برخورد کردم و در یوتیوب چندتا ویدیو رو دیدم در مورد اینکه حادثه اخیر پاریس "عملیات پرچم دروغین" میتونه باشه.
مایلم نظر تیمسار رو در این مورد بدونم.

Search "Paris false flag" on YouTube.

https://m.youtube.com/results?q=paris%20attack%20another%20false%20flag%3F&sm=3

https://m.youtube.com/results?q=paris%20false%20flag&sm=1

ممنونم

ناشناس گفت...

عربستان برای متحد کردن مخالفان سوری در قالب یک ائتلاف یا جبهه سیاسی با رهبری واحد و موضعی مشخص تلاش می کنند. برخی رسانه های عربی گزارش دادند که مقامات سعودی با تعدادی از رهبران سیاسی و نظامی مخالفان سوری در داخل ائتلاف ملی مخالفان و در خارج از آن، تماس گرفته اند تا موافقت آنها را با برگزاری نشستی میان آنها در ریاض در نیمه اول دسامبر آینده به منظور توافق روی تشکیل رهبری یکپارچه ای جلب کنند.

ناشناس گفت...

قبلا که میگفتی مسلمونهای متولد غرب به خاطر سکس حلال داعشی میشن. اینها که خودشون را میترکانند واسه چیه؟

Dalghak.Irani گفت...

خیلی حشریند با زمینی کارشان راه نمی افتد می خواهند به کر وصل شوند در بهشت حوری ها. اگر هوسش را داری بفرما! یا...هو

ناشناس معروف گفت...

چند سوال اساسی در مورد این حوادث باقی مونده.
1-در شرایطی که وقایع سوریه با حضور وسیع نیروهای ایرانی،عراقی،حزب الله و روسیه داره جهت جدیدی می گیره این عملیاتهای داعش تنها به جیب جبهه مقابلش می ریزه و عظم طرفهای درگیر رو برای عقب روندنش جزم تر می کنه.
آیا میشه گفت استراتژیستهای داعش از درک یک چنین واقعیاتی عاجز اند؟!
2انفجارها دو روز قبل از سفر روحانی صورت گرفته که بعد از تقریبا دوازده سال این اولین سفر رسمی مقام ایرانی در این سطح بود که در ادامه هماهنگیهای مربوط به برجام با برجسته شدن وزن دولت روحانی می تونست بابی باشه که مثلا جناح میانه بتونه در مورد مساعل منطقه ابتکار عمل رو از دست تندروها دربیاره،چنانکه در زمینه هسته ای همین واقعیت عمل کرد.
آیا کسانی غیر از اعضا داعش نمی تونن با واسطه و پول هسته های اون رو در خارج سازماندهی کنن برای عملیات مورد نظر خودشون؟
3-اتهادیه اروپا در ماههای اخیر با حجم انبوهی از مهاجران مواجه بود که افکار عمومی و همین مردمی که کشته شدند با فشار بر دولتها بنابر واقعیات حقوق بشری دولتها رو وادار کردن تا حد ممکن سیاسیتهای مخالف میلشون در پیش بگیرن و دولتها دنبال راهی هستن که بتونن جاده سیاستهای خودشون رو در اینرابطه هموار کنند.
آیا سناریوی که در پاراگراف 2 مطرح شد میتونه اینجا هم با سازماندهی طرفهای اروپایی عمل بکنه؟
توجه داشته باشید که فرانسه بیش از هر کشور اروپایی دیگری جمعیت مسلمان و جمعیت متمایل به اسلام داره.
فقط می خوام بگم اوضاع خیلی پیچیده است و تابلوهای مختلفی میتونه وجود داشته باشه.
البته من فقط دوست دارم مغزم به کار بیفته و این تفریح و ورزش روزانه منه.

ناشناس گفت...

سلام
مثل همیشه مطلب بسیار پایه ای و جالبی بود و نظر و دیدگاهی متفاوت با نظراتی که هر روز میتوان از اینجا و انجا شنید.احتمالا جزو اولین نفراتی بودم که خواندم و البته اغلب هم همینطور است چون هنوز شماره انداز تعداد کامنتهای زیر پست صفر است. اینکه نظر نمیدهم بخاطر اینست که حرف بدرد بخوری برای گفتن ندارم.
از وقتی که برای نوشتن مطالب پربارتان اختصاص میدهید متشکرم.
ارادتمند- یزد

ناشناس گفت...

آیدا قجر

فصل شراب بوژوله است و فرانسوی ها مثل هر سال از نیمه شب گذشته در کافه بارها جمع شده‌اند به نوشانوش.

پیام مردم پاریس به داعش این است: می‌نوشیم و شادی را زنده نگه می‌داریم
هر سال در سومین پنجشنبه ماه نوامبر در شهرهای فرانسه جشنواره‌ای برای عرضه‌ی محصول سالانه شراب بوژوله برگزار می‌شود و مردم به این مناسبت جمع می‌شوند تا لیوان‌هایشان را به سلامتی به هم بزنند و نوبرانه‌ی آن را بنوشند.

بوژوله شراب خیلی مرغوبی نیست، اما مردم این رسم را دوست دارند و این مراسم در شهرهای فرانسه و حتی کشورهای دیگر اروپا مورد توجه شهروندان و گردشگران است.

شراب بوژوله از انگور سرخ رنگ گرفته می‌شود؛ انگوری که نباید بیش از دو ماه از چیدن آن گذشته باشد
تنها چند روز پس از حملات تروریستی داعش به مرکز پاریس و کشته شدن بیش از صد و پنجاه تن در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵، فرانسوی ها به مکان های عمومی رفتند تا طبق رسم هرساله از شراب بوژوله بنوشند و زندگی و امید را جشن بگیرند.

آیدا قجر نیز با دوربینش به میان مردم رفته و ضمن گفت‌وگو با دو ایرانی مقیم پاریس در این باره، گزارشی کوتاه و دیدنی تهیه کرده است.

آنها می‌گویند مردم پاریس دارند با جشن و زنده نگه داشتن شادی به داعش پیام می‌دهند که ما مغلوب نمی‌شویم و از شما نمی‌ترسیم.
چرا که داعش به شادی مردم حمله کرده و سعی در ترساندن آنها دارد. مردم بلافاصله بعد از حملات مرگبار چند روز گذشته برای همدردی با خودشان و برای با هم بودن به خیابان‌ها آمدند.

اگر ترسی در چهره‌ی مردم هست، همراه با امید است و این می‌تواند به بازیابی زندگی کمک کند.

https://zanantv.net/blog/2015/11/20/%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%88%DA%98%D9%88%D9%84%D9%87/

دوست قدیمی‌ گفت...

تیمسار خیلی‌ عالی‌ نوشتید. با اینکه جسته و گریخته بعضی‌ روزنامه نگار‌های اروپایی اشاره به حمله داعش به زندگی‌، شادی و آزادی کرده بودن، ولی‌ هیچ تحلیل کامل و جامعی مانند این تحلیل شما ندیدم و نخوندم.

سپاس فراوان
دوست قدیمی‌

ناشناس گفت...

با سپاس از تحلیل موجز آنه،مثل همیشه.
بعد از فاجعه پاریس، تقریبا همه بحث ها ومیزگردهای تلویزیونی و رادیویی رسنه های آلمانی در این رابطه را دنبال کردم.
تقریبا همه تحلیلگران عربستان سعودی را عامل بوجود آمدن دا عش دانسته و هیچ اشاره ای به ایران و نقش آن نمی کنند..
بقای دا عش را در حمایت مالی عربستان و کشورهایی حوزه خلیج فارس می دانند. جالب اینجاست، که ایران را بعنوان متحد غرب
در مبارزه علیه دا عش پذیرفته اند! و عربستان و وهابیگری صادره از آنجا را عامل مصیبت دا عش معرفی می کنند.
بقول خود آلمانیها، چای بنوشیم و صبر کنیم ببینیم چه پیش میاد.

ناشناس گفت...

دلقک جان سلام

توی کامنتای مطلبات خوندم که حزب اللهیا بزرگترین کار خامنه ای رو فتح کربلا می دونن. توی همین کامنتا خوندم و متوجه شدم که این فتح رو آمریکا کرد نه خامنه ای یعنی این افتخار برای خامنه ای دزدی هست. حالا توی همین کامنتا می خونم که همین کارایی هم که سپاه قدس تو عراق کرده و مقداری تونسته محافظت کنه از عراق این هم با کمک تیروی هوایی آمریکا بوده. یعنی اینجور که معلومه اگه نیروی هوایی آمریکا نبود داعش کربلا و سامرا رو تصرف کرده بود. پس نتیجه می گیرم که تصرف عراق و کربلا کار آمریکا بود حفظش هم کار آمریکا بود. یعنی نسبت دادنش به خامنه ای دزدی به توان دو هست.

سئوال من اینه که خامنه ای چقدر باید گند زده باشه توی مملکت که افتخاری که براش می نویسن یک دزدی به توان دو هست؟ بد نیست یک بار سر فرصت کارنامه خامنه ای ر بررسی کنی که واقعا چه کارایی کرده. من کارگر هم اگه در همین موقعیتی بودم بالاخره یک کارایی کرده بودم. حالا این چه کارایی کرده واقعا؟ یعنی خامنه ای رو می گم.

ناشناس گفت...


اینا نمی تونند از افغانستان بخوان یکم دریچه های سد رود هیرمند رو باز کنه، سیستان داره خشک میشه یا ترکمنستان سر سرما از اینا باج ميگيره و گاز رو چند برابر می فروشه بهشون می خواستین با غرب و عربستان و اسرائیل در بیفتن همش هارت و پورته واسه فریب افکار عمومی داخلی در مقابل باج های سنگینه که در قضیه هسته ای دادن

هرچیم تا به حال در آمریکای جنوبی و خاورمیانه مزدور جمع کردن به برکت نفت 120 دلاری و خزانه چندصد میلیارد دلاری بود که به قول اون مردک، اون ممه رو لو لو برده

جمهوری اسلامی تو بد سراشیبی افتاده هنوز اولشه

خزانه دلاری در حد صفر، نه فروش نفت و گاز درست حسابی (نفت اپک زیر 40 دلار شد) خشکسالی امانشون رو ميگيره، هزینه های جنگ در عراق و یمن و سوریه

روابط بین المللی رو هم که سر جریان سوریه و هسته ای بشدت خراب کردن

مردم داخلم که چه بابت دمکراسی خواهی بعد قضیه سال 88 و چه ماجراي چهار برابر شدن قیمت ها در این چهار سال (دلار 900 تومان شده 3600بنزین 100 تومانی 1000 تومان ) هیچ دل خوشی ازشون ندارند

جمهوری خواهان هم که احتمال زیاد انتخابات آینده رو در آمریکا خواهند برد و دوران ماه عسل جمهوری اسلامی با حسین اوباما هم تمام میشه

چرا که از یک طرف دموکرات ها 8 سال بودن، از طرفی انفعال اوباما در قضیه اکراین و سوریه وجه ابر قدرتی آمریکا رو در بین مردمش تخریب کرد

اوضاع اقتصادی هم که نتوانسته آنطور که باید و شاید سر و سامان بده و علاوه بر آن در 3 انتخابات اخیر سنا، مجلس نمایندگان و فرمانداری ها جمهوری خواهان پیروز شدن و اکثریت رو در اختیار دارند

تنها راه نجات شرایط بحرانی فعلی حکومت ایران یا قیمت نفت بره بالای 100 دلار که مطابق گزارش اخیر سازمان انرژی جهانی خیلی بعيده و در حد معجزه است

یا رهبر ایران دست از لج بازی بر داره و با روابط بین‌المللی خوب اجازه بده سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام بشه

که این یکی از اولی به معجزه قوه تری نیاز داره اونم با ماجراي نفوذی که از همین اول کار راه اندازی کرده و یا اینکه گفته ما باید تو شرایط انقلابی باقی بمانیم

ناشناس گفت...

غربی ها را نم دانم و لی بخش بزرگی از آنها که آمریکایی ها باشند و مشخصا تیم اوباما به خوبی از شرایط منطقه آگاهند. اگر آنها بخواهند با حمایتی نظیر سنجار از کردها توان خروج داعش را از انبار دارند ولی می گویند که انبار را از داعش بگیریم و تقدیم گروه های افراطی شیعه نظیر مقتدی صدر بگذاریم. تا در جبهه شیعه به این نتیجه نرسند که دست از افراطی گری بردارند همین تعادل قوا برقرار خواهد بود.

مازیار وطن‌پرست گفت...

تنها راه بازگشت آرامش به خاورمیانه، بازگشت ایران به دامن خردورزی سکولار و گیتیانه (همان جهان خواهی و زندگی‌خواهی توام با احترام به فردیت انسان‌ها) است.

این امر را اغلب دوستان چپ با منفعت پرستی و رها کردن افسار فردیت خودخواه و طمع ورزی قانون شکنانه اشتباه می‌گیرند. "فرد" تا هسایه‌اش آسوده نخوابد، آسایش نخواهد داشت.

ناشناس گفت...

محمدعلی موحدی کرمانی٬ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفته «بی‌حجابی فقط یک گناه نیست بلکه جنگ با انقلاب است» و بسیج نباید اجازه دهد «مجلس ششم» تکرار شود.
آقای موحدی کرمانی این مطلب را در جشنواره سراسری «مالک اشتر» سازمان بسیج بیان کرده است.
وی گفته «مبادا مجلسی مثل مجلس ششم که مقابل رهبر ایستاد و خون به دل رهبر کرد تشکیل شود. بسیج باید مردم را بیدار و آگاه کند.»
امام جمعه موقت تهران درباره بسیج هم گفته «بسیج نه تنها تابع ولی فقیه است بلکه اگر احساس کند رهبر از چیزی خوشحال می‌شود به استقبال آن می‌روید ولو اینکه ایشان دستور نداده باشند.»
این روحانی محافظه‌کار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت حجاب زنان در ایران هم گفته «بی‌حجابی به منزله جنگ با انقلاب» است.»
روحانیون حاکم بر ایران سال‌هاست که نگران کنار گذاشته شدن حجاب اجباری از سوی زنان هستند و با وجود تلاش‌های گسترده نتوانسته‌اند مانع این تصمیم زنان شوند.

ناشناس گفت...

فردی را می شناسم که دهه هفتادی است و اگر پولی داشته باشد حتما به ترکیه و تایلند می رود و خرج تفریح می کند. تیپ غربی دارد. موبایل آیفون دارد. به دنبال بهترین رستوران ها و مراکز تفریحی است. از بهترین عطر ها استفاده می کند و سرخوش است ولی وقتی که صحبت از داعش می شود می گوید که داعش دست پرورده غرب است و استدلال هم این است چرا داعش را نابود نمی کند. اینکه یک انسان بتواند خود را در راه یک ایدئولوژی قربانی کند به کت ایشان نمی رود. می گوید که نمی دانم ممکن است که آنها را برنامه ریزی کرده اند شبیه فیلم های تخیلی. در این سی و اندی سال جوانان مادی تر و لذت خواه تر شده اند ولی در دشمنی با غرب تغییر نکرده اند.

ناشناس گفت...

شما اگه حرفای جعفری سپاه رو بخونین می بینین که تلویحا میگه طرح ما نیاز به معجزه داره.

میگه ما ایران و عراق و سوریه و یمن رو بتدیل به یک ملت واحد می کنیم و توضیحات می ده و وسط توضیحاتش می گه که امام زمان ظهور می کنه.

خب این یعنی نیازمندی پروژه به معجزه دیگه مگه غیر از اینه؟

بعدشم شکست که خورد مثل پرونده هسته ای میشه. توی پرونده هسته ای رهبر آمد گفت مردم مقاومت نکردن و باید باهشون مدار کرد! یعنی تقصیر کوتاه آمدن رو انداخت گردن مردم.

این پروژه هم که شکست خورد می گه مردم شرایط رو برای ظهور فراهم نکردن! باید باهشون مدارا کرد.

ناشناس گفت...

برعکس چیزی که ناشناس ساعت ۱:۵۹ می گه دهه هفتادیا از بیخ و بن غربی شدن. شما رفتاراشون رو توجه کنین. اینا اصلا نمی دونن انقلاب رو با کدوم ق می نویسن. کاملا در فرهنگ غرب غرق شدن.

ناشناس گفت...

جالبه اتفاقا من نیم ساعت پیش داشتام یک گزارش درباره دهه هفتادیا می خوندم. دهه هفتادیا رو غرب قورت داده.

تیتر مطلب رو می نویسم:

دختران دهه هفتادی برای فرار از خانواده ازدواج کرده و سپس طلاق می‌گیرند

http://www.nazarnews.com/99645

ناشناس گفت...

{{در این سی و اندی سال جوانان مادی تر و لذت خواه تر شده اند ولی در دشمنی با غرب تغییر نکرده اند.}}

یک تفاوت مهمشون رو فراموش کردی بنویسی. تفاوتشون اینه که از آخوند و دستورات رهبر و اینا بیزارن. از خداشونه که اینا سقوط کنن.

Dalghak.Irani گفت...

باز شروع شد حرف های بی خودی و بدون منبع و جامعه شناسی فله ای. شماها یا مراجع تان با کدام علم وآمار و پژوهش برای نسل یک دهه صفت های هرچه دلتان خواست بار می کنید. شما که دنبال تیراژ نیستید برای فروش جنس و آگهی برای چه هر کس هرچه بلغور می کند شما هم دنبالش راه می افتید که نسل فلان فلان است و نسل بهمان فلان. اگر داستان مستند دارید راجع بهمان نفری که می شناسید حرف بزنید آن هم نه اینجا. چون من که مأمور انقلاب درست کردن نیستم که شماها قایم شده در پشت کیبوردها جوانان دیگری را متهم به این و ان می کنید. هرکس بیشتر - بی خیال مالیخولیای بیخودی - زندگی می کند آدم سالمتری است. خواهش می کنم اینقدر ژست های مصلح اجتماعی نگیرید بخودتان و نگیرم بخودم. یا...هو

ناشناس گفت...

منظور من از اهل تفریح و سرگرمی و سرخوشی بودن دهه هفتادی بر خلاف عده‌ای که کامنتهایی با روح منفی قرار داده اند نیست بلکه منظور من این بود که برخورداری و استفاده از این لذات و نعمات الزاما باعث تبدیل ما به یک انسان مخالف تهجر نخواهد شد . البته چون من تمام پست هایتان را مطالعه می کنم این کامنت اشارتی به صحبت بشر تر بودن انسان مرفه تر و برخوردار بود و می خواستم بگویم که که شرط لازم است ولی کافی نیست. پل پت درس حقوق در دانشگاه سوربن خوانده بود و وضع مادی خوبی هم لابد داشته ولی ..... اصلا ولش کن.

عسکر گفت...

انتخابات هفتم اسفند را پیش رو داریم.
کشور عزیزمان ایران اسلامی به شدت احتیاج دارد تا روح
تازه ای در کالـبـد آن دمیده شــود و بهترین شخصیتی که از
عهده این کار بر می آید ، یادگار بزرگـوار امام راحل (ره)
یعنی جناب سید حسن آقای خمینی است.
آیت الله هاشمی و جناب روحانی نیز به خوبـی این حـقـیـقـت را
درک کرده اند و با توجه به پیر شـدن مجلس خبرگان به درستی
تصمیم به وارد کردن جناب سید حسن آقای خمینی گرفته اند.

همه با هم ، انتخابات 7 اسفند ، حمایت از اعتدال و اعتدال گرایی

ناشناس گفت...

تنها راه نجات بشریت حذف کامل دین و مذهب آسمانی از کلیه صفحات تاریخ و شئونات اجتماعی است. تا وقتی حتی یک انسان روی این کره خاکی خود را متصل یا محتاج به خدای آسمانی بداند باب جنایت یا حماقت باز است. تا وقتی مشکلاتمان را روی زمین حل نکرده ایم نباید نگاه به آسمان داشته باشیم و پس از اینکه مشکلاتمان را روی زمین حل کردیم نیازی نخواهد بود که نگاه به آسمان داشته باشیم.

ناشناس گفت...

من فکر می کنم مردم کلا از دین و مذهب و هرچی که آخوندا می گن خیلی فاصله گرفتن. این به معنی ضعیف شدن حکومت توی فرهنگ هست نه ضعیف شدن توی سیاست. این جوک گویای وضع امروز جامعه ایرانه:

قدیما: هرکی روزه نبود باید می رفت یه گوشه ای یه چیزی میخورد بقیه نبیننش

الان: هر کی روزه ست باید بره یه گوشه مزاحم غذا خوردن بقیه نشه

ناشناس گفت...

آقای خامنه ای در دیدار با آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان فرمودند: ""جنایات تروریست‌ها هیچ ربطی به اسلام ندارد "".

فقط کاش لطف می کردند و توجهی به این آیه قرآن که می گوید: ""و اعدوا لهم ماستطعطم من قوه و من رباط الخیل "ترهبون" به عدوالله و عدوکم"" می کردند و دستور می دادند تا از قرآن حذف شود. "ترهبون" در این آیه صراحتا و دقیقا به معنای "ترور" و "هراس افکنی و ترساندن" است.
چرا خجالت می کشند بگویند تروریسم ذستور دینی مصرح در کتاب آسمانی مسلمانان است؟؟؟

ناشناس گفت...

در پاسخ دوست ناشناس ۱۹:۵۷ بگم که به نظر من این جوک بیشتر واقعیات روز جامعه ایران رونشون می ده:

قدیما مراسم خواستگاری واسه معرفى دخترو پسرا بود ولى حالا فقط واسه معرفى پدر مادرا ست

اما همونجور که شما گفتین شکست شدید تحجر در فرهنگ با وضعیت سیاست متفاوته. باید جوری بشه که در سیاست عقب نشینی کنن. فقط فرهنگ کافی نیست.

ناشناس گفت...

فرهنگ ایران دارد عوض می شود اما در عین حال بی هویت نیز می شود. تبدیل شده ایم به یک ملت استبداد زده با آرزوهای مرده، با فرهنگ در حال سقوط. بسیار شبیه شده ایم به کشورهای فروپاشیده بعد از شوروی که فساد اخلاقی، مالی و همه چیز از در و دیوار ممکلکت بالا می رود. من فقط امیدم به زنهای جوان مدرن ایرانی است بلکه آنها جامعه ما را نجات دهند.

ناشناس گفت...

بابا چه اینقدر زن زن می کنید؟ ملتی که منتظر است زنها برایشان ازادی بیاورد. همان بهتر که ازادی نداشته باشند.یعنی شما مردا مرده اید که زنها زنده اند. بقول شاعر چه مردی بود کز زنی کم بود؟ واقعا که!

ناشناس گفت...

https://www.manototv.com/news/ulviqn/NEWS19946
اینم تحلیل اکونومیست برای مقابله با داعش که شبیه تحلیل شماست و نشون میده تحلیلگر های انطرف هم بوق نیستند و می دانند اوضاع از چه قراره، مشکل غرب سیاست مداران بی عرضه است نه جهالت یا ناتوانی در مقابله با داعش.