۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

خدا وکیلی باید اعتراف کرد که خامنه ای کارش را بلد است درعملیات کاسبی با جنازه ها!

آئین تشییع شهدای غواص عملیات کربلای 4

1- چند تکه استخوان یا از محل شکست عملیات کربلای 4 پیدا می شود یا دستور داده می شود که پیدا شده است. چه کسی توانست بعد از سی سال اجساد غواصان کشته شده را بشمارد مک 170 جسد!

2- مصاحبه پشت مصاحبه می آید که چه نشسته اید که صدام ملعون با گرای منافقین و نهضت آزادی و امریکا عملیات کربلای 4 را کشف و قبل از هر اقدامی بچه ها را گیرمی اندازد و دست بسته زنده بگور می کند.

3- عکس های ممنوعه از آرشیوها بیرون می آید و پیاز داغ شکست را چنان به هیستری شبکه های اجتماعی پمپاژ می کند که فقط خود صدام تحریک نمی شود بخاطر سرنوشت دردناک بچه های خمینی. آنهم فقط به این دلیل که صدام هم مرده است و الا چه کسی طاقت می آوَرَد اینهمه سبوعیت و مظلومیت جنگ شکست خورده را در جان باختگی پاکترین فرزندان وطن.

4- جنگ تبلیغات مغلوبه می شود و هر کسی از ظن خویش مدافع فرزندان بیخود کشته شدۀ وطن: این طرفی ها (ایرانیان خارج) در محکومیت رژیم و کنکاش در مورد مقصر لو رفتن عملیات و ادامه اش و ... و آنطرفی ها (ایرانیان داخل) گروهی بمظلومیت و مرثیه خوانی و جنگ پرستی و عده ای باز به مظلومیت بچه ها و نگاهی به خیانت فرماندهان جنگ.

5- سگ صاحبش را نمی شناسد و هرکس هر نیتی دارد سوار جنازۀ پوسیده و از بین رفتۀ هزاران جوان کشته شده می کنند و همه و همه زیر سؤال می روند و مقصر و قاصر می شوند. اما در دنیای تبلیغات مدرن همۀ گفته ها و نگفته ها نهایتاً باید به یک نام متمرکز شود و یک بینام و می شود. نام مقصر کسی نیست جز هاشمی رفسنجانی که فرمانده کل جنگ بود و بدرست مسئولیت نهایی با او بوده است. اما بینام مبرا کسی نیست جز خامنه ای که در آن مقطع یک رییس جمهور چلاق بی اختیار بوده و روحش هم از مسئولیت هر نوع جنگی مبرا! می بینید چه تطهیری بخودش و چه لجنی به هاشمی پاشانده است.

6- زد و خورد تبلیغ و ضد تبلیغ بین انقلاب و ضد انقلاب نباید فروکش بکند تا خانواده های داغان شده در جنگ و کشته داده را بسرحد بیشترین هیجان و نوستالوژی برساند در استقبال از معصومیت کشته های جنگ که اینبار با دستان بسته زنده زنده دفن شده اند.

7- حالا همه چیز آماده است و یکماه تمام از بام تا شام تبلیغات له و علیه شده.  و حاصلش انتظار همۀ مردم است برای تشییع باشکوه. مخالفان می گویند اینها ما هستیم که کشته شده ایم در طول 30 سال گذشته و موافقان مدعی می شوند که این مائیم که کشته شده ایم تا شما زنده بمانید و امروز بما دهان کجی بکنید. اما مهم نیست که حق با کیست. مهم این است که همه گرد آمده ایم که حقانیت خودمان و حرفمان و سیاستمان را سوار چند تکه استخوان پوسیدۀ مردان سی سال پیش بکنیم و می کنیم.

8- و اتفاقاً یا "نه اتفاقاً" در ماه خردادیم که همۀ تاریخ نکبت و نهضت کشورمان - هر طرفی که باشی - در همین ماه رقم خورده است ( دوم خرداد. سوم خرداد. 14 خرداد. 15 خرداد. 22 خرداد. 24 خرداد. 25 خرداد. 29 خرداد. 30 خرداد). می ماند یک پیاز داغ کوچولو که در شروع ماه رمضان عرق خورها هم حزب اللهی می شوند و احساسات معنا گرا اوج می گیرد و شرکت در مراسم شهدا ثوابی هزاران برابر روزهای عادی هم بحساب مان می ریزد. پس دستور داده می شود که مراسم تشییع با تابوت های خالی یا حداکثر با یک تکه استخوان بار تریلی ها شوند و عدد به 270 شهید ارتقاء می یابد.

9- ارباب فقیه هنوز هم از ستاد عملیات "کاسبی با جنازه"ی خویش بیرون نیامده برای صدور پیام برای شروع مراسم تشییع پیکرها. زیرا هنوز مطمئن نیست که آیا یوم الله مورد انتظارش رقم خواهد خورد یانه. و الا اگر مطمئن بود حتماً می گفت روز 25 خرداد تشییع شوند که آن سه میلیون راه پیمای 25 خرداد سال 88 را از صفحۀ تاریخ پاک کنند.

10- اما پروژه خوب پیش رفته و ده ها هزار زایر نام های جوانان شهید و بخت برگشتۀ سی سال پیش هجوم می آورند برای آخرین وداع؛ و اینجاست که ارباب فقیه (خامنه ای) با شادی زاید الوصفی ظاهر می شود و پیام بعد از مراسم موفق را صادر می کند:
«بسم الله الرحمن الرحیم
صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره های معنوی امت را با شکوهی هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم دیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می شناسید و می نیوشید و پاسخ می گویید. حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.
و سپاس بی حد از خدای مالک دلها و سلام بی پایان بر حضرت بقیه الله روحی فداه که صاحب این ثروت عظیم است.
 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید علی خامنه ای»
11- می بینید از کلمه به کلمه اش و از جمله بجمله اش شادی و لذت و غرور و پیروزی تتق زده بیرون؛ از رهبری که تاج و تختش را مدیون بکشتن دادن های این چنینی در جای جای میهن و جنگ است. می گوید چه بموقع بدادم رسیدید ای جنازه ها. و چقدر خوب تیفوسی هایم هدیۀ لطیف خدا را دقیق گرفتند (پر مضمون) و استراتژی بضعف گراییده ام را مجدداً رونق دادند و میداندار شدند. و چه خوب هرکه را آمده بود به مراسم با هر نیت بنفع طرفداری از تحجر من معرفی کردند و ... و خدا رحم کند که آیا خامنه ای این همه ذوق زدگی (یوم الله 27 خرداد) را در چه مسیری استفاده خواهد کرد. بهم زدن مذاکرات هسته ای یا بستن دستان ملت برای زنده بگور کردن همه؟! باید منتظر ماند و دید. اما یک چیز قطعی است و قابل تحسین: "خامنه ای کارش را بلد است". بنظرم می رسد که بعد از دیدن موفقیت های داعش در استفادۀ بهینه از دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی خامنه ای هم بیشترین توجهش را متمرکز کرده بر استراتژی داعش و این اولین جنگ نرمی است که هم خوب طراحی شد و هم خوب تبلیغات شد و هم خوب به پیروزی رسید.

12- اما این نوشتۀ نشانه شناختی تکمیل نمی شود اگر از امیدی که ما بسته ایم گفته نیاید: حسن روحانی نه لکنت زبان که لالمونی می گیرد وقتی جرأت نام بردن از مهمترین حامیش خاتمی را پیدا نمی کند. و هنگام دریوزگی شادی برای کودکان و جوانان همۀ جسارتش می شود "اگر اینجا کمی هم موسیقی حلال بنوازند و مردم شاد شوند چه اشکالی دارد." مواظب باش آقای رییس جمهور خدای ناکرده یکوقت چشمت می زنند با این همه جسارت و از خود گذشتگی! یا بدتر آن یکی امید رفسنجانمان که دیگر سنگ تمام گذاشته و در حالی که پسر محبوب در راه زندان ارتشاء و اختلاس است فرموده چه کسی می گوید تحریم ها تأثیر نداشته است. تحریم ها استخوان طبقات ندار و محروم را پوسانده است. خب می دانم شریعتمداری بل خواهد گرفت - اما خواهش می کنم سوء استفاده نکند و نقل از من را بی خیال شود - اما حرف هاشمی را حتی ضد انقلاب هم بزند در موقعیت زمانی جای پرسش و اما و اگر دارد تا چه رسد به کسی که خودش جزیی از سیستم و انقلاب است. طرفه اینکه این حرف هاشمی حتی در همان محرومان و فقیران هم هیجانی و هواداری نمی یابد. زیرا آنان قبله شان جمکران است و حبیب شان احمدی نژاد. آن هم از کسی مثل هاشمی رفسنجانی که بدرست یا غلط جزو برخورداران و سابقه داران باورانده شده است. و مخلص کلام یک کلام: با هر چه جلو رفتن روحانی احساس سرخوردگی بیشتری می کنم از اویی که نه عرضه اش را دارد که هجوم کند و نه جسارتش را دارد که اعتراف کند به وعده های فریب! یا...هو

۷۰ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک تازه داری به درک سی سال پیش بعضی ها می رسی. بهت تبریک می گم.

ناشناس گفت...

در این روزها من هم خیلی ناراحت مظلومیت این فرزندان وطن بودم ... اما چه موج سواری و چه سو استفاده ای که حال آدم را به هم می زند.

ناشناس گفت...

خودت هم میدانی روحانی و ظریف ابزار دست آقا هستند .این روحانی که کاریکاتور سیدخندان هم نیست بیچاره خاتمی را بی خایه میخواندیم .آبی از این تیم برای مردم گرم نمیشود .جمهوری اسلامی دیگر همه چیزش دیگه فیک شده از جنازه و اپوزسیون و جنگ و صلح. به نظر من خامنه ای با دموکراتها بسته تا دم انتخابات ریاست جمهوری هیلاری را بیاره بالا.اما از انطرف جمهوری خواهها هم پاتک میزنند فی را میبرند بالا .ممکنه اوباما مثل کارتر دوباره رودست بخوره از نظام .

آرسین گفت...

تیمسار گرامی،
عجیب هم حسی داشتم در بند آخر.
روحانی حتی بطور صوری و کلامی هم اسمی از خاتمی نبرد که نه مواخذه می شد و نه امتیازی از دست می داد..
طولی نمی کشد که خودش هم در جمع روسای جمهور محصور قرار بگیرد با این بی بخاری بدتر از خاتمی و یارانش.

ناشناس گفت...

دلقك جان، چه جانانه كوباندى ، همه را.
ارادت، افشين قديم

سینا گفت...

با مردمی که (چه بی سواد چه تحصیل کرده) میرن تو حرم پول میندازن و با امامانشون حرف میزنند و حاجت میگیرند خیلی نیاز به هوش و ذکاوت نداره که سواری بگیری .این همه پیامبر اومدن که مردمو از این کارها منع کنند ولی این مردم همیشه یک راهی پیدا میکنند واسه پرستش جز خدا .یک زمان بت بود و حالا شده امام و امام زاده و خمینی و کلا هر جنازه ای که بشه واسش مقبره بسازی .

ناشناس گفت...

میخواستی چه کنیم؟ بخاطر استفاده ابزاری و حزبی از مراسم با بچه ها خداحافظی نکنیم؟ هر کسی هم اگر رفت و اشکی ریخت برای تسکین درد 30 ساله بوده، بذار بگن که ما برای تجدید میثاق با آرمان های متحجر ها رفتیم.

ناشناس گفت...

من هیچ گاه دلم را به اندوه کشته شدن هیچ سرباز و فرماندهی که در خدمت
تمامیت خواهی باشند،نخواهم سپرد.
هنگامی که کسی به جای بیرون راندن دشمن از کشورش می کوشد بر گستره ی
تمامیت خواهی اش بیفزاید،و از کربلا بگذرد تا به قدس برسد و جهانیان
را به زور ترور و هراس به دین و آیین خودش بکشاند،هیچ آزادی خواه راستینی
به هواداری و هواخواهی از آنان برنخواهد خاست.
همین بسیجی ها و پاسدارها اگر توان و نیروی کافی را در آن زمان داشتند
به زنان و دختران سنی های عراق تجاوز می کردند و بازار برده فروشی
راه می انداختند، ولی چون زورشان نرسید در گل جنگ ایران و عراق ماندند،
من برای کسانی که خرد را بدرود گفته اند ،هتا ذره ای هم اشک نخواهم ریخت.
همان گونه که یک تروریست ،یک تروریست است،بسیجی ها هم یک بسیجی و و سپاهی ها
هم یک پاسدارند و پول می گیرند تا به واپس گرایی دینی و سرکوب دست بزنند
و این رژیم را دوام بخشند.
من تنها برای سربازان آزادی آن هم بدون هیچ برچسبی اشک خواهم ریخت
ولی برای سپاه اسلام،یا هر فرقه ی دیگری هتا فکر هم نخواهم کرد.

جهانی بدون مرز،جهانی بدون مرزبندی،جهانی بدون دسته بندی
جهانی سرشار از آزادی و شادی،جهانی بدون ستم و بیداد
جهانی بدون باورهای پوچ و خرافی،جهانی بر محور خرد خواست من است.

ناشناس گفت...

من برعکس دلقک عزیز فکر میکنم اتفاقا این کار باعث تنفر شدیدتر مردم از نظام شده از نظر اونها حضور مردم یعنی حمایت مردم ؟؟ ولی این رو بدونید که این حضرات در این سی و اندی سال دست به هر چه بردند و تبلیغ کردند جز گند زدن به کار و برعکس درآمدن شعارهایشان چیزی بدست نیامد!!

Dalghak.Irani گفت...

"دلقک تازه داری به درک سی سال پیش بعضی ها می رسی. بهت تبریک می گم.

خود آن "بعضی ها" هم تازه به درکی رسیده بودند سی سال پیش که دلقک سی و پنج سال پیش رسیده بود. بهت تسلیت می گویم. یا...هو

ناشناس گفت...

میخواستی چه کنیم؟ بخاطر استفاده ابزاری و حزبی از مراسم با بچه ها خداحافظی نکنیم؟ هر کسی هم اگر رفت و اشکی ریخت برای تسکین درد 30 ساله بوده، بذار بگن که ما برای تجدید میثاق با آرمان های متحجر ها رفتیم......اووه!! چه تحجر وحشتناکی.ارمان متحجری متحجر تر از خودت نیست قربان.کدام خدا حافظی؟ چه اشکی؟ اصلا فرض کن جسد های کامل این شهداء در این تا بو تها بود. نمی باید می رفتی و بازار اینها را گرم می کردی. شما سیاهی لشکر شدی. و انها به سیاهی لشکر احتیاج دارند. انها می توانند ملتی را به گرو گان بگیرند و دچار انواع سرگیجه کنند. ولی ملت اینقدر...تشریف دارد که دستکم به هیچ بهانه ای دمپر انها نروند. تا بازارشان کساد شود و سر عقل بیایند. جوانکم موفق باشی.

ناشناس گفت...

من در اردیبهشت 58 به این درک رسیدم. اندکی عقبی. تسلیت.

Dalghak.Irani گفت...

من اسفند 57 در بارۀ "به این نتیجه رسیدم" سخنرانی هم کردم. در آرشیو تلویزیون مضبوط است. تبریک. یا...هو

ناشناس گفت...

چند بار این را در اینجا گفته‌ام: این خط و این نشان، توافق هسته‌ای انجام خواهد شد، چون اصولا روحانی را برای این آورده‌اند. خامنه‌ای که نه، بلکه کل نظام وی را آورده است، یعنی بعلاوه سپاه و بقیه.

-یادمان نرفته که ولایتی (مشاور رهبر) ، جلیلی را در همان بحثهای نامزدی کوبید! خامنه‌ای و کلا نظام ابدا مایل نبود که وی رییس جمهور شود. رفسنجانی آمد و همراه با مشایی پذیرفته نشد! (اینها بازی بود و است). قالیباف رضا شاه شد و آبرویش را با آن ویدئو بردند (عمدا این کردند که روحانی بیشتر رای بیاورد. کار نظام بود)
-خامنه‌ای همیشه پشتیبان تیم هسته‌ای بوده، نق هایی هم که میزند برای این است که دلواپسان را راضی نگه دارد و دست بالا داشته باشد و در عین حال و در آخر پز ضد آمریکایی نظام را فعلا و با درجه‌ای از تخفیف نگه دارد.
-امسال، توسط خامنه‌ای، سال همراهی با دولت نامیده شده است (یعنی دولت روحانی). حالا وقتی عده‌ای ابله حرفهای وی را خوب نمیفهمند، تقصیر وی نیست. ولی اگر لازم شد در آینده یک هش به آنها خواهد گفت و با لطایف الحیل دلواپسان را ساکت میکند. حالا کمی دست آنها را باز گذاشته تا روحانی و رفسنجانی به هیچ ترتیبی پس از رفع تحریم‌ها، موفقیت را تماما به نام خود نکنند.
- برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، مقامات آن آشکارا با آمریکاییها دست داده‌اند و خوش و بش میکنند. (این موضوع، شوخی نیست). خامنه‌ای هم گفت میخواهیم آمریکاییها را تست کنیم!
-جمهوری اسلامی، سخت‌ترین تحریمهای تاریخ خود و بلکه گفته‌اند سخت‌ترین تحریم طول تاریخ بشر را طی میکند. جمهوری اسلامی راهی جر رفع تحریم و توافق ندارد. ولی خامنه‌ای و سپاه و باندهای اطراف، فقط میخواهند تا جای ممکن از این موضوع سر سلامت بیرون بیایند و جلو روحانی، رفسنجانی و اصلاح طلبان وا ندهند و موقعیت بوجود آمده را از آنان بگیرند. بازیها برای این است و الا هیچ شکی در هیچ جای نظام در خوب بودن توافق وجود ندارد.
-جمهوری اسلامی در بدترین موقعیت خود از لحاظ سیاسی و اجتماعی است: پس از جنبش سبز، حجاب و ...
-جمهوری اسلامی در بدترین موقعیت خود در منطقه است: سوریه را از دست داده (این سوریه، هر چه شود، آن سوریه قبلی نخواهد شد) و در عراق و سوریه و یمن و ... در حال جنگ یا ارسال منابع خود برای جنگ است. جنگ یعنی فرسایش نیروها و امکانات و پول.


خلاصه، روحانی را آورده‌اند تا این مشکلات را حل کند و سایر چیزها حاشیه و بازی سیاسی است.

مهرداد

ناشناس گفت...

اتفاقا خشم مردم از این اوباش شارلاتان بیشتر شد. یاد بهترین بچه های ایران که قربانی کله خری فرماندهان سپاه منجمله همین سردار رضایی شدند. می گویند آمریکا عملیات را لو داد! آخر کله خر اگر عملیات لو رفته بود تو چرا ادامه دادی؟ یکی از دوستان که راننده آمبولانس بیمارستان صحرایی امیر المومنین در منطقه عملیاتی کربلای 5 بود می گفت آن شبی که قرار بود عملیات کربلای 4 بشود آتش سنگین توپخانه عراق آنچنان شروع شد که از عصر قبل از عملیات تمام محوطه بیمارستان پر از مجروح شد.یعنی آقایان می دانسته اند که عملیات لو رفته و بجای توقف عملیات و تخلیه منطقه ادامه داده اند و حالا یخه آمریکا را چسبیده اند که چرا می دانسته است؟ خوب حواست را جمع می کردی تا نفهمد!

Dalghak.Irani گفت...

راجع به جنگ بیشتر از هر چیز صلاحیت اعتباری دارم که بنویسم ولی نمی نویسم. ارتشیم و تضاد بنیادین و سازمانی وجود دارد بین ارتش و سپاه. با این همه محبوبترین چهره ام در جمهوری اسلامی یک پاسدار و سردار و شهردار است. زیرا در مورد جنگ نوشتن بغیر از عوامل آیا جنگ درست بود یا نه و قابل پیشگیری بود یانه؟ که باید بحث کرد و نوشت و روشنگی نمود. خود جنگ و تصمیمات در داخلش خیلی جای مانور ندارد و نمی توان براحتی فتوا له و علیه کسی صادر کرد. و مهمتر از همه حرمت بچه هایی که برای ایران جنگیدند و در سنی که عقیده شان ثابت نشده بود مظلومانه و حیف مردند را خدشه دار می کند و این بزرگترین جنایت علیه بشریت است که بچه های مرده در جنگ را فال فال کنند و بگویند این را می پسندم و آن دیگری را نه. تصمیم گرفتن یک هدف مهم بعنوان گروگان در داخل خاک دشمن برای چانه زنی از نظر نظامی قابل قبول و عین تاکتیک درست است. البته اگر رفسنجانی درست بگوید از هدفش اولاً و هیچ پیشنهاد نقد و تضمین شده ای در کار نبوده باشد برای ادامه ندادن بعد از فتح خرمشهر. این ها ارتش حرفه ای نبودند که با یک فرمان عقب بنشینند و منتظر دستور بعدی بشوند بدون مزاحمت در پشت جبهه. نگهداشتن بزرگترین نیروی قابل بسیج در سال های 65 و 66 - بعد از افت قیمت نفت در سال 64 - در قالب 300 گردان کاری بشدت تجدید ناپذیر بود در اینده اگر این نیرو برمی گشت و پراکنده می شد. پس کربلای چهار عملیات مرگ و زندگی بود و براحتی قابل عقب نشینی نبود. کما اینکه وقتی با دادن چندین هزار شهید و اسیر و مفقود بالاخره ناچار از توقف عملیات شدند و برای جلوگیری از ازدست دادن فرصت (بسیج دیگر امکان نداشت نه داوطلب بود ونه پول) با فاصلۀ دوماه کربلای 5 را اجرا کردند که آن هم نهایتاً موفق نشد و قطعنامه را پذیرفتند. می خواهم بگویم که اگر تصمیم سیاسی ورود بخاک عراق را بپذیریم و نوع نیروهای در اختیار و تجهیزات حداقلی را هم به آن اضافه کنیم. کربلای 4 غیر از این قابل تمام کردن نبود. یا...هو

ناشناس گفت...

اقا تسلیم. دعوا مرافعه ندارم.هر چه باشد تو تیمساری.

ناشناس گفت...

فکر می کنم فاصله عملیات کربلای پنج با چهار خیلی کمتر از دو ماه بود، البته می توان جستجو در اینترنت کرد و دقیق آنرا فهمید اما ذهنیت خودم را می گویم. کربلای چهار در تهران بودم که رادیو اعلام نمی کرد اما مشخص بود که وضعیت خوب نیست و خوب پیش نرفته است بعد کربلای پنج شد و هر روز صبح اول وقت مارش نظامی می زد. امتحانات آخر ترمم شروع شده بود، صبح اول وقت از خواب بیدار می شدم و درسی می خواندم و امتحانکی می دادم اما هر روز بصورت بی سابقه ای از هفت صبح مارش می زد و دیوانه ام کرده بود. دیگر نه درس می توانستم بخوانم نه حال و روزم خوش بود. دوستی داشتم در دانشگاه عبداللهی نامی، گفتم نمی شود برویم گفت برویم. وسط امتحانان شال و کلاه کردیم بعد پایگاه به پایگاه می رفتیم در همان تهران، حتی کاغذ بازی برای اعزام به جبهه و کشته شدن در کربلای پنج ...... جوک است بیشتر ولی عین واقعیت تا امروز که با مرور خاطرات تمام صورتم را اشک می پوشاند. نزدیکترین دوستان مدرسه و دانشگاهم در کربلای پنج کشته شدند، از جبهه که برگشتم نمی دانستم، یک به یک خبر می رسید که: چطور نمی دانی فلانی با برادرش سی روز پیش تشییع شده اند.

"یک نظر"

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز روزنامه کیهان چاپ پنجشنبه هم در تایید پست شما از قول رهبر تیتر رده (شهدادرلحظه نیاز غبارهارازدودند)!! واقعا که دیگر سگ صاحبش رانمی شناسد درایران .

ناشناس گفت...

خبر بد اینکه ما بلاخره نفهمیدیم که توافق میشه یا نه؟ اینقدر اخبار ضد و نقیض شده
خبر خوب مثل اینکه جنگ قدرت بالا گرفته

این ویدیو رو هم لینک کنم از مراسم امروز که باعث انبساط خاطرتون بشه من رو که به گریه انداخت از خنده!

https://www.youtube.com/watch?v=CoFiuFPV10k

ناشناس گفت...

بزرگترین ضرر جمهوری اسلامی نه به هدر دادن میلیارد ها دلار پول نفت و نه تباهی مملکت بلکه از بین بردن بنیان معنوی مردم بود. اسلام خوب یا بد بالخره مردم آنرا با ذهنیت های خود آراسته بودند و چیزهایی هم که فاقد آن بود را توی دهانش گذاشته بودند و دین جدیدی با نمای دین قدیم در ذهن خود ساخته بودند و با آن خوش بودند! نم نمک اخلاقی را رعایت می کردند و دوری و دوستی با دین داشتند ولی انقلاب اسلامی دین جدید را از بین برد و آن را به 1400 سال قبل برگرداند. بچه هایی که فدا شدند در راه ایده ال های معنوی خود فدا شدند . آن شور اجتماعی معنوی سال های جنگ دلار دزدی شد به کام عده ای و برای مردم هیچ نماند بجز آهی از معنویت به فنا رفته.یعنی کسی فکر نمی کرد این آخوندها حداقل زیر بنای یک انسان را هم نداشته باشند.بقول خمینی ثابت شد که در پشت کتاب چیز دیگری نوشته شده است. شهادت و ایثار و مقاومت برای ملت و ویلا و ماشین و خارج از کشور مال آقا زاده ها. من در تعجبم بچه هایی که آنگونه در جبهه رشادت ها می کردند چگونه این حکومت آنان را بی غیرت کرد؟! دو زاری آنان باید زودتر از اینها می افتاد که آنکه بر مسند ولایت نشسته خود خود ابلیس است! تو که همه فکر و ذکرت یا خدا بوده حالا در برابر ابلیس زانوی ارادت می زنی؟ یک کم از آن حال و هوای جبهه ات را به عرصه سیاست داخل می آوردی.نمی گذاشتی انصار حزب الله مدعی تاج و تخت معنوی تو در جبهه شود. این حکومت دزد است . اول انقلابت را دزدید و بعد هم جنگ را دزدید و بعد هم کشورت و در نهایت معنویتت را.این سرنوشت معنویت بدون عقل است.با تحریک احساسات عقلت را در روز روشن می دزدند.منتظرند تا شهید بشوی تا بعد برایت تشیع جنازه آن چنانی بگیرند تا راه دزدی ها و بی لیاقتی هایشان باز هموار شود.این چه راه معنوی بود که برنده آن ابلیس بود؟
هذا شقشقه هدرت!

ناشناس گفت...

www.balatarin.com/permlink/2015/6/17/3898333



ناشناس گفت...

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1659841857568928&id=1424516551101461&substory_index=0
و اما در رابطه با پیدا شدن پیکر ۱۷۵ شهید غواص کربلای ۴ باید بدانید که این اجساد سال ۱۳۸۸ پیدا شده اند و همراه ۹۵ شهید گمنام تا کنون در کنار حدود ۸۰۰۰ شهید مفقودالاثر دیگر در کانتینرهای مخصوص سپاه در منطقه سابق جنگی نگه داری می شدند.
نکته دردناک دیگر آنکه به گفته یک سرهنگ بازنشسته سپاه این اجساد به همراه هزاران جسد باقی مانده در کانتینرهای مخصوص سپاه در مناطق سابق جنگی نگه داری می شدند و هر از چندگاهی به شکل سهمیه ای دستور می دهند که در استان های مختلف اجساد مفقودالاثرها را تشیع کنند و همچنان اجساد هزاران نفر دیگر در این کانتینرهای مخصوص نگه داری می شوند و در واقع این اجساد گروگان نظام هستند که برای اهداف سیاسی نگه داری می شوند.

ناشناس گفت...

توافق حاصل خواهد شد ولی‌ قبل از آن اتفاقات محیر العقولی در داخل بصورت پیشنیاز ضرورت دارد که باید بیفتد . باید به نظاره نشست جنگ کفتاران را .

مانی گفت...

ناشناشِ ِعزیز از بین بردن دین و ایمان خدمت بزرگی به مردم و ایران بوده و جای تشکر دارد.اگر چه هدف حکومت نبوده است. با از دست دادن ایمان به الله و فرهنگ 1400 سال پیش اعراب ملت ایران گام بزرگی به هویت اصلی و سازگار با روحیه فرهنگ خود بر داشته است.اسلام واقعی همان است که داعش میگوید نه شیعه ایرانی که اسلامش را از صافی فرهنگ و فلسفه و عرفان خویش گذرانده و قابل قبول کرده است برای دل خودش. خودمان را گول نزنیم اسلام متعلق به اعراب و برای اعراب بوده و هست و خواهد بود.همانطور که یهودیت متعلق به قوم یهود است و مسیحیت هم با میسیونر های جاسوس وکشتی های پر از توپ و تفنگ پشت سرشان جهانگیر شده است .دین و بخصوص 3 دین ابراهیمی که منطقه را بارها به آتش کشیده اند تنها خواستار تسلط قوم خویش بر دیگران بوده اند نه معنویت و معرفت.

ناشناس گفت...

این جنگولک بازیها فایده ای ندارد باید امام خامنه ای مثل مرد وارد جنگ با عربها بشود در غیر اینصورت من سر لوله های کلاش را که ازشیشه های پراید بیرون آمده را از همین الان میبینم .ما به سرعت به سمت دوراهی جنگ انقلاب نزدیک میشویم.وراه سومی متصور نیست.حادثه خبر نمیکند.
حادثه

ناشناس گفت...

بزرگترین ضرر جمهوری اسلامی نه به هدر دادن میلیارد ها دلار پول نفت و نه تباهی مملکت بلکه از بین بردن بنیان معنوی مردم بود. اسلام خوب یا بد بالخره مردم آنرا با ذهنیت های خود آراسته بودند و چیزهایی هم که فاقد آن بود را توی دهانش گذاشته بودند و دین جدیدی با نمای دین قدیم در ذهن خود ساخته بودند و با آن خوش بودند! ......تو داری برعکس می گی.اینکه اسلام عزیز طشتش روی بام افتاد. این عین صلاح و رستگاری بود.البته از همان اغاز هم اسلامی در کار نبود. مطالبی بود در مورد صحاری عربستانو وقایعی که در انجا می گذشت. چیز خاصی نبود. ما ایرانی ها موجودات خاصی بودیم که اینها امدند فرهنگمان را غارت کردند. زبا نمان را عوض کردند. به زن و دختر ها مان تجاوز کردند. و دست اخر انها را به با زار های عربستان بردند و فروختند و ایرانی ها را موالی خواندند. و امروز برای هما نها و انهم بعد از هزار شونصد سال باید توی سر خودمان بزنیم. بما می گویند موجودات خاص انسان نما. در حقیقت اگر فردا ابو بکر بغدادی خدای نخواسته بیاید و همین معامله تاریخی را با ما انجام دهد. از صد سال به بعد برای او هم زبان می گیریم و روضه می خوانیم. اخوندا فرهنگ ایرانی را نابود کردند که بزرگترین سرمایه ما بود. نه اسلام معنوی را. اسلام چه معنویتی دارد. جمله شما در مورد کتاب اسلام هم را بازرگان گفته بود. نه خمینی. که البته هر دو کاملا از مرحله پرت بودند. و فهمشان در حد یک بچه 9 ساله امروزی نبود. بازرگان کتابی دارد در مورد نجاسات و اداب توالت رفتن. خلاصه برادر... اینها چیزی بارشان نبود. و البته ما ایرانی ها هم دست کمی از انها نداریم. هنوز اندر خم یک کوچه ایم. حالا حا لاها باید بکشیم.

ناشناس گفت...

30 اردیبهشت بود که سرتیپ باقر‌زاده گفت: پیکرهای ۱۷۵ تن از شهدایی که وارد کشور شدند متعلق به غواصان عملیات کربلای 4 است که برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آن‌ها زنده به گور شدند.
عبارت واضح بود. برخی از شهدا.... ولی خب سریع این کلمه * برخی* گم شد و تبدیل شده به 175 ...!! بعد یک نمایشگاه برگزار شد و فقط یک شهید بدون آنکه بگویند خانواده اش چه زجری میکشد رفت داخل ویترین ، کلی عکس از همان یک شهید کاملا تزئین شده گرفتند و بعد کلی کارهای گرافیکی دادند بیرون و حسابی تبلیغات.
همان اول کاملا مشخص بود که یک برنامه تبیلیغاتی برای بهره بردای از شهدا چیده شده.در یک هفته اخیر مرتب گفته شد این شهدا پیامی آورده اند. خب تا اینجا حرفی نیست ولی پیام چه بود ؟؟ در رسانه ها مستقیم و غیر مستقیم مشخص شد پیام آورده شده شهدا چیست !! امروز هم شعارها و بنر و بروشوری که پخش شد معلوم شد پیام شهدا این است که نباید ملت ایران در مذاکرات هسته ای با آمریکا کنار بیاید و تن به سازش دهد !! من کاری ندارم که چگونه برخی از روی استخوان های شهدا فهمیده اند نظر امروز آنان درباره مذاکرات هسته ای چیست !!
اما خب من میگویم حرف آقایان درست !! سوال اصلی من چیز دیگری است !!
چرا شهدا فقط درباره مذاکرات هسته ای پیام آورده اند ؟؟ مثلا هیچ کدام از این 175 شهید درباره احمدی نژاد که امروز بالای جایگاه بود و عین .... دست تکان میداد نظری ندارند ؟؟ برای او پیامی نیاورده اند که چرا 2 معاون و دها مقام دولتش در زندان هستند و صدها پرونده فساد بزرگ و کوچک از او رو شده؟؟ چرا شهدا درباره گم شدن 100 میلیارد دلار پول در زمان واگذاری های اصل 44 نظری ندارند؟؟ چرا شهدا امروز از مسئولان سوال نکردند که چرا آمار زنان معتاد نسبت به 5 سال پیش 2 برابر شده؟ این شهدا خبر دارند که در تهرانی که درآن تشییع شدند چند هزار زن خیابانی هست؟؟
تعجب میکنم که شهدا درباره ریز مذاکرات هسته ای در ژنو و اتفاقات سوریه نظر دارند اما درباره وقایع مجلس ایران حرفی ندارند!! مثلا ندیدم که هیچ شهیدی پیام بیاورد که آقای نماینده چرا برای پس گرفتن امضاء در استیضاح 5 میلیون پول گرفتی؟؟ راستی شهدا درباره آمار بیکاری ، تورم ، فقر ، تعداد زندانیان ، تعداد پروندهای قوه قضاییه ، فرار مغزها پیامی ندارند؟؟ کاش روی تابوت آنها روزنامه هفته قبل را میزدند که نوشته بود : بقایی معاون رئیس جمهور 20 هزار میلیارد تومان پول از کشور به مقصد کشورهای عربی خارج کرده !! همان کشورهای عربی که پول دادند صدام تا شما را زنده به گور کند ... کاش روزنامه میخواندید بلکه پیامی در این موارد هم میدادید....

ناشناس گفت...

لیاقتت همین قدره که داعشی ها و طرفداران حمله نظامی به ایران در کامنت دانی ات بنویسند.

ناشناس گفت...

برخلاف اون چیزی که فکر می کنید اسلام تندر رو بسیار هم پدیده جدیدی هست، بروید تاریخ همین صد تا دویست سال پیش را بخوانید که چطور شیعه و سنی و مسیحی و حتی یهودی با هم با آرامش کنار هم زندگی می کردند، ان موقع اسلام به شکل یک عقیده یا ایده مطرح نبود بلکه مردم ایمان قلبی داشتند و این عامل وحدت در عین وجود تنوع در جوامع اسلامی بود، حالا چه عاملی باعث رونسانس وارونه در منطقه و گسترش تعصب و خشونت مذهبی شد که امروزه دامن خود مسلمانان رو هم گرفته من نمیدونم و باید در این مورد تحقیق شود.

ناشناس گفت...

برخلاف اون چیزی که فکر می کنید اسلام تندر رو بسیار هم پدیده جدیدی هست، بروید تاریخ همین صد تا دویست سال پیش را بخوانید که چطور شیعه و سنی و مسیحی و حتی یهودی با هم با آرامش کنار هم زندگی می کردند، ان موقع اسلام به شکل یک عقیده یا ایده مطرح نبود بلکه مردم ایمان قلبی داشتند و این عامل وحدت در عین وجود تنوع در جوامع اسلامی بود، حالا چه عاملی باعث رونسانس وارونه در منطقه و گسترش تعصب و خشونت مذهبی شد که امروزه دامن خود مسلمانان رو هم گرفته من نمیدونم و باید در این مورد تحقیق شود. .....عزیز چرا خودت را به نادانی می زنی. ان زمان قدرت غالب در منطقه اسلام نکبتی تو نبود. در پاکستان بزرگمردی چون بوتو. در ایران عزیز بزر گواری چون شاه ایران. در ترکیه لا ییک ها و ... همینطور ادمهای درست و حسابی حکومت می کردند. و اسلام گور بگور شده تو در پستوی منازل بود. تا اینکه دشمنان خاور میانه لانه عن را دستکاری کردند. تا زنبور ها رها شوند... و بقیه را هم که لابد دیده ای. یا دست کم شنیده ای. هی نشستی اسلام اسلام می کنی . شما امت خر کیف ایران چه از این مدنیت عرب دیده اید . که مثل قناری دایم انرا رنگ می کنید. لابد از ابو بکر بغدادی بیشتر می فهمی. یا لابد ابو بکر بغدادی و کسانی که پشت اویند اینها را از توی لنگشان در می اورند. برو بابا مغز مان را صرف چه کسایی می کنیم. خععععع.

مازیار وطن‌پرست گفت...

ویدئوی یوتیوب را که ناشناس گذاشته بود، دیدم. آن اسیر 14 ساله‌ای که حاضر نشد با خبرنگار هندی بی‌حجاب مصاحبه نکند چون اصلاح طلب شده در انتخابات دور هفتم مجلس رد صلاحیت شد!

تا زمانی که نپذیریم اسلام بنیادگرا و سیاسی به دلیل عدم توفیق در استقرار مدرنیته و عقل نقاد خود بنیاد در این گوشهٔ جهان به خواست مردم میداندار شده و خارجی تنها در برابر این موقعیت به تحلیل شرایط کسب و کار خود مشغول است. در بر همین پاشنه خواهد چرخید.
آخر آمریکایی مگر مغز خر خورده که داعش را به طور استراتژیک سازمان دهد و پشتیبانی کند؟ اگر بحث حمایت‌های تاکتیکی باشد که حتی بشار اسد و جمهوری اسلامی هم مقطعی و تاکتیکی از داعش پشتیبانی کرده‌اند. مگر همین الآن نمایندهٔ طالبان در تهران نیست؟ تا عینک توطئه را از چشممان برنداریم قادر به خواندن و تحلیل سیاست و جامعه نیستیم. اصلا چه نیازی هم هست؟ در ایران همهٔ اتفاقات را خامنه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند و در خارج از ایران آمریکا. انقلاب هم با تحاد آمریکا و خمینی انجام شد. من نمی‌فهمم کسانی که اینطوری می‌اندیشند دیگر چه لازم است وقتشان -و وقت ما را- را در اینطور جاها تلف کنند؟

Dalghak.Irani گفت...

مازیار حرفت را قبول دارم. اما هم زوم کردن ما بر روی خامنه ای و هم زوم کردن خامنه ای روی امریکا درست و دقیق است. چون ما خامنه ای را بعنوان نماد پرقدرت شریعت در سیاست می دانیم و باید هم بدانیم و حوزۀ قم و متدینان خشکه مقدس و بطور کلی مذهب سیاسی حد اکثری بدون سکوت یا حمایت خامنه ای قادر به ایجاد مزاحمت نیستند. زیرا عرف غالب امروز ایران بسیار باز و مدرن و متساهل است. اما خامنه ای هم باید روی امریکا زوم کند چون امریکا نماد لیبرالیسم در جهان است و بقیۀ کشورها اعم از غربی و غیر غربی که در کانتکست مدرنیته عمل می کنند جز در صورت همپوشان شدن با امریکا قادر به مزاحمت عمده نیستند. ضمن اینکه هنگام مبارزه چه اینطرف باشی چه آنطرف ناچار از انتخاب یک هدف مشخص و قابل تعریف برای مردم و قابل نشان دادن هستیم. و الا گفتن از زیان های لیبرالیسم - اگر داشته باشد - از سوی خامنه ای و حرف زدن از ایدئولوژی شریعت و یا نقد و مخالفت با اسلام - اگر مجاز هم باشد - از سوی ما قابل ترجمه برای توده ها نیست و هم سوء تفاهم و اختلاف ایجاد می کند و هم بدتر از آن هیجان - مهمترین تقویت کنندۀ دعوا - تولید نمی کند. یا...هو

ناشناس گفت...

باز هم تو پیدات شد. تو اصلا معنی توطئه را می فهمی که اینگونه قلم فرسایی می کنی. بمن جواب بده دخا لت های پاکستان در افغانستان توطئه نیست. افغانستان امروز فدای رقابت های چه کسانی شده. خوب وقتی دیگران یا دیگری نگذارد تو کارت را بکنی. می شود توطئه.بطور کلی اقای عزیز معنای خیلی ابتدایی و غیر مدرن و غیر پیچیده توطئه می شود دخالت. معنی دخالت را که می دانی.توطئه دو حالت دارد. یا زیر جلی. یا روجلی. حالا افتاد.اگر شب امتحان شخصی مزاحم درس خواندن تو شود. این یک توطئه هست. چون جلوی کار تو را گر فته.

ناشناس گفت...

لابد نقش مخرب ایران در سوریه هم هیچ ربطی به توطئه و دخالت نداشته؟ اگر ایران امروزی نبود. با این سیاستهای معمولش. کجا این سور یهای بد بخت به این روز دچار می شدند و اواره می شدند.مگر همین سوریه و مردمش در چهل پنجاه سال پیش نداشتند زند گی اشان را می کردند. امروز کجای کارند. دلیل این نقطه ای که در ان قرار دارند چیست.لابد عمه بشار اسد.

ناشناس گفت...

مشت محکم دولت بر دهان دلواپسان:
خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روز پنج شنبه بیانیه ۱۷۵ نفر از خانواده کشته شدگان جنگ ایران و عراق را منتشر کرد که در آن از «سوءاستفاده» از مراسم تشییع پیکر غواصان کشته شده جنگ انتقاد شده است.
در بیانیه منتشر شده از اینکه برخی گروه‌های سیاسی به نوشته امضا کنندگان این بیانیه «برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی و جناحی خویش» از مراسم تشییع پیکر غواصان سوءاستفاده کردند»، انتقاد شده است.
در این بیانیه اسامی خانواده افرادی چون حمید باکری و ابراهیم همت از فرماندهان جنگ ایران و عراق به چشم می‌خورد.

مازیار وطن‌پرست گفت...

به ناشناس با ش سه نقطه:
احتمالا تو معنی توطئه رو عوض کردی. مهم نیست خیلی چیزها تو این سی و چند سال عوض شده، متاسفانه غیر از نوع فکر کردن‌ها و دلیل همهٔ این "توطئه‌"پنداری‌ها هم همینه.

http://www.bbc.com/persian/world/2015/06/150617_l10_sss_us_strategy_me

اگه شما ازین مقاله درک توطئه داری، بهتره ازین به بعد چای و سیگارت رو با کس دیگه‌ای صرف کنی. بذار ما هم به اختلاطمون با دلقک خوش باشیم.

ناشناس گفت...

ناشناس ساعت ۱۳:۰۸ دلیل چرخش به عقب کسی نبود جز شهید دکتر حاج علی شریعتی! آخوند کرواتی و رفقای چپولش که ما را به این روز انداختند، همون روزی که در مراسم این چپی ها قورمه سبزی خوشمزه مادرم را هاپولی کردند به بهانه برابری و عدالت و به جایش به ما کتلت مونده و سرد دادند باید فهمیدیم اینها چه "روشنفکرانی" بودند.

ناشناس گفت...

تحلیل خوب استراتفور: روسیه در ده سال آینده فرومیپاشد.

ناشناس گفت...

دمت گ،م

ناشناس گفت...

تبلیغات مهندسی شده این رژیم ملعون....آنها به خوبی یاد گرفتن که چجوری از این تعصبات دینی مردم علیه خودشون استفاده کنن...عاشورای ۸۸ نشان داد رژیم منفور برای حفاظت از حکومت که همچون جسد پوسیده رورز به روز به زوال خود نزدیک می شود از هیچ چیزی فروگذار نخواهد بود...اینبار نیز سعی شده تابا سو استفاده از شهدا این نقشه رو پیاده کنند...نقشه ای که به نظر می رسید از ماه ها قبل در پی برنامه ریزی ان بودند.
شرم آور است که چگونه با نام کسانی که برای دفاع از کشورشان کشته شده اند و حال تنها تکه استخوانی از انها باقی مانده است بازی میکنند...می توان این دوران را با دورانی که عروعاص قران را به نیزه کرد مقایسه کرد

رامیار گفت...

از این نوشته محمد حقیقت نژاد بسیار خوشم آمد. به نظرم رسید ارزش دارد اینجا آورده شود:

از عجیب ترین نوشته های این روزها، کثیری ناله و لعن بود که چرا ‫دلواپسان‬ مراسم خاکسپاری ‫‏غواصان‬ را کردند میتینگ سیاسی. خب چرا نکنند؟ تریبون شان فراهم شده، چرا حرف شان را نزنند؟ پول گرفته، هویتش به این است، منافعش اینطوری تامین می شود، مغز خر نخورده که عرصه را خالی کند. سوال مهم تر این است که چرا جای احمدی نژاد، حسن ‫روحانی‬ نرفت؟ مگر نه اینکه ملی بود، رئیس جمهور کجا بود؟ دولتی ها، اصلاح طلب ها چرا یواشکی رفتند و آمدند؟ چرا نهادهای مدنی، احزاب، اعتدالیون هیچ ساماندهی نداشتند؟ شما بلد نیستی کاری بکنی، چرا یقه دیگران را می گیری؟ اصلا چرا وقتی حسن روحانی هسته ای و خرمشهر را گره می زند، حسام الدین آشنا کربلای ۴ و مذاکرات‬ را یکی می کند، مصادره نیست ولی دلواپس ها گره بزنند، مصادره است؟ سوال مهم تر از اینها اما این است که چرا تلاش دلواپس ها برای تبدیل مراسم به یک میتینگ سیاسی، اینطور مفتضحانه شکست خورد؟ علتش قطعا این نبوده که چون مراسم ملی را سیاسی کردند، این ساده انگارانه ترین تفسیر است. شجاعت علنی عمومی برای بی توجهی به پروپاگاندای نظامیان علیه منافع ملی، نکته کمی نیست. همین ‫‏والیبال‬ را ببینید، روایت مادرم کاش تو هم می اومدی. درباره این تیپ فرهنگ رفتاری، حرف ایجابی بزنیم و پرورشش بدهیم، آن تیپ نق های سلبی را باید محمود دعایی در روزنامه اطلاعات بزند، که می زند.

نفیسه گفت...

دارم بازی والیبال را نگاه میکنم و هر بار که دوربین تماشاچی ها رو نشون میده فقط از خودم میپرسم یعنی چرا برای این همه مرد اهمیتی نداره که حکومت به زنها زور بگه و تبعیض قائل بشه؟ یعنی حتی نمیتونستن به خاطر همدردی با زنها نرن به ورزشگاه؟ چرا مردم ما اینقدر نسبت به همدیگه بیتفاوت هستن چرا؟

. گفت...

لازم به توضیح است که اخیرا علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در حکمی صادق لاریجانی را به ریاست موسسه «جامعه‌الامام‌الصادق» که پیش‌تر در اختیار محمدرضا مهدوی کنی بود، منصوب کرد. اکبر گنجی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، این انتصاب را در راستای «جانشین‌سازی خامنه‌ای» تحلیل کرده است.

با توجه به این‌که تا کنون ریاست هیات امنای «جامعه الامام الصادق» با شخص علی خامنه‌ای بوده است، انتصاب صادق لاریجانی به ریاست هیات امنای این موسسه را می‌توان نوعی تعیین جانشین برای بعد از مرگ تلقی کرد.

ناشناس گفت...

ولایتعهدی آملی لاریجانی را به عموم مسلمین جهان تهنیت می گوییم.بار خدایا شکرت که هنوز امام خامنه ای در پیش ماست امام آملی لاریجانی هم مزید گردید.فقیه مدیر ومدبر آگاه به زمانه شجاع.دلقک یک تبریک ویژه به شما که از زیر ولایت مسکو در آمدیم وامت حزب الله به زیر دامن ملکه بر میگردد.زحماتت دلی بالاخره به بار نشست.

عزیزان اصلاحاتی خلیفه جدید فقط۵۵سال دارد ویک ۵۰ سال شیرین در محضر دانشمندش مصلح میشویم.ضمنا ایشان دارای رکورد هر ۱۷ دقیقه یک اعدام هستند.عزیزان ما رکورد زدیم.
گلاسنوست

یه مرد متاسف و خجالت زده گفت...

نفیسه خانم شدیدا همدرد با شما و خشمگین هستم ولی تحریم بازی از سوی مردان ممکن نیست، بالاخره مردمی که از بیکاری و بی تفریحی برای رفتن به مراسم اعدام سر و دست میشکنند رو نمیشه گفت برای تماشای والیبال نرید حداقل چند نفر از برادران ما توانستند با خیال راحت برقصند و هپی باشند بدون ناراحت کردن دلواپسان و فسیل های اسلامی ظاهرا توی دولت اعتدالی این خودش دستاورد بزرگیه روحانی مچکریم!

من دیگه به روحانی رای نمیدم، اگه جلیلی شخصا حضور بانوان رو ممنوع اعلام می کرد اینقدر ناراحت نمی شدم! کلا می خواهم از اصلاح طلبان و هاشمی طلبان توبه کنم این افراد طبق معمول جز بدتر کردن اوضاع کاری نمی کنند و قدرتی هم ندارند و بدتر حکومت را جری می کنند. این همه سکوت روحانی من نمیدونم نتیجه ناتوانیش هست واقعا یا می خواد حزب اللهی ها رو شرمنده اخلاق خودش کنه؟!

امیدوارم فدراسیون والیبال ایران رو هم از میزبانی محروم کنه اگه کوتاه نیامدن کلا از لیگ جهانی محروم کنه! بلکه تحریم این افراد رو سر عقل بیاره

والا صد رحمت به محمود! و امام زمانش! حیفه که معاونینش رو مثل استخون انداختن جلوی اصلاح طلبان و اون احمقا هم خرکیف شدند، فکر کردند کسی هستند!




ناشناس گفت...

دوستان نگران نباشند خامنه ای سرش سلامت فعلا که زنده است، بین اخوند ها مرگ ناگهانی سابقه نداره و عزرائیل دوست داره اینا رو شکنجه کنه،اینکه اگه بخواد بمیره، 3 ماه باید جون بکنه حداقل پس به این شیعات توجه نکنید!

رهبری لاریجانی هم احتمالش کمه کلا در زمینه تعیین رهبر با خلجی موافقم خبرگان که هیچ کاره هست! میمونه قمی ها راضی باشند و سپاه اصلی کاری! لاریجانی که خیلی هم محبوب نیست، من جای سپاه بودم یه آدم بی اراده و پیر پاتال رو می کردم مافوق خودم :)

ناشناس گفت...

لاریجانی چند اشکال دارد برای رهبر شدن
1:متولد عراق است
2: سید اولاد پیغمبر نیست
3:خیلی بد ترکیب است (خیلی مهم !)
4:مصباح و پیر پاتال های خبرگان از کسی که جای نوه یا نتیجه شان است اطاعت نخواهند کرد.
6:خامنه ای حسود و فرو مایه است ونمیتواند کسی را ررهبرتصور کند مگر خودش و آقازاده اش.

ناشناس گفت...

چه تاوان سنگینی پرداخت امام سلمان برای عشوه گری و رفتن محمد به مسکو پانصد هزار سند یکجا و بازهم در راه است . به نظر میاد سی ای ای میخواد تمام ااسناد چهار دهه منطقه را گرد گیری کنه بده بیرون.تغییرات حساس ژیوپلتیکی در راهه و اگر کشوری مقاومت کنه سرش شکسته میشه.

ناشناس گفت...

همیشه نوشته های شما را میخوانم
بر خلاف خیلی ها که ساده ترین حرف ها را سعمی می کنند قلمبه تحویل مخاطب بدهند ساده و گویا مطالب را مینویسید

توانا و برقرار باشید

ناشناس گفت...

ناشناس عزیز!
به نظر می آید تغییرات ژیوپلتیکی که فرموده اید بیشتر در کاخ سفید اتفاق خواهد افتاد، دهها سناتور دمکرات با جمهوری خواهان هم رای شده اند برای مقابل با مالیات مربوط به obamacare به بیانی دیگر، سیستم آمریکا دیگر این نابغه -اوباما- را تحمل نمی کند. خدمت بعضی از برادران بسیار متعهد هم عرض شود که حزب دمکرات نهایتا یک حزب آمریکایی است نه شاخه ای از سپاه قدس.

ناشناس گفت...

ناشناس گفت...
لاریجانی چند اشکال دارد برای رهبر شدن
1:متولد عراق است
2: سید اولاد پیغمبر نیست
3:خیلی بد ترکیب است (خیلی مهم !)
4:مصباح و پیر پاتال های خبرگان از کسی که جای نوه یا نتیجه شان است اطاعت نخواهند کرد.
6:خامنه ای حسود و فرو مایه است ونمیتواند کسی را ررهبرتصور کند مگر خودش و آقازاده اش.
چه حوصله ای ملت ایران به سلامتی صبر ایوب دارد. یعنی ما باید بقیه عمرمان را هم با این لاریجانی سپری کنیم و همین اخوندا باشند؟ اینجور که خود کشی بهتر است. نثر وزینی بود. و روح شاد و خوش بینی در پشتش نهفته. خلایق هر چه لایق.

یابنده اشکالات لاریجانی گفت...

حسن آقا خمینی بهترین گزینه است برای رهبر شدن اگرچه ممکن است او هم متولد عراق باشد اما نگران.نباشید خودم در ثبت احوال کار میکنم مفت و مجانی برایش شناسنامه ای از ناف تهران صادر میکنم.

ناشناس گفت...

عربستان داره روسیه رو می خره. روسیه هم توی یمن از عربستان حمایت کرد.

. گفت...

سلام
کامنت قبلی که کلی دوستان رو به تحرک وا داشت
اما یک سوال چند وقتی احساس میکنم فیلترینگ هوشمند کلید خورده دوستان بیشتر مراقب باشند، اگر دقت کرده باشید سایفون همه سایت ها رو باز نمیکنه و همچنین دامنه سایت های که نمی تونه باز کنه در حال افزایش هست. کسی در این مورد نظری داره ممنون.

بمرور زمان مدافعان هاشمی هم در حال قیام هستندباید دید وزن کدوم ور بیشتر هست.

http://www.digarban.com/node/22269

ناشناس گفت...

به نظر من انتخاب ایت الله آملی انتخاب بین بد و بدتر است و گام مهم دیگری است در جهت عرفی سازی و ما نباید لینکهایمان را درون حاکمیت از دست بدهیم .آملی لاریجانی نه تنها یک مجتهد است بلکه دانشمندی است که تالیفات گوناگونی دارد و سعی داره بدون اینکه تحجر سخت را به تحریک واداره .مدرنیزم و زندگی خواهی را وارد جامعه بکنه و صحنه اقتصادی و اجتماعی را سیاست زدایی بکنه .و ما مدرنها که دنبال قایم موشک و بازیگوشی هستیم و ما را اصلا چه به سیاست و سیاست کارنخبگان هست که بدنبال جانشینی هستند و ما اصلا به قضایای سیاسی سمپاتی نداریم و ساختار فکری ما اجتماعی است .پس کسانی که ذهن مینیمالیستی و کاریکاتوری ندارند بیخود خود را جر ندهند

چطور بود دلی جون کارت را راحت کردم .فرزندان دلقک راست دماغشون این خط را بگیرند و برند .

گلاسنوست

یابنده اشکال لاریجانی و صادر کننده شناسنامه حسن خمینی گفت...

گلاسوسنت جانِ,فکر نمیکردم اینقدر کم هوش باشی که اشکالات لاریجانی و صدور شناسنامه حسن آقا جون را جدی بخونی.با پوزش از دلقک برای فضولی بی جا دیگه با شما ها شوخی نمیکنم مگر با خودش که طنز و شوخی سرش میشود.

ناشناس گفت...

این که میگن مردا نرن والیبال، برادر من خواهر من ما اگه اینقدر اتحاد و سازماندهی داشتیم که الان اخوند ها زنده نبودند، یه چیزی بگو بگنجه مثلا مردا یه کمپینی بزنند یه پرچمی دست بگیرند، یک رنگی بپوشند یا اعتراض را به یه نحوی نشان دهند حین تشویق وسط بازی بین المللی اگه زیاد باشند کسی نمی تونه مقابله بکنه، حالا بازی با امریکا که شده وسیل تخلیه انرژی حزب الله برای شکست در صحنه سیاسی از امریکا ولی بازی های بعدی امیدوارم اینقدر مردم رو اذیت نکنند.

ناشناس گفت...

برملاشدن بورس آقا زده مهاجرانی انسوی پرده عدم توسعه ایران است .به این لیست بستن باند فرودگاه امام در روز افتتاح و هزاران اقدام ضد توسعه ملی را میتوان اضافه کرد .ایزوله شدن ایران خواست کشورهای همسایه علی الخصوص روسیه و اعراب میباشد که از مواهب یک حکومت فاسد بهره ببرند.فی یک وزیر سابقه دار شصت هزار پوند هست عجیب هست که به پوند میباشد بگذریم .فی زنکنه برای قرار داد کرسنت چند است.بدبختانه زمانی در این ملک قرار داد بارون روییتر استثماری بود حال اعراب حاشیه شاخاب پارس ما را لخت میکنند .یادم هست زمانی سال ۸۲ داشتم تیتر روزنامه ها را میخواندم یونسی وزیر اطلاعات وقت گفته بود امارات پول زیادی خرج میکند تا طرحهای توسعه ای در ایران جریان نیابد .البته خود حاج اقا یونسی فی بالایی دارند .من بعید نمیدانم پشت پرونده سد گتوند طرح نابودی خوزستان نباشد ..البته ملالی نیست ایران همیشه نابود شده و از خاکستر دوباره شکوهمندتر بلند شده.
اینبار دوباره برمیخزد بدور از خرافات و جهل .فرزندان کوروش دوباره ایران را میسازند هرچند این به مزاج لندن و مسکو و مدینه نباشد .از اسب افتاده ایم ولی از اصل نیفتاده ایم.اگر غیر از این بود حال ایران هنوز از فراز هزاران سال نشیب و فراز تا حال نابود شده بود .ایران فرزنذانی دارد که ستونهای استوار این مرز و بومند .ممکن است در آینده خیلی از کشورها تجزیه بشوند ولی ایران باقی خواهد ماند چرا که خود تاریخ ساز است .به تمام باج بگیران داخلی و بین المللی هشدار میدهم فکر نکنید که خدعه کرده اید و زدید و بردید و خوردید و کشتید و کردید این ملت بزرگ و هوشمند است به ناگاه چنان رکبی بزند که همه حیران بمانید .
گلاسنوست

ناشناس گفت...

رونمایی از طرح هاشمی برای گل طلایی رهبر آینده ایران آقای علی اکبر جمشیدی مربوط به ناطق نوری است .در انتخابات مجلس آتی او به عنوان رییس مجلس برگزیده میشود .مورد حمایت دو جناح است رجل سیاسی است .حسن خمینی عملیات ایزایی است برای انحراف.

ناشناس گفت...

http://khabaronline.ir/detail/427774/World/diplomacy

مازیار وطن‌پرست گفت...

به آقای ناشناس (با نون نقطه‌دار)
یادداشت شما برایم بسیار جالب بود ممکن است این آقای علی‌اکبر جمشیدی را معرفی و ارتباطش با ناطق نوری یا رفسنجانی را شرح دهید؟
فقط تا یادم نرفته: آن عملیات "ایزایی" شما یک کم خواننده را "اذیت" می‌کند.

ناشناس گفت...

مازیار اصلاح طلب قرار است ناطق نوری به عنوان رییس مجلس آتی برگزیده شود از آنجا که مورد وفاق جریانهای گوناگون است و حسن سابقه دارد و مورد حمایت ملت خدا جوی ایران میباشد به عنوان رهبر آینده ایران اسلامی برگزیده میشود .ناطق نوری به نوعی از نسل دوم رهبران انقلاب است همراه امام راحل عزیز بوده از همان اوان مبارزه با رژیم ستمشاهی حضوری پر رنگ داشته و مورد وثوق نظام و امت اسلامی است . کارنامه مثبتی در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی داشته .ایشان در دوم خرداد با منش والای خود اخلاقیات اسلامی را در گفتمان سیاسی در عمل نشان داده است .به لحاظ سالها مدیریت کلان تجربه بالایی در حفظ آرامش و پیشبرد امور انقلاب و جامعه خواهد داشت. یار امام و یاور رهبر بمب انتخابات مجلس خواهد بود .

مازیار وطن‌پرست گفت...

از توضیح سریع شما ممنونم. در مورد لقب اصلاح طلب که به من دادید البته دچار ذوق‌زدگی نشدم اما شاید درآینده چیزکی دراین خصوص نوشتم.

ناشناس گفت...

یارمحمدخان کرمانشاهی
1 با درود به دلقک عزیز و همه اهالی سیرک
2 در واقع سرنخ این موج سواری تبلیغاتی از مراسم تشیع باشکوه و پر از اشک و آه خواننده جوان مرتضی پاشایی به دسته تبلیغاتچی های نظام افتاد و بلافاصلا بشکن زنان با خود گفتند چرا که نه ؟ تمرکز بر نقطه ضعف و مرکز قلقک احساسی ایرانی جماعت یعنی نمایش جوان پاک و معصوم ناکامی که مظلومانه مرده یا شهید شده و برانگیختن حس ترحم نسلی که والدین فعلی هستند و تحریک حس هم ذات پنداری جوانانی که نسل سوخته اند. داستان سهراب و سیاوش و علی اکبر صحرای کربلا و قس علیهذا در تاریخ نسخ خوبی برای استنساخ چنین معانی هستند در طرف مقابل هم جماعت ایرانی بودند و به قول محمد قائد ایرونی بازی همیشگی شان البته این احساس اندوه سنگین جمعی با خوشحالی ناشی از پیروزی والیبال اندکی بالانس شد. دلقک جان ماندد همیشه زدی تو خال

ناشناس گفت...

یار محمدخان کرمانشاهی
1 گویا افشاگری های تکان دهنده ای از طرف ویکی لیکس در راه است احتمال می دهم بر فضای مذاکرات هسته ای تاثیر گذار باشد البته اینکه از چه جهتی نمی دانم شاید کاتالیزور باشد شاید هم اکسید کننده یا چیز دیگر
2 خریت عربستان در جدال با حوثی های قاط زن و ذاتا جنگجو دست آنها را برای چانه زنی و تاثیر گذاری در مذاکرات تا حد زیادی بسته است پریدن به دامان پوتین هم برای پرت کردن حواس ها از این افتضاح بود که افاقه نکرد
3 اسرائیل تا حدود زیادی از نتایج مذاکرات اتمی راضی است و دخالت معناداری نخواهد کرد مخالف خوانی فرانسه هم به قصد باجگیری است
4 آنچه باعث ترس دلواپس ها شده نه نتیجه حاصل از توافق بلکه برنامه گسترده و ریشه ای طیف اصلاح طلب کارگزاران برای در دست گرفتن قدرت پس از حصول توافق است گویا حال آقا هم چندان مساعد نیست و حسن خمینی گزینه جدی است صحنه آرایی و نمایش مهیج تری در راه است و ابتدا باید پرده توافق هسته ای از روی سن کنار زده شود تا نمایش جدید را دید

ناشناس گفت...

عجب معرکه جدیدی در سیرک راه افتاد .این بحث جانشینی هم جالب است. به نظرم حسن خمینی جوان و بیتجربه است . پرداخت هزینه سی دی دروغ در انتخابات ۸۸ از طریق بنیاد امام به اشوب ۸۸ رسید و او خود پنهان شد و ملت کشته و زندانی شدند و در ثانی فرمانده کل قوا منسب مهمی است و مملکت دودسته خواهد شد به نظر من از نقطه نظر واقعی بخواهیم نگاه کنیم و بدور از ایده الگرایی رهبر حکم سلطان را دارد و مظهر قوام ملک است . به نظرم هاشمی شاهرودی شاید جوادی املی احتمالا شیخ نور شیوخ محاسن سپید جمع هستند و با اخلاقتر از باقی .اگر تهران یکپارچه به شیخ نور رای دهد اولین رهبر با پشتوانه شبه دموکراتیک خواهد بود و خیلی ازگره ها باز خواهد شد . ولی هاشمی شاهرودی نیز شانس بالایی دارد از حیث مسئولیت اجرایی و فرمانروایی بر ایران پارسی و عراق عرب .به هر حال سیبی است که هزار چرخش دارد .همه به رای تهران بستگی دارد که سونامی وار با ارای بسیار بالا مثلا نود درصد واجدان او را به ضعامت قوم برگزینند .
صلواتی

ناشناس گفت...

یار محمد خان کرمانشاهی عزیز
فرمایشات شما کمی عجیب است یعنی مسائلی را فکت بیاد فرموده اید که نه نشانی از آن است و نه ظواهر چنین می گوید نه لینکی برای فکت های خود آورده اید نه تحلیلی آورده اید که چنین نتایجی از آن گرفته باشید و البته شما هم می توانید بفرمایید که اگر چنین گفته هایم پرت بوده، چرا کامنت می دهی... اگر چنین فرمایشی بفرمایید کاملا حق با شماست. اما یکی دو نکته از دید خودم:
اول - "خریت عربستان" در جنگ با حوثی ها که فرموده اید؛ خوب بفرمایید باید عربستان چه بکند. یک حزب الله لبنان هم در یمن مستقر شود و هی سینه زنی کنند و پدر عمرابن خطاب را روزانه هزار بار فحش دهند و تنگه باب المندب هم که بشود سهم ولایت، البته ما اصلاحات که کردیم باب المندب هم درست می شود.
دوم - اسرائیل از کجا فهمیده اید که راضی هست، تنها سخن جدی اسرائیل طی چند روز اخیر داد و بیداد نتانیاهو بوده یا اگر من مسئله ای را نمی دانم بفرمایید و ممنون خواهم شد.
سوم - مسئله پیچیده تر از این حرف ها شده قربان، شنیده ها حاکی است که کنگره آمریکا وزیر خزانه داری را صدا کرده و کلی مسائل.... غرض پول جرینگی که جان کری قول آنرا برای ظریف داده بود پریده، اگر به توافق هم برسند شنیده ها و شنیده ها حاکی است پول نقدی در کار نخواهد بود، پول را به حسابی واریز خواهند کرد و اقلام مشخصی را با آن می توان خرید مثل دارو و گندم و البته بهتر می دانید که ولایت چه غم نان مردم را دارد.

ساده نگریستن بر مسائلی که در حال وقوع هست از دید من منطقی نیست.

"یک نظر"

ناشناس گفت...

ای کاش شما دلقک عزیز در جریان دفاع مقدس به جمع همین شهدا غواص و دیگر شهدا میپیوستید آنکاه مورد شفاعت آقا ابوالفضل میشدید ولی افسوس سهم شما لندن مه گرفته شده و عشاق سیمرغوار به سمت شمس ازلی پرکشودند. خسرالدنیا والاخره

ناشناس گفت...

یارمحمدخان کرمانشاهی
اول آیا سعودیها واقعا دغدغه فحش خوردن عمر را داشته و دارند؟ تا این اندازه که به عنوان خادم حرمین و مدعی رهبری جهان اسلام حتی حرمت جنگ و خونریزی در ماه حرام را نیز نگه ندارند؟ به نظر می رسد جواب منفی است حزب الله هم در درجه اول مساله اسرائیل است تا عربستان به نظر من سعودی ها در ورود عجولانه به یمن از سوی آمریکا و برخی متحدان منطقه ای فریب خوردند آمریکا وعده حمایت از سعودی را در جنگ با یمن داد اما فی الواقع دخالت موثری در جنگ نکرده و نمی کند حتی حوثی ها توانسته اند برخی شهرهای مرزی عربستان را هم گلوله باران و محاصره کنند
دوم نتانیاهو مدتها اساست به ویژه بعد از تضعیف نسبی موقعیت اش در پارلمان به لاک دفاعی خزیده و انقطاع و فاصله گرفتن بیشتر از آمریکا را شاید به ضرر خود می بیند مخالف خوانی های او هم بیشتر از اینکه اقدام عملی در پی داشته باشد در حد نق زنی است نگرانی اسرائیل بیشتر از آنکه ناشی از برنامه هسته ای ایران باشد ناشی از احتمال گشوده شدن باب همکاری در مسائل منطقه ای میان آمریکا و ایران است و گرنه اسرائیل بهتر می داند که ظرفیت برنامه اتمی ایران تا ساخت سلاح هسته ای و کلاهک فاصله زیادی داشته و با توافق فعلی و تعداد بسیار اندک سانتریفیوژ ir 1 عبدالقدیرخانی که نقایص فراوانی هم دارد حتی مقاصد صلح آمیز و تامین انرژی هم کفاف نخواهد کرد چه برسد به ساخت سلاح سر و صدای نتانیاهو قبل از انتخابات پارلمان خیلی بیشتر بود که به نظر اهداف تبلیغاتی و خارج کردن رقبا از دور و نشان دادن خود به عنوان قهرمان منجی اسراییل داشت و لاغیر در حال حاضر در سکوت رادیویی عنان کار را به دست آمریکا سپرده است
3 اینکه که عرض کردم توافق به معنای این نیست که آمریکا امتیاز خاصی داده باشد بله پول نقد و جرینگی حداقل تا زمان تایید آژانس که نمی تواند کمتر از 6 تا 8 ماه باشد در کار نیست تحریم های آمریکا هم به قوت خود باقی است چرا که نزدیک به 12 درصد آن مرتبط با هسته ای است فی الواقع ظریف الممالک یک ترکمنچای اساسی را بسته که البته خاصیت جام زهر هم همین است
4 ساده بیان کردن مسائل لزوما به معنای سطحی نگری نیست.