۱۳۹۴ اسفند ۹, یکشنبه

تهران فراتر از دموکراسی: چقدر حسودیم شد به تهرونی ها که من در بین شان نبودم. بالاتر از شاهکار بودید. دستمریزاد!


1- قبل از تحلیل را با یک شکایت شیرین شروع کنم. و آن هم اینکه تعجب می کنم از خوانندگانی که مرتب دست بدعا هستند یا مظنون و یا هیجان زده و نگران و مرتب کامنت های خدا کند جنتی هم حذف شود و آیا مصباح برمی گردد و چرا کار را تمام نکردیم و مواظب پشت پرده ها باشیم و ده ها از این نوع نظرات ارسال می کنند. این شکایتم وقتی عمیق هم می شود که اگر این کامنت ها مربوط به اهالی قدیمی و پیگیر سیرک باشد. و شکایتم این است که پس شما چه یاد گرفته اید از شش سال کوبیدن من به هدف. مسئله خیلی خیلی ساده است: "سیاست همواره سوار بر یک هژمون یا اتوریته عمل می کند.  و نه عامل انسانی حتی حامل ایدئولوژی. هر سیاستی تا هنگامی در صحنه می تواند خودنمایی کند که هژمون زیربنای آن سیاست شکسته نشده باشد. و بمحض اینکه آن اتوریتۀ غالب بشکند؛ دیگر همۀ عوامل و بازیگران سیاسی سوار بر آن هژمون یا اتوریته هم خاصیت خودشان را از دست می دهند. مهم نتایجی بوده که تاکنون علنی شده و آن اتوریته خداحافظ. حالا شش تا جنتی و ده تا مصباح و 18 تا یزدی هم با هر ترفندی وارد مجلس خبرگان بشوند جز پیرمردانی افسرده و دهان کف آلوده و خفته؛ هیچ و هیچ و هیچ خاصیتی نمی توانند بروز بدهند. و طرفه اینکه وقتی این اتوریته با تشخص شخص آیت الله خامنه ای شکسته بشود که شد دیگر حتی خود خامنه ای هم قدرت کمترین عملی را نخواهد داشت. حالا یک جنتی 14 ام و خرد شده در مقابل روحانی و هاشمی مگر می تواند صندوق باطل کند و جر بزند و غوغا راه بیاندازد. هیچکدام این ها ممکن نیست. چون قدرت معنوی صادق یا کاذب تاکنون ایدئولوژی شکسته است. به شریعتمداری امشب و بسیمای سرافراز نگاه کنید تا ببینید چگونه افسرده و کز کرده اند و چس ناله های بی ربط و تراژیک می کنند.

2- اما مردم چگونه رأی دادند: مردم در شهرستان ها و شهرهای کوچک - حتی بسیاری از مراکز استان ها - برمبنای شناخت محلی و شهری و استانی به کارآمدی اشخاص نگاه کرده و رأی داده اند. بنظر من که نمایندگان شهرستان ها اکثریت قریب به اتفاق همه مستقلند چه در لیست اصلاح طلب و اصولگرا هم باشند یا نباشند. اما اگر شما اصرار دارید که با انگ سیاسی معرفی کنم می گویم که اللهُ اکبر: 90 درصد اصولگرایان برنده شده در شهرستان ها از تیپ فکری محبوبم محمد باقر قالیباف هستند. طرفه اینکه قالیباف کمترین فعالیت انتخاباتی نداشت در این دوره؛ اما همۀ نمایندگان برنده در شهرها و بخش ها از جنس او و از هواداران او هستند. حتی 10 - 15 نفر از دولت احمدی نژاد برنده شده اند که مربوط به دو سال آخر ریاست او بود. و چه کسی است که شک داشته باشد مدیران احمدی نژادی بعد از ماجرای اختلافش با خامنه ای؛ افراد مدرن تر و غیر سیاسی تری بودند. و مگر غیر از این است که احمدی نژاد مدرن یعنی قالیباف. البته که چند تک نفری هم از پاچه ورمالیده های ایدئولوژیک مثل ذوالنور سپاه و ...انتخاب شده و یا خواهند شد. اما اینان اولاً کمتر از 15 درصد کل نمایندگان مجلس بیشتر نخواهند بود، و ثانیاً همانطور که گفتم در غیاب اتورویته - با رأی تهران شکسته است - مصباح خودش یک صفر خواهد بود تا چه رسد به نوچه هایی مثل ذوالنور و امثالهم.

3- در تهران اما مردم فراتر از هر دموکراسی کاملی هم منضبط رأی دادند بقصد شکستن هژمون فقه سنتی خامنه ای. زیرا بهترین احزاب آهنین کمونیستی هم قادر نیستند پس از سالها سازماندهی و آموزش کادر و دیسیپلین حزبی بازهم مطمئن بشوند که اعضایشان رأی به دختر جوان سی ساله ای بدهند که نه جزوی از حزب است و نه اسمی در سیاست دارد و نه پایی در حداقل شهرت. و تهرانی ها در عرض کمتر از یک هفته هم آموزش دیدند و هم آموزش دادند و هم همقسم شدند و هم به دیسیپلین خوش آمد گفتند و رفتند به لیستی رأی دادند که هیچکدام از انتخاب شده ها هیچ برتری قابل نشان دادنی نداشتند نسبت به خود انتخاب کننده ها. من البته از آرزوهایم می نوشتم بدون اینکه اعتراف کنم دارم از محال حرف می زنم و معجزه. اما خب؛ شد: هم معجزه شد و هم آرزوی من رنگ تحلیل بیست گرفت و هم خامنه ای درهم شکست. و تهرانی ها چنین کار ناممکنی را کردند. مطمئن باشید که تاریخ ما ورق خورد و از فردای انتخابات دیگر صدای گوشخراش ایدئولوژی طنین سابقش را نخواهد داشت. البته که خامنه ای تلاش عادی سازی را شروع خواهد کرد که اتفاقی نیفتاده است. و حتی خود نمایندگانی هم که من اینقدر به آنان کردیت دادم حرف های همیشگی خواهند زد. اما خیلی طول نخواهد کشید که در عمل شما شاهد هم سیاست عقلانی و هم کارآمدی مجلس و هم حرف های متفاوتی از خبرگان خواهید بود. خیلی طول نخواهد کشید اما البته که هر کاری زمانی را نیاز دارد. مطمئن مطمئن باشید من از حس توده به جو کشور نقب می زنم و زده ام. یا...هو

۲۹ نظر:

خدا گفت...

امشب مثل هر شب نیست 😉
ببینم جنتی رو به زور میکن تو مجلس خردگان ،

ناشناس گفت...


سلام و عرض ادب خدمت تیمسار گرامی

شما گله فرمودید از عدم یادگیری ما در این شش سال. خاطرم هست یکی از مواردی که بسیار به آن اشاره داشته اید، این هست که دوستان زندگی کنند مگر این عمر تکرار می شود؟ مگر ما چقدر عمر می کنیم که و چند انتخابات این چنینی خواهیم دید؟ تلاش کردیم همه با هم ، چه کسی به خاطر دارد کسی به خبرگان رای داده باشد چه رسد به پر کردن لیست 46 نفری آن هم به جرات عرض می کنم با درصد بالا... اگر این تحریمی های ... نبودند رفراندم ما کامل بود. این دعا، هیجان و نگرانی برای شخص من نه از باب وجود این جنابان جیم بود که یقین دارم یکی از سه ضلع مثلث زیر 1 سال در بهشت زمینی خواهد بود و به امید خدا قرار است برود به بهشت برین بلکه دوست داشتم نتیجه کار گروهی خیلی از دوستان را لمس کنیم و از ته دل لذت ببریم و بگوییم خدایی هم در این نزدیکی هست...

سلامت و پرتوان باشید و تشکر بابت این 1 ماه که با تمام توان ما را شارژ کردید. ارادمتند شما

جعفر گفت...

از خواندن متون دیگران خیلی چیزها یاد گرفتم، ولی کمتر نویسنده هایی بودند که توانستند نه تنها چیزی به من یاد دهند، بلکه جهان بینی من را تغییر داده و به قولی سیم کشی مغزم را سر و ته کنند! ان هم نه به مقدار 180 درجه که در حد 360 درجه! از این نظر من هنوز شاگردم، پس کاش به نوشتن ادامه دهید، بدون تحلیل های شما معلوم نبود در این انتخابات شرکت کنم و مسلما امکان نداشت برای این انتخابات رو بندازم به دوستان و خانواده تا چند نفر را جمع کنیم به جای خالی شما رای دهند.

ناشناس گفت...


لایک جعفر آقا دقیقا فرمایش شما درست است. خیلی ها از اینجا تغذیه شده اند.

زنده باد تیمسار

ارد از تهران گفت...

جناب تیمسار شما لطف دارین کاری نکردیم وظیفه بود :)

قلندر گفت...

جعفر خان ،نصف شبی کامنتت را دیدم و خوابم پرید ، چرخش ۳۶۰ درجه یعنی بازگشت به نقطه اولیه .
محض مزاح عرض کردم والا ملالی نیست و عاقلان پی نقط نروند.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز!
هر بیشه گمان نبر که خالیست، شاید که پلنگ خفته باشد!
درست است که اتوریته ضربه سنگین دیده ، ولی چون خودش را در معرض خطر جدی می بیند، به سیم آخر خواهد زد. مطمین باش که از همین حالا دارند برنامه ریزی می کنند برای گذاشتن چوب های سخت لای چرخ گردانندگان گردش به سمت عرفی شدن با مدیریت خود رهبر، سپاه و حذفیانی چون مصباح و جنتی و یزدی.در ضمن در هر دو مجلس اکثریت با عوامل اتوریته است و ایشان مامور اجرای دستورات بالا دستی هایشان خواهند بود. در هر دو مجلس تعداد ارا برای تصمیمات ملاک خواهد بود و نه نام اشخاص که معروف هستند یا خیر! من فکر میکنم جریان قدرت بازی سنگین تری را برای خذف سردمداران جریان عرفی در پیش خواهند گرفت.نا گفته نماند که چه مقدار از مستقل ها به کدام سمت خواهند گروید، خیلی مهم است و میتواند در سنگین شدن هر یک از کفه ها موثر باشد.

ناشناس گفت...

حالا از هر چی که بگذریم حسین بازجو و آقاش اینو دیگه نخونده بودند که اکثریت مردم ایران نفوذی انگلستان اند. حالا اینو کجای دلشون بذارند؟
حسین بازجو میگه: آقا میخوام شیکمم رو جر بدم.به مولا فرمون بدی فردا کفن پوش با تانک میریم روشون.یه بس ناف لیلی بدم خذمتتون؟
آقاش میگه:بده که دلم کبابه.
حسین بازجو: بی خیال حضرت آقا.حاجیت درشتش میکنه؟
آقاش:چی رو درشت می کنی؟ دژمنو؟ تو هم شدی انگلیسی؟
حسین بازجو:منژورم از درشت درشته حضرت آقا.
آقاش: من که منژورت رو نفهمیدم.باید ازمرد همیشه نشئه بپرسم.
آقا یه صدایی از حودش در میکنه که مخلوطی از عاروق و عطسه و خس خس و خش خش واستفراغه. ولایتی وارد می شود.


ناشناس گفت...

تو انتخابات مجلس تهران حداد عادل و تمام پایداری چی‌‌ها حذف شدند. رسایی و کوچک زاده هر دو حذف شدند. اینها سگهای پارس کننده شخص خامنه ایی برای ایجاد رعب بود. در خوزستان فلاحیان حذف شد. ورژن اصولگرایان مجلس بسیار رقیق شده است. مصباح یزدی ایدولوگ رعب و خشونت با لگد مردم تهران از مجلس خبرگان دور انداخته شده است. همچنین جنتی و شیخ یزدی. گویا میخواهند با زور اسلحه این دور را نگه دارند. در مشهد دارند به سمت ابطال صندوق‌های رای میروند تاه علم الهدی و شاهرودی را نگه دارند. اگر شما زور ردّ صلاحیت، عدم احراز صلاحییت را داشتید ما هم زور آرایمان را داشتیم و نشان دادیم. اگر به سمت تقلب در آرا بروید ما هم به سمت وزرات کشور رهسپار خواهیم شد. خط و نشان رهبر را در بی‌بی‌سی دیدیم و خط و نشان ما را هم در سال ۸۸ دیده اید.

ناشناس گفت...

شکست سنگین محافظه‌کاران در انتخابات تهران


۹ اسفند ۱۳۹۴





گزارش‌ها از شکست نامزدهای محافظه‌کار در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حکایت دارد.

براساس آخرین گزارش‌ها٬ از فهرست محافظه‌کاران در انتخابات مجلس تنها غلامعلی حداد عادل در میان ۳۰ نامزد پیروز دیده می‌شود که به تدریج نام وی نیز در حال خروج از این فهرست است.

از محمد یزدی٬ احمد جنتی و مصباح یزدی به عنوان سه نامزد برجسته محافظه‌کاران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام برده می‌شود که از راه‌یابی به این مجلس باز مانده‌اند.

شمارش صندوق‌های رای در تهران نشان می‌دهد نامزد‌های محافظه‌کار در آستانه حذف کامل در این حوزه انتخابیه هستند٬ اما نتیجه قطعی هنوز از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

از فهرست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به عنوان برنده نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران نام برده می‌شود.

در صورت ادامه این روند٬ محافظه‌کاران یکی از سخت‌ترین شکست‌های انتخاباتی خود در ۱۰ سال گذشته را تجربه خواهند کرد.

الف گفت...

دم شما گرم تیمسار،
ممنون بابت این هفته های پرکار. ببینیم چه می شود در آینده...

ناشناس گفت...

جناب تیمسار با خسته نباشید برای شما و تمامی رسانه های ابواب جمعی اصلاحطلبها اما همه شما حق حاکمیت ملی را فقط برای اینکه مثلث جیم بالا نیایند و مثلا مثلث جنایتکار ریسسی و دری نجف ابادی و رفسنجانی بالا بیایند زیر سوال اساسی بردید و در نهایت خامنه ای رابه عنوان ارباب خود به جهانیان معرفی کردید خسته نباشید از اینکه این ملت را در این سی و هفت سال به این قهقهرا کشاندید و الان از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید

ناشناس گفت...

بالاتر از تهرانی ها ما خوزستانی ها بودیم که از شش کرسی و هفت نامزد خبرگان، فلاحیان را حذف کردیم. این در حالی است که از سهم آب و خاک و نفت و گاز و ارتباط با دریای آزاد و .... کمترین نصیب را می بزند و مقتولین مناسب هم هیچکدام خوزستانی نبودند.

ناشناس گفت...

ناز نفست جعفر خان! حرف دل من رو زدی با این تفاوت که من ایران نبودم که رای بدم ولی حداقل با واتساپ فک کنم تاثیراتی گزاشتم.

برقرار باشی تیمسار نازنین.
حیرون

عصبانی گفت...

خسته نباشی تیمسار و تبریک. به نظرم کار اصلی شما تازه شروع شده.

ناشناس گفت...

شنیده‌ها از حذف ‫‏حدادعادل‬، ‫جنتی‬، ‫‏یزدی‬ و ‫‏مصباح‬ حکایت داره.
میخواستیم «مثلث جیم» رو حذف کنیم، «مربع حجیم» حذف شد! : )

ناشناس گفت...

ولی من هنوز نگران خبرگانم. شمارش دیروز صبح تموم شده، خبر سایت انتخاب که اعلام کرد یزدی و مصباح حذف شدن، برداشته ش. به نظرم یه خبراییه

nasser گفت...

با سلام خدمت تیمسار عزیز واقعا خوشحالم خیلی خوشحالم و حتی اگر روزی بر فرض محال متوجه شوم همه این اتفاقات قبل از انتخابات سناریو از پیش طراحی شده بوده باز هم به خودم میبالم . و سخن اصلی اینکه به دفعات در کامنتدونی این سیرک عزیزانی نوشتند که نسل جدید بی مسیولیت است ظاهر بین است و فقط در پی لذت جویی انی بدون بینش سیاسی است من متولد سال ۵۶ هستم ولی اعتراف میکنم نسل جدید از هم دوره ای های من فهمیده تر است اهل دورویی نیست در دوره ای که با کمی بسیجی بازی میتواند صاحب بهترین رانت ها شود باز هم خودش است مثل نسل من رفتار بیرون و درون خانه اش تفاوت ندارد و با توجه به اینکه حدود ۵ میلیون رای اولی در این انتخابات داشتیم همه این موارد را در این انتخابات ثابت کردن دمتان گرم زندگی کنید

جعفر گفت...

قلندر جان، چرخش 360 درجه هم مزاح هست و هم واقعیت. من نمی توانم خوب توضیح بدهم، ولی یک وقتی شما نوع نگاهی دارید به مسائل و بعد از مدتی بخاطر دلایل مختلف (تفکر زیاد) بینشی ضد ان نگاه قبل پیدا می کنید و سپس به مرور دوباره بر می گردید سر جای اولتان! ولی نه اینکه فقط بیهوده دور خودتان چرخیده باشید، مثل سفر کردن می ماند این چرخش 360 درجه یا مثل مارپیچ DNA که دور خودش می چرخد ولی سر جای خود نمی ماند. نصف شب بود و منم مست بودم! یک چیزی نوشتم!

ناشناس گفت...

من مشهدیم. یک نکته رو بگم در مورد هاشمی شاهرودی. هاشمی شاهرودی جزو لیست خبرگان مردم نبود اما جالبه ستادهای خبرگان مردم و لیست امید اسم اون رو در رتبه نخست خبرگان مردم خراسان گذاشته بودن. ستاد مشهد اصرار داشت که شاهرودی رو قبول داریم و باید باشه. لجملع اصلاح طلبای خراسان بر تایید هاشمی شاهرودی بود.

جعفر گفت...

در این انتخابات خیلی ها چرخش 360 درجه داشتند، من اصلا می خواستم انتخابات امسال را انتخابات چرخنده بنامم! هم برای شادی روح تحریمی ها که توی این چند روز خیلی ما را با حاج خانم الهام چرخنده مقایسه کردند! و هم بخاطر حرکت موسوی و کروبی، که اول به نظام را می دادند و سپس به اعتراض و حصر و تحریم رسیدند و در نهایت دوباره به نظام رای دادند! انگار سر جای خودشان چرخیدند، دعوای تحریمی ها هم به نظر همین است، ظاهرا سر جای خود چرخیدیم، ولی من دوست دارم مثل دلقک فکر کنم این چرخش ظاهری، نشانه بالغ شدن ماست.

ناشناس گفت...

سلام
بابت تلاش هایی که در این مدت کردی و آگاهیی های پرمایه ای که بخشیدی - که من واقعا ازشان استفاده کردم - به نوبه خودم ازت تشکری گرم می کنم. این است ارزش آگاهی و آگاهی بخشی.
سلامت و پاینده باشی

ناشناس گفت...

سلام
مسلما مطالب شمابرای من بعنوان یک منبع معتبر و قابل استناد مطرح بوده و به فرمایش شما رای دادم و کسانی رو هم راضی کردم که بروند رای بدهند.. استدلال دودلها این بود که ممکن است تقلب کنند ولی من گفتم بگذارید مجبور به تقلب شوند( البته اگر جرات بازی کردن با اتش را مجددا داشته باشند).
ارادتمند- یزد

اینده بین گفت...

تیمسار من برخلاف شما خیلی خوشحال نیستم.اطلاحطلبا همش جنگ فرهنگی بادارودسته خامنه ای میکنن.این شایدتو تهران جواب بده اما توشهرای دیگه و ختی خاشیه تهران جواب نمیده.باید جنگ اقتصادی بکنن و قساد خامنه ای رو افشابکنن اونموقع اوضاع کاملا به نفع ما میشه.مثلا کافیه بگن نوه خامنه ای لندن دنیا امده که همه اتوریته خامنه ای از هم فرومیپاشه

ناشناس گفت...

اقای روحانی کف کردن خودش رو از رای پایتخت توی توییتر اعلام کرد، نوش جونش به شرطی که پس فردا با جنتی طاق نزنه سر رای مردم، خبرگان فکر کنم تا چند هفته نهایی نشه، همه رفتند توی شوک زمین لرزه که چطوری جلوی این ابروریزی رو بگیرند، ضمنا لاریجانی و احمد خاتمی متاسفانه حذف نشدند.

ناشناس گفت...

ري شهري كجاس؟ كناركشيده!؟

ناشناس گفت...

اتفاقا من هم از مشهدم. هاشمی شاهرودی توی لیست خبرگان مردم هاشمی رفستجانی بود. اتفاقا در رتبه اول هم بود. بعدا گفتن چون خسن خمینی عامل ردصلاحیتش این بوده باید حذف بشه. اما مشهد قبول نکرد و اونو همچنان در صدر لیست گذاشت.

ناشناس گفت...

اتفاقا بخش مهمی از جنگ ما با این حکومت جنگ فرهنگی هست. نه در تهران در همه شهرهای بزرگ. حالا ما وضعیت بهتری پیدا میکنیم.

ناشناس گفت...

من فکرکنم منظور جعفر اقا تغییر360درجه بود .ممنون .داداش کوچیکه. تیمسار وبلاگ را حفظ کن .