۱۳۹۲ آذر ۷, پنجشنبه

تبریک و دلداری به حزب اللهی های عصبانی: غصه نخورید امیر قلعه نوعی تازه یکدست کت شلوار می خواهد!


1- وقتی نتانیاهو در بی بی سی فارسی گفت که ایرانیان باید بتوانند لباس جین بپوشند و به موسیقی گوش کنند؛ گویندۀ حرف ناموجه تر و منفورتر؛ و گوش فلک ایرانیان میهن پرست مدرن کرتر از آن بود، که کسی مثل حقیر پابرهنه بیایم وسط و بگویم از منظر اسلامی و قرآنیِ "انظر ماقال و لاینظر من قال" حرف حرف بدی که نیست بلکه حق هم است تا بن دندان. چون هر کسی که از نبود آزادی های اجتماعی و سبک زندگی در خورش و پوشش در ایرانِ عمر سی و پنج سالۀ جمهوری اسلامی سخن بگوید حرفی بغایت درست و منطبق بر واقعیت زده است. و اگر امروز در جامعۀ ایران موسیقی گوش داده می شود و لباس جین پوشیده می شود اولاً عملی - اگر حرام نباشد - مکروه است و زیر زمینی؛ و ثانیاً دست آورد مبارزات بسیار سترگ سی و پنجسالۀ زنان و مردان و کودکانی! - با تأکید بر سهم بسیار زیاد زنان - است که کتک ها خورده اند و بی حرمتی ها دیده اند و محاکمه ها شده اند و زندان ها کشیده اند و کمیتۀ وزرا رفته اند و ... که کماکان ادامه دارد و هنوز هم آیت الله متحجر و ابن الوقت و شارلاتانی مثل مکارم شیرازی به فرزند فقط یک قدم مدرن تر از مجسمۀ عمردراز و تحجر و بیماری روانی (آیت الله احمد جنتی) می گوید زیادی روشنفکر شده اگر وعدۀ سرخرمن داده راجع به گشایش اندکی در رفع فیلتر فیسبوک در آینده ای محال!

2- اما امروز دیدم که امیر قلعه نوعی سرمربی خوب تیم فوتبال استقلال در مصاحبه اش گفته است که: "از تیم مذاکرۀ هسته ای و آقای ظریف تشکر می کنم بویژه که لباس های خوب و شیک پوشیدند و آبروی ما ایرانیان را حفظ کردند" (اینجا). قلعه نوعی بعد از گفتن جملۀ فوق مجدداً به خبرنگار تأکید کرده است که حتماً موضوع لباس های مناسب (بخوان پیراهن و کت شلوار معمولی غربی بدون کراوات!) را بنویس و برجسته کن. در اینکه امیر قلعه نویی نه روشنفکر و نخبه و فرهیخته بلکه یک توده است شکی نیست. بویژه به آن نشانی هم که وقتی در برنامۀ 90 بجای "کلهم" از واژۀ "کل یوم" استفاده کرد و دست آویز خوبی ایجاد کرد برای طنزپردازان. و قبلاً هم بارها خودم را یک توده معرفی کرده ام و با یادآوری اینکه توده ها فیلسوف های حسی و غریزی هستند بخودم فیلسوف هم لقب داده ام کمتر خواننده ای دایمی ام شبهه ای دارد.

3- حالا اگر ذوق زدگی بهترین مربی فوتبال ایرانی از پوشش مناسب دیپلمات ها را بگذاریم در قالب توده و فیلسوف؛ و حرف حسابی او را در کانتکست "ببین چه بلای سهمگینی آوار کرده جمهوری اسلامی بر سر جامعۀ ایران" بخوانیم؛ بهمان منظوری می رسیم که گاهی مهمترین آرزوی جوانان دختر و پسر که سهل است، بلکه مردان میان سال ما جسارت پوشیدن کت شلوار شیک و تمیز است مثل میلیون ها قلعه نوعی نوعی! و بهمین خاطر هم است که وقتی خبر می رسد که احمدی مقدم و رادان حمله کرده اند به فروشگاه ها برای جمع کردن کراوات و شال گردن و نشانه های پوشش کامل مدرن - مدرانه حتی - خیلی بیشتر از زمان بازداشت و اذیت و آزار فلان فعال سیاسی احساس خطر می کنم و ناراحت می شوم و می نویسم "باز رفتند به سراغ ریشه های مانع سلطۀ کامل تحجر و زشت اندیشی و کریه پوشی!"

4- این پست اجتماعی را نوشتم برای سرسلامتی دادن به حزب اللهی های متحجر و حواریون خامنه ای که مغرور و مطمئن باشند که چنان تیشه به ریشه مان زده اند که از انفجار هیروشیما بیشتر و عمیق تر و ماندگارتر آسیب دیده ایم؛ و نه گمانم که در آینده ای قابل تصور مجدداً تصویری مثل آدمیزاده در هرجای کرۀ خاکی هم پیدا بکنیم تازه در ریخت و قیافه. چون دیدم که بدجوری بغض کرده اند از تنوره هایی که نمی توانند بکشند بر سر توافق مقدماتی ژنو و بمبی که نتوانسته اند بسازند. زیرا به تعبیر خوشحال هاشمی رفسنجانی که گفته است "رادیکال ها کاری نمی توانند بکنند چون پناه خودشان که آیت الله خامنه ای بوده است از دست داده اند" فعلاً گویا بغداد دلارهای نفتی خراب تر از آن است که مجالی به گنده گوزی بدهد. البته من نه گمانم که خوشخیالی هاشمی - اگر حسن نیتش را هم قبول کنیم - براحتیِ لَمی که او می دهد به مبل قدرتش؛ قابل دسترسی باشد. بهمین خاطر هم است که می گویم لیبرال ها فرصت سوزی نکنند در حمایت از توافق مقدماتی ژنو! تا بلکه هم دُور را گرفتند و واقعاً ایران نیم قدمی نجات پیدا کرد حداقل در آزادی پوشیدن یکدست کت شلوار شیک برای فیلسوف قلعه نوعی. یا...هو

۷ نظر:

بای بای گفت...

والا تا آنجا که من در سفر هایم به ایران دیده ام زنان و مردان ایرانی شیک پوش تر از آمریکاییها هستند.البته بالا شهری و پایین شهری با هم فرق میکنند همانطور که در آمریکا فرق میکنند.وآن چیزی که قلعه نوعی میگوید درباره دولتی ها و حکومتی هاست که اصرار دارند بد بپوشند وژولیده باشند.
آن مردک دیوانه (وواقعا نحس )زر زیادی زده, و از دلقک هم خوشم نیامد برای پشتیبانی از آن دیوانه .

ناشناس گفت...

باى باى، مشكل شما و بسيارى از ايرانيهاى خارج نشين اينجاست كه ايران را در تهران يا شهرهاى بزرگ و مناطق مرفه نشين كه درسفرهاى كوتاهشان به ايران مى بينند خلاصه مى كنند بعدبراى تمام ايران حكم مى دهند. كمى چشمهاتون رو بازتر كنيد.
ارادتمند دلقك. افشين قديم.

Dalghak.Irani گفت...

افشین عزیز این را هم من اضافه کنم به توضیح شما که مطلقاً راجع به پوشش شیک و ناشیک امروز ایرانیان که انتخاب و سلیقۀ خودشان باشد کاری ندارم. و گفته ام که آن را هم با مبارزه ای مستمر و 35 ساله بدست آورده اند که مکروه هم است و مثل بچه های سیگاری که از پدرشان قایم می کنند باید رفتار کنند. منظور اصلی ام همان پوشش دولت مردان و کارگزاران است که ویترین رسمی و مورد تصویب و توصیۀ حلال حکومت است. مگر نه اینکه هم در قبل از انقلاب خودمان و هم در هرجای جهان فعلی شیک ترین و آراسته ترین پوشش و آرایش رسمی مربوط به مقامات آن کشورهاست. بازهم تأکید می کنم که "ژولیدگی" و فقر دو توصیه و مراقبت اصلی روحانیان است راجع به مؤمنان. زیرا هر کس ظاهرش غنی بشود بلافاصله دچار استحالۀ باطنی هم می شود. یا...هو

بهروز - س گفت...

البته به نظر من در بین دیپلمات‌های ایرانی‌ لباس نسبتا مناسب پوشیدن چند سالی‌ است که رعایت میشود ، تغییرات جدید را باید در آراستگی صورت ظریف دید که ریش پرفسوری نماد مذهبی‌ نیست به هیچ وجه، شاید بخواهند غرب فریبی کنند ، نمی‌‌دانم ، ولی‌ هر چه هست یعنی‌ اینکه شروع استحاله باشد انشاالله.

ناشناس گفت...

تیمسار جان !

همه که مثل امیر خان نیستند هم از آخور بخورند و هم از توبره . خدا برکت بدهد سالی دو سه میلیارد که قابل ندارد برای این غول مستطیل سبز .
قلعه نوعی نوعی هم کم بدهکار نیستند در فرو کردن هر چه بیشتر ما در کثافت وژنده پوشی . حالا تیکه بار ولینعمتان خود می کند .
زمانی در مجلس برای همین آقا هورا میفرستادند و برای سلامتی اش صلوات میکشیدند . چرا؟!
چون جماعت را وادار کرده بود بعد از نود دقیقه بازی بی وضو در ورزشگاه نماز بخوانند . آخ آخ آخ از این همه تعفن ریای شکر که در این مملکت خوانده شد . حالا در کمال وقاحت همان ها را شلخته می خواند .
برای آنان میرقصید و دم تکان میداد ، از رقصش ناراحت نیستم تیمسار به جان خودت ، که شاید وادارش کرده بودند !!! قرهای ریزی که آن وسط به باسن کوچکش ! میداد آتش به جانم میزند .

ناشناس گفت...

دلقک جان همین‌جوری حال کردم بنویسم دوستت دارم، هم تو هم تمام کسانی‌ که فکرو ذکرشون بهتر شدن وضع کشوره، بدون هیچ چشمداشتی.

ابوالفضل گفت...

ایضا ما هم ارادت داریم...