۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

احمدی نژاد خطاب به روحانیان: یا پاسخ مردم را بدهید یا برگردید به حجره هایتان!

The Girl with the Wine Glass


1- در حالیکه احمدی نژاد در جزیرۀ زیبا و مفرح بالی اندونزی مشغول سیر و سیاحت است و حالا دیگر آرزو می کنم که به او خوش بگذرد. دستور داده یک سخنرانی دو سال پیش همین موقعش در جمعی نامعلوم را منتشر کنند. او در این سخنان کوتاه لبّ مطلب را گفته است و حجت را بر روحانیان تمام کرده است. راستش این سخنرانی همزمان با اوج طرفداری من از او و مشایی هم است و تا حالا از ترسم نگفته بودم که همانموقع هم فکر می کردم که یا من روز به روز دستور می گیرم از تهران و مشایی و احمدی نژاد که چه بنویسم. یا او و مشایی هر شب وبلاگ مرا می خوانند و حرف های بنیادی و زیربنایی "چرا بدبخت شدیم" مرا کپی برداری می کنند برای حرف هایشان.

2- یادداشت منتشر شده در بولتن نیوز تاریخ سخنرانی را نگفته اما با توجه به اینکه احمدی نژاد در یک فراز از حرف هایش به سخنان خامنه ای در قم اشاره می کند من تشخیص می دهم که تاریخ این حرف ها همین روزها در سال 89 بوده است. احمدی نژاد حرف هایی زده کار درست و درد همۀ سال های بعد از انقلاب؛ فقط با یک دریغ که چون عملکردش اینک کاملاً زیر سؤال رفته و رسوایی بار آورده این بیم می رود که او را مصداق رطب خورده منع رطب چون کند بکنند و همانطور که من هم در یک پست نوشتم راجع به "دستمالی مفاهیم فاخر و حیاتی مدرن از سوی مردمان حقیر و خرافاتی!" و گفتم که این حرف های خوب از احمدی نژاد جدی گرفته نمی شود اینک نیز همین ترس را دارم. و الا اگر او پشتوانۀ نخبگانی داشت و در پاسخ مجلس همین حرف های کوتاهش را تکرار می کرد روحانیان باید سوراخ موش می خریدند هزاران میلیارد تومان برای در رفتن از معرکه. عین سخنرانی اش را کپی می کنم برایتان در زیر و شمایی که با هر آنچه من گفته ام در این سال ها آشنایید خودتان بهتر از من می فهمید چه نکات اصیل و گره های مهمی را بازگو کرده است من هم روی مهمترین فرازها های لایت گذاشته ام:



اختصاصي بولتن نيوز/

احمدی نژاد با طرح این سوال که بالاخره تصویر مطلوب ما از آینده چیست و کجاست؟ خاطرنشان کرد: اتفاقی نامطلوبی که افتاده، این است که، امروز به جایی رسیده ایم که معتقدیم باید به هر قیمتی خودمان را در راس حکومت حفظ کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این استنباط به هیچ وجه برداشت صحیحی از اسلام نیست، گفت: در اسلام حکومت برای تحقق یکسری اهداف و آرمانهایی برقرار می شود و خود حکومت به خودی خود موضوعیتی ندارد.


احمدی نژاد ادامه داد: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند، حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، منظور جمهوری اسلامی با اهداف و آرمانهایش است و اگر آرمانهای این نظام را برداریم دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند.


وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند باید به هر قیمتی نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمی کنند که جامعه یک جریان است و نمی شود جلوی آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را کنار می زند و از آن عبور می کند.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتصاد، هنر، سینما و موسیقی و همه عرصه های دیگر وضع به همین منوال است. به عنوان مثال درباره بانک که یک موضوع و مسئله اساسی در عرصه اقتصاد است، یک برداشت و نظر واحد در میان علما، و تصمیم گیران کشور وجود ندارد. حتی عده ای هستند که یک طبقه ای را هم بوجود آورده اند در عرصه مدیریت کشور و هر انتقادی را که به مسئله بانک ارائه شود به اعتبار تصویب مسائل در برخی مراجع قانونگذار در کشور رد می کنند و با هر بحث انتقادی مخالفت می کنند که این وضعیت در عرصه فرهنگی نیز ساری و جاری است.


احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تا قله را تعریف نکنیم، کار درست نمی شود و امور به درستی به پیش نمی روند، اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس، درباره موضوع جنگ، تکلیف همه روشن بود و همه با هم در یک جهت واحد قرار داشتند اما امروز تکلیف افراد مشخص نیست.


وی با طرح این سوال که محتوای فقه و موضوع فقه چیست؟ تصریح کرد: فقه احکام اعمال است، ولی تا ایمان و معرفت نباشد احکام موضوعیتی ندارد.


احمدی نژاد با اشاره به اینکه عمل بدون شناخت فاقد ارزش و اصالت است، خاطرنشان کرد: در اسلام شناخت، معرفت، علم و آگاهی واجد ارزش است و وضعیت مطلوب از دیدگاه اسلامی این است که انسان رشد کرده و بزرگ شود. مقام معظم رهبری هم در سفر اخیرشان به قم روی این نکته انگشت گذاشتند که درست است که باید کشور را با احکام اسلام اداره کنیم، اما باید قبل از آن یک معرفتی ایجاد شده باشد تا مردم در مسیر اداره کشور همراهی کنند و این همراهی مستلزم رشد و تعالی آنان باشد.


وی با تاکید بر اینکه استقرار روح دیانت، نیاز به معرفت و شناخت دارد و صرفا با بحث و حرف زدن نمی شود کار را پیش برد، ادامه داد: یکسری سوالات اساسی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، اگر مدیران جامعه حرکت رو به جلو نداشته باشند، اصلا حرکتی در جامعه ایجاد نمی شود.


رئیس جمهور به این کلام حضرت علی (ع) اشاره کرد که می فرمایند، اگر کسی که بخواهد، امام جامعه باشد باید اصلاح را از خودش شروع کند و اظهار داشت: برخی تصور می کنند، وقتی یک پاکسازی و آمادگی اولیه در خود ایجاد کردند دیگر کافی است، ولی این مسئله یک حرکت و سیر بی نهایت است که نقطه توقفی ندارد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

عق (ogh)

ناشناس گفت...

http://balatarin.com/permlink/2012/11/8/3191678

آقا قضیه این آمحمود و اهل عبا! عینهو مثل این سریال های خوب تلویزیونی شده!...

هر اپیزودش از قبلیش هیجان انگیزتر و سرانجامی تر، بدون اینکه پایانی براش وجود داشته باشه!...

نوش...